Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
otsija
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 12 Jaan 2013, 16:16
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas otsija » 07 Aug 2016, 13:49

Tere, selline lugu, et vihmase ilmaga üks hetk jäid kojamehed vait ja kogu muusika, klaasipesuvett viskab aknale, aga kojamehed ise ei tööta(varem pole kojamehed jebinud). Kontrollisin sealt juhipoose armatuuriotsa kaitsmekarbi kaitsmeid, kõik tundusid terved olevat. Kus kojameeste relee asuda võiks, ehk andis see sedasi hetkeliselt saba või siis kuidas mootorile endale ligi pääseb? kapoti alla viskasin kiire pilgu, seal nagu ei paista mootorit esmapilgul, tahaks mootori toiteotstele ligi pääseda, et näha kas sinna tuleb vurts peale, ehk mootoril harjad vms andsid hoopis otsad.
Viimati muutis otsija, 07 Aug 2016, 13:50, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5294
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 07 Aug 2016, 14:10

Kojameeste relee asub armatuuri all, juhi jalgade kohal, plastiku taga. Suur kahe kohaline relee, teisi selliseid seal ei tohiks olla. Kojameeste mootor asub kapotiall aku karbis. Seda ainult ei oska öelda kas kojameeste mootorile ilma esiklaasi servast plastikut eemaldamata ligi saab.

Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas silverpik » 07 Aug 2016, 15:24

J.Aru kirjutas:Kojameeste relee asub armatuuri all, juhi jalgade kohal, plastiku taga. Suur kahe kohaline relee, teisi selliseid seal ei tohiks olla. Kojameeste mootor asub kapotiall aku karbis. Seda ainult ei oska öelda kas kojameeste mootorile ilma esiklaasi servast plastikut eemaldamata ligi saab.
Kojameeste mootorile saab sõrmed ligi ajukarbi kõrvalt eespoolt vaadates aju ning pidurivedeliku paagi vahel), kuid mootori / pistikute kontrollimiseks on soovitatav klaasialune plastik lahti võtta. Kui kogu mehhanism vaja välja võtta (koos hoobadega), siis on soovituslik ka ajukarbi kaas maha võtta.
Mootorile ligipääs tegelikult lihtne. Eemalda kojamehed koos varrega. Selleks võta varre kinnituse juures olevad korgid ära ning keera 13 mm padruniga mutrid lahti. Väga suure tõenäosusega on varred kinni kiilunud - ära niisama kangutama hakka. Kasuta kas tõmmitsat või pane sama mutter võlli otsa peale tagasi (kust lahti keerasid) ning siis saad kullinokkadega varre võlli otsast lahti tõmmata. Korda sama ka teise varrega. Järgmiseks tõmba lahti kaks metallklambrit plastiku eest (üks keskel salongi minevate torude otsas, teine ajukarbist paremal) ning päästa lahti ka õhufiltri kaant kinni hoidev pikk kruvi. Sealt edasi ei ole muud kui hakka ettevaatlikult otsast lahti võtma plastikut (vb on tuuleklaasi küljeliist plastiku peal rohkem ees, siis võta selle äär ka lahti). Plastik ise tuleb lihtsalt ära ning kui see eest läinud, on ruumi asjatada.
Mootor käis samuti 13 & 10 võtmega lahti (jääb kojameeste konstruktsiooni taha peitu; kolm mutrit hoiavad konstruktsiooni küljes ning neljas fikseerib hoovastiku mootori külge). Fikseeri hoovastik ära (kasuta nt sõbra abi) ning keera mootor lahti. Kui see tehtud, saad kontrollida kas mootor ise 12 V peal tööle läheb / testriga mõõta kas vool peale tuleb. Mootorit eemaldamata seda raske teha, kuna juhtmestik jääb tülikalt peitu.
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

otsija
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 12 Jaan 2013, 16:16
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas otsija » 15 Aug 2016, 19:39

Mingi nädalajagu tagasi kakkusin kõik kaitsmed välja ükshaaval ja tsekkasin üle, kuna see kojameeste kaitsmenumber justkui päris hästi selle olemasoleva lipakaga kokku ei läinud, kõik olid terved silma järgi, ilmselt ka reaalselt siis. Ei mäleta kas peale kaitsmete kontrollimist ka kojamehi proovisin, igatahes nüüd nädal aega hiljem oli vaja üks tiir teha ja kojamehed töötavad. Eks näis kauaks püsima jäävad, ilmselt kusagil mingi kala on, ei usu, et lampi sedasi trikitab.

