Mida peaksid teadma Xenon tuledest?

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Mida peaksid teadma Xenon tuledest?

Lugemata postitus Postitas blade » 02 Jaan 2009, 01:42

Pirnid

Alustame siis pirnidest. Levinud viga mis inimesed teevad on see et k?rge kelviniga pirne peetakse vingemateks. Tegelikuses on asi vastupidi. Mite suuremad kelvinid seda v?hem valgust ja luumeneid on. Praktiliselt k?ik ?le 6000 kelvini on m?tetu kui sind ?ldse huvitab sinu turvalisus ja tulede eredus. Mis siis k?ige parem pirn on? 4100-4300k. Sellise v?rvitemperatuuriga pirn eraldab k?ige rohkem luumeneid k?gist teistest xenon pirnidest. Sellep?rast autotootjad kasutavad neid veel t?nap?evalki. Allpool on v?ike selgitav graafik. Nagu n?ha on 4100k just k?ige ?magusamas? kohas graafikul. Ta produtseerib peaaegu sama kelvini mis p?ike mis annab p?evavalguse sarnase tulemuse.

Pilt

Siin on ka ?ks hea selgitav tabel v?rvitemperatuuride kohta:

1500 k k??nlavalgus
2700-2900 k kollaseks v?rvtud halogen udutule pirnid
-------------------------------
Kollakas valge:
3200 k p?ikeseloojang/p?ikese t?us
3200 k Premium H7 mitte-v?rvitud pirn
3400 k 1h enne koitu
-------------------------------
Valge:
4100 k Philips/Osram OEM HID D2S
5500 k ere p?ikeseline p?evavalgus l?una paiku
----------------
Sinakas valge
5500-5600 k fotoaparaadi v?lk
6000 k Philips Ultinon HID D2S
6500-7500 k Overcast sky
-----------------
Sinine:
9000-12000 k sinine taevas
-----------------
Lilla:
28000 k p?hja taeavs
12000-30000 k UV valgus

Ilmselt olete kuulnud terminitest nagu D2S ja D2R. Kokkuv?tlikult on D2R HID pirn mis on disainitud xenon reflektor tule jaoks. Tal on erinev besa kui D2S?l, ning samuti on tal osa klaasist v?rvitud mustaks. Miks v?rvitud? Sellep?rast, et blokeerida osad alad pirnist mis tekitaksid liialt suurt s?ra (inglise k. ?glare?). See v?rvitud osa v?hendab ka pirni luumeneid. D2R on v?imalik ?mber teha ka D2S pirniks. Selleks on vaja pirni pesale teha juurde ?ks s?lk ning soovitatav on see v?rvitud ala maha kraapita. Samas praktiline vajaduse selliseks ?mbertegemiseks tundub m?tetu. D2S on disainitud ainult HID projektori jaoks. Nad on t?iesti l?bipaistvad ja on nendest kahest k?ige efektiivsem. Praktiliselt ainuke vahe nendel pirnidel on pirni pesas. All on pildid m?lemast pirnist.

Pilt D2R pirnist
Pilt

Pilt D2S pirnist
Pilt

D1S

D1S on edasiarendatud D2R, et suurendada ohutust ja elimineerida vajadus ballasti kinnitamiseks esitule k?lge v?i sisse. D1S pirnile on starter sisseehitatud, mis k?rvaldab vajaduse saata pirnini 23 000V.

D1S on prakselt D2S kus pirni p?hi on maha l?igatud ja sinna otsa on siis starter kinnitatud. Mis t?hendab, et D1S ei oma suuremat valgustatavust (luumenid on samad). D1S s?steem on backwards compatible - D2S pirn sobib D1S pesaga tule sisse. Kui paigaldada D2S pirn D1S pesasse siis on n?ha et pirni pesa sobib ideaalselt. Ainuke kaheldab asi v?ib olla pirni kinnitamine. (n?iteks v?in tuua, et uue kerega A6 kasutab D1S pirni, sinna ?nnestus D2S pirn ideaalselt paigaldada. Kinnitusr?nga asemel on seal klambrid kasutusel nagu H7 pirnidel jne.) Suuri kinnitusr?ngaid ei saa kasutada kuna suur starteri box j??b ette.

Ka pistik mis pirnine l?heb on erinev. Kuna k?ige suurem vool mis pirnini j?uab on 85V siis ei kasutata spets k?rgepinge pistikuid. D1R ja D2R erinevad omavahel samal viisil.

