Kuidas paigaldada salanupp?

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Nitro
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 08 Juul 2012, 13:36
Asukoht:

Kuidas paigaldada salanupp?

Lugemata postitus Postitas Nitro »

Tere,
osutus, et "tehase alarm" on siiski lihtlabane kesklukk... esialgu arvasin, et ikka signa, sest juhiukse lukustusnupu juures vilkus punane LED, kuid lihtsa testiga selgus (aken lahti, lukustan puldist uksed, käsi läbi avatud akna sisse ja uks seest lahti), et ikka pole.

Kuna hetkel pole kalli signalisatsiooni ostmiseks raha, kuid tahaks, et auto rahakogumise ajal alles jääks, siis mõtlesin ise salanupu teha. Kas oskab keegi öelda, millise elektriahela vahele võiks katkestuse teha? Olen lugenud, et kütusepumba küljes pidi spets pistik selle tarbeks olema. On see tõsi?

Samuti kas salanupp peab käima kuidagi releedega või saab panna ka lihtsa ON-OFF lüliti (ühes asendis sees, teises väljas)?

Äkki keegi oskab viidet anda... otsin ka ise googlest.

-----

Leidsin ühe youtube õpetuse:
http://www.youtube.com/watch?v=eUnUNt_q8T4[/video]

Fuel pump (FP) (15A) peaks päris hea olema.
Samuti kaitsmete plokist mõni kaitse läbi lüliti ühendada.
Veel: Engine control module (ECM) diesel engine (10A) - will disable the ECM. No fuel, no spark.

Kas diagnostika kaabliga on mingeid turvavalikuid võimalik aktiveerida?

Kas salanupul on üldse mõtet kui tehase immo juba peal?
Viimati muutis HawkHill, 09 Dets 2012, 06:35, muudetud 10 korda kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria

GTI
Moderaator
Postitusi: 7846
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas GTI »

Aju (või toiterelee) toide katkestus peaks hea olema. Samuti võib kütusepumbale lüliti vahele panna - see on kasulik kui masin näiteks jõuga käest ära võetakse, pätid saavad natuke eemale sõita enne kui masin ära kooleb ja ei torma sind ''karistama''. Parimad on mittestandardsed lahendused.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Nitro
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 08 Juul 2012, 13:36
Asukoht:

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas Nitro »

jep, aga igale poole vist ei tohi ka katkestusi teha - st. osa seadmeid vajab kogu aeg voolu, muidu läheb midagi meelest ära ja auto peab iga kord uuesti õppima - näiteks ei julgeks aju voolu katkestada..
Viimati muutis Nitro, 14 Sept 2012, 11:09, muudetud 2 korda kokku.

Wizard
Huviline
Postitusi: 1127
Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
Auto: g4 variant `05
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 1 kord

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas Wizard »

katkesta mingi aju vms süütevool ära tavalise releega aga relee pane tööle ühekordse impulsiga mingi teise originaal lüliti alt.
skeem lihtne ja turvaline kuna ei ole lisatud lüliteid vaja läheb ainult releed ja paar dioodi.
Viimati muutis Wizard, 14 Sept 2012, 11:17, muudetud 1 kord kokku.
Br.

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas rako »

Ma soovitan sul panna peale nasa järgimise autole. Sest sinu auto on pättidele kõige atraktiivsem.
Soovitan:
* http://www.autovalve.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
* siis veel siit kõik: http://www.akustika.ee/?CID=281&kat=280" onclick="window.open(this.href);return false;

Igaks juhuks ka falck, uss ja securitase patrullid palgata.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

Nitro
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 08 Juul 2012, 13:36
Asukoht:

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas Nitro »

:lol: :lol: :lol: 24/7 neli turvameest seisma igasse auto nurka + verekoer autosse :evil:

Autovalvet ehk GSM Valve OÜ-d palun mitte pakkuda, kuna on juba ära tüüdanud need ostukeskuste lehmakauplejad-värbajad... samuti sooviks lahendus, mille eest ei peaks kuumaksu maksma... ostan SIMPEL või SMART-i ja kõne tegemiseks piisab küll. Arvatavasti lähen Oomipoe teed ja soetan kunagi selle: http://www.oomipood.ee/product/esim021/ ... sisend&f=t

aga antud teema siiski "salanupp"

