VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

Vasta
vwgolf
Huviline
Postitusi: 683
Liitunud: 03 Mär 2014, 08:33
Auto: Focus 3 / Golf 4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas vwgolf » 05 Okt 2016, 08:11

Ega teistmoodi vist jah aru ei saa, kui ratas tungiga üles ja keerutama. Vahetasin ka millalgi esirattalaagrit ja remondis öeldi, et oli hoopis teine pool kui ise kahtlustasin.

Edit: kuigi alati ei pruugi ka nii vigast laagrit tuvastada...
Viimati muutis vwgolf, 05 Okt 2016, 08:15, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 05 Okt 2016, 08:15

vwgolf kirjutas:Ega teistmoodi vist jah aru ei saa, kui ratas tungiga üles ja keerutama. Vahetasin ka millalgi esirattalaagrit ja remondis öeldi, et oli hoopis teine pool kui ise kahtlustasin.
Ei pruugi ka niisama keerutades aru saada, kuna klotsid natuke takistavad ja teevad häält. Eelmist laagrit vahetades, ei saanud enne midagi aru kui suport ja veovõll küljest ära olid, siis käega keerutades oli kuulda vaikset kõrinat. Samas laagrit lahti võttes tundusid liugpinnad ja kuulid ilusad, ei saanduki aru miks ta undama hakkas. :)

Kasutaja avatar
Ristotu
EVWK juhatus
Postitusi: 643
Liitunud: 28 Sept 2009, 08:19
Telefon: 58151062
Auto: VW Jetta G2, Audi Coupe typ85, Peugeot 406, VW G4, audi 100 avant, Lupo, Škoda Superb 2 FL
Asukoht: Kose vald
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 68 korda

Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas Ristotu » 05 Okt 2016, 09:38

Rattalaagrit saab kontrollida ka niimodi, et tungiga üles, võtad ühe käega amordist kinni ja teisega keerutad ratast, amordist on tunda, kas laager on läbi või mitte :D :D :D Siis saad täpsemalt teada, kumb pool.
Lugupidamisega
Risto

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 05 Okt 2016, 09:58

Ristotu kirjutas:Rattalaagrit saab kontrollida ka niimodi, et tungiga üles, võtad ühe käega amordist kinni ja teisega keerutad ratast, amordist on tunda, kas laager on läbi või mitte :D :D :D Siis saad täpsemalt teada, kumb pool.
Teise poolega jäi küll proovimata aga sellesse hästi ei usu sellise laagri puhul. :) Muidugi proovin järgi kui meeles.
Lisaks suport ja veovõll küljes ei anna ratast kuigi lihtsasti ringi keerata või aitab aeglasest pöörlemisest?

Kasutaja avatar
Ristotu
EVWK juhatus
Postitusi: 643
Liitunud: 28 Sept 2009, 08:19
Telefon: 58151062
Auto: VW Jetta G2, Audi Coupe typ85, Peugeot 406, VW G4, audi 100 avant, Lupo, Škoda Superb 2 FL
Asukoht: Kose vald
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 68 korda

Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas Ristotu » 05 Okt 2016, 10:27

Seal mingit ultima pöördeid vaja pole jah, lihtsalt keerutad ratast ja kui rattalaager on kutu, siis tuleb see kõrin ka amorti sisse.
Aga kui sul pidurid koguaeg peal on, siis võib ka see teinepool sul läbi olla, sest kui pidurid koguaeg toodavad kuuma, siis võib see päris kiiresti rattalaagri pekki keerata, kuna keedab määrde laagrist välja, et tee ikka pidurid ka korda mingi aeg siis, muidu jäädki vahetama oma rattalaagreid :)
Lugupidamisega
Risto

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 05 Okt 2016, 11:06

No ega ühelgi autol ratas koos suporti ja klotsidega samamoodi ringi ei käi nagu ilma, õrnalt käivad ikka vastu. Pidur peal pole samuti, ilma pidurdamata sõites kettad jääkülmad ja nii raskelt ta nüüd ka ei liigu. :) Küll aga on plaanis liugurite ja nende kummist hülsside vahetus, lisaks klotsi liikumispind suporti küljes siledaks teha. Siis ehk pidurdaks ka välimise klotsiga rohkem, hetkel väljast jääb kolmveerand klotsi alles kui seest otsas, samas pidurdab korralikult ja ketas ühtlaselt hele.