Pilt D1S pirnist
Pilt
Ballastid

M?ned inimesed arvavad, et kui kasutada kahte erinevat ballastid ?he ja sama pirni peal, siis on nende heledus erinev. ?ige vastus on ei. Ballastid on k?ik ?hesugused ja t?idavad ?hte ja sama eesm?rki. (v?heamlt 35W ballastid). Kui ballastitel on t?pselt samasugused pistikud v?ib neid m?lemaid koos kasutada ilma, et peaks muretsema, et teie tuled n?evad n??d teistmoodi v?lja.

Kuigi enamus HID kitide valmistajad kasutavad omaloodud pistikuid ja ei kasuta enam D-t??pi pistikuid. See t?hendab, et neid ballasteid mis kasutavad teistsuguseid pistikuid, ei saa enam kasutada standardsete D2S ja D2R pirnidega. Need kitid tehakse selliste pistikutega sellep?rast, et nad oleks universaalsed nende hilisemate varupirnidega. Kui jootekolb k?es p?sib on v?imalik muidugi pistik ?ra vahetada.

Mis siis ballast ?ldse teeb? Ballast on nagu omamoodi muundur, ta muudab auto alalisvoolu vahelduvvooluks, et panna p?lema xenon pirn. Ballastist v?ljub 23 000 V pirni poole tulede sissel?litamisel. N?. ?les soojenemise jooksul pirnid l?hevad j?rjest heledamaks. OEM ballastite puhul v?tab see protsess enamasti 25 s. aaega. Odavamate aftermarket kitide puhul v?ib see kauem aega v?tta mis omakorda v?hendab pirni eluiga

Xenon pirne ei tohiks kiiresti j?rjest sisse ja v?lja l?litada. See ei tee pirni eluaele head. Kui sa oled kunagi n?inud kuidas xenon pirni n? .vilgutatakse, siis v?ibolla oled m?rkanud, et pirn muutub korraks punakas-oranziks. Kui xenon pirn oskaks r??kida ?tleks ta sii AI! :D Juhtub see, et pirn on juba tekitanud Xenon gaasi valgustamiseks aga ei ole veel maha jahtunud sooladeks, siis aga l?litatakse pirnid j?lle sisse ja pirnidese saadetakse j?lle 23 000V k?ivitamiseks. Pirnides oli piisavalt Xenonit et valgust eraldada ning ei vajanud enam 23 000V surakat.

Juhtmestik

N??d r??giks ?hest asjat mis pole v?ga levinud kuid siiski peaks sellele t?helepanu p??rama, nimelt juhtmestik.
Paljud ilmselt ei tea millist ohtu v?ivad xenonid p?hjustada kui nad ?hendada halogen pirnidele m?eldud juhtmestiku k?lge. Xenonite paigaldamisel tuleks alati kasutada releesid. Sinu halogen pirnidega auto ei ole kunagi m?eldud toitma suure amprite ja voolutarbimisega ballastite toitmiseks. Ballastid vajavad tohutul hulgal ampreid k?ivitades ja v?ivad v?ga t?siselt kahjustada juhtmestikku ja mitte ainult sellest kohast kuhu ballastid ?hendatud olid. Me r??gime siin t?sisest kahjust ECU?le, kaitsmekarbile ning k?ige kehvemal variandil v?ib viia l?histeni ja tulekahjudeni v?ga vanade autode juhtmestikus, mis vaevu saavad hakkama vanade halogen pirnide toitmisega. Probleem on siin selles, et kui ballast ?n?uab? voolu, siis auto peab selle kuskilt ka saama. Oletame et ?hendasid xenonid OEM juhtmestiku taha. L?litad tuled sisse ning ballast hakkab voolu tarbima. V?ibolla juhtmestik ei saa hakkama sellise pingega ning hakkab seda kuskilt k?rvalt ?laenama?. Enne kui sa arugi saad, oled sa juba n?rgestanud mitte ainult ?hte, vaid mitut allikat, et toita ?ra ballastid. Sellep?rast ongi releedaga eraldi juhtmestik vajalik. Sellisel viisil saab ballast voolu otse akult releede abil. Nii j??vad l?litid ja plokid terveks ning ballastid saavad oma n?utava voolu.

P?HJUSED MIKS MITTE KASUTADA HID KIT?E

Alustaks sellest, et USA?s on HID Kitid illegaalsed, sellep?rast et DOT ?tleb nii.

