Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
2005PassatB6
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 15 Dets 2011, 11:00
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas 2005PassatB6 » 05 Aug 2012, 22:32

Tere!

Küsimus siis selles, kas 2.0 FSI (BLR) mootorile hakkab kliimapump tootekoodiga 1K0 820 859 F? VIN koodi järgi on küljes Denso 1K0820859M või lõpuga SX.
Viimati muutis argo, 27 Aug 2012, 13:41, muudetud 4 korda kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria.

Andrusito
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 01 Mai 2012, 20:11
Auto: VW Passat B6 2.0 FSI BVY 6-manual
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas Andrusito » 11 Aug 2012, 22:31

Mulle ka Etka vin koodi jargi näitab et oleks paigaldatud Denso 1K0820859S kliimapump (mootor BVY). Tegelikult originaalis on Zexel 1K0820803N (seda ja teised andmed saab ilusti vaadata peegli abil pumpa küljes oleva klepsul) ja nendega olid nii suured probleemid et VAG aastas 2007 vahetas tarnijat Denso vastu. Lasin teha diagnostikat esinduses ja lasin nendele saata kulansi palvet Vagile.(Auto oli 4.5a alates esmase regestreerimisest ja läbisõit 130000km). Aga nädala pärast tuli negatiivne vastus, vist liiga vana auto ja VW ei loe seda probleemi eluoluliseks, hinnapakkumisel oli 1K0820859SX kliimapump ( X lõpus tähendab vana kompressori tagastamist, hind 200 Euri odavam). Jatsin kliima kordategemist jargmiseks aastaks, igaks juhuks panin lühikese geneka rihma (süsteem on täis, pumpa võll käib ringi, ilmselt kompressori klapp on puru täis). Arvan et valin endale B kategooria kompressorit, tööraha oli umbes sama Esindus/Forss/Automaailm. Automaailmas müüdavale kompressorile on vist isegi 2a garantiid, kõige odavam hind on saksa ebay-s. Tähtis on vist teha korraliku süsteemi läbipesu enne uut kompressori paigaldamist ja vahetada ka klappi ja kuivati. Kui teed kliimat korda postita kus tegit ja millised komponentid vahetasid ja kus tellisid.

2005PassatB6
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 15 Dets 2011, 11:00
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas 2005PassatB6 » 12 Aug 2012, 01:01

Millist rihma kasutasid? Omal ka plaan lühem rihm peale panna, et saaks kliimapumba alt ära ja vaadata, milles viga. Plaanis oli nööriga vajalikku pikkust mõõtma hakata, aga kui teise kogemust kasutada, jääks enda leiutamine ära.

Andrusito
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 01 Mai 2012, 20:11
Auto: VW Passat B6 2.0 FSI BVY 6-manual
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas Andrusito » 12 Aug 2012, 11:12

Originaalis on 21,34Х1042ММ, ilma kompressorit sobib 900 mm pikk rihm, mina ostsin 21,18X906 mm Dayco 6PK906. Mina soovitaks kõige pealt vaadata mis mudel sinul on paigaldatud. Zexeli kompressori puhul saab vaadata kas keskmine polt käib ringi koos rulliga, kui ei käi siis ta on kokku jooksnud ja sisu ei funka. Ja teine variant kui keskmine polt käib ringi siis ei tööta kompressori küljes olev klapp mis regullib külmaine survet. Samas äkki on asi lihtsam ja lihtsalt on vähe gaasi? Vaata kas kliima sisselülitades hakkavad ventikad tööle ja toru läheb külmemaks.

2005PassatB6
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 15 Dets 2011, 11:00
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas 2005PassatB6 » 16 Aug 2012, 15:42

Nii, kliimapumba võtsin esmaspäeval alt ära ja panin lühema rihma peale. Nagu juba võis eeldada, oli ka minu autol Zexeli (1K0820803N) toodang peal. Seda teadsin juba enne, et pump on kinni jäänud, sest keskmisest poldist keerates pumba võll ringi ei käinud. Keerasin pumba lahti ja mis ma nägin - 7-st kolvist 2 olid kinni, sest poolkuud, millega nad (ei teagi, mis selle ketta täpne nimetus nüüd on) siduri? küljes on, olid oma asukohast ära liikunud. Süsteem survet pidas ja gaasi hoiab ka ilusti sees. Uurisin Tartu DIA Autost kliima remondi hindasid - öeldi 400.-, kui vana pumba neile loovutan. Alla lubati panna remonditud ja kontrollitud ja juba parema kvaliteediga Denso pump, hinna sisse jääb süsteemi läbipesu ja uue külmaine ja õliga täitmine. Kuna raha peale nii vihane ei ole, et uus originaalpump osta siis lähen seda teed. Järgmiseks nädalaks on DIA Autos aeg kinni pandud, loodame et saab korda.

