Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 02 Dets 2017, 19:27

Tere

Teen oma põhilisest "projektikast" ka teema, eelkõige enda motivatsiooni jaoks, et oleks midagi uut kirjutada peab vahepeal midagi tegema ka sellega :D Postitus on pikk ja põhiliselt ajalooteemaline heietamine, olen teid hoiatanud ja mind mitte süüdistada kui otsustate seda lugeda ja hea tüki oma elust hakkama panete :D

Algus
"Saaga" sai alguse peale mu esimese auto - Golf 2 Gti 8v - õnnetut lõppu. Ka see auto kujunes oodatust suuremaks projektiks, mis päädis kogu auto pulkadeks lahti võtmise, üsna suuremahuliste keretööde ja kõige kaasnevaga. See Gti sai küll sõitma, kuid valmis ei jõudnud ta saada, värvkate oli poolik jne. Sõitis ta kõigest napid pool aastat kui leidis oma õnnetu lõpu. Aga jäi kripeldama see auto mul, jäi justkui poolikuks ja kogu selle lahti võtmise kokku panemise ja lõpuks sõitmisega sai see putukas väga hingelähedaseks ja ei tekkinud kahtlust ka et see auto peab saama endale väärika järglase, või isegi pigem kurjema kaksiku. Aasta siis oli 2008 vist. :D

Katse 1
Sellest ajast olen vaikselt osasid kogunud ja ikka üritanud ennast ja autot käsile võtta aga senimaani pole eriti õnnestunud. Aastate jooksul on toorikute ja doonoritena mu käest läbi käinud ja kätte sattunud erinevaid keresid. Üsna varsti peale Gti lõppu veeres käru peal mu õuele üks üsna tühjaks rapitud Passat B3 G60 Syncro kere. Avariiline - esimesse vasakusse nurka kerge matsu saanud ja poolraam ja lansekas kõver. Mina ei oleks selle pärast seda autot osadeks teinud, aga minu kätte jõudes oli sealt juba pmts kõik eemaldatavad osad maha kruvitud, peale tagasilla, kardaani, paagi ja muu juuredekuuluvaga mis oli ka põhjuseks miks ta üldse toodud sai. Veidi peale seda sai toodud ka üks 3-ukseline ilma mootorita Golf 2 kere, mis osutus ka parajaks raipeks. Plaan oli siis need omavahel ristata, inspiratsiooniks agaralt kaido83 golfi teemat loetud aga nagu alapealkirjast eeldada võib siis sellest ei saanud erinevatel asjaoludel asja. Põhilisteks asjaoludeks oli, et olin vaene tudeng kes oli äsja liitunud tudengivormeli võistkonnaga ja seetõttu polnud ei aega ega finantsi oma projektiga tegeleda. Unistus küll ei kustunud kuid see projekt jäi vegeteerima. Hoidsin ikka varuosade kuulutustel silma peal ja kui kuskilt midagi põnevat silma jäi siis sai ikka juppe koju tassitud kui rahakott lubas. See viib ka selle jutu siin otse Katse nr 2 juurde.

P.S.
Kui Kellelgi peaks olema huvi nimetatud Passati kere vastu (dokumendid olemas), kas siis et see üsna haruldane isend suht nullist uuesti üles ehitada, või sealt syncr spetsiifilisi juppe saada siis võib ühendust võtta. Kere on üsna taastatav, mõned augud on põhjas ja poolraam kõver kuid kõva. Difri, ketastega silla õõtsad ja syncro "muhvi" jätan endale aga lisaks kerele on olemas paak, saab kaasa ka silla talad/abiraamid ja kardaani.

Katse 2
Varuosade kuulutusi sirvides jäi silma üks 5-ukseline Syncro kere (edaspidi "sinine kere") (oli ka juba jõutud enamuses tühjaks rappida ja osadeks müüa), sai see koju kärutatud ja uus plaan nägi ette passati juppide asemel kasutada sellelt kerelt pärinevaid osasid. 3-ukselise plaan säilis, varasemalt soetatud 3-ukselise golfi kere oli mäda just tagaosast ja plaan näis toimivat. Paraku sai ka selle plaani puhul saatuslikuks ajapuudus, kuigi kool sai läbi ja koos sellega ka karjäär vabatahtliku vormeliehitajana. Kõigepealt loobusin 3-ukselise plaanist ja otsustasin minna 5-ukselise teed ehk taastada see syncro kere. Vaja oleks olnud vahetada karbid ja üks poolraam oli ka kunagi väga oskamatu taastamise osaliseks saanud ning vajanuks vahetust. Ka see plaan ei realiseerunud, kuna jällegi kuulutusi sirvides leidsin järgneva loo peakangelase ehk täiesti sõitva syncro. Sinine kere on nüüdseks oma elu lõpetanud ja oma olulisemad osad doonorluse korras laiali jaganud. Kardaanitunnel elab oma uut elu Asko golfi all ja pagassi põhi ja tagasild läksid Rosco valdusse, tal vist oli ka mingi plaan nendega :D