Nende standardite j?rgi ei v?i kasutada HID pirni esitule sisse mis on m?eldud kasutamiseks halogen pirni jaoks. ?ks reflektor on tehtud peene helendava traadijupi jaoks, teine aga helendava gaaskapsli jaoks. T?nap?eva reflektorid/projektorid esituledes on disainitud v?ga rangete standardite j?rgi ning isegi kui gaasikapsel asub t?pselt samas kohas kus h??gniidiga pirn, esineb ikkagi ?hot spote? (m?ned t?pid mis on teel rohkem valgustatatud ning samas m?ned kohad mis on v?hem valgustatud), erinevad peegeldused kohtades kus neid ei peaks olema mis p?hjustavad ka vastutulijate pimestamise. Selline on ameeriklaste p?hjus miks on neil HID kitide kasutamine keelatud.

Mis t?hendab, et HID kitid on must turg, DOT paneb kinni iga kitide importija kes on piisavalt suur et vaev ennast ?ra tasuks. Isegi off road ja show autodel ei v?i neid kasutada, ka nendel peab olema t?navakasutusk?lblik hid kit, mida v?ib siis importida.

Selle tulemusena on tuhandeid HID kit tootjaid, nad muudavad teatud aja tagant nimesid, tooteid, br?nde jne. Kuigi firma ise v?ib olla sama. See aga seab sulle piirangud kui sinu HID kit?iga peaks midagi juhtuma. Neil kehtib reegel, et iga 6 kuu tagant on j?lle uus br?nd turul.

Natuke l?hemalt Kitide komponentidest, millised on nende probleemid ja miks neid ei ole soovitatav kasutada.

HID ballast on priniga kaasas k?iv osa ning peab vastama elektriliste n?itajate poolest t?pselt pirni gaasi ja soolade segule. Vajadus on muuta 12V alalisvoolu umbes 24 000V vahelduvvooluks hetkeliselt, ning see j?rel hoida 85V ja 35W et pirn j??ks p?lema. See n?uab k?rge sagedusega transistoried mis eraldavad palju kuumust ja on kulukad. V?iksemad tootjad v?ivad komponentide pealt kokku hoida, ei oma v?ibolla veekindlaid ballasteid v?i on lihtsatl kehva disainiga ballast mis ei kesta kaua. All on diagramm mida ballast peab elektriliselt tegama:

Pilt

Kit?id varieeruvad kvaliteedi poolest peaagu OEM standarditele vastavatest kuni sellsiteni mis isegi karvist v?lja v?ttes juba ei t??ta. Tihedamad n?htused on vilkumine, k?rge sagedusega vilin, ?lekuumeneimne v?i valguse katkestumine.

HID pirnide sees peab olema ?ige kogus metallilisi elemente. Tootjad peavad tegema n? kokteili sooladest ja gaasidest mis p?leksid kaua, toodaksid ?htlase v?rvuse muutuse vananedes ning ideaalis moodustaksid hea v?rvi spektrumi. K?ik HID pirnid muutuvad aja m??dudes siniseks ja valgustavad v?hem. V?iksemate tootjate kvaliteeti ei j?lgi aga keegi. ?he aasta p?rast ei ole sinul kui kasutajal enam kedagi kohtusse kaevata. Seevastu aga OEM tarbijad nagu autotootjad v?ivad tootjaid kohtusse kaevata v?i nendega lihtsalt enam mitte ?ri teha jne kui neil tekib palju probleeme pirnide elueaga millele nad peavad garantii andma.

Levinumad probleemid HID kit pirnidega on eba?htlane valguse jaotumine ja erinev ?color shifting? e. nende v?rvus muutub aja m??dudes erinevalt mille tulemus on erinevat v?rvi pirnid. R??kimata pirnide erinevast eluea l?ppemisest. (siinkohal r??gime ikka t?esti v?ga erinevast eluea l?ppemisest).

Kogu see eelnev jutt oli selgitamiseks, et v?iksematel tootjatel on madalamad standardid sest neil pole olulist kontrolli kuid seevastu OEM tootjatel on k?rgemad standardid. See on majanduslik olukord mis peaks seletama miks kasutada pigem OEM varustust.

Peale kvaliteedi standarditele peavad OEM komponendid j?lgima v?rvi temperatuuride ja spektrumite regulatsioone. Ainus legaalne v?rv on nominaalina 4000k mida kutsutakse enamasti 4300k v?i 4100k. Kuna HID pirnid vananevad siis m??akse ka 5000k pirne mida kutsutakse ?color match?-iks. (et uus pirn sobiks vanaga v?rvuselt kokku). V?imalik on osta ka 6000k OEM br?ndinguga pirne kuid need ei tule mitte kunagi uue autoga ostes kaasa. Need pirnid on m?eldud ainult showautodel kasutamiseks.

