Kliima aurusti

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
raido90
Huviline
Postitusi: 194
Liitunud: 25 Mär 2012, 21:09
Auto: Volkswagen Passat 1.8 92 kw 2000.a
Asukoht: Võru
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas raido90 » 19 Aug 2013, 21:48

Tere!!!

Sooviks teada, kuidas aru saada kas kliima aurusti radikas on õhtal? Hästi natuke on nagu tunda et külma tuleb kuid seda vähe. Süsteemis rõhk korras

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 19 Aug 2013, 22:00

Kliima aurusti radikas? Kui mõtled kondi radikat, siis kui sellel lekked, siis poleks ka rõhku. Mis nägu salongifilter on?

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas rako » 19 Aug 2013, 22:01

Kuidas kontrollitud, et rõhk on olemas süsteemis? Kui süsteemis on rõhk, kuid külmaainet vähe siis annab ka vähe külma.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas Stollu » 19 Aug 2013, 22:17

Normaalsed rõhud madalate temperatuuride korral.
• Vähene külmaaine kogus ahelas.
• Ummistus kuivati ja aurusti vahel.
• Reduktor kinni või ummistunud.

Normaalsed rõhud kõrgete temperatuuride korral.
• Liialt külmaainet ahelas.
• Ülekuumenenud kompressor.
• Külmaaine ahelasse on sattunud õhk.
• Vigane kompressori klapp.
• Kondensatsiooniradiaatori pind mustunud – õhk ei liigu läbi jahutusribide.
• Vigane kondensatsiooniradiaatori ventilaator.

Vaevalt sul kodus on olemas aparaat mis näitab et rõhud on korras :)

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 19 Aug 2013, 22:39

Täitsa haige teema. Iga aasta kepi konditsioneeriga. Töötab ainult aasta. Aga külmkapp tõõtab juba ca.25 aastat. Kas on probleemi,kui konditsioneer ei toimi? Minul on võrdlus-konditsioneer- ja ilmna konditsioneerita.Kui kondi(lühendame ) jama tuleb,on soojust salongi rohkem kui õue õhku.Lugesin ka Stollu juttu. Kus on reduktor kliima süsteemis,Stollu? Kolmas täpp. Kus on reduktor?

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas Stollu » 19 Aug 2013, 22:48

Palun , siin sulle joonis

Pilt

Jurmola
Huviline
Postitusi: 1493
Liitunud: 05 Juun 2007, 23:05
Auto: Golf 2
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas Jurmola » 20 Aug 2013, 12:09

Soovitaks esimese asjana minna pädevasse töökotta, lasta imeda süsteem tühjaks, teha lekketest ja täita süsteem täpse koguse külmainega ning värvainega. Sellejärel kontrollida lekkeid(juhul kui on teadmata ajal täidetud ja välja tuli märgatavalt vähem ainet).

raido90
Huviline
Postitusi: 194
Liitunud: 25 Mär 2012, 21:09
Auto: Volkswagen Passat 1.8 92 kw 2000.a
Asukoht: Võru
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas raido90 » 20 Aug 2013, 14:02

rako kirjutas:Kuidas kontrollitud, et rõhk on olemas süsteemis? Kui süsteemis on rõhk, kuid külmaainet vähe siis annab ka vähe külma.
Töökojas kontrolliti. Pandi tiba külmainet juurde ja siis korraks tuli nagu külmemat kuid see pole ikka see õige mis tulema peaks. Järgimine päev kõik endine, puhub hästi õrnalt külma

raido90
Huviline
Postitusi: 194
Liitunud: 25 Mär 2012, 21:09
Auto: Volkswagen Passat 1.8 92 kw 2000.a
Asukoht: Võru
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas raido90 » 20 Aug 2013, 14:05

Täna kohapeal seistes panin tähele et korras jäi nagu kliima pump seisma ja siis 1-2 sek jooksul hakkas uuesti tööle. Oskate seda kommenteerida?

