Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
jmets
Huviline
Postitusi: 201
Liitunud: 04 Mär 2009, 07:52
Auto: VW Passat B5.5, 02a. 1.9 TDI@74 kW
Asukoht: Pärnu/maa, (Tallinn)
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas jmets » 09 Apr 2012, 12:06

Kuulsin täna arvamist, et B5.5 (2001-2004) masinatel võib piisata automaatika aktiveerimiseks vaid arvuti ühendamisest ja aktiveerimisest. Mida kasutajad arvavad? On tal releeblokk juba sees?
Viimati muutis argo, 23 Mai 2012, 02:05, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3322
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 128 korda
Kontakt:

Re: Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas HawkHill » 09 Apr 2012, 12:11

Ei piisa.
Tulede lülitis on küll kontakt olemas, millega saab lihtsamalt lülituse teostada.
Pildil number 3 kontakt TFL - TagFahrLicht - päevasõidutuli saksa keeles.
Pilt
Ja sama lüliti seest:
Pilt
Viimati muutis HawkHill, 09 Apr 2012, 17:21, muudetud 4 korda kokku.

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Laur » 13 Apr 2012, 18:16

Tuli mullegi üllatusena, sama aasta A4 on cental elc. plokk olemas ja sealt sai määrata kas põlevad ja mis põlevad.
Passatil selline valik puudub.
Praegune liiklusseadus ei nõua enam ääre tulede põletamist päevasel ajal, nii, et mõtekam on led ribad osta päevasõidutuledeks.
Viimati muutis Laur, 13 Apr 2012, 18:17, muudetud 1 kord kokku.
M.O.T.T

Kasutaja avatar
siLc
Tunnustatud
Postitusi: 2053
Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
Auto: Passat B7 EcoFuel
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas siLc » 13 Apr 2012, 18:23

yks kirjutas:Tuli mullegi üllatusena, sama aasta A4 on cental elc. plokk olemas ja sealt sai määrata kas põlevad ja mis põlevad.
Passatil selline valik puudub.
A4 B6 on ju laias laastus elektroonika poolest vähe uuem kah kui Passat B5.5.
Selline valik tuli Passat B6-ga, millel tulesi tüürib central elc. (keskelektriplokk).

Kasutaja avatar
Hents3
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 20 Veebr 2015, 11:13
Telefon: 56477130
Skype: hents70
Auto: Passat B5.5 1.9TDi 96Kw AWX
Asukoht: Arensburg
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Hents3 » 27 Juul 2018, 14:26

Teema on vana, kuid antud postitus võib kellelegi kasulik olla.
Ehitasin enda B5.5'le viitega automaattuled - tuled hakkavad põlema ca üks sekund pärast generaatori tööle hakkamist, mis aitab diiselmootori talvel paremini käima ega kuluta tühiselt akut, sest starter saab küsida akult rohkem käivitusvoolu ja tuled saavad toite ainult generaatorilt, mis annab akule pikema eluea.

Pilt

gabariittuled - ääretulelaternad ja tagumise registreerimismärgitule latern
GEN - toide generaatorist, 0,35 mm² sinine juhe näidikute ploki taga T32a/12 (61)
POWER - gabariittulede toitejuhe akust, 2,5 mm² punane juhe tulede lüliti taga 15 (30)
IGN - lähitulede toitejuhe süütest, 2,5 mm² kollane-must juhe tulede lüliti taga 1 (Xz)
S1 ja S2 - 20A ja 50A lülitusreleed, mähised vastavalt 240 Ω ja 80 Ω.
S3 - SPST lüliti, vajalik gabariitide sisse lülitamiseks kui mootor ei tööta või ülevaatuse läbimiseks (sõiduki tehnonõuded, kood 201. lg 6)
D1 ja D2 - Soviet D226B flyback diodes (ingl. k) - kaitseb NPN transistorit ülepinge eest. Mõnikord releesse juba sisseehitatud.
D3 - takistab voolul voolamast POWER relee mähisest IGN'i massi (kui süüde on väljas, siis IGN on massis). Antud dioodita põlevad gabariidid 24/7.
R1, R2 ja C1 - muutes antud väärtusi saab viivitust pikemaks või lühemaks teha. Üldiselt soovitan C1 hoida sama ja mängida R1 ja R2'ga, vajadusel kasutada potentsiomeetreid. Kui R1 ja R2 väärtused on valitud täpselt, lülituvad tuled pärast mootori seiskumist välja peaaegu momentaalselt.
NPN - Soviet KT801B transistor
Viimati muutis Hents3, 03 Juun 2019, 08:39, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas silverpik » 28 Juul 2018, 09:23

