Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
Moderaator: etnies858
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 66 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
Vaevalt ta sul niipalju suitses? Teeb sedasi ainult külma mootoriga, sõites õnneks väga ei suitse (vähemalt peeglist ei paista), soojaga ei suitse üldse. Peale pumba vahetust nüüd küll päevavalges proovimata aga näha, et külmalt tühikäigul suitseb ikka.
► Näita Spoilerit
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 66 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
Ise tean ka siiani seda aga mõtted otsas selle suitsu kohapealt. Üli varajase pritsehetkega suitseb täpselt samamoodi, teised pihustid on peal (eelmised pihustid läksid vanemate Passati peale mis endiselt ei suitse), teine pump ei tundunud aitama ja kütusekogust näppisin ka pumbakaanest millalgi mälu järgi. Seda küttekogust proovin veel korra maha võtta aga peale seda on küll ideed täiesti otsas.
- ryan
- Huviline
- Postitusi: 2070
- Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
- Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 62 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
Nii kõvasti ei tossanud külmalt, aga pahvaka suitsu viskas välja ka sooja mootoriga, eriti äge oli kaubamaja ees käivitamine
Umbes nii, et ära seisma jäta.
Kui Aa kolme jätan nädalaks seisma, siis teeb ka kerge suitsupilve üles, klapisääred on vahetamata (juba 4a tagasi soovitati ära vahetada )
Õli võtab umbes ühe liitri 15 tuhande peale.
Ilmselt on sul mitu asja korraga.
Turbo võib ka õli lekkida.
Seistes valgub õli pisut siia ja sinna, käima pannes saad korraliku vaatemängu.
Ja kui see lekkinud õlikogus on ära põlenud, siis ei tossagi midagi enam.
Või on plokikaanetihend
Umbes nii, et ära seisma jäta.
Kui Aa kolme jätan nädalaks seisma, siis teeb ka kerge suitsupilve üles, klapisääred on vahetamata (juba 4a tagasi soovitati ära vahetada )
Õli võtab umbes ühe liitri 15 tuhande peale.
Ilmselt on sul mitu asja korraga.
Turbo võib ka õli lekkida.
Seistes valgub õli pisut siia ja sinna, käima pannes saad korraliku vaatemängu.
Ja kui see lekkinud õlikogus on ära põlenud, siis ei tossagi midagi enam.
Või on plokikaanetihend
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 66 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
Sisselaske lõdvik lahti tossab samamoodi, ainuke asi kui turbo väljalaskesse lekib mida väga ei usu (just seda osa, et soojalt järsku enam ei leki). Lisaks suitsul toore nafta hais juures.
Jahutusvedeliku kadu on minimaalne, seda põhjustab ka tõenäoliselt üks mootori taga immitsev lõdvik.
Jahutusvedeliku kadu on minimaalne, seda põhjustab ka tõenäoliselt üks mootori taga immitsev lõdvik.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 66 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
Väga pikalt siinne teema soiku jäänud, @PriitV soovitusel parandan selle vea. Auto endiselt alles ja sõitev, kilomeetreid on küll vahepealse ajaga üsna vähe mõõtnud aga hakkame järgemööda minema.
Kõigepealt paar pilti maist 2020 kui sai suveveljed alla pandud, et oleks ka meeles missugune auto välja näeb. Samal kuul tõstsin sisse doonorist poolnahksisu koos polstritega ning vahetasin ära katkiste kinnitustega plastikud. Ja endiselt veel mai kuus olles otsustas summuti tagumise püti toru ära mädaneda, kuna tegu diisliga siis sõitsin kuu aega ilma tagumise pütita, hääle vahest aru ei saanud. See oli ilmselge märk, et tuleb kaotada ära need "astmelauad" nagu tabavalt eelmiste summutiotsade kohta mainiti. Kuna üks 1.8T doonor vedeleb õuepeal lõikasin sealt alt tagumise püti ära, selgus aga, et pütt ise oli kehvas olukorras. Nii said sealt küljest summutiotsad mis läksid vanale pütile otsa ja jupp uut toru ja toruühendus ning jälle summutisüsteem korras.
2020 juuli said külge ka uued suunatuled mis muutsid välimust veidi värskemaks.
2 august 2020 ls 325 348km sai vahetatud õli.
2020 septembris otsustasin lõpuks teha korda esiklaasiserva, mis oli algusest peale roostes olnud. Serv sai puhastatud liivapritsiga, peale seda lastud üle rellaka terasharjakettaga, metallile epokrunt, täitekrunt, pahtel ja värv. Õnneks läbivat roostet oli ainult üks väike auk nurgas, kartsin hullemat.
