VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

BlackBetty99
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2016, 13:06
Auto: VW Jetta 2012 & VW Golf 2017
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas BlackBetty99 » 03 Nov 2016, 20:53

Tervitus VW-lased!

Juba pisut enam kui aastaring tagasi sai vastu võetud otsus, et perre oleks tarvis ühte ustavat VW-t, millega liiklemine oleks ühtpidi hea ja samas ka rahakotisõbralik. Kuna varasemalt oli mitmeid häid kogemusi Jetta MK5-ga ja silm oli juba varem jäänud MK6-le, siis saigi vastavat isendit vaikselt otsima hakatud. Algne plaan oli muidugi vaadata diisli jõul liikuvat masinat, kuid kuna ostu hetkeks polnud enam ühtegi leida, siis tuli latti allapoole lasta ja vaadata bensukate valikut. Kuna valdavalt oli plaanis ikka linnas liikuda, siis üha enam tundus see mõte ka rentaablim (mis muidugi takkajärgi mõeldes päris nii polnud, kuna selle aja jooksul on liigeldud nii palju, et ega diisel olnuks jätkuvalt hea valik). Aga iga asjaga muidugi õiges järjekorras. :)

Kuna tõenäoliselt pole mõttekas teha ühte esimest mammutpostitust, siis jagan tegemised eraldi postitusteks, mida püüan illustreerida rohke visuaaliaga.
Nagu pealkirjas, on tegemist 2012. aasta Jetta 1.2 TSI-ga. Eestis olnud sünnist saati ning oleme selle teised õigusjärgsed omanikud. Ostu hetkel oli läbitud 64 000 km, mis antud hetkel on tiksunud juba 108 000 km-ni. Valiku käimalükkavateks argumentideks olid muidugi veel teadaolev varasem ajalugu, hea seisukord ja teadlik omanik (kes on muuhulgas üks Eesti hinnatumaid autofotograafe), eraldi velgedel talve- ja suverehvide olemasolu (täpsemalt sellest veel allpool), parkimisandurid ja muidugi värv. Auto on nn White Gold Metallic, mis muidugi ostuperioodil kuskilt välja ei paistnud:

Pilt

Auto sai järgnevalt puhtaks kasitud ning vaatepilt oli igati positiivne – vaatad ühe nurgalt, kuldne, vaatad teise nurga alt, hõbedane:

Pilt

Esimese kuu jooksul sai juba nipet-näpet ette võetud ning kuigi autoga sai kaasa eraldi velgedel suverehvid, siis polnud need päris minu maitse. Indu sai plaan vaadata suveks miskit muud. Alguses mõtlesin, et viskan suverehvid originaalvelgedele ümber ja talveks plekid+VW Jetta ilukilbid, kuid edevus sai ikkagi võitu ja juurde said vaadatud alloleval pildil nähtavad 16" valuveljed:

Pilt

Samuti sai kogu salongivalgustus LED-ide näol värskendatud ning õnnestus VW OEM LED-numbrituled (3AF943021A) hankida. Autole juhe sappa, plug & play:

Pilt

Nii, aga arvan, et esimese postituse kohta sai piisavalt lobisetud, edaspidi võib oodata siis postitusi kronoloogilises järjekorras, eks panen sellega ka enda mälu proovile, sest ühtteist on selle aja jooksul ikka võetud ja juhtunud. Ja eks edasine käekäik kajastuks ka siin. :)
Viimati muutis BlackBetty99, 03 Nov 2016, 22:06, muudetud 1 kord kokku.

apensiil
Huviline
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Sept 2016, 14:07
Auto: VW Passat B7 2.0TDI
Asukoht: Tallinn/Keila
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 1 kord

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77 - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas apensiil » 03 Nov 2016, 21:14

ilus auto!
mõnusaid kilomeetreid!

ja need veljed mulle meeldivad! kust ostetud? mul oleks vist ka vaja... :)

BlackBetty99
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2016, 13:06
Auto: VW Jetta 2012 & VW Golf 2017
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77 - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas BlackBetty99 » 03 Nov 2016, 21:54

Suur tänu heade sõnade eest! :) Nagu sai lubatud, siis jätkan kronoloogilise tagasivaatega. :)

Ostuhetkel olid autol all talverehvid, kuid peatselt jõudis kätte aeg, mil said ostuga kaasa saadud suveveljed müüdud ning alla sai panna soetud isendid:

Pilt

...välimus minuarust igati viisakas ja sobivad auto alla üsna hästi. :)

Väikeste sammudena, kuid järgmiseks said ära kaotatud ka numbrialused, mille tulemuseks üldine puhtam väljanägemine (pildil koos varasema masinaga, mis täidab nüüd pigem sellist, kuidas öelda, hobikorras väljaelamise momenti):

