VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

Kert33Gtr
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 31 Jaan 2008, 21:19
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kert33Gtr » 03 Okt 2019, 11:54

Auto on nüüdseks minu käes olnud 10a ja selle ajaga on nii mõndagi toimunud. Alguses jätkasin eelmise omaniku alustatud teemaga kuid sel moel ei ole minul teemat foorumis täielikult hallata. Arvan, et tegemised autokallal võiks huvi pakkuda ka teistele ja sellepärast tegin päris uue teema.

AUto oli algselt 1.8ABS tüüpi mootoriga. Võimsust oli siis 66kW. Sai seda mootorit ravitud ja järgi aidatud, kuid aeg oli oma tööt teinud ja tuli mõtlema hakata uuema mootori peale. Sai siis soetatud 2.0 2E koos juhtmestiku ja bensiinipumbaga. Selle mootoro paigaldamine käis lihtsalt kuid probleeme oli käimasaamisega. Probleem oli tookord bensiinipumbas mis ei tootnud piisavalt rõhku (3bar asemel 1,2bar). Sai seda 2E samuti järgi aidatud kuid oluliselt tõsisemalt kui eelmist mootorit. 2E sai soomes tehtud plokikaane ja 272 nukkvõlli ja mikidemaalt reguleeritava nukaratta. Mootorit sai proovitud nii ja naa kuid selgeks sai ka see, et lagi jüudis kätte. Ilmselt jäi selleks piirajaks orig aju.

Jõudis kätte päev kui kuulsin, et 1,8T mootoreid saab täiesti ametlikult G3 vahele tõsta ning probleemid igasuguse ülevaatusega kaovad. See oli ka minu üks põhilisi tingimusi, et kui mootorivahetuse teen siis ainult legaalse. Hakkasin siis maad uurima, et kus sellise mootori saaksin osta. Selgeks sai see, et risti asetusega mootorid omavad 1:1le kinnituskohti G3 mootoritega. Seega langes igasugune aretus mootori kinnitamise osalt ära. See on ka tegelikult üks tingimusi miks lubatakse neid swappe ametlikult teha. Leidsin ühe pakkumise mis sisaldas kogu juhtmestikku ja k.kasti ja muud mudru mis tarvis mootori paigaldamiseks. Kuid kui mootor koju sai, selgus see, et mootoril oli saale ringi käinud ja üldse oli ilmselt õlivahetus välbad kaugelt ülelastud. Egas midagi tuli leida teine plokk koos kaanega. Õnneks oli esimese doonormootori müüja mõistlik ja kompenseeris Tartust toodud uue mootori.

Siis sai saadetud mootor Soome Uku juurde, kes tegi vajalikud tegevused nii ploki kui ka kaanega. Samuti said nukid kangemaks tehtud kui seda on originaalis. Selleks soovitas Uku vabalthingava nukkasid. Mootori ehitamisega sai eesmärgiks see, et ta pab olema sepissisuga juhuks kui isu peaks kasvama hakkama. Kolvid said Wössneri toodangust ja kepsud maxspeedingust H-profiilid. Kaanes said uued juhtpuksid ja väljalase topelt vedrud ja loomulikult uued sääretihendid. Plokk sai vändaliini hooni ja suuremad ja tugevamad poldid, mis hiljem mootori koostamisel jäid ette õlivannile . Kerge vanni modifikatsioon ja kokkupanek jätkus. Mootori koostamisel sai kasutatud ainult uusi juppe selleks oli palju abi aeromotors'i weebipoest kus varuosade hinnad olid siis ühed soodsamad.

Mootoriruumi värvimistööd toimusid 2018 suvel ja võtsid aega oma 2 nädalat. Ega ma eriti ei kiirustanud ka :)

Mootori juhtajuks sai valitud MaxxECU sel põhjusel, et tuge saab Eestist ja ei vaja auto interjööri solkida mingite lisanäidikutega. Nimelt sellel juhtajul on wifi võimalus mis kuvab soovitud andmed android telefonile. Etteruttavalt võin öelda, et väga vinge wärk.