Kokkuv?tteks v?ib n?ha et HID kitide turg on ?sna reguleerimata mis kasutab ?ra inimeste teadmatust valgustusest ja selle t?ttu on soovitatav kasutada OEM komponente nende standardite ja kvaliteedi t?ttu.

M?ned filmid Hella poolt mida v?iks vaadata:

Halogen/Xenon
Bi-Xenon
Cornering Light
Bending Light
Adaptive Front/Lighting System

K?ik see jutt p?rineb http://www.hidplanet.com/forums foorumist. Teksti autoritelt on k?situd luba selle t?lkimiseks ja siin avaldamiseks. Osa teksist on ka p?rit http://faqlight.carpassion.info kus on veel palju muud infot lugemiseks. Tasapisi ?ritan huvitavamaid teemasid siia ?mber t?lkida.

K?ige selle kokkuv?tteks siis ka minu enda kommentaar. ?ldiselt rusikareegel on see, et reflektoriga tule sisse ?ra HID kiti pane. Enamus juhtudel l?heb valguskiire muster paigast ?ra, tekivad ?hot spotid? ja pimestatakse vastutulijaid. Enamus projektoriga tulesid suudavad enamv?hem normaalselt valguse ?ra jaotada ilma et vastutulijad pimedaks j??ksid. Niiet jah, seal p?him?tteliselt on neid v?imalik kasutada. Eestis j?llegi peab olema automaatne tulede k?rguse regulaator (ei ole see nupp salongist millest saab tulesid ?les/alla liigutada) ning tulede pesurid.

Kuid, nii reflektor tule puhul kui ka projektoriga tule puhul j??b HID kiti kasutamise puhul tulemus ikka tunduvalt alla tehasest tulnud xenon tulede. Miks selline erinevus tuleb on n?iteks sellest, et halogen pirni puhul tuleb see v?henegi valgus jaotada v?imalikult tee keskele, et k?ige paremini oleks valgustatud tee keskmine osa. Xenon pirnid on tuduvalt valgemad ning on sellep?rast jaotatud ?htlaselt nii tee keskele kui ka k?lgedele. Ning nagu eelnevas tekstis ka kirjas siis on nende kahe erineva pirni t??p?him?te t?iesti erinev. Idee oleks sama nagu mina(l?hin?gelik) kasutaksin oma vanaema lugemisprille.

?ldiselt USA?s kui ka mujal maailmas on ?sna eduliselt levima hakanud selline tegevus nagu ?retrofitting?. Eestikeeles oleks selle vaste siis j?relpaigaldamine. Idee on siis selline, et kasutatakse OEM luupe, ballasteid ja pirne ning ehitatakse need olemasolevate asemele (enamasti ka reflektor tulede asemele). Tulemuseks on ?htlaselt jaotatud valgus mis on teravalt ja korrektselt ?ra l?igatud, tunduvalt valgem ning turvalisem nii endale kui ka kaasliiklejatele. Kui googeldada xenon retrofitting siis peaks piisavalt vasteid ka tulema erinevatest foorumitest koos pildimaterjalidega ja ?petustega.

Mina ostin endale kah alguses xenon kiti (8000k kusjuures :D ), ning ei j??nud rahule. Uurisin netist ringi ja sattusin kah selle retrofittingu peale. N??d olen enda autol seda juba 2 korda teinud. Alguses olid A6 bi-xenon luubid sees ja n??d on uue C6 A6 luubid. Mina igatahes olen v?ga rahul. Puudu on mul veel k?rguse regulaator kuid see on kah peagi tulemas. ?hes?naga propageerin kindlasti seda tegevust, ning v?iks v?hemalt korra kaaluda enne kiti seotamist, sest neid jubedaid siniseid ja pimestavadi autosid on meie teedele j?rjest rohkem siginenud(ilmselt kitide hinna languse t?ttu), ning peale selle, kes ei tahaks oma autole H?id tulesid.

eBays on k?vasti m??gil neid erinevaid projektoreid, ballasteid jne. Kitide hinnad on n??d k?ll alla l?inud k?vasti, kuid ma usun et see lisainvesteering ja t?? projektorite paigaldamise n?ol tasub ennast kindlasti ?ra. Erinevatel projektoritel on kah suur vahe, parimateks l?hituli xenon luupideks peetakse Honda S2000 luupe. Parimad bi-xenonid aga Acura TL pealt p?rit, samuti on ?sna head Infinity FX omad ja Lexuse SC430 ja paljud teised. Kel huvi asja vastu siis soovitan lugeda hidplanet.com foorumit. Seal on v?ga suurtes kogustes pildimaterjali, selgitavat teksti jne. Foorumit enne lugeda ei saa kui peab registreerima.

