Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Uued mudelid, pildid ja muu Volkswagenitega seoses.

Moderaator: etnies858

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Pettus

Lugemata postitus Postitas GTI » 28 Sept 2015, 16:39

tlauri kirjutas:Täiskuu patoloogiline mõju on läbi aegade inimesi veidralt käituma pannud või lihvimata mõtteid tekitanud.
http://tervis.postimees.ee/2578560/kas- ... si-hulluks
tito kirjutas: Äkki võiks noxi talumatusest perearstile kurta ?
Kuulge jääks äkki ASJALIKUKS - tahaks teema lahti hoida.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2487
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, b6 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas Siim » 30 Sept 2015, 17:43

tLaurile
" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorri kui näoraamatus kasutaja pole. :)

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas tlauri » 30 Sept 2015, 17:49

Milleks mulle aadresseerida? See jah ringleb maailmas ja seetõttu veel eriti piinlik VW-le.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Tankist
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 03 Okt 2015, 08:23
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas Tankist » 03 Okt 2015, 08:25

http://info.volkswagen.de/de/de/home.ht ... ck-own-car" onclick="window.open(this.href);return false;

sellel lehel saate oma ea 189 mootoriga disla üle kontrollida.

Minu auto on igastahes selle "cheat" softiga. Mingit uriinipritsi ma retrofittida küll ei lase (ilmselt sellist asja ei peagi kartma)
Viimati muutis Tankist, 03 Okt 2015, 08:31, muudetud 1 kord kokku.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas tlauri » 03 Okt 2015, 11:12

Lisaks EA189-le leiab pettust veel EA188 ja ka EA288 seljas.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

margus
Huviline
Postitusi: 298
Liitunud: 19 Apr 2005, 17:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas margus » 03 Okt 2015, 13:30

99% tuleb uus tarkvara ja tehas kutsub teid seda vahetama! Kas ja kui väga keegi seda tahab, jäägu igaühe enda otsustada. Tõenäoliselt tõuseb pisut kütusekulu ja minek jääb lahjemaks. Vingujatel aga peaks hea uni olema, sest siis on heitgaasid paigas nagu paberil.
Oettinger Powered
Uued rehvid ja veljed

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas tlauri » 03 Okt 2015, 13:44

Mõnusalt hea une teeb see, kui kõik need VAG-id tehas kenasti tagasi ostab, sest need sõidukid ei vasta offerdis antud tingimustele. Pettuse lahendus ei saa olla uus pettus. Kõik teavad seda, et VW hoiab hekel jalgu ristis, et p*ska tagant ei pritsiks aga kaua nad seda enam kinni ei hoia.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Tankist
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 03 Okt 2015, 08:23
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas Tankist » 03 Okt 2015, 17:49

tagasi ostust võib vist aint unistada :D
See recall oleks siis mul juba 6-es garantii case

auto pole halb aga mingist saksa müstilisest kvaliteedist küll rääkida ei saa

margus
Huviline
Postitusi: 298
Liitunud: 19 Apr 2005, 17:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas margus » 05 Okt 2015, 16:02

Postimehes 05.10.2015 09:00

Teadlane: petavad kõik diiselautode tootjad23
Suurbritannias asuva Leedsi ülikooli teadlase uuringutulemused näitasid, et lisaks juba teadaolevatele heitgaasipettust tunnistanud autotootjale ületavad Euroopa Liidus lubatud norme veel vähemalt nelja autotootja - Fordi, BMW, Mazda ja Mercedes-Benzi - sõidukid.

Ülikooli teadlane ja õppejõud korraldas keskkonnaameti ja omavalitsuste tellimusel enam kui 300 diiselmootoriga sõiduki mõõtmised, et kontrollida nende vastavust Euro 6 heitgaasinormidele, kirjutab Daily Mail.

Selgus, et sisuliselt ühegi tootja sõidukid ei suuda täita normi, mille kohaselt ei tohi mootorid toota rohkem kui 0,08 grammi NOx kilomeetri kohta.

Tulemused näitasid, et näiteks Mazda diislimootorid ületasid keskmiselt lämmastikoksiidi norme enam kui kuus korda. Fordid ületasid norme veelgi enam, kuid valim jäi täpsete tulemuste avaldamiseks liiga väikeseks.