Katse 3
Otsides sinisele kerele puuduvaid osasid, nagu syncro esimesed veovõllid jne leidsin hoopis sõitva ja ülevaatusega Syncro :D Müüja sõnul olevat auto eelmine päris omanik surnud, auto 10 aastat kuskil garaazis seisnud ja seetõttu ka passis Eestis registreerimise aeg 1 kuu enne seda kui ma sellega oma õuele sõitsin. Tegin ka paar hädist katset hinda kaubelda, aga müüja ilmselgelt teadis selle auto väärtust, ei aidanud ka see et auto ülevaatamisel selgus et see on üle elanud väikse esiosa kõksu ning poolraamid on kõverad. Vist oli 650 eurorubla ja auto oli minu. Minu esimene sõitev syncro, 1.8 karburaatoriga mootor ja 66 kW :D ja ka see oli juba väga ammu - 2014. Siis kasutati seda natuke aega asendusautona mu õemehe poolt ja nüüd jällegi seisma jäänud. Peale nende poolraamide tal midagi viga polegi, kere on kõva, karburaator soojana tühikäiku ei hoia, aga see mind väga ei morjenda ka, nagunii see mootor sinna ei jää.

Ajapuudus kummitab ikka ja selle teema põhieesmärk ongi motivatsiooni hoida ja loodan teie, kaasklubiliste peale, et ehk jagub teil aegajalt mõni hetk et küsida kuidas syncrol läheb vms, plass oleks ju vastata et olen räigelt laisk (mida ma ka olen tegelikult :D) ja aega ka pole ja pole midagi teinud. Selles "hirmus" ehk saab midagi reaalselt tehtud ka.

Enda kaitseks võin öelda et kuigi Syncro on veel täiesti ühes tükis ja sõitev, sisuliselt samas seisus mis tuues, siis viimased u poolteistaastat olen tegelenud ühe golfiga seotud side projectiga, aga sellest järmises postis.

Doonor
Mark: Volkswagen
Mudel: Golf
Esmane registreerimine: 1986
Registreerimine Eestis: 19.04.2014
Kere nimetus: luukpära
Kere värvus: Hall
Modifikatsioon: Syncro
Mootori töömaht: 1760 ccm
Mootori võimsus: 66 kW
Kütus: Bensiin

Kokku korjatud osad mis lähevad golfi külge:

Audi A4-lt pärinev AEB koodiga mootor (suurte portide ja tehase sepistatud kepsudega, pmts G4 Gti AGU mootor, ainult oli paigaldatud originaalis piki)
AGU Mootori kollektorid ja muud asjad mis AEB mootorist erinevad
Passat G60 Syncrolt pärit ketastega tagasilla osad (pidurid ja ketastega silla õõtsad)
Mingisugune Golf Countrylt vist pärit 02C käigukast, trossidega
Golf 3 VR6 hooratas
Corrado G60 280 mm esimesed pidurid
El peeglid
Kõrguse reguleerimisega esituled
esimesed elektri aknad (Gti pärandus)
Pika klaasiga uksed
Laiad stanged
OEM Gti küljeliistud
mitme auto jagu salongidetaile, Gti-st jäänud istmed jne
Audilt pärinevad K04S ja S2-he K24 turbod, ei ole veel otsustanud kumb panna, võibolla mõlemad, vb hoopis midagi muud :D
Üsna korralik heliprotsessoriga audiosüsteem ootab ka milla ta syncrosse tõstetakse
Mootorijuhtimiseks on olemas maxxECU race, tuleb ka PDM/PDU, ilmselt Ecumasteri tootevalikust.

Eks neid asju on veel, kõii ilmselt ei mäletagi enam, osad ei ole veel reaalselt käes (neid siia ei kirjuta enne kui käes).

Plaan on Golf G60 OEM+ välimus. See "+" seal tähistab seda et kindlasti tuleb auto madalam kui OEM G60, kuid mitte ka nii üleliia madal kui oli Gti ja nüüd on G3 ja teatud G60 osasid ei ole enam saada kuid neile on olemas vb visuaalselt isegi meeldivamad alternatiivid.

