VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Moderaator: etnies858
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
P?him?tteliselt on mul sellest autost hetkel r?me kopp ees.
Kui keegi peaks mingil p?hjusel tahtma 30 000.- eest osta mitte-heas-korras kuid mitte-tohutult-levinud hobiautot, v?ib ?hendust v?tta.
Asjad, mis mulle hetkel k?ige rohkem n?rvidele k?ivad, on: rooste, igasugu naginad ja kobinad (peamiselt salongis) ebatasasel teel s?ites ja ?lileke karteri tihendi vahelt.
Kui keegi peaks mingil p?hjusel tahtma 30 000.- eest osta mitte-heas-korras kuid mitte-tohutult-levinud hobiautot, v?ib ?hendust v?tta.
Asjad, mis mulle hetkel k?ige rohkem n?rvidele k?ivad, on: rooste, igasugu naginad ja kobinad (peamiselt salongis) ebatasasel teel s?ites ja ?lileke karteri tihendi vahelt.
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Sai siis ka hobiautohooaeg selleks korraks lukku pandud. Eile veel viimaseid tiire tehes tuli t?deda, et vaatamata mitte-just-liiga-heale seisukorrale veab selle autoga s?itmine vahest ikka suu muigele.
Korra sai ka ringrada proovitud. Audrus tundus t?itsa s?idetav, ainult viimasel sirgel, kus kiirused k?ige suuremad, hakkas tuul uste vahelt sisse puhuma. Raplasse kahjuks ei j?udnud, nii et v?rdlusmoment, kui palju veermiku tuunimine kurvisuutlikkust parandanud on, j?i n?gemata.
P?him?tteliselt on auto kuni veebruari-m?rtsini passiivselt m??gis. Kui ?ra ei osteta (mida sellise hinna juures t?en?oliselt ei tehta ), hakkan kevadel j?lle timmima. Suvel on tegu t?itsa ok igap?evas?idukiga (kui need teed meil ainult pisut siledamad oleks), k?tust v?ttis ta sel aastal ka ainult 7,5 sajale (60% linnas?itu).
Korra sai ka ringrada proovitud. Audrus tundus t?itsa s?idetav, ainult viimasel sirgel, kus kiirused k?ige suuremad, hakkas tuul uste vahelt sisse puhuma. Raplasse kahjuks ei j?udnud, nii et v?rdlusmoment, kui palju veermiku tuunimine kurvisuutlikkust parandanud on, j?i n?gemata.
P?him?tteliselt on auto kuni veebruari-m?rtsini passiivselt m??gis. Kui ?ra ei osteta (mida sellise hinna juures t?en?oliselt ei tehta ), hakkan kevadel j?lle timmima. Suvel on tegu t?itsa ok igap?evas?idukiga (kui need teed meil ainult pisut siledamad oleks), k?tust v?ttis ta sel aastal ka ainult 7,5 sajale (60% linnas?itu).
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Kirjutaks siia üle pika aja väikese murekirja. Äkki oskab keegi abiks olla ja saab enne talve veel auto liikuma ja mõne tiiru teha. Jama algas sellest, et sai suvel mõned korrad rajal kihutamas käidud ja lõpuks ei tahtnud enam jahutusvedelik kuidagi sees püsida. Asja analüüsides tundus kõige popim pakkumine olevat vigane plokikaane tihend. Ega’s midagi, uus tihend, kaanega tehti vahepeal kõik standardprotseduurid ja läks peale tagasi.
Esimene käivitamine läks vaevaliselt. Mootoris jube täristamine ja õlirõhu tuli ei taha kuidagi ära kustuda. Ta nagu päriselt ei põle ka, aga virvendab konstantselt. Ma ise kõrva järgi diagnoosida ei oska, aga see täristamine tundub olevat klappides/tõukurites. Ja kui õlirõhk ka madal on, siis võiks olla loogiline, et õli ei jõua tõukuritesse? Kuna ma hammasrihma panin ka ise peale, siis on muidugi variant, et see on ühe hamba võrra valesti. Tegin küll jooniste ja õpetuste järgi, aga esimesel korral võib ikka natuke mööda minna. Samas, see üks hammas sinna-tänna ei tohiks vist palju muud peale mootori võimsuse ja töö sujuvuse mõjutada? Õlirõhuga ei tohiks sellel üldse mingit seost olla. Olen kuulnud ka sellist asja, et kui mootor pikka aega õlita seisab (minul oli umbes 3 nädalat), võib õlipump kuivale jääda ning uuesti õli sisse valades jääb sinna õhumull ja ongi jama.