Mõnes mõttes oli hea, et see esimene mootoriplokk oli nagu ta oli, sest seda sai kasutada samal ajal auto peal fabritseerimiseks. Et mida siis oli tarvis teha? Nimelt oli mul veel üks eesmärk teha auto kapotialune selline, mis näeks välja nii nagu auto oleks tehasest sellises olekus tulnud. Seega ei tohtinud torud ega voolikud joosta risti rästi, kuidagi ebaloogiliselt. Alguses lõin kuvandi kuidas see olema peab enda peas, siis hakkasin seda realiseerima ellu. Külge läks orig. kollektorid, turbo ja katiga summutipüksid. Viimase tellisin UK'st 130eur eest (koju kätte hind, EU sertifikaadiga), Eestis pakuti odavaimat varianti 260eur'ga! Viimati nimetatud jupid istuvad G3le 1:1le. Kõige keerulisemaks osutus tulede ja radikamaski modifitseerimine. Siin oli jälle minu üks tingimus, et mingeid lõikeid stangesse ega kandvatesse konstruidesse ei tee! Seega tuli kuidagi suur cooler ära mahutada stange taha. Kes teab kui vähe on ruumi G3 stange tala ja radika vahel siis on selge, et midagi tuleb ette võõta maskiga kui tala ega stanget lõikuda ei taha. Siis tuli radikas koos ventidega oma 800mm mootori poole liigutada. Sai tehtud nii palju ruumi, et mahtus ka konditsioneeri radikas sinna radikate vahele ära. Mootori radikaks valisin VR6 mõeldud radika. Mask sai samuti VR6, topelt ventikatega võetud. Igatahes mahtus kogu krempel ilusti ära ja ruumi jäi ülegi ilma stangesid ja talasid lõikamata. Samuti sai tuledejuhtmestik pikendatud ja peidetud selle maski sisse ära.

Mõned pildid töökäigust:
2E eemaldamine
Pilt
Pilt

Värvimine
Pilt
Pilt

Cooleri sobitamine
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Mootori assy:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Karteri modifikatsioon:
Pilt
Pilt

Juhtaju
Pilt
Viimati muutis Kert33Gtr, 18 Dets 2019, 22:03, muudetud 6 korda kokku.
Borbet veljed FaceBookis
Borbet veljevalikuga saab tutvuda http://www.phoenixwheels.eu (võimalik ka liisida) ja Forss OÜ, Mooni 30 Tallinn

Kert33Gtr
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 31 Jaan 2008, 21:19
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Golf3 GT(R) 1.8>2.0 2e>1.8T Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kert33Gtr » 03 Okt 2019, 12:12

Enne kui turbo sai installitud tegin natukene taustauuringut ja selle tulemusel tellisin taaskord mikidemaalt K04 turbole upgrade kiti. Upgrade seisneb selles, et turbo laagrid vahetatakse paremate vastu (parem õlitus ja lubatust suurem laaderõhk).

Lisan mõned pildid sellest tegevusest:
Pilt

Survelaager orig vs. 360 kraadi upgrade. Sellel lubatakse üle 1,5bar rõhku orig kuni 1bar vastu.
Pilt

3 õlikanalit ühe asemel
Pilt

valmis asi
Pilt
Kes tänasid kasutajat Kert33Gtr selle postituse eest:
maario3
Borbet veljed FaceBookis
Borbet veljevalikuga saab tutvuda http://www.phoenixwheels.eu (võimalik ka liisida) ja Forss OÜ, Mooni 30 Tallinn

tofetome
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 121 korda

Golf3 GT(R) 1.8>2.0 2e>1.8T Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas tofetome » 03 Okt 2019, 12:48

Tundub tulla igati korralik ja äge projekt! Edu!

Märk maas.
Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!

Kert33Gtr
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 31 Jaan 2008, 21:19
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Golf3 GT(R) 1.8>2.0 2e>1.8T Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kert33Gtr » 03 Okt 2019, 14:40

Saabus 1. juuli 2019 kui auto oli kokku pandud juhtmed ühendatud seega seadistamine võis alata. Suureks abiks oli Gert Leisson kes aitas auto käima saada ja kelle abita oleksin ilmselt mõtetult aega kulutanud veaotsimisele. Tegime siis tagumiku dünoga selle esimese seade. Gert silus igasuguse deto välja (tal olid klapid peas mis olid omakorda ühendatud detoandurite kohale). Seade sai siis closed loopis tehtud, et kompenseerimine käib lairiba lambda järgi. Maanteel kruiisides oleks võinud segu olulisemalt lahjema teha aga seda jõuab veel.