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas Stollu » 20 Aug 2013, 21:47

raido90 kirjutas:Täna kohapeal seistes panin tähele et korras jäi nagu kliima pump seisma ja siis 1-2 sek jooksul hakkas uuesti tööle. Oskate seda kommenteerida?
ju siis seal temperatuuride kõikumised ole sellised hetkelised tühikäigul , peaks normaalne nähe olema

raido90
Huviline
Postitusi: 194
Liitunud: 25 Mär 2012, 21:09
Auto: Volkswagen Passat 1.8 92 kw 2000.a
Asukoht: Võru
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas raido90 » 20 Aug 2013, 21:58

kui kliimal lasta nõrgemalt puhuda, on tunda et tuleb külmemat õhku kui nt täispööretel. Tekib tunne nagu külma ei jätkuks või teeb miski asi on tööd poolikult

Jurmola
Huviline
Postitusi: 1493
Liitunud: 05 Juun 2007, 23:05
Auto: Golf 2
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas Jurmola » 20 Aug 2013, 22:19

Olen kohanud kohti kus süsteemi tühjaks ei tõmmata, lihtsalt lisatakse mingi hulk ainet ja arvatakse et on kõik OK. Tegelt tuleks ikkagi tühjaks imeda, testida vaakumiga ning siis aine koos värvainega sisestada. Kui värv on sees, siis näeb ka ära lekked UV lambi ja prillidega.

Kas autol on täisautomaatne kliima või keeratavate nuppudega kont? Kui esimene, siis soovitaks ka diagnosti iseseisvalt ära teha, hoides ECON ja siseringluse nuppu all. Selle kohta ka siin palju juttu olnud, levivad ka õpetused ning vigade kirjeldused PDF failina.

See et kliima pump vahepeal rakendub ja siis jälle mitte on normaalne nagu enne öeldi. Kas ka ventilaator hakkab vahepeal tööle ja jäääb seisma?
Viimati muutis Jurmola, 20 Aug 2013, 22:20, muudetud 1 kord kokku.

raido90
Huviline
Postitusi: 194
Liitunud: 25 Mär 2012, 21:09
Auto: Volkswagen Passat 1.8 92 kw 2000.a
Asukoht: Võru
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas raido90 » 20 Aug 2013, 22:21

Kliima enda diagnostika vigu ei näita

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas Stollu » 20 Aug 2013, 23:10

Nõus Jurmolaga , otsi mingi muu koht , vaata mis mees teeb ja siis saad talle siin foorumis saadud teadmistega küsimusi esitada , et miks prille pole , kus UVlamp on , mis ained sisse läksid , miks 10 minutit ainult diagnostika kestis jne siis kuula mis ta sulle vastab ja siis proovime seda probleemi edasi lahendada kui asjad ei muutu su süsteemis , raha proovi ka võimalikult vähe maksta või sebi garantii tehtud teenusele kui kindlasti lähed sellisesse kohta kus antakse , muidu sa jäädki siin kliimasüsteemis olevate detailide kohta eraldi teemasid tegema

spoon
Huviline
Postitusi: 498
Liitunud: 16 Mai 2004, 19:50
Auto: Passat VR5 4Motion / Golf Plus 1,6FSI
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas spoon » 10 Nov 2013, 15:49

Pole vist päris teemasse, aga sama auto ja kliima mure.
Et autol peale avariid siis kliima radikas ka puru ja külmaaine koos õliga väljas.
Sai nüüd mootorile kap. remont tehtud ja kõik kokku korjatud. Esmakäivitusel oli mootori klõbin ja keti krabin kõige valjem.
Nüüd sellega vaikus ja mootor suriseb ilusti. Aga kompressori pool nurgas jube kiuksumine. Arvasin, et rullik, mis enne kompressorit. Vahetasin ära, ei midagi targemat.
Jääb nüüd veel variant, et kompressor ise.
Ma ei ole kompressori siduri juhet kokku ühendanud, kuna süsteem tühi ja õlitust ei ole ka seega.

Kas vaatamata sellele, et sidur pole sisse lülitatud, saab midagi sellist kiuksuvat heli teha?
Seismisega ( 6 kuud ) siduri laagrid ära kuivanud vms.
kuramuse volkar on nagu pereliige, sööb vaikselt pappi hamstri moodi

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Kliima aurusti

Lugemata postitus Postitas Stollu » 10 Nov 2013, 20:18

Kompressor ise jah hakkab saba andma , võta mingi seest tühi toru ja kui käib siis pane vastu kompressorit ja kuula kas lagiseb kui lagiseb siis puksid seest läbi ja pikka pidu pole , sõida parem Econ sees , mul sai kliimaradikas litri siis pump jooksis kuivalt kuna ei avastanud koheselt et aine väljas , tegemist oli talvel ka siis kus oli ahi sooja peal aga kompressor järelikult ikka töötas , hakkas samamoodi rullik seiskumisel vilega märku andma , tänaseks on jube lagin taga.

Vasta

Mine “Kere & Sisu”