aronlatt
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 17 Okt 2014, 17:36
Telefon: 57703395
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas aronlatt » 05 Okt 2016, 15:48

Ise olen vedrust kinni hoidnud. Tunneb käega seda urinat väga hästi.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 19 Dets 2016, 19:18

Vahepeal jälle tükkaega märkamatult möödunud aga lõpuks sai kätte võetud (tegelikult rohkem aega leitud) ja hakatud otsast remontima. Kõige "karjuvamateks" asjadeks olid hammasrihma vahetus ja rattalaagri vahetus, nende tõttu auto ka paar nädalat põhiliselt seisnud.

Nädalavahetusel hakkasime isaga laupäeva teises pooles tegutsema ning lõpetasime pühapäeva õhtul kell seitse. Töö oli kõik tuttav ning ainult mutrite-poltide keeramise vaev. :) Varsti võin juba käsikaudu hammasrihma vahetada, see siis peaks olema järjekorras viies hammasrihma vahetus samasugustel mootoritel, lisaks paar teist autot. :mrgreen:

Rattalaager oli jälle vigane kõrvalistuja poolt kust sai see vahetatud umbes 40 000km tagasi (täpne kilometraaž jäi hetkel jälle vaatamata), häält hakkas juba üsna ammu uuesti vaikselt tegema :| Ratast keerutades ja vedrust kinni hoides ei saanud mitte vähimatki aru, v.a see, et käigukasti juurest kostis imelik kõrin. Samuti oli laager visuaalselt väga heas korras, ainult määre oli kahtlaselt hall nagu oleks vett saanud. Õnneks siiski kadus koos laagri vahetusega undamine. Eelmine laager oli mälujärgi SKF ning läks nüüdki sama, võiks ju nagu kauem kesta. :problem:

Koos hammasrihmaga (Contitech) sai seekord vahetatud nii nukkvõlli, väntvõlli kui vahevõlli simmerid ja nende simmeri plaatide all olevad tihendid. Hüdrotõukurid läksid samuti uued INA omad, eks ole nüüd külmaga kuulda kas läks paremaks, kuigi minu Passatil klõbin külmast peast uute tõukuritega siiski ei kadunud. Samuti polnud ka sellel ükski tõukur näpuvahel pehme.

Töökojas sai veel aku üle mõõdetud ning endiselt on väga hea (koormustestri järgi annab välja rohkem ampreid kui ette nähtud), paneb täitsa imestama 2007 aasta aku kohta. :)

Mõni fotosüüdistus:
► Näita Spoilerit
Järgnevaks to-do listiks on juhipoolt tagumine uks laiali lammutada ja lukk puhastada-määrida jälle (ust lahti tehes enam kinni ei jää, hetkel koguaeg lukus selleks, et kogemata ei avaks) ning kojameeste hoovastikuga midagi ette võtta, kolksub.
Lisaks on sillas x hetkel väike kobin, välimine rooliots oli kahtlaselt pehme, samas lõtku 100% kindlusega tuvastada ei suutnud.

Ls: 314225

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 09 Mai 2017, 19:08

Täiendame vahepeal remondi päevikut ka, ega midagi muud peale kallamise, tallamise ja väikeste remontide tehtud pole. :)

Juhipoolsele tagumisele uksele läks teine luku mehaaniline osa, brake cleaneriga uputades vanast asja ei õnnestunudki saada, keel mis lukku kinni hoiab ei tahtnud omal kohal liikuda. Kojameestega oli samuti lahendus lihtne, tõstsin nuudi jagu kojamehi ülesse poole ja korras. :mrgreen: B5.5e kojamehi paigaldades panin kojamehed nii, et klaasi läbipaistva osa peale ei jääks, kuivaga oligi kõik ilus ja tore aga vihmaga käis vastu alumist plastikut hoovastiku lõtkude tõttu.

