Passat B6 tagavedrud

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
KevP
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 19 Juul 2015, 15:10
Auto: VW Golf GTD MK7
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas KevP » 27 Juun 2019, 15:52

Soov vahetada 2008 Passat B6 Universaali tagavedrud. Varuosakoodiks 3C0 511 115 AS. Värvikood 1x sinine, 1x lilla, 1x oranž. Probleem aga selles, et pole neid kuskilt normaalse hinnaga saada. Esindusest või Forsist saaks originaali umbes 110€ tk eest kätte aga sinna esialgu ostma ei tõttaks, sest erinevates internetipoodides jäävad kvaliteetsete (SACHS) samaväärsete vedrude, 3C0511115 AR/AT lõpuga hinnad 25-40€ tk juurde, millel aga erinev koormusaste. Vajaminev 1JC (sport suspension) + 0YF (weight range 6). AR ja AT aga vastavalt 0YE (range 5) ning 0YG (range 7).
Seega küsiks, et kas mõni teadjam ehk oskaks öelda, kas näiteks mõnel teisel VW grupi autol mõnda sarnaste omadustega vedrut pole? Vaatasin, et näiteks Škoda Superb-il olemas samadele näitajatele vastav (1JC+0YF) vedru koodiga 1K0 511 115 DG, mis ka päris hea hinnaga saadaval aga pole kindel kas ikka sobiks. Või äkki tohiks sobitada kokku sama koormusastme aga erinevatele amortidele mõeldud vedrusid, näiteks 1JG+0YF?
Viimati muutis KevP, 27 Juun 2019, 18:55, muudetud 2 korda kokku.

Tet
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 11 Juun 2019, 15:32
Asukoht: Estonia
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas Tet » 11 Nov 2019, 18:50

Pool aastat pole keegi küsijale vastanud, aga mind huvitaks sarnane asi. Kas keegi oskab B6 sedaanile ~20mm kõrgemaid tagavedrusid soovitada. Muud mõõdud peaks olema sama, mis originaal.

MartenL
Huviline
Postitusi: 524
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:43
Asukoht:
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 39 korda

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas MartenL » 11 Nov 2019, 22:16

Tegemist on suht raketiteadusega, jäävad madalad või liiga kõrged. Olen nende B-kati vedrudega mänginud.
Arvan et siin on kaks varianti 1) Tellid originaalid esindusest 2) Otsid originaali, mõõdad vedru pikkuse, läbimõõdu, traadi läbimõõdu(jäikus) ja tellid selle järgi asendusvedru. Seda viimast suht keeruline mõõtmiseks saada, võibolla kuskilt lammutusest markeering-värvide järgi leiad.

Ise eelistan varianti 1 kuna see säästab kahest paigaldusest ühe paigalduse hinna ja valesti valitud b-kati vedrude hinna :)

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3371
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 804 korda
Tänatud: 131 korda

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 11 Nov 2019, 22:22

Ma tegin ka selle kallima valiku. Küll vahetasin esimesed, aga ikkagi vastavalt õige markeeringu ja koormus taluvusega.
Oleks teadnud mis värvikood läks kõige tugevamale siis oleks need kõige kõigemad originaalid võtnud. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Tet
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 11 Juun 2019, 15:32
Asukoht: Estonia
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas Tet » 12 Nov 2019, 11:09

Mul on ka jäänud mulje, et tegemist on raketiteadusega. Olen mitmest kohast küsinud kõrgemaid, aga pakutakse originaali või samaväärset B-osa, aga samasugust pole mul vaja, need on praegugi all. :) Mõned kohad pakkusid kompensatsiooniks madaldamist ja oli ka selliseid, kes ütlesid et on 20mm pikem, aga pärast selgus, et mõõdud on ikka samad.

