Sharan 2004 a. probleemid salongi soojendusega.

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kalle321
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 20 Apr 2019, 18:05
Asukoht: Võru
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Sharan 2004 a. probleemid salongi soojendusega.

Lugemata postitus Postitas Kalle321 » 29 Dets 2021, 15:29

Autoks vw sharan 1.9tdi 2004. Lisasoojendiga.
Probleem selles, et saongi ei puhu sooja õhku. Mootori temp läheb ilusti 90 peale, aga salongi ikka tuleb õrna leiget ainult. Kui pöörded ajada nii 2500 peale, hakkab veidi soojemat õhku tulema. Algselt ei läinud ka mootori temp üles, vahetasin termostaadi ära siis paranes asi grammikene. Kuna lisasoojendi ei tööta siis ühendasin lisasoojendisse mineva ja tagasituleva jahutusvedeliku voolikud kokku (et jahutusvedelik ei teeks tühja tiiru põhja all). Peale seda mootori temp läheb suht kiiresti 90 peale, aga salong ikka külm.
Ühel tuttava sharanil oli pandud tsirkulatsioonipumbale vahele relee, toodud sinna otse akult vool, et väidetavalt juhib lisasoojendi plokk tolle tööd ja kui lisasoojendi ei tööta siis ei tööta ka tsirkulatsioonipump. Vastab tõele?
Oskab keegi veel miskit pakkuda?
Viimati muutis GTI, 31 Dets 2021, 14:12, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: pealkiri

miilits
Huviline
Postitusi: 2191
Liitunud: 10 Jaan 2007, 15:23
Telefon: 5kolm423753
Auto: 4motion 142kw-müüdud, 330xd e91-müüdud, B6 dsg-müüdud, passat b7 4mo-müüdud, e61 525i-müüdud, Allroad 10a-müüdud. Passat b8 bitdi 2/3R-line 4mo, Audi a8d3 2004 v8 pre fl, Fiat Dethleffs 2021
Asukoht: tallinn / jõgeva :5kolm423753
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 124 korda
Kontakt:

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas miilits » 29 Dets 2021, 15:43

Salongiradikas peetis?
www.kamadorent.ee
HUVILINE ....

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1683
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 29 Dets 2021, 17:43

Lisasoojendi tuleks korda teha. Põhjusega ta ju olemas on.
Kahtlustaks ka et salongi radikas umbes ja veevool häiritud.

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas teet82 » 29 Dets 2021, 20:14

Lisasoojendi põhimõtteliselt aitab kiiremini soojeneda, aga peab ka ilma selleta soojaks minema. Ja kui saavutab 90 kraadi, siis pole viga niikuinii selles.
Kas lisasoojendi on põhja all tagumises otsas ja kas panid kuskilt eest otsast kapoti alt voolikud otseks?
Olen ühe samasuguse Sharaniga päris palju jamanud, sellel on elektriline pump kusagil paisupaagi taga, ei tea kas originaalis seal, aga see pumpab salongi vett. Kui gaasi andes läheb paremaks, siis ringluse viga ja probleemiks tõenäoliselt see elektriline pump. Kui see ka ei aita, siis salongiradikas umbes, või siis äärmisel juhul midagi õhuklappidega armatuuri all.
Viimati muutis teet82, 29 Dets 2021, 20:16, muudetud 1 kord kokku.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas 100avant » 29 Dets 2021, 21:48

Kalle321 kirjutas:
29 Dets 2021, 15:29
Autoks vw sharan 1.9tdi 2004. Lisasoojendiga.
Kuna lisasoojendi ei tööta siis ühendasin lisasoojendisse mineva ja tagasituleva jahutusvedeliku voolikud kokku (et jahutusvedelik ei teeks tühja tiiru põhja all). Peale seda mootori temp läheb suht kiiresti 90 peale, aga salong ikka külm.
Kui standardse lisasoojendi korral ühendada kokku taha minevad torud siis salongi ei saagi ju sooja tulla.
Mõlemad radiaatorid on paraleelselt. Tagumise kontuuris on lisasoojendi ja selle juures pump.
Kui nüüd ühe radiaatori asemele panna voolik siis läbi vooliku on vedelikul märksa kergem liikuda kui radiaatori ja põhitsirkulatsioon hakkab käima läbi vooliku...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Kalle321
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 20 Apr 2019, 18:05
Asukoht: Võru
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas Kalle321 » 30 Dets 2021, 08:34

Lisasoojendi on jah taga vasaku ratta juures,ringluse tegin kapoti all.
Varasemalt läksid lisasoojendisse minev ja tulev põhjaalune alumiinium toru soojaks, aga see ju jahutas korralikult jahutusvedelikku. Kas siis lisasoojedil on mingi miniradikas? Ja lisasoojendil eraldi veepump mis ajab veel omakorda vett edasi?
Paisupaagi taga on väike lisapump. Vaatan kas too ikka töötab.