Igal pool foorumites soovitatakse esimese asjana õlirõhk mehaanilise kellaga ära mõõta, aga vähemalt internetist otsides ei ole ma kusagilt sellist tööriista leidnud. On see ainult mingi töökoja kraam, mida poelettidelt ei leiagi? Äkki on kellelgi selline asi olemas ja saaks kunagi selle nädalavahetuse jooksul laenata?
Tegelikult on tükk aega olnud plaan autosse õlirõhu näidik installida. Olemas on mingi vene näidik (ülalt rippuva osutiga, ilmselt siksi oma) ja VW 1.8 mootori küljest võetud andur, aga need ilmselt ei süngi omavahel. Põhimõtteliselt võiks ju proovida, aga kui ma nüüd selle näidiku anduri mootori külge keeran, siis mis ma selle juhtmega teen, mis äravõetavast andurist üle jääb? Ja kui kellegi on pilti selle ajastu VW originaal-lisanäidikutest, võiks näidata. Äkki näevad nii head välja, et tasub neid jahtida. Mingeid aftermarket cool-blue-led-smoked-super-duper lisakellasid ei taha põhimõtteliselt 26 aastat vanale autole külge keerata.
Esimene käivitamine läks vaevaliselt. Mootoris jube täristamine ja õlirõhu tuli ei taha kuidagi ära kustuda. Ta nagu päriselt ei põle ka, aga virvendab konstantselt. Ma ise kõrva järgi diagnoosida ei oska, aga see täristamine tundub olevat klappides/tõukurites. Ja kui õlirõhk ka madal on, siis võiks olla loogiline, et õli ei jõua tõukuritesse? Kuna ma hammasrihma panin ka ise peale, siis on muidugi variant, et see on ühe hamba võrra valesti. Tegin küll jooniste ja õpetuste järgi, aga esimesel korral võib ikka natuke mööda minna. Samas, see üks hammas sinna-tänna ei tohiks vist palju muud peale mootori võimsuse ja töö sujuvuse mõjutada? Õlirõhuga ei tohiks sellel üldse mingit seost olla. Olen kuulnud ka sellist asja, et kui mootor pikka aega õlita seisab (minul oli umbes 3 nädalat), võib õlipump kuivale jääda ning uuesti õli sisse valades jääb sinna õhumull ja ongi jama.
Igal pool foorumites soovitatakse esimese asjana õlirõhk mehaanilise kellaga ära mõõta, aga vähemalt internetist otsides ei ole ma kusagilt sellist tööriista leidnud. On see ainult mingi töökoja kraam, mida poelettidelt ei leiagi? Äkki on kellelgi selline asi olemas ja saaks kunagi selle nädalavahetuse jooksul laenata?
Tegelikult on tükk aega olnud plaan autosse õlirõhu näidik installida. Olemas on mingi vene näidik (ülalt rippuva osutiga, ilmselt siksi oma) ja VW 1.8 mootori küljest võetud andur, aga need ilmselt ei süngi omavahel. Põhimõtteliselt võiks ju proovida, aga kui ma nüüd selle näidiku anduri mootori külge keeran, siis mis ma selle juhtmega teen, mis äravõetavast andurist üle jääb? Ja kui kellegi on pilti selle ajastu VW originaal-lisanäidikutest, võiks näidata. Äkki näevad nii head välja, et tasub neid jahtida. Mingeid aftermarket cool-blue-led-smoked-super-duper lisakellasid ei taha põhimõtteliselt 26 aastat vanale autole külge keerata.
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Proovisin seda "õhumull õlipumbas" teooriat. Sain aru, et süsteem seisneb selles, et tuleb õlifilter maha keerata ja natuke aega mootorit ringi käiata, kuni filtrijalast õli välja viskab. Seejärel pidi kõik ok olema.
Käiasin mootorit mingi kümme korda 3-4 sekundit, aga õlist polnud haisugi. Ega see, kui õli filtrini ei jõua, vist muud tähendada ei saa, et õlipump on õhtal?
