Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
rolandtt
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 16 Apr 2014, 09:50
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas rolandtt » 08 Mai 2017, 12:18

Tere!

Lugu siis järgmine: autol sai siduri ja hooratta vahetuse käigus lasta ära vahetada ka väntvõlli käigukastipoolne simmerling koos väntvõlli hammasvööga (müüakse koos). Peale vahetust on auto uimane ja jõudu vähe. Samuti on vähenenud kütusekulu: linnas 0,5; maanteel 1l/100 km. Sooja mootoriga on käivitamine raske. Mõnikord ei lähe esimese korraga käimagi. Vibratsioon tühikäigul. Need sümptomid viitaksid kõik sellele, et süüde on vale. Mingit veateadet arvuti ei anna. Kaabliga vaadates on sellised näidud:

Pilt

Uurisin ElsaWin'ist järgi, kuidas seda tööd tehakse (netis sama juhend koos värviliste piltidega: hammasvöö vahetus) ja küsisisn siis töökojast mida nemad tegid. Erinevused on sellised, et lukustati ainult nukkvõll ja väntvõll jäeti lukustamata, kuna selleks oleks vaja olnud eemaldada soonrihm, soonrihma pinguti jne. Nukkvõlli lukustamiseks aga ainult hammasrihma ülemine kate. Ka ei kasutatud hammasvöö paigaldamisel seda eritööriista, kuna paika joondamiseks pidi piisama ka trasnpordi ajal hammasvööd simmerlingi sees hoidvast oranzist fiksaatorist.

Kuna arvuti veateadet ei anna, siis töökoda enda töös viga ei näe. Soovi korral saan minna nende juurde kontrollima, kas hammasvöö on õiges asendis. Kui ei ole, siis teevad tasuta korda, kui on õiges asendis, siis maksan lahtivõtmise kinni mina (u. 150€, sest on vaja eemaldada käigukast ja sidur koos hoorattaga).

Minu küsimus ongi, et kuidas üldse kontrollitakse väntvõlli hammasvöö asendit? Ise kahtlustan, et see on veidi vales asendis. Just niipalju, et arvuti viga ei näita, aga mootori töö on mõjutatud. Autoks 2006 Touran, 2.0 TDI 103 kW, BMM (8 klapiga).

vortex
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 26 Jaan 2015, 22:17
Auto: Passat b5.5 1.9tdi 96kw
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas vortex » 08 Mai 2017, 21:29

Torsion value näit on paigast ära. See peaks jääma -3..+3. Seda lihtne paika keerata, nukkvõllirihmaratta küljes 3x 13mm polti natukene lahti keerata ja siis 18mm võtmega soovitud suunas pöörata ning siis uuesti arvutiga vaadata, kas sai palju või vähe. Ideaalne oleks kui näit oleks 0.

rolandtt
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 16 Apr 2014, 09:50
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas rolandtt » 09 Mai 2017, 12:06

Torsion value on tõesti paigast ära. Ma muidugi ei tea, mis number seal ennem remonti oli. Polnud põhjust vaadata. VW keskmine peaks umbes +0,5 olema.

Kui nüüd nukkvõlli rihmaratast liigutada, kas siis nukkvõlli ja väntvõlli vaheline sünkroonsus ära ei lähe? Ennem remonti oli kõik korras. Kuna remondi käigus hammasrihma maha ei võetud, siis on nukkvõll ja väntvõll omavahel endiselt samas asendis. Lihtsalt väntvõlli andur annab ajusse väntvõlli asendi kohta vale signaali. Selle järgi reguleeritaksegi süüde valeks (PD ja CR mootoritel reguleerib süüdet auto aju). Kas nukkvõlli rihmaratta liigutamine asja hullemaks ei tee?

Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimiseks on vaja ilmselt väntvõll ära lukustada ja siis vaadata, kas simmeri ja hammasvöö peal märgid ühtivad. Kui suur nihe võiks seal lubatud olla? Kontrollida silma järgi või on mingi abivahend selle jaoks tehtud?

vortex
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 26 Jaan 2015, 22:17
Auto: Passat b5.5 1.9tdi 96kw
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas vortex » 09 Mai 2017, 17:46

Torison Value ongi väntvõlli ja nukkvõlli omavaheline sünkroonsus, selle peadki nukkvõlli otsast paika keerama. Puudub küll kokkupuude antud hammasvöö vahetusega, aga minu loogika ütleb, isegi spetsiaalsete rakistega pole võimalik asja täpselt nulli saada, kübeke ühele või teisele poole ikka nihkub. Teine asi, et isegi hammasrihma vahetusega torsion value/syncro angel muutub, aga seda töökodades paika keerata ei armastata. Eeldan, et sinu autolgi on hammasrihma päris mitukorda vahetatud, iga korraga nihkub kraadikese valeks, pluss nüüdse hammasvöö vahetusega kah hammasvöö läks kraadikese kõrvale ja ongi tulemus käes.
Soovitan endiselt torsion value paika keerata ja usun, et auto muutub endiseks tagasi.