Täpsemalt: Mazda mootoreis eraldub seda keskmiselt (0,49 grammi kilomeetri kohta) - 6,1 korda üle normi. Järgnes BMW (0,45 grammi), Mercedes (0,42 grammi), Volkswagen (0,41 grammi) ja Audi (0,36 grammi).

Tate testis sõidukeid ligilähedast sarnase seadmega, mida kasutatakse USAs sõidukite vastavuse kontrollimiseks hetigaasinormidele ja mis tõi kaasa esmalt Volkswageni pettuse ilmsikstuleku.

«Uuring näitab, et autode ehitamine viisil, kus need näitavad häid tulemusi laboritingimustes, kuid eritavad suures koguses lämmastikoksiidi reaalsel linnasõidul, on kogu autotöötuse endeemiline praktika,» ütles teadlane uuringu tulemusi kokku võttes. «Tegelikult ei teata mitte midagi selle kohta, kuidas tootjad oma teste läbi viivad, kuna neid tehakse kinniste uste taga.»

Väikesed linnaautod reostavad tema sõnul õhku rohkem kui kahekorruselised linnaliinibussid. See viitavat asjaolule, et autotootjad on leidnud veel viise, kuidas riiklikke teste laborites petta.

Pärast mõne nädala eest puhkenud Volkswageni heitgaasipettuse ilmsikstulekut on mitmed ettevõtjate organisatsioonid ja teadusasutused teatanud lahknevustest autotootjate aruannete ja tegelike näitajate vahel.

Nagu selgus, polnud Vokswagenid sugugi mitte kõige suuremad õhureostajad, paisates atmosfääri koguni 35 protsenti vähem heitgaase kui teised uuringualused
Oettinger Powered
Uued rehvid ja veljed

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas R36 » 05 Okt 2015, 16:09

Ma ütleks, selle peale: "Vau....Alles nüüd saadi aru, et armastusest autod ei sõida?"
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kasutaja avatar
argo
Foorumi arendaja
Postitusi: 2632
Liitunud: 17 Dets 2009, 14:39
Asukoht: Eesti
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas argo » 06 Okt 2015, 10:52

Viimati muutis argo, 06 Okt 2015, 10:53, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: .
Kahe sõnaga, mis ajaks sysadminni närvi? Eile töötas; arenduses töötab; reedel laivi

Tankist
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 03 Okt 2015, 08:23
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas Tankist » 06 Okt 2015, 15:00

See uue auto uudis on küll pastakast...

aga neljapäeval peaks selguma siis mis saab jah.

http://www.reddit.com/r/tdi" onclick="window.open(this.href);return false;
/r/volkswagen

kõige uuem info suht
Viimati muutis Tankist, 06 Okt 2015, 15:05, muudetud 1 kord kokku.

corbe
Huviline
Postitusi: 1203
Liitunud: 16 Juul 2005, 00:38
Auto: A5
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas corbe » 06 Okt 2015, 15:19

https://www.youtube.com/watch?v=GhvI2oeBPtY" onclick="window.open(this.href);return false;

Tankist
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 03 Okt 2015, 08:23
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas Tankist » 06 Okt 2015, 18:51


Täiesti lauajala töökoda oli see ju kus test tehti.

nad unustasid veojõu kontrolli välja lülitada kui hakkasid 2wd testi tegema.........

"so how does the dyno work?"
"it works awesome"

4:20 videos

what the hell :D piinlik on
Viimati muutis Tankist, 06 Okt 2015, 18:53, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas R36 » 06 Okt 2015, 19:03

Vaatasin isegi, veojõu tuld vilgutas, kui mootori võimsust maha surus - "i can feel it has switched mode" vms ja siis kui lõpuks ilmselt implausible vea sisse viskas tänu tagarataste paigalpüsimise tõttu ja siis aju ka reaalselt TEST MODE läks.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Tankist
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 03 Okt 2015, 08:23
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas Tankist » 07 Okt 2015, 08:17

Ma arvan, et 2wd testis see aju ei läind tegelikult mingisse test mode lõpuks vaid lülitas lihtsalt veojõu ja abs-i välja, et kogu pidurisüsteemi ära ei rikuks.
see mehaanik tegigi 2wd testi alguse koos piduritega pmst ja pärast vaatasid täiesti ebaadekvaatset graafikut.

see asi ka loogiline pole, et lab testi ajaks auto mootor poob end nii ära, et mahtuda normidesse kuna neid TDI-si on ka 88kw ja afaik lahjemaid.. mis see ECU peaks siis mootori ju vapsee rolleriks pooma?!

pigem käib ikka asi nii, et kütte peale andmine lükatakse testi ajaks üles kuna NOx trap töötab kuumuse peal.