Sõber enda bmw e39-l samamoodi ühendas ringluse otse ja hakkas auto kiiremini soojaks minema. Ja salong oli ka soe. Oli ka see eberspächer peal.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas 100avant » 30 Dets 2021, 10:04

Taga vasakul on ju tagumine salongi soojendus ja selle radikas on ahjuga samas kontuuris.
Kui nüüd just mingi eriline masin pole.
Võimalik et see esimene pump töötab koos lisa soojendiga mis teatavasti ei tööta.

Minu vanemal masinal on see pump koos lisasoojendigq töös.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas teet82 » 30 Dets 2021, 12:06

Lisaks peaks olema üks kolmik/termostaat voolikute vahel, kust jagatakse vedelikku ette ja taha. Vähemalt bensiinimootoriga Sharanil oli nii, aga sellel polnud vist ahju ja asjad võibolla teistmoodi lahendatud. Igal juhul sai uuritud ja see pidavat avanema 60 kraadi juures, varem vedelikku taha üldse ei lasta. Kui ahi asub taga, siis loogiliselt vist ei saa sellist termostaati olla seal?

Aga tagumine ringlus tuleks jah üldse katkestada ja vajadusel kuidagi teist moodi lahendada eesmise pumba elektriline juhtimine, juhul kui tõesti ahju aju seda juhib.
Ahju remontimisse väga usku pole, ühel taksol olen võtnud igal aastal mingi 2-3 korda vahelt ära remonti viimiseks, seniks voolikud otseks jne., päris ära tüütab. Kuskil Põlvas vist remonditakse, see mees võiks millegi muuga tegeleda, kui aastatki ei kesta see remont.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas 100avant » 30 Dets 2021, 14:39

Seal on kaks kolmikut.
Termostaadiga junn tuli diislil minu arust siis mängu kui oli seisusoojendus tehase oma või soovitavalt siis kui see tavaahi hiljem ümber ehitatud seisusoojendiks.
Siis oli nii et salong oli primaarne. Kui tagumises ringis mingi temp käes oli lasti soe mootorisse.
Ehk siis minu pakkumine on kolmikute asemele põlved nii et mootorist otse salongiküttele.

See ahju remondi jutt on küll veider.
Minu uuem ahi on nelja aasta jooksul saanud seni ainult uue tsirkupumba.
Vana ahju korpuse sõi sool ära nii et mahlad jooksid välja ...
See sai muidugi viie aasta jooksul 2 küünalt ja midagi veel.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas teet82 » 30 Dets 2021, 16:32

Ei oska täpselt öelda, et mis riket seal ahjul nii tihti remonditakse, aga omaniku jutu põhjal vist puuriti auk kuskile õigesse kohta ja läbi selle tehti midagi, elektri osa arvatavasti siis. Igal juhul ei kesta see remont.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 30 Dets 2021, 21:14

Milles probleem,kui Salongi ei puhu(mitte taha) sooja. Võtate mitu asja korraga. Katsu siis salongi tulevad voolikud kuuma ja jahtumise kohapealt üle. On erinevus temperatuurist? Kui on,on salongi radikas korras. Siin küsijal võib siiski olla küsimises nn. tehniline lollus,mida ei oskanud väljendada. Taga salong mind sel hetkel ei huvitanud.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 30 Dets 2021, 21:28

Olen õigel ajal õiges kohas. Nimelt,poisid. Kui, juhul kui olete Moderaatorid,vaadake üle teema pealkiri. Salongi ei puhu sooja. Aga teksti sisu läks sujuvalt üle.Kuhu? SHARAN LISA SOOJENDISSE. Tekst oli. SALONGI ei puhu sooja.
Kes tänasid kasutajat t6nis3 selle postituse eest:
GTI

Kalle321
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 20 Apr 2019, 18:05
Asukoht: Võru
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Sharan 2004 a. probleemid salongi soojendusega.