Pilte praegu ei pane, suht tavaline hall golf 2 näeb välja. Edaspidi asjade käigust teen pilte ka.

"Side projectist" syncro edasisest käekäigust kirjutan eraldi postitustes.

Tänan tähelepanu eest
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 02 Dets 2017, 21:20

Nüüd siis see "Side project"

Selle on küll omaette saaga, aga teen seekord lühemalt :D Ehk siis DIY juhend kuidas lahendada üsna lihtsaid asju väga keeruliselt. Nimelt seoses käigukasti muutusega ja võimalusega et see auto võib tulevikus saada omale hoopis 4-motion süsteemi, tekkis probleem spidomeetriga, nimelt mul olemas oleval kastil on seal augus elektriline saatja vms, ei tea kas Countryl ongi selline süsteem seal või mis värk, ega ma pole päris kindel ka mille pealt see kast tegelikult pärineb. See lihtsam ja väga igav lahendus oleks olnud teha spidomeetri trossile otsa sobiva ülekandega tiguratas ja oleks korras olnud sellega - liiga lihtne, kuidas ikka elu keeruliseks saada kui ise ei tee :D

Projekti alguseks võib lugeda aega kui tööjuures oli üsna vaiksed ajad ja oli ainuke periood viimasetel aastatel kus mul oli aega rohkem kui oskasin sellega peale hakata, aga oli talv syncro ise oli õues katte ja lumehunniku all - mis sa siis ikka tööjuures muud teed kui vaatad youtubeist auto videosid eks? :D aga sattusin nägema ühte videot projektist kus oli tehtud spidoplokk Corolla mk1-le vist, MS3 CANi pealt töötavaks.

Keldrist avastasin ühe veidi testsugusema GTi spidoploki, isegi ei mäleta kust selle saanud olin, millel üleval keskel oli kütusekulu seier ja temperatuuri näidik ning bensu seier olid mõlemad tahhomeetri all. Selleks ajaks oli juba selge, et tehniliselt oli vaja ainult spidomeeter elektriliseks teha, kas siis CANi pealt kiirust lugeda või selle käigukasti senderi impulsse lugedes ja seierit stepperiga liigutada ja odomeetri numbreid edasi kerida, muuga oleks ECU ise hakkama saanud, kuid tundus nonsense ainult see teha - kui juba siis juba kõik ja korralikult.

Plaan paigas - kogu senine sisu rändab spidoplokist välja, jääb järgi ainult klaasiga korpus, temperatuuri näidik ja bensu seier lähevad mõlemad tahho alla, mehaaniline odomeeter tuleb ka välja, asemele lähevad 7-segmendilised numbrid - tegin kiirelt CAD mudeli ja vaatasin et kui neid suunatule jne tulukesi ülespoole tõsta siis mahub sinna alla täpselt üks 3,5" ekraan :D Peale selle ekraani leidsid ostukorvi veel tee ka GPS, Gyro ja Kompassi moodulid :D Gyrost olen küll praeguseks loobunud, kuna spido sees ei ole talle väga hea koht et sellega midagi mõsitlikku peale hakata ja vahepeal tuli turule Ecumasteri PDM, kus on gyro ja datalogging sees, seetõttu loobusin ka vahepeal sisse lipsanud dataloggeri ideest.

Probleemivabalt see arendus pole läinud, revA plaadid sain kätte augusti lõpus, hetkel on revB plaatide projekteerimine lõpusirgel, revA-l esinesid üsna huvitavad vead, enamasti oma lollusest tingitud, üks põhiprobleem seisnes aga selles et asjad mis laua peal vabas õhus töötavad ilusti kinnises korpuses kuumenevad üle ja ei tööta enam :D nimelt siis pingeregulaatorid, mis on üsna olulised osad ja üle kuumenedes teevad üsna soovimatuid asju, nagu näiteks põletavad GPS ja muid mooduleid alapinge tõttu maha. Ja uute tulekuks kulub kuu ja nii see aeg venib. Tegelikult saab enamus asju ka eestist letikaubana, aga hinnavahe on ikka kordades, näiteks see sama GPS ebays 15 euri, eestis kohapeal olemas 40 euri. Röövlid :D

Algselt tegin seda puhtalt enda projekti silmas pidades, kuid nüüd mõned huvilised veel tekkinud siis revB-s on tehtud veidi universaalsemaks sisendite ja välundite suhtes, et ei peaks kogu auto elektrisüsteemi ümber ehitama.