VW kasutavat zeolite nimelist alumiinium silikaati? (loodan, et väga möga ei aja) mis on odav aga pole tõhus.

kui vw kasutaks palladiumi siis oleks probleem hoobilt lahendatud ja mingid kõlakad käivad, et VW on juhuslikult siin juba suts ennem skandaali mega kogustes palladiumi kokku ostnud.... go figure

ühtlasi on selel NOx trapil sama probleem mis DPF-il, et saab lõpuks täis ning vajab vahetamist.
Mida kõrgem temperatuur seda paremini töötab aga kiiremini elab oma elu ära.
Viimati muutis Tankist, 07 Okt 2015, 14:38, muudetud 3 korda kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas GTI » 07 Okt 2015, 12:08

Tankist kirjutas:Ma arvan, et 2wd testis see aju ei läind tegelikult mingisse test mode lõpuks vaid lülitas lihtsalt veojõu ja abs-i välja, et kogu süsteemi ära ei fakiks.
see tühm dynomart tegigi 2wd testi alguse koos piduritega pmst ja pärast vaatasid täiesti ebaadekvaatset graafikut.
see asi ka loogiline pole, et lab testi ajaks auto mootor nerfib end nii ära, et mahtuda normidesse kuna neid TDI-si on ka 88kw ja afaik lahjemaid.. mis see ECU peaks siis mootori ju vapsee rolleriks nerfima?!
pigem käib ikka asi nii, et kütte peale andmine lükatakse testi ajaks üles kuna NOx trap töötab kuumuse peal.
VW kasutavat zeolite nimelist alumiinium silikaati? (loodan, et väga möga ei aja) mis on odav aga pole tõhus.
kui vw kasutaks palladiumi siis oleks probleem hoobilt lahendatud ja mingid kõlakad käivad, et VW on juhuslikult siin juba suts ennem skandaali mega kogustes palladiumi kokku ostnud.... go figure
ühtlasi on selel NOx trapil sama probleem mis DPF-il, et saab lõpuks täis ning vajab vahetamist.
Mida kõrgem temperatuur seda paremini töötab aga kiiremini elab oma elu ära.
Natukene konservatiivsem keelekasutus teinekord võimaldaks postitused ka laiadele rahvahulkadele arusaadavaks teha.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Tankist
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 03 Okt 2015, 08:23
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas Tankist » 07 Okt 2015, 14:32

http://www.wsj.com/articles/volkswagen- ... 1444213610" onclick="window.open(this.href);return false;


ei tea kas meil ka midagi sellist tuleb
Existing VW owners will receive $2,000 toward the purchase or lease of any new VW gasoline or hybrid model, according to the brand’s website

Read more: http://autoweek.com/article/car-news/vw ... -customers" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis Tankist, 07 Okt 2015, 14:35, muudetud 1 kord kokku.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas tlauri » 07 Okt 2015, 16:05

Osade pettusega varustatud autode seadustele vastavaks tegemine läheb tehasele maksma $10 000 / per sõiduk.
Need ideed ja pakkumised on suht tuim mõmin, sest USA-s ei ole VW täna veel alustanud instantsidega läbirääkimisi. Need USA initsiatiivid on hetkel lihtsalt napp auru välja laskmise koht ja ei oma sisulist seost dieselgate lahendusele. Vealised sõidukid on vaja teedelt ära korjata ja see vastutus pannakse VW-le. Kui seda ei tagata / ei suudeta teostada siis sekkub suure tõenäosusega föderatsioon ning need kulud keeratakse VW-le maksta. Saksamaal tehakse ilmselt kõik täpselt sama moodi. Rikkimates riikides on see elementaarne reaktsioon. Eesti ei ole riiklikul tasandil seisukohta võtnud ning seega kõike jälgitakse. Kui VW ei taga Eestis müüdud autode seadustele vastavust ehk ei suuda viga parandada siis sekkuvad riiklikud mehhanismid. VW-le esitatakse loomulikult selle eest ka vastav arve. Seni on lauale pandud nõuded, et nende sõidukite ka vabatahtlik seadustele vastavusse viimine peab 2016. aasta lõpuks olema teostatud. VW peab tagama, et kõik sõidukid peavad pettusest vabastatud olema. See ei ole vaba valik. Ainult positiivne, kui VW rahastab EU riikides TÜV seadmete uuendused, sh Eestis. Ainult kontrolliga on võimalik need ja ka kõik muud haiged sõidukid tänavatelt maha võtta.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas R36 » 07 Okt 2015, 16:17

