Ledbar ja DLA

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
kraff
Klubiline
Postitusi: 718
Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
Asukoht: Tallinn/Võru
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 53 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas kraff » 17 Okt 2022, 12:34

Küsiks, kas kellelgi on kogemust, kuidas DLA tuledega Ledbar võiks toimetada. Üldjuhul lükkaks lisavalguse auto välja siis, kui kaugtuled kustu pannakse, kuid DLA puhul ei kustu kaugtuled ju ära enne kui vastutulev auto päris lähedal ja siis ka kustub ainult üks pool.

alkeemik
Klubiline
Postitusi: 2201
Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
Auto: Bora
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 144 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas alkeemik » 17 Okt 2022, 13:56

Kas siis tõesti DLA tuled on nii halvad, et need vajavad lisapäikest? Milleks?

Kasutaja avatar
kraff
Klubiline
Postitusi: 718
Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
Asukoht: Tallinn/Võru
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 53 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas kraff » 17 Okt 2022, 14:00

alkeemik kirjutas:
17 Okt 2022, 13:56
Kas siis tõesti DLA tuled on nii halvad, et need vajavad lisapäikest? Milleks?
Näitavad suht hästi aga ma sõidan päris palju sellisel ajal, kus metsloomi palju liikvel ja võiks vähe varem neid märgata. Liiklustihedus samas on sel ajal nii hõre, et hea kui 50km peale satub paar masinat vastu tulema.

Kasutaja avatar
SanderSPS
Tunnustatud
Postitusi: 1562
Liitunud: 12 Juul 2017, 14:54
Asukoht: Kolhoos
Tänanud: 157 korda
Tänatud: 431 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas SanderSPS » 17 Okt 2022, 14:04

:(
Aitan diagnostika/kodeerimisega VAS ja originaal Ross Tech Hex-Net kaabliga.

PriitV
Klubiline
Postitusi: 268
Liitunud: 10 Mär 2016, 22:53
Auto: passat b7
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 54 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas PriitV » 17 Okt 2022, 14:05

Mis eesmärk on? DLA tulesid reguleerib esiklaasis olev kaamerasilm, kui nüüd panna ledbar tööle, mis valgustab rohkem kui inimsilm näeb, egas siis kaamera enda tööala ledbari järgi arvestama ei hakka. Võid ju kuskilt signaali teoorias kätte saada, et "nüüd näeme vastutulevat autot, paneks DLA's ühe sektsiooni kinni", siis selleks hetkeks on ledbar ammu vastutulijat pimestanud ja väljalültamine suurt muutust ei tee teiste liiklejate heaolus.
Sellest lähtuvalt pakun, et DLA ja ledbar koostööd hästi ei tee automaagiliselt.

Kasutaja avatar
SanderSPS
Tunnustatud
Postitusi: 1562
Liitunud: 12 Juul 2017, 14:54
Asukoht: Kolhoos
Tänanud: 157 korda
Tänatud: 431 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas SanderSPS » 17 Okt 2022, 14:09

Tegelikult peaks olema BCMis ja on ka kodeering lisatuledele olemas. Ma siis tahaks uskuda, et seda saab nii tööle panna. Kui tuled on Auto peal, siis teeb DLAd ja ei ole ledbari. Kui lükkad kangi teist korda eemale, siis läheb manual täistuledele üle eks. Ehk sellega aktiveerub ka ledbar. Oleks peen lahendus ju.

Aga kuna ma olen põline Ledbari vihkaja, sest see näeb maksimaalselt rõve välja ja vastutuleva auto juht üldjoontes oma ledbari niisama kiirelt maha ei võta, et ma oma nägemist veel säilitada suudaks, siis puudub paigaldus ja kodeerimiskogemus, aga kanaleid olen näinud küll.
Viimati muutis SanderSPS, 17 Okt 2022, 14:10, muudetud 1 kord kokku.
Aitan diagnostika/kodeerimisega VAS ja originaal Ross Tech Hex-Net kaabliga.

