VW Golf Country '91 - Tihhonov

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

Tihhonov
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 17 Nov 2018, 23:34
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 15 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas Tihhonov » 18 Nov 2018, 01:54

Tere,

Vahtisin tükk aega valget ekraani ja mõtlesin, et kas tõesti olen ma jälle ühe uue autoteema alguses. Just nimelt jälle. Ma ju lubasin endale, et teen oma projektidega veidi pausi. Aga autod kipuvad justkui ise minu juude tulema ja mul pole kunagi piisavalt iseloomu neid hädalisi ka ukselt tagasi saata. Kuna autoprojekti kõrval kipub tekkima ka pilte, tundub mulle alati mõistlik neid koos kommentaaridega avalikku margifoorumisse laadida. Saavad teised ka kaasa mõelda ja endalgi hiljem tore lugeda. Seekord olen siis otsaga VW foorumis, esimest korda.

VW on minu elus olnud tegelikult domineerival kohal juba üle 12 aasta, kuid seni pole nendest midagi kirjutada olnud. Olen lihtsalt kasutanud erinevaid jämedama otsa Golfe igapäevaste tööautodena kuna nad pakuvad uute autode turul minu meelest alati parimat hinna ja omaduste suhet. Olen pidanud V põlvkonna GTI-d ja R32, VII põlve GTI Perfomance ning hetkel sõidan ka igapäevasena VII põlve facelift Golf R-ga. Täitsa mõnus auto, põrgulikult kiire, näeb mõnusalt mittemidagiütlev välja, igapäevaseks kasutuseks mugav ja stressivaba kulgur, kuid ühtegi emotsionaalset värinat minus paraku ei tekita. Oma erinevate vanaautode kõrval hüüame teda hellitavalt nutipõrsaks. Tal on mingid ekraanid ja menüüd ja mingid funtsioonid ja summuti häält saab arvutiga muuta ja ... ühesõnaga mingid segased IT asjad mida ma ei oska kasutada.

Aga millest ma tegelikult tahtsin rääkida on üks hilisõhtune õnnetus internetis. Jõudnud imelikult varakult garaazist koju, segasin lõõgastuseks džinni toonikuga, võib olla ka kaks, ning hakkasin mõnulema Euroopa autokuulutusi läbi kammides. Üks parimaid ajaviiteid mu meelest. No ja siis see juhtuski. Ma ei tea isegi kuidas ma täpselt nendele autodele sattusin, kuid ühel hetkel olin ma täiesti veendunud, et mul seda vaja ja mul on seda vaja kohe.
Pilt Pilt

Ta ei ole ideaalne, kuid ta ei maksnud väga palju kuid mulle meeldis, et ta oli punane ja ta on oma vanuse kohta uskumatult hea kerega isend.

Golf II olen oma tagasihoidliku autokarjääri jooksul pidanud vist kaks korda, mingid ühekuuesed äkki... siis kui nad ikka veel rohkem või vähem nagu "päris autod" olid (15-20 aastat tagasi) Aga minu rännakud Golf II radadel jäid toona lühikeseks, sest E30 BMW pakkus omas ajas ikkagi paremaid omadusi. Olen Golf II-st alati väga lugu pidanud kui autoajaloo verstapostist ja väga ajatu olemisega klassikust. Ja ma olen alati teadnud, et ühel hetkel ma paratamatult pean ta endale ostma. Kuid vältimaks tema kiiret soetamist olen võtnud seisukoha, et selleks et ta mind piisavalt erutaks, peaks ta olema kindlasti suure lõpuaastate põrkerauaga, tõenäoliselt GTI 16V "Edition One" või veel parem GTI G60.

Country olemasolust olen alati olnud teadlik, kuid ma pole varem arvanud, et ma tahaks teda päriselt osta. Ilmselt on ikkagi nüüd aeg teinud oma töö ära ja täna tundub Country mulle palju põnevam kui GTI tippmudelid. Sest GTI peaks olema kiire, kuid tänapäeva kontektis pole neist ükski enam kuigi hirmutav. Seda enam meeldib mulle Country oma veidi napakate eripäradega, raamile tõstetud kerega Golf II, tema saamislugu, prototüüp Montana, kuidas neid ehitati tavaliste Syncro-Golfide baasil Austrias Steyr-Puch tehases koos G-klassi Mercedesega. Mulle meeldib, et ta on Golf II mõistes üliväikse tootmisarvuga (7735 tk), täna piisavalt haruldane ja piisavalt ebatavaline. Eestis on neid arvel 18 tk ainult, sõitvaid ilmselt veel poole vähem. Meenuvad kaadrid lapsepõlvest, kus ta tundus NII ÄGE ja nüüd tundub ta jälle sama äge. Tegelikult on ta ju täiesti värd, kainelt vaadates näeb ta ju välja täiesti kasutu, kuid samas mingis mõttes oli ta kõigist teistest tootjatest oma innovaatilise kontseptsiooni poolest ca 15 aastat ees. Country teeb erutavaks ka see, et ta oli omas ajas peaaegu kõige kallim Golf. Ta maksis sama palju kui GTI G60 ja ainult G60 Syncro (no ja loomulikult lühiajaliselt tehtud Rallye) maksis veel rohkem. Igal juhul arvan ma, et Country on täna vägagi tõsiseltvõetav noorklassik ja paraku arvab sedasama kogu Euroopa, sest nende hinnad on ikka täitsa ebanormaalsel tõusul täna.

Aga olgu, tagasi auto juurde. Pärit on see auto kaugelt-kaugelt Põhja-Soomest. Sealne kliima lubas oletada, et kere võiks olla justkui hästi säilinud. Jõudnud koju, pesin ta korralikult puhtaks ja juba esimesel õhtul tõmbasime kere ümbert plastikud maha. Niipalju minus kindlameelsust oli, et kui plastide all oleks olnud surnuaed, poleks ma viitsinud temaga jändama hakata. Aga plastide alt tuli välja täitsa sümpaatne auto.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Minu jaoks oli suurim üllatus, et tal on täiesti teistsugused esitiivad kui tavalistel Golfidel. Need olid õnneks väga hästi säilinud. Aga vähemalt ühe augu leidsin ikka karbi seest ka.
Pilt Pilt

Mõned kehvad kohad leidsin ka tagumistest rattakoobastest ja näha on, et teda on ka enne müüki ikka järgi aidatud ja siit sealt värvitud. Midagi hullu õnneks ei paista olema. Pigem on häda selles, et originaalvärviga detailid on lootusetult pleekinud ja hiljuti värvitud detailid on nende kõrval hullult kiiskavad. Aga tänase posti lõpetuseks siis veel mõned lähivaated.
Pilt Pilt
Pilt Pilt
Pilt Pilt

...järgneb
Kes tänasid kasutajat Tihhonov selle postituse eest:
GolhvboatsesKriisaVeelÜksGolfar1

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas tito » 18 Nov 2018, 09:54

Vahelduseks hea lugemine koos korraliku visuaaliga, tänan "otsusele kirjutada" leitud aja eest! :clap:
Kui väga saladus pole siis mis hinnaga noor klassik Eestisse lõpuks jõudis?
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

uno
Veteran
Postitusi: 1556
Liitunud: 18 Veebr 2004, 10:45
Telefon: 53331514
Skype: venekt
Auto: Liiga palju autosid vist
Asukoht: Tallinn, Maardu, Viimsi
Tänanud: 0
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas uno » 18 Nov 2018, 20:35

rõõm näha, et Countrysid juurde tuleb Eestisse. :)

Kriisa
Huviline
Postitusi: 328
Liitunud: 31 Mai 2010, 13:42
Auto: Golf 7.5
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 8 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas Kriisa » 19 Nov 2018, 08:21

Vot selle mehe sulest teemat siin foorumikeskonnas on ikka ütlemata huvitav ja põnev näha. Paistab ,et peab hakkama nüüd kindlasti pingsamalt silma peal hoidma ja pöialt õhku tõstma.
Jään ootama seda jätkujuttu.
SOUTHERN STANCE "Sellega kõik algab ja lõpeb. Kes asja teisiti näeb on reetur."