Kellel on veel k?simusi kas siis konkreetsemalt selle j?relpaigalduse ja projektorite koha pealt v?i siis ?le?ldisemalt xenonite kohta siis v?ib siia teemasse oma k?simused postitada. Saaks nende p?hjal siis seda postitust siin muuta ja t?iustada mis inimestele segaseks on j??nud.

Paar videot HID kitidest:

http://www.youtube.com/watch?v=W4RdiDP0 ... ch=Hidding
http://www.youtube.com/watch?v=bcnfAUWp ... ch=Hidding

Natuke terminoloogiast kah. Projektorite nimetused on tulnud sellest, et mis auto peal on teda esimesena kasutatud. N?iteks on SC430 just sellise nimetusega kuna p?rineb Lexus SC430 pealt ning on valguskiirega mida pole varem n?htud. Sama jutt kehtib S2000 kohta jne. Audidel n?iteks on RS6 projektor, kuna bi-xenon tuli esmalt kasutusele RS6'ga 2003 aasta. (tegelt vist veits varem juba, aga seal ameerikas on need asjad natuke nihkega).

Ja l?petuseks m?ned pildid kuidas n?eb v?lja ?ks edukalt l?puni viidud xenon j?relpaigaldus ning kuidas n?eb v?lja mitte nii v?ga ?nnestunud HID kiti paigaldus:

?leval on Lexus SC430+selge klaasiga l??ts, all on MB E55 projektor, ehk siis sama mis on uue A6 sees ja ka paljude bemaritel jne. (m?lemad on loomiliult xenon projektorid, lihtsalt see E55 paistab maru h?dine selle SC430 k?rval v?lja :(

Pilt

S2000 projektor Subarule paigaldatud, nagu ka pildil kirjas

Pilt

Pilt

Pilt

J?lle SC430(siin on originaal luubiga, peaks olema h?gune luup mitte selge). Minu isiklikud lemmikud. Prakselt vist k?ige laiemad ja heledamad projektorid. S2000 on p?him?tteliselt samav??rne.

Pilt

Pilt


Ja siin siis HID kit Chrysler Neonil:

Pilt

Pilt

Pilt

Ja l?petuseks ?ks p?ris hea v?rdlus OEM xenonite ja Kiti vahel:

2005.a. Mercedes Benz C klass OEM Xenonitega:

Pilt

Pilt

1993 Honda Accord JDM headlights ja HID kit:

Pilt

Pilt

02.01.09: Lisasin infot D1S pirnide kohta.

[Edited on 2-1-2009 by blade]

[Edited on 2-1-2009 by blade]

[Edited on 2-1-2009 by blade]

[Edited on 2-1-2009 by blade]

[Edited on 2-1-2009 by blade]
Viimati muutis argo, 23 Mai 2012, 01:25, muudetud 1 kord kokku.

airfrance1
Huviline
Postitusi: 925
Liitunud: 14 Mai 2008, 22:07
Auto: Vento VR6-EDITION -> aus Arbuus
Asukoht: Tallinn town
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas airfrance1 » 02 Jaan 2009, 02:17

O oh! V?ga p?hjalik ja huvitav teema. Tasub seda Retrofittingu asja uurida. Igatahes on mul nigunii l?hiajal plaanis praegune bi-xenon aftermarket komplekt maha v?tta, kuna tahaks uued tuled panna.
Samas peab Xenonit enda vaatev?ljast kiitma, sest v?ga halbade ilmadega on ta t?siselt efektiivseks osutunud ja ainult t?nu xenonile oli v?imalik tee ??re joont j?lgida, et mitte kraavi v?i vastassuunda kalduda. Pimedas on ta samuti niisama silmale m?nus ning t?istulega vilgutades on end hea teistele m?rku anda (mul hetkel signaali pasunad ei t??ta ja xenoniga vilgutamine aitab p?ris tihti).
Vahelduseks peaks vist proovima Philipsi Cool Blue vms pirne, millel ka kerge sinakam valgus. Need peaksid ju ikka paremad ja efektiivsemad olema kui tavalised kollakad h??gpirnid :cool:
Arbuus driver since 2010

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas blade » 02 Jaan 2009, 02:19

