2014 a Jetta 1.2 bens kütusekulu

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootori, ülekande ja veermikuga.

Moderaatorid: argo, HawkHill, etnies858

Vasta
Kr1xx
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 10 Okt 2021, 15:23
Auto: Vw Jetta
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

2014 a Jetta 1.2 bens kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Kr1xx » 16 Okt 2021, 19:19

Tere,

Palun nõu. Olen siin mõnda aega olnud 2014 a Jetta kasutaja, ja esimest korda on mul autol 6 käiku :D
Olen siin pikemalt vaielnud oma elukaaslasega teemal, et kuidas on parem sõita kas 55 kiirusel 5nda käiguga või 4ndaga. Kompuuter annab seal 53 peal juba soovituse tõsta käiku viiendale. Elukaaslane sõidab siis 4ndaga pigem.
Minu arvamus asjast on see, et see ilmselt koormab autot rohkem ja ilmselgelt on suurem ka kütusekulu. Minu eesmärgiks on siis olla nii ökonoomne sõitja kui võimalik :D...
Andke andeks mulle, kui minu küsimus on nii rumal. Aga palun teil siin mingeid arvamusi ümber lükata või selgeks mulle teha, miks see kompuuter siis soovitab mulle seda käigutõstmist, kui seda ei peaks justkui tegema.

Ette tändades,
K

tofetome
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 121 korda

2014 a Jetta 1.2 bens kütusekulu

Lugemata postitus Postitas tofetome » 16 Okt 2021, 19:25

Kui autol raske oleks siis ta ei soovitaks seda 5 käiku sisse lükata ju?

See kas sõidad 4 või 5 käiguga 55 km/h juures ei mängi minuarust nii suurt rolli kui kogu ülejäänud sõidustiil. Sõidustiilist sõltub väga palju, alustades käiguga pidurdamisest ja kaugemale kui eesolev auto ette vaatamine.
Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!

Kr1xx
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 10 Okt 2021, 15:23
Auto: Vw Jetta
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

2014 a Jetta 1.2 bens kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Kr1xx » 16 Okt 2021, 19:54

tofetome kirjutas:
16 Okt 2021, 19:25
Kui autol raske oleks siis ta ei soovitaks seda 5 käiku sisse lükata ju?

See kas sõidad 4 või 5 käiguga 55 km/h juures ei mängi minuarust nii suurt rolli kui kogu ülejäänud sõidustiil. Sõidustiilist sõltub väga palju, alustades käiguga pidurdamisest ja kaugemale kui eesolev auto ette vaatamine.

Eks see arusaadav kõik. Üritangi võimalikult palju käiguga pidurdada ja ette vaadata, mis toimub :D.. Aga tänud vastuse eest.

PriitV
Klubiline
Postitusi: 252
Liitunud: 10 Mär 2016, 22:53
Auto: passat b7
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 54 korda

2014 a Jetta 1.2 bens kütusekulu

Lugemata postitus Postitas PriitV » 16 Okt 2021, 20:24

Viienda käiguga ilmselt hoogu lisada vast ei tasu, aga ühtlast kiirust hoida siis viies käik ikka asja eest.
Kes tänasid kasutajat PriitV selle postituse eest:
Kr1xx

olle
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 21 Mär 2012, 18:53
Auto: VW Caddy Seat Leon
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

2014 a Jetta 1.2 bens kütusekulu

Lugemata postitus Postitas olle » 16 Okt 2021, 20:37

Huvipärast küsin kas neljandalt viiendale vahetades tahomeetril mingit märgatavat muutust toimub? Viimane käik on küll viiesel ja kuuesel manuaalil sama ülekandearvuga. Reaalne võrdlus siis G6 1.2 6-käiguline ja Rapid 1.2 5-käiguline. Maanteel 90km/h mõlemal 2000 rpm

Alhambra
Huviline
Postitusi: 590
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

2014 a Jetta 1.2 bens kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 16 Okt 2021, 22:21

Üldiselt neil mikromootoriga pillidel ongi lühikesed käigud.
Ühest kindlat reeglit polegi.
Tundejärgi ikka.
Mul on 6 käik ja 2000 pööret, siis on täpselt 120.
Pigem tahabki madalamat käiku aeglasemalt sõidul, sest pööre kukub nii alla. Linnavahel üle neljanda väga ei panegi kui kiirus seal kuni 60
Mingil ajal oli golf 5 kasutusel 1,4 bensu mootoriga.
Täpselt ei mäleta, aga maanteel sajaga sõites oli pööre ikka häirivalt kõrge. Kast oli küll viiene. Eks eelkõnelejal kuues käik kompenseerib.
Viimati muutis Alhambra, 16 Okt 2021, 22:26, muudetud 3 korda kokku.
Kes tänasid kasutajat Alhambra selle postituse eest:
Kr1xx

Kr1xx
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 10 Okt 2021, 15:23
Auto: Vw Jetta
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

2014 a Jetta 1.2 bens kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Kr1xx » 18 Okt 2021, 07:46

olle kirjutas:
16 Okt 2021, 20:37
Huvipärast küsin kas neljandalt viiendale vahetades tahomeetril mingit märgatavat muutust toimub? Viimane käik on küll viiesel ja kuuesel manuaalil sama ülekandearvuga. Reaalne võrdlus siis G6 1.2 6-käiguline ja Rapid 1.2 5-käiguline. Maanteel 90km/h mõlemal 2000 rpm
Muutub ikka. 4ndaga on tahol seier 2000 juures, 5ndaga 1500-1600 kusagil.

margus
Huviline
Postitusi: 298
Liitunud: 19 Apr 2005, 17:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 14 korda

2014 a Jetta 1.2 bens kütusekulu

Lugemata postitus Postitas margus » 18 Okt 2021, 08:30

1. Jah, on üsna OK jälgida auto soovitust käiku vahetada - see ongi kõige ökonoomsemat tulemust silmas pidades nii tehtud soovitama. Kui kiirendad või käiguga pidurdad, siis käigusoovitus kaob.
2. Jah, koormab kindlasti ka natukene mootorit rohkem, kuid antud jõu- ja muid numbreid arvestades on see ainult marginaalne
3. Uued mootorid on timmitud tõesti üsna madalate pööretega käima ( TSI = suurem moment võrreldes vabalthingavatega ) ning enamasti juba näiteks 1500rpm on maksimaalne moment olemas. Õlisurve on väga madalatel pööretel ka korralik ja ei ole vaja võrrelda vanematega, kus surve suurematel pööretel mõistlikuks läks

Mida rohkem ja tihedamalt käike, seda sobivamal ökonoomsemal režiimil saab mootorit hoida. Kõvemad margid kasutavad juba vähemalt 9-t käiku, et mootoril kõige optimaalsemat režiimi hoida.
Oettinger Powered
Uued rehvid ja veljed

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1677
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

2014 a Jetta 1.2 bens kütusekulu

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 18 Okt 2021, 08:53

4 käik 50 alas. 5 käik 70 alas ja trassile minek siis 6 käik.
Vädli köku mökutamist. Keerad pekki kati ja palju muud. Tuttaval läbikäidud tee. Algselt hoiad kokku ja pärast sellest kokkuhoiust ja mökutamisest saavad suured kulud. Vahest tuleb peenestada ja kuuma anda.
Kes tänasid kasutajat murkamarko selle postituse eest:
JaanusVambola

Vasta

Mine “Mootor, ülekanne & veermik - VAG”