Tiguani aku vahetus?

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
ViljarKaurla
Klubiline
Postitusi: 148
Liitunud: 12 Aug 2018, 22:20
Telefon: 57401859
Auto: VW Passat B7; B3; Tiguan
Asukoht: Puhja
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas ViljarKaurla » 30 Nov 2018, 19:55

Siis tegemist on 2012 Tiguaniga mis täna hommikul JÄLLE raskelt käivitus. Sai käidud akut testimas ja selgus, et amprid on otsa saamas :( Uus aku poest kaasa kuid kuidas see uue aku autole tutvustamine käib. Seda enam, et uus on grammikene ka võimsam.

Vana AGM siis:
IMG_20181130_192802.jpg
IMG_20181130_192802.jpg (223.86 KiB) Vaadatud 14278 korda
Uus AGM selline:
IMG_20181130_192702.jpg
IMG_20181130_192702.jpg (100.22 KiB) Vaadatud 14278 korda
Kes räägiks täpsemalt kuidas see tutvustamine käib :?:

VCDS scan on järgmine:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul. (J840) Labels:. 1K0-907-534.clb
Part No SW: 7N0 907 534 HW: 1K0 907 951
Component: Batt.regelung H41 1623
Serial number: 140312F6000451
Coding: 230F1859
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 71EC4B08AE3FCDD8D7-8024

Subsystem 1 - Part No SW: 1K0 915 181 H HW: 1K0 915 181 A
Component: J367-BDM H07 0180
Serial number: 00000000008900596131

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 30 Nov 2018, 20:23

VAG on nn kinnine süsteem ning kuna BEM koodi järelturuakudele ei väljastata siis mingit legaliseeritud protseduuri uue aku tutvustamise jaoks ei ole olemas. See, mida nendega tehakse on lihtsalt labane +1 orig seerianumbrile ja kõik. Seda muidugi lähtekohal, et Banner asemele läheb ligilähedane Banner ja Varta asemele läheb ligilähedane Varta jne. Kuna antud juhul niigi sokk siis avalik saladus on see, et võid selle petutegevuse tegemata jätta ehk ära unustada, sest süsteemil on mahtuvusekontrollsüsteem ning kui akutüüp on õige siis laadimisfaasid- ja joon määratakse teatud aja pärast nagunii just selle järgi, mitte selle võimaliku porno järgi, mida petekaks sisestad. Tänaseks ilmselt igal akutootja kodulehel on see teemasaag olemas ja lahti kirjeldatud. Muidugi eksisteerib ka ususekt, kes trummeldab, et BEM koodigeneraator on pääsetee õndsusele. Pettust teise pettusega ei asenda, aga usk on muidugi lihtsurelikul vinge tööriist.
Järelturu akud on vaatamata pakutavale CCA võimsusele tihti eesrindlikumate näitajatega, aga need on ja jäävad vähem väärtuslikeks alternatiivideks orig. margipõhiste akude kõrval. Orig. aku ei ole parem pelgalt BEM koodi tõttu. Need on ka väärtuslikumalt valmistatud, mis pakub orig. OEM iseloomuliku ülesehituse kaudu kõrgemat kvaliteeti ja võimekust ning need ei ole mõõdetavad Ah, CCA väärtustega.
Viimati muutis tlauri, 30 Nov 2018, 20:28, muudetud 1 kord kokku.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
ViljarKaurla
Klubiline
Postitusi: 148
Liitunud: 12 Aug 2018, 22:20
Telefon: 57401859
Auto: VW Passat B7; B3; Tiguan
Asukoht: Puhja
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas ViljarKaurla » 30 Nov 2018, 20:24

Ise küsin ise vastan :)

Peale pikka lugemist ja otsimist komistasin ma lõpuks millegi sellise otsa:



Ei ole veel kindel kas sellest ka mulle midagi kasu on, eks siis homme selgub.

