VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Näita oma Volkswagenit.

Moderaatorid: kessu135, VwBoy

Vasta
Puman
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 19 Sept 2012, 08:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Puman » 24 Juul 2018, 08:56

Teen siis teema oma elu esimesest Volkari bussist. Vajadus oli põhiliselt jahil- ja kalalkäiguks. Maastureid olen omanud, need ei mahuta rohkem, kui üks tavaline sõiduauto ning nelivedu oleks mul mõttelu ja kulukas lisa. Volkari bussid jäid silma sellega, et nende põhi on umbes sama kõrge, kui ühel tavaliselt maasturil. Olen tuttava Transporteris kõrval istunud, kui ta sõitis läbi sellistest rööbastest, et mul jäi suu sõna otseses mõttes lahti.
Põhiliselt himustasin Multivani, seda just tagumise voodi tõttu, aga kahjuks kõik turul olevad on arutult kallid või odavad siis juba laiali kuskilt.
Otsisin meelega vanemat ja rondi välimusega, et ei oleks kahju metsas ja ja mujal kruusateedel kasutada. Kuulutustes jäi silma üks Tapal müüdav Caravelle. Omanik vene mees, siiras ja aus kalamees (ma ei osta põhimõtteliselt ärika käest ühtegi autot!). Ladus kõik vead kohe ette. Ise ostnud u 3a tagasi, 2011 auto toodud Taanist. Kellal 320tuh läbisõitu, paistab õige olema, pardatšoki põhjast leidsin ka teenindusraamatu, eks selle sisu täpsustan hiljem.

Pilt

Plussid:
*Mootor paistab päris hea, käivitub ilusti, karterituul 0
*Käigud sidur kõik ok
*Kässar isegi töötab
*Ülevaatus järgmise aasta maini
*Roolilatt ei leki

Esialgu tuvastatud miinused:
*Roostemulle täitsa on, samas põhi ja karbid ilma läbivate aukudeta ja ikkagi suht kõvad
*Alumine ring pätserdatud heledama punasega
*Esirehvide sisemised servad kulunud, müüja ütleski, et on esisilla detaile vahetatud aga sillastendis pole käinud
*Starter on pandud armatuuri alla serva eraldi nupu alla (selle rõveduse tahan kindlasti likvideerida).
*Genekas hakkab peale käivitust laadima alles siis, kui korraks gaasi anda
*Kõige häirivam jamps on esialgu tahhomeetri ja üldse kelladega

Küsingi kohe nõu selle tahhomeetri ja kellade asjus. Nimelt alguses paar korda läks tahhokas tööle nii, et tuli korraks suht tugevalt gaasi anda, siis töötas hiljem ilusti kuni järgmise seiskamiseni. Nüüd aga enam üldse tööle ei lähe, samuti ei tööta enam temperatuuri ja kütuse seier ning pole ka laadimise- küünla- ja õlituld. Kust seda jama kõige mõistlikum harutama hakata oleks?

Puman
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 19 Sept 2012, 08:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Puman » 24 Juul 2018, 09:44

Teenindusraamatus siis sellised servise märked:
22.03.10995 - Ostupäev
10.08.1995 - 9406km
12.02.1996 - 16633km
23.04.1996 - 20520km
3.10.1996 - 30490km
18.06.1997 - 40812km
9.12.1997 - 50378km
28.09.1998 - 60441km
11.06.1999 - 71789km
11.01.2000 - 82226km
7.08.2000 - 93250km
6.04.2001 - 101246km
9.04.2002 - 110789km
31.10.2007 - 118681km
28.02.2009 - 143190km

Eesti ülevaatuste ajalugu:

19.01.2011 185237km Tehnoülevaatus A-Ülevaatus OÜ (Rakvere) Korraline
28.05.2012 227021km Tehnoülevaatus A-Ülevaatus OÜ (Rakvere) Korraline
21.05.2013 254103km Tehnoülevaatus A-Ülevaatus OÜ (Rakvere) Korraline
24.05.2014 270929km Tehnoülevaatus A-Ülevaatus OÜ (Rakvere) Korraline
23.05.2015 284790km Tehnoülevaatus Auto Ülevaatuse OÜ Korraline
11.06.2016 299337km Tehnoülevaatus Tektoon-A OÜ Korraline
06.05.2017 307822km Tehnoülevaatus Tehnokonsult OÜ (Tapa) Korraline
24.05.2018 318733km Tehnoülevaatus Ahula TP Korraline


10.05.2017 307824km - õli + filtrid + hammasrihma kompl.