Tihhonov
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 17 Nov 2018, 23:34
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 15 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas Tihhonov » 20 Nov 2018, 01:12

Nojah, tsiteerides klassikuid: "selleks et rääkida kõik ausalt ära, nii nagu oli, pean ma alustama..." sellest, et Country läks järgmisel päeval kohe katki. Ostes sõber kuulas, et mootoririhm teeb imelikku häält, kuid ma väga ei pööranud tähelepanu - küll jõuab. Jõudsingi ... järgmisel hommikul 300 meetri kaugusele kodust. Silmad häbi täis talutati kustunud setukas koju tagasi.
Pilt Pilt

Tarisime ta sõber Allani juurde remonti, kes esimese 40 sekundiga tuvastas mittekävitumise põhjuse. Ja mina veel pakkusin, et äkki läks rootor katki, et nii äkki ära kustus :?
Pilt

Olin siis kenasti valmis, et kindlasti on nüüd mootor utiil ja hakkasin juba maad kuulama, et kust saaks doonorauto, millelt võtta järgmine mootor. Aga selgus, et klapid polnudki kukeseenteks löödud ja auto tahtis lihtsalt uut rihmakomplekti. Tehti ikka häid autosid vanasti. Samas andis sõber Allan mu autole suht hävitava hinnangu: ei pidanud olema üldse minu auto moodi, liiga trööbatud ja liiga remontivajav igast nurgast. Samas avaldas inimene õnneks valmisolekut mu autoga tegeleda kui mul endal entusiasm ei peaks mingil põhjusel raugema. See on juba pool võitu, sest kunagi pidin ma ühe suht kena Jaguari maha müüma lihtsalt sellepärast, et ma ei leidnud kedagi, kes oleks olnud nõus Jaguari remontima.

Viisin Golfi meie enda töökotta ja vaatasin talle mõrult otsa. Ta oli tõesti kuidagi õnnetu olemisega nagu mingi uppund kukeke. Pleekinud, spetsiifilised Country tükid puudu, kuidagi täiesti vale näoga ja tundus äkki nii räbal. Mõtlesin, et annan talle vähemalt esmase väärikuse tagasi ja teen korda eest raua mille soomalne oli ära rikkunud. Raud oli jumala kõver, tal olid puudu tulede eest restid ja kõik originaalsed lisatuled olid kadunud. Nende asemel olid ette keskele tekkinud kaks tobedat kaugtuld. Et neid majakaid paigaldada, oli raua keskmine toru ära lõigatud ja keevitatud originaalist ca 5 cm allapoole sirge jäme veetoru koos toeka tulekanduriga. Palusin meie töömehel Hallaril sellega tegeleda. Noh umbes et "tõmba ta kuidagi sirgeks ja pane siia see normaalne toru õige koha peale ja noh, vaata veel siit-sealt" :)

Selgus, et toruraami kõveraks sõita on palju lihtsam kui seda sirgeks ajada. Ilmselt oli temaga kunagi natuke lepikusse pandud ja siis mingi koleda jõuga see raud eest sirgemaks veetud. Stange sisemine tala oli ka kõver, kinnituskohad välja venitatud. Stange tala tahtis eraldi lähenemist ja raud tuli mitmest kohast lahti lõigata ja painutada, et kuidagi õigeks saada. Sellega oli päris palju tööd, kuid ühel hetkel istus see raud ees nii sirgelt nagu ta olusid arvestades üldse võimeline oli.
Pilt Pilt

Selleks et rauda kätte saada, oli vaja eemaldada ka põhjakatted ja mootorialused küljeplekid. Needki olid kõverad, kohati puruks lõigatud miskipärast ja loomulikult ka alt läbi roostetanud. Peale puhastamist läbisid needki põhjaliku restaureerimiskuuri. Aeti sirgeks, täideti valed augud ja lõiked, asendati läbi roostetanud kohad, tambiti sirgeks põhjakate ise, parandati kinnituskohad jne. Piltidel on protsess veel pooleli
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Nüüd sai esiraua küljest lõigata ära ka vale torujupi ja hakata selle asemele uut tegema. Aga kuidas anda torule ühtlane kerge paine? Vilunud keevitajana ajas Hallar selle toru paika ühest küljest keevitusega üle sõites ja jälle maha lihvides. Keevitus kuumutab ja kisub toru ühe külje kokku. Niimoodi protsessi vajalikul määral korrates saab kodustes tingimustes hea ühtlase kaare.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Taastatud küljeplekid ka prooviks paika pandud.
Pilt Pilt

Ajasin ta vahelduseks välja, et ta ära pesta ja mõtteid koguda. Minu teine talveauto Mercedes tahaks ta tegelikult natuke tähelepanu. Kuid tuleb tunnistada, et ta näeb praegu palju kasutuskõlbulikum välja kui Country. Mercedes peab vist paratamatult veidi ootama. Avasin õlle, istusin äärekivile ja mõtlesin, et kas tõesti olen ma jälle otsaga väljas siin, kus ma olen juba kümneid kordi varemgi olnud. Mul on katkine auto, mul on visioon milline ta võiks olla ja ainus asi mis mul täielikult puudub on ratsionaalne mõtlemine...
Pilt Pilt

... järgneb

Kasutaja avatar
argo
Foorumi arendaja
Postitusi: 2632
Liitunud: 17 Dets 2009, 14:39
Asukoht: Eesti
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 64 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas argo » 20 Nov 2018, 08:32

Väga huvitav teema ja ei ole see Country midagi nii rääbakas! Ei ole veel nii heas korras Countryt näinudki. Sul vist Volga klubis ka käsi sees ja midagi ilusat seal valminud (pildid Volga klubi serveris)? Kas seda rauda kusagilt enam uuena ei võluks välja?
Kahe sõnaga, mis ajaks sysadminni närvi? Eile töötas; arenduses töötab; reedel laivi

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas ryan » 20 Nov 2018, 14:14