Vana esiklaasi kätte saamisega oli hulga jamamist ja lõpuks tervelt ta ei eemaldunudki (trossiga ehk oleks saanud kui poleks ennem noaga klaasi nukrasid ära lõhkunud, katkise nurgaga ei saanud trossi lõikama vaid klaas lõhkus ära koguaeg). Selle töökäigus sai ka välja visatud laepolster, mis oli nagunii must ja tagant serv ei hoidnud ennast korralikult vastu katust. Värvimine läks veidi pekki, kuna ostsin värvi liiga vähe ja paarist kohast kumab kergelt krunti läbi, õnneks mitte väga häirivalt. Lakk jäi ka alguses väga apelsin ja ühest kohast läks veidi jooksma aga need probleemid saab lahendada iivapaberiga Uus klaas läks vihmasensoriga, tõsi, siiani pole ülejäänud süsteemi toimima pannud.
Tõin teise korralikuma laepolstri mis sai enne autosse minekut pesu stuff-staffiga, juba varasemalt ennast vanemate B5 laepolsti peal tõestanud.
2020 detsember auto enamus ajast seisis, kuna liikusin seoses tööga V70ga ringi. Jaanuaris lõppes ülevaatus, enne ülevaatust vahetasin tagumise silla peal olevad pidurivoolikud ära ja pidureid õhutama hakates tuli parempoolse supordi õhutusnippel koos kermega supordist välja... Selge, uus suport ja võiks ju hea olla aga kus sa sellega, mootori ja käigukastivahelt hakkas järsku õli lekkima nii, et 5km peale puhastamist oli õline peale käigukasti ka summuti ja põhjaalune. Peale õlijahuti väikese lekke peatamist olin üsna kindel, et lekib väntvõlli otsasimmer käigukastipoolt, kuna pole ju loogiline, et karteripõhja vahelt niipalju lekib, võin etteruttavalt öelda, et lekib küll sealt niipalju. Kuna autot otseselt vaja polnud (ostsin vahepeal ühe nelikveolise B5.5e millega talvel palju lõbusam liigelda) siis väntvõlli simmerit hakkasin alles mais 2021 vahetama. Kui kast ja hooratas maas oli selgus, et selles viga pole, küll läks sisse Valeo ühemassilise hooratta komplekt koos siduriga, kuna on plaanis jõudu peale keerata ja kahemassiline seda üle elama ei pidanud. Läbisõit oli siis hooratta paigaldusel 329 250km.
Igastahes jällegi, kuna oli olemas B5.5 ja suvepoole oli võimalus sõita V70ga ringi ja igasugu muid tegemisi oli palju ei olnud üldse motivatsiooni B5ga tegeleda.
Kuna karteripõhja tihendit olen mina juba vahetanud ja tihendi tegin enne allapanekut silikoniga kokku siis plekkkarterisse enam usku polnud. Seega otsisin alumiiniumkarteri ja paigaldasin lõpuks septembri alguses auto külge, kusjuures lasin allapoole esisillatala ja tõstin mootorit niipalju kui kannatas, et karteripõhja hästi paigaldada saaks ilma silikoni laiali ajamata. Nüüd olid lõpuks vead kõrvaldatud ja sai probleemideta ülevaatus läbitud, parem hija kui mitte kunagi Samuti lasin teha sillastendi, kuna peale sillatala näppimist oli rool viltu ja ei mäletagi millal viimati tehtud sai.
Väljast vist värskemaid pilte ei olegi, igastahes värvi seisukord on üsna nutune, koorub tagatiibadelt lakki ja kahjustusi ning värvi koorumist mujalgi hulgi, küll on õnneks siiani tagakoopa servad väga hästi vastu pidanud. Mootoril tekkis ka üsna suur õlikulu, umbes 1L 2000km peale kui õigesti mäletan ehk ideaalis vist võiks mõelda mootori vahetusele, eks peab mõtlema mis autost saab. Hetkel talvel sõidan jälle B5.5ga ringi ja B5ga sõidab isa vahel. Hetkel on probleem kus peaaegu ükski kord ei saa autot käima ilma mootorit ringi keeramata, ka mitte otse starterilt käivitades (enne esines ka külmaga probleemi kus salongist ei käivitunud aga igakord otse starterilt käivitus). Uus tõmberelee on olemas ja ootab külgepanekut.
Sai nüüd pikk monoloog maha peetud aga ehk kedagi huvitab.
Kõigepealt paar pilti maist 2020 kui sai suveveljed alla pandud, et oleks ka meeles missugune auto välja näeb. Samal kuul tõstsin sisse doonorist poolnahksisu koos polstritega ning vahetasin ära katkiste kinnitustega plastikud. Ja endiselt veel mai kuus olles otsustas summuti tagumise püti toru ära mädaneda, kuna tegu diisliga siis sõitsin kuu aega ilma tagumise pütita, hääle vahest aru ei saanud. See oli ilmselge märk, et tuleb kaotada ära need "astmelauad" nagu tabavalt eelmiste summutiotsade kohta mainiti. Kuna üks 1.8T doonor vedeleb õuepeal lõikasin sealt alt tagumise püti ära, selgus aga, et pütt ise oli kehvas olukorras. Nii said sealt küljest summutiotsad mis läksid vanale pütile otsa ja jupp uut toru ja toruühendus ning jälle summutisüsteem korras.
