VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

GolfGT
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 21 Juul 2023, 20:16
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas GolfGT » 21 Juul 2023, 21:00

Tere!

Sai igapäeva sõiduki kõrvale üks hobiauto soetatud. Ostsin ta siitsamast Tartust. Tegemist siis golf 3 gt 1.8 66kw isendiga. Iluvigu ja roostet jagub. Karpidest kannatas aga õnneks tõsta. Sees on mingid sportlikumad istmed. Ainuke elektriline lisa on vist katuseluuk. Aknad on vändaga.
Ostes oli kohe tunda et rool käib raskelt ja teeb häält. Eelmise omaniku jutu järgi olevat latt vahetatud. Otsustasin siis pumba ära vahetada. Kui pealevoolu torul hakkasin banjost polti lahti keerama, läks kohe toru katki. Seega pidin ka selle ära vahetama. Uus õli sisse ja keerasin rattaid ühele ja teisele poole. Kõike õhku pole välja saanud, kuna ajaliselt läks kiireks, siis rohkem pole sellega tegelenud. Veel tahaks pidurid ära vahetada, aga kuna seismisest on kõik poldid nii ära roostetanud ja keegi eelmistest omanikest on ka peaaegu kõikidel poltidel kandid maha keeranud, siis on see paras peavalu. Arvestades, et mul puudub garaaž ja tõsisemad töövahendid, siis pean leppima kortermaja parklas nikerdamisega. Esimeste piduriklotsidega sai 2 korda ämbrisse pandud. Anti mingid klotsid mis kuidagi vahele ei mahtunud. Lõpuks sain ikkagi õiged klotsid(loodetavasti). Esimesed kettad sain ka ilmselt valed, kuna vanad on ventkettad, aga uued tulid tavalised.
Plaanid autoga on sellised, et prillikiviks ma teda tegema ei hakka, pigem tuleb selline rahvaralli suunitlusega auto ja millega talvel jäärajal uhada. Teha on veel palju ja aegamööda täiustan teda nii palju kui ajaliselt võimalik.
Hetkel on mul 1 pilt autost ja seegi eelmise omaniku tehtud. Üritan teid kursis hoida oma tegemistega ja lisan ka pilte juurde.
1_10_SwXQTzPp0CxD1682262103.jpg
Viimati muutis GolfGT, 21 Juul 2023, 21:02, muudetud 1 kord kokku.

GolfGT
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 21 Juul 2023, 20:16
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas GolfGT » 22 Juul 2023, 19:09

Lisan siia mõned pildid juurde. Otsustasin kiigata ka plastikute alla. Tagumistel koopaäred mädad. Esimesed tiivad on välja vahetatud.
Võtsin ka õhutoru maha ja seal sees kõik õline. Mida see võiks tähendada?
20230722_190947.jpg
20230722_191020.jpg
20230722_191224.jpg
20230722_191242.jpg
20230722_191754.jpg
20230722_191823.jpg
20230722_192017.jpg
20230722_192310.jpg

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 22 Juul 2023, 20:39

Pigem kurda,kas õli kulu mootoril on suur. Et sisselaske torud on õlised.

GolfGT
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 21 Juul 2023, 20:16
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas GolfGT » 22 Juul 2023, 21:09

t6nis3 kirjutas:
22 Juul 2023, 20:39
Pigem kurda,kas õli kulu mootoril on suur. Et sisselaske torud on õlised.
Vot ei oska õlikulu kohta hetkel midagi öelda, sest olen reaalselt selle autoga hetkel kokku sõitnud vast pool tundi.