Või siis vead udukad ja päevakad releede abil lülitama. Päevakad TFL klemmist, udukad enda omast ja kokku. Ei juhtu talvel midagi - süüde sisse, 70 W tarbimine taga, eelsüüde kustub, keerad võtit ja tõmberelee tõmbab starteri andmiseks muud tarbijad niiehknaa automaatselt maha, k.a. päevakad/udukad. Ja lahendatud. Eelmine talv oli mul otse sillatud (loll ja laisk lahendus) ning ei juhtunud käivitusel midagi negatiivset. Nüüd releed ehk korralikult. Vaatame siis mida vähemalt 5 aastat vana OEM aku see talv suudab teha.
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas 100avant » 29 Juul 2018, 10:21

Hents3 kirjutas:
27 Juul 2018, 14:26
Teema on vana, kuid antud postitus võib kellelegi kasulik olla.
Ehitasin enda B5.5'le viitega automaattuled - tuled hakkavad põlema ca üks sekund pärast generaatori tööle hakkamist, mis aitab diiselmootori talvel paremini käima ega kuluta tühiselt akut, sest starter saab küsida akult rohkem käivitusvoolu ja tuled saavad toite ainult generaatorilt, mis annab akule pikema eluea.
Iseenesest kena skeem ja pm töötab ka, aga milleks asja nii keeruliseks ajada?
Ise kasutanud kümneid kordi lihtsalt päevasõidutulede sisselülituse juhtahelana õlirõhu anduri või laadimise signaali.
Väljalülituse juhtahelana numbritulede signaali pealülitist. Või lüliti TFL klemmi olemasolul sealt tulevat voolu.
Ei pea mingeid lisalüliteid aretama. Tuled lülitist väljas, mootor käib, päevasõidutuled põlevad. Keeran ääretuled põlema, lähevad päevakad kustu ja kõik on nagu tehasest.
Kui tahta, saab käsipiduri signaali kasutades veel erilahendusi teha...
Käivitusse ka need tuled ei puutu ja akule ei tee ka midagi.
Kui huvi, võin skeemi ka joonistada...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Kasutaja avatar
Hents3
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 20 Veebr 2015, 11:13
Telefon: 56477130
Skype: hents70
Auto: Passat B5.5 1.9TDi 96Kw AWX
Asukoht: Arensburg
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Hents3 » 29 Juul 2018, 22:42

100avant kirjutas:
29 Juul 2018, 10:21
Hents3 kirjutas:
27 Juul 2018, 14:26
Teema on vana, kuid antud postitus võib kellelegi kasulik olla.
Ehitasin enda B5.5'le viitega automaattuled - tuled hakkavad põlema ca üks sekund pärast generaatori tööle hakkamist, mis aitab diiselmootori talvel paremini käima ega kuluta tühiselt akut, sest starter saab küsida akult rohkem käivitusvoolu ja tuled saavad toite ainult generaatorilt, mis annab akule pikema eluea.
Iseenesest kena skeem ja pm töötab ka, aga milleks asja nii keeruliseks ajada?
Ise kasutanud kümneid kordi lihtsalt päevasõidutulede sisselülituse juhtahelana õlirõhu anduri või laadimise signaali.
Väljalülituse juhtahelana numbritulede signaali pealülitist. Või lüliti TFL klemmi olemasolul sealt tulevat voolu.
Ei pea mingeid lisalüliteid aretama. Tuled lülitist väljas, mootor käib, päevasõidutuled põlevad. Keeran ääretuled põlema, lähevad päevakad kustu ja kõik on nagu tehasest.
Kui tahta, saab käsipiduri signaali kasutades veel erilahendusi teha...
Käivitusse ka need tuled ei puutu ja akule ei tee ka midagi.
Kui huvi, võin skeemi ka joonistada...
Loomulikult on võimalik ka õlirõhu anduri kaudu juhtida valgustust, kuid see andur ei ole konstrueeritud releede juhtimiseks. Selleks, et teada saada, kui palju voolu tohib antud andurist läbi voolata, tuleks lugeda vastava anduri andmelehte. Väga suure tõenäosusega ei ole antud väärtust andmelehes kirjas, mis tähendab, et elektriinsener võtab riski ja loodab joppamise peale või kasutab alternatiivlahendust. Isiklikult mulle selliste kohtade peal riski ei meeldi võtta, kuid eks see ole maitse asi.
Teine moment on selles, et tulede juhtimine võib põhjustada anduri signaalahelas pingelangu ja aju võib lugeda, et pole piisavalt õlirõhku. Jällegi see riski teema.
Kolmas moment on selles, et kui õlirõhu andurit peab vahetama, siis uus andur ei pruugi releesid sallida ja annab kiiresti otsad.
Neljas moment on selles, et enne kui tulede lülitust ehitama hakkasin, googeldasin antud õlirõhu anduri temaatikat, kuid ühtegi konkreetset töötavat lahendust ei leidnud. Kui oleksin leidnud netist ainsamagi töötava lahenduse, oleksin seda varianti kaalunud.
Õlirõhu anduri skeem ei teeks paha.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas 100avant » 30 Juul 2018, 09:46