Kindlasti enne kui seadistama minna tuleks teha turbo autol süsteemile rõhutest. Kahjuks minul jäi see tegemata enne seadistust. Üle 1bar ei puhunud boosti kohe kuidagi. Mis selgus oli see et üks lõdviku klamber oli jäänud pingutamata ja sealt tuli kohinal õhk läbi :( Ei hullu, pingutasin selle ära ja rõhku tuli 1,2bar. Ikkagi vähe! Siis hakkas üks jant pihta, et milles häda? Sai kahtlustatud, et katt on umbes või wg ei istu õigesti oma pesas. Sai kontrollitud ja uuritud foorumeid ja mis lõpuks selgus oli see, et WG actuaator ei jõua kinni hoida. Wortex foorumist sain siis idee paigaldada lisavedru. TOIMIS! Nüüd sõidan 1,5-1,7bar vahel ja auto rebib nii nagu ta pole seda kunagi varem teinud. AFR on ilusti 11,5 koormuse all seega küttenälga veel ei ole. Ilmselt selle turboga on ka voolavus lõppenud. Kui juurde tahta siis tuleks midagi muud sinna panna. Hetkel sõidab auto pea-aegu originaal k.kastiga. Ainult, et viies käik sai koos kasutajaga CD-R disla oma paigaldatud, et maanteel oleks pöörded madalamad.

Enne kui mingeid muudatusi tegema hakata mootori poolel on tarvis üks tugevam käigukast valmis teha. See saab olema selle talve projekt. Toore (02J ja käiguhoovastik) on selleks olemas, puudu veel üks lukk peotäis ARP polte/mutreid ja kasti tugevduse plaat. Hooratas koos sidurikorviga on ka ootamas. Hooratta tasakaalustas loomulikult Uku :)

Pärast Gerdiga seadistamist tegin kolmanda õlivahetuse ja sisse läks 10W60 LiquiMoly.

2 juulil, seega järgmisel päeval, helistasin ARKi ja küsisin, et kas enne näitama tulemist pean autole ka tehnoülevaatuselt CO2 näidud võtma. Öeldi et ei ole tarvis, tulge angaari kohale. Egas muud kui sõitsin Mäepealse ARKi kohale ja võtsin järjekorra numbri. Ootasin mingised 20min ja järg jõudis minuni.
Tuli siis ametnik minu juurde ja uuris, et mis mind siia toob? Vastasin, et soovin registreerida ümberehitust. Ametnik küsis kohe kas ümberehitusluba on olemas? Vastasn, et on jah ning võtsin telefonist selle välja. Ametnik palus selle tema e postile saata. Saatsin ära. Siis palus auto kapoti avada, hakati pildistama, iga nurga alt tehti pilti. seal oli veel inimesi kes tulid ka vaatama mis toimub ja siis küsiti, et mis mootor ja kui palju kW on. Vastasin et 110kW. Jama oli ka. Nimelt sellele tulede raamile oli jäänud mingi vana VR6 andmesilt, mille unustasin maha võtta. Ametnik pildistas seda ja siis selgitasin talle olukorda miks nii. Ei jäänud head tunnet mulle sellest. Siis juhtus midagi mis oleks vist muidu saatuslikuks võinud saada aga - ametnik ütles "ma annan teile võimaluse siit läbida kui tuuleklaasilt BORBET kleepsu eemaldate. See varjab vaatevälja". Ega siis midagi, kiskusin selle maha. Õnneks oli ilm tol päeval väga soe ja kleeps tuli laitmatult ning kiiresti maha. Siis läks ametnik koos fotograafiga oma kabinetti mina jäin ootama. Ootasin mingised 10min ning ametnik astus kabinetist välja ja kutsus mind härraks perenime järgi. Ma pole ausalt sellise pöördumisega harjunud. Ametnik: "vaadake nüüd neid andmeid, kas kõik klapib?" Ta jätkas, "ma panin teile siia märkuse, et võite kasutada ilma andmesildita. Kas nii sobib?" Ma vastasin, et mul on kuuris originaal silt olemas, et ma needin selle sinna külge. Mul on töörisstad selleks olemas. Ametnik mõtles, "ma saan teha otsuse selle järgi mis siin kohapeal on". Seega märkus jäi kehtima. Seejärel saatis ametnik mind sinna peamajja dokumente vormistama. Ootasin vist 10min maksin 20eur lõivu ja uus teh.pass oli käes.