Pilt

Hodomeeter tiksus ning suvest sai vaikselt sügis ning kuna autol oli veel kehtiv (kere-)garantii, siis sai suheldud Mustamäe Molleriga, kus tuli välja, et uste juures olev kerge lakikoorumine on tehase praak ning on mingi võimalus auto täielikuks või vähemalt osaliseks ülevärviks. Aega võttis, kuid sügisel jõudis asi selleni, et auto küljed võeti ette. Minul polnud muidugi selle vastu midagi - kuna paar kraapsu oli varasemast ajast täitsa olemas + kapotil olev kivitäke, siis tehti need muu- ja garantiikorras ka ära. Kuna juba värvimiseks juba läks, siis lasin ära teha (siiski mujal) ka alumise iluvõre. Tulemus igati kihvt, püsib siiamaani ilusa ja läikivana:

Pilt

Nagu pildilt näha, siis selleks ajaks olid taas alla saanud ka talverehvid. Samuti vahetasin olemasolevad lähitulede pirnid Osram NightBreakerite vastu, mis kestsid täpselt aasta, nüüdseks katsetame Cool Blue-dega. Aasta lõpus tehti Forssis suurem hooldus ning võis muretult 2016. aastale vastu sõita. Tegelikult nüüd kirja pannes oli eelmise oktoobri lõpus ka esimene suurem ehmatus - Kadaka ristmikul käis autost sõidu pealt jõnks läbi (nagu sõidaks jäälombist üle) ning põlema läks rohkem kui üks ohutuli. Alguses ei saanud aru, millega tegu, kuid autol polnud enam jaksu ja tundus, et niigi vähesest neljast silindrist oli saanud kolm. Panin siis juhtme järele ning pisikese uurimise tulemusena tuli välja vigane süütejuhe. Järgmisel päeval oli auto juba Molleris ning ca 40 minutiga (ei jõudnud vahepeal isegi lõunakohvi ära juua) oli kõik jälle kenasti. Antud viga olevat ka teistel esinenud, k.a. ühel siinsel kaasfoorumlasel. Suhteliselt easy fix, kuid esmane ehmatus oli ikka suur. :)

2015. aasta sai vist sellega ka kokku võetud ning võib rahule jääda - 1.2 TSI on üle ootuste positiivse dünaamikaga ja kuluartiklitega. Kuna autot püüan võimalikult palju puhtana hoida, siis on ka välimus ja värv see, millega igati rahul. Autot püüangi edendada väikeste sammude haaval, sest olen arvamusel, et ka väikeste kosmeetiliste, aga valitud muudatustega on võimalik saavutada igati silmapaistev tulemus.

Ja 2015. aasta lõpetuseks üks vastav pilt ka:

Pilt

Edaspidi saab lõppeva aasta tegemisi lahti kirjutada, aga ei saa välistada, et midagi vahepeal varasemast ka meenub. :)

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 04 Nov 2016, 11:28

Hea valik, olen ka ise täpselt samasugust 2011 Jettat omanud 4 aastat :) Jäin väga rahule. Mõned lastehaigused sai küll üle elatud, aga need kõigi 1.2TSIde mure (kett, turbo küljes üks seib jne). Muus osas eeskujulik auto ja mootor. Diislile väga palju küll all ei jää kütusekulu osas, mul oli pikaajaline keskmine ehk mingi 6.1-6.5l/100. Maanteel polnud probleem 4,.. ja 5, l/100km sõita. Dünaamika on muidugi selline pigem rahuldav, aga siiski 1.2 kubatuuri kohta sitke. Sööstes pead arvestama, et väiksest kubatuurist tulenevalt on mootoril väike turboviivitus olemas.
White Gold on huvitav värv jah, iga päev on auto uut värvi, olenevalt ilmast :) Ja andestab auto puhtuse osas ka palju.
Mis varustustase sul on ja kuda pill seest välja näeb? Mul oli Trendline (siiski päris korraliku lisavarustusega) mida vürtistasin RCD510 näol (80 euri e-bayst), kroomliistuga Highline salonginuppudega ja brushed-alu salongi iluliistudega. Kokku paarisaja eurone investeering, aga tegi salongi oluliselt hubasemaks võrreldes esialgsega ja lisas hiljem müügil väärtust. Soovitan.