Käiasin mootorit mingi kümme korda 3-4 sekundit, aga õlist polnud haisugi. Ega see, kui õli filtrini ei jõua, vist muud tähendada ei saa, et õlipump on õhtal?
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Tundub et meil on siin mingi limiit peal, kui palju Golf 1-tesid korraga liikvel tohib olla. Ja kuna sõitvaid isendeid on viimasel ajal ohtralt juurde tekkinud, siis minu oma on pärast nelja aastat peaaegu meeldivat koostööd suhteliselt alla andnud. Aga enne kui ma ta garaazinurka motivatsiooni ootama jätan, uuriks, kas keegi oskab interneti teel probleemi diagnoosida. Või lihtsalt asjalikke ideid juurde anda.
Ühesõnaga, ta lihtsalt ei lähe käima. Veab mootorit jube vaevaliselt ringi nagu midagi oleks kuskil kinni või pooks täiega.
Akus ja starteris viga ei ole, hammasrihm on õigesti paigas.
OLULINE INFO: sügisel peale seda kui plokikaas maas käis, töötas mootor mingi 5-10 minutit nii, et õli märgulamp põles. Pärast seda on umbes miljon korda käivitada üritatud. Alguses oli jama õlipumbaga, nii et peale õlivahetust jäi filter täitsa kuivaks, aga see sai mingi hetk korda.
Kuna ma väga hästi kursis ei ole, kuidas asjad mootori sees korraldatud on, siis ehk oskab keegi targem pakkuda, mis variandid seal võiks olla? Saaled kinni või ringi tõmmanud või...? Mis seal veel üldse on, mis saaks takistada mootoril vabalt ringikäimist? Ma ise ei oska enam midagi arvata.
Ühesõnaga, ta lihtsalt ei lähe käima. Veab mootorit jube vaevaliselt ringi nagu midagi oleks kuskil kinni või pooks täiega.
Akus ja starteris viga ei ole, hammasrihm on õigesti paigas.
OLULINE INFO: sügisel peale seda kui plokikaas maas käis, töötas mootor mingi 5-10 minutit nii, et õli märgulamp põles. Pärast seda on umbes miljon korda käivitada üritatud. Alguses oli jama õlipumbaga, nii et peale õlivahetust jäi filter täitsa kuivaks, aga see sai mingi hetk korda.
Kuna ma väga hästi kursis ei ole, kuidas asjad mootori sees korraldatud on, siis ehk oskab keegi targem pakkuda, mis variandid seal võiks olla? Saaled kinni või ringi tõmmanud või...? Mis seal veel üldse on, mis saaks takistada mootoril vabalt ringikäimist? Ma ise ei oska enam midagi arvata.
-
- Huviline
- Postitusi: 331
- Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
- Telefon: 58505360
- Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
- Asukoht: Tallinn/Soome
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Käima peaks minema kui on kompressioon olemas silindrites, bensiin/6hk ja säde. Ja kui nukk on 6iges asendis siis peaks ju lubama ikka. Kui plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] maas käis siis mis tehti? Mingi v6imalus oleks selline, et hydrot6ukurid on 6li täis ja klapid ei lähe täiesti kinni, seda saad kompressiooni m66tes teada. Kui mootor ennem käis see 5-10 min siis kas mootor j6udis soojaks minna?
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Bensiin on olemas, säde ka, õhk... no oktoobris 2009 ta töötas, filter on vahetatud juulis 2009 ja gaasiklapp ka liigub.Käima peaks minema kui on kompressioon olemas silindrites, bensiin/6hk ja säde.
Ilmselt ta ei luba seetõttu, et käivitamisel käib mootor VÄGA vaevaliselt ringi. Asjatundmatu kõrva järgi ütleks, et 1-2 pööret sekundis (niimoodi wou... wou... wou...). Sellepärast ka see "saaled kinni" mõte.Ja kui nukk on 6iges asendis siis peaks ju lubama ikka.
Plokikaas käis Tõukuris hoolduses. Tehti kõik mis asjatundjate arvates vaja: natuke keevitati, lihviti kaane pind, puhastati jahutuskanalid, lihviti/lõigati klapipesad ja ma ei mäletagi, kas vahetati juhtpuksid või klapisääre tihendid (väikesed vaskse väljanägemisega junnid).Kui plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] maas käis siis mis tehti?