Hents3 kirjutas:
29 Juul 2018, 22:42
Loomulikult on võimalik ka õlirõhu anduri kaudu juhtida valgustust, kuid see andur ei ole konstrueeritud releede juhtimiseks. Selleks, et teada saada, kui palju voolu tohib antud andurist läbi voolata, tuleks lugeda vastava anduri andmelehte. Väga suure tõenäosusega ei ole antud väärtust andmelehes kirjas, mis tähendab, et elektriinsener võtab riski ja loodab joppamise peale või kasutab alternatiivlahendust. Isiklikult mulle selliste kohtade peal riski ei meeldi võtta, kuid eks see ole maitse asi.
Auto andurite andmelehtedel ei pruugi tõesti anduri klemmide taluvust märgitud olla. Insenerid on seda infot liiga vähe oluliseks pidanud välja tuua, sest andur ei olegi ju muul otstarbel kasutamiseks mõeldud nende arvates. Ja seal ta töötab. Klassikaline õlirõhu andur töötab ka selle ca 0,2A lisakoormusega edukalt. Ei ole pidanud ühtki õlirõhu andurit selle modifikatsiooni pärast seni vahetama.
Töö juures tegelen raskema tehnika elektri ja elektroonikaga. Vanematel masinatel kasutatakse õlirõhu andurit ka turvalülitusena. Ehk siis kui rõhk langeb teatud piirist allapoole, andur ühendab klemmid, relee mähis saab toite ja masin sureb välja... Osadel masinatel lülitab sama andur paraleelselt läbi dioodide ka kütusepumba releed. Siis on koormus juba 2x 0,2A pluss veel näidikupaneeli tuluke... Töötab. Terve masina eluea...
Ja see andur on B osana samade näitajatega mis paljudel sõiduautodel.
Olen seda lahendust kasutanud juba 90-ndatest aastatest ja pole ühtegi andurit maha põletanud...
Hents3 kirjutas:
29 Juul 2018, 22:42
Teine moment on selles, et tulede juhtimine võib põhjustada anduri signaalahelas pingelangu ja aju võib lugeda, et pole piisavalt õlirõhku. Jällegi see riski teema.
Enamus juhtudel on lahendus ju nii, et see õlirõhu tulukese andur on eraldi või siis sama anduri sees aga aju saab(kui saab) enamasti ikka õlirõhu signaali reaalajas muutuva pinge näol, mitte läbi on/off lüliti, mida klassikaline õlirõhu tulukest juhtiv andur ju iseenesest on.
Räägime siin teemas ikka B5.5 ajastu masinatest, mitte 2010+.
Jama tekib teinekord siis, kui sellelt juhtreleelt toide maha võtta, ja selle anduri toitega samas ahelas on veel tarbijaid, mis samuti toiteta jäädes hakkavad põhjustama voolu liikumist läbi relee mähise vastassuunas. Selle mure annab edukalt välistada dioodi abil relee väljundis, mis lubab voolu liikumist ainult anduri suunas.
Hents3 kirjutas:
29 Juul 2018, 22:42
Kolmas moment on selles, et kui õlirõhu andurit peab vahetama, siis uus andur ei pruugi releesid sallida ja annab kiiresti otsad.
Neljas moment on selles, et enne kui tulede lülitust ehitama hakkasin, googeldasin antud õlirõhu anduri temaatikat, kuid ühtegi konkreetset töötavat lahendust ei leidnud. Kui oleksin leidnud netist ainsamagi töötava lahenduse, oleksin seda varianti kaalunud.
Ei ole kohanud ühtegi juhust, kus andur oleks töö selle modifikatsiooni tagajärjel lõpetanud. Reeglina läheb andur vahetusse kas mehhaanilise vigastuse või lekke pärast.
Hents3 kirjutas:
29 Juul 2018, 22:42