GolfGT
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 21 Juul 2023, 20:16
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas GolfGT » 13 Aug 2023, 18:43

Hakkas laupäeva varahommikul igav ja sai siis kettad ja klotsid ära vahetatud. Käsipiduriga mingi kamm. Sai trossi vähe pingutatud. Peale nagu tõmbaks, aga kui pidur maha võtta, siis trossid ei liigu tagasi. Lisaks on mingi pull käivitusega. Sureb peale käivitamist kohe välja ja nii mingi 2 või 3 korda, siis jääb tööle. Eks tasapisi vaatab edasi.
20230812_060142.jpg
20230812_061207.jpg
20230812_061218.jpg
20230812_061456.jpg
20230812_061511.jpg
20230812_063209.jpg
20230812_063315.jpg
20230812_084841.jpg
P.S. Ma ei saa aru miks pildid külili ennast keeravad.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas GTI » 14 Aug 2023, 08:01

GolfGT kirjutas:
13 Aug 2023, 18:43
Käsipiduriga mingi kamm. Sai trossi vähe pingutatud. Peale nagu tõmbaks, aga kui pidur maha võtta, siis trossid ei liigu tagasi.
Võta suppordite juurest trossid lahti ja vaata kas hoovad tagastuvad algasendisse. Esimese asjana leotusõli ka hoovade vahele. Kui ei tagastu siis suppordite remont ootab ees.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 192
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 24 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 14 Aug 2023, 22:14

Tore, et ka mõnest vanemast autost on teema tehtud, muidu puha B7 ja B8:) Võhikuna küsin, mida tähendab selle auto nimetuses GT? Kas mingit varustusastet?

GolfGT
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 21 Juul 2023, 20:16
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas GolfGT » 15 Aug 2023, 16:46

GTI kirjutas:
14 Aug 2023, 08:01
GolfGT kirjutas:
13 Aug 2023, 18:43
Käsipiduriga mingi kamm. Sai trossi vähe pingutatud. Peale nagu tõmbaks, aga kui pidur maha võtta, siis trossid ei liigu tagasi.
Võta suppordite juurest trossid lahti ja vaata kas hoovad tagastuvad algasendisse. Esimese asjana leotusõli ka hoovade vahele. Kui ei tagastu siis suppordite remont ootab ees.
Kiirelt sai wd 40 vahele lastud ja käega kaasa aidates sai hoova algasendisse. Rohkem pole aega olnud. Vaba hetk tekib, siis saab põhjalikumalt uurida. Eks seal kõik on kinni roostetanud pikast seismisest, nagu ka piltidel näha on.Ketaste vahetuseks pidin kõik kanduri poldid maha lõikama. Sai uued poldid pandud. Taha sai koos uute ketastega ka uued laagrid sisse
kaupo51 kirjutas:
14 Aug 2023, 22:14
Tore, et ka mõnest vanemast autost on teema tehtud, muidu puha B7 ja B8:) Võhikuna küsin, mida tähendab selle auto nimetuses GT? Kas mingit varustusastet?
Peaks tava omast olema sportlikum. Ehk mõni teadjam teab rohkem infot anda.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas GTI » 15 Aug 2023, 18:11

Tavaplank G3 oli samuti 66kw motoga. Ilmselt sportlikumad istmed, lisakaugtuledega esilaternad, tagaketaspidurid, Special kleeps ja vahest veel midagi (mfa?, el.aknad?) teevad sellest püssi kätte ära.
Teadmata kas tagasuppordite kässari mehanismid veel töötavad (kässari mitmekordse tõmbamisega peaks kolvi sisene mehanism ise peale jooksma) tasuks enne kokkupanekut kolvid maks. välja keerata nii et klotsidele support veel peale mahub ning siis alles salongist trossid pingule timmida. Kui ei hakka tööle siis praegu müüakse uusi kolbe koos kässari mehanismiga juba päris hea hinnaga.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

GolfGT
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 21 Juul 2023, 20:16
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas GolfGT » 24 Aug 2023, 16:59