Jälle tuli mingi romaan siia, ma ikka ei oska lühidalt kirjutada asjadest :D eniveis, mõni pilt ka:

Pilt

Pilt

Pilt

Riistvaraliselt on ta võimeline
CAN suhtluseks kuni 1 mbit/s, protokollid on puhas softi teema, hetkel soft tehtud maxxEcu ja ecumasteri protokollide järgi

18 x 12v kannatavat sisendit lülititele, minu projektis lähevad kõik lülitid spidoploki taha, mis saadab nende staatused üle CANi välja teistele moodulitele aga sisuliselt saab nendega teha mida iganes.

2 x 12V kannatavat analoogsisendit taustavalguse reguleerimiseks ja fuel senderi sisendiks, fuel senderi lisasin revB käigus, mul reaalselt vaja ei lähe kuna tuleb CANist, kui ECU-l sisendeid vähem siis mõistlik neid muul otstarbel kasutada ja spidoblokk saab ise selle pinge lugemisega hakkama.

8 x 0,6 A kannatavat massi lülituvat väljundit releede vms juhtimiseks

Mõned 5V loogika väljundid, LED märgutulede vms jaoks

5 x dedicated ukse lülitite sisendid (mass) + dedicated +12V süüte ja "key-in" sisendid.

Salongi valgustusele massi lülituv PWM väljund - saab vastavalt soovile progeda seda, omale teen lihtsalt GTi style faidid ja viite, aga pmts võib teha ka stroboks kui õlirõhk kaob või autost lahkudes tuled põlema unustad :D

4 x +12V PWM väljundit, mina hakkan kasutama VDO lisakelladele signaali saatmiseks. Originaalis töötavad need küll analoogpinge pealt aga PWM on piisavalt suure sagedusega ja nõela mootorid piisavalt suure inertsiga et püsivad ilusti soovitud asukohas ja ei tõmble ringi

7-segmendiliste ja taustavalguses kasutatud adresseeritavate RGB LEDide data väljundid tulevad ka pistikusse välja, saab välise toitega mingi suure 7-segmendilise display käiku või kella vms näitama või lülititesse ka RGB LEDide installeerimisel saab ka neid juhtida.

Üks youtube video ka, mis ta siis softi poole pealt hetkel teeb. Video on küll breadboardi prototüübist aga põhifunktsionaalsus on sama, vahepeal olen tegelenud mõnede bugfixidega ja kütusekulu arvutusfunktsioonidega.

Video
Viimati muutis Markko, 15 Apr 2018, 22:13, muudetud 1 kord kokku.
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Kasutaja avatar
Corra
Huviline
Postitusi: 967
Liitunud: 13 Juul 2007, 16:55
Auto: VW Passat B5 1,9TDI 4motion, Golf 2 16v
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Corra » 02 Dets 2017, 21:48

Kõrvalprojekt on äge asi, ma arvan, et sellel ka ülemaailmset tulevikku.

corradomees
Huviline
Postitusi: 159
Liitunud: 01 Mär 2015, 10:42
Auto: vw corrado vr6 syncro
Asukoht: Põlva
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas corradomees » 02 Dets 2017, 23:09

Tere. Mulle väga meeldib. Ei hakka praegu veel küsima et kuidas syncrol läheb! :thumbup:

Kasutaja avatar
Mattias
EVWK juhatus
Postitusi: 684
Liitunud: 17 Okt 2007, 08:49
Auto: G3 1.8T,Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 45 korda
Kontakt:

Re: Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Mattias » 03 Dets 2017, 11:09

Midagi pole öelda, osav ja hakkaja mees. Rohkem pilte :) !!
G3 1.8T teema | Disain ja muud tegemised: UnitedDesign&Code | Ühel õigel autohuvilisel on pool autot koguaeg toas.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas GTI » 03 Dets 2017, 12:34

Mnjaa... tundub et sul tööl ikka liigapalju vaba aega. :)
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 03 Dets 2017, 13:16

GTI kirjutas:Mnjaa... tundub et sul tööl ikka liigapalju vaba aega. :)
Enam mitte, see oli üks periood eelmises kohas. Nüüd aegajalt ainult tekivad augud kui simulatsioonid arvutavad :D
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

rosco
Huviline
Postitusi: 173
Liitunud: 05 Apr 2004, 21:22
Auto: Corrado
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas rosco » 04 Dets 2017, 17:15