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1683
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 09 Mai 2017, 21:08

Ja siis küsiks et kes ajaks selle päika?

rolandtt
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 16 Apr 2014, 09:50
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas rolandtt » 10 Mai 2017, 12:16

Eks ma vist nädalavahetusel proovin seda torsion value'd veidi paremaks muuta. Seda VCDS'i poolt pakutud väärtust ei saa siis väga aluseks võtta, kui hammasvöö veidi nihkes on. See näitab ju seda, mida andur ütleb. Peab tunde järgi tegema. Õnneks on isegi piltidega õpetus olemas: Camshaft timing Saab näha, mis teeb. Kui paremaks ei lähe, siis peab hammasvöö ikkagi uuesti panema.

Kasutaja avatar
TanelP
Huviline
Postitusi: 1341
Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
Asukoht: Märjamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas TanelP » 10 Mai 2017, 15:29

See on magnetvöö tegelt aga jah põhimõte sama. Ise ka neid vahetanud. Panen alati nuka ja vända fikseerimise abinõud peale, kuna see peab VÄGA täpselt paika saama. Lisaks tegemist teflonsimmeriga, peale paigaldamist võiks umbes paar-kolm tundi mitte käivitada autot. Muidu hakkab suure tõenäosusega lekkima. Kui see magnetvöö saab millimeetergi valesti, ongi mootori töös häired. Tehku garantii korras korda töökoda.
you know you are doing something right when the haters come out.

rolandtt
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 16 Apr 2014, 09:50
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas rolandtt » 11 Mai 2017, 12:30

Kas selle hammasvöö/magnetvöö saab edukalt vahetatud ka ilma T10134 tööriistata (Pilt)? Praegu ei tea Pärnus kedagi kellel see tööriist olemas oleks.

Jama ongi selles, et arvuti veateadet ei näita. Selle järgi töökoda ütleb, et nemad viga ei teinud. Autol võib süüde vale olla sellepärast, et hammasrihma vahetamisel on keegi hammasrattaid ja märke kunagi nihutanud. Samuti võib b-turu hammasvöö olla mingi erinevusega originaaliga võrreldes (külge läks Victor Reinz'i simmerling). Nende asjade eest ei saavat töökoda vastutada. Saaksin auto nende juurde ekspertiisi viia, mille käigus siis selgitatakse välja, kas hammasvöö on nihkes või mitte. Kui nemad viga ei teinud, siis pean mina selle kinni maksma. See läheb u. 150€ maksma, sest käigukast ja hooratas tuleb selleks maha võtta. Samas nad ei ütle mulle, kuidas nad täpselt hammasvöö asendit kontrollivad. Pidin saama hiljem lugeda ja vaadata, kuidas kontroll teostati ja mis alustel otsused tehti. Ei pea selgeltnägija olema, et selle ekspertiisi tulemust ette ennustada :D

Sellepärast uuringi siit foorumist, et kuidas üldse kontrollitakse hammasvöö asendit?

kloox
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 16 Mai 2007, 14:26
Telefon: 5037092
Auto: 530d ja S80AWD
Asukoht: Valga
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas kloox » 12 Mai 2017, 20:25

No aga siis võta ise kast maha ja kontrolli see asi ära juutuubis ju õpetusi kui palju ja kõik tegevus jäädvusta ja siis hea töökotta tagasi minna koos tõendusmaterjaliga ning nende väited ümber lükata või lihtsalt veenduda,et kõik õigesti ja viga mujalt otsida. :roll:

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1683
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 13 Mai 2017, 14:22

Pole ka näinud ka kusagil sellist tööriista. Kui siis vast esindustel olemas ja väga pädevatel remondikohtadel.

rolandtt kirjutas:Kas selle hammasvöö/magnetvöö saab edukalt vahetatud ka ilma T10134 tööriistata (Pilt)? Praegu ei tea Pärnus kedagi kellel see tööriist olemas oleks.

Jama ongi selles, et arvuti veateadet ei näita. Selle järgi töökoda ütleb, et nemad viga ei teinud. Autol võib süüde vale olla sellepärast, et hammasrihma vahetamisel on keegi hammasrattaid ja märke kunagi nihutanud. Samuti võib b-turu hammasvöö olla mingi erinevusega originaaliga võrreldes (külge läks Victor Reinz'i simmerling). Nende asjade eest ei saavat töökoda vastutada. Saaksin auto nende juurde ekspertiisi viia, mille käigus siis selgitatakse välja, kas hammasvöö on nihkes või mitte. Kui nemad viga ei teinud, siis pean mina selle kinni maksma. See läheb u. 150€ maksma, sest käigukast ja hooratas tuleb selleks maha võtta. Samas nad ei ütle mulle, kuidas nad täpselt hammasvöö asendit kontrollivad. Pidin saama hiljem lugeda ja vaadata, kuidas kontroll teostati ja mis alustel otsused tehti. Ei pea selgeltnägija olema, et selle ekspertiisi tulemust ette ennustada :D

Sellepärast uuringi siit foorumist, et kuidas üldse kontrollitakse hammasvöö asendit?