Pilt

VwBoy
Veteran
Postitusi: 1733
Liitunud: 24 Apr 2005, 21:49
Telefon: Kellel vaja see küsib!
Skype: -
Auto: Vw Bora
Asukoht: Paide
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas VwBoy » 04 Nov 2016, 23:20

Ilus jetta mulle meeldib ! Vahest puhtamaid autosi ka tore näha ! :thumbup: :thumbup: 8)

BlackBetty99
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2016, 13:06
Auto: VW Jetta 2012 & VW Golf 2017
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas BlackBetty99 » 07 Nov 2016, 23:25

Aitäh veelkord! :)

Praeguste ilmadega on muidugi keeruline autot puhtana hoida, kuid tõesti, võrreldes varasema musta värvi masinaga on see vägagi andestav. Eelmisel korral jäi vastamata, kuid antud veljed said hangitud Konstatin Kevaski kaudu, kes autohuviliste seas üsna teada tegelane. Tal praegugi hetkel mitmeid variante Auto24-s müügil, võid uurida (vaatasin, et needsamad on mudel "158"). Veljed on küll replikad, aga mul pole neile selle aja jooksul ühtegi etteheidet, kõik on nii nagu peab.

Varustustase on samuti Trendline, millest tegelikult kõige enam hindasin püsika, parkimisandurite, aga ka istmesoojenduste olemasolu - nagu juba siin tavaks on saanud, siis pole edasises mõttes ka midagi võimatut ja mitmed tublid kaasfoorumlased on oma masinate varustustaset edukalt parandanud. Aga eks tegelikult ühtteist on ka endal tehtud. :)

Auto tuli algselt musta taustavalguses RCD310-ga, mis on iseenesest toimekas ning luges kõike, mis talle ette söötsid. Ka helikvaliteet on igati hea, Aga siiski tüütas see pidev CD-de kirjutamine ja vahetamine ära ning algne plaan oli hankida Media Interface moodul. Uurisin maad ja tegelikult isegi leidsin ühtteist, kuid üks, mis kuidagi ei istunud, oli hind. Antud suvel aga õnnestus sattuda RCD510 Premium 8 kuulutuse peale, mis sai ka kohe ära võetud . Põhimõtteliselt ongi nii, et osta blokk või otsi RCD510, hind tuleb ikka suht samasse auku. Viimasega läks selles mõttes hästi, et see pärines suht hiljuti soetatud auto pealt ning nüüd saab uhkustada põhimõtteliselt uue magnitoolaga. Sinna juurde veel 32GB mälukaart ja igati asjalik lahendus juba praegu. :)

Pilt

Tõsi ta on, et seeläbi värskenes ka salongi väljanägemine, mistõttu kavatsen seda teed ka igati jätkata. Pagasiruumi lisasin pagasikonksu - väike asi, aga leiab kogu aeg kasutust. Veebiavarustes surfates said välja kaevatud ka OEM pedaalikatted:

Pilt

Alguses oli natukene skeptiline, et kuidas talvejalanõudega asi toimib, kuid praegu võin öelda, et pole hullu miskit. Hetkel tunnen kõige enam puudust BT-st ja roolinuppudest. Kavas on see kindlasti ette võtta, kuid kogun siinkohal hoogu ja eks hakkan teadjamaid sellealaselt pinnima, et kus ja kuidas.. :)

Kroomitud nuppe olen samuti Aliexpressist vaadanud, mingi hetk läheb plaan kindlasti käiku. Ja kusjuures interjööri liistud on tõesti hea mõte, uurisin seda ka juba suvel. Hetkel on mõte selline, et näiteks lasta need autoga sama värvi teha, oleks selline klappiv lahendus.

Sellised mõtted hetkel interjööri osas, üks ilupilt siia lõpetuseks kah :)

Pilt
Viimati muutis BlackBetty99, 07 Nov 2016, 23:26, muudetud 1 kord kokku.

Villem01
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 29 Okt 2016, 22:07
Auto: VW Golf mk7 1,4 103kw
Asukoht: Paide-Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas Villem01 » 08 Nov 2016, 09:41

Kena Jetta!
Aus Liebe zum Automobil...

BlackBetty99
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2016, 13:06
Auto: VW Jetta 2012 & VW Golf 2017
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas BlackBetty99 » 12 Nov 2016, 17:31

Täname!

Pisiasjade lainel jätkan - suvel said külge ka kaks järgnevat vidinat.

Jäi üks hetk silma selline asi nagu 5L0071910 ehk siis teisisõnu öeldes Skoda Yeti kroomitud summutiotsad. Kuna väidetavalt pidid need sobima ka 1.4 TSI-le, siis hakkasin vaatama, et kindlasti on ka üksiku (ja veidi suurema diameetriga) toruga 1.2 TSI-le ka sama asja leidub.
Hakkasin siis selle koha pealt kodutööd tegema ning jõudsin 8P0071771-ni (Audi A1/A3 single tip):
Pilt

Ausalt öeldes osutus see oodatust keerulisemaks ülesandeks - ka lõppkokkuvõttes valitud päris 1:1-le ei sobinud (kui väga-väga lähedaselt :) ) ning eks valik tugines n-ö rahvusvahelisel veebiavarustes kättesaadaval kogemusel. Tulemus:
Pilt