Syncro tagasild ja põhi ikka veel plaanis jah. Viimasel ajal enamus rõhku tsiklisse läinud ja kuna see originaalis juba väga kiire, võrreldes autoga ,siis vahepeal mõtlen ,et miks seda corradot üldse kiireks teha, nii nobedaks ikka ei saa :D Õnneks Asko golf süstib motti vahest.
Corrado 1.8T 20V, T3/T4 hübriid, Megasquirted,

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 04 Dets 2017, 23:05

Mitu bar i rõhku tsiklisse läks? :D Aga kui nüüd naljad kõrvale jätta, siis tegelikult on mõlemad omamoodi ägedad nii tsiklid kui ka aeglasemad aga siiski üsna nobedad putukad :D
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 09 Dets 2017, 23:14

Väike update. Olen mõned pikad päevad mahutanud funktsionaalsuse muutmisega seotud uusi komponente ja radasid trükkplaadile mahutanud. Reallsuses näeb see asi üsna tüütu välja, kui mingi rada kuskile vajalikku kohta ära ei mahu saab plaadi osaliselt uuesti teha :D Üsna mitmed kopmonendid tuli through hole tüübilt SMD-de vastu vahetada, muidu lihtsalt poleks ära mahtunud. See jootmine saab üks paras peavalu olema :D
Üks pilt ka

Pilt

Homme vaatab veel värske pilguga üle, et kõik toited ja massid jõuaks sinna kuhu vaja ja viskab korra CADi ka sisse, et üllatusi ei tekiks.
Viimati muutis Markko, 15 Apr 2018, 22:13, muudetud 1 kord kokku.
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 17 Dets 2017, 23:23

Väike update, kuigi väga palju kirjutada pole. Trükkplaatide disain sai lõpuks valmis ja mitu korda üle kontrollitud ja tellimus sisse antud, kui hästi läheb siis ehk saab jõuluks kätte ja kui eriti hästi läheb siis ei jäänud ühtegi bugi ka sisse ja peale kokku jootmist töötab ka nagu vaja :D
Tänud ka kasutajale Helfu kes võttis vaevaks pleksi freesida, ehk saab paremad tükid kui 3D prinditud olid :)
Nüüd siis saab natuke mehaaniliste komponentidega veel tegeleda ja siis softivõlumaale :D
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 04 Mär 2018, 14:58

Viimasest postitusest juba väga palju aega möödas ja aeg väike uuendus teha. Uue versiooni trükkplaadi ja toitekaga nüüd lõpuks riistvara töötab nii nagu mõeldud, softi poolega vaja veel tegeleda. Ega siin pikemat juttu polegi, panen parem ühe pildi :)

Pilt
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas GTI » 04 Mär 2018, 16:03

Kuidas see kooslus vabas looduses (nagu meil autos ikka valitsevad) e. muutuvate temperatuuride ning õhu niiskuse käes töötab - kas on kogemusi?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Asko
Huviline
Postitusi: 1310
Liitunud: 14 Mär 2003, 11:15
Telefon: 5260210
Auto: Skoda Octavia VRS///Golf mkII Rallye G60 syncro
Asukoht: Tallinn//Saku
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 47 korda
Kontakt:

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Asko » 04 Mär 2018, 17:06

ops hakkab looma :) äkki kevadeks saame minu autos juba proovida? :)
https://www.facebook.com/MotorUnioneEst/

Poleerimis, keraamika, autoremont jne pakkumised küsi minult

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 04 Mär 2018, 17:50

GTI kirjutas:
04 Mär 2018, 16:03
Kuidas see kooslus vabas looduses (nagu meil autos ikka valitsevad) e. muutuvate temperatuuride ning õhu niiskuse käes töötab - kas on kogemusi?
Ei ole kogemusi, aga teoorias peaks ok olema, komponendid temperatuuride vahemikke kannatavad ja niiskuse vastu kastan selle komponti conformal coatingust läbi lõpuks.

Asko kirjutas:
04 Mär 2018, 17:06
ops hakkab looma :) äkki kevadeks saame minu autos juba proovida? :)
Loodetavasti õnnestub jah lõpuks :D
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Kasutaja avatar
Helfu
Huviline
Postitusi: 421
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:41
Auto: Vw Jetta GTX 16v 87'. Seat Leon FR 07'.
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 5 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Helfu » 05 Mär 2018, 14:09

Nüüd vaja veel ära testida
Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 29 Dets 2018, 19:51