Õlirõhu anduri skeem ei teeks paha.
Õlirõhu anduri skeem või lülitusskeem kasutades õlirõhu andurit?
Kui aega saan, joonistan...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Kasutaja avatar
Hents3
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 20 Veebr 2015, 11:13
Telefon: 56477130
Skype: hents70
Auto: Passat B5.5 1.9TDi 96Kw AWX
Asukoht: Arensburg
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas Hents3 » 30 Juul 2018, 10:40

Nojah, kui interneedus oleks teadnud õlirõhu andurist automaattulede lülitamises sedavõrd palju kui Te, siis oleksin ilmselt teinud teisiti.
Hetkel jääb segaseks õlirõhu andur ja reaalajas muutuva pinge arvestus. Kas vanema generatsiooni masinate aju arvutab välja õlirõhu andurist tuleva pinge aritmeetilise keskmise näiteks esimese kümne töösekundi põhjal ja võtab selle võrdluseetaloniks? Alates millisest reaalajalisest pingelangust alates tekib üldjuhul Passat B5.5'i ajus veateade?
Õlirõhu anduri skeemi all mõtlen tulede lülitusskeemi. Ühtegi asjalikku skeemi ei ole inglise ega eesti keeles.
Tänan info eest!

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5351
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 608 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas jussike » 30 Juul 2018, 11:10

Milleks mingit raketi teadust arendada?
Kas tehase variant ei oleks kõige lihtsam ja lollikindlam?
Kui kardate ilgelt, et talvel käivitumisel tekib raskusi, siis paigalda uus aku ja remondi vajadusel geneka ja starteri ahelad ära ja hoia üldse auto korras.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
links
Klubiline
Postitusi: 1031
Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
Auto: 1.9 TDI hallmetallik
Asukoht: Eestimaa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 91 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas links » 30 Juul 2018, 11:39

jussike kirjutas:
30 Juul 2018, 11:10
Milleks mingit raketi teadust arendada?
Kas tehase variant ei oleks kõige lihtsam ja lollikindlam?
Kui kardate ilgelt, et talvel käivitumisel tekib raskusi, siis paigalda uus aku ja remondi vajadusel geneka ja starteri ahelad ära ja hoia üldse auto korras.
Äkki lihtsam üldse auto pukkidele seisma panna ja kate peale ning jumala eest ei mingit sõitmist :D

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas 100avant » 30 Juul 2018, 20:02

Hents3 kirjutas:
30 Juul 2018, 10:40
Nojah, kui interneedus oleks teadnud õlirõhu andurist automaattulede lülitamises sedavõrd palju kui Te, siis oleksin ilmselt teinud teisiti.
Hetkel jääb segaseks õlirõhu andur ja reaalajas muutuva pinge arvestus. Kas vanema generatsiooni masinate aju arvutab välja õlirõhu andurist tuleva pinge aritmeetilise keskmise näiteks esimese kümne töösekundi põhjal ja võtab selle võrdluseetaloniks? Alates millisest reaalajalisest pingelangust alates tekib üldjuhul Passat B5.5'i ajus veateade?
Õlirõhu anduri skeemi all mõtlen tulede lülitusskeemi. Ühtegi asjalikku skeemi ei ole inglise ega eesti keeles.
Tänan info eest!
Ajasin siin huvi pärast ElsaWini käima ja uurisin kiirelt Passati skeeme...
Ei ole seal näidatud tavalisel Passatil sellist andurit, mis õlirõhku muul moel käitleks kui lihtsalt lülitina toimides teatud rõhuni jõudes siis kas vooluahela katkestab või ühendab... Ehk siis suudab selline andur ainult lampi süüdata/veateadet kuvada, mitte aga reaalse õlirõhu näitu kuskile kuvada...
Ei ole siin asi pingelangus, on kas ahel konkreetselt massi lülitatud või katkestatud.
Reaalajas muutuva pingega kuvatakse ajule ikkagi reaalset õlirõhku. Aga kõnealune Passat seda ei tee...
Ja skeemi järgi peaksid B5.5-l tõepoolest olema tehase päevasõidutuled(ehk siis lähituled+ääretuled+numbrituled), mis küll koos süütega aktiveeruvad?
Kuigi ise nagu oleks ilma selleta masinaid ka näinud :? .
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5296
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 30 Juul 2018, 20:40