Kasutaja avatar
kraff
Klubiline
Postitusi: 718
Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
Asukoht: Tallinn/Võru
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 53 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas kraff » 17 Okt 2022, 14:20

SanderSPS kirjutas:
17 Okt 2022, 14:09
Tegelikult peaks olema BCMis ja on ka kodeering lisatuledele olemas. Ma siis tahaks uskuda, et seda saab nii tööle panna. Kui tuled on Auto peal, siis teeb DLAd ja ei ole ledbari. Kui lükkad kangi teist korda eemale, siis läheb manual täistuledele üle eks. Ehk sellega aktiveerub ka ledbar. Oleks peen lahendus ju.

Aga kuna ma olen põline Ledbari vihkaja, sest see näeb maksimaalselt rõve välja ja vastutuleva auto juht üldjoontes oma ledbari niisama kiirelt maha ei võta, et ma oma nägemist veel säilitada suudaks, siis puudub paigaldus ja kodeerimiskogemus, aga kanaleid olen näinud küll.
Kui paigaldada, siis plaan on ta ikka ära peita ja Tiggyl üks võimalik koht oleks numbri alla stange taha. See peen lahendus võiks teoreetiliselt toimida küll jah. Muidugi peaks siis vist panema ikka ekstra lüliti ka, mis selle ahelast täiesti välja lülitaks, nii igaks juhuks.

Kasutaja avatar
SanderSPS
Tunnustatud
Postitusi: 1562
Liitunud: 12 Juul 2017, 14:54
Asukoht: Kolhoos
Tänanud: 157 korda
Tänatud: 431 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas SanderSPS » 17 Okt 2022, 14:22

kraff kirjutas:
17 Okt 2022, 14:20
SanderSPS kirjutas:
17 Okt 2022, 14:09
Tegelikult peaks olema BCMis ja on ka kodeering lisatuledele olemas. Ma siis tahaks uskuda, et seda saab nii tööle panna. Kui tuled on Auto peal, siis teeb DLAd ja ei ole ledbari. Kui lükkad kangi teist korda eemale, siis läheb manual täistuledele üle eks. Ehk sellega aktiveerub ka ledbar. Oleks peen lahendus ju.

Aga kuna ma olen põline Ledbari vihkaja, sest see näeb maksimaalselt rõve välja ja vastutuleva auto juht üldjoontes oma ledbari niisama kiirelt maha ei võta, et ma oma nägemist veel säilitada suudaks, siis puudub paigaldus ja kodeerimiskogemus, aga kanaleid olen näinud küll.
Kui paigaldada, siis plaan on ta ikka ära peita ja Tiggyl üks võimalik koht oleks numbri alla stange taha. See peen lahendus võiks teoreetiliselt toimida küll jah. Muidugi peaks siis vist panema ikka ekstra lüliti ka, mis selle ahelast täiesti välja lülitaks, nii igaks juhuks.
Jah see viimane jutt on väga mõistlik. Tule lüliti kõrval oleks üks hea koht ka ilmselt kuhu viisakalt see lüliti istutada:) Ära minu kiikse siis südamesse võta. Mul neid jagub:D
Aitan diagnostika/kodeerimisega VAS ja originaal Ross Tech Hex-Net kaabliga.

Kasutaja avatar
Puuriit
Huviline
Postitusi: 316
Liitunud: 12 Dets 2019, 18:15
Auto: Tesla Model 3 SR+ 239kw 2022
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 101 korda
Tänatud: 101 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas Puuriit » 17 Okt 2022, 14:24

Kas sa ei karda, et numbri alla paigaldades sul see riba ninaesist üle ei valgusta?