Andrusito
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 01 Mai 2012, 20:11
Auto: VW Passat B6 2.0 FSI BVY 6-manual
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas Andrusito » 16 Aug 2012, 17:19

Denso ongi originaal, arvata võib et saad lihtsalt ilma VW logot. Kuidas gaasist lahti said-keerasid torud natukene lahti ja ootasid kuna kõik välja tuleb? Kas kuivatit ja laiendusklappi ei hakka vahetama? Loodame et sinul läheb hästi, kliima saab ilusti korda ja ootame tagasisidet. Tundub et oleme esimesed foorumis kes on kokku puutnud kliimapumpa murega uuematel Wolkaritelt, tehas on meid pikali saatnud vaatamata oma väga levinud defektile ja tuleb ise otsida odavamad teed asja parandamiseks.

2005PassatB6
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 15 Dets 2011, 11:00
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas 2005PassatB6 » 16 Aug 2012, 18:54

Gaasi lasin mitte just kõige keskkonnasõbralikumal viisil vastu taevast lihtsalt - kapoti all on selle jaoks eraldi ventiil. Nii kaua hoidsin ventiili all kuni enam midagi välja ei tulnud. Alguses peab ettevaatlik olema ja vaatama, et ventiili kohe päris põhja ei vajuta, sest siis lased kogu koogelmoogeli omale survega näkku. Õige lähenemine oleks olnud vist see, et oleks lasknud kliimat remontival ettevõttel see välja imeda. Osa gaasist/külmainest tuleb ka pumbast endast välja, kui pumba küljes olevaid torusid eemaldada. Kuivatit ja klappi praegu ei vaheta (kuigi eks ta õigem oleks), sest praegu on minu jaoks oluline asi mõistlike kuludega toimima saada (kui tulevikus kliima sellepärast toimimast lakkab siis tean, keda süüdistada). Ei tahaks küll uskuda, et teistel need pumbad kõigil korras on, sest VW on ka ise probleemist aru saanud ja pumpade tootjaid vahetanud, need esimese otsa nn uuema põlvkonna kliimapumbad pididki lagunema ja välismaa foorumites kolades on see ka ikka väga levinud probleem. Kunagi lugesin siitsamast foorumist kellegi B6 kliimapumba vahetusest - jutt oli umbes selline, et vahetati uue vastu, aga ikka lendas laiali, uus pump pandi teele ja sellega postitus lõppes, ei tea mis edasi sai. Huvitav, kumb variant see nüüd siis parem on - kas nn eelmise põlvkonna kliimapump, kus kasutatakse magnetsidurit ja pump käib ringi ainult siis, kui see sisse lülitatakse või see uuem põlvkond, mis käib kogu aeg ringi ja mis peaks vältima pumba kinni jäämise peale pikka mittekasutamist. Praeguses olukorras ei näe mina selles uues lahenduses midagi paremat - üks kiilub sellest kinni, kui pikka aega ei liigu, teine liigub kogu aeg, see kulutab sisu ära ja kogu lugu jookseb ikka kokku.
Viimati muutis 2005PassatB6, 16 Aug 2012, 18:57, muudetud 1 kord kokku.

Andrusito
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 01 Mai 2012, 20:11
Auto: VW Passat B6 2.0 FSI BVY 6-manual
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas Andrusito » 16 Aug 2012, 21:28

Kindlasti vana kompressori variant oli kindlam. Uue tüüpiga nad ikkagi tegid meile sokki. Selle eeliseks vist pidi olema parem kasutegur ja natukene sujuvam töö, aga ta kaua ei pida vastu. Kõik tuttavad imestavad kuidas võib nii värskel autol kliimapump läbi olla kui 90 aastal ehitatud autodel on veel tehasepump täitsa ok. Peale VAG-i vist keegi ei kasuta seda tüüpi. Kompressorit vist soovitakse vähemalt kord kuus lasta tööle, aga vist õhutemperatuuril alla +5 kraadi automaatika ei anna seda võimalust. Kui töökoda annab sulle mingit garantiid siis miks mitte proovida vahetada ainult pumpa taastatud vastu. Aga muidu tavaliselt kui on süüsteemis puru siis vist isegi tuttikas kompressor ei tööta kaua. Aga loodame et nad on asjatundijad ja ise vaatavad töökäigus mida vaja on vahetada.