Tänaseks olen pea-aegu 1000km sõitnud. Iga kord kui rooli istud läheb nägu naerule :) Varem oli mul võimsuse etaloniks K24 manuaal Accord kuid see kahvatub Golfi kõrval.

Pilt

Pilt

Kert
Borbet veljed FaceBookis
Borbet veljevalikuga saab tutvuda http://www.phoenixwheels.eu (võimalik ka liisida) ja Forss OÜ, Mooni 30 Tallinn

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

Golf3 GT(R) 1.8>2.0 2e>1.8T Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas tito » 03 Okt 2019, 16:43

Päris hea lugemine :thumbup:
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

Kriisa
Huviline
Postitusi: 328
Liitunud: 31 Mai 2010, 13:42
Auto: Golf 7.5
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 8 korda

VW Golf III GT(R) 1.8>2.0 2e>1.8T Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kriisa » 04 Okt 2019, 07:38

Väga äge teema. Kapotialune näeb tõesti hea välja ka.
SOUTHERN STANCE "Sellega kõik algab ja lõpeb. Kes asja teisiti näeb on reetur."

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

VW Golf III GT(R) 1.8>2.0 2e>1.8T Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas GTI » 04 Okt 2019, 07:46

Võrdluseks oleks võinud ka auto nn. päris vin-koodi näidata kojameeste plastiku juures.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kert33Gtr
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 31 Jaan 2008, 21:19
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8>2.0 2e>1.8T Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kert33Gtr » 04 Okt 2019, 08:33

GTI kirjutas:
04 Okt 2019, 07:46
Võrdluseks oleks võinud ka auto nn. päris vin-koodi näidata kojameeste plastiku juures.
Ametnik kontrollis seda esimesena. Sellega oli ka väike intsident, sest olin kogu mootoriruumi ja selle esiklaasi aluse vanni kõik üle värvinud ja lakkinud. Lakk omakorda valgus kerenumbritesse nii, et neid vaevu näha oli. Ametnik kontrollis neid taskulambiga tähe ja numbri haaval. Vabandasin sellepärast ja ütlesin, et oleksin pdanud enne lakkimist selle kinni katma, oleks kergem lgeda olnud. Ta ei pahandanud selle peale üldse :) Ilmselt talle meeldis töö kvaliteet, sest mootori paigalduse osas ei olnud mingit nurinat.

Kert
Borbet veljed FaceBookis
Borbet veljevalikuga saab tutvuda http://www.phoenixwheels.eu (võimalik ka liisida) ja Forss OÜ, Mooni 30 Tallinn

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

VW Golf III GT(R) 1.8>2.0 2e>1.8T Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas tito » 04 Okt 2019, 08:54

Kert33Gtr kirjutas:
04 Okt 2019, 08:33
... Ametnik kontrollis neid taskulambiga tähe ja numbri haaval. Vabandasin sellepärast ja ütlesin, et oleksin pdanud enne lakkimist selle kinni katma, oleks kergem lgeda olnud. Ta ei pahandanud selle peale üldse :) Ilmselt talle meeldis töö kvaliteet, sest mootori paigalduse osas ei olnud mingit nurinat.