Siit ridade vahelt leian ma ka ennast ülesse , kes on mõne laiba koju tirinud peale autokuulutuste vaatamist .
Käidud ka saksas , tõin M5 omale , siis nüüd viimati sai koju tassitud leedust üks närtsinud Toledo .
Kindlasti on hoogu juurde andnud mõni reedene õhtupoolik ja mõttekäigu kõrval olnud õlu :mrgreen:
Samuti ka on nägemus sellest autost kui see peaks valmis saama .
Kuulnud ka seda juttu , et müü oma 5 autot maha ja osta üks "korralik" :mrgreen:
Sõna "korralik" all mõeldakse uut liisinguautot , minu jaoks täiesti arusaamatu jutt :eh: :lol:

Olen ka sama meelt , et ; "elu on liiga lühike , et sõita igavate autodega!"
Viimati muutis ryan, 20 Nov 2018, 20:01, muudetud 2 korda kokku.
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

Kasutaja avatar
links
Klubiline
Postitusi: 1026
Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
Auto: 1.9 TDI hallmetallik
Asukoht: Eestimaa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 90 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas links » 20 Nov 2018, 16:55

(Hobi)autodega ongi tihtipeale see emotsionaalne pool mängus, midagi läheb pekki, siis mõtled küll, et võiks/peaks (müüma või utiil). Aga nii kui korda teed ja sõitma saad, siis on mõte kohe teine. Ratsionaalne otsus on viia ikkagi lõpuni see seiklus, muidu hakkabki liiga igav :P
Palju terveid närvirakke ja jaksu sulle! :D

uno
Veteran
Postitusi: 1556
Liitunud: 18 Veebr 2004, 10:45
Telefon: 53331514
Skype: venekt
Auto: Liiga palju autosid vist
Asukoht: Tallinn, Maardu, Viimsi
Tänanud: 0
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas uno » 21 Nov 2018, 19:37

Tean, mida tunned.
Üle pika aja ajasin enda Countryl tule torusse.
On küll väike auto ja mitte just kõige vaiksem, aga no kurja on ikka huvitav sõita küll :)

Tihhonov
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 17 Nov 2018, 23:34
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 15 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas Tihhonov » 22 Nov 2018, 00:24

Tänud kõigile kaasvõitlejatele heade sõnade eest. Argole oskan vastata, et jah, ma olen seotud ka Volgadega ja palju energiat nendesse matnud. Tahaks nagu maha jätta, kuid päris hästi ei tule välja :D

Minu vähesed sõidukogemused Countryga olid mu jaoks üllatavalt positiivsed. Ma oma eelarvamustes kartsin, et ta on jube torn, kõigub, loksutab ja on talumatult uimane. Ses mõttes oli suur üllatus, kui kergelt see auto sõidab ja kui krapsakas ta on oma 220 lisakilo juures võrrelduna tavalise esiveolise 1,8 Golfiga. Olgu, tal on muidugi ülekanded ka päris aeglased võrreldes kõigi teistega (isegi tavalise Syncroga) ja maanteel on ta seetõttu natuke väsitav. Aga linnasõidulon ta mõnus. Ta kuidagi petab selle ära, et ta nii-jube kõrge on, sõidab mõnusalt kergelt nagu ühele mugavale roolivõimuga Golfile kohane. Sõbral on GTI 16V ja see on hoopis teistsugune auto :) Ostsin selle Country tegelikult igapäevasõitudeks mitte restaureerimiseks ja ma usun, et ta ongi linnas sees väga hästi igapäevaselt kasutatav auto.

Aga tema igapäevane kasutamine lükkub iga päevaga üha kaugemale. Vaadanud talle pikalt silma, tundus mulle et ta nagu palus minu abi :angel: . Ta vaatas mind kuidagi nukralt oma veidi viltuste B-kategooria silmadega ja arvas, et ta võiks olla paju ilusam Golf kui ta täna on. Ajasin ta sooja valgesse tuppa ja hakkasin lähemalt diagnoosima tema vigu ja puudusi ning panema kirja milliseid detaile oleks mul vaja talle hankida. Nimekiri sai hirmutavalt pikk. Samuti leidis kinnitust vana tuntud tõde, et ükski vanadest autodest ei lähe lahti võttes kunagi paremaks, vaid ikka alati hullemaks. Minu esimene meelerahu, et vähemalt kere on mu autol hea sai kiiresti kirsadega porri tallatud. Täiesti keskpärane raibe. Kõige hullemad kohad ikka Golf II omased tagumised koopad. Ja mina veel mõtlesin, et kuidas graniitkillustik on pakiruumi põrandale saanud...
Pilt Pilt

Roostet leidsin tegelikult peaaegu igalt poolt: katuse servadest, kõikidest uksevahedest tihendite alt, tagapaneelilt, tagapõllelt jne
Pilt Pilt

Ja nii see auto vaikselt lagunes.
Pilt

Arvestades uusi põnevaid roosteleide, hakkas mul tekkima halb eelaimus, miks mu auto seest vastikult niiske oli ja evis kopitanud lõhna. Vaatasin kuidas s..tanired mis algasid tagakoobaste suurtest roosteaukudest jooksid pakiruumi põrandale ja sealt edasi tagaistme alla. Lammutasin edasi, eemaldasin istmed ja avasin tagumised põrandad. Vastik läppand hais lõi vaiba alt vastu ja müraisolatsioon kõik lirtsus. Põrandal olev pigimatt oli lahti ja selle alt kõik märg.
Pilt Pilt

Nüüd ei olnud enam pääsu, tuli avada ka esiistmete põrandad. See aga polnud enam nii lihtne. Esiistmete vaibad on ühes tükis salongi tuleseina mürasummutusega ning neid ei saa ilma suuremate lammutustöödeta kätte. Olgu, juhi oma kisub niisama välja küll, kuid kõrvalistuja omaga pole mingit varianti. Kuna ka armatuurlaua oli soomlane ära rikkunud oma NMT telefoni kruviaukudega, tunduski paras võimalus see välja võtta, lootuses leida parem. Aga parempoolset vaipa ikka kätte ei saanud. Kinnitused olid ahju taga. Noh, mis siin enam, salongiradikas on ju ikkagi ka 27 aastat vana ja uus maksab 15 eurot, ja nii võtsin ahju ka välja. Ja lõpuks maandusid põrandal ka esimesed istmete vettinud vaibad.
Pilt Pilt

Põranda kraapisin puhtaks ja kaardistasin olukorra
Pilt Pilt

Tahab sekkumist igalt poolt. Põrand on paistes kõikjalt, kus on topelt plekk ja ees paremal oli ka täitsa reaalne paari sõrme suurune auk sees.
Pilt Pilt

Tõmbasin eest ka klaasid ja loomulikult pilt paremaks ei läinud. Alt jumala kõdu kõik
Pilt

Möödus kõigest üks pikk nädalavahetus ja minu täitsakorras Golf Countryst oli saanud täisprojekt :thumbup:
Pilt

... järgneb

Kasutaja avatar
intzu
Huviline
Postitusi: 161
Liitunud: 28 Apr 2016, 23:38
Auto: Golf 2 '91
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 6 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas intzu » 22 Nov 2018, 01:05

Eks see nii nende vanemate Golfidega ole, alguses mõtled, et täiesti adekvaatne igapäevaliikur, kuid kui midagi nokkima hakkad, siis avastad, et projekt missugune. :D Igastahes soovin jõudu, jaksu ja tugevat rahakotti, loodan, et vanake äratatakse täisväärtuslikule elule.
Elu on liiga lühike, et sõita igavate autodega

Kasutaja avatar
links
Klubiline
Postitusi: 1026
Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
Auto: 1.9 TDI hallmetallik
Asukoht: Eestimaa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 90 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas links » 22 Nov 2018, 14:47

Kuule, sul seal plekki ikka jagub (vähemalt piltide järgi), millega edasi minna :D Hakkasin lugema ja siis jutt kõlab nii hullult, et puhta sõel :)

Asko
Huviline
Postitusi: 1310
Liitunud: 14 Mär 2003, 11:15
Telefon: 5260210
Auto: Skoda Octavia VRS///Golf mkII Rallye G60 syncro
Asukoht: Tallinn//Saku
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 47 korda
Kontakt:

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas Asko » 27 Nov 2018, 08:11

Tere!

