Keevitatud koha töötlemine?

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Janno25
Huviline
Postitusi: 367
Liitunud: 24 Mär 2004, 10:13
Auto: Audi A6 Quattro 2,5 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Keevitatud koha töötlemine?

Lugemata postitus Postitas Janno25 » 12 Mai 2009, 13:37

Oskab keeg soovitada, et millega t??delda keevitatud kohta kerel, et roostetamist v?imalikult pikalt edasi l?kata?
Tahaks oma autol lasta tagaluugi clean'ks, kuid ei taha, et need kinnikeevitatud kohad kiirelt roostetama ei hakkaks.

Netiavarustes kolades leidsin sellise infi, et kasutatakse ka mingisugust liimi, millega saab plekit?kid sinna aukudesse liimida.
Liimi nimeks oli: 8115 Automix Panel Bonding Adhesive. Oskab keeg ?elda, kas ja kus kohast seda Eestist saab (netiotsing ei andnud tulemusi)?


[Muudetud: 12-5-2009 Janno25]
Viimati muutis argo, 08 Mär 2012, 19:02, muudetud 1 kord kokku.

4ratast
Huviline
Postitusi: 427
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: BMW i4 M50
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 4ratast » 12 Mai 2009, 13:57

Allpool on ?ks postitus TqHq foorumist http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=3777
Tere!Happekrunt on t?esti hea ja ?ige asi asi aga annaksin v?ikse vihje selle kohta et oksiidi(roostet) takistav ja s??v hape kannab nime ortofosforhape,mis passiveerib oksiidi, metalli ennast kahjustamata.Teoreetiliselt oleks ideaalne katta roostekaitseks puhas metallipind oksiide passiveeriva lahusega,lasta kuivada siis korralik happekrunt,v?rv,kivikaitse jne.Kui n??d roosteuss tuleb l?bi kivikaitse, v?rvi,laki,krundi(n?it. kivid,liiv ja sool v?i muidu niiskus) ja j?uab oksiidi passivaatorini,siis see takistab roostetamist selles kohas,sest on vesilahuseline ja toimib roostet?rjena edasi,seda muidugi mitte igavesti ja siis tuleks v?imalikult ruttu kohe j?lle puhastada,passiveerida happega,kruntida jne. jne.
K?ttesaadavaim passivaator oksiididele kannab nimetust BUVANOL,mis sisaldabki ortofosforhapet ja tema plussiks on odav hind,miinuseks see,et ortofosforhappe kontsentratsioon lahuses on lahja ja ta ei t??ta piisava t?hususega.Seda ilmselt selle p?rast,et kui selle lahusega auto all m?llata ja kogemata silma-suhu l?heb,siis ei tohi midagi juhtuda.
Kes aga auto efektiivset roostet?rjet peab t?htsamaks v?ikesest kihelusest kraevahel v?iks poe-buvanolile lisada kontsentreeritud ortofosforhapet umbes kolmandiku jagu.K?ige radikaalsem viis keemilises roostet?rjes on ortofosforhappe u.50% v?i veelgi kangem vesilahus,millega roostes alad kokku m??ritakse, v?i pritsitakse,siin aga palun k?igilt ??rmist ettevaatlikkust-maskid,respiraatorid,kindad jne.+t??tamine allatuult v?i h?sti ventileeritavates ruumides.Veel peab mainima et enne keemiaga t??tlemist tuleks lahtine rooste eemaldada mehhaaniliselt.Mehhaaniliseks roosteeemaldamiseks on parim liivaprits,mille miinuseks j?llegi on see,et ta taob metallipinna v?ga poorseks ja ?huhapnikuga kokkupuutudes oks?deerub kiiresti.Tavaliselt tehakse terasharjadega,masinatega v?i k?sitsi.
Erkki mainis tsinksprayd.Ka see kaitseb oksiidide tekke eest,aga kindlasti mitte nii h?sti kui metalli galvaaniline tsinkimine.(see sprayv?rk on ikka kahtlasem,v?rrelgem kasv?i sprayv?rvi ?ige autov?rviga)K?ige parem variant on metallide kaitseks kuumtsinkimine,kuna aga autokere ei mahu kuumtsingi vanni siis j??bki eelpoolkirjeldatud oksiidide keemiline passiveerimine.
Omalt poolt v?in pakkuda j?rgmist rooste puhastuseks ja metalldetailide kaitseks:
Galvaaniline tsinkimine,kollane ja hall(kollane tsink on k?vem kui hall)Detailide max. m??dud on:2x0,5x1m.(p.l.k)
Pulberv?rvimine
Vasetamine,nikeldamine,kroomimine.
Liivaprits(ka ?hukestele detailidele)
Buvanoli ja ortofosforhapet saab osta Tallinnast keemiakaubanduse ladudest Vana-Narva mnt.22 Hind on odav.
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄

voll
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 14 Apr 2006, 06:21
Asukoht: Riidaku
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas voll » 12 Mai 2009, 15:07

Soovitan keevituskohad ?lejoota keretinaga (saadaval W?rthis)

marios
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 12 Okt 2008, 12:52
Asukoht: keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas marios » 17 Mai 2009, 11:57

Selline k?simus, et kas seda happekrunti k?lbab panna ka matistatud vana v?rvi peale v?i peab pind haljas olema ?
VEOTEENUS KAUBIKU JA KALLURIGA 51 904 594

Angel
Huviline
Postitusi: 86
Liitunud: 20 Jaan 2005, 15:54
Telefon: 2147483647
Auto: VW Golf I Cabrio / Audi A6 Quattro
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Angel » 17 Mai 2009, 19:24

Happekrunt pannakse eelnevalt puhastatud plekile. Sinna otsa k?ib t?itevkrunt ja alles siis pahtel (loomulikult siis kui krundid kuivanud).
Teemaalgatajale aga soovitaks keevitatud kohad tinaga ?le joota. Kestab k?ige kauem kui tehnoloogia ?ige on.

Mardo

Vasta

Mine “Kere & Sisu”