Eile öösel siis töölt koju sõites tunnen ilget bensu lõhna salongis. Vaatasin siis kapoti alla ja pealevoolu voolik lekib.
Pildil pole väga vist aru saada, aga seal oli ikka korralikult märg.
20230824_050259.jpg
Täna päeval hakkasin siis asja lähemalt vaatama. Võtsin juba kogu kupatuse lahti. Voolik tundub suht räbal olevat. Kas on seda voolikut ka müüa kuskil?
20230824_145507.jpg
20230824_155148.jpg
Lisaks avastasin, et drosselklapi ja kollektori vaheline kummiflants on väga mõranenud. Ilmselt ka seepärast käivitamisel jukerdas kuna saab sealt vahelt kuskilt lisaõhku.
20230824_160000.jpg
20230824_160013.jpg
Jätkuvalt on probleemiks raske rool. Peale pumba ja hüdrotoru vahetust rool ikka raske. On küll natuke kergem kui enne aga ikkagi raske. Tagurdades ja rool vasakule keerates tahab välja surra.

Praeguseks jääb auto jälle seisma ja uusi varuosasid ootama, siis saab jälle kokku tagasi lapata.
20230824_155032.jpg
20230824_152617.jpg

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 24 Aug 2023, 17:38

Erinevus. G3. tunnusmärk. CL. GT. GTI. GTD. G TDI. G T Dii. Näitab välja autol olevat mootori võimsust. SPECIAL kleepekas ON g3 el. Selle auto max.luksus. Ja lolli kindlus.

kris282
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 12 Jaan 2011, 17:30
Auto: Golf 3 16V Gti, R25
Asukoht: Lõuna regioon/ Põlvamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas kris282 » 24 Aug 2023, 20:00

Voolikut peaks mõõdu järgi saama igast autopoest, küll aga tuleb kindlasti bensiinile mõeldud voolikut küsida. See karpa/pritse padi selliste mootorite tüüphäda. Kui ostad uut, siis ära kõige odavamat võta, saad kohe varsti uuesti vahetada.
Jõudu ja jaksu
K.
Powered by GTI

GolfGT
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 21 Juul 2023, 20:16
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas GolfGT » 24 Aug 2023, 20:01

Erilist luksust küll ei ole. El katuseluuk ja tagaklaasisoojendus. Aknad vändaga, abs pole, peeglid peab ka kätega paika kruttima.

Hakkasin uurima tagumisi pidurisadulaid ja märkasin et uutel vedrud küljes. Vanadel küll mingeid vedrusid ei ole. Hakkasin arvama et on kunagi kellegil kaotsi läinud, aga siis vaatasin et seal kust tross läbi jookseb, pole aukugi kuhu vedru panna.
Kas võib olla et GT-l ei olegi seda vedru seal? GT-l mõned asjad teistmoodi kui tava g3-l. Esimeste piduritega juba panin mööda.
received_692384586263996.jpeg
received_692384586263996.jpeg (43.47 KiB) Vaadatud 1765 korda
received_306304785406417.jpeg
received_306304785406417.jpeg (40.61 KiB) Vaadatud 1765 korda

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5296
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 24 Aug 2023, 20:32

Vähemalt B5 Passatite puhul osadel on need vedrud ja osadel mitte ehk pigem oleneb tootjast.

Kasutaja avatar
StyleMan
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 05 Sept 2012, 15:35
Auto: Golf 2 Syncro 1.8
Asukoht: Tabasalu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas StyleMan » 25 Aug 2023, 10:35

kris282 kirjutas:
24 Aug 2023, 20:00
Voolikut peaks mõõdu järgi saama igast autopoest, küll aga tuleb kindlasti bensiinile mõeldud voolikut küsida. See karpa/pritse padi selliste mootorite tüüphäda. Kui ostad uut, siis ära kõige odavamat võta, saad kohe varsti uuesti vahetada.
Jõudu ja jaksu
K.
1692951818806.jpg
Seda tootjat ei soovita, kevadel sai välja vahetatud, auto sellel ajal max 9000km sõtnud.