Teine eksterjööri täiendus nägi ette Jetta DRL-ide asendamist LED-idega. Minu isiklik arvamus, et ka tegelikult tavaliste 1156-tega on need tuled väga kenad (sarnaselt näiteks uuemate ja eespool nimetatud Skoda Yetidega). Samas oli ikka soov asi ära proovida ning selleks otstarbeks otsida sellised pirnid, mis nii pirni enda välimuselt kui valgustugevuselt asisemad oleksid. Hetkel küll parem pilti ei suutnud leida, kuid lõppkokkuvõttes sellised võimsamad ka leidsin ning tulemus järgmine:
Pilt

...valgustuselt on igati viisakad, ei ole neoonsinised jõulutuled ning päevasel ajal üsna samasse auku teiste autode tehasepoolsete lahendustega. Öisel ajal nendega küll ringi ei sõidaks, kuid samas selles kontekstis on ka resurssi piisavalt. Aga põhiline on ikka jääda päevasel ajal nähtavaks. :)

Nüüdseks on tagasiulatuvate meenutustega ühel pool ning saab ka olevikku käsitlema hakata. Varasem soovitus sai kuulda võetud ja näiteks värskemad salonginupud juba ära tellitud. Soov on ikka ka roolinupud juurde saada, kuid üritan selgusele jõuda, mis on selleks tarvis ja mis eeldused on autos juba olemas. Õnneks tervet rooli ei pea välja vahetama. :)

Ja üks pildimeenutus suvest, mis illustreerib kõige paremini seda valgusmängu, mida antud autovärv võimaldab (ausalt, Photoshopi kasutanud ei ole :) ).
Pilt
Viimati muutis BlackBetty99, 12 Nov 2016, 17:32, muudetud 1 kord kokku.

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 13 Nov 2016, 22:30

LED on minuarust kohustuslik seal päevakates, teeb kohe ülbemaks asja :) Ja kestab ka hästi.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas R36 » 13 Nov 2016, 22:39

Kui vahu all kruvi pesa on olemas, siis pead ainult nupud võtma.
Küll aga pead rooliaju välja vahetama, mis rooliaju toetaks.

Kangi pead ka välja vahetama, kus poleks otsanuppe. Olenevalt, mis tüüpi kangi/rooliaju combo on, siis mul leidub ehk kangi eraldi. Need osta on muidu komplektina kangid.
Viimati muutis R36, 13 Nov 2016, 22:40, muudetud 1 kord kokku.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

BlackBetty99
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2016, 13:06
Auto: VW Jetta 2012 & VW Golf 2017
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas BlackBetty99 » 22 Nov 2016, 22:51

Ma arvan, et mingil ajahetkel uurin täpsemalt - praegu on lammutamise koha pealt veel tarvis hoogu võtta. :)

Nädalavahetusel oli aga huvitav, aga siiski mitte eriti meeldiv juhtum. Kuna läbisõit seda vaikselt juba nõudis, siis otsustasin ära vahetada süüteküünlad. Valitud said NGK 97153 alternatiivtoodang, mis peaks olema sobivaim asendusvalik originaalile. Mõeldud-tehtud - samas küünlajuhtmete eemaldamisel sain tahtmatult hakkama ja tõmbasin teise juhtme pooleks (lähemal vaatlusel vist polekski muudmoodi pääsenud, kuna need olid üsna rabedaks läinud (v.a. varasemalt vahetatud üks juhe). Eks siis said järgmiseks juurde vaadatud ka uued süüteküünlad. Takkajärgi hea (aga mitte vajalik) on küünaldega vahetada ka juhtmed, mis sai ka ette võetud. Vahetasin järjepanu ühekaupa, kuna varasemalt on teiste autodega kätte sattunud ka praaki. Kas on võimalik, et pideva auto käivitamise ja küünalde vahetamisega õnnestus auto elektrisüsteem segadusse ajada, kuna lõppkokkuvõttes sain hoopis EPC tulema ja auto avariirežiimi, millest koheselt enam välja ei saanudki. Samas kui kõik sai ühendatud, kadus tuli ära ja auto toimis taas eeskujulikult - uute küünalde ja juhtmetega oli paugupüss (nii palju kui antud mikromootor võimaldab :) ) taas valmis. Mingi hetk aga tuli EPC tagasi ja kolistasin kilomeetri kaugusele koju tagasi. Kustutasin arvutiga veakoodid ära ning hommikul oli EPC kadunud. Viimane pole enam (ptüi 3x) nädalapäevad esinenud ja sõidan nagu poleks midagi juhtunud. Et siis järjepanu mitu lühikest käivitust (vahepeal katse mõttes ka ilma katkise juhtmeta) võis auto mõistuse sassi ajada ja EPC kinnistada? Lasin pärast veakoodide kustutamist autol üleöö seista ning kõik jälle korras.. Moraal endale - ära üleliia näpi ja pane elektroonikaga täistuubitud autot viimasele piirile, pärast on segadust nii omaniku kui auto enda koha pealt liiga palju. :D