Eelmine omanik näitas mulle kapotiall ilusti kleepse, kus rihmavahetus ja viimane õlivahetus tal tehtud, tunnistas ausalt, et õlivahetuse on nüüd üle lasknud, see vajaks mul esimese asjana teha. Vahetasingi kohe õli ja õlifiltri ära, sest eelmisest vahetusest möödas 12174km.

Odonäit siis minu enda viimasel õlivahetusel:

24.07.2018 319998km

Puman
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 19 Sept 2012, 08:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Puman » 29 Juul 2018, 14:12

Uurisin seda ise pandud starteri nuppu, juhe läheb otse starteri tõmbereleesse, teine ots otse akule. Starteri juures oli õige juhtme ots rippumas, ühendasin selle tõmberelee taha, aga võtmest starterit ikka anda ei saa.
Uurisin elektriskeeme, neid netis miljon varianti, leidsin mitu 96> 2,5 skeemi, aga 95a 2,4D oma ei leidnud. Mul selline tunne, et starteri relee on vist üldse puudu?
IMG_20180729_142623.jpg
IMG_20180729_142623.jpg (422.68 KiB) Vaadatud 1762 korda
Kui keegi, kellel on >96 2,4D T4 buss, viitsiks äkki vaadata või lisada pilti oma kaitsmekarbist. Ette tänades!

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2404
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Telefon: 57 411 411
Auto: B5.5 TDI 4motion, BMW e34 525
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Siim » 29 Juul 2018, 18:16

ingel panustaks süüteluku põhjale ennem, kui kaitsmekarbist mingit releed otsida. starteri relee.. :think:
If u ain't scrapin, then u ain't low enough!

Puman
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 19 Sept 2012, 08:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Puman » 30 Juul 2018, 11:25

Jõudsin ise ka nüüd selleni, et süüteluku põhi võib ära olla. Need asjad, mis ei tööta, peaksid olema kõik sellega seotud - genekale ei tule ergutust peale ja tahhokas ei tööta, laadimistuli vist ka mitte. Alles siis, kui korraks gaas põhja lüüa, viskab tahhoka tööle ja tuleb laadimine taha. Samuti ei tööta süütevõtmest starteri funktsioon.
Lukupõhi sai aeromotorsist ära tellitud, nüüd mõned päevad paki ootamist, siis selgub tõde.

Puman
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 19 Sept 2012, 08:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Puman » 31 Juul 2018, 13:50

Uus süüteluku põhi käes, kasu ei midagi - ikka laadima ei hakka ja tahhokas ei tööta, lisaks ei põle geneka tuli. Hakkasin siis elekrivärki uurima. Esimese asjana rookisin maha mingi ise peale topitud signa/immo jura. Sellega sain korda süütevõtmest käivitamise. Edasi hakkasin geneka juurest tulema mööda sinist ergutuse juhet, jõudsin kaitsmekarbi taha välja, katkestust selles liinis polnud, lihtsalt voolu sinna ei tule mitte mingis asendis. Kui mootor käima panna ja siis sinna kaitsmekarbi taha sinise juhtme pistikule korraks vool anda, hakkab genekas laadima ja tahhokas tööle. Aku tuli ei hakka põlema, ka siis kui sinisele juhtmele mass peale anda. Viitsib keegi anda nõu, mida täpsemalt edasi vaadata?

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 4801
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Telefon: 53364980
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 15 korda

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 31 Juul 2018, 13:59

Ei ole päris täpselt kursis aga juhe peaks tulema otse spidoplokist, aku tulest ehk siis järgmisena vaataks, kas spidoplokist jõuab 12v välja. Võib-olla ongi viga vigases akutules?

kevva
Veteran
Postitusi: 657
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:25
Auto: Golf Mk2 1.6TD '91 & Transporter 2,5TDI 03a. Transporter Kombi 2,5TDI 01a.
Asukoht: Lõunamaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas kevva » 31 Juul 2018, 14:11

Endal oli samuti kunagi see vanakooli 2,4 mootoriga buss ja olin samuti generaatoriga hädas ning viga piirdus spidokaploki vahetusega.
Transportteenused! Treileri ning autoveokonna rent - 56950650

Puman
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 19 Sept 2012, 08:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Puman » 01 Aug 2018, 17:11

Lõpuks viga käes! Põhjuseks oli siis spidoploki pistik. Tundub, et selle fikseerimiskõrvad on ära murdunud, pistik ise suht logiseb, seda liigutades hakkas geneka tuli põlema. Tõmbasin nipukatega pinge alla, hetkel töötavad kõik tuled ilusti. Kellade valgustuse üks pirn oli ka läbi, see sai ka vahetatud.

