Ratas koopas

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vote
Huviline
Postitusi: 162
Liitunud: 09 Mai 2009, 19:15
Telefon: 5514934
Asukoht: Viljandi/Rakvere
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Ratas koopas

Lugemata postitus Postitas Vote » 08 Jaan 2010, 18:00

Avastasin hiljaaegu et vasak tagumine ratas on rohkem koopas kui teine tagumine. Kas midagi väsind või mis jama võib olla? Ei ole küll palju, aga silmaga märgatav. Auto andmed avataris.

helari
Huviline
Postitusi: 629
Liitunud: 27 Veebr 2009, 21:46
Telefon: 5182668
Auto: Vw Polo Coupe
Asukoht: Tartust 18 Km Viljandi poole
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas helari » 08 Jaan 2010, 18:01

Vedru katki äkki? või lihtsalt ära väsinud.

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas sillu7 » 08 Jaan 2010, 18:03

Heh... mul oli ka autoga just täpselt sama asi. Amort oli ära külmunud ja oli täiesti põhjas. Seisis veits soojas garaažis ja asi korras.

Vote
Huviline
Postitusi: 162
Liitunud: 09 Mai 2009, 19:15
Telefon: 5514934
Asukoht: Viljandi/Rakvere
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Vote » 08 Jaan 2010, 18:11

Äkki tõesti külmast. Sõitmisel pole mingeid kolinaid ja ei sega.

helari
Huviline
Postitusi: 629
Liitunud: 27 Veebr 2009, 21:46
Telefon: 5182668
Auto: Vw Polo Coupe
Asukoht: Tartust 18 Km Viljandi poole
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas helari » 08 Jaan 2010, 19:02

kui amort oleks kinni külmunud sõidaks nagu ilma amordita ;D

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas daff » 08 Jaan 2010, 19:39

vedru võib katki olla küll, seda ei pruugi tagumise korral sõites tähelegi panna. külmaga muutub kõik rabedamaks ja mul tutvusringkonnas on varasematel aastatel külmadega vedrud purunenud paaril inimesel. ühel purunes esimene ja auto hakkas jubedalt kiskuma, teine (autoks küll galant '89) sai purunenud tagumisest vedrust teada alles sumpsi remontides, sõites ei saanud aru midagi.

soovitan sul otsida võimalus autot alt poolt piiluda või võta ratas alt ära ja vaata vedru olukord järgi.

woody
Veteran
Postitusi: 1692
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody » 08 Jaan 2010, 21:14

Kui amort jääs oleks, siis kolin oleks meeletu ja teiseks, amort ei suuda isegi jääs olekus vedru jäikust üle trumbata, see tähendab seda, et ta ei külmuks alla jäädes kinni.
Pigem probleem juba ülevalpool kirjas, et vedru katki.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

Vote
Huviline
Postitusi: 162
Liitunud: 09 Mai 2009, 19:15
Telefon: 5514934
Asukoht: Viljandi/Rakvere
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Vote » 08 Jaan 2010, 21:18

Homme üritan vaadata, kui väga külm pole.

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Monah » 08 Jaan 2010, 21:34

Vastu ei ole soitnud kuskile tagarattaga ?

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas sillu7 » 08 Jaan 2010, 21:44

woody kirjutas:Kui amort jääs oleks, siis kolin oleks meeletu ja teiseks, amort ei suuda isegi jääs olekus vedru jäikust üle trumbata, see tähendab seda, et ta ei külmuks alla jäädes kinni.
Pigem probleem juba ülevalpool kirjas, et vedru katki.
Oled sa loll või pime? Mis ingli [VW Bot: "Keel korda!"] kolin sul seal olla saab, kui sild ei liigugi. Ta on ainult hästi jäik, nagu sõidaks puuvankriga. Ma ju kirjutasin, et mul oli pea-aegu sama jama, et ratas oli koopas ja amort oli ära külmunud(JAH vedru oli kokku surutud ja ma arvasin ka, et vedru ära murdunud). Garaažis võtsin ratta alt ära ja natukene seisis ja oligi ta lahti.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 08 Jaan 2010, 21:56