Nonii, long time no see... Otsusin teemat veidi uuendada, kuigi... auto kallale pole ikkagi veel jõudnud erinevatel põhjustel ja side project on ka võtnud kohutavalt palju rohkem aega kui lootsin, peamiselt selle tõttu, et aega lihtsalt pole olnud eriti palju ja ka sellepärast et tegemise käigus on tekkinud palju igasuguseid uusi ideid mida kõike võiks see aparaat teha - enamuses ju asjad kõik softis implementeritavad. AGA kui nii jupi kaupa softi kirjutada siis juhtub nii nagu windowsiga - on kümnete ridade kaupa koodi mille eesmärki keegi ei tea aga ära ka kustutada ei julge :D Ehk siis põhiline aeg on läinud erinevate uute funktsioonide kirjutamiseks, mille tõttu on ka vähemalt pool koodi ümber kirjutatud, aga neist lähemalt allpool. Leidsin lahenduse ka valgustuse probleemile - algne idee ei toiminud selle tõttu et valgust juhtivaid tausta plaate on üsne keeruline väikeses koguses saada peamiselt nende hinna tõttu, "pleksi" freesimine on selliste üsna keerukate detailide puhul jube kallis isegi hiinas, 3D prinditud detailid ei jää piisavalt läbipaistvad vaid on piimjad.

Tasutavalguse tagavaraplaaniks oli mul küll kasutada EL Sheeti, kuid sellega on ka erinevad "aga"-d: Kuna see töötab "kõrgepinge" ja vahelduvvooluga, on selle heleduse muutmine keerukam, nendega kaasa tulev toiteplokk ei võimalda heledust muuta. Võimalus oli muidugi ise teha uus toiteplokk mis seda võimaldaks, aga teine ja kolmas "aga" veidi nagu välistasid selle - korpuse sees pole väga palju ruumi selle paigutamiseks ja üldse väga ei tahaks kõrgsageduslikku "kõrgepinget" sinna sisse tekkida võivate häiringute pärast.

Seega lahendus oli tegelikult küllaltki lihtne - parafarseerides Matrixit: we need LED's, more LED's :D ehk siis laseriga Vivakist lõigatud taustaplaadid ja taustade taha tuli teha uued trükkplaadid millel numbrite tagune osa on tuimalt LED'e täis. Odomeetri ümbrus sai omale katteplaadi mis tagab selle et 7-segmendiliste valgus plaadi sisse ei kumaks. Lisaks tekkis võimalus tausta juhtida seieri asukoha järgi, ehk muuhulgas ka näiteks püsikiirushoidjale tekitada roheline/punane ala nagu LCD ekraaniga volkaritel spido ääres näidik.

Softi poolelt võtsin veidi laiema vaatenurga - siiamaani oli see "hardcoded" vastavalt minu vajadustele ja tahtmistele vastavalt Maxxeccu CAN protokollile ja asjadele mida see konkreetne ECU on võimeline välja saatama, aga kuna siin tekkis ka muid huvilisi, siis lisasin sisenditele/väljunditele funktsionaalsust ja tegin need seadistatavaks ilma koodi muutmiseta, kuigi seadistamine on väha laokkniline - SD kaardi peal on tekstifail milles numbreid muutes saab seadistada mida mis sisend/väljund teeb.

Nüüdseks on suuremjagu funktsionaalsust olemas, on mõned bugid mis otseselt funktsionaalsust ei sega aga on häirivad - ala kuupäev erinevas ajavööndis kui UTC kellaaegadel kui GPSi kuupäev ei ole veel muutunud, aga seadistatud ajavööndis juba on järgmine päev jne, kuna olen menüüdesse ajajooksul jooksvalt asju seadistusvõimalusi lisanud, siis mõne koha peal ei satu menüüs tagasi minnes sinna kust tulid jne. väiksed häirivad bugid, mille lahendamisele veel kulub omajagu aega, aga üldjoontes hakkab asi lõpusirgele jõudma.

Peale bugide lahendamist teen softile forki ja saab ka OBDII protokollist andmete lugemise võimekuse.

Ka dataloggeri võimekuse peale olen mõelnud, aga data kätte saamine on veidi problemaatilisem, kui just iga logi alla laadimiseks armatuuri lahti ei taha lammutada, et kellaploki seest SD kaart välja võtta andmete kätte saamiseks. Mõtteid on data allalaadimine CAN busi kaudu, aga see nõuab veidi rohkem tööd ja tuleb hiljem, kui selle vastu peaks huvi olema (mul endal hetkel pole, kasutan PMUd dataloggerina).