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5351
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 608 korda

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas jussike » 13 Mai 2017, 18:36

Kui peale remonti auto halvemini töötab, siis pidi ju remondi käigus midagi viltu minema. Oma praagi korda tegemise eest 150€ küsida on ikka eriline nahaalsus. Ilmselgelt jäeti mingid protsessis vajaminevad tööd tegemata nt süüte õigeks keeramine. Kui puudub pädevus selliste tööde jaoks, siis ostku teenus sisse või ärgu sellist tööd ette võtkugi.
Tuleb lihtsalt neile jõuga peale lennata, mingist lisa rahast ärgu unistagu. Kui nad ise ei suuda autot korda teha, siis teeb keegi teine ja arve maksavad seljuhul juba nemad. Arenenud riikides oleks sellise jooksutamise peale juba võimalik valuraha küsida.
Tuleks ära lõpetada nende soss-seppade poputamine.
Kes tänasid kasutajat jussike selle postituse eest:
murkamarko
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

rolandtt
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 16 Apr 2014, 09:50
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas rolandtt » 23 Mai 2017, 19:03

Nädalavahetusel oli aega autoga tegeleda ja proovisin torsion value muutmise abil asja parandada. Peale nelja või viite katset (nukkvõlli rihmaratast peab tõesti väga vähe liigutama) sain uueks torsion value'ks 0. Muutused mootori töös olid kohe tunda. Esimesena hakkas silma kütusekulu tühikäigul: peale simmeri vahetust näitas 0,4 l/h, nüüd 0,6 l/h. Mootor ei vibreeri tühikäigul enam nii palju. Ka jõudu on autol rohkem ja kiirendamine parem. Pean nüüd proovima ja vaatama, kuidas kütusekulu pikema läbisõidu peale kujuneb. Võimalik, et see on rohkem, kui enne simmeri vahetust, sest siis näitas tühikäigul kütusekuluks 0,5 l/h. Kui minu jaoks liiga palju kütust võtab, siis keeran torsion value'd natuke tagasi, -0,5 või -1 peale.

Praegusel hetkel tundub, et minu probleem sai lahenduse torsion value muutmisega. Mis aga puutub töökoja tegemistesse, siis nad keeldusid kompenseerimast igasuguseid teiste töökodade arveid ja tegemisi. Ainus mis välja pakuti oli nende enda poolt teostatud ekspertiis. Kuna mul puudub tõestus, kuidas töötas auto ennem remonti (remondieelset torsion value'd ma ei tea), siis ei saa keegi mind aidata. Auto veateadet ei anna, seega on kõik korras. Tarbijakaitsesse pöördudes tellitakse autole ekspertiis mingis erapooletus töökojas. Selle tulemustest sõltub, kas vahetamisel tehti viga või mitte. Kui leitakse, et tehti viga, siis peab tavaliselt sama töökoda oma vea parandama (lisaks maksma ka ekspertiisi kulud). Mingit raha tagasi maksmist või teise kohta minemist ei ole. Kui ekspertiis viga ei leia, siis maksan mina selle kinni ja asi jääbki nii. Kah omamoodi õnnemäng - kas ekspertiisi tegev töökoda on piisavalt pädev vea leidmiseks. Kui tulemusega ikka rahul ei ole, siis saab alati kohtusse pöörduda jne. Igatahes on autol nüüd torsion value muudetud, mis tähendab, et igasugune õigus pretensioonidele ja garantiile on läbi. Ainus mis ma teha saan on jagada oma kogemusi ja hoiatada teisi, et nad sama reha otsa ei astuks -> Serunt Auto OÜ :thumbdown:

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Väntvõlli hammasvöö asendi kontrollimine 2.0 TDI 103kW

Lugemata postitus Postitas teet82 » 27 Mai 2017, 07:09

Kui see impulssratas vales asendis otsa taguda, siis näitab väntvõlliandur surnud seisu ajal, kui tegelikult pole surnud seis. Omavahel võrreldakse arvatavasti nukkvõlli-ja väntvõllianduri signaali, sa võid need omavahel nulli keerata, aga tegelikult ei pruugi asi õige olla, mootori raua suhtes on mõlemad mööda.
Olen muidu ka ise mõned sellised vahetanud ilma spetsriistata, väntvõlli on lukus olnud ja tihendil olevad märgid võimalikult täpselt paika aetud, pole nagu probleeme olnud. Neid spetsiaaltööriistu on muidu ebay-s pidevalt müüa kasutatuna, umbes 100EUR eest.

Vasta

Mine “Diislid”