Tõukureid ei oska kommenteerida ja kompressiooni pole pärast mootori kokkuladumist mõõtnud.Mingi v6imalus oleks selline, et hydrot6ukurid on 6li täis ja klapid ei lähe täiesti kinni, seda saad kompressiooni m66tes teada.
Vaevalt küll, kuna proovisin kahel või kolmel eri päeval paari minuti kaupa. Kuna õli märgulamp põles, siis ei julgenud väga pikalt töötada lasta.Kui mootor ennem käis see 5-10 min siis kas mootor j6udis soojaks minna?
-
- Huviline
- Postitusi: 779
- Liitunud: 30 Sept 2004, 19:31
- Telefon: 53629264
- Auto: BMW E36 Convertible
- Asukoht: Tartu- Valgjärve
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
- Kontakt:
Re: VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Aga paela otsas pole proovind vedada?
Keera süüteküünlad maha ja ketra starteriga õlirõhk üles. Kui on võimalik siis ühenda külge mehhaaniline õlirõhukell, saad mingit aimugi õlirõhu olemasolu kohta.
Keera süüteküünlad maha ja ketra starteriga õlirõhk üles. Kui on võimalik siis ühenda külge mehhaaniline õlirõhukell, saad mingit aimugi õlirõhu olemasolu kohta.
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Nööri otsas on paar korda proovitud tõmmata küll. Naabrimees, kes väidetavalt omal ajal kümneid autosid käima on tõmmanud, arvas, et "ei siit ei tule midagi" ja "hääl on siuke kahtlane, et ma kardan, et varsti jookseb see mootor sul kokku."
Aga kas starteriga ringikäiamisega seda lugu ei ole, et kuna mootor hirmaeglaselt ringi käib, siis ta ei tekitagi mingit arvestatavat õlirõhku?
Aga kas starteriga ringikäiamisega seda lugu ei ole, et kuna mootor hirmaeglaselt ringi käib, siis ta ei tekitagi mingit arvestatavat õlirõhku?
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Mina seda mootorit niisama tööle ei saa. Ilmselt tuleb ikka maha ja juppideks võtta, et näha, mis seal alumises otsas toimub. Ja kui juba mootor maha võtta, siis võiks vajalikud keretööd ka ära teha. Aga mul sai praegu motivatsioon otsa.
Enne kui ma ta garaazi tagumisse nurka motivatsiooni ootama lükkan ja kultuurkihi alla matan, annan igaks juhuks korra veel märku, et 25 000.- eest võib ta omanikku vahetada. On jah ebanormaalselt kõrge hind mittesõitva auto kohta, aga kunagi ei või teada...
Enne kui ma ta garaazi tagumisse nurka motivatsiooni ootama lükkan ja kultuurkihi alla matan, annan igaks juhuks korra veel märku, et 25 000.- eest võib ta omanikku vahetada. On jah ebanormaalselt kõrge hind mittesõitva auto kohta, aga kunagi ei või teada...
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Korraks käis peast läbi mõte "äkki tõesti...", aga no nii silmapuravik ma ka olla ei saa. Ploki esimesel küljel on ju need kaks suurt ümmargust (õli?)kanalit. Kui tihend valepidi panna, jääb see ikka kõvasti silma riivama. Ja kui mälu ei peta, siis sai probleemi lahates ka klapikambri kaas maha võetud ja nukkvõll oli õline.
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Noh... see auto on nüüd siis peaaegu 10 aastat garaažis vedelenud.
Pole aega ega motivatsiooni olnud, et mootor lahti võtta ja tööle panna.
Ei tea, kas lähiajal seda aega ja motivatsiooni leiabki.
Seoses sellega tekkis küsimus, mis hinnaga sellised mittesõitvad "projektid" tänapäeval omanikke vahetavad?
Pole enam aastaid ennast Volkswagenite ja vanade autode teemaga kursis hoidnud.
Nii et kui kui kellelgi huvi peaks olema, siis võib pakkumisi teha.
Suurim mure mootori kõrval olid küljekarpide tagumised otsad ja eks roostet leidus mujalgi.