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77 - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 22 Nov 2016, 23:40

BlackBetty99 kirjutas: ... 1.2 TSI on üle ootuste positiivse dünaamikaga ...
Pidasime nv-l venna sünnipäeva, kes siis mind ja veel 3 sõpra oma tuliuue (eelmine kolmapäev ajas salongist välja ja tänaseks natuke üle 800km. ees) Golf Variant 1.2 TSI tööautoga peale võttis ja peokohta sõitsime. Ütleme nii, et suht kergelt käis sellel pisikesel ja kipakal masinal see lamell rehv pea igal ristmikul kohaltvõtmisel ringi, kuigi autos oli 5 meest (sellepärast ilmselt ringi käiski, kuna tagumine ots raske :lol: ) + turisimitalus ööbimiseks vajalik staff + klaaspudelites palju-palju õlut (kokku ca. 500kg.) :oops: . Aga huvitav tööauto oli - passis 4 kohta ja N1 kategooria :lol: ...eks niimoodi meie ettevõtted seadusandlusest mööda peamegi minema...
Viimati muutis TiitRE, 22 Nov 2016, 23:42, muudetud 1 kord kokku.

BlackBetty99
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2016, 13:06
Auto: VW Jetta 2012 & VW Golf 2017
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas BlackBetty99 » 05 Dets 2016, 21:22

Nii, küsimus targematele - sai hangitud kroomkattega aknatõstukite nupud, samuti tuledelüliti, peeglite reguleerimise lüliti ning pagasiruumi avamise nupp. Aliexpressist küll, kuid esmapilgul tundub sealtkandi VW Sagitari OEM-id (pressitud VW logod, koodid ja muud jutud. Õnnestus siis suuremate vahejuhtumiteta, katkiste klambriteta ja uksepolstreid maha võtmata nupud ära vahetada - jäänud veel pagasiruumi avamise nupp ning peeglite reguleerija. Kas viimaste puhul pääsen ka juhiukse polstrit maha kiskumata või tuleb see ikkagi ette võtta? Üldjoontes annab see pisike upgrade tõesti välimuse mõttes veidi juurde ja mis peamine, kõik paistab ka toimivat. :)

Aga kuidas on nende kahe ülejäänud nupuga - surfasin siin ringi idanaabrite foorumites, kelle tavapärane praktika näeb ette ainult konkreetse hoovakese mahakiskumist ja teise pealepanekut. Lääne poole vaadates aga võetakse enamasti terve polster maha.. Leidsin Youtube-st ka alljärgneva video, kuid ega suurt lisainformatiivsust see siiski ei lisa (vähemalt tõestuseks, et 2004.a Polo puhul sarnaselt võimalik):
https://www.youtube.com/watch?v=gv_OSwWUpi0[/video]

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 06 Dets 2016, 08:10

Peegli nupuga tõesti asi nii lihtne- kanguta lihtsalt hoolikalt vana nupp maha, ta hoiab nagu mingi randi taga vms. Tuleb väga lihtsalt. Pagassi nupp jäigi mul vahetamata. Selleks tuleb polster maha võtta, see lihtne kui järgid youtubis leiduvaid juhiseid.AGA mul oli tellitud nupul vale pistik. Vast läheb sul paremini. Polstri maha ja tagasisaamine oli ka paras peavalu, mõne tüübli loogikat ei hammustanud läbi ja nendega oli jebimist.

Edit: täpsustan, et peeglinupul kangutad vaid nupu osa maha ja vahetad selle ära, muu jääb originaal. Sinu videos on ta kogu selle kupatuse välja võtnud, aga seda pole tarvis.
Viimati muutis tobimarg, 06 Dets 2016, 09:58, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas R36 » 06 Dets 2016, 08:15

Tüüblid on lukustuvad ja enne kui polster maha võtta tuleb lukud maha suruda. Muidu lõhud lihtsalt polstri poolse kinnituse ära.

Klaaside toonijad pole siiamaani aru saanud kuidas need tüüblid töötavad ja järjest lõhuvad neid!
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 06 Dets 2016, 10:00

R36 kirjutas:Tüüblid on lukustuvad ja enne kui polster maha võtta tuleb lukud maha suruda.
Hmm, vat see on küll huvitav info. Ma sain niisama polstri maha, aga tõesti tuli pragu polstri vastusesse. A kuda neid siis maha saab suruda, polstri vahelt kuidagi?