Edit:
Oleks vaja VW Golf 4 elektriskeemi. Kust saaks leida?
Viimati muutis Nitro, 14 Sept 2012, 12:15, muudetud 7 korda kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas copilot »

Nitro kirjutas:jep, aga igale poole vist ei tohi ka katkestusi teha - st. osa seadmeid vajab kogu aeg voolu, muidu läheb midagi meelest ära ja auto peab iga kord uuesti õppima - näiteks ei julgeks aju voolu katkestada..

katkestada ajule see vool, mis peaks lubama käivitada mootori. selleks juba tehasest selline relee vahel...vanematel diislitel lausa selle nn peareleega probleeme st ei toimi nii nagu vaja ja ei lülita vahest süüdet sisse keerates ajule voolu järgi mille tulemusena ketrad starteriga motot palju tahad aga mootor ei käivitu sest kütte etteannet ei avata.

aga pane peale nn lisaimmo siis juba mis just pmt selle samuse voolu ära katkestab ja et asi nn deaktviveerida pead mingit nuppu kuskil vajutama v siis vajalik mingi kiibi süsteemiga seotud andurile piisavalt ligidale viimisest....anduri võid aga kus iganes peita kasvõi pagassi kui tahad(pead muidugi igakord ennem käivitamist sisuliselt korra pagassis käima. raskendab kindlasti ärandamist ja pikendab selle aega ja ilmselt jobud kes niisama lõbusõidu pärast masinat ära ajavad ei saagi su masinat sõitma. kes tahab aga ära ajada st ette planeeritud see saab ikka sellega hakkama, muidugi kindlasti vaevarikkamalt kui lihtsalt mingi tehase alarmi ja immoga(ainult viimaste asjade olemasolul on ärandamine proffidele lapse mäng).
Diesel Power KEEPS ME GOING

Nitro
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 08 Juul 2012, 13:36
Asukoht:

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas Nitro »

copilot kirjutas:katkestada ajule see vool, mis peaks lubama käivitada mootori. selleks juba tehasest selline relee vahel...
vot selleks peakski miski skeemi leidma...

Edit:
Leidsin: http://translate.google.ee/translate?sl ... ml&act=url Электрооборудование / Electrical equipment
Viimati muutis Nitro, 14 Sept 2012, 12:32, muudetud 3 korda kokku.

Krix
Huviline
Postitusi: 205
Liitunud: 28 Dets 2003, 20:12
Auto: VW Golf 5 1,9TDI DSG 2009
Asukoht: Tallinn

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas Krix »

Tegu oli küll G3 bensiinimootoriga, kuid mina tegin sinna sellise lahenduse:

2 releed, 1 magnetandur (ei mäleta täpset nimetust, äkki oli herkon), 1 LED ning magnet. Kahjuks skeemi enam pole, kuna aretasin süsteemi ise.
Katkestasin kütusepumba tööd.

Toimis asi järgnevalt, et autosse istudes ning süüdet keerates kõik peale pumba aktiveerusid. Viies magneti anduri juurde (andur oli loomulikult peidetud polstri taha), aktiveerus ka kütusepump. Kahte releed kasutasin selleks, et ei peaks koguaeg magnetit anduri juures hoidma.

Peale süüte välja keeramist katkestas ka relee ühenduse pumbaga, seega uuesti süüte keeramisel pidi jällegi magnetit näitama.
LED-i paigaldasin selleks, et ta andis mulle indikatsiooni, kas salaimmo on aktiveeritud või ei.