Kert
No pole ka ju põhjust nuriseda :D
Ma olen elus mõnda korralikult teostatud mootorivahetust näinud- see piltide järgi on top 3 es
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

Kert33Gtr
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 31 Jaan 2008, 21:19
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8>2.0 2e>1.8T Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kert33Gtr » 04 Okt 2019, 09:32

Alguses mind häiris kapotitrosi asend, mis on ilmselt liiga lühike ja mis jookseb liiga avalikult risti üle torude. Mingil hetkel ei pannud seda enam tähele ja leppisin olukorraga. Kui sellele nüüd uuesti tähelepanu pöörata hakkab jälle häirima. Kui kellelgi on pakkuda pikemat kapoti trossi kui originaalis, siis võib julgelt pakkuda. Ilmselt tross mõne kliimaseadmega golfi küljest peaks sobima.

Kert
Borbet veljed FaceBookis
Borbet veljevalikuga saab tutvuda http://www.phoenixwheels.eu (võimalik ka liisida) ja Forss OÜ, Mooni 30 Tallinn

Kert33Gtr
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 31 Jaan 2008, 21:19
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8>2.0 2e>1.8T Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kert33Gtr » 21 Okt 2019, 22:35

Täna 21. oktoobril, täpselt kümme aastat tagasi, veeresin õue Golf 3 GT'ga. Ei oleks osanud arvata, et sellest autost midagi sellist saab nagu seda ta tänaseks on. Käisin teist täna tuulutamas ja silitamas, sai ka mõned jõulised tõmbed tehtud. Nägu on väga tihti kõrvuni peas selle autoga sõites. Kerge hirm on ainult selle 020 kasti pärast, mis hetkel all ja mis nii vapralt sellele valule vastu peab. Hämmastav, et see kast oli mõeldud elama kõigest 66kW mootori küljes ja see kast on olnus selle autoga sünnist saati. Kui palju see 1,8t täna jõudu ja väänet toodab ei ole täpselt teada aga aiman, et oluliselt rohkem kui ta tehasest tuli :)

Nüüd pole muud kui edasi arendada. Soomest sai tellitud 02J kastile Quaife lukk ja sellele ARP poldid, mis peaks saabuma käesoleval nädalal. Siis mõned pudinad veel kasti jaoks, et vältida undamist ja võllid omal kohal püsiks. Kergelt sügeleb juba mõnda aega evo IX vurri järele :)

Kui auto paberimajandusega pead murdsin aitas väga palju kasutaja Rocco, kes ise sama tee läbi käinud. Tema selgitas mida täpselt küsitakse ja kuidas avaldused vormistada tuleb. Tegin nii nagu Rocco ütles ja kõik sujus praktiliselt probleemideta. Kui vaid välja arvata see tuuleklaasi kleepsu intsident angaaris millest kirjutasin varajasemas postituses. Üht teist sai küsitud ka kasutaja Mattiase käest kuidas ja mis. Igatahes Rocco sisestas mulle oma projektiga hulga kindlust, et küll ka mina sellega hakkama saan. Ja saingi.

Kert
Borbet veljed FaceBookis
Borbet veljevalikuga saab tutvuda http://www.phoenixwheels.eu (võimalik ka liisida) ja Forss OÜ, Mooni 30 Tallinn

Kert33Gtr
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 31 Jaan 2008, 21:19
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kert33Gtr » 28 Okt 2019, 23:16

Täna sai paigaldatud originaaliga võrreldes 3x tootlikum paagisisene pump Quantum 340. Pole teab mis eriline kuid teeb oma tööd tublisti. Walbro 450 ja 525 hellcat pumbad pidavat päris lärmakad jääma ja seda ma kindlasti ei soovi. Quantum pump on vaikne, üldse pole kuulda kui auto mootor töötab. Ainult enne käivitust on kerge surin nagu originaalil. Sai kurvetatud ja kangutatud ning poole pagiga ei tekkinud mingit kütusepuudust nagu nendel tavaliselt kombeks on. Pump mahtus originaal kanistrisse ja paigaldada oli seda väga mugav. Ainult, et suurema ristlõikega toitekaablid tuleb vedada, sest see pump neelab 3bar rõhu peal 11.8A voolu!