Väga tore on sinu teema siin foorumis näha kuna ma olen paljusid sinu projekte jälginud ja tean milline pedant(heas mõttes) sa oled siis saan ka aru miks see kere sinule halb on kuna tegelt kui aus olla siis seal ikka päris palju tööd. Ootused on mul suured juba sellele projektile ja tean ,et sa teed sellest väga korraliku auto. Mul endal on ka hetkel käsil selline suurem projekt(Golf Rallye) aga õnneks polnud auto mäda vaid olid muud probleemid minu toorikul.
Aga edu ja jälgin huviga :)

Tervitades
Asko
https://www.facebook.com/MotorUnioneEst/

Poleerimis, keraamika, autoremont jne pakkumised küsi minult

Tihhonov
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 17 Nov 2018, 23:34
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 15 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas Tihhonov » 28 Nov 2018, 00:24

Golfi projekt edeneb jõudsalt. Mina kisun järjest tükke küljest ära ning teine mees võlub keevitusega. Ma pole vist siiani ühtegi oma autot pidanud keevitama. Või vähemalt mulle hetkel kohe ei meenu ükski suurem keevitustöö. Volgad ei lähe muidugi arvesse, neid on projektitatud igatepidi. Kuna ma tegelikult ei arva keevitatud autodest just liiga palju, siis selles mõttes on Golfi seisukord minu jaoks kahtlemata tagasilöök. Aga peab vist hakkama harjuma, kuna mõned mu teised välismaa autod on ka jõudnud omadega niikaugele, et tuleb seda teed hakata minema.

Õnneks on meil keevitaja väga kõrgel tasemel, teeb ülihead tööd ja minu jaoks võtab see kõik muidugi häirivalt kaua aega. Ma siis olen talle veidi perimeetrit ette teinud, et tal mugavam toimetada oleks. Kõige vastikum koht ongi see parem tagumine koobas. Pealt nähtav auguke oli tühiasi, põhiline elu käib seal sees. Sealt võiks minu hinnangul olla kõik maailma Golf II-d pehmed, sest vaadates tema konstruktsiooni, pole väga võimalik et ta maha ei roosteta. Seal on mitmekihilised plekid, mingid tobedad õnarused ja nende vahel lisaks veel kütusepaagi torustik ja kandurid nende jaoks, mistõttu on seal ideaalne porihotell. Minu autol kukkusid seal rusikasuurused kamakad välja ja sealt alt muidugi midagi ilusat ei paistnud enam. Kui roostekoldeid avama hakati, läks asi täitsa käest ära.
Pilt Pilt

Paagi täitetorustiku kandur tuli üldse uus teha:
Pilt Pilt

Vanast polnud järel midagi, ega isegi mitte kohta kuhu seda kinnitada.
Pilt

Mingid kohad hakkavad ikka juba kinni ka saama. Häda ongi selles, et osta väga midagi pole või maksavad kehva kvaliteediga varuosaplekid nii palju, et kõik paigad tuleb ise teha. Igatepidi on loll töö.
Pilt Pilt

Vahelduse mõttes sai maha nokitud ka raami tagaosas mingid õõtsapukse katvad kobakad. Jumala roostes olid. Mõtlesin, et ostan uued ja siis mõtlesin ümber. Pole enam. Needki tuli ise teha analoogid, päris ideaalset originaalkuju kodus naljalt järgi ei tee. Siin nad pole veel päris valmis, kuid võtavad kuju juba.
Pilt Pilt

Mulle tundus vajalik maha võtta tagastange. No polnud just päris töpatund algajatele. See tähendas ikka jupp aega nikerdamist, kuna kogu see tagumine kobakas eemaldub ühe tükina, koos rattakanduri ja kärukonksuga. See tähendas veel käru ja numbritulede juhtmestiku auto küljest lahti ühendamist, ebavõrdset vahekorda roostes poltidega jne. Lõpuks olin ikka päris higine kui see paarikümnekilone moodustis mulle sisuliselt pähe kukkus.
Pilt Pilt

Kuna ka bensupaagi vits oli läbi roostetanud, võtsin ka paagi maha, et saaks alt kõik ilusti ära puhastada. Paak ise oli ilus, sest ta oli õnneks plastmassist. Aga üldiselt hakkan üha enam veenduma, et mu elu esimene Soome auto jääb ilmselt ka viimaseks. Ja arvan, et panen ka Rootsi sinna patta. Midagi pole teha, nende kliima on ikkagi suht sama jube nagu meie oma. Olgu, ülevalpool kus teid tõesti ei soolatata säilivad autod paremini. Kuid sellegipoolest on see Soome auto alt sama jube nagu meie omad - porine, roostes, kõik õnarused silmini paakunud muda täis, kuidagi trööstitu värk. Bensupaagi tagant tulid boonusena välja veel jumala roostes kütusetorude ühendused.
Pilt Pilt

Mu teised viimase paari aasta projektid on olnud pärit Jaapanist, Saksast, Californiast, Alabamast ja Hispaaniast, ning rooste ja pori on mu autode küljest täielikult puudunud. Olgu, neil on päikesepõletuse vigastused, mis on ka keeruline probleem kohati. Aga seda on lihtsalt kurb vaadata, kuid võtad autol stange küljest ära ja vaatad sealt raami sisse :cry: või lihtsalt auto tagaosa põhja alt... Kuidas ma selle kõik puhtaks saan? Ja nii jätta ju ka ei saa.
Pilt Pilt

Siin näiteks võrdluseks üks Jaapanist toodud umbes sama vana BMW. Isegi logarikruvid ja klambrid säravad oma värske tsingiga vastu.
Pilt Pilt

Või siis Soome auto stangetagune ja Jaapanist tulnud auto sarnane detail:
Pilt Pilt

Ma olen nõus, et kõik on tehtav, kuid tegelikult peaks tulevikus ikkagi õppima vähem tegema emotsioonoste ja kaaluma asjad paremini läbi. Rondi romantika on tore ajaviide, kui seda niimooodi võttagi. Aga ilusa auto ehitamiseks tuleb materjal paratamatult tuua kuskilt paremast kliimast.