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas R36 » 06 Dets 2016, 10:13

Tüüblitangid sellejaoks, samuti saab kasutada plastmass kahvleid.
Pilt

Pildil näha terve tüübel.
Pilt
Pildil näha tüübel, mis on veel lukus:
Pilt

Kui see valge osa kadunud, siis peab tüübli asendama.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

BlackBetty99
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2016, 13:06
Auto: VW Jetta 2012 & VW Golf 2017
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas BlackBetty99 » 09 Dets 2016, 09:02

Aitäh juhtmõtete eest, härrased! Paistab, et nädalavahetusel tuleb polstri eemaldamine ette võtta - selleks otstarbeks said soetatud ka vastavad plastikheeblid. Usun, et neid läheb ka edaspidi tarvis. :)

Peegli juhtkangiga mul siiski nii lihtsalt ei läinud - nupud said mõlemalt lülitilt küll maha, kuid vanale see peale ei fikseerunud, niiet tuleb ikka kogu lülitiga proovida. Panin tähele, et kuigi kõigil muudel tellitud jubinatel olid tootjapoolse koodiga kleebised, siis peegli ja pagasiruumi nuppude puhul need kenasti VW märgiga plastikusse pressitud - vastavalt 16D 959 565 A ja 16D 959 831 B. Mitte, et see siinkohal erilist rolli mängiks, kuid kas on võimalik, et nende pisut enamgi originaaljubinatega lähedasemas suhtes? Eks homme muidugi selgub, kuid tõesti ei tahaks pärast polstri eemaldamist halba üllatust, et kuram ei sobigi. :D

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 09 Dets 2016, 09:44

Ega vist enne teada saa kui polster maas ja proovima hakkad :) Ma olin vihane küll, kui olin pool tundi maadelnud, tüübleid lõhkunud ja kuramuse pagassi nupu pistik hoopis teistsugune :evil:

BlackBetty99
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2016, 13:06
Auto: VW Jetta 2012 & VW Golf 2017
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas BlackBetty99 » 14 Dets 2016, 22:30

Nädalavahetusel leidsin siis aja ja koha, et eespool nimetatud pisijubinad paika saada ning etteruttavalt võib öelda kahte asja - esiteks, uksepolster sai maha suuremate kadudeta, ning teiseks, pagassinupuga läks samamoodi leiutajatekülaks. :D

Uksepolstri mahavõtmiseks võtsin rahulikult hoogu, kuna ei tahtnud olukorda, kus mõni tüübli eluiga saab enneaegselt lõpetatud. Läks hästi, kõik liistud, kruvid ja tüüblid (eriti just viimased) tulid pika pusimise peale lahti. Kuna juba polster maha võetud oli, siis sai tehtud pisike mürasummutus - teatud helivahemikus tegid häält ukse ülaosas oleva liistu metallklambrid, seda sai siis tihendatud.

Pilt

Peeglite reguleerimise lüliti tuli seestpoolt surudes kenasti välja, kuid oli näha, et väljastpoolt urgitsedes võib see olla isegi võimalik, kuid samas on oht midagi ära kraapida ikkagi suhteliselt suur. Ja siis oli aeg pagasiluugi avamisnupu käes.. Seestpoolt surudes tuli koos seda ümbritseva korpusega isegi suhteliselt lihtsalt välja, kuid väljastpoolt seda ikka kätte ei saaks. Originaallüliti käes ja vaatepilt eeskirjutaga sarnane - pistikuosa on erinev. Ok, pole hullu, kerge noamodifitseeringu abil sai see vastavusse originaaliga ning läks pistikule otsa. Kõik toimis :thumbup:

Pilt

Samas olin natuke kodutööd ära teinud ning teada saanud, et töötava süütega ei pruugi nupp töötada - teadmiseks ka teistele, ei töötanudki. Kuna nii palju oli juba lammutatud, siis mõtlesin kahte varianti - kas ette võtta mikroskeem ja kuidagi parandada signaalirajakeste läbivust või siis püüda istutada uus nupp olemasoleva originaallüliti peale. Valitud sai loomulikult teine variant ning kuna ka nuppude endi sisemine konstruktsioon pisut teistsugune, siis sai uuele nupule lisatud vahetükk, et see siis lülitini ulatuks. Pealtnäha võib-olla tundub, et läks liialt käsitööks (olen sellega täiesti nõus :D ), kuid lõppkokkuvõttes sobitus kõik kokku ja toimis. Mulle endale sobis ka see, et nupu tundlikkus vähenes, kuna ikka juhtus lülitile (näiteks koristades) vastu minnes hüppas pagasiluuk kauni kaarega jälle lahti.

