VW Passat CC roolilatt

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
johhaidii
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04 Apr 2015, 18:06
Telefon: 56959882
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Passat CC roolilatt

Lugemata postitus Postitas johhaidii » 15 Jaan 2021, 12:03

Tere


Küsin abi oma roolilati kohta, sest praeguseks on päris nõutu olek. Autoks 2008 Passat CC VR6 4Motion

Sündmuste käik:
1. Sõidu pealt läks katki esimene kardaanimuhv (ilma ühegi hoiatuseta) ja remonti pukseerides jõudis see katkine muhv/kardaani ots põhja all natuke pahandust teha
2. Muhv vahetati ära, aga peale vahetust oli rool kõvasti raskem kui enne. Remondikoht väitis algul, et latt jäi terveks, aga mingid jäljed olid ikkagi peal olnud. Hiljem väideti, et ikka võis pihta/kahjustatud saada ja ilmselt lati viga.
3. Viisin auto Forss-i. Testiti ja vaadati igatepidi üle ja öeldi, et kõik on korras ja mitte millestki pole kinni hakata (veakoode pole, latt terve, suhtleb ilusti ECU-ga jne). Öeldi, et rool on jah raske, aga võib olla peabki olema. Ei ole võimalik, enne oli rool kordades kergem ja praegu reaalselt ebamugav autoga sõita. Hoo pealt rooli keerates on ta täiesti jäik ja rool jääb ka sellesse asendisse kinni kuhu sa ta keerad, st pead ise jõuga tagasi keerama.
4. Ise kahtlustasin, et kuna vahepeal lasti remondis aku tühjaks, siis võib olla nullis mingid seaded ära elektrilisel latil ja ostsin VCDS-i, et need üle vaadata, aga tuleb välja, et minu latil ei olegi seal kodeeringus midagi muuta.

Kas on veel midagi mida proovida enne kui uue lati tellin? Googeldades leian, et on ka võimalik mingeid uusi või teisi lati firmware-sid peale flashida. Äkki keegi targem oskab nõu anda, enne kui lati ära tellin. Rool keerab koha peal seistes peaaegu sama kergelt kui enne, aga sõites läheb oluliselt raskemaks, mis on mulle loogikavastane, sest kui oleks mingi mehaaniline lati viga, siis peaks ju asi vastupidi toimima? St et koha peal keerates vajavad rattad rohkem jõudu kui hoo pealt? Mingeid veakoode ka pole.

Lati kood VIN koodi järgi: 3AB-423-061-M
Lati kood VCDS andmetel: 5n1909144g
latt.jpg
latt.jpg (64.46 KiB) Vaadatud 1796 korda
Viimati muutis johhaidii, 15 Jaan 2021, 12:19, muudetud 4 korda kokku.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5318
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

VW Passat CC roolilatt

Lugemata postitus Postitas jussike » 15 Jaan 2021, 12:16

Proovi nii, ei julge küll lubada, et aitab, aga äkki aitab:
Aku klemm ca 10min maha.
Kui klemmi tagasi paned ja auto käima, siis keera rool vasakule välja hoia miski kuni 5sek (osad ka piiksuvad kolm korda), siis keera paremale välja ja hoia ca 5sek, rool otseks ja sõida miski paarkümmend meetrit.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

johhaidii
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04 Apr 2015, 18:06
Telefon: 56959882
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Passat CC roolilatt

Lugemata postitus Postitas johhaidii » 15 Jaan 2021, 12:21

jussike kirjutas:
15 Jaan 2021, 12:16
Proovi nii, ei julge küll lubada, et aitab, aga äkki aitab:
Aku klemm ca 10min maha.
Kui klemmi tagasi paned ja auto käima, siis keera rool vasakule välja hoia miski kuni 5sek (osad ka piiksuvad kolm korda), siis keera paremale välja ja hoia ca 5sek, rool otseks ja sõida miski paarkümmend meetrit.
Sa räägid vist steering angle sensori resettimisest siin? Minu teada, kui oleks selles probleem, siis peaks armatuuris ka rooli tuli põlema. Anyway, Forss juba võttis 10ks minutiks klemmi maha ja ma eeldan, et nad tegid selle sama asja läbi. Korraks võtsin ise ka klemmi maha ja saingi armatuuris paar tuld põlema, tegin neid samu asju ja tuled kustusid, aga muud midagi ei muutunud.

