VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Moderaator: etnies858
-
- Huviline
- Postitusi: 839
- Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
- Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
- Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 7 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Nendel flantsidel on laagrid peal ja need lähevad päris tuugalt sinna sisse. Käsitsi lups välja küll ei tõmba kuidagi.
Sellise jupstükiga tõmmatakse neid välja.
Sellise jupstükiga tõmmatakse neid välja.
-
- Huviline
- Postitusi: 80
- Liitunud: 24 Mai 2014, 20:12
- Telefon: 5230047
- Auto: BMW 320d 2005; Toyota LandCruiser HJ61 1989 4.0d; VW Passat 1998 1.9d
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
K.r.t ma ei mäleta et audi100 ja 80 oleks pidanud erilist jõudu kasutama
aga ok.
selle hujoovina nimi on muidu tõmmits
aga ok.
selle hujoovina nimi on muidu tõmmits
Viimati muutis kala555, 21 Veebr 2015, 20:46, muudetud 1 kord kokku.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Üks küsimus jääb ikkagi, kas tagasi võib selle flantsi lihtsalt haamriga lüüa?ivohi kirjutas:Nendel flantsidel on laagrid peal ja need lähevad päris tuugalt sinna sisse. Käsitsi lups välja küll ei tõmba kuidagi.
Sellise jupstükiga tõmmatakse neid välja.► Näita Spoilerit
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Selge, suured tänud!ivohi kirjutas:Jah, tagasi võib haamriga lüüa.
-
- Huviline
- Postitusi: 80
- Liitunud: 24 Mai 2014, 20:12
- Telefon: 5230047
- Auto: BMW 320d 2005; Toyota LandCruiser HJ61 1989 4.0d; VW Passat 1998 1.9d
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
kui väga norima hakata siis ei tohi metall haamgiga laagriga seondavat lüüa
aga noh...
aga noh...
-
- Huviline
- Postitusi: 839
- Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
- Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
- Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 7 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Manual lubab.
Need on ühed kummalised laagrid ka muidugi, kui ma õigesti mäletan siis välimised saaled olid plastikust.
Need on ühed kummalised laagrid ka muidugi, kui ma õigesti mäletan siis välimised saaled olid plastikust.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Reedel käisin Rakveres ja tõin käigukasti õli ning simmerid ära. Ostsin kaks tükki kuna mõtlesin, et vb kohe ka teiselpoolel ära vahetama kui väga suur töö ei ole. Eks teinegi sama vana ja võib ka varsti lekkima hakata. Katsuks ülejärgmine nädal ära vahetada, siis vaba nädal ja saab ka hommiku poole teha.
Aga ega vead otsa sellel autol ei saa... Nüüd on hakanud kolisema esisild, kui käigukastil seda simmerit vahetama hakkab katsuks ka ülesse leida mis kolksub. Hetkel rattast kinni võttes ja loksutades ei tunne midagi. Kolin on just siis kui on väiksed ebatasasused, suurematest aukudest läbi sõites pole midagi kuulda.
Lisaks ka arvatavasti veepump teeb vaikselt häält külmalt käivitades. Enne kui rihm käuksus polnud midagi kuulda aga nüüd kui rihm on vait on kuulda vaikset kriginat külmalt. Umbes viie minuti pärast on vait. Veepump on ka muidugi 130 000km kindlasti sõitnud, seda siis meie käes ja kaldun arvama, et tegelikkuses ka kuskil 200 000km kuna vaevalt, et teda vahepeal vahetatud ilma hammasrihmata on.
► Näita Spoilerit
Lisaks ka arvatavasti veepump teeb vaikselt häält külmalt käivitades. Enne kui rihm käuksus polnud midagi kuulda aga nüüd kui rihm on vait on kuulda vaikset kriginat külmalt. Umbes viie minuti pärast on vait. Veepump on ka muidugi 130 000km kindlasti sõitnud, seda siis meie käes ja kaldun arvama, et tegelikkuses ka kuskil 200 000km kuna vaevalt, et teda vahepeal vahetatud ilma hammasrihmata on.