krl
Huviline
Postitusi: 199
Liitunud: 02 Okt 2011, 09:46
Auto: Golf4 2001
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas krl » 08 Sept 2016, 15:26

Kui teema veel aktuaalne, sis võid järgmie kord kui nad käima ei lähe, proovida neid käega natuke liigutada(edasi tagasi) ja siis lülitada. Omal kippus hoovastik kinni jääma ja tükk aega sõitsin nii, et enne sõitma minemist lükkasin nad käega käima. Peale seda esimest liigutamist töötasid normaalselt, kuniks auto seisma jäi mõneks ajaks.

otsija
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 12 Jaan 2013, 16:16
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas otsija » 13 Nov 2016, 13:14

Ja ongi teema endiselt päevakorras:/. Nüüd mõne aja pärast hakkas jälle jant pihta ja tõesti, käega kaasa aidates liigub hästi vaevaliselt, justkui ei oleks mootoril jõudu. Nii kui käega kaasa ei tõmba, nii jääb seisma põhimõtteliselt kohe keset klaasi. Seega võib siis oletada, et hoovastikupoole pealt seal mingi jama? Jõllitasin sinna klaasi alla ja nägin seal ühte liigendiosa, see oli küll kenasti määrdeainega koos muidu. Mismoodi see kojameeste värgendus toimib muidu üldse? Kas mootor hakkab seal tööle kord ühte kord teistpidi, kui kojamehed embkumb lõputsüklisse jõuavad ja mingid lõpuandurid tuvastavad, mil mootor teistpidi tööle pannakse või käib mootor koguaeg ühtepidi ja mehaaniline värgendus seal hoolitseb selle eest kuidagi, et edasitagasi liikumine saadakse? Ja kiiruste reguleerimine, kas mootoril miski mitu mähist näiteks või toimub elekltrooniliselt pingemuundamine, madalamal kiirusel madalam pinge, suuremal kiirusel suurem? Mul selle kõige kiirema intervalliga(kang täiesti üleval asendis) ka ei vedanud kojamehed end liikuma, kuigi kiiremas rezhiimis peaks mootoril rohkem jõudu olema loogiliselt võttes ning selle nibin-nabin liikumahakkamise peaks siiski suutma ületada, kui häda kinnikiilunud hoovastikus. Ja kus see kiiruse ja intervallide värk tekitatakse? Kuskil peab mingi elektroonikaosa ka olema ilmselt, mootoris endas vaevalt, samas mine tea.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7833
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas GTI » 13 Nov 2016, 13:41

Mootor töötab ikka ühtepidi, väntmehanism tekitab edasi-tagasi liikumise. Alg- ja lõppasemdite jaoks on lõpplülitid mootori sees reduktori küljes. Intervallid tulevad ikka releest. Eks pead kogu krempli maha kiskuma ja hoovastiku ära määrima, oma pesadesse jäävad kinni need võllid kuhu külge kojameeste varred kinnituvad.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

otsija
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 12 Jaan 2013, 16:16
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas otsija » 17 Nov 2016, 22:33

Imelik lugu, läksin tegin ühe lühikese sõidu ja paar korda oli vaja klaasipuhasteid kasutada, ootasin ja vaatasin siis, kuidas need vaikselt seal jõnksusid ja paar korda liikus kuidagi hädiselt tsüklid läbi ära. Kui kolmandat korda proovisin, siis järsku töötas kõik nagu kellavärk ja jutkui polekski mingit häda olnud. Proovisin erinevaid kiirusi ja näppisin seda ikka pidevalt ja kaua, jäidki tööle hetkel taas. Ehk ei ole siiski häda kinnikiilunud hoovastikus, kui ta sedasi kord jookseb nagu õlitatult ja kord on koomas? Imelik oli veel see, et kui ta mul siin nädal tagasi võinii stabiilselt kinni oli ja käega aidates ainult liikus, siis proovisin esimese kiirusega, ei olnud jõudu ja ainult käega aidates liikus, siis lükkasin prooviks kiiruse põhja, ehk siis oleks pidanud mootor tunduvalt jõulisemalt vedama hakkama, aga ikka oli sama uimane ja käega ainult aidates liikus. Kui nüüd toimivana neid kiirusi vaatan esimene kiirus vs maksimumkiirus, siis maksimumi peal peaks selline märgatavam jõuvahe olema, et igaljuhul oleksin pidanud nädal tagasi tajuma seda, kui käega aitasin. Ehk on siiski variant, et elektroonika/juhtkang vms paneb villast, kuna mehaaniline takistus läheb mitme koha pealt juba minu loogika järgi vastuollu.