Lisaks tehtud korrapärane õlivahetus, koos õlifiltriga. Ls 318700km

Samuti juba paar nädalat tagasi sai mindud üle suvehooajale, alla said uued suverehvid. Firma küll minujaoks tundmatu aga siiani vaid positiivselt üllatanud. Müratase tundub madalam olema kui eelmiste suverehvidega ning pidamisega pole siiani probleemi olnud (muidugi väga ei painuta ka). :thumbup:

Probleemidest niipalju, et jahutusvedelik lekib aga lekkekohta ei suutnud tuvastada. Juhipoolt mootoriplokk alt märg aga ülevalt mitte. Samuti ei leidnud lekkeid õlijahuti juures aga kahtlustan, et seismisega ikkagi sealt lekib ja sõiduga aurab see tilgake ära.

Üks pildike valuvelgedega
Pilt

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 29 Aug 2017, 22:10

Selle masinaga on endiselt kalla ja talla olnud (ptui, ptui, ptui). :thumbup: Tõsi, vahete vahel peab küll endisel ka veidi jahutusvedeliku kallama aga täna õlivahetusel oli radika alumine lõdvik kuiv kust muidu osaliselt lekkima tundus. Üks ülemine õõts oleks samuti vaja välja vahetada aga pole leidnud mahti.

Igastahes täna vahetasin õli ja filtri. Kuna eelmine läbisõit sai mälu järgi pandud siis vist oli 1 tuhat rohkem (3 tuhat km ei tohiks nagu kuidagi 10nest mööda olla mille peale meeldetuletus seatud), igastahes seekord läbisõit kindlasti 331675km. :)

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 19 Veebr 2018, 23:01

Siia võib jällegi lisada, et endiselt väga truu liikur ning käsi õliseks üleliia palju pole vaja teha (selle eest saan enda oma vist 2 korda rohkem putitada :lol: ). Enne ülevaatust sai kolisev ülemine õõts vahetatud (varudest veel oli järgmine poolpidune võtta ehk uusi ei pane ühe kapa alla) ja ülevaatus kenasti läbitud.

7. jaanuar sai vahetatud jällegi õli koos õhufiltriga. Ls: 341157

Külmadega tekkis veidike raskusi käivitamisel, puterdas alguses ja siin -18 kraadiga ei tahtnud kuigi hästi käima minna. Muidugi puhas oma lohakus, enne seda talve jäi kohustuslik eelsüüteküünalde kontroll tegemata, 4st 2 ei toiminud :shh: Panin hetkel kaks toimivat poolpidust asemele aga millalgi tuleb võtta uued küünlad ligi.
Lähiajal enda aega ootamas juhipoolne veovõlli kattekumm (mõrad sees, veel terve), kunde poolne veovõlli ots, mõlemad välimised rooliotsad ja eelsüüteküünlad tuleks samuti uute vastu vahetada.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 30 Jaan 2019, 18:48

Viimasest uuendusest pea aasta möödas... :wtf:
Endiselt midagi erilist juhtunud pole, küll aga ei taha enam kõige kuldsemalt käima minna, peab hakkama vist mootori surveid mõõtma ja pihusteid stendima. Küünlad said eelmine aasta uued ja oktoobri kuus lausa ühel korral ei läinudki töökojas esimese korraga käima.
7 juunil sai vahetatud õli koos filtriga 350530 pealt

4 novembril leidis jällegi aset õlivahetus 360210 ajal, samuti mootori- ja salongiõhufilter said uued, seda viimast polnud päris kaua vahetanud :silent: Samuti sai akualune renn üle pika aja korralikult lehtedest puhastatud ja äravoolud puhtaks tehtud. Samuti lasin kerevaha varjatumatesse nurkadesse
► Näita Spoilerit
Samal ajal läksid alla uued õõtsad. Seekord sai võetud Kamoka komplekt millega läksin alt, no ei tule sellepeale, et sillakomplektis puuduvad kaks alumist õõtsa :crazy: Need muidugi kõige kallimad nagu ikka ja lõpuks läksid sinna mingid odavamad õõtsad. Uued õõtsad said jällegi uue määrde nagu ikka
DSC_1559.JPG
DSC_1559.JPG (165.44 KiB) Vaadatud 7135 korda
Koos sillakomplektiga leidis autoalla tee uus kunde poolne veovõlliots, nagu pärast välja tuli vajab samuti juhipoolne vahetust.
Lisaks vahetasime ära tagasillapuksid. Kuna minu auto alt olid vanad olemas ja tundus igati tehtav siis isa vahetas pressiga puksid kronsteini sees ära, oluliselt odavam kui tervet kronsteini uut osta.
► Näita Spoilerit
Lisaks murdus tagasilla juurest plastikut ära võttes üks polt ära, sinna keevitas isa uue otsa ja sai kate kenasti alla tagasi
► Näita Spoilerit
Peale mootori pesu läbis jälle puhtalt ülevaatuse, kuu aega hiljem sellepärast, et ei olnud aega ennem tegeleda.