Kasutaja avatar
kraff
Klubiline
Postitusi: 718
Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
Asukoht: Tallinn/Võru
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 53 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas kraff » 17 Okt 2022, 14:29

Puuriit kirjutas:
17 Okt 2022, 14:24
Kas sa ei karda, et numbri alla paigaldades sul see riba ninaesist üle ei valgusta?
Kardan küll veidi aga iluvõre sisse pole ka ühtegi normaalset komplekti turul. Nt Amarok-le on olemas uus iluvõre, kus kohe kohad lisatulede tarbeks. Tiggy ses osas vaeslapse rollis.

merchant
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 04 Okt 2017, 09:44
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas merchant » 17 Okt 2022, 14:42

See metsloom, kellele Sa pihta saad, tuleb ootamatult lähedalt ja pimedast külgmisest alast. Keegi ei oota keset teed Sinu kohalejõudmist ledbari kauges valgusvihus. Loomade osas on see lisavalgus üsna kasutu.
Kui hädasti on nähtavust vaja, pead selle juraka katusel välja kannatama ja lülitad eraldi nupust, nagu ette nähtud, enamasti on neil referents nagunii lõhki.
Kes tänasid kasutajat merchant selle postituse eest:
MustVälk

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5351
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 609 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas jussike » 17 Okt 2022, 18:02

Numbrist alla poole käivad ainult udutuled ja neist on kahju palju rohkem kui kasu. Valgustad oma nina esise ilgelt üle, silma pupill tõmbab kokku ja kaugele ei näe sa enam mitte midagi, Näed võibolla tõesti eredamalt kelle sa kohe alla ajad.
Kes tänasid kasutajat jussike selle postituse eest:
MustVälkkraffHawkHill
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 17 Okt 2022, 18:11

See ledbari fännamine on arusaamatu minu jaoks. Nii kui täistulede ja ledbari kombo pealt lähituledele lähed, siis tunduvad viimased nagu küünlad. Samamoodi harjub su silm ära hea valgusega ja külgede peale, kus pole nii head valgust, sa eriti ei näe.
Mul oli kunagi kogemus ühe audiga kuhu eelmine omanik oli kaugtuledesse paigaldanud xenonid ja lähituled tavaliseks jätnud. Ei isutanud üldse pimedas kaugtulesid kasutama.
Kes tänasid kasutajat JaanusVambola selle postituse eest:
MustVälk
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Maahärra
Veteran
Postitusi: 1207
Liitunud: 23 Juun 2006, 13:49
Telefon: 56494520 - helista kui tunned tungivat vajadust
Auto: VW Passat 1.9 TD 55 kw 1992 Kia 2021
Asukoht: Eesti,
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas Maahärra » 17 Okt 2022, 18:58

jussike kirjutas:
17 Okt 2022, 18:02
Numbrist alla poole käivad ainult udutuled ja neist on kahju palju rohkem kui kasu.
....
Minu Škodal on päeva sõidutuled ka numbrimärgist madalamal. Täitsa tehase lahendus muuseas.

Teemasse ka. Enamus ledbari kasutajad ostavad selle viguri vist selle pärast, et .... naabrimehe autol on, peaks ka ostma.
Ise pole ka vaimustuses ledbarist. Ei meeldi mulle. Nagu öeldi siin varem - ümber lülitades oleks nagu teeküünlad põlema pandud auto ees.

PS. Sõidan ka enamused sõidud öösel (tööpäev hakkab 5.30 ja tööle sõitmiseks kulub ca 40 min) ja hilisõhtuti pimedas. Ning pean mainima, et xenon lähituledes+halogeen täistuledes toetamas öist sõitu on minu meelest täitsa ok.

Igasugu kuubikuid ja ruute joonistavaid tulesid pole olnud ühelgi isiklikul autol.