Viimati muutis J.Aru, 02 Mär 2015, 17:15, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 2648
- Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
- Telefon: 56871880
- Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 3 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Mul uus sild garaazis riiulil(14 liigendit) 100euri(taastatud). Ootab ainult alla panemist.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Kus kohas taastada lasid? Ka arvatavasti laskma silla taastada kui tuleb väja, et ikkagi õõtsad läbi.audivana kirjutas:Mul uus sild garaazis riiulil(14 liigendit) 100euri(taastatud). Ootab ainult alla panemist.
-
- Huviline
- Postitusi: 2648
- Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
- Telefon: 56871880
- Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 3 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Elvas kohalik taastab. Ei hakanud seekord B-varuosa silda ostma kuna eelmine pidas 4 kuud vastu.
Tegelik hind oli 150, aga ma andsin 1,5 vana sillaosi vastu.
Tegelik hind oli 150, aga ma andsin 1,5 vana sillaosi vastu.
- ryan
- Huviline
- Postitusi: 2069
- Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
- Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Kui juba silla teemaks läks , siis mitu komplekti sillaosi auto omamisest peale läbi käinud on ?
Läbisõit oleks ka hea !
Läbisõit oleks ka hea !
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
See komplekt on teine. Alguses kui auto ostetud sai, vahetati teeninduses ka mingid üksikud õõtsad ära. Vist oli aasta peale auto ostmist kui sai Tartus taastatud sillakomplekt alla, kokku sai läbitud sellega 50 000km ringi, mille lõpust ka mitu tuhat juba kolisenud oli. Läbi läks ka sellepärast, et ülemiste õõtsade kattekummid olid katki ja igapäev saab kruusateid sõidetud ehk siis pikka pidu polnud.ryan kirjutas:Kui juba silla teemaks läks , siis mitu komplekti sillaosi auto omamisest peale läbi käinud on ?
Läbisõit oleks ka hea !
Teine komplekt, kõige odavavam mis leida oli, firmalt SRL sai üleeelmine sügis alla. Sinna toppisin määret katekummide alla juurde enne alla panekut. Eelmise aasta lõpus kui amorte vahetatud sai, oli juba tunda, et munakad liiguvad üsna kergelt. Nüüdeks 40 000km all olnud ja mingi kolin või õigemini hetkel vaikne kobin on sees. Ei ole hetkel kindel, et õõtsad läbi on aga üsnagi tõenäoline.
Ehk siis nelja aasta peale kaks komplekti läinud (kui eeldada, et sellel komplektil ka õõtsad läbi).
Viimati muutis J.Aru, 03 Mär 2015, 19:10, muudetud 1 kord kokku.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Täna hommikul sai auto jälle kokku... Vahetasime ära veovõlliflantsi tihendid, nii juhipoolse mis lekkis kui ka kõrvalistujapoolse ja käigukasti õli.
Veovõlli flantsi tihendi vahetamisest katsun teha eraldi DIY. Aega läks üsna palju kuna avastasime, et nõellaagrid mis veovõlli flantsi peal ei liigu sujuvalt. Täpselt nagu oleks kuulid kandilised aga silmaga vaadates nagu uus. Nii saigi veel linnas käidud laagreid otsimas aga ei olnud kuskil kohapeal ja läks vanade laagritega tagasi. Pärast tuli ka välja, et tegelikult käivad ringi need laagrid ainult keeramisel, siis kui differ töötab ehk siis pole neil laagritel häda midagi.
Käigukasti õli sai pärast pika voolikuga kapotialt sisse valatud. Nüüd õli ka normis ja peaks loodetavasti sellega tükiks ajaks rahu olema.
Silda vaatasime ka ja tundub, et õõtsad on korras ning läbi on kõrvalistuja poolne sisemine rooliots. Päris kõva kobin on küll vahepeal aga õõtsades loksu ei tundu olema.