Mõttetu sõimamine vastajale. Mõlemil on õigus amordi lõpp asendi korral,kelle autol jäi alla kinni,kellel seistes üles asendisse. HALB ON SEE,KUI ENAM KEEGI EI TAHA VASTATA,KUNA VIISAKUST,ELEMENTAARSET VIISAKUST foorumis pole,vähemalt Tehnilises osakonnas.

woody
Veteran
Postitusi: 1692
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody » 08 Jaan 2010, 21:56

sillu7 kirjutas:
woody kirjutas:Kui amort jääs oleks, siis kolin oleks meeletu ja teiseks, amort ei suuda isegi jääs olekus vedru jäikust üle trumbata, see tähendab seda, et ta ei külmuks alla jäädes kinni.
Pigem probleem juba ülevalpool kirjas, et vedru katki.
Oled sa loll või pime? Mis ingli [VW Bot: "Keel korda!"] kolin sul seal olla saab, kui sild ei liigugi. Ta on ainult hästi jäik, nagu sõidaks puuvankriga. Ma ju kirjutasin, et mul oli pea-aegu sama jama, et ratas oli koopas ja amort oli ära külmunud(JAH vedru oli kokku surutud ja ma arvasin ka, et vedru ära murdunud). Garaažis võtsin ratta alt ära ja natukene seisis ja oligi ta lahti.
Kui auto seisab niisama, siis ei saa eoses minna amort jääse nii, et kisub ratta koopasse. Selleks peab olema selle poole rattaga ikka kohe nii kõrgel, et teised ripuvad.
Ja veel sulle teadmiseks, et olen ka jääs amortidega sõitnud, algul ei kolise, aga pärast küll. Sa ei usu, kui kiiresti võib amordi õlist tühjaks lüüa, kui amort jääs on.
Kurt tuli sõimama, eks ole.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas sillu7 » 08 Jaan 2010, 22:17

woody kirjutas:
sillu7 kirjutas:
woody kirjutas:Kui amort jääs oleks, siis kolin oleks meeletu ja teiseks, amort ei suuda isegi jääs olekus vedru jäikust üle trumbata, see tähendab seda, et ta ei külmuks alla jäädes kinni.
Pigem probleem juba ülevalpool kirjas, et vedru katki.
Oled sa loll või pime? Mis ingli [VW Bot: "Keel korda!"] kolin sul seal olla saab, kui sild ei liigugi. Ta on ainult hästi jäik, nagu sõidaks puuvankriga. Ma ju kirjutasin, et mul oli pea-aegu sama jama, et ratas oli koopas ja amort oli ära külmunud(JAH vedru oli kokku surutud ja ma arvasin ka, et vedru ära murdunud). Garaažis võtsin ratta alt ära ja natukene seisis ja oligi ta lahti.
Kui auto seisab niisama, siis ei saa eoses minna amort jääse nii, et kisub ratta koopasse. Selleks peab olema selle poole rattaga ikka kohe nii kõrgel, et teised ripuvad.
Ja veel sulle teadmiseks, et olen ka jääs amortidega sõitnud, algul ei kolise, aga pärast küll. Sa ei usu, kui kiiresti võib amordi õlist tühjaks lüüa, kui amort jääs on.
Kurt tuli sõimama, eks ole.
Seletan enda juhtumi kenasti lahti, et üks ei räägiks august ja teine aiast.


Point oli selles, et sõitma minnes oli tunne nagu sõidaks puuvankriga. Väljast vaadates vasak tagumine ratas oli koopas just nagu oleks madaldus.

Esmapilgul ei saanud arugi milles probleem. Sõitsin autoga garaasi, tõstuki peale(rattad maast lahti). Uurides ja puurides mitte midagi katki polnud, ainult et parem ratas oli all pool ja vasak ratas täiesti üleval. Sillatala ja põhja vahel oli ca 4cm ruumi, seda siis vasakul pool. Natuke koputasin amorti ja see aeg kui ma uurisin ja puurisin siis soojas ruumis kõik sulas ja järsku käis soss ja sild oli paigas.