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 16 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas pppp » 25 Aug 2023, 11:23

Kas tavaline bensuvoolik nii väikse raadiusega 90 + 90-kraadise painde peale kokku ei kipu vajuma? Endal pole (kahjuks või õnneks) monoka bensuvoolikuid olnud vajadust vahetada.
Pealevool peaks muidu veel A-osana saadaval olema (varuosakood: 3A0 133 723), hind sinna kuhugi 45.- tuuri.
Viimati muutis pppp, 26 Aug 2023, 13:17, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5351
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 609 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas jussike » 25 Aug 2023, 11:59

180 kraadi oli vanasti sirgjoon.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 16 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas pppp » 26 Aug 2023, 13:24

180-kraadist pööret tehes jätkad tõesti liikumist samas sihis, aga vastassuunas. Oleks võinud paremini sõnastada...

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5351
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 609 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas jussike » 26 Aug 2023, 16:06

Matemaatiliselt on siis tegu juba 360 kraadiga.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas twist » 26 Aug 2023, 20:12

180 kraadi on ju eluaeg tagasipööret tähendanud.
https://en.wikipedia.org/wiki/U-turn
Hüdraulika puhul näitab see kraad kui mitu kraadi erineb suund otsesihist. Nt müüakse 22.5, 45 ja 90 kraadi põlvesid.
Ja kui pöörad 2x90 kraadi, teebki see 180 kraadi. Lihtne.
Kes tänasid kasutajat twist selle postituse eest:
MustVälk

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5351
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 609 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas jussike » 26 Aug 2023, 20:54

Ei ole lihtne. Matemaatiliselt on asjad vähe teised.
Võtame kella seierid:
Kell 0 = 0°
Kell 3 = 90°
Kell 6 = 180°
Kell 9 = 270°
Kell 12 = 360°
Mina kell 6 seierite vahel igatahes mingit nurka ei näe, kas teie näete, kuigi nurk on 180° ?
Kell 9 näeme ka 90°, kuigi tegelikult on juba 270°.
180° on matemaatiliselt sirgnurk.

Vahe tekib siin sisse murdepunkti asukoha pärast.
Kui punkt on sirgjoone otsas, nagu kella seierid, siis on nn tagasi pööre 360° , aga kui punkt on nt kuskil sirgjoone peal, st murrab joont, siis tõesti on "U" turn 180°.
Viimati muutis jussike, 26 Aug 2023, 21:08, muudetud 2 korda kokku.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas twist » 26 Aug 2023, 21:42

Kena demagoogia.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5351
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 609 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas jussike » 26 Aug 2023, 21:58

twist kirjutas:
26 Aug 2023, 21:42
Kena demagoogia.
Ei, see on matemaatika ja täitsa algkooli teema.
Viimati muutis jussike, 26 Aug 2023, 22:02, muudetud 1 kord kokku.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 192
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 24 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 27 Aug 2023, 11:38

Kõnekeeles räähitakse tavaliselt kuni 90 kraadistest nurkadest. Näiteks mõne anduri pistik on anduri suhtes 45 kraadise nurga all või siis 90 kraadise nurga all. Ma ei mäletagi, millal ma kasutasin rääkidest mõnd suuremat nurka. 180 kraadisest nurgast praktiliselt rääkida vaja ei ole. Aga matemaatikahuvilised muidugi selle üle vaielda võivad.

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3375
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 811 korda
Tänatud: 131 korda

VW Golf III 1.8 - 1992- GolfGT

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 27 Aug 2023, 16:53

Te vaidlete kahe erineva asja üle? :D
Võttes ette teise kategooria standardi või aluses, siis resultaat võibolla ongi erinevate vaatajate silmis vale. :D
Hüdro pneumo ja elekter on 90 kraadi ja 180 tagasi kasvõi. Polti keerata siis on kella järgi.

Asja võib inseneri pilgu alt veelgi keerulisemaks ajada. Et mul masinal 4 töö asendit. 0, +90, +180 ja -90! Miks mitte +270 sest keerab nullist tagasi mitte edasi!
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Vasta

Mine “Huviliste autod”