Jep, cool blue'd on enamus kiitnud. Nad on valgemad ja pole mingid r?vedad sinised kah samas. Vanematel autodel aitab palju see ka juurde kui vead eraldi voolu tulede otse aku pealt ja paned releed vahele. Ja tulede puhastamine nii seest kui v?ljast loomulikult.
Kes tänasid kasutajat blade selle postituse eest:
alca

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas freeser » 02 Jaan 2009, 03:16

ma olen natuke segaduses et kas see D2R HID pirn on pirni pesa t??p ka v?i mitte?mul esi tuledes sees h7 pirnid ja kas neid on ka v?imalik saada D2R HID-idena v?i mitte ?
Viimati muutis freeser, 03 Juun 2010, 14:15, muudetud 1 kord kokku.

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas blade » 02 Jaan 2009, 03:41

Ta on jah pesa t??p kah, aga sellele on vaja ikkagi spetsiaalselt xenonile disainitud reflektori kah. M?ned autod tulevad tehasest reflektortule ja xenonitega. Sinna H7 asmele neid kahjuks ei pane. Ainult sellest pirnist on v?he kasu, reflektor peaks kah xenoni oma olema.

VW meestele kah natuke ?petusmaterjali:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4164426" onclick="window.open(this.href);return false;


[Edited on 2-1-2009 by blade]

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5319
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Lugemata postitus Postitas jussike » 02 Jaan 2009, 22:57

Viimases lingis oli k?ll kena ?petus, kuid l?pptulemus oli ju vale, nimelt vajavad ju sellised luuptuled siledaid klaase, kuna nad ise juba on ju hajutid. Mis saab, kui valgust topelt hajutada, arvan, et hajub ettearvamatus suunas.
Kas ka D1S kohta samalaadset juttu v?iks oodata.

[Muudetud: 2-1-2009 jussike]
Kes tänasid kasutajat jussike selle postituse eest:
alca
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas blade » 02 Jaan 2009, 23:30

Lisasin teksti sisse juttu D1S kohta kah;)

Ma l?pptulemuse pilte ei n?inud seal jah. Arvasin et luubi kohal on selge klaas nagu C4 kerel A6'l. See on kehva jah, tal ei olnud kahjuks ?iseid pilte, niiet ei oska ?elda jah mis tulemuseks sai.

USA's teevad kutid selgeid klaase kah plastist ise. Niiet on v?imalik saada k?ll normaalseks, ainuke viga, et kirju ei saa sinna peale niiet ?levaatusel l?heb keeruliseks sellega.

Kasutaja avatar
Pikksilm
Veteran
Postitusi: 2260
Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
Auto: G2, T2b
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas Pikksilm » 05 Jaan 2009, 19:08

Kasutaja Blade palvel siis teema "?lesse" t?stetud. Nii nagu ta ka Audiclub'is tehtud sai.

Kasutaja avatar
--keit--
Huviline
Postitusi: 3244
Liitunud: 01 Juul 2008, 06:43
Asukoht: Eesti
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas --keit-- » 06 Jaan 2009, 21:23

V?ga asjalik ja tark jutt, sain palju targemaks !
Ega keegi 8elda oska palju maksavad Philipsi Cool Blue vms pirnid:)?
Ait?h:)

nephex
Huviline
Postitusi: 333
Liitunud: 26 Dets 2006, 13:54
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas nephex » 16 Jaan 2009, 08:21

ise ostsin mingid philips 2 night v?i midagi sarnast ja letihind oli 290.-
need blue visionid j??vad samma kanti v?i siis natuke rohkem ma arvan.

fuzzz
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 11 Apr 2005, 11:11
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas fuzzz » 18 Jaan 2009, 01:06

unustage cool blued ja muud sinised pirnikesed, need k?ik j?rgi proovitud ja ei ole head, annavad jah sinaka "cooli" valguse aga teed valgustavad v?hem kuna klaas ju sinine.Samas neid suts tuunitud ka,nimelt h??gniit on peenem ja sellev?rra suts eredamalt p?leb, aga neid cool bluesid sai omal ajal nagu leiba ostetud kogu aeg l?ksid l?bi..eluiga l?hike.
seega soovitan soojalt philipsil praegu parim halogeenpirn PHILIPS XP +80% ja no on oluliselt valgem ja eredam halogeen pirn 55w sarjast.
v?itnud k?ik testid
soetasin need oma 2008a passatile ja t?itsa v?gev!
parima tulemuse annavad tavalistes reflektorlampides ;)

Kratt
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 27 Sept 2008, 23:35
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Kratt » 21 Jaan 2009, 21:52

Tere. Autoks on Vento 92 v?ljalase. Tahtsin uurida, et kas need Philips xp valgusallikad on siis paremad kui 2 night ja mis oleks XP valgusallikate letihind? Samuti, kas nad sobivad H4 pesasse v?i ei?
Hetkel lugesin, et bi-xeon kiti ei ole m?tet seega osta ilma reflektorit ?mber ehitamata ja sain ma ?igesti aru, et k?rguse regulaatorid peavad siis ikka olemas olema?