Esialgse hinna olen ka kokku löönud, kes tunneb huvi see kirjutab :)

Korralik mammutpostitus tuli jälle, aga ega ma pole ju kolmveerand aastat miskit kirjutanud ka (peale koodi :D)
Lõpetuseks mõned videod ja spoleri alla peidetud funktsioonide list.

Süüte sisse lülitamine:


Püsikiirushoidja jõulupuu:


Shiftlights:


Funktsioonid:
► Näita Spoilerit
Kes tänasid kasutajat Markko selle postituse eest:
Golfar1
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Kasutaja avatar
Mattias
EVWK juhatus
Postitusi: 684
Liitunud: 17 Okt 2007, 08:49
Auto: G3 1.8T,Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 45 korda
Kontakt:

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Mattias » 29 Dets 2018, 20:57

Ulme vägev projekt ikka. Mitu arduinot sul seal sees üldse peitub? SD kaardiga saab ju ntks teha "pikenduse" eraldiseisva sdkaardi mooduli abiga, mille kuskile vähe paremasse kohta istutada saab.
G3 1.8T teema | Disain ja muud tegemised: UnitedDesign&Code | Ühel õigel autohuvilisel on pool autot koguaeg toas.

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 29 Dets 2018, 21:45

Mattias kirjutas:
29 Dets 2018, 20:57
Ulme vägev projekt ikka. Mitu arduinot sul seal sees üldse peitub? SD kaardiga saab ju ntks teha "pikenduse" eraldiseisva sdkaardi mooduli abiga, mille kuskile vähe paremasse kohta istutada saab.
Arduinosid on hetkel 2, aga need ka pigem jäänukid mingist ajast, juhuvad steppereid ja PWM väljundeid, salongi lampi ja buzzerit. Saaks need asendada mingite I2C või SPI kontroller kividega, aga mul selle softiga olnud nii palju tegemist et pole hakkanud nende välja vahetamisega tegelema. Põhikontrolleriks on Teensy 3.2, 120 MHz peale üle klokitud.

See teise SD kaardi mõte tegelikult alguses oli, siis aga otsustasin PMU kasuks ja kuna sellel juba võimekas datalogger sees, siis loobusin üldse dataloggingu asjast seal sees. Hetkel on piiravaks asjaoluks see et MCU kõik CS võimekusega pinid on kasutusel :D muidugi annaks asju ümber tõsta jne, samas võivad autos probleemiks saada pistikud ja "pikendusjuhe" mis omale igasuguseid signaale sisse korjab ja see pikenusega SD kaart ei pruugi väga hästi toimida. Üle CANi tegemine oleks endale põnev lihtsalt :D Kõige lihtsam oleks lihtsalt CAN sniffer tüüpi pane kirja kõik mis kuuled seade teha ja otse CAN liinile ühendada, saab ~10 Euriga hakkama ka :D
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Kasutaja avatar
links
Klubiline
Postitusi: 1026
Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
Auto: 1.9 TDI hallmetallik
Asukoht: Eestimaa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 90 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas links » 29 Dets 2018, 22:09

ingli [VW Bot: "Keel korda!"] vägev värk!
Teisel videol keskmine kulu 640 :D Nüüd siis teada mitu õllet kulunud projektile? :D

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas GTI » 30 Dets 2018, 11:17

Ei noh... kui midagi muud ei oska öelda siis müts maha ja sügavad kummardused!
:clap:
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

cobra
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 08 Mai 2009, 10:14
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas cobra » 30 Dets 2018, 12:59

Väga ilus display, mul oleks sama asja vaja bmw e30 peale, millel ms2 ja turbo.
Pärnus diagnosti ja elektritööd.

Asko
Huviline
Postitusi: 1310
Liitunud: 14 Mär 2003, 11:15
Telefon: 5260210
Auto: Skoda Octavia VRS///Golf mkII Rallye G60 syncro
Asukoht: Tallinn//Saku
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 47 korda
Kontakt:

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Asko » 31 Dets 2018, 17:38

Ootan juba neid kellasid ,et saaks testida enda autos millalgi kui auto valmis hakkab saama :)
https://www.facebook.com/MotorUnioneEst/

Poleerimis, keraamika, autoremont jne pakkumised küsi minult

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 21 Apr 2019, 18:06

Pea neli kuud jälle läinud nigu niuhti. Need "mõned bugid" osutusid üsna aeganõudvaks lahendada selliselt et kõik muud asjad ka normaalselt tööle jääksid :D Aga lõpuks hakkab lõpp paistma selle kõrvalprojektil, st põhiline funktsionaalsus töötab ja saab field teste ehk tegema hakata.
Eks ta on ikka nagu kõik muud projektid, et ega päris valmis ei saa ta kunagi, ikka leiab midagi mida lisada või paremaks teha vms.

