Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

metsapoole
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 16 Mär 2020, 19:03
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas metsapoole » 23 Dets 2021, 13:56

Tervist. Palun nõu. Eile õhtul peale 11 tunnist seismist oli aku korraga nagu tühjaks jooksnud. Ajas ringi, kuid üsna vaevaliselt. Auto käima läks.Täna hommikuks oli pilt täiesti taskus. Ei avanud puldist, ei löönud armatuuris tulesid põlema. Mis tehtud: sügisel sai Autoluksis remonditud genekas. Eile akutuld põlema ei löönud, järelikult ei saa asi olla järjekordselt genekas? Kolm nädalat tagasi sai korraliku uue aku. Ei ole olnud vaid linnasõidud- viimane pikem ots oli alles üleeile.
Ja igaks juhuks juba küsin- teab keegi Tartus asjalikku autoelektrikut? OÜ Jaad?

Alhambra
Huviline
Postitusi: 590
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 23 Dets 2021, 14:49

Midagi jäi tarbima. Äkki makk jäi tööle, või mõni tuli põlema?

Kasutaja avatar
links
Klubiline
Postitusi: 1026
Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
Auto: 1.9 TDI hallmetallik
Asukoht: Eestimaa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 90 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas links » 23 Dets 2021, 14:57

Egas tasuks küll see tarbimine üle vaadata, multimeeter aku ja klemmi vahele ning kaitsmeid välja tõmbama. Kõik magavas olekus peaks olema 50 mA?

metsapoole
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 16 Mär 2020, 19:03
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas metsapoole » 23 Dets 2021, 17:33

Kohe ei teagi, kuidas öelda või mida öelda või... Laadisin toas paar tundi akut. Panin peale, auto läks ilusasti käima, hakkasin sõitma ja siis hakkas juhtuma. Kõigepealt lõi akutule põlema, seejärel hakkas mootor pöördeid üles-alla viskama, heli muutus hästi karedaks. Lõi põlema airbagi tule, seejärel õlitule, siis kadusid autol suunatuled, siis kadus turbo ja siis siis suri auto välja... Loomulikult keset liiklust. Armatuur oli nagu jõulupuu (tänast päeva arvestades sai see ütlemine lausa pühaliku maigu), aga ohutuled ei põlenud, mitte midagi ei toiminud. Keset seda kaost ilmusid eikusagilt oma autoga noored, kes mu slepis koduni vedasid. Olgu nad tänatud. Südamest. Aga nüüd küsimus- kas tegu võib olla pekkis ajuga? Ei tohiks ju olla asi selles, et aku polnud päris laetud? Või...? Sry, ma küsin rumalaid küsimusi, aga olen tehnika koha pealt ikka päris saamatu.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 590
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 23 Dets 2021, 19:02

Pigem ikka sümptomid sellised, et ei lae. Peale laadimist sõitis akupealt kuni jälle tühjaks sai ja kõik asjad järjest ära kadusid kui vool hakkas liiga nõrgaks jääma.
Lae uuesti aku täis ja kontrolli testeriga laadimist
Viimati muutis Alhambra, 23 Dets 2021, 19:02, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas ryan » 23 Dets 2021, 19:03

Sul võis jääda aku juhe kinni keeramata.
Ei saanud piisavalt hästi ühendust, logisev juhe ei lae, asjad viguvad (kuusepuu).
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas tito » 23 Dets 2021, 19:35

Ega jah see kas genekas laeb või mitte saa päris armatuurlaua tule järgi hinnata. Tundub küll nagu viimane seiklus oleks puhtalt aku pealt tehtud :roll:
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

metsapoole
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 16 Mär 2020, 19:03
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas metsapoole » 23 Dets 2021, 20:05

Ehk siis aju peale veel ei panustaks? Igatahes- tõin aku tuppa ja lasen nüüd rahulikult hommikuni täis laadida. Ja siis proovin homme uuesti. Ikka iseendale kinnitades, et täna ei pidanudki auto minema sinna, kuhu ise hommikul plaanisin- Ida-Virusse, pankrannikule. Et teha väike fotojaht Jussike ilma jäädvustamiseks. Hea sõber "poole tee pealt sinna" saatis just sõnumi, et Tartu- Mustvee lõigul oli olnud päeval ahelkokkupõrge. Viis autot.
Hommik on õhtust targem. Kui asi siiski genekas, siis peaks pühadejärgselt kontakteeruma ehk hoopis töökojaga, kes remontis...? Pean tunnistama, et sellised "teie tegite, nüüd on s..tasti" kõned mulle üldse ei istu :(

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 22 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 23 Dets 2021, 20:31