Audiklubis ka arutelu.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.ph ... 627&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Algselt postitas: prj
NOx kogus ongi tegelikult diiselmootori probleem.
Tahm kui selline ei tee sisuliselt midagi selle kõrval.

Ütleme nii, et need, kes neid ajusid häälestavad ja reaalselt asjasse süvenenud on, teadsid sellest pullist palju varem :)

Ma võin teile ka näiteks nii palju öelda, et nii ajudel kui ka käigukastidel on olemas spetsiaalne režiim, mida käivitatakse siis, kui autole tehakse näiteks EPA testi kütusekulu jaoks. Kus siis käiku vahetatakse ülimadala pöördega ning süütenurk, egr jms keeratakse võimalikult optimaalseks, et keskmine kütusekulunumber oleks võimalikult madal. See on aga praegu legaalne...
Igal DSG kastil on see loogika sees näiteks. See puudutab ka bensumootoreid.

Seal on veel nüansse... neid on paljusid ning neist saab pikalt rääkida ning väga paljud väljaspool VW kontserni teadsid sellest, lihtsalt keegi ei rääkinud.
Nüüd löödi asi lõpuks suure kella külge.

Autotootjate konkurentsis on kasutusel väga palju räpaseid nippe ning kui sa autotootjana nendega kaasa ei lähe, siis sa lihtsalt kaotad. BMW ja VAG on ainult jäämäe tipp, nii palju võin öelda.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2487
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, b6 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas Siim » 07 Okt 2015, 22:10

Pilt
:lol:

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas tlauri » 08 Okt 2015, 10:30

Reklaamid pidavat eelkõige sihtgruppi kõnetama.
http://fortune.com/2015/10/04/volkswage ... ieselgate/
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

janhen
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 10 Nov 2013, 11:58
Auto: Golf VII CL
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas janhen » 09 Okt 2015, 08:01

Paistab, et 18 miljardi dollariline trahv on VW helesinine unistus:

http://majandus24.postimees.ee/3356165/ ... i-kohtusse" onclick="window.open(this.href);return false;

.. ja see võib olla alles algus, varsti liituvad ka teised osariigid, riigid ja ka tarbijad ...

astrolaab
Huviline
Postitusi: 110
Liitunud: 30 Okt 2013, 20:40
Auto: VW Passat 1,9TdiSyncro 81kw,Chevrolet Express Van 4,3L 1997
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas astrolaab » 09 Okt 2015, 19:02

Tõnis Oja: Volkswagen kui suur seebiooper
Postimees

4. oktoober 2015 15:57

Maailma suurima autotootja skandaal on praegu üks maailma esiuudistest. Taustal on aga aastakümneid kestnud peretüli Ferdinand Porsche lapselaste vahel, mis oma emotsioonirohkuse ja vastastikuste riugastega annab silmad ette kõige populaarsematele rikaste rasket elu kujutavatele seebiooperitele, kirjutab Tõnis Oja.

Veel viis päeva enne USA keskkonnakaitseameti süüdistust, et Volkswageni grupi autod võltsisid heitgaaside mõõtmistulemusi, oli Volkswageni nüüdseks juba tagandatud tegevjuht Martin Winterkorn maailma tipus. 14. septembri õhtul esitles ta Frankfurdi automessil uut seksikat elektrisportautot – Porsche Mission E-d, mis sai kohe ka hüüdnimeks «Teslatapja».

Grupp oli just äsja tõusnud maailma suurimaks autotootjaks ning viis kuud varem, alles aprillis, oli ta saavutanud võidu Volkswageni pikaaegse nõukogu esimehe Ferdinand Piëchi üle. Üheksa päeva hiljem astus ta aga ettevõtte ajaloo suurima skandaali tõttu oma ametikohalt tagasi.