Mulle väga meeldib kuskilt siit foorumist kellegi autoteemast leitud meem, millega ma lõpetaksin ka oma tänase monoloogi.
Pilt

Järgmine kord jälle positiivsemas võtmes :wink:

Maxpower
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 26 Sept 2012, 08:54
Auto: Traxxas Maxx / BMW X5 G05 M-sport
Asukoht: EU
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 10 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas Maxpower » 28 Nov 2018, 08:44

mõnus lugemine...jaksu edaspidiseks!

kaspar2
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 07 Sept 2007, 19:34
Auto: Golf 2
Asukoht: Tallinn / Rapla
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas kaspar2 » 29 Nov 2018, 22:28

Tihhonov kirjutas:
28 Nov 2018, 00:24
Vahelduse mõttes sai maha nokitud ka raami tagaosas mingid õõtsapukse katvad kobakad. Jumala roostes olid. Mõtlesin, et ostan uued ja siis mõtlesin ümber. Pole enam. Needki tuli ise teha analoogid, päris ideaalset originaalkuju kodus naljalt järgi ei tee. Siin nad pole veel päris valmis, kuid võtavad kuju juba.
Palju detaile, mis tootmisest maas, on veel classic-partsis saadaval.
https://www.volkswagen-classic-parts.de ... f9876.html
https://www.volkswagen-classic-parts.de ... untry.html

LetsRaid
Huviline
Postitusi: 255
Liitunud: 04 Juul 2012, 11:52
Telefon: 58064118
Auto: Volkswagen Golf Country Syncro
Asukoht: Pelguranna
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas LetsRaid » 08 Dets 2018, 19:06

Edu ja jaksu! Olen enda omaga 7 aastat maadelnud ja juppe otsinud ja taastanud nii palju kui saab. Väärt projekt lähevad ühe enam hinda. Minu oma liigutab üpris ergas oettingeri mootor. Tore näha et ka keegi teine viitsib üksipulgi nii suure töö ette võtta, jõudu!

Tihhonov
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 17 Nov 2018, 23:34
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 15 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas Tihhonov » 24 Okt 2019, 20:53

Küll see aeg ikka lendab, juba varsti aasta viimasest postitusest möödas. Veits nagu piinlik ka, aga samas mida sa ikka üle küla kaagutad kui muna ette näidata pole. Eks tuleb tunnistada, et projekti "Golf" on iseloomustanud viimasel ajal sõnad "huvipuudus", "stagnatsioon" ning filosoofia "keegi võiks midagi teha". Tegelikult ikka ise laisk. Kuidagi teosammul ta ikka edeneb. Keevitustööde lõpust mul väga pilte näidata pole, sest nad on kõik kindlas kohas ühel välisel kettal, mille asukoha osas olen hetkel veidi tume. Igal juhul kestsid nad kauem kui ma ootasin, tööd oli palju rohkem kui ma valmis olin. Tuleb tunnistada, et mitu korda sai kahetsetud üldse tema ostu, sest algne odav talveauto projekt läks kenasti lõhki.

Olen seda ilmselt juba siin ka kirjutanud ning kõik oma sõbrad ära tüüdanud halaga, et ega see Golf pole mingi Mercedes, millele saab korralikke originaalosi osta. Ning veelgi enam - ei jõua ära imestada kui kehv on vabamüügis olevate B-osade kvaliteet. See tõmbab ka veidi motti maha. Lihtne auto, kuid juppe aja taga nagu oleks mingi eksoot. Kuna Golfil olid küljekarpide allosas paar väikest auku, mõtlesin nad üldse ära vahetada. Ilus mõte, aga kui ma tuttavate abiga hangitud kõige-kõige kvaliteetsemad saadaolevad küljekarbid keevitajale viisin … arvas ta et parem remondime originaalid ära. Sama lugu juhtus ka tagapõllega.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Esiklaasi raami roostetanud alaosaga aga valikut polnud. Seda tundus mõttetu paigata ning nii läks külge B osa tükk. Jupp aega sobitamist ja veidi ümber tegemist. Pluss pärast veel maalril tükk tegu, et see kõver vibu ka visuaalselt ilus saaks.
Pilt

Elukestev õpe viib paratamatult jälle mõtted niikaugele, et kui just ise hullult ei naudi keevitamist siis ei tohi libastuda ja sellises mahus tegemist vajavaid autosid osta. Sest juba keevitustööde eelarve viib tihti auto omahinna palju paremate originaalide tasemele. Ning me võime ju arutleda, et nad kõik ongi sellised … aga tegelikult ei ole. Kui natukenegi vaeva näha, on kõiki levinumaid autosid tänaseni võimalik osta üsna heas seisus. Ja lõppkokkuvõttes ka odavamalt.

Aga olgu. Enne maalritöökotta viimist tuli veel viimasel hetkel meelde võtta originaalvärvilt mõõdud, kus täpselt asusid originaal triibud ning karbil asuv tume kleebisriba.
Pilt Pilt

Ning viimane pilk Saami lapiteki moodi laigulisele Soome Countryle.
Pilt Pilt

Tegin otsuse, et viin ta lihtsalt maalrile, et ei viitsi ise eeltöid teha. Pärast muidugi natuke kahetsesin ka, aga … kõike ei jõua ise teha. Suures plaanis sai ta ikkagi ilus.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Pikapeale said valmis ka väiksemad rupskid ning kärutasin auto koju tagasi. Kiire pilk päevavalguses näitas ikkagi arvestatavat poleerimisvajadust. Mitte midagi uut minu autoed puhul.
Pilt Pilt

Seest lasin maalril värvida ainult pakiruumi osa, ning mitte põrandaid, sest ei viitsinud teda nii palju lammutada ja vajalikul määral katta. Seega tegin selle osa ära nüüd ise ja mitte nii kaubanduslikku välimust taga ajades. Pintsliga siis :)
Pilt Pilt

Sarnaselt originaalile liimisin maha pigimatid. Mõõdud ja mahud on sarnased originaalile. mingit uut taset ei hakanud taga ajama. Lihtsalt originaalis olid nad liimitud krunditud pinnale ja värvitud pealt koos autoga. Mina siis liimisin nad värvitud pinnale.
Pilt Pilt

Kuna originaal müramatid olid vettinud, mädad ja haisesid, tegin need ka uued. Siin pole nad tegelikult veel valmis. Püüdsin aimata järgi originaal materjalide kihte ning liimisin lõpuks vildid sarnasele kummeeritud matile. Tehase liivapadjakestega matid said ka kõik ilusti tagasi pandud. Tahaks uskuda, et auto mürasummutus sai ligilähedane uuele originaal kvaliteedile, mis oli eesmärk.
Pilt Pilt