Ma mingi p?ev proovin pilti ka teha oma l?hituledest, siis ehk saate ?elda, kas ?ks neist kahest oleks minu hetke tuledest parem.

Parimate soovidega Kratt.
VW Das Auto

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas blade » 22 Jaan 2009, 11:10

K?rguse regulaatorid peavad ?ksk?ik mis xenoniga olema jah. Siin on su ainult see takistus, et klaas on vale. Sul on see h?gune klaas, ja kui sinna paned xenon luubis iis v?ib olla et see ei n?e k?ige parem ja ohutum v?lja. Et kui leiad kuskilt selged klaasid endale siis oon korras.

Praegu aitab vast ainult uued tuled, juhtmestik ja pirnid.

V?ibolla saad n?iteks siit endale lihtsalt klaasid: Vento mk3

Kuigi jah, seal on arvatavasti H7 peale kirjutatud, et vahest see meie ?levaatuspunktis onudele ei meeldi. Aga kui see m?rgistus k?rvale j?tta siis nende selgete klaasidega projektoritega saab v?ga hea tulemuse.

Kui on selge klaas siis minuteada ei ole seal ju vahet mis tuli taga on, kas halogen v?i xenon. See klaas ei t?ida seal enam mingit valguse jaotamise rolli ju?

[Edited on 22-1-2009 by blade]

[Muudetud: 12-2-09 pikksilm]

fuzzz
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 11 Apr 2005, 11:11
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas fuzzz » 23 Jaan 2009, 21:15

on k?ll H-4 ka olemas
http://ladu24.ee/et/tarvikud/7031,23342" onclick="window.open(this.href);return false; ... wer/302868

tsekka eda saiti ka siin pildid ka
http://www.civicforums.com/forums/195-h" onclick="window.open(this.href);return false; ... bulbs.html

[Muudetud: 23-1-2009 fuzzz]

TurboPassat
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas TurboPassat » 11 Veebr 2009, 22:40

M?te tekkis 97a passatile xenon tulede panemisest. Hetkel ees tavaline latern H7-ga http://www.crashrepairparts.com/partimages/8072.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
?kki keegi on seda juba teiud ja teab hindadest ja vajalikest muudatustest pajatada? Originaaltuli ikka v?ga vilets ja r?vedalt kollane.
VW Passat 1.8T 97a 110kw

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas blade » 11 Veebr 2009, 23:46

Originally posted by TurboPassat
M?te tekkis 97a passatile xenon tulede panemisest. Hetkel ees tavaline latern H7-ga http://www.crashrepairparts.com/partimages/8072.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
?kki keegi on seda juba teiud ja teab hindadest ja vajalikest muudatustest pajatada? Originaaltuli ikka v?ga vilets ja r?vedalt kollane.
Materjal on suurusj?rk 5000.- (ballastid, luubid, pirnid, selged klaasid). T??raha umbes 1000.- Kui sellega oled n?us siis v?ime edasi r??kida. Samas on asi seda v??rt, tulemuseks on n?. ulitmate tuled :D Endale sain just uued ette ja noh v?rreldes k?igi nende Audi ja VW originaalidega on ikka need ikka peajagu ?le (Infiniti luubid on). V?ga m?nusalt laialt valgustavad need, n?iteks narva m?est s?ites valgustab vastassuuna majadeni p?ris selgelt v?lja, ja seda veel t?navavalgustusega.

TurboPassat
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas TurboPassat » 12 Veebr 2009, 08:08

selged klaasid? Nendl tuledel mu meelest pole klaasid ?ldse vahetatavad, aga v?ibolla eksin ka. Huvi muidu on.
VW Passat 1.8T 97a 110kw

h4rz
Huviline
Postitusi: 1277
Liitunud: 21 Mär 2007, 11:01
Auto: 4.2/1.8T/2.0T
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas h4rz » 12 Veebr 2009, 18:55

Blade, r??gi mis hinnaga ainult luubid saaks. V?i siis n?iteks bi-xenon luubid ? Praegu kasutan DEPO luuptulesid, kuid kaugtuli on v?ga jama.