Kasutaja avatar
kraff
Klubiline
Postitusi: 718
Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
Asukoht: Tallinn/Võru
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 53 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas kraff » 17 Okt 2022, 19:19

Parimad kaugtuled, mis enda masinatel olnud on, olid võta või jäta Ford Mondeol. Tehase xenonid ja kui Poolast uued reflektorid sisse said, siis oli valgusvihul kaugust ja valgustugevust omajagu. LED valgusallikaid kasutatavatel masinatel pole nii häid kaugtulesid veel kohanud (Passat B8 ja Tiggy). Võin kohe öelda, et ega jah, kui kaugtuled valgemaks lähevad, siis tuleb pudelikaelaks lähitulede valgus ja ega mõttes pole miski 10000 luumenit vaid selline, mis annaks veidi kauguses juurde, et ei tekiks silmale harjumatut üleminekut. Enda marsruut on Võru - Tln - Võru ja seda praegusel ajal pimedas. Öösel on ikka omajagu loomi tee ääres, nt viimasel korral metsseakari + peoga rebaseid.

alkeemik
Klubiline
Postitusi: 2201
Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
Auto: Bora
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 144 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas alkeemik » 17 Okt 2022, 19:54

Maahärra kirjutas:
17 Okt 2022, 18:58
Minu Škodal on päeva sõidutuled ka numbrimärgist madalamal. Täitsa tehase lahendus muuseas.
Aga päevasõidutuled ei peagi sul midagi väga valgustama. Need on rohkem ikka selle jaoks, et teised liiklejad sind paremini näeks.

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1737
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 403 korda
Tänatud: 197 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 18 Okt 2022, 08:42

Tundub, et teete natukene ülekohut led bar osas. Tavalisi kaugtulesid ammu kasutatud ja kui ledbar õigesti reguleeritud siis on temast palju kasu. Passatiga läksin öösel sirgele maanteele ja reguleerisin nii, et lõikab kaugele ja nina ette mingit eredat laiku ei tekiks. Peale seda oli korduvalt juhuseid, kus kaugelt näed, et mingi kits kappab üle ja siis kui sinna hakkad jõudma, otsustab mõni tagasi minna või keset teed seisma jääda. Olen nõus, et Tln-Trt peal täiesti mõttetu lisa, sest vahet pole, mis kell sa seal sõidad, kedagi ikka pimestad või siis võtad nii vara ära, et km sõidad oma lähituledega. Samas siis 90km/h sõites, sõidad oma tuledest ette ja näed tõesti ainult seda, mille sa just alla ajasid.

Mis puudutab nr märgi alla panemist siis sõbra b7 nii tehtud, et piisavalt sügavale see ledbar pandud, et nina aluse ereda laigu lõikab stange ära ja reguleeritud samamoodi kaugele näitama.

yupj
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 22 Mär 2018, 17:59
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas yupj » 18 Okt 2022, 18:25

Mõlema osapoolega olen nõus. LED bar on pagana kole asi seal auto ette lisaks topituna ning kipuvad ninaesist üle valgustama kui kehvasti reguleerid. Lisaks veel on tahestahtmata seda osa, kus liiklusmärgid hakkavad nagu kaugtuled vastu särama, olenevalt lisatuledest. Samas sõites odava saraga, on see LED bar üks parim lahendus nähtavuse saavutamiseks. Eriti suurtest trassidest eemal kuskil metsavahelistel teedel.
Olles teadatuntud imeliselt kehvade tuledega Audi A6 C5-e peal kasutanud LED Bar-i ning siis tuledesse hiinamaalt bi-xenon projektorid hiljem retronud, siis LED bar veetis enamuse oma ajast "off" asendis ning üsnapea lõpetas ka müügis. Samas praegusel kärakal on LED bar jälle selle eriti koleda numbrimärgi taguse alusega ette paigaldatud ja ootan kuni süda veretilkumise lõpetab, et tuledesse projektorid retroda ja see LED sealt eest jälle ära koristada.
Sai kunagi siin @SanderSPS-iga samal teemal vaidlus maha peetud ning tuleb tõdeda, et Sandri arvamus hakkab mulle ka külge jääma. Äkki on vanuses asi :D

Aga teemasse.
BCMis peaks olema jah see funktsionaalsus, et kaugtulede aktiveerumise korral annab selle signaali eraldi välja. Ilmselt ei tööta see koostöös DLA-ga, ehk siis ainult siis, kui DLA on n.ö. off asendis ja kaugtuledel on ainult on-off asend.