Peale põhjalikku pesu sai sisse tagasi ka vaip. Ta oli mul suht närakas ja tagant natuke katki ka. Kuid Country matti pole liiga lihtne hankida. Selle peilisin suht kiiresti välja, et tavalise Golfi matt on teine. Aga alles hiljuti, kui sõbrad tegid kangelaslikke pingutusi, et hankida mulle korralik hall Syncro matt, selgus päris tõde. Countryl on päris oma matt. Kui teistel on põhjakauss 2-osaline, siis Countryl on ta 7-osaline. Seega jääb hetkel nii, ehk kunagi leiab mingi surnud kerega Country lammutamiseks, kus saab loodetavasti paremad jupid. Aga mingis osas tõstab selline tobe "kiiks" jällegi minu silmis auto väärtust. Mida rohkem sepetsiifilisi juppe, seda põnevam ja eksootilisem ta massiautode seas tundub.
Pilt Pilt
Kes tänasid kasutajat Tihhonov selle postituse eest:
Pets115J.AruRAKSIGOLFvredestein

Tihhonov
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 17 Nov 2018, 23:34
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 15 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas Tihhonov » 25 Okt 2019, 14:14

Soovin, et võiksin kirjutada mingeid jube põnevaid seiklusi, kuidas ma Volkswagenit kokku panin. Et lugu nõretaks sündmustest ja kõik lugejad lööksid käsi kokku. Kuid tegelikult oli kõik täitsa tavaline. Selliseid autode kokkupanemise teemasid on siin sadu. Kes vähegi autodega mänginud on, teab omast käest, kuidas asjad riiulil iseeneset koledaks lähevad ja ära kaovad. Kõik need jupid on ju ometi selle auto küljest tulnud ja tundusid nagu korras, aga tagasi pannes keerutad iga vidinat käte vahel ja mõtled, et seda ma ju ometi enam tagasi ei pane. Kõik liistud on kriimulised, kõik tuled tuhmid ja kõik polstrid kulunud.

Esialgne mõte oli Golf ikka eeskujulikult korda teha ja kõik vähegi kehvad jupid asendada. Siis tuli reaalsus, mis teatas, et Golf II varuosi polgi väga vabalt osta ning tuli veidi plaane korrigeerida. Siis ma mõtlesin, et toon ühe Golfi varuosadeks, aga reaalsus teatas, et tavalise Golfiga pole väga midagi teha. Oleks vaja Countryt, kuid seda pole kuskilt võtta. Ja siis ma mõtlesin, et panen ta lihtsalt kuidagi kokku, kuid seegi jäi toppama, sest tükke on kogu aeg vähem kui auto jaoks vaja.

Mingis käegalöömise meeleolus panin tagasi tema auklikuks puuritud armatuurlaua. See ei olnud tegelikult hea mõte, sest korralikku armatuuri siiski on täna veel võimalik hankida, aga lihtsalt ei viitsinud mingil hetkel tegeleda. Eks tuleb siis varsti lihtsalt välja vahetada. Pilt Pilt

Edasi läksid lihtsa vaevaga tagasi uksed. Golf on selles suhtes hea, et uksi reguleerida pole võimalik. Näiteks kui Mercedese 126 kerega kupeel uks eest ära võtta, võib seda pärast mitu päeva reguleerida ja ikka ei saa ta hea. Aga Golfil keerad ülevalt ja alt ühe poldi sisse ning valmis ta ongi. Kui ei ette ei istu, siis … lihtsalt õpi elama selle teadmisega. Mul istusid nad õnneks sama halvasti nagu enne, midagi hullemaks polnud läinud.
Pilt Pilt

Kuna ma plaanin temaga siiski hakata päriselt sõitma, tundus vajalik ka põhi millegi tugevama kaitsekihiga üle käia. Ajasin ta külili ning katsin põhja mingi bituumeniga mis meenutas original katet. Siiski pean enne sõitma hakkamist ajama ta veel korra külili ning tegema kerevaha ja roostetõrje vahenditega talle täiendava kaitse. Siin pildil on ta veel enne katmist.
Pilt Pilt

Kui ninaplekid ja usteklaasid ka külge said, muutus ilme juba palju motiveerivamaks. Kuna talle olid paigaldatud ette mingid aftermarket elektriaknad, ei saanud see niimoodi jääda. Käisin sõbralikus Vääna-Posti lammutuses ja korjasin ühelt Golfilt maha originaalsed väntadega tõstukid. Tänapäevases digi- ja ekraanimaailmas tundub vändaga aknatõstuk kuidagi mõnusalt eksklusiivne ja kuidagi nagu "päris" lahendus.
Pilt Pilt

Üks nutune tagasilöök leidis aset küljel oleva COUNTRY disainkleebisega. Originaalina neid teadaolevalt enam ei saa, samas ebays pakutakse järeletehtuid. Näevad väga ehedad välja ja kõiki originaalis kasutatud värve saab. Soetasin ühe komplekti ja palusin ühe sõbra appi paigaldama.
Pilt Pilt

Selgus, et need pakutavad kleebised on lamineerimata ja seega tegelikult autol kasutamiseks kõlbmatud. Päike, pesukeemia ja igasugune nühkimine võtab selle värvi ruttu maha. Kuna mees juba kohal oli, paigaldas ta küljekleebised ära, kuid peenikesed triibud jättis esialgu panemata. Peenikeste ribade paigaldus on liiga tülikas ja täpne töö, et seda mitu korda teha. Seega otsustas ta pigem need triibud ise korralikud uued teha millalgi hiljem paigaldada. Kui keegi teab mingit head allikat, kust saada korraliku kvaliteediga Country kleebiseid, siis ostaks heameelega uued ja vahetaks nad kohe välja.

Silmarõõmu poolelt sain ostetud talle uued Hella esituled ja suunatuled. Tagumised tuled olid õnneks korralikud.
Pilt Pilt

Tagumise embleemi sain ka uue, esimese sain suht viisaka lammutusest. Eks ostan uue siis kui saan talle ka ilusa uue esivõre.
Pilt

Väljast hakkas asi tahtmatult jõudma kõige ebamugavama osani, mida pidevalt edasi lükkasin - plastikud ja rauad. Ebamugavam sellepärast, et mul pole neid detaile väga korralikul kujul olemas ja niimoodi asja edasi lükates lootsin, et ehk aeg toob mingi lahenduse. Esiraud on mul peaaegu taastatud, kuid värvimata. Tagumise rauamajandusega pole üldse tahtnud tegeleda. Kuna stange sisemine plekk on läbi roostetanud ja konksuraami otsad ka mädad, näeb kogu see kupatus hirmutavalt töömahukas välja. Kuidagi lootsin, et ehk tuleb kusagilt mingi parem algmaterjal millega edasi minna. Siiani pole tulnud. Niimoodi ta mõneks ajaks seisma jäi.
Pilt Pilt

Vahepeal tundus hea plaan tegeleda istmetega. Minu auto istmed olid tegelikult kõik viletsad. Isegi tagaistmest oli tugevate hammastega soome hiir end läbi närinud. Hankisin siit ja sealt jupphaavalt mingeid istmete rupskeid ning lõpuks sain kokku ilusa komplekti tagaistmeid, kus polnud plekke, auke ega rebendeid. Esiistmetega oli lugu muidugi keerukam. Kui midagi leiabki, siis on nad üldiselt kõik ikkagi servadest katki. Seega tundus mõistlikum keskenduda rohkem materjalile ja ise kokku õmmelda ühed korralikud originaalkangaga esiistmed. Selle kuhja lõpuks viisin õmblejale, kes lubas neist kuidagi kaks esiistet kokku kombineerida.
Pilt Pilt

Mingi aja pärast külastades paistis lootuskiir - äkki saabki asja.
Pilt

Ilusa Golfini on siit siiski veel üüratu maa minna ...
Kes tänasid kasutajat Tihhonov selle postituse eest:
RAKSIGOLF

POZ
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 09 Nov 2004, 10:40
Auto: RAM, Kodiaq, Intruder
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda
Kontakt:

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas POZ » 25 Okt 2019, 15:25

Olles lugenud erinevates margifoorumites Sinu teemasid siis taaskord tekkib küsimus, et kas Sa ikka ja jälle ei õpi?