Martin Winterkorn oli Volkswageni tegevjuht alates 2007. aastast, tema käe all kasvas grupp 12 brändist koosnevaks monstrumiks. Teiste seas kuuluvad gruppi Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley, Seat ja viimasel ajal meie rahvaautoks kujunenud Škoda.

Juhtimisspetsialistide sõnul oli Volkswageni skandaal sama hästi kui vältimatu.

«Volkswageni firmakultuur oli selline, mis toitis skandaalile pinnast,» ütles ajelehele The New York Times Delaware’i ülikooli Weinbergi ettevõtete juhtimise uurimiskeskuse direktor Charles M. Elson. «Selline õnnetus pidi juhtuma varem või hiljem,» lisas ta.

Viimase skandaali puhkedes võrdles ajaleht Süddeutche Zeitung Volkswageni juhtimist Põhja-Koreaga, väites, et kontserni autokraatlik juhtimisstiil on ammu ajast ja arust.

1937. aastal natside asutatud ettevõtte juhtimine on veider kombinatsioon perekonna, riigi ja ametiühingu kontrollist, mis on eriline isegi Saksamaa kontekstis.

Kolmkümmend aastat tagasi olid kümned tuhanded Tallinna ja Põhja-Eesti pered iga neljapäeva õhtul naelutatud telerite ette – Soome televisioon näitas tol ajal maailma ilmselt edukaimat ja tuntuimat seebiooperit «Dallas». Seriaali prototüübiks oli Texase naftamagnaat Haroldson L. Hunt, kellel oli kolme naisega – neist kahega oli ta abielus ühel ja samal ajal – 15 last ning kes oli omal ajal maailma rikkaim inimene.

Vähemalt sama intrigeeriva ja haarava seriaali saaks Volkswageni Põrnika looja Ferdinand Porsche järeltulijatest, kes moodustavad praegu saksa-austria, perekondade Porsche ja Piëchi dünastia, kelle käes on 51 protsenti Volkswagen Grupi aktsiatest.

«See (Volkswagen) on olnud seebiooper alates loomisest,» ütles Marburgi ülikooli professor Markus Roth, kes on tunnustatud ekspert Euroopa ettevõtete juhtimise kohta.

Peresisene vaen ulatub aastakümnete taha

Aastakümneid kestev peresisene vihavaen, ülevõtmislahingud ning nõukogusisesed võimuvõitlused on andnud ainest nii Saksamaa ajakirjanduse majanduslehekülgedele kui ka tabloididele. Kuni selle aasta kevadeni oli Volkswagenis jäme ots ettevõtte asutaja Ferdinand Porsche tütrepoja Ferdinand Piëchi käes. 12 lapse isa mõju oli olnud nii suur, et aktsionärid valisid 2012. aastal tema neljanda abikaasa Ursula, endise lasteaiakasvataja ning kuni abiellumiseni Piëchi perekonna lastehoidja, Volkswageni nõukogu liikmeks.

Ehkki mitu aktsionäri protestis, sest Ursula Piëchil puudus kogemus ning ta ei olnud sõltumatu, ei saanud nad selle vastu midagi ette võtta. Porsche ja Piëchi perekonnale kuulub üle poole hääleõiguslikest aktsiatest ning perelepingu järgi peavad nad hääletama ühe blokina.

Volkswagen Grupi 20-liikmelises nõukogus on väga suur osa ametiühingute ja töötajate esindajatel, sest neile kuulub tervelt pool kohtadest. Lõuna-Saksimaa liidumaal, kellele kulub 20 protsenti ettevõtte häältest, on kaks kohta, kaks kohta kuulub Katari reservfondile, kellele kuulub 17 protsenti ettevõtte aktsiatest, perekonnale kolm kohta ning ettevõtte juhtkonnale üks koht. Ainus sõltumatu nõukogu liige on SEB Grupi tegevjuht Annika Falkengren.

Nõukogul on veel mõjuvõimas kuueeliikmeline täitevkomitee, mida uudisteagentuur Bloomberg nimetas poliitbürooks. Seal kuulub töötajate esindajatele kolm kohta.

Maailmas ei ole teist sellist ettevõtet, kus omanikud ja ametühingud teevad nii tihedat koostööd.