Puman
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 19 Sept 2012, 08:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Puman » 07 Aug 2018, 16:05

Vahetasin pooltelje kummi ära. Suht lihtsalt läks, poldid tulid kõik ilusti lahti. Enne käisin veel würth-is võtmeid juurde ostmas. Käigukastipoolsed pooltelje kinnituspoltide jaoks oli vaja M10 tähikut, amordi ja stabikakinnituspolt oli mõlemast otsast 21mm võtmele, rooliots 18mm, sharniiri poldid 16mm. Keerasin kalal käimiseks veits torsioone ka peale, enne oli 76mm poldi ots väljas, nüüd sai 83mm peale, võti läheb torsioonide jaoks 27mm.

Puman
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 19 Sept 2012, 08:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Puman » 07 Aug 2018, 21:05

Mingi jamps on auto jahutusega. Nimelt lähevad ees ventikad suht kergesti tööle, aga samas töötavad lühikest aega. Ilmad on praegu küll kuumad, aga ikkagi tundub, et nii kergesti ei tohiks sellisel vanal dislal temp nii üles minna. Seieri järgi seisab temperatuur ilusti teise jämedama pulga juures või veits üle sellest. Aga kui tulla pikemast sõidust, siis tihtipeale vent läheb järgi siis, kui auto on kohapeal u minut aega seisnud. Siis lööb mõneks sekundiks vendid täiel tuuridel kohisema. Ka esimeses asendis ventide tööd on tihedalt kuulda, samuti lühikest aega. Tundub, et mingi termoandur jebib, alustaks siis selle vahetusest. Milline andur juhib seda, et vendid tööle hakkaks ja kus see asub? Ja miks see paneb vendid vaid mõneks sekundiks järgi? Normaalne oleks ju, et vendid käivad ees jupp aega, kuniks temperatuur ettenähtud tasemele langenud. On kellelgi sarnast muret olnud?

Martty
Klubiline
Postitusi: 411
Liitunud: 15 Juul 2005, 22:11
Auto: Vw Passat Variant TDI 4motion b7, Vw Passat CC TDI, VW T5 Caravelle Long 2,5 TDI & Classic Mini Cooper
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Martty » 08 Aug 2018, 11:59

Konditsioneer on autol?

Puman
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 19 Sept 2012, 08:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Puman » 11 Aug 2018, 13:51

Konti sellel bussil pole. Sai nüüd tellitud esimene ette jäänud uus andur, sellel aga selgus hiljem, et kraadid on 80-87. Nüüd lähevad vendid ikkagi suht lihtsalt käima, kui pikast sõidust tulla ja natuke veel linnavahel aeglaselt sõita, siis seisma jäädes vendid enamasti käivad. Nüüd aga päris pikalt, enne kui välja lülituvad. Vaatasin, et vanal anduril oli peal kraadid 93/87. Tundub, et selle uue 80-87c on ikka liiga madal, pole ju normaalne, et tavasõiduga vent kogu aeg järgi läheb. Tellisin nüüd Saksast 90-97 kraadiga Mahle anduri, Eesti netipoodidest ei leidnud. Eks annan tulemustest teada kui saabub.

Puman
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 19 Sept 2012, 08:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Caravelle Long 2.4D 1995a - Puman -

Lugemata postitus Postitas Puman » 17 Aug 2018, 16:36

Ülekuumenemise viga lõpuks käes! Pideva ventide järgioleku põhjustasid ventide taga olevad ribid, mis olid suletud asendisse kinni kiilunud. Nimelt on sellel autol mõlemi ventika tagune ribidega suletav ja avatav, seda juhib eraldi termostaat. Kinni aga olid nad aga seepärast, et ribide südamiku kinnituse poldid ja mutrid olid rooste tõttu nii jämedaks paisunud, et lükkasid tekstoliiditaolise südamiku mõrasid täis ja paisutasid sellega ribi otsad kinni.
Võitsin kõik pulkadeks, kõik kolm kinnituspolti, mis venti koos hoiavad, keerasin pooleks. Käiasin siis paisund kohad madalamaks, et ribid vabalt liiguksid ja kinnitasin ventika uutest kohtadest kipsikruvidega. Nüüd asi korras, autol enam ventikaid tavasõiduga käima ei saanud.

Vasta