Keegi targem võib siis muidugi midagi lisada...olen avatud õpetus sõnadele

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 30 Nov 2018, 20:29

See räägib just seda, mida ennist kirjutasin. Kodanikul on vaja süveneda.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas R36 » 30 Nov 2018, 22:06

PQ35/46 akuhaldusel on juba tehasest BEM seerianumber määratud ühtede jada. See oli ka nii tuliuutel autodel. Adaptsioon kanalist määrad ära ka aku Ah ja ongi hea.

See järelturu aku sul ilmselt seal niikuinii seda aega, mis OE aku on, ära ei kesta. Elektrisüsteem vananeb koos autoga.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kasutaja avatar
ViljarKaurla
Klubiline
Postitusi: 148
Liitunud: 12 Aug 2018, 22:20
Telefon: 57401859
Auto: VW Passat B7; B3; Tiguan
Asukoht: Puhja
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas ViljarKaurla » 01 Dets 2018, 14:43

Nii siis ... Uus aku küljes ja räägiks siis mida ma korda saatsin.

Kapotiall on asi lihtne klemmid lahti ja klemmid kinni, kuid siis arvutis oli tiba pusimist, eriti minul kes ei ole neid uusi ja moodsaid autosi väga torkinud.
Enne oli kodeering: 068 JCB 1111111111 ja peale aku vahetust siis:
IMG_20181201_124807.jpg
IMG_20181201_124807.jpg (260.73 KiB) Vaadatud 14174 korda
Ei tea ja ei oska kaasa rääkida selle BEM koodi kohta, mina seda ei vana ega ka uue aku pealt ei tuvastanud ja tegin siis vastavalt netist välja uuritule ja kasutasin abistajana seda:
IMG_20181201_124626.jpg
IMG_20181201_124626.jpg (307.14 KiB) Vaadatud 14174 korda
Nüüd peaks kirjade järgi 8+ aastat hooleta olema ning mis kõige olulisem on see, et naise auto läheb ilusti käima ja ma ei saa seda punase sõimuga kõnet :D

Võib muidugi juurde kommenteerida kellel midagi öelda on ...

rSto
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 18 Nov 2018, 22:07
Auto: B8
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas rSto » 01 Dets 2018, 16:31

Karm värk ikka. Mis juhtub kui ei "õpeta"?

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 01 Dets 2018, 16:47

Mitte midagi ei juhtu drastilist, eriti kui tehasest on väljunud juba AGM-ga. Järelturu akud nagunii kärbitud kasutuseaga. Kui 4 aastat teenib siis igati hea tulemus.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 01 Dets 2018, 18:17

Miks Banner oli kodeeritud JCB? Juba vahetatud mingi x aeg ja lohakalt kodeeritud(?) Või suvalt vahetatud? Kas tehasest oli AGM? Kui oli happekas siis on kõik tänaseni valesti!
Banner on "BA2" ja seal pildil vag orikal BEM sisestuse jaoks kõik QR etiketil. Need andmed pidid kodeeringus ees olema.
ViljarKaurla kirjutas:
01 Dets 2018, 14:43
Enne oli kodeering: 068 JCB 1111111111 ja peale aku vahetust siis: IMG_20181201_124807.jpg
Ei tea ja ei oska kaasa rääkida selle BEM koodi kohta, mina seda ei vana ega ka uue aku pealt ei tuvastanud
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
ViljarKaurla
Klubiline
Postitusi: 148
Liitunud: 12 Aug 2018, 22:20
Telefon: 57401859
Auto: VW Passat B7; B3; Tiguan
Asukoht: Puhja
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas ViljarKaurla » 01 Dets 2018, 18:40