Kui lähtuda tööhõivest, siis on ettevõte edukas. Eelmisel aastal töötas Volkswagenis umbes 600 000 töötajat, kes tootsid kokku umbes kümme miljonit sõidukit, millega ollakse maailma suurim autotootja. Kui võrrelda seda suuruselt teise autotootja Toyotaga, kus toodeti veidi alla üheksa miljoni auto, siis seal töötab inimesi pea poole võrra vähem – 340 000.

«Juhtkonna eesmärk on hoida oma ametikohti, ametiühingute eesmärk on säilitada töötajate töökohad ning soodustused ja luua uusi. Tegemist on fundamentaalse konfliktiga,» ütles professor Elson.

Ametiühingute suur mõju on ka teistes Saksamaa suurettevõtetes. Sealne koostööpoliitika (Mitbestimmung) nõuab, et ettevõtete nõukogus jaguneksid kohad töötajate ja aktsionäride esindajate vahel pooleks. Selline mudel on saanud suure kriitika osaliseks nii eurotsooni liikmesriikide kui ka suurte pensionifondide poolt, kes on ettevõtete aktsionärid.

Ühe asutaja kaks firmat

Praeguse Volkswagen Grupi loomiseks peetakse aastat 1937, kuid tegelikult sai alguse juba kolm aastat varem, mil väga andekas disainer Ferdinand Porsche hakkas natsidele looma nn rahvaautot. Saksamaal Wolfsburgis asutatud Volkswagen on müünud läbi ajaloo kokku 21 miljonit Põrnikat.

Veel varem, 1931. aastal, oli ta Austrias asutanud omanimelise Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG (lühendatult Porsche). Esimese sportauto Porsche 356 disainis Ferdinandi poeg Ferry, sest ta ei leidnud turult ühtegi sportautot, mis talle oleks meeldinud. Hiljem tuli sellest ettevõttest 911 ning autotootjat tabas ülemaailmne edu. Seega asutas üks perekond kaks Saksa autotootjat, mis esialgu olid eraldi ettevõtted.

Ferdinand Porschel oli kaks last – peale Ferry ka tütar Louise. Louise abiellus hiljem Anton Piëchiga ja nii tuli perekonda see nimi. Neil oli neli last, neist ühest, Ferdinandist, sai hiljem klanni mõjuvõimsaim liige.

Ka Ferryl oli neli last, kellest üks, Wolfgang, saavutas selle kevadel Piëchi üle võidu ning sai klanni uueks liidriks.

Ferdinand Porsche jagas oma päranduse laste vahel võrdselt. Ferry keskendus Porschele ning Louise Austrias Salzburgis paiknevale Porsche Holdingule. Ettevõtetel oli ühine emafirma, kellel oli kümme aktsionäri (Louise ja Ferry ning nende kaheksa last), kes ei saanud absoluutselt üksteisega läbi. 1970. aastal organiseeris Ferry Porsche Austrias Schüttguti farmis grupiteraapia lootuses, et kaks vaenutsevat poolt omavahel paremini läbi hakkaks saama. Kuid loodetud tulemusi teraapia ei andnud.

«Me kaklesime nagu hullud,» kirjutas Ferdinand Piëch oma mälestusteraamatus «Auto. Biographie».

1970ndate alguses hakkas Ferdinand Piëch kokku elama oma onupoja Gerd Porsche abikaasa Marlenega ning sai hiljem, pärast mõlema lahutust, temaga kaks last, mis süvendas peredevahelist vaenu veelgi. Õli valas tulle ka Ferdinand Piëchi vend Ernst, kes üritas 1983. aastal müüa talle kuuluvaid aktsiaid ühele araabia investorile. Müügi ärahoidmiseks hankis perekond sada miljonit Saksa marka. Nn Ernsti juhtum põhjustas ka kokkuleppe, et nõukogus hääletab klann ühtse blokina.

Ferdinandist sai aga Piëchi perekonna ning Wolfgangist Porsche perekonna liider. Piëch töötas alguses Porsches insenerina, siis Audi tegevjuhina ning seejärel Volkswgen Grupi tegevjuhina. Wolfgang Porschest sai Porsche nõukogu esimees. Praegugi istub ta samas ruumis kus tema isa ning isegi mööbel on sama, kirjutas ajakiri Der Spiegel.