Enam vähem igast teemast kumab läbi, et tegemist on kiire ja lihtsa projektiga, mis Sinu pedantsust ja igat detaili taga ajades venib aastate pikkuseks kapitaalremondiks ning uueväärseks sõidukiks taastamiseks.
Müts maha sellise närvikava ees.

Kui Sul veel pole, siis äkki peaksid hakkama mõtlema mõne suurema angaari või ruumi peale, kus oma taastatud masinaid ka teistele eksponeerida saaks.

VwBoy
Veteran
Postitusi: 1733
Liitunud: 24 Apr 2005, 21:49
Telefon: Kellel vaja see küsib!
Skype: -
Auto: Vw Bora
Asukoht: Paide
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas VwBoy » 25 Okt 2019, 17:26

Tõeline maasikas ikka uue kuuega :clap: :clap: :clap: :thumbup: :thumbup:

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas ryan » 31 Okt 2019, 11:30

https://www.autoleht.ee/uudised/uudised.php?uid=60363

Tuleb välja, et ikka väärt investeering.
Sellise keskmise eest küsitakse 9999, siis sinu oma on x2 :thumbup:
Kes tänasid kasutajat ryan selle postituse eest:
tsekk
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas ryan » 02 Nov 2019, 21:05

Kus seda vilti müügis on, mis mürasummutuseks on ?
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

Tihhonov
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 17 Nov 2018, 23:34
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 15 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas Tihhonov » 03 Nov 2019, 02:33

POZ kirjutas:
25 Okt 2019, 15:25
Olles lugenud erinevates margifoorumites Sinu teemasid siis taaskord tekkib küsimus, et kas Sa ikka ja jälle ei õpi?
Koge aeg proovin õppida, aga mina pole ju süüdi kui olen veits kõva peaga ja nad alati ju ise tulevad minu juurde :D Tegelikult on see vilets kombo suurtest visioonidest ning eestlaslikust ihnusest. Et tahaks saada vägevat asja, aga ehk õnnestub ikka kuidagi ära kavaldada ja saada sama asi kuidagi palju odavamalt. Mitte kunagi ei saa … mitte kunagi. Alati saad kas kehvema ja kui sellega ei lepi siis ikka palju kallima. Ma ise arvan, et selles jamas on süüdi meie olematu autoturg. Kui mul oleks võimalik õiglase hinnaga soeatatud auto ka pärast sarnase hinnaga maha müüa, siis ei viitsiks üldse kehva autot osta. Aga Eestis kohapeal ja meie hinnatasemetel liigub head autot vähe, peamiselt pigem prügi. Ning Euroopast ostetud korralikku autot saab siin heale seisukorrale vaatamata müüa parimal juhul poole hinnaga. Ja siis ostadki mingi sellise poolpiduse. Tundub, et said hästi kätte, aga tegelikult on ta ikka rämps ning remontima asudes on boonusena lõpuks ka kallim kui Euroopast ostetu.
ryan kirjutas:
02 Nov 2019, 21:05
Kus seda vilti müügis on, mis mürasummutuseks on ?
Noor tehnik, Luise tänava pood.
ryan kirjutas:
31 Okt 2019, 11:30
Tuleb välja, et ikka väärt investeering.
Ha-haa, eks neid unistava alatooniga müügikuulutusi ole ikka tore lugeda. Rõõmu valmistab teadmine, et inimesel on nüüd viimaks kauaoodatud pension käes ja aeg oma fond rahaks teha. Aga nojah … antud juhul tundub muidugi, et oleks võinud selle 12 eurot müügikuulutusele kulutamata jätta. Ja kriitilise pilguga ring ümber auto teha poleks ka paha mõte olnud. Et veenduda, kas sel 10000 eurisel Golf-kahel on ikka kõik liistud küljes, õiged tuled ja veljed olemas ning arutleda endamisi, et kas ta ise maksaks mööbliriidega parandatud juhiistmega Golfi eest oma pensioni välja. Et ka aastaid hiljem aru saaks millest jutt käib, siis jätan siia meenutuseks ka ekraanitõmmise.
Pilt

Üldse tundub, et Golf Country legend on täna juba kõvem kui auto ise. Ma ise poleks eales osanud arvata kui väärtusliku autoga ma ikkagi mängin, aga viimasel ajal on hakanud selguma :D Kerge iroonia … khm ... vabandage mind. Lihtsalt - kuna mul on enda auto komplekteerimiseks täiuslikust õnnest mõned olulised detailid puudu, siis paar sõpra on abiks olnud ja üritanud aidada mul hankida mingit komplektset ronti. Lihtsalt hukkamiseks, et saaks vajalikke juppe. Neid surnud autosid vedeleb tegelikult Eestimaal rohkem kui arvatagi oskaks. Aga üritanud nüüdseks juba kolme autot nende seast ära osta, oleme igalt poolt vastu kõrvu saanud. Hea et koeri pole kallale ässitatud. Põhiliselt oleme saanud teada kahte asja. Esiteks "et see on nii kallis auto, et te poisid ei saa seda endale nagunii lubada" ning teiseks, et kõik need vetikatega kaetud ja rummudeni maa sees istuvad objektid on tegelikult projektid, mis just-nüüd-kohe-lähiajal ette võetakse ning viimasepeal korda tehakse. Said nüüd … ja mina pidasin neid varuosadoonoriteks. Ei ole! Pensionisambad hoopis...