Kui sul on kodus voltmeeter, siis natuke saad teha. Kui oled omast arust aku täis laadinud, siis lase tal kuni tunnike seista ja mõõda voltmeetriga aku klemmipinget. See võiks olla äsja laetud akul 12,6 volti või pisut rohkem. Siis pane aku autole ja kinnita korralikult mutrivõtmega akuklemmid. Pane auto käima, aga sõitma ära kohe hakka. Võta seesama voltmeeter ja mõõda tühikäigul töötava mootoriga aku klemmipinget. See võiks olla vahemikus 13,8-14.3 V. Võid panna autol mõned tarbijad tööle (tagaklaasi soojendus, täistuled jne), et generaatorit koormata ja mõõda uuesti voltmeetriga aku klemmipinget. See ei tohiks väga langeda. No 0,2-0,4 V pole veel hull. Siis võid mõne teise inimese panna rooli taha ja las hoiab natuke gaasipedaaliga mootoripöördeid kõrgemal. Korda tegevust ja vaata palju pinge on. See võiks anda aimdust, kas generaator täidab oma rolli või on katki. Vigase generaatoriga ära sõitma mine, oled jälle kuskil teepeal. Aga pikas perspektiivis võiksid autoga töökotta minna.

metsapoole
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 16 Mär 2020, 19:03
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas metsapoole » 23 Dets 2021, 22:05

Ma just püüdsin uurida targematelt järele, misasi on voltmeeter...... Püha point- on selge- niipea kui võimalik töökotta. Esimene aeg, 10s jaanuar. Kui ikka ise loll oled, ei maksa tehnikat näppima minna. Ma tänan südamest, ja see ei ole mitte viisakusest, vaid respektist vastajatele. Ma omalt poolt võin nõu anda, kuidas looduses ellu jääda kui tõesti metsa ära eksid. Kunagi oli ETV-s saade, et kui oled metsas eksinud ja pead seal öö mööda veetma, siis leia lähedalolev 90 kraadise nurgaga plastikust toru, võta xxx liitrine prügikott ja topi see heinu täis, et soe magada oleks.... Kes tabab huumorit, kes mitte. Aga ma vaatasin seda rahvusringhäälingus.....
Viimati muutis metsapoole, 23 Dets 2021, 22:11, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5320
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas jussike » 23 Dets 2021, 22:20

metsapoole kirjutas:
23 Dets 2021, 22:05
Ma just püüdsin uurida targematelt järele, misasi on voltmeeter......
ingel [VW Bot: "Keel korda!"], ei tahaks õli tulle valada, aga voltmeetrist räägiti vist juba füüsika esimestes tundides. Kus sa olid, looduses või?
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

metsapoole
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 16 Mär 2020, 19:03
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas metsapoole » 23 Dets 2021, 22:30

jussike kirjutas:
23 Dets 2021, 22:20
metsapoole kirjutas:
23 Dets 2021, 22:05
Ma just püüdsin uurida targematelt järele, misasi on voltmeeter......
ingel [VW Bot: "Keel korda!"], ei tahaks õli tulle valada, aga voltmeetrist räägiti vist juba füüsika esimestes tundides. Kus sa olid, looduses või?
Vala, vala, ei võta seda isegi solvanguna. Aga tõde su mõttes on- ma olen kasvanud üles looduses, sest vanemaid mul pole. Mis sa arvad, et mul selline nimi niisama..... Peace and love.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5320
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas jussike » 23 Dets 2021, 22:34

Eesti Mowgli?
Kool ju kohustuslik.
Kuda sa juhiload said?
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Alhambra
Huviline
Postitusi: 590
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 23 Dets 2021, 22:41

Lihtsamas keeles siis tester-ehk multimeeter.
Aga ilmselt sa sellega siis midagi eriti mõõta ka ei oska, kui pole nii lihtsast asjasst kuulnud.
Pead ikka sõbra appi kutsuma, kellel tester olemas ;)

metsapoole
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 16 Mär 2020, 19:03
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas metsapoole » 23 Dets 2021, 22:51

jussike kirjutas:
23 Dets 2021, 22:34
Eesti Mowgli?
Kool ju kohustuslik.
Kuda sa juhiload said?
Ok...läkski käest ära. Khmmmm......moskvichiga talvel oma sõidud ära sõites ja kuskil klassis testid ära tehes......

metsapoole
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 16 Mär 2020, 19:03
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas metsapoole » 23 Dets 2021, 22:59