Kuni kevadeni peeti Piëchi klanni patriarhiks, aga ega Wolfgang Porsche ka kehvemast puust ole. Kuulu järgi nimetab ta Piëchi harva nimepidi. Tavaliselt ütleb ta kas «minu nõbu» või lihtsalt «F». Ta on kasutanud ka väljendit «nimi, mida me ei nimeta» või «mitte nimekandja», vihjates, et sugulane ei ole nn päris Porsche. Sattudes ühele ja samale avalikule üritusele, nagu Genfi automess, väldivad nad teineteist.

2002. aastal ennetas Ferdinand Piëch teisi pereliikmeid ning lasi ennast valida Volkswagen Grupi nõukogu esimeheks. VW nõukogu töötajate esindajad üritasid siis läbi suruda reegli, et Porsche ja Audi ühisprojektidele tuleb enne nende heakskiit saada. See oleks muutnud Porschele ligipääsu Audi tehnoloogiale raskemaks. Perekonnad olid tugevasti selle vastu, aga Piëch jättis hääletamata ning ametiühingute esindajad said nõukogus enamuse.

Wolfgang Porsche ja teised pereliikmed olid nii vihased, et tahtsid Piëchi nõukogust välja visata. Perekond kutsus kokku nõukogu, aga Piëch selles ei osalenud ega vastanud ka telefonile. Hiljem viha vaibus ning Piëch jäi.

Taavet üritas üle võtta Koljati

Klanni kahe leeri vastastikust sallimatust põhjustas ka üks kummalisimaid ülevõtmiskatseid maailma ettevõtluse ajaloos. Perede kontrollitud ettevõtteid peetakse tavaliselt tugevamateks, pikemale ajale orienteeritud ettevõteteks kui tavalisi börsiettevõtted, kes pigem elavad kvartalist kvartalisse. Kuid juhul kui ettevõtet kontrollivad pered hakkavad ajama liiga oma asja, võivad nad oma ettevõtetes kaose korraldada. Just nii juhtus Volkswagenis kümme aastat tagasi.

2005. aastal hakkas Porsche tasapisi endast 15 korda suurema Volkswageni aktsiaid kokku ostma eesmärgiga see täielikult üle võtta. Toodetavate autode arvu järgi oli kahe ettevõtte vahe koguni 50-kordne. Kuna Volkswageni aktsiad olid siis üsna odavad, liikusid kuuludused, et tuntud USA investor Kirk Kerkorian, kes oli eri aegadel investeerinud nii Chryslerisse, General Motorsisse kui ka Fordi, võib olla huvitatud kontrollpakist Volkswagenis. Volkswagenist võis olla huvitatud ka mõni Jaapani autotootja.

2008. aasta oktoobris teatas Porsche, et talle kuulub juba 74 protsenti Volkswageni aktsiatest. Uudis tuli suure üllatuseni, sest ametlikult oli teada, et sportautode tootja käes oli 43 protsenti, aga salaja oli ta ostnud ka 31 protsenti optsioonide näol (optsioon on õigus osta tulevikus kindlal kuupäeval aktsiaid varem kokku lepitud hinnaga). Volkswageni aktsia hüppas taevastesse kõrgustesse ning ettevõttest sai korraks kõige väärtuslikum ettevõte maailmas.

USAs oleks seesugune salajane optsioonide ostmine olnud ebaseaduslik, aga Saksamaal enam-vähem legaalne, ehkki ka Porsche kohtuskäimisest ei pääsenud.

Volkswageni aktsia pöörase hinnatõusu taga oli asjaolu, et vabalt kaubeldavaid aktsiaid jäi nii vähe, et turul polnud neid enam saada.

Analüütikud nimetasid Porschet riskifondiks, kes muuhulgas valmistab ka autosid, sest suurem osa tulust, ehkki küll paberil, tuli siis Volkswageni aktsia hinnatõusust.

Sel hetkel tundus, et hiiglasliku Volkswageni üleminek pisikesele Porschele on vältimatu ja Piëch hakkab võimu Volkswagenis kaotama. Kuid nii siiski ei juhtunud, läks hoopis vastupidi.

Esialgu vaatas Ferdinand Piëch lihtsalt pealt, kuna istus mõlema ettevõtte nõukogus.