Lihtne seletus. Kuna meie kortermaja hoovides on suht kuumaastik siis loogiliseim olekski see, et auto parkis öö otsa just selle rattaga mingi kühmu peal.
Pidurid soojenevad. Lumi sulab. Auto pargib. Lumi külmub. ja oligi amort kinni külmunud täpselt nii nagu ennegi mainitud.

Pikk jutt, kuid tegelikut nii oligi. Kes ei usu, arvaku mis tahab.
Siin on küllalt küprokispetsaliste, kes on foorumist autot remontima õppinud.

woody
Veteran
Postitusi: 1692
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody » 08 Jaan 2010, 22:18

sillu7 kirjutas:
woody kirjutas:
sillu7 kirjutas: Oled sa loll või pime? Mis ingli [VW Bot: "Keel korda!"] kolin sul seal olla saab, kui sild ei liigugi. Ta on ainult hästi jäik, nagu sõidaks puuvankriga. Ma ju kirjutasin, et mul oli pea-aegu sama jama, et ratas oli koopas ja amort oli ära külmunud(JAH vedru oli kokku surutud ja ma arvasin ka, et vedru ära murdunud). Garaažis võtsin ratta alt ära ja natukene seisis ja oligi ta lahti.
Kui auto seisab niisama, siis ei saa eoses minna amort jääse nii, et kisub ratta koopasse. Selleks peab olema selle poole rattaga ikka kohe nii kõrgel, et teised ripuvad.
Ja veel sulle teadmiseks, et olen ka jääs amortidega sõitnud, algul ei kolise, aga pärast küll. Sa ei usu, kui kiiresti võib amordi õlist tühjaks lüüa, kui amort jääs on.
Kurt tuli sõimama, eks ole.
Seletan enda juhtumi kenasti lahti, et üks ei räägiks august ja teine aiast.


Point oli selles, et sõitma minnes oli tunne nagu sõidaks puuvankriga. Väljast vaadates vasak tagumine ratas oli koopas just nagu oleks madaldus.

Esmapilgul ei saanud arugi milles probleem. Sõitsin autoga garaasi, tõstuki peale(rattad maast lahti). Uurides ja puurides mitte midagi katki polnud, ainult et parem ratas oli all pool ja vasak ratas täiesti üleval. Sillatala ja põhja vahel oli ca 4cm ruumi, seda siis vasakul pool. Natuke koputasin amorti ja see aeg kui ma uurisin ja puurisin siis soojas ruumis kõik sulas ja järsku käis soss ja sild oli paigas.

Lihtne seletus. Kuna meie kortermaja hoovides on suht kuumaastik siis loogiliseim olekski see, et auto parkis öö otsa just selle rattaga mingi kühmu peal.
Pidurid soojenevad. Lumi sulab. Auto pargib. Lumi külmub. ja oligi amort kinni külmunud täpselt nii nagu ennegi mainitud.

Pikk jutt, kuid tegelikut nii oligi. Kes ei usu, arvaku mis tahab.
Siin on küllalt küprokispetsaliste, kes on foorumist autot remontima õppinud.
Ma ei hakka ennast kordama, aga amort ei tõmba ennast kokku külmudes.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas sillu7 » 08 Jaan 2010, 22:24

woody kirjutas:
sillu7 kirjutas:
woody kirjutas:
Kui auto seisab niisama, siis ei saa eoses minna amort jääse nii, et kisub ratta koopasse. Selleks peab olema selle poole rattaga ikka kohe nii kõrgel, et teised ripuvad.
Ja veel sulle teadmiseks, et olen ka jääs amortidega sõitnud, algul ei kolise, aga pärast küll. Sa ei usu, kui kiiresti võib amordi õlist tühjaks lüüa, kui amort jääs on.
Kurt tuli sõimama, eks ole.
Seletan enda juhtumi kenasti lahti, et üks ei räägiks august ja teine aiast.