Pilt

Eks näis, kas ja kuidas selline lahendus toimib. Hoian silma peal, äkki kellelgi/kuskil leiab ka (päris) OEM pagassilüliti, et siis see vajadusel tulevikus installeerida. Originaalnupud jätan igal juhul alles, ei me ette tea. Ja moraal endale kõige selle järgselt - kas tasus kogu see lammutamine just selle ühe pisikese pagassinupu nimel ära? Kindlasti mitte, aga vähemalt näeb ilus välja. :)

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 15 Dets 2016, 09:25

No vat, karta oli :) Aga huvitav mis kuramuse auto nupp see siis on mida kõik hiinlased müüvad?? :) Tore, et sul taipu ja viitsimist on ja asi sai eduka lõpuni viidud. Ma tegin seda tööd õues mingi -5c käes ja kui selle nupuikalduseni jõudsin siis ei leidnud endas kuidagi motivatsiooni seal midagi aretama hakata :)

BlackBetty99
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2016, 13:06
Auto: VW Jetta 2012 & VW Golf 2017
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas BlackBetty99 » 24 Mär 2017, 21:17

Veidi aega mööda läinud ning rõõm tõdeda, et auto liigub jätkuvalt ühes tükis ja eeskujulikus konditsioonis. Aastavahetuse eel sai läbi viidud korrapärane õli jm mootorivedelike intervallhooldus+kõik muu sinna juurdekuuluv. Vahepeal sai perre juurde soetatud teiseks autoks Golf mk5, mille osas juba ühtteist samuti nokitsetud, kuid kui võimalus tekib, siis kribab teinekord veidi pikemalt. Esialgu üksik illustreeriv fotojäädvustus:
Pilt

Jetta osas sai vahepeal hangitud jalgade valgustuse komplekt, mis soojemate ilmade ootuses ootavad enda järge. Jetta-d nendega vist vaikimisi ei tulnudki, kuid netist otsitud mõned täitsa asjalikud tutorial-id, kuidas sellega edukalt ise hakkama saada. Ka seda saab pikemalt lahata siis, kui asjaga on kenasti ühele poole saadud. :)

Üks asi ei anna aeg-ajalt rahu ning uuriks võimalusel teadjamatelt - nüüd paaril korral olen näinud (tagastange järgi vähemalt otsustades) US-spec Jettat, millel lisaks tavapärastele esituledes olevatele DRL-dele põlesid ka tagatulede äärmised parktuled. Kaevasin veebiavarustes ning sain vähemalt mingi esialgse indikatsiooni, et see on küll tehtav, kuid teatud mööndustega - st tavapärase VCDS-i abil vist on isegi läbi byte-18, kuid pole olnud julgust seda surkima minna. Näide internetist, mida mõtlen:
Pilt

BlackBetty99
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2016, 13:06
Auto: VW Jetta 2012 & VW Golf 2017
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas BlackBetty99 » 24 Okt 2017, 22:37

Suvi kenasti üle elatud ning märkamatult on talverehvid uuesti alla krutitud. Samas, et endale oleks ka meenutuseks hea vaadata, siis üks varasuvine fotojäädvustus alustuseks:
Pilt

Eelmises postituses sai mainitud jalavalgustuse hankimist, mis pärast mõningast uurimistööd ja veebifoorumite sirvimist sai lõpuks ette võetud. Asi sai tehtud põhimõttel „enne mõtle ja mõõda, siis veendu ja kui hiljem kõik toimib, siis võid kõik kokku kruttida“. :) Vajalikud juhtmed said iste-istme haaval veetud, järjestikku kontrollitud, juhtmega aktiveeritud ning vahepeal oli olukord selline:
Pilt

Tagumiste jalavalgustuste paigaldamiseks oli lihtsam istmed korraks lahti kruvida ning vajalikud paigutused ära, vastasel juhul oleks pidanud ikka täiesti pimeduses kompama:
Pilt

Läks natuke aega ja pusimist ning tulemuseks saigi valgus:
Pilt

Kõik toimib nagu tehasest, kustub ja süttib sujuvalt ning kui esituled (mitte DRL) põlevad, siis jäävad ka õrnalt hõõguma, mis on täitsa kena touch.  Alguses läksid sisse halogeenid, vahepeal katsetasin külmvalgete LED-idega (mis nägi samuti väga hea välja), kuid hetkel jäid pikemaks hoopis punased ja võimalikult suure valgusjõuga punast värvi LED-id:
Pilt

Piltidelt ei kajastu muidugi see kõige paremini, kuid tulemus on hetkel igati kena, näha ka ülejäänud salongi lisatud LED-laevalgustusega ning ka sõidu ajal hämaras nähtav. Kui ära tüütab, siis vast läheb mõni teine värv sinna asemel, kuid kokkuvõttes võib igati soovitada.