► Näita Spoilerit
2020 septembris otsustasin lõpuks teha korda esiklaasiserva, mis oli algusest peale roostes olnud. Serv sai puhastatud liivapritsiga, peale seda lastud üle rellaka terasharjakettaga, metallile epokrunt, täitekrunt, pahtel ja värv. Õnneks läbivat roostet oli ainult üks väike auk nurgas, kartsin hullemat.
► Näita Spoilerit
Tõin teise korralikuma laepolstri mis sai enne autosse minekut pesu stuff-staffiga, juba varasemalt ennast vanemate B5 laepolsti peal tõestanud.
► Näita Spoilerit
► Näita Spoilerit
Kuna käigukasti ei olnud eelmisel korral kõige mugavam kanalis alt ära võtta käsitsi (olen väntvõlli otsasimmerit enne vahetanud) siis seekord olime isaga loovamad.
"Kerge" õlileke
Kuna karteripõhja tihendit olen mina juba vahetanud ja tihendi tegin enne allapanekut silikoniga kokku siis plekkkarterisse enam usku polnud. Seega otsisin alumiiniumkarteri ja paigaldasin lõpuks septembri alguses auto külge, kusjuures lasin allapoole esisillatala ja tõstin mootorit niipalju kui kannatas, et karteripõhja hästi paigaldada saaks ilma silikoni laiali ajamata. Nüüd olid lõpuks vead kõrvaldatud ja sai probleemideta ülevaatus läbitud, parem hija kui mitte kunagi Samuti lasin teha sillastendi, kuna peale sillatala näppimist oli rool viltu ja ei mäletagi millal viimati tehtud sai.
► Näita Spoilerit
Sai nüüd pikk monoloog maha peetud aga ehk kedagi huvitab.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7845
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 179 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
Kas passis kirjas et auto on kahevärviline - seda musta pinda ikka on.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 66 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
Jah, ostes polnud seda passis kirjas aga omanikuvahetusel sai lastud see ära muuta. Kusjuures ühe korra ülevaatusel ka enne sisse ajamist küsiti, et kas on kahevärvilisena kirjas.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 66 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
Üleeile võtsin starteri maha ja vahetasin pendiksi ära. Vanal oli näha, et hamba servad kulunud, loodetavasti nüüd käivitusprobleemid lahendatud. Muidu oleks üsna lihtne töö olnud aga pärast oli tükk tegu starteri võlli peal oleva stopperi kokku saamisega, rõngas peab minema võlli ümber oleva traadi peale aga vabatahtlikult ta seda teha ei tahtnud.
► Näita Spoilerit
-
- Klubiline
- Postitusi: 1685
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 56 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
Laagrid olid ok? puks ok? Uus määre? Teinud korpus ka puhtaks ja uus värv selga
-
- Huviline
- Postitusi: 406
- Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
- Asukoht:
- Tänanud: 58 korda
- Tänatud: 62 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
Harjad ja puksid oleks miinimum, kui juba nii laiali lammutatud.
- Kes tänasid kasutajat twist selle postituse eest:
- murkamarko
- ryan
- Huviline
- Postitusi: 2070
- Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
- Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 62 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
On vast viitsimust
Omale ostsin uue, mingi 5 kümpsi ja 15min oli ta küljes ja mina ta unustanud
Omale ostsin uue, mingi 5 kümpsi ja 15min oli ta küljes ja mina ta unustanud
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 66 korda
Vw Passat B5 1.9Tdi 81kw '97 - J.Aru
See starter on nõellaagrite peal, mitte klassikaliste pukside peal ja need olid ilusti korras. Vana määre oli veel täitsa olemas, veidi ka lisasin uut. Ei viitsi mina värviga jamada, jahe garaaž ja nagunii see starter isegi ei paista kapotialt.murkamarko kirjutas: ↑18 Jaan 2022, 12:19Laagrid olid ok? puks ok? Uus määre? Teinud korpus ka puhtaks ja uus värv selga
Ei näe asjal jumet, anna mulle 30min ja on samamoodi see laual pulkadeks koos autopealt maha võtmisega. Harjadele viskasin pilgu peale, kuskil 1/4 oli järgi, samuti kui neid ilma kandurita vahetada on tükk nokitsemist, pole kindel isegi kui lihtne koos kanduriga vahetada on.
Eks maitse asi. Reaalselt max 15min tööd kui starter laual ja see stopper normaalselt kokku läheks, järgmine kord nipp teada kuidas teda veenda saab. Ilmselt 50€ga Boschi või Valeo starterit ei saa. Noname starterit ise osta ei julge kuna alguses oli autopeal mingi tundmatu looma nahk ja vedas väga vaevaliselt, panin praeguse starteri (kasutatud) peale ja vedas nagu kohviveskit ringi.