Seat Cordoba 1.9 TDI - 2008 - lepassat

Huviliste sõidukid, kes kasutavad muud VAG grupi sõidukeid, kui Volkswagen.

Moderaatorid: argo, HawkHill

Vasta
Kasutaja avatar
lepassat
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 15:27
Auto: Seat Cordoba 1.9 TDI '08; Audi 80 Avant B4 2.6E '93; VW T3 1.6TD '82
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Seat Cordoba 1.9 TDI - 2008 - lepassat

Lugemata postitus Postitas lepassat » 13 Dets 2020, 14:13

Ahoi!

Kuigi arvasin, et Passat täidab kõiki rolle ning see võiks jääda (vähemalt mõneks ajaks) mu ainsaks autoks, tekkis mõnda aega tagasi siiski vajadus ka teise (töö)auto järele. Kriteeriumid olid järgmised:

- töösõitudeks piisav varustus ehk vähemalt istmesoojendused ja konditsioneer
- hea tehniline seisukord
- võimalikult roostevaba kere
- diiselmootor, sest siis on sõidukulud madalad
- mahukas pagasiruum (üle 400 l)
- väljalaskeaasta 2008+
- odav (alla 2000€)

Kiire otsing Eesti suurimates kuulutusportaalides eriti rõõmustavaid tulemusi ei andnud. Selles hinnaklassis võis valdavalt leida mootoririkkega või muidu ära trööbatud ja suure läbisõiduga Passateid, Berlingosid või Autojärelmaks24 poolt pakutavat rämpsu. Teiste seas hakkas silma selle loo peakangelane ehk 2008. aasta Seat Cordoba.

Hind oli hea, mistõttu läksin autot vaatama. Tegin kaabliga diagnostika, lasin ülevaatuspunktis autole korraliku tehnokontrolli teha ja ostsin ära. Ainsad vead, mis välja tulid, oli pidurivedeliku leke tagumisest paremast supportist (selle lasi eelmine omanik korda teha) ning ühe summutiklambri kehv olukord. Roostet oli põhja all minimaalselt, kerel nähtavat roostet polnud. Ostsin ära.

1.9-liitrine 74kW arendav pumpdüüspihustitega TDI (AXR) veab läbi 5-käigulise manuaalkasti esirattaid. Auto on Eestist uuena ostetud ning läbisõitu on tõendatult 190 000 km. Eelmise omaniku käes oli auto 5 aastat, mille jooksul on tehtud palju - kõik esisilla kuluosad vahetatud, esimesed rattalaagrid, tagumised pidurikettad, -klotsid ja -supportid vahetatud. Hammasrihm vahetati 10 000 km tagasi (läbisõidul 180 000 km), õlivahetused tehtud iga 10 000 km läbimise järel. DPFi pole juba tehasest, hooratas mingeid kahtlasi hääli ei tee. Loodetavasti teenib auto mind suuremate probleemideta. 74 kW, 240 Nm ja 1200 kg tühimassi kohta liigub edasi ka päris nobedalt :)

Paar kiiret pilti ka:
ECAEBC46-B793-49DA-B49C-4424A2C90B02.jpeg
ECAEBC46-B793-49DA-B49C-4424A2C90B02.jpeg (488.39 KiB) Vaadatud 3016 korda
E0AE25E7-3AD6-4A8C-A967-C3BBA558E471.jpeg
E0AE25E7-3AD6-4A8C-A967-C3BBA558E471.jpeg (472.51 KiB) Vaadatud 3016 korda
3BA0A68F-8F81-44F6-8568-70504ED723FC.jpeg
3BA0A68F-8F81-44F6-8568-70504ED723FC.jpeg (278.26 KiB) Vaadatud 3016 korda

Kasutaja avatar
lepassat
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 15:27
Auto: Seat Cordoba 1.9 TDI '08; Audi 80 Avant B4 2.6E '93; VW T3 1.6TD '82
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Seat Cordoba 1.9 TDI - 2008 - lepassat

Lugemata postitus Postitas lepassat » 16 Dets 2020, 23:44

Kuna kõige odavam remont pidavat olema õlivahetus ning sellel autol on seda tehtud iga 10k km järel, siis lasin täna Peetri Forssis uue mahla sisse kallata. Aeromotorsist sai väga hea hinnaga (5l 29€) Mobil1 ESP Formula 5W-30, filtriks läks Mann. Kõik tundus lihtne, aga tutkit. Tuli välja, et keegi oli õli väljalaskmise ava keermed tuksi keeranud (kas sama õlipunni korduvalt kasutanud või ingel [VW Bot: "Keel korda!"] teab mida teinud), mistõttu stock punn sinna ei sobinud. Ava tuli uuesti keermestada ja remontmõõdus punn sisse panna. Jäi pidama küll.

Kuigi varasem omanik vahetas kogu tagumise pidurimajanduse ära (klotsid, kettad, supportid), jäi süsteem korralikult õhutamata, mille tulemusel vajus pedaal veidi läbi. Forssis sai ka kogu süsteem õhutatud ja nüüd on pedaalitunnetus super.

Ahjaa - üks väike elektriprobleem ka (sest muidu poleks ju õige VAG :) ). Kõrvalistuja istmesoojendus ei toimi, juhi oma aga kütab taguotsa kenasti kuumaks. Mis neil põhiliselt mureks on? Usun, et seda autot võib samastada 4. põlvkonna Pologa, sest nad on samale põhjale ehitatud, seega ehk on ka mured sarnased? Kaitse ei tohiks olla, sest minu teada on juhi ja kõrvalistuja soojendustel ühine kaitse. Mingi pistik/lüliti? Juhtmed? Kogemusi?

16.12.2020 - 190225 - Mootoriõli (Mobil1 ESP Formula 5W-30) ja filtri (Mann) vahetus + pidurite õhutamine // Forss Peetri
Viimati muutis lepassat, 16 Dets 2020, 23:46, muudetud 2 korda kokku.

ri5t0
Huviline
Postitusi: 94
Liitunud: 16 Veebr 2010, 15:48
Auto: Seat
Asukoht: Tallinna, Läänemaa
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 3 korda

Seat Cordoba 1.9 TDI - 2008 - lepassat

Lugemata postitus Postitas ri5t0 » 17 Dets 2020, 20:47

Istme all on pistikud vaata need üle. Ja vb armatuuris nupp ka saba andnud.
Seat Cordoba Vario

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

Seat Cordoba 1.9 TDI - 2008 - lepassat

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 17 Dets 2020, 21:18

Ilmselt lüliti põhja jäänud ja läbi küpsetanud ilma juhi teadmata.
See vähemalt kõige loogilisem selgitus, miks üldjuhul juhi oma töötab ja kunde oma mitte.

ri5t0
Huviline
Postitusi: 94
Liitunud: 16 Veebr 2010, 15:48
Auto: Seat
Asukoht: Tallinna, Läänemaa
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 3 korda

Seat Cordoba 1.9 TDI - 2008 - lepassat

Lugemata postitus Postitas ri5t0 » 18 Dets 2020, 13:26

No siis ju sul viga teada.
Seat Cordoba Vario

Vasta

Mine “Huviliste autod - VAG”