Algselt ei plaaninud seda ette võtta, kuid sõin siiski ühest hetkest oma sõnu ning ette sai võetud uste valgustus. Uurisin ka seda eelnevalt ning tuli välja, et kui mk5 Jettadel ja Golfidel on see suhteliselt valutu protsess, siis mk6 puhul asi pisut keerulisem – esiustes on vajalikud eeldused nii reaalselt kui tarkvaraliselt olemas, siis tagumiste tarvis eraldi kontrollereid ei ole ning need on esiuste slave’ideks. Siin on juba esimesed edusammud, esiuste valgus toimib (salongi punaseid laternaid ka riivamisi näha :P ):
Pilt

Õnneks oli kaaskannatajaid veebiavarustes veel ning lõpuks sai asi lahendud nii, et mitme VCDS juhtme ja programmiversiooni abil (uuema puhul mingil põhjusel ei toiminud), pärast mitmeid „toiming võimatu“ teateid sai enda tahtmine ikka läbi surutud ning valgus oli olemas kõigil neljal uksel:
Pilt

Toimib eeskujulikult ning mina tulemusega täitsa rahul – efektne ning ka praktiline. Ja olgem ausad, natuke premium-lik ka. 8)
Hetkel on aga taaskord talvekad all ning suvi selleks korraks läbi:
Pilt

Praeguseks on autol täis tiksunud 123k kilomeetrit ning järgmiseks ees kohustuslik õlide ja filtrite vahetus. Hea sõbra abiga sai hangitud ka LR7L parandusvärvi, niiet väiksemate täkete puhul on vajadusel rohi omast käest võtta. Esistangel on küll üks killustikutäke, kuid ootame soojemad ilmad ära, vast väga kaua ootama ei pea. :D

Ok, lõpetuseks üks perepilt ka (Golfist kunagi põgusalt/pikemalt):
Pilt

BlackBetty99
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2016, 13:06
Auto: VW Jetta 2012 & VW Golf 2017
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas BlackBetty99 » 01 Veebr 2018, 23:16

Kuna üritan autot hoida võimalikult heas visuaalses (ja loomulikult tehnilises korras), siis (tõelise) talve hakul sigines idee proovida kätt porilapatsitega. Isiklikult OEM lahendus ei meeldi, kuna liialt kobakad ja üleüldse pole minu maitse. Kolistasin siis mööda netiavarusi ning leidsin variandi, mis on diskreetne, kuid teatud piirini ka üllatavalt efektiivne. Paigaldus ei olnud ka midagi üleliia keerulist, v.a. et aastaaeg pole taolise ettevõtmise jaoks ikkagi kõige parem. Tulemus selline:
Pilt
Pilt

Tean, et nendega on selline love or hate vastandumine, kuid minuarust pole täitsa viga ning mis kõige olulisem, auto on nüüd veidi pikemat aega puhas. :)

Ja siis tuli järsku ikaldus - lühikese aja jooksul rihiti ära kõigepealt tagastange nurk:
Pilt

...ning oma kodus ees suudeti numbrimärk ja esistange ära rihtida:
Pilt

Üritasin omal jõul tagastange vigastust vähendada, kuid päris algset välimust enam ei saanud:
Pilt

Ühesõnaga, nüüd oli aeg mõned varasemalt plaanis olnud värvimised ette võtta. :) Esistange sai uue värvi ning kuna numbrimärgi alust niikuinii ei kasuta, siis said ka vastavad kinnituskohad ära kaotatud. Sai ilus ja sile:
Pilt

Tagastangega oli üks idee veel - teha alumine plastikosa samamoodi läikivaks nagu ees. Pics dont do justice, kuid lisaks mustale läikele on teatud valguse käes väike kerevärvi metallik-tera ka sees, seega läheb ülejäänud autoga kenasti kokku:
Pilt
Pilt

Nüüd võtan idanaabritest eeskuju ja hangin peegli taha peidetava pardakaamera, ei raatsi nii pea värvimist taas ette võtta. Ja eks ühtteist on plaanis veel nokitseda, kuid sellest hiljem. :)

Lõpetuseks tore antud värvi omapära - siseruumides oli pigem hõbedane, õue sõites oli aga juba hoopis teine masin (automaalri lemmikvärv ei ole :) ):
Pilt

Kasutaja avatar
jojoonas
Huviline
Postitusi: 226
Liitunud: 24 Juul 2017, 15:28
Auto: Golf 7.5 Variant R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 54 korda

VW Jetta 1.2 TSI 77kw - 2012 - BlackBetty99

Lugemata postitus Postitas jojoonas » 02 Veebr 2018, 12:13

Kõrvalistujapoolse keskmise anduriga on mingi pahandus sul.
Piltidelt tundub küll, et see oma pesas korrektselt pole..

Vasta

Mine “Huviliste autod”