Kas diisli puhul samasugust lahendust saab kasutada, ei tea, kuid väga mugav oli küll niimoodi.
VW Golf 2 1,6D -> VW Golf 3 1,8GT -> VW Bora 1,6 ->VW Golf 5 Variant 1,9TDI DSG

Nitro
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 08 Juul 2012, 13:36
Asukoht:

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas Nitro »

Kahte releed kasutasin selleks, et ei peaks koguaeg magnetit anduri juures hoidma.
ma ei saa aru, milleks kaks releed?
Peale süüte välja keeramist katkestas ka relee ühenduse pumbaga
vool kadus tagant ja relee läks tavaasendisse?
Viimati muutis Nitro, 14 Sept 2012, 12:39, muudetud 1 kord kokku.

Krix
Huviline
Postitusi: 205
Liitunud: 28 Dets 2003, 20:12
Auto: VW Golf 5 1,9TDI DSG 2009
Asukoht: Tallinn

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas Krix »

Täpselt ei mäleta, aga minumeelest ei saanud ma tekitada pidevat ühendust ühe releega. Selleks kasutasingi teist.

Tahtsin saada süsteemi niimoodi toimima, et ma peaks ainult korraks herkonile näitama magnetit, aga ühe relee puhul oleksin pidanud jääma magnetit herkoni juures hoidma, et relee oleks sisse lülitatud.

Loodan et saad aru.
VW Golf 2 1,6D -> VW Golf 3 1,8GT -> VW Bora 1,6 ->VW Golf 5 Variant 1,9TDI DSG

Nitro
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 08 Juul 2012, 13:36
Asukoht:

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas Nitro »

Kui ma panen 2 tk selliseid järjest, siis peaks ühendus säilima?

Pilt
Viimati muutis Nitro, 14 Sept 2012, 12:48, muudetud 2 korda kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7846
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas GTI »

Ühel autol ehitati starteri blokeering läbi roolil oleva signaalnupu. Signaali juhtimine oli ühe teise lüliti abil ümber lülitatav - ühes asendis andis signaali nagu algselt, teises asendis oli pasun välja lülitatud. Autot sai käivitada, hoides samal ajal signaali nuppu all (toimus see siis loomulikult pasuna väljalülitatud asendis). Asja mõte on vast igaühele arusaadav. Sellist blokeeringut saab ka teiste el. ahelate puhul rakendada.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas rako »

Nitro kirjutas: aga antud teema siiski "salanupp"
Tee antud teema oma auto teemasse. Sa oled terve foorumi oma "asjalikke" teemasid täis teinud. Ja mitmes teema kus kõlab läbi juba security.
Ei ole vast raske teistest foorumi kasutajatest eeskuju võtta teemade postitamisel ja oma küsimustele vastuse saamiseks. Paljud asjad on guugeldatavad ja ka meie foorumi otsi nupp annab sulle palju vastuseid.

Siin sa küsid suure huraaga küsimusi ja siis leian juba teises teemas sinu vastuse kellegi teise küsimusele asjas mida sa ise mitte üldse ei hooma. Loodan, et see kriitika jõudis sinuni sellises võtmes nagu mida seda mõtlesin ja kirjutasin.

Ragnar
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

Krix
Huviline
Postitusi: 205
Liitunud: 28 Dets 2003, 20:12
Auto: VW Golf 5 1,9TDI DSG 2009
Asukoht: Tallinn

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas Krix »

GTI kirjutas:Ühel autol ehitati starteri blokeering läbi roolil oleva signaalnupu. Signaali juhtimine oli ühe teise lüliti abil ümber lülitatav - ühes asendis andis signaali nagu algselt, teises asendis oli pasun välja lülitatud. Autot sai käivitada, hoides samal ajal signaali nuppu all (toimus see siis loomulikult pasuna väljalülitatud asendis). Asja mõte on vast igaühele arusaadav. Sellist blokeeringut saab ka teiste el. ahelate puhul rakendada.

Just, selle herkoni võib tegelikult asendada ükskõik millega. Kasvõi paned soojenduse puhuri nupu alt toimima (ntx et auto käivitub, kui puhuri nupp on asendis 3).