Aga olgu, eks see kaotusvalu ole mis minus kõneleb. Enda asi liigub ootuspäraselt teosammul, aga ta sellegipoolest liigub. Istmed on põhimõtteliselt valmis ja ootavad autosse tõstmist. Nad on kül ilusad ja värsked, aga ma ei saa nendega ikkagi lõpuni rahul olla. Erinevatest tükkidest kokku õmmeldud istmed jäid kahjuks veidi erinevat tooni. Mis sest, et kõik on tehtud originaal materjalidest. Ehkki autos sees see viga väga näha ei jää, otsin ikkagi veel istmeid, et mingil hetkel katted paremini omavahel sobima saada. Tagaiste on juba kenasti autos sees, kuid esiistmetega on veidi veel vaja projektitada. Originaal istmesoojenduse matid olid loomulikult katki ja neid polnud võimalik uusi osta. Seega ostsin mingid järelturu matid, mis tundusid juba esmapilgul igatepidi lahjemad ja väiksemad kui originaalid. Ning lisaks ei taha nad väga ühilduda auto originaalse elektrisüsteemiga. Elektrikust sõber saab veel pureda.
Pilt Pilt

Teine põnev väljakutse olid autot katvad plastikud. Minule uus teadmine, et Golfidel on neid plastikust kaari väga palju erinevaid variante. On vist erinevad suure stange ja väikse stange omad, GTI ja G60 omad, mingid ajastute vahed jne. Ma siiani täpselt ei tea. Aga nüüd juba tean, et isegi suure stangega GL Jetta ja GTI Golf, mis seni olid minu silma jaoks täpselt sama plastikuringiga, osutusid reaalsuses erinevateks asjadeks. Country kasutab loomulikult neid kõige-kõigemaid, sihukesed laiad ja tummised, vist äkki G60 omad? Lühidalt siis just neid mida kusagilt saada pole. Mul olid nad küll kõik olemas, kuid ma meelsamini oleksin ostnud kõik uued ja ilusad. Mõistes idee keerukust vaatasin kriitiliselt enda omadele otsa. Kaared olid tegelikult kasutatavad, kuid vasak esimene oli ikka olulise defektiga. Pesin nad hoolega puhtaks, föönitasin üle ja neetisin autole külge. Noh … ütleme et esialgu sobib.
Pilt

Omaette tripper on ka ukseliistudega. Esiteks nad ei püsi küljes. Originaal tüüblid on katki ning ebayst ostetud järelturu tüüblid on kasutamiskõlbmatud. Proovisin kombineerida siis BMW uksepolstri tüübleid ja Golfi aftermarket kummilutte. Sai parem, kuid ikkagi on nad kuidagi lödilt küljes. Nüüd sõber Asko soovitas ühte järgmist varianti. Tellisin nad ära, loodame parimat. Lisaks oli minu autol ostes puudu juhiukse liist. Oli minema lennanud ja soomlane ütles, et ei viitsinud kinni pidada. Okei vana ... Ning olles tänaseks teinud juba umbes 3-4 katset seda hankida, on mul tulemuseks terve peotäis igasuguseid liiste, kuid juhiuksel haigutab ikkagi tühjus. Lootus on...

Minu olemasolevatest plastikutest olid täitsa kasutamiskõlbmatud alumised karbilaiendid. Soomlane oli nad kruvidega kinni tõmmanud, sest kõik kinnitused olid katki. Mulle üllatuseks maksid need lihtsad plastikud kasutatuna ebays kuni 200 EUR tükk. Kus häda suur, seal tulevad appi sõbrad. Ühel ilusal õhtul kogunes garaazi ootamatult suur hulk sõpru ja seltsimehi, kes käitusid imelikult ja vahetasid omavahel salapäraseid pilke. Kuni siis selgus, et valitud kaader oli terve päeva mööda Eestimaad sõitnud ning vihma ja tuult trotsides püüdnud tulutult osta ikkagi paari komplektset Countryt ning viimases hädas käinud rappimas erinevaid Golfe, Jettasid ja Syncrosid. Tulemusena kärutäis rupskeid, mille seas ka mitu mulle väga olulist detaili. Nende seas täiesti korralikud karbilaiendid.

Nüüd polnud enam pääsu. Et sõprade ees mitte laisaks ja rumalaks jääda, kasisin nad peagi ilusti puhtaks ja föönitasin üle. Paarile väiksemale defektile vaatamata ikka päris ilusad detailid.
Pilt Pilt

Omajagu tegemine oli komplekteerida ilus komplekt kinnitusklambreid, veidi remontida viga saanud kinnitusi ja sättida kogu see asi üheks tervikuks kokku. Kui originaalis kinnitus see asi karbi külge kahepoolse teibiga ning laiendid pidid kuidagi oma habraste plastikust nagadega kinni püsima, siis mulle tundus, et nii labaselt see asi ikkagi täna enam küljes ei püsi. Lasin igale kontaktile veidi liimi ka vahele ja lõpuks kinnitasin auto külge ka liimiga, mitte teibiga. Aga tulemusena juba täitsa kena Golf. Kuigi oma ajutiste ratastega ikka mõnusalt kipakas.
Pilt Pilt

Edasi tunduski hea plaan teha korda rattad. Ma tean, et tegelikult peaks neid korrektselt restaureerima, kuid ma lihtsalt tundsin, et ei taha hetkel sellele raha kulutada. Seega lasin nad lihtsalt pealt üleni originaaltoonis tumedaks ära värvida. Seest ja tagant ei värvinud üldse. Et aga Country originaal Speedline veljed olid poleeritud treisoonega äärtega, palusin teha ühe rakise ning kinnitasin nad treipinki.
Pilt

Omamata mingit ettekujutust kas mu idee lendab, tahtsin saavutada kodusel teel treisoonega veljele sarnast pinda. Kindlasti mitte kõrgläikeni poleeritut, vaid just sarnase pikijoonega nagu originaal. Hakkasin teda lihvima üsna jämedate paberitega, et värv ja korrosioonipoorid eemaldada. Algus oli ikka suht ehmatav.
Pilt Pilt

Aga pikkamööda läks asi paremaks.
Pilt Pilt

Lihvpaberitest läksin kuni 600-ni ja siis poleerisin mingi suvalise riiulilt leitud pastaga ta läikima. Eksperimendi korras tehtud asi, ei olnud mahti poest õigeid vahendeid tuua. Visuaalselt olen tulemusega väga rahul. Efekt on sarnane originaalile, kuid muret teeb loomulikuilt see katmata pind. Talvel ma ei proovigi nende velgedega sõita, kuid tegelikult ei kannata see haljas pind isegi pesuvahendeid. Lähevad kohe laiguliseks. Praegu proovin teda kaitsta mingite kosmeetikavahenditega. Kui ikka üldse ei saa, tuleb nad üle lakkida.
Pilt Pilt

Eks jätkame
Kes tänasid kasutajat Tihhonov selle postituse eest:
matis

Kriisa
Huviline
Postitusi: 328
Liitunud: 31 Mai 2010, 13:42
Auto: Golf 7.5
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 8 korda

VW Golf Country '91 - Tihhonov

Lugemata postitus Postitas Kriisa » 04 Nov 2019, 09:29

Hea on ikka lugeda sellist teemat. Au ja kiitus sulle ja tundub, et ka kõikidele su headele sõpradele, tänu kellele see pill uuesti ellu ärkab. Föönitatud pind on ilus küll, aga kahjuks ei püsi väga kaua sellisena, samas iga mingi aja tagant pole ilmselt mingi vaev seda ka üle käia uuesti. Poleeritud veljeranti olen ise peale pesu teinekord lihtsalt kiirelt pasta ja lapiga üle käinud või tihedamini hooldanud ja püsib üsna kena ka tükk aega hiljem. Edu tegemistes ja ootan kindlasti uusi postitusi.
SOUTHERN STANCE "Sellega kõik algab ja lõpeb. Kes asja teisiti näeb on reetur."

Vasta

Mine “Huviliste autod”