Pilte ka töökäigust:
Edit: Ls: 265346.
Veovõlli flantsi tihendi vahetamisest katsun teha eraldi DIY. Aega läks üsna palju kuna avastasime, et nõellaagrid mis veovõlli flantsi peal ei liigu sujuvalt. Täpselt nagu oleks kuulid kandilised aga silmaga vaadates nagu uus. Nii saigi veel linnas käidud laagreid otsimas aga ei olnud kuskil kohapeal ja läks vanade laagritega tagasi. Pärast tuli ka välja, et tegelikult käivad ringi need laagrid ainult keeramisel, siis kui differ töötab ehk siis pole neil laagritel häda midagi.
Käigukasti õli sai pärast pika voolikuga kapotialt sisse valatud. Nüüd õli ka normis ja peaks loodetavasti sellega tükiks ajaks rahu olema.
Silda vaatasime ka ja tundub, et õõtsad on korras ning läbi on kõrvalistuja poolne sisemine rooliots. Päris kõva kobin on küll vahepeal aga õõtsades loksu ei tundu olema.
Pilte ka töökäigust:
► Näita Spoilerit
Viimati muutis J.Aru, 22 Mär 2015, 20:09, muudetud 3 korda kokku.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Täna vahetasime mootori küljepeal oleva jahutusvedeliku flantsi välja, kuna vana lekkis. Loodetavasti hakkab jälle jahutusvedelik sees püsima nagu ta on seda eelnevad aastad teinud, pole ta kuhugi kadunud.
Sellega seoses oli ka väike vahejuhtum... Jahutusvedeliku flantsi vahetamiseks tõmbasin seal ligidal olevad pistikud lahti, üks on pihusti juhe ja teine mingi muu (ei uurinud kuhu läheb). Loomulikult suutsin nad alguses lahti unustada kui mootorit käivitama hakkasin (tahtsin käima panna, et jahutusvedeliku saaks veel juurde valada) ja käima ta sedasi ei läinudki. Peale pistikute ühendamist hakkas aga eelsüüte küünalde tuli koguaeg peale natukest aega käimist vilkuma. Lahenes asi õnneks lihtsalt veakoodi kustutamisega, aga siiani jääb mulle mõistmatuks miks ta peale igat käivitust vilkuma hakkas ja mitte kohe vaid umbes peale poolt minutit.
Lisaks sai ka jälle sillakolinat otsitud aga järjekordselt tulutult, õõtsades kuskil loksu ei tundu olema aga kuramus kolksub mingil hetkel.
Sellega seoses oli ka väike vahejuhtum... Jahutusvedeliku flantsi vahetamiseks tõmbasin seal ligidal olevad pistikud lahti, üks on pihusti juhe ja teine mingi muu (ei uurinud kuhu läheb). Loomulikult suutsin nad alguses lahti unustada kui mootorit käivitama hakkasin (tahtsin käima panna, et jahutusvedeliku saaks veel juurde valada) ja käima ta sedasi ei läinudki. Peale pistikute ühendamist hakkas aga eelsüüte küünalde tuli koguaeg peale natukest aega käimist vilkuma. Lahenes asi õnneks lihtsalt veakoodi kustutamisega, aga siiani jääb mulle mõistmatuks miks ta peale igat käivitust vilkuma hakkas ja mitte kohe vaid umbes peale poolt minutit.
Lisaks sai ka jälle sillakolinat otsitud aga järjekordselt tulutult, õõtsades kuskil loksu ei tundu olema aga kuramus kolksub mingil hetkel.
-
- Huviline
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 19 Aug 2009, 18:16
- Skype: altzu007
- Auto: Audi A4 TDI
- Asukoht: Tartu,Jõgevamaa,Torma
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Rattalaager? Just oli omal selline juhus, kus sillad sai ülevaatuspunktis läbi loksutada, aga kõik korras. Lõpuks käe vahel ratast loksutades sai aru, et rattalaager (lõtk sees, häält ei teinud).