Vahepeal, kui koodist korralik siiber oli, tegelesin ka mehaanika poole uuendamisega, et oleks teda lihtsam originaal korpusesse retrofittida, kuna ekraanile lõigatava augu servi on käsitsi üsna keeruline ilusaks saada siis tegin ekraani ümbruse/LEDide paneeli veidi ringi ja lisasin nn "chrome ring" servad. Kui detailid jõvad siis proovin mingi chrome effect sprayga värvida ja vaatada kuidas jääb, aga üldiselt võib nad ka täitsa mustaks jätta, see serv seal rohkem selleks et kinni püsiks korpuse küljes niikaua kuni kellade osa pole kinni kruvitud. Nüüd peab veidi aega uusi detaile printimisest ootama, siis näha kuidas see reaalsuses välja paistab. Ja kuna ei leidnud ka lisakelladele maki auku käivat paneeli, mida ei peaks tagant poolt kinnitama, joonistasin selle ka ise valmis.

Mõned renderdused:
Chrome rings:
123.JPG
123.JPG (74.63 KiB) Vaadatud 13733 korda
Kiiruga CADi visatud armatuuri paneel koos lisakellade ja spidoblokiga:
paneel1.JPG
paneel1.JPG (52.56 KiB) Vaadatud 13733 korda
väike teibituningu paneeli kleebitud plokk ise:
IMG_20190421_183548.jpg
IMG_20190421_183548.jpg (158.73 KiB) Vaadatud 13733 korda
PS.
Asko sinu "erisoovi" ehk OBD II-st CANi lugemise lisamisega hakkan nüüd, kui muu funktsionaalsus töötab, tegelema.
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

Golf mk2 Syncro 1.8 20vT - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko » 10 Mai 2019, 21:43

Vahepeal siis jõudsid mõned detailid printimisest kohale. Proovisin teistsugust printimise tehnoloogiat vahelduseks, kvaliteet ja tugevus on üsna sama, hind ainult pea kolmandiku võrra odavam. Pinna kvaliteet lisakellade plaadi jaoks ei ole päris see mis tahaks, samas väga hull ka pole. Aga pahtel ja värv tuleb ikka peale panna. Korpus näha ei jää, sellele on kvaliteet ok.
IMG_20190509_181540.jpg
IMG_20190509_181540.jpg (177.29 KiB) Vaadatud 13412 korda
Vahepeal, tegelikult juba mõnda aega tagasi veeres õuele veel üks "doonor" - Passat B5 1.8T. "Doonor" selle pärast et see auto oli õemehel lihtsalt üle ja sai ta täiesti ilma lähemalt üle vaatamata ära ostetud mootori pärast, kuna oli sama koodiga mootor mis mul juba varutud on ja mootoriga oli nagunii selline plaan et alguses välja uurida palju see rõhku kannatab (vihjeks üks tsitaat jaluses) ja teise mootoriga "natuke maha keerata", nagu poltide pingutamisega, et pooleks ja siis nõks tagasi :D Aga kui auto õuele toodi, siis śelgus et väga kobe masin, roostet pmts polegi ja muus osas ka üsna okidoki, et esialgu teda lammutama ei hakka. Mingit muud plaani ka hetkel pole, aga eks paistab mis tast saab, primaarne funktsioon on tal siiski olla tagavara mootoridoonor.
IMG_20190331_144316.jpg
IMG_20190331_144316.jpg (316.33 KiB) Vaadatud 13412 korda
OBD osas sai ka veidi uurimustööd tehtud ja hetkel ootan millal hiinamaalt OBD pistik jõuab, kuna Tiguan on mul ainuke VW millele OBD pistikusse CAN tuleb, siis sinna ei taha päris "krokodillidega" midagi pistikusse ühendada.

Kui kellelgi mõnda head manuali või skeemi on jagada MQB CAN juhtmestuse ja või Simos18 ECU kohta, siis ootan huviga. Funktsionrahmen'i suutsin internetiavarustest välja kaevata ja mõningal määral parameetreid ja CanID'sid kokku panna, aga hetkel pole kindel kas jõuülekande CAN üldse OBD pistikusse üldse tuleb, kas CANid on mirrordatud või tuleb ta mõnda OEM designated pin'i? Kui keegi teab või oskab mõne põneva materjalini juhatada, siis kuulan huviga :)
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Vasta

Mine “Huviliste autod”