Ussike
Huviline
Postitusi: 104
Liitunud: 01 Juun 2015, 07:13
Auto: VW G2
Asukoht:
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas Ussike » 30 Okt 2022, 20:02

Keerutades käes ühte AFS xenoni reflektorit millel on terve rodu klemme tekkis selline mõte ,et mingis asendis kui kõik luugid lahti on kaugtuled, sealt signaal ledbarile aga kui need luugid liikuma hakkavad siis selleks tuleb ju signaal nende peale .Eks seal Tiguani, Passati luupide taga ka mingid luugid mis liigutamist või süütamist vajavad mingi signaali toel .Võibolla on see liiga teoreetiline aga äkki seda signaali saaks kasutada ledbari kustutamiseks.
Paraku on nii ,et olenemata automargist on led kaugtuli pigem nigel.

Kasutaja avatar
SanderSPS
Tunnustatud
Postitusi: 1562
Liitunud: 12 Juul 2017, 14:54
Asukoht: Kolhoos
Tänanud: 157 korda
Tänatud: 431 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas SanderSPS » 30 Okt 2022, 20:46

Ussike kirjutas:
30 Okt 2022, 20:02
Keerutades käes ühte AFS xenoni reflektorit millel on terve rodu klemme tekkis selline mõte ,et mingis asendis kui kõik luugid lahti on kaugtuled, sealt signaal ledbarile aga kui need luugid liikuma hakkavad siis selleks tuleb ju signaal nende peale .Eks seal Tiguani, Passati luupide taga ka mingid luugid mis liigutamist või süütamist vajavad mingi signaali toel .Võibolla on see liiga teoreetiline aga äkki seda signaali saaks kasutada ledbari kustutamiseks.
Paraku on nii ,et olenemata automargist on led kaugtuli pigem nigel.
Järelikult matrix proovimata:)
Kes tänasid kasutajat SanderSPS selle postituse eest:
maddis
Aitan diagnostika/kodeerimisega VAS ja originaal Ross Tech Hex-Net kaabliga.

PriitV
Klubiline
Postitusi: 268
Liitunud: 10 Mär 2016, 22:53
Auto: passat b7
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 54 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas PriitV » 30 Okt 2022, 21:43

Ussike kirjutas:
30 Okt 2022, 20:02
Keerutades käes ühte AFS xenoni reflektorit millel on terve rodu klemme tekkis selline mõte ,et mingis asendis kui kõik luugid lahti on kaugtuled, sealt signaal ledbarile aga kui need luugid liikuma hakkavad siis selleks tuleb ju signaal nende peale
Kui ledbar käigus ning need katikud enda asendit muutma hakkavad, on vastutulija ammu pimestatud

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas R36 » 30 Okt 2022, 22:54

Juba 2 aastat plaanin seda mõtet, et prooviks ära BCM kaugtule pinid ja kodeeriks A5 moodulis DLA+lisakaugtuled. Ledbar on keldris kastis sodi all ja aega+motti puudub.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kasutaja avatar
Elevant
Klubiline
Postitusi: 803
Liitunud: 19 Nov 2006, 17:44
Auto: MB W124 E320/Jeep Grand Cherokee WK2/Honda CBR1100XX/VW Polo 9N3/Opel Omega A/VW Beetle 1200/MB S211 E320CDI T/Passat B6/Dodge RAM 1500
Asukoht: Läänemaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 53 korda

Ledbar ja DLA

Lugemata postitus Postitas Elevant » 01 Nov 2022, 10:11

Ma olen kokku puutunud Mercedeste peal ILS(DLA) ja HBA lahendusega koostöös ledbariga. Kui tuledelüliti on AUTO peal, siis töötab ILS/HBA, ledbar ei lülitu. Kui tuledelüliti keerata lähitulede asendisse, siis lülitub välja DLA/HBA ja hakkab toimima ledbar koostöös manuaalsete kaugtuledega. Minu teada on need lahendused nendele isenditele peale teinud Silwi Autoehitus.

Vasta

Mine “Elektroonika”