Aga Nitro, ma kardan et kahe herkoni järjestikusel ühendamisel kontakt ei säili, kuna herkon tahab kontakti hoidmiseks ikkagi magneti lähedust.
VW Golf 2 1,6D -> VW Golf 3 1,8GT -> VW Bora 1,6 ->VW Golf 5 Variant 1,9TDI DSG

Nitro
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 08 Juul 2012, 13:36
Asukoht:

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas Nitro »

rako kirjutas:
Nitro kirjutas: aga antud teema siiski "salanupp"
Tee antud teema oma auto teemasse. Sa oled terve foorumi oma "asjalikke" teemasid täis teinud. Ja mitmes teema kus kõlab läbi juba security.
Ei ole vast raske teistest foorumi kasutajatest eeskuju võtta teemade postitamisel ja oma küsimustele vastuse saamiseks. Paljud asjad on guugeldatavad ja ka meie foorumi otsi nupp annab sulle palju vastuseid.

Siin sa küsid suure huraaga küsimusi ja siis leian juba teises teemas sinu vastuse kellegi teise küsimusele asjas mida sa ise mitte üldse ei hooma. Loodan, et see kriitika jõudis sinuni sellises võtmes nagu mida seda mõtlesin ja kirjutasin.

Ragnar
Ojah, hakkab jälle pihta. Paneme siis teema lukku!

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas rako »

Nitro kirjutas:
rako kirjutas:
Nitro kirjutas: aga antud teema siiski "salanupp"
Tee antud teema oma auto teemasse. Sa oled terve foorumi oma "asjalikke" teemasid täis teinud. Ja mitmes teema kus kõlab läbi juba security.
Ei ole vast raske teistest foorumi kasutajatest eeskuju võtta teemade postitamisel ja oma küsimustele vastuse saamiseks. Paljud asjad on guugeldatavad ja ka meie foorumi otsi nupp annab sulle palju vastuseid.

Siin sa küsid suure huraaga küsimusi ja siis leian juba teises teemas sinu vastuse kellegi teise küsimusele asjas mida sa ise mitte üldse ei hooma. Loodan, et see kriitika jõudis sinuni sellises võtmes nagu mida seda mõtlesin ja kirjutasin.

Ragnar
Ojah, hakkab jälle pihta. Paneme siis teema lukku!
Mitte ei hakka pihta. Mõtle enne kui uue teema teed. Meil on küll sõnavabadus ja muud sellised asjad siin riigis, kuid on ka mingisugused foorumi vaikivad tavad.
Ära võta südamesse.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

Kasutaja avatar
tibullus
Veteran
Postitusi: 1480
Liitunud: 20 Mai 2007, 18:17
Auto: Passat W8 4.0 4Motion
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Re: Golf 4 TDI salanupp

Lugemata postitus Postitas tibullus »

Mul oli kunagi selline juhus kus kindlustustöötaja ei suutnud autot häiresse ajada. Keris ka akna alla ja vehkis aga alarm ei käivitunud. Mul oli küll järelpaigaldatud alarm ning see hakkas toimima alles mõned minutid pärast uste lukustamist. Lisaks polnud selle andurid ka eriti tundlikud. Praeguse auto alarm on nii tundlik,et kui EVWK märk peegli küljes veidigi kõikuma jääb, siis hakkab kohe hüürgama. Andureid ei paista siis kuskil olevat,et sellise "katse" tegid?

Ja kus on siis ikkagi autoteema ja kas lubatud nimekiri on juba täidetud? :)
1 ) mootori rihm
2 ) generaatori rihm
3 ) rullikud
4 ) veepump
5 ) mootori õli
6 ) käigukasti õli
7 ) roolivõimendi õli
8 ) pidurivedelik
9 ) jahutusvedelik
10 ) kummirõhud õigeks
11 ) sillastend, kus igasugused kalded jne õigeks reguleeritakse?
12 ) auto vahatamine, et kestaks võimalikult kaua roostevabana
13 ) põhi teha roostekaitsega + küljekarbid
14 ) metallist karterikaitse
15 ) EGR klapi puhastus (nii-või teisiti juba must)
16 ) mootori pesu (spets kütuselisand-vedelikuga)
17 ) diagnostika kaabliga vead kontrollida
18 ) kütusefilter
19 ) õhufilter
20) ...
W8

Nitro
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 08 Juul 2012, 13:36
Asukoht:

Re: Kuidas paigaldada salanupp?