tlauri kirjutas:
01 Dets 2018, 18:17
Miks Banner oli kodeeritud JCB? Juba vahetatud mingi x aeg ja lohakalt kodeeritud(?) Või suvalt vahetatud? Kas tehasest oli AGM? Kui oli happekas siis on kõik tänaseni valesti!
Banner on "BA2" ja seal pildil vag orikal BEM sisestuse jaoks kõik QR etiketil. Need andmed pidid kodeeringus ees olema.
ViljarKaurla kirjutas:
01 Dets 2018, 14:43
Enne oli kodeering: 068 JCB 1111111111 ja peale aku vahetust siis: IMG_20181201_124807.jpg
Ei tea ja ei oska kaasa rääkida selle BEM koodi kohta, mina seda ei vana ega ka uue aku pealt ei tuvastanud
Seda mõtlesin minagi et miks ? Kuigi akut mõõtmas käies öeldi et orig. aku kuid ka minule jäi mulje et juba vahetatud ja lihtsalt kodeerimatta, ei oska öelda. Siit võib ka muidugi järgmine küsimus tekkida, et kui vahetatud ja jäetud kodeerimata, et kas see oligi põhjus miks 6 aastat vanal autol aku jälle läbi :?: :?: :?: Meie käes on auto olnud tiba üle poole aasta ... mis eelmine omanik tegi seda ma ei tea.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas R36 » 01 Dets 2018, 18:52

Teadmatus on tore.

Tehasest need autod tulevadki nii. Kodeerituna JCB ja pole vahet, kas Varta või Banner.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 01 Dets 2018, 20:07

Sellisel juhul on see sama hästi kui moodulitootja testkodeering, mida tehases enam üle ei käida. Teise tähendusega tõestus, et see kodeerimine ei oma mingit tähtsust, kui AGM aku.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2561
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 01 Dets 2018, 22:05

Vaheta akut,andes voolu ahelasse doonor akult süsteemi. Ei teki katkestust el. ahelasse. Eriti ,,head,, autod, kes ajus mõõdavad aku mahtuvust. Tunnustada ajule. Tunnusta ajule ,millal on kuse häda. Kuhu inimkond välja jõuab sellise ,,tarkvaraga,, . Ainult I T.mehed rikastuvad,kes on pintsakliplased,mutrivõtit käes ei suuda hoida,õrna nahaga näpu hoidjad. Ja meie,auto omanikud ,läheme siis AINULT peale aku vahetust I T .vennikese juurde. Palun. Pane kompu vastavusse uue akuga. On see tõsi?

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5338
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 605 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas jussike » 01 Dets 2018, 23:28

Tule juba 21 sajandisse, muide see kestab juba ammu, oma 19 aastat.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas silverpik » 02 Dets 2018, 01:29

No mida.... oeh, päriselt ka või?
Tahame saada püsikiirushoidjat, suurt navi, liiklusinfot, adaptiivset püsikat, veojõukontrolle ja ABS'i.... isejuhtivaid või reavahe hoidvaid autosid... ja siis kui tuleb vajadus aku ära vahetada, läheb kiunumiseks et IT mehed tahavad rikastuda....
Aga Tõnis, mis puutub aku vahetamisel kodeerimisse - kui sa oled nii rumal, et ei oska ise kahte klahvi vajutada ja jooksed IT mehe juurde, siis tegelikult tunnen sinule kaasa. Nagu eespool näha - lisaks tööriistadele ei kuku ka arvuti käte vahelt ning saavad auto ajule ka uue aku kodeeringu ära sisestatud. Nii et - ära palun ulu ühte ja sama nutulaulu siin söögi alla ja söögi peale....
Kes tänasid kasutajat silverpik selle postituse eest:
ViljarKaurla
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

GTI
Moderaator
Postitusi: 7831
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 175 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas GTI » 02 Dets 2018, 11:58