Siis võttis aga kokku kõik oma poliitilised sidemed ja võimumänguoskused, ning lisaks manöövritele tuli talle appi ka õnn – 2008. aasta sügisel alanud finantskriis. Volkswageni ülevõtmiskatse ajal oli Porschel kümne miljardi euro suurune võlakoorem. Juhtus aga nii, nagu kriisi ajal juhtus tuhandete ja tuhandete ettevõtetega: just siis, kui panku oli kõige rohkem vaja, lõpetasid nood laenuandmise. Kuna kriisi ajal kahanes järsult ka autode müük, sai Porschel ühel hetkel raha otsa.

Volkswagenil oli see-eest kümme miljardit eurot vaba raha. Volkswagen tegi ettepaneku Porsche sportautode äri ära osta, et viimane saaks oma võlad makstud. Porsche soovis aga oma probleemid ise lahendada ning pöördusid Katari reservfondi poole, kes oleks võimeline Porschet päästma. Katar oli küll nõus, kuid omadel tingimustel – nad ei olnud huvitatud kahe perekonna ja kahe ettevõtte vahelisse võitlusse sekkumisest ning olid nõus investeerima Volkswagenisse, mitte Porschesse.

Kogu afäär päädis sellega, et hoopis Volkswagen võttis üle Porsche ning sportautode tootja on üks grupi tütarettevõtteid. Kahele perekonnale kuulub sada protsenti ettevõttest nimega Porsche Automobil Holding, kelle käes on 50,7 protsenti Volkswagen Grupi aktsiatest.

Volkswageni viimane ja ehk isegi dramaatilisim heitlus võimu pärast sai alguse selle aasta 10. aprillil, kui ajakiri Der Spiegel avaldas Ferdinand Piëchi üsna tagasihoidliku, aga ootamatult suurt resonantsi tekitanud lause: «Ma olen Winterkornist kaugenemas.»

Kuni sinnani oli Winterkorn olnud just Piëchi kaitsealune, viimane oli toonud ta grupi tegevjuhiks Audist. See lühike lause pani Winterkorni tegutsema ning mõni päev hiljem kogunes Salzburgis, kus nii Porsche kui ka Piëchi perekond alaliselt elab, nõukogu komitee. Komitee süüdistas Piëchi Volkswageni maine kahjustamises. Poliitbüroosisesed lahingud kestsid veel nädalakese ning lõpuks oli Piëch sunnitud Volkwageni nõukogu kohalt päevapealt tagasi astuma. Nõukogust lahkus ka tema naine Ursula, kes tagatipuks ähvardas ka oma aktsiad maha müüa.

Nagu me nüüd teame, jäi Winterkorni õnn üürikeseks. Eelmisel reedel (25. septembril) pidi nõukogu tema lepingut pikendama kuni 2018. aastani. Paraku oli ta sunnitud kaks päeva varem ise ameti maha panema.

Ehkki Volkswagen on juba võimalikeks trahvideks pannud kõrvale 6,5 miljonit eurot ning uus tegevjuht Matthias Müller on asunud grupi struktuuri ümber korraldama, paistab, et vähemalt esialgu firmakultuuris midagi eriti muutuma ei hakka. Winterkorn astus küll grupi tegevjuhi kohalt tagasi, aga talle jäi alles mitu olulist ametikohta. Üks on perekonna holdingfirma Porsche Automobil Holding tegevjuhi amet, peale selle on ta endiselt Audi AG nõukogu esimees ja peab veel mõnda ametit.

Päris lõplikult ei saa maha kanda ka Ferdinand Piëchi. Financial Times kirjutas pärast Piëchi nõukogust lahkumist, et närvilised tippjuhid hoiavad igaks juhuks peakorteri autoparklal silma peal, sest mitte kunagi ei tea, millega ta võib üllatada.

Veel natuke lugemist juurtest.
Uudistest jäi kõrvu et iga auto eest küsitakse trahvi 37000 usd.

coke
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 26 Nov 2010, 19:54
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Volkswagenit ähvardab 18 miljardi dollari suurune trahv

Lugemata postitus Postitas coke » 16 Okt 2015, 19:06

Kuradima p*ska keerab see VW ainult. Mul 2013 aasta autol DSG kast kolm korda kotti läinud.

Jumal tänatud, et garantii aga nüüd garantii läbi ja tundub, et hakkab uus ring jälle peale. Pluss veel see, et garantii ajal teostatud töödele peale garantiid, garantii ei laiene. Ei julge isegi vihavaenlasele 7stDSG soovitada
Viimati muutis coke, 16 Okt 2015, 19:07, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “VW Uudised”