Muidu on suht komplektne GTI. Ei mäleta, et midagi olulist puudu oleks olnud.
Üritan mõne päeva jooksul teemast kadunud pildid ka üles otsida ja uuesti üles panna.
Pole aega ega motivatsiooni olnud, et mootor lahti võtta ja tööle panna.
Ei tea, kas lähiajal seda aega ja motivatsiooni leiabki.
Seoses sellega tekkis küsimus, mis hinnaga sellised mittesõitvad "projektid" tänapäeval omanikke vahetavad?
Pole enam aastaid ennast Volkswagenite ja vanade autode teemaga kursis hoidnud.
Nii et kui kui kellelgi huvi peaks olema, siis võib pakkumisi teha.
Suurim mure mootori kõrval olid küljekarpide tagumised otsad ja eks roostet leidus mujalgi.
Muidu on suht komplektne GTI. Ei mäleta, et midagi olulist puudu oleks olnud.
Üritan mõne päeva jooksul teemast kadunud pildid ka üles otsida ja uuesti üles panna.
-
- Huviline
- Postitusi: 171
- Liitunud: 16 Juul 2013, 17:20
- Telefon: 5183082
- Auto: VW Jetta GLI mk4
- Asukoht: Tallinn / Kuressaare
- Tänanud: 0
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Kuidas sa just ise oma autot hindad?lawrence kirjutas: ↑29 Juun 2019, 21:21Noh... see auto on nüüd siis peaaegu 10 aastat garaažis vedelenud.
Pole aega ega motivatsiooni olnud, et mootor lahti võtta ja tööle panna.
Ei tea, kas lähiajal seda aega ja motivatsiooni leiabki.
Seoses sellega tekkis küsimus, mis hinnaga sellised mittesõitvad "projektid" tänapäeval omanikke vahetavad?
Pole enam aastaid ennast Volkswagenite ja vanade autode teemaga kursis hoidnud.
Nii et kui kui kellelgi huvi peaks olema, siis võib pakkumisi teha.
Suurim mure mootori kõrval olid küljekarpide tagumised otsad ja eks roostet leidus mujalgi.
Muidu on suht komplektne GTI. Ei mäleta, et midagi olulist puudu oleks olnud.
Üritan mõne päeva jooksul teemast kadunud pildid ka üles otsida ja uuesti üles panna.
Tundub huvitav täitsa, kuigi tahaks pilte näha seisukorrast ja mis küljes.
- Pets115
- EVWK juhatus
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 03 Veebr 2011, 17:07
- Telefon: 56966151
- Auto: Volkswagen Passat B8 2.0 140kW R-Line Highline - 16 & Volkswagen Jetta CL 1,3 40kW -86
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 281 korda
- Tänatud: 98 korda
VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Ma vaataks ka pildid üle!
"Kuigi ümbrus on sama, elab igaüks meist erinevas maailmas." Arthur Schopenhauer.
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Taastasin teemast plehku pannud pildid ära. Pisut väiksed on tänapäeva mõistes, aga mingi ettekujutuse vast saab.
Hetkeseisust saab pilte juuli lõpus.
Hinnast... Kui mul mingi konkreetne nägemus oleks, siis oleks ilmselt auto24-jas juba kuulutus üleval.
Sellepärast ma esialgu margifoorumis üle pika aja kirjutangi, et ehk on siit pisut abi seisukoha kujundamisel.
Nii palju võin siiski öelda, et 1000€ pakkumised jätavad väga külmaks.
Hetkeseisust saab pilte juuli lõpus.
Hinnast... Kui mul mingi konkreetne nägemus oleks, siis oleks ilmselt auto24-jas juba kuulutus üleval.
Sellepärast ma esialgu margifoorumis üle pika aja kirjutangi, et ehk on siit pisut abi seisukoha kujundamisel.
Nii palju võin siiski öelda, et 1000€ pakkumised jätavad väga külmaks.
-
- Huviline
- Postitusi: 89
- Liitunud: 18 Juul 2005, 10:29
- Auto: G1 '83
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
VW Golf mk1 1.8 GTI '83 - lawrence
Hetkel on siis olukord selline: http://nagi.ee/photos/laurih82/sets/412343/