Lugemata postitus Postitas Kalle321 » 31 Dets 2021, 17:06

Sain asja korda. Jahutusvedeliku lisapump ei töötand. Oli vaja pumbale kerge tõks teha kruvikaga ja hakkas tööle. Labad lihtsalt kinni jäänd. Nüüd salong soe. Tagumine soojendus küll enam ei tööta, kuna oligi jah tagumine soojendus lisasoojenduse torudega jadamisi. Aga see-eest läheb nüüd palju kiiremini mootoritemp üles ja sooja puhub ka rohkem.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Sharan 2004 a. probleemid salongi soojendusega.

Lugemata postitus Postitas 100avant » 31 Dets 2021, 18:12

Kalle321 kirjutas:
31 Dets 2021, 17:06
Oli vaja pumbale kerge tõks teha kruvikaga ja hakkas tööle. Labad lihtsalt kinni jäänd.
Kui veeratas kinni siis pika voolu all olemise tagajärjel tavaliselt kõrvetab mähised maha.
Pigem on harjad lõpuni kulunud, kui koputamine mõneks ajaks elu sisse toob.

Puhtast huvist küsin, pikalt sõitma peab et temp 90 kraadi peale saada?
Viimati muutis 100avant, 31 Dets 2021, 18:13, muudetud 1 kord kokku.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Alhambra
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

Sharan 2004 a. probleemid salongi soojendusega.

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 31 Dets 2021, 19:02

Ilmselt pakasega siiski üpris kehvasti. Mul kui tagumine ahi ei töötanud, siis kõvema külmaga ei saanudki tempi ülesse.
Ja kui maanteel isegi sai, siis kuskil ummikus tiksudes kukkus ära ikka suht kiiresti.
Pump ja kõik muu oli oli korras, aga ahi ise ei toiminud.
Üldiselt kui midagi seal ahelas ei toimi nagu vaja, siis külmaga on igavene ikaldus seda suurt kuuti kütta

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Salongi ei puhu sooja

Lugemata postitus Postitas 100avant » 31 Dets 2021, 21:39

Leidsin remondimanuaalist sellise info selle eespool jutuks olnud termostaadiga kolmiku kohta

Thermostat for the 2nd heat
exchanger
❑ Always in vehicles with‐
out supplementary
heater or auxiliary heat‐
er
❑ Begins to open at ap‐
prox. 55° C
❑ Fully opened at
approx. 65° C

Ehk siis koduses keeles tähendab see seda et see termostaadiga tagumist ringi välja lülitav kolmik paigaldati tehase poolt siis kui seisu ega sõidusoojendit ei olnud tellitud.
Tagumisse ringi hakatakse vedelikku laskma siis kui see saavutab temperatuuri 55 kraadi.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Kalle321
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 20 Apr 2019, 18:05
Asukoht: Võru
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Sharan 2004 a. probleemid salongi soojendusega.

Lugemata postitus Postitas Kalle321 » 05 Jaan 2022, 15:51

100avant kirjutas:
31 Dets 2021, 18:12
Kalle321 kirjutas:
31 Dets 2021, 17:06
Oli vaja pumbale kerge tõks teha kruvikaga ja hakkas tööle. Labad lihtsalt kinni jäänd.
Kui veeratas kinni siis pika voolu all olemise tagajärjel tavaliselt kõrvetab mähised maha.
Pigem on harjad lõpuni kulunud, kui koputamine mõneks ajaks elu sisse toob.

Puhtast huvist küsin, pikalt sõitma peab et temp 90 kraadi peale saada?

Väljas oli - 5, kohapeal tiksus umbes 10min ja maanteed sõitsin 7km, näitas seier 90. Aga pumba vahetan ikka ära, jääb ikka vahepeal seisma, vaja uuesti toksata.
Ja päris nii kuuma ei anna salongi, nagu nt mul passat.
Pikka otsa pole muidugi sõitnud nüüd sharaniga, siduri peasilinder vaja veel vahetada.
Kohapeal temp alla ei kukkund, kuigi puhur oli põhjas. Eks suurema külmaga ikka langeb, teistel masinatel samuti.
Viimati muutis Kalle321, 05 Jaan 2022, 15:53, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Elektroonika”