Tõnn, sõida mossega ja elu on jälle lill! :wave:
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

tegelane5
Huviline
Postitusi: 170
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 10 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas tegelane5 » 02 Dets 2018, 12:27

silverpik kirjutas:
02 Dets 2018, 01:29
No mida.... oeh, päriselt ka või?
Tahame saada püsikiirushoidjat, suurt navi, liiklusinfot, adaptiivset püsikat, veojõukontrolle ja ABS'i.... isejuhtivaid või reavahe hoidvaid autosid... ja siis kui tuleb vajadus aku ära vahetada, läheb kiunumiseks et IT mehed tahavad rikastuda....
No aga see on ka ju kuidagi imelik, et auto saab adaptiivse kiirusehoidmisega hakkama aga aku laadimine käib üle jõu või veel hullem "üle mõistuse" :lol:

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas Laur » 02 Dets 2018, 12:46

See pole päris kõigil autodel õnneks nii. On küll aku laadimise/tühjenemise kontroll koos anduriga, kuid vahetusega mingit kemüüset pole. Uus aku peale ja kogu lugu, ise kohaneb.
M.O.T.T

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 02 Dets 2018, 14:07

Millisel margil/mudelil see ei ole nii, kui tehasest AGM? Pigem just vastupidi pole sellist energiamoodulit kasutusel kuhu tootja on AGM-i disaininud. Selles mõõtmes pakun, et 2011+ kõik autod saavad akujuhtimisega täiesti stressivabalt ise hakkama. Erinevus pigem premium versus non-premium ehk rool-tabureti tüüpi sõidukid, kus energiamahukat tarkust vähe, ei sisalda ei hinnas ega koosluses protsessoritega juhitud energiamooduleid. Lihtsamatel mudelitel endiselt integreeritud mootori ecu-ga kahasse.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3321
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 128 korda
Kontakt:

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas HawkHill » 02 Dets 2018, 14:37

Viitan ühele artiklile, mis puudutab üldse AGM Start-Stop akude laadimist ja kust selgub, kas on vaja ikka kodeerida AGM uue aku paigaldusel või võib ka kodeerimata lihtsalt uue aku asemele panna.

Ei tea küll täpselt, kas just Tiguanil on selline aku laadimise mikroprotsessoriga kontrollsüsteem peal aga kui on, siis uue aku mittekodeerimine võib viia selle riknemiseni kiiremini kui peaks.

Samas artiklis ka juttu, mis juhtub AGM akude laadimisel mitte-AGM laadijaga.
https://www.knowyourparts.com/technical ... batteries/

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Tiguani aku vahetus?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 02 Dets 2018, 14:52

AGM akud tulid autotööstuses kasutusse milleeniumi alguses, 2000. Kasutusse läksid need eelkõige premium/luksusautodes. Paljud sellised mudelid on 100% disainitud ainult AGM aku kasutusele ehk energiajuhtimise algoritm omab ainult AGM juhtimistarkust.
Sealt 2000 juurest on aeg tilkunud ja AGM eelised hakkasid levima ning sisuliselt kõik premium tootjad, kes veel ka tehasest panid happeaku, laiendasid juhtmoodulite tarkust valmisolekuga juhtida erinevat tüüpi akutehnoloogiat. Vot see on see koht, kus on oluline aku õigesti kodeerida ning registreerida. Väga halb on see, kui AGM akut juhitakse happeka algoritmi järgi ning vastupidi, kus pole ka päris ok happeakut juhtida AGM-le mõeldud skeemiga.

Väidan seda, et kui auto on sündinud AGM jaoks siis seal ei ole isegi võimalust seda happeakule kodeerida. Lollikindlus seisneb selles, et AGM laadimisjoon ei tekita standardtemperatuuridel vähematki kahju happeakule. Tõsine tragöödia on aga kindlasti siis, kui hakata happeaku laadimisskeemiga III, IV laadimisfaasis AGM-i põrgatama.
Läheb veel mõni aasta mööda ja kaovad kõik algelised akutehnoloogiad järelturult ning siis on ka see teema päevauudistest kadunud.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Vasta

Mine “Elektroonika”