Pilt

Kert
Borbet veljed FaceBookis
Borbet veljevalikuga saab tutvuda http://www.phoenixwheels.eu (võimalik ka liisida) ja Forss OÜ, Mooni 30 Tallinn

Kert33Gtr
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 31 Jaan 2008, 21:19
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kert33Gtr » 31 Okt 2019, 00:35

30.oktoobril saabus pakk Soomest, mis aitab jõudu paremini maha panna. Uurin alustuseks foorumitest ja youtubest kuidas selle installeerimine välja näeb. Kõige hirmutavam on diffri laagritele preloadi saamine, et liiga lõtv ega liiga pingule ei jääks. Kui studeerides selgub, et parem oleks loovutada kasti tööd asjatundjale, siis nii ka teen.

Pilt

Mõned näited weebist kuidas 02J kasti lahata:
https://forums.vwvortex.com/showthread. ... SD-install
https://media.repxpert.de/media/lokale_ ... ck.pdf.pdf

Kasti laagrite koodid: https://www.zelek.com/vw02J_hard_parts. ... 2juhG7dlXA

Kert
Viimati muutis Kert33Gtr, 11 Dets 2019, 12:11, muudetud 2 korda kokku.
Borbet veljed FaceBookis
Borbet veljevalikuga saab tutvuda http://www.phoenixwheels.eu (võimalik ka liisida) ja Forss OÜ, Mooni 30 Tallinn

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas ryan » 28 Nov 2019, 16:19



Siin on vist terve TT ringi tõstetud.

Kasti kohta on ka supper õpetus tehtud 8)
Aga miks siis kohe ei panda TDI kasti vaid 5 käigu hammakad vm ?
Viimati muutis ryan, 28 Nov 2019, 16:33, muudetud 1 kord kokku.
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

Kert33Gtr
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 31 Jaan 2008, 21:19
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kert33Gtr » 28 Nov 2019, 22:39

ryan watch?v=5post_id=938211 kirjutas:
28 Nov 2019, 16:19

Aga miks siis kohe ei panda TDI kasti vaid 5 käigu hammakad vm ?
Seda sellepärast, et mida kiirem on peaülekanne, seda suurem koormus langeb väljund võllile, mis võib kasti lõhki suruda. Selleks on küll lahendus, mis sellist stsenaariumit ära hoiab kuid käigud poleks ikkagi strippimise eest kaitstud. Aeglasem peaülekanne talub koormust paremini. Maantee sõitu saan nautida 0,658 viienda käigu ülekandega.

Väänet on autol juba käesolevas seades ebamaiselt palju (roolist tuleb ikka kõvasti kinni hoida) ning seda saab olema uuel hooajal veel rohkem.

Pilt

Tegu on mitsu evo9 OEM turboga. Pildil olev isend on sõitnud 500 rallikilomeetrit ja sain selle omanikuks mõned päevad tagasi. Pikilõtk puudub. Sisu (laagrid) tellin USAst uue ja tugevama. Need tulevad samast ettevõttest kelle tehtud laagrid on ka minu K04 vurris.

Homme lisan pildid, mis juhtub evo9 turboga kui sõita suurema laaderõhuga kui seda tehas on lubanud.

Kert
Viimati muutis Kert33Gtr, 17 Dets 2019, 13:46, muudetud 1 kord kokku.
Borbet veljed FaceBookis
Borbet veljevalikuga saab tutvuda http://www.phoenixwheels.eu (võimalik ka liisida) ja Forss OÜ, Mooni 30 Tallinn

Kasutaja avatar
Mattias
EVWK juhatus
Postitusi: 684
Liitunud: 17 Okt 2007, 08:49
Auto: G3 1.8T,Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 45 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Mattias » 28 Nov 2019, 22:45

Tahan kindlasti pildimaterjali,kuidas ja kuhu sa selle ära mahutad. 🙂
Ise unistan ikka disco potato'st seal moto otsas..
G3 1.8T teema | Disain ja muud tegemised: UnitedDesign&Code | Ühel õigel autohuvilisel on pool autot koguaeg toas.

Kasutaja avatar
Corra
Huviline
Postitusi: 967
Liitunud: 13 Juul 2007, 16:55
Auto: VW Passat B5 1,9TDI 4motion, Golf 2 16v
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 4 korda

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Corra » 28 Nov 2019, 23:01

Ma lõhnan siin varsti juba nelikuks tegemist.