Lugemata postitus Postitas Nitro »

Kus asub kütusepumba juhtmestik?

leidsin saidilt: http://www.civicforums.com/forums/114-e ... witch.html juhendi, kus salanupp ühendatakse kütusepumbaga.
you need to remove the lower portion of your back seat. The Fuel Pump wiring is located under the seat. Once that has been removed, remove the plate that covers the fuel pump wiring. 4 phillips screws & that is off. Now the wire you are wanting to pay attention to is the yellow one with the green stripe on it. This is one of the wires for the fuel pump.
Kas keegi oskaks öelda, mis vool ja pinge kütusepumbast läbi käib? Kas võib kasutada tavalist lülitit või peab paigaldama läbi relee?

Krix
Huviline
Postitusi: 205
Liitunud: 28 Dets 2003, 20:12
Auto: VW Golf 5 1,9TDI DSG 2009
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas paigaldada salanupp?

Lugemata postitus Postitas Krix »

Voolu ei tea, aga pinge on kindlasti 12V. Kindlam on releega, kui ainult lülitiga (juhul kui ei ole soovi varsti teemat teha, et miks immo lüliti kärssab).
VW Golf 2 1,6D -> VW Golf 3 1,8GT -> VW Bora 1,6 ->VW Golf 5 Variant 1,9TDI DSG

Nitro
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 08 Juul 2012, 13:36
Asukoht:

Re: Kuidas paigaldada salanupp?

Lugemata postitus Postitas Nitro »

tänud.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 60 korda
Kontakt:

Re: Kuidas paigaldada salanupp?

Lugemata postitus Postitas dellu »

Mis kütusepumba juhtemstikku sa taga ajad? Su autol ei ole ju mingit kütusepumpa selles mõttes, on ainult kõrgsurvepump ja see imeb ise paagist endale kütust. Mingit etteandepumpa pole, see on ainult pummpihustiga masinal.
Aga see signaali nupu mõte on täitsa hea tegelt. Saab ju teha relee nii, et kuniks auto ei käi (geneka laadimine või õlirõhk) on käivitamise juhtimisele ühendus ja kui käima läheb ühendatakse pasun tagasi. Magnetiga samuti sõbrale kunagi ehitanud.
Enda lihtsama elu jaoks kasutaks aga mina pigem mugavamat lisaimmot: http://code.ee/124est.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sellel pisike kaardike rahakoti vahele või mujale. Samuti hakatakse ukse avamisest viidet lugema ja suretatakse auto välja kui ei leita seda 30 sekundi pärast. Ehk kui autost välja visatakse siis pätt kaugele ei jõua.
Skeemidele peaksid isegi siit foorumist viited leidma. See link on umbes täpselt miljon korda läbi käinud: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g4" onclick="window.open(this.href);return false; lõpu poole on aasta järgi kogu skeemide list.
Viimati muutis dellu, 18 Sept 2012, 22:56, muudetud 1 kord kokku.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Nitro
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 08 Juul 2012, 13:36
Asukoht:

Re: Kuidas paigaldada salanupp?

Lugemata postitus Postitas Nitro »

tänud dellu!

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2576
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 32 korda

Re: Kuidas paigaldada salanupp?

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Sellist teemat võib küll foorumis arutleda,kuid, oleme ausad---- Salalukk pannakse autole mehaaniku ja auto omaniku kokkulepel.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas paigaldada salanupp?

Lugemata postitus Postitas copilot »

t6nis3 kirjutas:Sellist teemat võib küll foorumis arutleda,kuid, oleme ausad---- Salalukk pannakse autole mehaaniku ja auto omaniku kokkulepel.

WTF :?: :?: :?: :lol: :lol: :lol:
Viimati muutis copilot, 22 Sept 2012, 10:52, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vasta

Mine “Elektroonika”