Seesuur, et...miks? Ma ei saa isegi aru, miks ma siin nüüd solvata saan. Ühed inimesed on tugevad ühel erialal, teised teisel. Ma ei jaga tehnikast mitte essugi. Aga mulle on tehnikat vaja, et jõuda sinna, kus ma olen pädev. Küsisin nõu ja sain teada, et ma olen Eesti Mowgli. Aitäh. Nüüd olen mina pisut solvunud.
Ps. Tegelikult. Vahet pole. Mul on nii vana auto, et siiakanti ma niikuinii ei sobi. Kauneid jõule kõigile. Südamest Ka neile, kes füüsikatundides ei käinud.....
Viimati muutis metsapoole, 23 Dets 2021, 23:10, muudetud 1 kord kokku.
Kes tänasid kasutajat metsapoole selle postituse eest:
MustVälk

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5320
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas jussike » 23 Dets 2021, 23:13

Ärnd solvu, niisama natu lõõpisin.
Ega ma ka enamuses koolis õpitud ei mäleta, aga lihtsalt kummastav oli, et ei mäletata igapäeva eluga seotud asju. Kodus pistikus sul ju 220 volti olemas, millega seda siis mõõta, ikka voltmeetriga.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

metsapoole
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 16 Mär 2020, 19:03
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas metsapoole » 23 Dets 2021, 23:30

jussike kirjutas:
23 Dets 2021, 23:13
Ärnd solvu, niisama natu lõõpisin.
Ega ma ka enamuses koolis õpitud ei mäleta, aga lihtsalt kummastav oli, et ei mäletata igapäeva eluga seotud asju. Kodus pistikus sul ju 220 volti olemas, millega seda siis mõõta, ikka voltmeetriga.
Kulla inimene..igapäeva elu ei ole voltidega mõõdetav. Minu elu on see, et valida vastav köis, laskumaks alla meie oma Ontika 40 meetri kõrguselt paelt(jah, see on meie kõrgeim"kalju" ) ja tunnetada "kaljusse" löödud ankru pidavust. Viia paat ühele saarele keset Jussike merd (Pedassaare)-samuti saan hakkama. Aga...füüsikatund, kõik see, mis pidanuks tulevases elus aitama kuidagi autoga toime tulla....ma tõesti ei mäleta :( Sestap tulingi siia nõu küsima....

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5320
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas jussike » 23 Dets 2021, 23:41

Sorry, ei tahtnud tõesti solvata.
Ilmselgelt ei saaks enamus meist hakkama sellega, millega sina saad. Aga ära unusta, et ka sinu tegevus põhineb peamiselt füüsikal ja ka matemaatikal, ilma selleta ei oleks tänapäeva elu lihtsalt võimalik.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3371
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 805 korda
Tänatud: 131 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 24 Dets 2021, 01:53

Eks kahjuks paljud ei suuda koolis õpitut rakendada reaalses elus. :(
Ma ei taha ka solvata. Ma sama rasket teed käinud.
Meeldis mullegi rohkem ronida kui multimeetriga ringi joosta. :) Siiani meeldib, aga jah, tehnika meeldib ka.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 24 Dets 2021, 11:41

Ehk aitab keegi tuttav või mõni foorumlane pinge mõõtmise osaga välja? Nagu mainitud siis tegemist üsna lihtsa protseduuriga ja saaksid pildi palju selgemaks.

metsapoole
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 16 Mär 2020, 19:03
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas metsapoole » 24 Dets 2021, 14:33

Aku testitud, korras. Täna hommikul muid anomaaliaid polnud kui et akutuli armatuuris põleb. Akuklemmid korralikult kinnitatud. Jääb oodata pühade lõppu ja ehk saab tuleva nädala alguses töökotta. Kui saab.... :(
Tänud kõikidele vastajatele- rõõmsaid pühi!

Alhambra
Huviline
Postitusi: 590
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 24 Dets 2021, 15:34

Kui leiad kellegi testriga, siis võid ju igaksjuhuks mõõta laadimist, aga üldiselt kui tuli põleb, siis suht selge värk, et ei lae

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas ryan » 24 Dets 2021, 21:43

Generaatoril vaheta harjad (nn tablett) ära ja sõidab jälle.
Kui genekale ligi pääsed, siis kaks-kolm kruvi lahti keerata pole eriti keeruline.
YouTube aitab alati :wink:
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 22 korda

Sharan `99 1,9 81kw aku tühi

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 25 Dets 2021, 19:17

ryan kirjutas:
24 Dets 2021, 21:43
Generaatoril vaheta harjad (nn tablett) ära ja sõidab jälle.
Kui genekale ligi pääsed, siis kaks-kolm kruvi lahti keerata pole eriti keeruline.
YouTube aitab alati :wink:
Soovitada sellist asja inimesele, kes on pehmelt öeldes "tehnikakauge" ...no ma ei tea. Voltmeetriga akuklemmide pealt pinge mõõtmine on harjade vahetamisest oluliselt lihtsam tegevus, aga nagu sa lugeda võisid, siis sellega oli juba kehvasti. Jäägem ikka realistideks :)

Vasta

Mine “Elektroonika”