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas tito » 29 Nov 2019, 11:52

Corra kirjutas:
28 Nov 2019, 23:01
Ma lõhnan siin varsti juba nelikuks tegemist.
Keeruline, ristimootori puhul on roolilati ja sillatala vahelt ruumi täpselt nii palju kui tehase kõrsikul olema peab :)
Kui sinna veel nelivedu lisada siis läheb ruumiga vääääga kitsaks... loomulikult on mingeid custom lahendusi võimalik aretada.
Pilt
Mul oli veel tavaline 2" toru + kuumakate ja no igal pool oli mm mäng :)
Samas Kristjani puskast mäletan, et kole võimas monomähkur on keeruline igapäevaliikurina ja ammendab ennast suht kiiresti, ma ei saa aru kuidas Mattias enda autost rõõmu leiab :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Manused
image.png
image.png (329.03 KiB) Vaadatud 11482 korda
Viimati muutis tito, 29 Nov 2019, 12:03, muudetud 2 korda kokku.
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 29 Nov 2019, 11:59

EVO 9 turboga saad ilmselt lähes 400hj, Evode peal tuleb sinna 400+ kanti tava kütusega, 1.8T puhul ilmselt nii roosiline ei ole aga E85-ega peaks selle jõu kätte saama küll.
Mul endal EVO 9 turbo riiulis, mis peaks Tomioka Racing toode olema, ootab kuhu teda peale installida, võimalik, et üritan vägistada T3-DIV to EVO 9 vaheflantsiga T3-DIV kollektori külge, mida isegi näinud oled.
Antud EVO 9 turbo peaks olema väga hea valik kuni 2L 4 silindrit mootorile (kuna on divided kojaga).
Kui see sisendflants ainult nii lolli kujuga ei oleks ja pukside asemel kuullaagrid oleks :).
Viimati muutis M-Tech, 29 Nov 2019, 15:06, muudetud 1 kord kokku.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas ryan » 29 Nov 2019, 14:00

Maantee sõitu saan nautida 0,658 viienda käigu ülekandega.
Ma saan aru, et sul on see kast all ?

Code Type cc 1. 2. 3. 4. 5. Final
CTN 02A 1,9 1Z/AHU/ALE * 3,778 * 2,118 * 1,36 0,971 * 0,756 * 3,158

Viies on selle pärast sul 0,658 et on pandud teised hammakad ?

Ma neist ülekannetest midagi ei jaga, kas suuremad numbrid on pikemad käigud või vastupidi ?
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

Kasutaja avatar
Mattias
EVWK juhatus
Postitusi: 684
Liitunud: 17 Okt 2007, 08:49
Auto: G3 1.8T,Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 45 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Mattias » 29 Nov 2019, 15:13

tito kirjutas:
29 Nov 2019, 11:52
Corra kirjutas:
28 Nov 2019, 23:01
Ma lõhnan siin varsti juba nelikuks tegemist.
Keeruline, ristimootori puhul on roolilati ja sillatala vahelt ruumi täpselt nii palju kui tehase kõrsikul olema peab :)
Kui sinna veel nelivedu lisada siis läheb ruumiga vääääga kitsaks... loomulikult on mingeid custom lahendusi võimalik aretada.
Pilt
Mul oli veel tavaline 2" toru + kuumakate ja no igal pool oli mm mäng :)
Samas Kristjani puskast mäletan, et kole võimas monomähkur on keeruline igapäevaliikurina ja ammendab ennast suht kiiresti, ma ei saa aru kuidas Mattias enda autost rõõmu leiab :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sorry, et teemat solgin, aga kommentaar sellele on lihtne - mul on liiga vähe jõudu seal vahel :D
Küll see ammendub, kui jõu tegemine reaalsuseks saab.
Kes tänasid kasutajat Mattias selle postituse eest:
tito
G3 1.8T teema | Disain ja muud tegemised: UnitedDesign&Code | Ühel õigel autohuvilisel on pool autot koguaeg toas.