2005PassatB6
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 15 Dets 2011, 11:00
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas 2005PassatB6 » 21 Aug 2012, 21:49

Nii, minu kliimasaaga sai selleks korraks läbi - külmetab nii mis kole. Esmaspäeval andsin auto valvurile üle, sest tema oli ainuke mees, kes 20. kuupäeval tööd tegi. Täna kella 4 paiku helistasin ja küsisin, kui kaugel auto on. Minu üllatuseks öeldi, et võid järgi tulla. Härrasmehel oli terve riiulitäis erinevatelt VW-lt pärit Zexel kliimapumpasid, mida ta läbi lillede prügiks kutsus (ja lisaks tervelt 2 seinatäit igasuguseid muid kliimapumpasid). Zexel pidi muidu kvaliteetne Jaapani firma olema ja korralikke pumpasid tootma, aga selle partiiga, mis Tšehhis toodetud on, mindi materjalivalikuga alt ja sellepärast ka nende enneagsed kustumised. Küsisin veel selle kuivati ja klapi kohta - selle peale ütles kliimakunn, et paljud firmad teenivad selle pealt lihtsalt raha juurde, nende vahetamine ei pidavat olema ilmtingimata vajalik, näiteks tõi ühe oma sõbra Passat B6, millel kellal juba 360 000 ja ütles et kliimaga pole siiani mingeid probleeme, polevat isegi täitnud mitte. Aga loodame, et ka minu oma nüüd kestma jääb.

Andrusito
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 01 Mai 2012, 20:11
Auto: VW Passat B6 2.0 FSI BVY 6-manual
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas Andrusito » 13 Veebr 2013, 23:22

Äkki võiks teemat vaikselt ülesse tõsta... Praegu ootan arvet koos eestisse saatmisega saksa ebay-st+ palusin paar lisa pilte kuna originaalist ei saa täpselt aru millega tegu. Osta tahan "Klimakompressor 1K0820859S NEU" mis peaks mulle sobida, müüb eraisik siis vist garantiid ei saa, kommentaarid müüjal on kõik positivsed kuid neid on suht vähe(60). Kuidas arvate kas tasub riskida, äkki kellegilt on kogemus sealt autojuppide tellimisega? Hea oleks muidugi kui müüa saadab normaalsed piltid et saaks täpselt näha mida ta saadab. Aga 250 eur-i eest võib olla võiks riskida kui saadetakse korralik uus kompressor ilma garantiid.

Andrusito
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 01 Mai 2012, 20:11
Auto: VW Passat B6 2.0 FSI BVY 6-manual
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas Andrusito » 16 Veebr 2013, 19:09

Sain piltid kätte, tundub et on õige asi. Nüüd ei oska ära maksta. Originaalis ei olnud saatmist võimalust eestisse, kuid maili teel oli kokkulepitud. Ebay nagu ei lase edasi maksta kuna saatmist ei saa valida, saadab müüjale nõuet teha täis arvet või midagi sellest. Aga praegu ma ei ole edasi pääsenud. Äkki kellegilt on kogemust kuidas makset teostada?

passat2,0tdi
Huviline
Postitusi: 204
Liitunud: 18 Juun 2010, 05:08
Telefon: +358445778415
Auto: VW Passat2,0tdi DSG 2006
Asukoht: Soome
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas passat2,0tdi » 16 Veebr 2013, 21:19

Andrusito kirjutas:Sain piltid kätte, tundub et on õige asi. Nüüd ei oska ära maksta. Originaalis ei olnud saatmist võimalust eestisse, kuid maili teel oli kokkulepitud. Ebay nagu ei lase edasi maksta kuna saatmist ei saa valida, saadab müüjale nõuet teha täis arvet või midagi sellest. Aga praegu ma ei ole edasi pääsenud. Äkki kellegilt on kogemust kuidas makset teostada?
kirjuta müüjale kiri et paluks teha uus arve koos saatmisega ja asi korras mul on tihtipeale sama jama et pole saatmist märgitud :D

Andrusito
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 01 Mai 2012, 20:11
Auto: VW Passat B6 2.0 FSI BVY 6-manual
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Küsimus 2005 Passat B6 kliimapumba sobivuse kohta

Lugemata postitus Postitas Andrusito » 16 Veebr 2013, 21:57

Aga kuidas uus arve välja näeb? Kas tuleb uus punkt "my ebay" sisse või sealt kus ennem edasi ei lastnud laseb? Pole nagu veel väga kogenud kasutaja,loodan et ei lähe asi väga keeruliseks selle nn "uue arve" maksmisega. Aga tahaks ikkagi asi ära teha kuna saadetud piltidel tundub et kompressor on originaal Denso oma.

P.S. Sain oma kompressorit kätte, tegin lihtsalt ülekanne paypali kaudu. Nüüd nagu vist tuleb sama operatsioon kliima pihusti klappiga, aga teise müüjaga.
Viimati muutis Andrusito, 25 Veebr 2013, 19:15, muudetud 2 korda kokku.

Vasta

Mine “Kere & Sisu”