Lammariga võib see jama olla, et mõõdad küll, aga on vana vedru ja ära vajunud.

ludvig1
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 17 Sept 2009, 21:48
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas ludvig1 » 13 Nov 2019, 23:25

Ei saa küll aru, mis raketiteadus siin on. Neile on olemas B-varuosana tugevdatud vedrud ja nendega jääbki tagaots natuke kõrgem kui tavalistega. lisaks võid ka vähe raskemat koormat vedada. Olen kasutanud neid nii bv5 kui ka b6 juures.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas GTI » 14 Nov 2019, 09:02

Tegelikult see on keeruline teema - antud mudeliga kogemusi pole aga nii mõnegi tootja B-osa tugevdatud vedrud annavad sama efekti kui OE vedrud e. mingit kõrgendust ei pruugi olla, eks palju sõltub ka tootjast. Mõistlik oleks oma kogemus siia kirja panna kellel on - mis B-osa tootja vedrusid võiks kasutada saamaks kõrgenduse.
Kes tänasid kasutajat GTI selle postituse eest:
Tet
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Tet
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 11 Juun 2019, 15:32
Asukoht: Estonia
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas Tet » 14 Nov 2019, 11:22

Tugevdatud - see on üldjuhul jämedam teras ja tambib rohkem. Iga b-osa vedru on eri mõõtudega ja palju sa neid testida jõuad :) Lambist tagumist otsa ülikõrgeks ajada või ülijäigaks teha pole ju mõtet.

Äkki saad mõne oma b6 vedrude margid-mõõdud anda, kõrguste vahe ära märkida ja arvata midagi ka jäikuse osas. Paha poleks ka teada, mis mõõtu rehvi kasutad.
ludvig1 kirjutas:
13 Nov 2019, 23:25
Ei saa küll aru, mis raketiteadus siin on. Neile on olemas B-varuosana tugevdatud vedrud ja nendega jääbki tagaots natuke kõrgem kui tavalistega. lisaks võid ka vähe raskemat koormat vedada. Olen kasutanud neid nii bv5 kui ka b6 juures.

ludvig1
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 17 Sept 2009, 21:48
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas ludvig1 » 15 Nov 2019, 00:14

Pilt
Pilt

Ülal piltidel passat peale vedrude-amortide vahetust. Originaalis olid sportvedrud-amordid, aga need meie oludesse kahjuks sobimatud. Ette läksid tavalised vedrud ja taha tugevdatud vedrud.
Ei saa aru kuskohast võetakse sellist jama et tagaots tõuseb taevasse ja hakkab jubedalt põrutama. Ega varuosa tootjad ka päris lollid ei ole. Kõik jupid sai ostetud ladu24-st. Tagavedrud näiteks maksid 80- kokku.
Viimati muutis ludvig1, 15 Nov 2019, 00:19, muudetud 1 kord kokku.
Kes tänasid kasutajat ludvig1 selle postituse eest:
Tet

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 15 Nov 2019, 01:10

Eks hetkel mängib rolli ka rehvimõõt, kuid silmaga näha ju, et p*rse kõvasti kõrgemal, kui esiots.
P.S Ja kus k*rt paigaldatakse selline jube kärukonks?
Kes tänasid kasutajat TiitRE selle postituse eest:
MartenL

Tet
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 11 Juun 2019, 15:32
Asukoht: Estonia
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas Tet » 15 Nov 2019, 14:13

Ma ka ei tahaks taguotsa nii kõrgeks ajada, siis peaks esiotsa ka tõstma. Antud juhul on põhikasu see, et saab muretult asju vedada. Sedaaniga sellist vedamist enamasti ei ole.

MartenL
Huviline
Postitusi: 524
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:43
Asukoht:
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 39 korda

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas MartenL » 15 Nov 2019, 21:51

TiitRE kirjutas:
15 Nov 2019, 01:10
kuid silmaga näha ju, et p*rse kõvasti kõrgemal, kui esiots.
See on nagu õpiku näide kuidas B-kati vedrudega võib mööda panna :mrgreen:

ludvig1
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 17 Sept 2009, 21:48
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Passat B6 tagavedrud

Lugemata postitus Postitas ludvig1 » 16 Nov 2019, 13:01

See kōvasti kõrgemal on 1,5-2cm. Ja see oligi asja mõte. Sõduomadustele ja mugavusele annab see 0 effekti. Tegemist ei ole vormel-1 ga , mis kihutab 350-km tunnis ja iga millimeeter on oluline.

Vasta

Mine “Veermik”