Kert33Gtr
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 31 Jaan 2008, 21:19
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas Kert33Gtr » 29 Nov 2019, 20:38

ryan kirjutas:
29 Nov 2019, 14:00

Ma saan aru, et sul on see kast all ?

Code Type cc 1. 2. 3. 4. 5. Final
CTN 02A 1,9 1Z/AHU/ALE * 3,778 * 2,118 * 1,36 0,971 * 0,756 * 3,158

Viies on selle pärast sul 0,658 et on pandud teised hammakad ?

Ma neist ülekannetest midagi ei jaga, kas suuremad numbrid on pikemad käigud või vastupidi ?
Mida väiksemad numbrid, seda kiirem ülekanne. Täna veel on all 020 kast 1,8 GT ABS mootori oma (minu auto originaal kast) mis on väga tubli olnud ja sellele valule väga hästi vastu pidanud. Samas pole temaga lollusi teinud, ainult et 4 käik hakkas koormuse all libisema (uus orig. tagurpidi sidur ei hoia kinni seda midaiganesväänet).

Seda autot nelikuks tegema ei hakka. Kasutaja CD-R on aeg-ajalt kostitanud neliku pulkade kuulutustega aga mina pole vedu võtnud. Eks nelik loogilisem oleks sellise seade puhul aga kui juba 2,5" leegikas täidab seal ruumi ära, siis kuhu see gardaanindus mahtuma peaks?

Lisan ka mõned fotod Evo9 turbost, mis on üle oma mehaaniliste võimete boosti tunda saanud.

Thrust bearing - survelaager. Märkate seda süvendit laagris? See peab olema tasa ülejäänud pinnaga.
Pilt

Pilt

Ning selle kulumise tõttu juhtus nii
Pilt

Pilt

Kert
Borbet veljed FaceBookis
Borbet veljevalikuga saab tutvuda http://www.phoenixwheels.eu (võimalik ka liisida) ja Forss OÜ, Mooni 30 Tallinn

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas ryan » 29 Nov 2019, 21:15

Mul oli ka kunagi golf kahel 1,8 66kw GT selline kast, et teisega tõmbas sajani välja, väga pikad käidud olid ja madalad pöörded.
Siis kui sellel läks katki tagumine käik, sai seal peal 3 erinevat läbi proovitud sest romulas arvati, et mis neil ikka vahet on.
Valikus oli diisel, gti ja midagi veel, pöörded olid jube kõrged ja linnas oli 5 sees ja 80-ga 3000 pööret juba.
Kuigi gti-ga ma sain ka sõita tol ajal ja sellel olid ka madalad pöörded jne, mis ajas mind segadusse, et kast ei sobi.
Viimati muutis ryan, 29 Nov 2019, 21:18, muudetud 1 kord kokku.
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas ryan » 30 Nov 2019, 08:50

PiltPilt

Mis turbosse puutub siis ma ise sõidan selliste labadega ringi, läheb edasi küll :mrgreen:
Mingi asi on ilmselt läbi käinud sealt :roll:
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Golf III GT(R) 1.8T '93 - Kert33GTR

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 30 Nov 2019, 12:01

Võlli ja külmaosa tiiviku paned nüüd uued gramm suuremad ja lased korpuse ära töödelda?
Või on reaalsuses korpuse osal vaid kosmeetiline defekt?
Balanseerida ka lased keskosa peale komplekteerimist või jääd heale õnnele lootma?

Olen kunagi sama moodi ühel GT2860RS-il keskosa vahetanud, kuna laagrid andsid,
saba sest boosti oli 1.7bar konstantselt, mis on üle flow map-i piiri ehk turbo oli ülepöördes pidevalt.
Seal oli ka külmaosal õrn defekt aga nii minimaalne, et liigitus pigem kosmeetiliseks,
peale keskosa vahetust vanade kodadega spool-i erinevust ei tundnud.
Hiina odavturbodel ongi lõtkud tiiviku ja korpuse vahel ropud jäetud, et asjad töökindlamad oleks ning selle tõttu nad kõik ka nii s***sti spoolivad.
Viimati muutis M-Tech, 30 Nov 2019, 12:06, muudetud 2 korda kokku.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Vasta

Mine “Huviliste autod”