Talvepoole sai ette uus juhi poolne esituli doonori eest (uueväärsed tuled), kunde poolne pidi vana jääma, kuna keerasin tule sees reguleervarda munakast välja. Lähituledesse said Night Breaker Laserid ja valgus täitsa arvestatav, näeb ikka kuhu sõidad ka märja asfaldiga. :)

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 20 Jaan 2020, 23:14

Nonii, teeks siis selle iga-aastase uuenduse ka ära... :D
Veebruar 2019 on juhipoolne aknatõstuk uued siini plastikud saanud, maksavad sente ja kestsid ikka head mitu aastat
► Näita Spoilerit
Märtsis sai avastatud, et summuti ripub tagant kolme tripi asemel ainult ühe otsas...
► Näita Spoilerit
Käivitumine oli üsna pikaks veninud, aprillis tegin kompresiooni testi, kõik silindrid olid mõõtja järgi üle 30bar. Nii panin enda Passati eelmised pihustid peale (stendi järgi ideaalses korras, samuti käivitus minu auto nendega poolest pöördest) ja käivitumine paranes märkimisväärselt. Siiski ei taha päris poolest pöördest enam käivituda nagu ennemasti aga starter ei vea ka kõige reipamalt, samas kurta käivituse üle väga ei saa.
Pilt
Juunis ei toiminud kunde poolne tagumine uks enam korralikult, luku keel ei liikunud vabalt. Laiali võttes selgus, et plastik oli millegipärast hakanud luku keele pealt irduma ja takistas keele normaalset liikumist. Lahendusest oli varudest järgmine lukk. Nüüd kuu aega tagasi tekkis probleem selle sama uksega, et paneb auto vahepeal karjuma, arvatavasti mikrolüliti vigane ehk peab uuesti lahti ukse võtma ja lüliti ära vahetama.
► Näita Spoilerit
Ning suvel tegin ühe korralikuma käsipesu autole koos pigieemaldusega. Juhipoolse tagumise ukse vahepleki tihendi vahetasin ka samal ajal ära, kuna hakkas vett tuppa tulema. Üritasin puhtast autost pilti ka teha aga väga ei tulnud välja. :)
Pilt
Pilt

Oktoobris läbis ülevaatuse probleemideta, õlilekked on ka ise-enesest ära kadunud (õli oli, vaatasin :D ), mootoripesu polnud vajalik. :)

Novembris oli mureks suvalisel hetkel nõksutamine, nii ühtlasel sõidul kui kiirendades. Tuli välja, et kõrgsurvepumba pistikus oli üks klemm oksüdeerunud ja pistikus jahutusvedelik sees :shock: Müsteerium siiani kuidas see sinna sai, ei ole nagu jahutusvedeliku lõdviku all see pistik aga peale puhastamist probleemid kadusid.
► Näita Spoilerit
01.06.19 372 000km õlivahetus
31.12.19 384 600km õlivahetus, mootoriõhufilter, salongi õhufilter
Viimati muutis J.Aru, 13 Veebr 2020, 11:07, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 09 Mär 2020, 00:52

15 veebruar vahetasin juhipoolse välimise veovõlli otsa ära mis juba ei tea mis ajast raksunud oli. Töö läks üllatavalt libedalt sinnamaani kuniks uut splinti paigaldama hakkasin. Osadel komplektidel mingist suvalisest traadist keeratud, nii ka sellel. Seda paigaldades ots otsa ei lähe (isegi kui otsa ajada ntks kruvikeeraja abiga siis järgmine kord enam kätte ei saa, tõmbab nuutide vahele). Õnneks selleks puhuks vanu koralike splinte alles jäetud, nende seast sai ka seekord asendus.
► Näita Spoilerit
Viimati muutis J.Aru, 09 Mär 2020, 00:52, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Huviliste autod”