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas blade » 14 Veebr 2009, 17:13

Algselt postitas: h4rz
Blade, r??gi mis hinnaga ainult luubid saaks. V?i siis n?iteks bi-xenon luubid ? Praegu kasutan DEPO luuptulesid, kuid kaugtuli on v?ga jama.
Ainult bi-xenon luubid saab nii umbes 2000.- eest

Aga tahad halogeen pirni j?tta ikkagi ssiis pole nendest luupidest kasu.

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas blade » 14 Veebr 2009, 17:15

Originally posted by TurboPassat
selged klaasid? Nendl tuledel mu meelest pole klaasid ?ldse vahetatavad, aga v?ibolla eksin ka. Huvi muidu on.
Ma arvan et saab ikka vahetada. Ma enne just vaatasin igaksjuhuks ebayst ?le, et kas sellele ika on selgeid klaase m??gil. Oli olemas.

h4rz
Huviline
Postitusi: 1277
Liitunud: 21 Mär 2007, 11:01
Auto: 4.2/1.8T/2.0T
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas h4rz » 15 Veebr 2009, 17:03

Algselt postitas: blade
Ainult bi-xenon luubid saab nii umbes 2000.- eest

Aga tahad halogeen pirni j?tta ikkagi ssiis pole nendest luupidest kasu.
Halogeeni k?ll ei taha j?tta.

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas blade » 15 Veebr 2009, 17:29

Originally posted by h4rz
Algselt postitas: blade
Ainult bi-xenon luubid saab nii umbes 2000.- eest

Aga tahad halogeen pirni j?tta ikkagi ssiis pole nendest luupidest kasu.
Halogeeni k?ll ei taha j?tta.
Jah siis v?id umbes sellise summaga arvestada. Selle eest saad siis Infiniti FX35 bi-xenon luubid mis on v?ga head. Mul on endal samad kasutusel.
J?rgmine samm oleks Acura TL bi-xenon luubid, need on siis nagu p?him?tteliselt k?ige paremad bi xenonid mis saada praegu, ainuke puudus on neil et nad on suht suured ja iga tule sisse ei mahu ?ra.

TurboPassat
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas TurboPassat » 15 Veebr 2009, 22:07

Kuidas neid luupe sinna tule sisse ?le?ldse pannakse. kas peab midagi ?mber l?ikama ja sobitama. Kas tulede valgustusk?rgus ei v?i niimoodi vale tulla ?
VW Passat 1.8T 97a 110kw

TurboPassat
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas TurboPassat » 15 Veebr 2009, 22:56

Oleks huvi omal aretada. Ballastid ja pirnid mul kapipeal olemas .
VW Passat 1.8T 97a 110kw

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas blade » 15 Veebr 2009, 23:56

Kinnitustega peab lihtsalt improviseerima, p?hiline on et ta ilusti k?vasti kinni saaks ja samas oleks v?imalus l?pus peenem seadistamine kah teha, et ta viltu ei j??ks. K?rgust saab tulest eraldi keerata, nagu tavaliselt, aga parem on mingi keskmine k?rgus kohe alguses kinnitamisel ?ra s?ttida, sest seda kruvi seal kah l?pmatuseni keerata ei saa.

Paar pilti siia kuidas mina lahendasin enda tuledel probleemi. Originaalis oli korpusel lihtsalt 3 auku ja nendes olid kruvid sees millel teisel pool oli siis 4mm keere. Need v?tsin v?lja, puurisin augu suuremaks ja kruvisin keermelati otsa. Projektoril freesisin kinnitusaugud suuremaks, et saaks natuke kallutada ?hele v teisele poole. ?sna primitiivne lahendus tuleb tunnistada, aga ajas asja ?ra. Tagant lihtsalt mutritega kinni ja kogulugu.

Pilt

Pilt

Ja siin siis paar pilti tulemusest. Pildi j?rgi on raske aru saada asja heledusest ja laiusest, aga no ingel [VW Bot: "Keel korda!"] nad on ikka k?vasti laiemad kui olid mu eelmised uue A6 (C6) luubid, ning mis tahes Audi/VW luubid mis ma siiani isegi k?ige uuemates autodes n?inud olen. Tuleb tunnistada et japsid ja usakad teevad siiski parem optikaga luupe.

Muideks, piltidel on siis ned samad Infinity FX35 luubid.

Pilt
Pilt

Vasta

Mine “Elektroonika”