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Mingi asi teeb kahtlast häält küll sealpool ka jah aga ise kahtlustan piduriketast. Ratas sai ülesse tõstetud õõtsa alt ja ratast loksutades igatepidi ei suuda tuvastada kuskilt mitte mingit lõtku. Silda loksutamas pole käinud aga kahtlane kas sealgi midagi leitakse.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7838
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Kas sellel veovõlli väljundflantsil muud laagerdust kui need nõellaagrid pole - kui ei siis töötavad need laagrid ju koguaeg, diffril hakkavad tööle keerates ainult satelliidid oma sõrmede-pukside peal (seal pole tõesti mingit laagrisõlmesid kuna differ töötab väga lühiajaliselt tavaolukorras). Vanematel autodel oli seal ikka ''päris'' laagrid, nüüd on miskine nõellaagri-rats välja aretatud?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Tehniliselt korrektselt kahjuks seletada ei oska, kuna pole ühtegi käigukasti seestpoolt näinud. Igastahes need laagrid lähevad mingi torumoodi asja sisse ja need käivad ka ringi ehk siis laager seisab kui otse sõita. Seda ei oska kahjuks öelda kas need toru moodi asjad ongi diffri üks osa või mitte.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7838
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Selge pilt, teine teema siis.J.Aru kirjutas:Tehniliselt korrektselt kahjuks seletada ei oska, kuna pole ühtegi käigukasti seestpoolt näinud. Igastahes need laagrid lähevad mingi torumoodi asja sisse ja need käivad ka ringi ehk siis laager seisab kui otse sõita. Seda ei oska kahjuks öelda kas need toru moodi asjad ongi diffri üks osa või mitte.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Täna ka sillakontrollis käidud ning tulemuseks see, et õõtsad kõik on korras ja kolina põhjust ei leitudki. Loksutati ka sellel autol esimest korda tagasilda aga õnneks sealgi kõik korras.
Nüüd kahtlus amordi peal, muud nagu ei saagi vist väga olla? Peaks proovima vana amordi kõrvalistuja poole tagasi suvel panna, juba nöök küll on aga mis muud üle jääb... Muidugi jama küll kui amordis viga, alles eelmise aasta lõpul millalgi said uued alla aga kui selgub ikka, et amordis viga peaks uurima, äkki on mingi garantii võimalus.
Nüüd kahtlus amordi peal, muud nagu ei saagi vist väga olla? Peaks proovima vana amordi kõrvalistuja poole tagasi suvel panna, juba nöök küll on aga mis muud üle jääb... Muidugi jama küll kui amordis viga, alles eelmise aasta lõpul millalgi said uued alla aga kui selgub ikka, et amordis viga peaks uurima, äkki on mingi garantii võimalus.
-
- Veteran
- Postitusi: 3375
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 811 korda
- Tänatud: 131 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Sõidad 10 tuhat selle kolinaga ja siis kontrolli õõtsasid uuesti.
Läbikäidud tee, et õõtsa kolinat leiab treenitud spetsialist.
Läbikäidud tee, et õõtsa kolinat leiab treenitud spetsialist.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: VW Passat B5 1.9TDI 81kw - 1998 - J.Aru
Ega see 10 tuhat saabki juba varsti täis, sõidab see auto üsna palju. Eelmine kord kui sild kolisema hakkas oli muidugi ka silmaga juba näha, et kattekummid katki aga ratast loksutades hakkasid ka õõtsad kolksuma. Hetkel kanguta igatepidi ja mingit kolksu välja ei suuda võluda.MustVälk kirjutas:Sõidad 10 tuhat selle kolinaga ja siis kontrolli õõtsasid uuesti.
Läbikäidud tee, et õõtsa kolinat leiab treenitud spetsialist.
Eks kui kool läbi siis juba natuke rohkem sõidetud ja kui ikka õõtsades viga ei tundu olema, tuleb amort ära vahetada.