100avant kirjutas:
30 Juul 2018, 20:02
Ja skeemi järgi peaksid B5.5-l tõepoolest olema tehase päevasõidutuled(ehk siis lähituled+ääretuled+numbrituled), mis küll koos süütega aktiveeruvad?
Kuigi ise nagu oleks ilma selleta masinaid ka näinud :? .
Enamustel polegi, oli lisana tellitav nagu 4x elektriaknad, püsikas jne.

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1732
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 402 korda
Tänatud: 194 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 30 Juul 2018, 20:56

eBay's ka kuidagi liiga krõbe hind 35-50€ vahel Passat B6 analoog B5.5'le, mis peaks siis ideaalis pimedas lähituled ka tööle lükkama.

Link eBay'sse

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5351
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 608 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas jussike » 30 Juul 2018, 21:01

Skandinaaviasse müüdutel oli see tehasest peal. Mujale euroopasse müüdutel seda peal polnud. 99% Eestisse müüdutele pandi kohalikus esinduses neid peale, enamus said diood sildadega lahenduse (kõige ligilähedasem tehase versionile), mõnedele pandi ka Vihterpali vms. plokke mis siis kasutasid kas siis geneka või õli signaali. Ei mäleta küll et tuhandetest diood lahendusest johtuvalt oleks mõni auto talvel käivitamata jäänud. Viga oli tavaliselt ikkagi kooner omanikus, kes akut ei raatsinud õigel ajal vahetada või oli mootor nii hooratud, et poleks enivei külmaga käivitinud.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas 100avant » 04 Aug 2018, 19:50

Sirgeldasin siis õlirõhu anduriga skeemi.
Värvidele rõhku ei pannud.

Automaatne lülitus
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5296
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 04 Aug 2018, 20:38

100avant kirjutas:
04 Aug 2018, 19:50
Sirgeldasin siis õlirõhu anduriga skeemi.
Värvidele rõhku ei pannud.

Automaatne lülitus
Hetkel ei mõika kuidas sinu skeemi järgi ääretulesid peale lülitades päevasõidu omad ära kustutab? Golf 4, Passat B5 ja 5.5 puhul peaks saama lahendada kogu süsteemi ühe releega. Vasakpoolsele releele 86 klemm ühendada tuledelüliti TFL klemmiga (ainult tuledelüliti 0 asendis 12v peal) ja 87a klemmist viia toide läbi dioodide ääretuledele ja näiteks udutuledele. Nii ei tohiks parempoolset üldse vaja minna.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas 100avant » 04 Aug 2018, 21:00

Eks autosid on erinevaid.
Mulle sattus hiljuti pihku ilma TFL klemmita lülitiga masin aastast 2000. Ei ütle kas oli B-osa või originaal, aga klemmi ei olnud.
Kui lüliti 0-st parkide peale lülitad, tuleb numbrituledele vool, parem relee saab voolu, lülitub klemmile 87 ja katkestab ahela. Numbritule ja parkide väljundid ju eraldi. Numbrituled ei põle ilma lülitit keeramata.
TFL klemmiga lülitiga oleks eriti lihtne. Mass releele õlirõhu pealt ja tehtud.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas silverpik » 04 Aug 2018, 21:22

1994 aasta Golf 3 - TFL klemm olemas tuledelülitil
1999 aasta Sharan - TFL klemm olemas tuledelülitil
1999 aasta Passat - TFL klemm olemas tuledelülitil
2002 aasta Passat - TFL klemm olemas tuledelülitil