Point oli selles, et sõitma minnes oli tunne nagu sõidaks puuvankriga. Väljast vaadates vasak tagumine ratas oli koopas just nagu oleks madaldus.

Esmapilgul ei saanud arugi milles probleem. Sõitsin autoga garaasi, tõstuki peale(rattad maast lahti). Uurides ja puurides mitte midagi katki polnud, ainult et parem ratas oli all pool ja vasak ratas täiesti üleval. Sillatala ja põhja vahel oli ca 4cm ruumi, seda siis vasakul pool. Natuke koputasin amorti ja see aeg kui ma uurisin ja puurisin siis soojas ruumis kõik sulas ja järsku käis soss ja sild oli paigas.

Lihtne seletus. Kuna meie kortermaja hoovides on suht kuumaastik siis loogiliseim olekski see, et auto parkis öö otsa just selle rattaga mingi kühmu peal.
Pidurid soojenevad. Lumi sulab. Auto pargib. Lumi külmub. ja oligi amort kinni külmunud täpselt nii nagu ennegi mainitud.

Pikk jutt, kuid tegelikut nii oligi. Kes ei usu, arvaku mis tahab.
Siin on küllalt küprokispetsaliste, kes on foorumist autot remontima õppinud.
Ma ei hakka ennast kordama, aga amort ei tõmba ennast kokku külmudes.
No paneb ropendama. Kes rääkis amordi kokkutõmbamisest. Saa aru, kui sa näiteks oled auto parkinud ÜHE rattaga äärekivile siis on see amort ju palju rohkem sees kui teised, ka vedru koos. Ning kui kogu see vedel sopp ja pask on seal amordi ümber ja kus iganes veel siis ta lihtsalt oma kamakaga fikseerib amordiasendi ju.
Ära mütsi peast võta rähn tuleb.
Ei oleks pidanud kohe peale põhikooli ehitajaks minema. Nüüd ei oskagi lugeda, ega ei saa aru sõnade kombinatsioonidest.
Nüüd läheb isiklikuks väga.....

raizxc
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 14 Jaan 2005, 14:16
Telefon: 53739748
Auto: Audi
Asukoht: Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas raizxc » 08 Jaan 2010, 22:30

Kaldun arvama ka, et probleem amordis, kuna sai eelmine nädal isa Passatiga sama asi läbi elatud. Kuigi enne ei saa midagi kindlalt öelda, kui lähemalt asja uurida!

woody
Veteran
Postitusi: 1692
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody » 08 Jaan 2010, 22:33

woody kirjutas:Selleks peab olema selle poole rattaga ikka kohe nii kõrgel, et teised ripuvad.
Kas see jäi sul kahe silma vahele.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas sillu7 » 08 Jaan 2010, 22:33

Tegeltei pea ju. Ega ta sigull pole, et tagasild nii jäik on :D

woody
Veteran
Postitusi: 1692
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody » 08 Jaan 2010, 22:42

sillu7 kirjutas:Tegeltei pea ju. Ega ta sigull pole, et tagasild nii jäik on :D
Seda ma ei mõelnudki ja sild on tänu väände talale üllatavalt jäik.
Ja G4 saab suurem si** koguneda ainult kas vedru vahele või siis logari ja tagasilla peale. Seal on vedru amordist täiesti eraldi.
Sõnastasin võib- olla valesti oma lause rippumise kohapealt, aga selle põhjal hakkata mind sõimama põhikooli haridusega ehitajaks :no: Eks iga loll sõimab ikka sealt ajaaugust, mis talle endale valus on.

Ja lõppetaks äkki üksteise sõimamise, kuigi ei ole isegi mitte põhjust andnud, et üks sell ennast nii hästi tundma peaks, et teistele sitasti öelda.
Teinekord võiks arvestada ka teiste variantidega, kui külmunud amort. Alati ei ole viga nii lihtne sillu7.