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1731
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 18 Nov 2016, 16:32

Mul reaalselt täpselt sama keiss, kojamehed täiesti lampi lakkasid normaalselt liikumast. Liikusid aegalselt nagu klaas kleepuks vms ja väga vaevaliselt läks üle klaasi. Siis mingi hetk oli jälle korras ja nüüd sama jama :?: :?: :?: :?:
Viimati muutis etnies858, 18 Nov 2016, 16:35, muudetud 1 kord kokku.

otsija
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 12 Jaan 2013, 16:16
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas otsija » 15 Dets 2016, 23:27

etnies858 kirjutas:Mul reaalselt täpselt sama keiss, kojamehed täiesti lampi lakkasid normaalselt liikumast. Liikusid aegalselt nagu klaas kleepuks vms ja väga vaevaliselt läks üle klaasi. Siis mingi hetk oli jälle korras ja nüüd sama jama :?: :?: :?: :?:
Oled midagi ette võtnud vahepeal selles osas? Ma siin nädalas korra sõidan ja siis aegajalt ikka jebib see värk endiselt.
Mine vii remonti kusagile töökotta ja küsi mis vigastus oli:D.

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1731
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 17 Dets 2016, 00:57

otsija kirjutas:
etnies858 kirjutas:Mul reaalselt täpselt sama keiss, kojamehed täiesti lampi lakkasid normaalselt liikumast. Liikusid aegalselt nagu klaas kleepuks vms ja väga vaevaliselt läks üle klaasi. Siis mingi hetk oli jälle korras ja nüüd sama jama :?: :?: :?: :?:
Oled midagi ette võtnud vahepeal selles osas? Ma siin nädalas korra sõidan ja siis aegajalt ikka jebib see värk endiselt.
Mine vii remonti kusagile töökotta ja küsi mis vigastus oli:D.

Ma andsin alla, lasin autol kõik šarniirid, õlid, pidurid ära vahetada ja nädal peale seda hakkasid jeblama need kojamehed. Nüüd viimased 2-3 kuud aia nurgas seisnud.
Kui kunagi keegi teada saab, mis teema on võib mulle ka teada anda. :D

elu
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 12 Dets 2010, 18:55
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas elu » 19 Dets 2016, 10:55

Mul selline mure sai edukalt lahendatud ca aasta-paar tagasi, kui väga vaevaliselt liikusid. Arvatavasti sama asi, kui nagu klaasi külge kleepuksid või alguses käega kaasa peab lükkama, et käima hakkaksid. Nimelt on hoovastiku liigendid korrodeerunud. Võta hoovastik pulkadeks ja puhasta ning määri ära, eeskätt pane rõhku munakatele.
Asi lihtne ega ole mingi raketiteadus.
Jõudu!

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1731
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 11 Jaan 2017, 22:50

Määrisin vana hoovastiku igat pidi sain paremini liikuma aga see pikk silinder, mis täpselt selle nuudi all kuhu kojamehe kinnitad see kinnine süsteem ja isegi kõige vedelam õli ei pannud asja ilusti liikuma. Aga munakad hakkasid peale õli panemist väga väga hästi käima.

Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas silverpik » 11 Jaan 2017, 23:52

Need võllid saab lahti võtta. Seal on U kujuline / avatud O kujuline seib vms ees. Selle saad kahe lapiku kruvikaga või tangidega eest ära - siis O tihend eest ära ja kerge obadus võlli otsale - lööd võlli korpuse seest välja. Või kopsid õrnalt haamriga. Arvatavasti on võll ise natuke roostes ja haakub kinni. Liivapaber, korralik määre ja kokku tagasi. Liitiummääre ei sobinud, testisin. Vb PTFE vms on parem....
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

EiX
Huviline
Postitusi: 377
Liitunud: 25 Apr 2013, 22:21
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Passat B5 kojamehed lakkasid töötamast

Lugemata postitus Postitas EiX » 12 Jaan 2017, 00:00

Siin teie probleemile lahendus:
https://www.youtube.com/watch?v=o_Mlvf09k6s

Ise olen teinud sama asja erinevate masinatega läbi (Audi A4, A6, Passat), roostest puhtaks, uus määre ja rõngastihend... ning sõit võib jätkuda.

Vasta

Mine “Elektroonika”