Need neli autot olen vaadanud viimase kuu jooksul sellise pilguga. Ei ole veel näinud mil pole. Ma ikka ei saa aru, miks asja keeruliseks ajada. Kardad aku pärast? Siis pane uus aku kapoti alla, kui vana nii nõrk. -30 või üks eelsüüte küünal annab saba ja ikka oled lõhkise küna ees.
Selle asemel, et vedada ka totraid LED ribasid ette - pane udutuled kahe relee taha - üks lülitab udukate alt läbi relee tulesid ning teine TFL asendis läbi relee udukaid. Kui udukaid ei ole, topi ette mida tahad ja tee ühe releega.
Kuipalju tapab selline lahendus akut? Udukate sees 2×35 W = 70 W voolutarve maks 5 sek talvel (eelsüüte rakendumine), suvel seda probleemi pole. Kui LED ribad, siis heal juhul 2×10 W = 20 W 5 sek jooksul. Kui TFL klemmist võtad, siis starterit andes tõmberelee (usu mind, nii vanadel autodel on automaatika olemas muude voolutarbijate tapmiseks käivitamise ajaks) tõmbab niiehknaa tuled tagant ära.
Ja mis on TFL klemmi parim lahendus? Tuled null-asendis - ainult päevakad töötavad. Keerad parkide peale, päevakad kustuvad. Keerad lähid peale, päevakad ikka kustus. Keerad null-asendisse - päevakad põlevad kuni muu asendini või süüte välja keeramiseni. Ja kui ühendadki kahe releega udukate taha, siis udukad ikka kustuvad kui täistuled peale paned. Või kui ei ole lüliti 0-asendis või udukate asendis. ingel [VW Bot: "Keel korda!"], see automaatika on juba tuledelülitile sisse ehitatud, maeisaaarumiksonvajajalgratastleiutada.
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Passat B5.5 päevatulede automaatika aktiveerimine

Lugemata postitus Postitas 100avant » 04 Aug 2018, 22:16

silverpik kirjutas:
04 Aug 2018, 21:22
1994 aasta Golf 3 - TFL klemm olemas tuledelülitil
1999 aasta Sharan - TFL klemm olemas tuledelülitil
1999 aasta Passat - TFL klemm olemas tuledelülitil
2002 aasta Passat - TFL klemm olemas tuledelülitil
Need neli autot olen vaadanud viimase kuu jooksul sellise pilguga. Ei ole veel näinud mil pole.
No siis on vedanud. Enda uuematel autodel ka seni olnud.
Igal juhul töökaaslase Passatil see klemm lüliti plastikust välja ei ulatanud...Pistiku pool juhet ka polnud. Poest ligi võetud tutikal oli klemm olemas. Temal sai ühe relee peale tehtud koos uue lülitiga. Vanal lülitil ei olnud esiudukate asendit ka...
Kõiki maailma autosid pole uurida viitsinud...
silverpik kirjutas:
04 Aug 2018, 21:22
ingel, see automaatika on juba tuledelülitile sisse ehitatud, maeisaaarumiksonvajajalgratastleiutada.
Ei ole mõtet erutuda.
Minul ei ole probleemi nende tuledega.
Inimene küsis lahendust, mina pakkusin omapoolset versiooni...
Ja üldse, päris paljud tuttavad ja ise ka sõidan vanemate masinatega, millel tehase automaatika selles vallas puudulik.
Ja kuna ma vähe laisk(uuemad autod on laiskust süvendanud) ja tulede lülitit iga käivituse/seiskamise peale kruttida ei viitsi, siis olen ehitanud säärase automaatika enamuse enda masinatele peale. Ja kui ma juba tegema hakkan, siis kasutan ära kõikvõimalikud võimalused(tegelikult ei ole töömahus erilist vahet kas selle relee klemmist juhe massi või näidikupaneeli lähedusse õlirõhu juhtmesse ühendada), et asi mugav oleks.
Aku pärast muret ei tunne, lihtsalt meeldib kui tuled mõttetult ei põle. Ja kui tuttavad samasugust lahendust tahavad, teen soovi korral neile ka...
Tööautol võtab käsipidur näiteks põhituled ka maha... Endale käivad jubedalt närvidele vennad, kes pimedal ajal tee ääres seistes põhitulesid maha ei keera...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Vasta

Mine “Elektroonika”