Peace!

[Muudetud: 8-1-2010 woody]
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

Heiki007
Huviline
Postitusi: 137
Liitunud: 16 Mai 2007, 17:32
Asukoht: raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Heiki007 » 08 Jaan 2010, 23:13

Kuidagi kahtlaseks muutus see teema jube järsku.
Vigu võib olla tõesti mitmeid, ei hakka oma teooriat välja pakkuma(:smilegrin: ei taha sõimu osaliseks saada:), ise kaldun woody arvamuse poole.
Ja mina ei pargiks iial oma autot 1 rattaga äärekivile:) küll ma isegi kuskil kuumaastikul mingi normlaasema parkimiskoha leiaksin:lol:


Rahu, ainult rahu....

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas sillu7 » 08 Jaan 2010, 23:23

woody kirjutas:
sillu7 kirjutas:Tegeltei pea ju. Ega ta sigull pole, et tagasild nii jäik on :D
Seda ma ei mõelnudki ja sild on tänu väände talale üllatavalt jäik.
Ja G4 saab suurem si** koguneda ainult kas vedru vahele või siis logari ja tagasilla peale. Seal on vedru amordist täiesti eraldi.
Sõnastasin võib- olla valesti oma lause rippumise kohapealt, aga selle põhjal hakkata mind sõimama põhikooli haridusega ehitajaks :no: Eks iga loll sõimab ikka sealt ajaaugust, mis talle endale valus on.

Ja lõppetaks äkki üksteise sõimamise, kuigi ei ole isegi mitte põhjust andnud, et üks sell ennast nii hästi tundma peaks, et teistele sitasti öelda.
Teinekord võiks arvestada ka teiste variantidega, kui külmunud amort. Alati ei ole viga nii lihtne sillu7.

Peace!

[Muudetud: 8-1-2010 woody]
Variante VÕIB OLLA ka teisi. Kuid antud situatsioonil oli oma seletus. Ning kes ei näinud see ei näinud. Ma tean, mida räägin.
Lühidalt oleks, et iga isend tuleb individuaalselt diagnoosida.
Igatahes ilusat nädalavahetust!

Gee60
Huviline
Postitusi: 351
Liitunud: 12 Apr 2005, 20:19
Telefon: 555 3 444 3
Auto: B5.5 ja A6C5 ja Kollane Leon
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Gee60 » 08 Jaan 2010, 23:29

äkki on hoopis teine ratas liiga väljas koopast?

Vote
Huviline
Postitusi: 162
Liitunud: 09 Mai 2009, 19:15
Telefon: 5514934
Asukoht: Viljandi/Rakvere
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Vote » 09 Jaan 2010, 11:09

Gee60 kirjutas:äkki on hoopis teine ratas liiga väljas koopast?
On veel pakkumisi :lol:

Ei teine ratas on normaal kõrgusel ja kuhugi äärekivi peale ka ma pole parkind. Eks varsti lähen vaatan ja siis selgub ehk midagi.

Vote
Huviline
Postitusi: 162
Liitunud: 09 Mai 2009, 19:15
Telefon: 5514934
Asukoht: Viljandi/Rakvere
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Vote » 09 Jaan 2010, 15:35

Nii vaatasin siis täna järgi. Vedru oli küll terve. Mõõtsin siis ära ja üks ratas on ca 2cm rohkem koopas. Vb siis vedru sutsu väsind!

El`Lango
Huviline
Postitusi: 234
Liitunud: 20 Okt 2008, 13:37
Telefon: 53817171
Auto: G2 1.6d, G3 gt
Asukoht: Lõuna- Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas El`Lango » 09 Jaan 2010, 17:54

:D valus teema ikka. Saad auto sooja viia kuhugi ehk??
Kui ei saa, lase leeklambiga amordid soojaks vms :D
Vaata et autot põlema ei pane. Vedru ei väsi lampi ära juuu.
Arbeitsmann.

Vasta

Mine “Veermik”