Kasutaja avatar
siLc
Tunnustatud
Postitusi: 2045
Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
Auto: Passat B7 EcoFuel
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 164 korda

VW Passat CC roolilatt

Lugemata postitus Postitas siLc » 15 Jaan 2021, 13:19

Sellel latil on võimenduse ülekanne hammasrihmaga. Võibolla rihm katkes paugu tagajärjel...kuigi see peaks ka veakoodina jälje jätma.

johhaidii
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04 Apr 2015, 18:06
Telefon: 56959882
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Passat CC roolilatt

Lugemata postitus Postitas johhaidii » 15 Jaan 2021, 13:37

siLc kirjutas:
15 Jaan 2021, 13:19
Sellel latil on võimenduse ülekanne hammasrihmaga. Võibolla rihm katkes paugu tagajärjel...kuigi see peaks ka veakoodina jälje jätma.
Siis peaks ju ka rool ikka väga raske olema? Kunagi olen mingi bmw-ga sõitnud mille hüdrauliline roolivõim otsad andis, see oli ikka tohutult raske ja minu oma sellega küll võrreldav pole. Mul kohapeal umbes sama kerge nagu igal keskmisel autol, hoo pealt läheb raskeks. Sellel CC-l oli originaalis ehk enne muhvi katkiminekut comfort seades väga kerge rool, polegi nii kerge rooliga varem vist sõitnud.

Aga küsin nii, et kui on kunagi mingi uuem roolilati kood peale flashitud, siis kas aku tühjaks jooksmine võib selle koodi kustutada? Näen siit (https://vag-flashinfo.de/index.php?part ... 144&as=#vw), et minu kood (072 või 5N1909144G) on nii vana, et pole seal isegi kirjas. Nende uuematega väidetavalt saab ka rooli raskust reguleerida. Äkki oli ennem mõni nendest uuematest peal ja rool max kergele settingule pandud, ja nüüd tühja akuga see kadus?

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5318
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

VW Passat CC roolilatt

Lugemata postitus Postitas jussike » 15 Jaan 2021, 13:40

Sõbra Skodal see esialgu aitas ja tal ka mäletamist järgi vist rooli tuli ennem ei põlenud, aga tal läks ca poole aasta pärast latt nahka, tekkis nii kõva üle võimendus, et otse oli suht keeruline sõita ja seda viga enam maha ei saanudki. Tuli uus latt panna.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
volkar
Huviline
Postitusi: 1119
Liitunud: 22 Okt 2010, 18:50
Telefon: viis kaks 007 kolm üheksa
Auto: Passat B6
Asukoht: Võru
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 33 korda

VW Passat CC roolilatt

Lugemata postitus Postitas volkar » 20 Jaan 2021, 08:29

enne vahetust võiks proovida parameetrid üle kirjutada, need ju määravad mis kiirusel kui raskeks/kergeks rool muutub

edit
see eeldaks muidugi enne lati flashimist 5n1909144R-ga
Viimati muutis volkar, 20 Jaan 2021, 08:40, muudetud 1 kord kokku.
Hell Was Full So I Come Back _ .. .. _
VW Passat B6 1.9TDI - 2007 - volkar ツ ツ

Kasutaja avatar
Mindfreak
Huviline
Postitusi: 741
Liitunud: 12 Juul 2008, 14:59
Auto: Passat
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 84 korda
Tänatud: 107 korda
Kontakt:

VW Passat CC roolilatt

Lugemata postitus Postitas Mindfreak » 20 Jaan 2021, 11:17

Tallinnas saan abiks olla flashimise, parametriseerimise ja sensorite uuesti kalibreerimisega.
Aitan VW/Audi/Skoda/Seat diagnostika ja lisavarustuse lisamisega - originaal Ross-Tech HEX-V2 + VAG CAN PRO (VCP) diagnostikakaabel.. Kirjuta murest ja leiame lahenduse!
Võta ühendust Le VW Freaks facebookis

johhaidii
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04 Apr 2015, 18:06
Telefon: 56959882
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW Passat CC roolilatt

Lugemata postitus Postitas johhaidii » 20 Jaan 2021, 21:42

Oli ikkagi latis asi. Läks teine latt alla kuna muud enam proovida ei olnud ja rool läks kergemaks, aga roolituli läks põlema. Google abil sain sellest lahti ja nüüd on nagu endine, ehk väga kerge.

Kapoti alt hästi piiludes on ka näha, et kardaani ots on ka vastu selle all olevat heatshield plekki peksnud, mille all asubki latt. Ilmselt lõi siis kergelt lati kõveraks, nii et mingit veakoodi ei saanud, aga latt hakkas lihtsalt imelikult käituma. Küsisin vana lati ka endale. Ei ole jõudnud veel lähemalt inspekteerida, aga peale vaadates tundus nagu äkki on tõesti natuke keskelt kõver.

Imelik, et Forss sellele jaole ei saanud. Viisin 2 korda sinna, 1. kord ütlesin spetsiaalselt, et kontrollige kas latt on korras. Teine kord oli elektrooniku käes. Lõpus väideti, et kõik on täiesti korras ja nemad ei oska rohkem midagi teha.
Viimati muutis johhaidii, 20 Jaan 2021, 21:45, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Elektroonika”