2,5 TDI kütte kulu suur?

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Rekmiks
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 24 Veebr 2013, 09:46
Telefon: 58218277
Skype: marekliner
Auto: VW T4 Multivan 1997 2,5 75 KW TDI. Jetta, Golf 3.
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas Rekmiks » 03 Veebr 2014, 23:17

Kui nüüd teema kokku võtta siis tegin järgmist, EGR kinni, turbo vaakumklapile korralikult vaakum peale, sisselase puhtaks, jalg kergemaks 70 km jäärada ja ongi hoopis teine hingamine.
Need pikad seletused sellest remapi teemast on minule küllaltki kasulikuks osutunud, saan aru mis on selle mõte või vähemalt on asi selgem, suured tänud teemas osalemest.

ülari:)
Huviline
Postitusi: 559
Liitunud: 06 Sept 2009, 21:07
Telefon: +358445588047
Skype: ulari.saaliste
Auto: VW Passat 32B; Mazda Xedos V6; VW Golf V 2.0 TDI Sportline ; Nissan Primera 97; GSF Bandit 1200s 04
Asukoht: Pärnumaa/Vantaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas ülari:) » 04 Veebr 2014, 07:59

Kui Golfi ostsin, siis müüa ütles kohe, et küttekulu on/võib olla tehase lubatust suurem kuna algse 103 kW asemel on 132 kW ja 400 Nm. Minu kasutajakogemus selle 2 kuu ja üle 4500 km kohta ütleb, et öko. -10 kuni -20 oli keskmine kulu 6-7 sajale, kuni mootori töösoojenemiseni ka kuni 10 sajale. Seda linnas ja lühikeste otstega. Nii kui ilm läks 0-i lähedale oli kulu alla 5- l sajale. Kusjuures käikusi vahetan rahumeeli 2000 rpmi juures ja alla selle veidi. Rohkem ei saa vajutada, käib tühja :wtf:
Diislis peitub jõud :) bensiiniga võib pintsleid pesta :D

status
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 29 Mai 2010, 22:29
Telefon: 56788327
Auto: vento 66kw, passat b5 81kw
Asukoht: võrumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas status » 11 Veebr 2014, 18:25

tööauto oli kunagi samuti t5 2,5 65kw ja paagiga kuhu tankisime ~70l saime sõita tonn ja vähe peale
Eestis teevad pimedad harju, saksamaal panevad opeleid kokku.

krebekas
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 16 Okt 2013, 02:21
Telefon: 65639796
Skype: -
Auto: Golf4 1.9 tdi 74 kw 2002 AXR
Asukoht: Keila-Joa,Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas krebekas » 12 Veebr 2014, 06:05

Rekmiks kirjutas:Kui nüüd teema kokku võtta siis tegin järgmist, EGR kinni, turbo vaakumklapile korralikult vaakum peale, sisselase puhtaks, jalg kergemaks 70 km jäärada ja ongi hoopis teine hingamine.
Need pikad seletused sellest remapi teemast on minule küllaltki kasulikuks osutunud, saan aru mis on selle mõte või vähemalt on asi selgem, suured tänud teemas osalemest.
Kas olen valesti aru saanud, aga siiani sain arvasin, et madalad pöörded ajavadki EGR jm tahmast umbe, ...et vastupidi on vaja diiselmootor hoida normaalpööretes (~2000), mitte töristada 1200-1500ga.

Olen ka ise mõelnud remapile, aga just selle pärast veel polegi ette võtnud seda. Ja kas üldse on mõtet...??? talvel keskmine-5,7 suvel-5,2 g4 1.9tdi 74kw.
Ootaks vastust-arvamust just jyrisoolt !!!
Viimati muutis krebekas, 12 Veebr 2014, 06:08, muudetud 2 korda kokku.

ülari:)
Huviline
Postitusi: 559
Liitunud: 06 Sept 2009, 21:07
Telefon: +358445588047
Skype: ulari.saaliste
Auto: VW Passat 32B; Mazda Xedos V6; VW Golf V 2.0 TDI Sportline ; Nissan Primera 97; GSF Bandit 1200s 04
Asukoht: Pärnumaa/Vantaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas ülari:) » 12 Veebr 2014, 13:08

Külma mootoriga töristamine ei tee head ja ka ei soovitata kõvasti vajutada. Töösooja mootoriga ei pea nüüd küll 2000 ja peale seepärast sõitma, täiesti okei on sõita 1500 rpm... Maanteel ju ka umbes sinnakanti. Mu Golfil 6k manuaal.
Diislis peitub jõud :) bensiiniga võib pintsleid pesta :D

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas copilot » 12 Veebr 2014, 14:00

ülari:) kirjutas:Külma mootoriga töristamine ei tee head ja ka ei soovitata kõvasti vajutada. Töösooja mootoriga ei pea nüüd küll 2000 ja peale seepärast sõitma, täiesti okei on sõita 1500 rpm... Maanteel ju ka umbes sinnakanti. Mu Golfil 6k manuaal.
Paar korda nädalas ikka anda koormust 3 ja 4 käik mõned kiirendused kuni 4000RPM.....kui lased pikalt nagu vanaema, siis geometria kinni tahmamise jamad garanteeritud!
Viimati muutis copilot, 12 Veebr 2014, 14:00, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

ülari:)
Huviline
Postitusi: 559
Liitunud: 06 Sept 2009, 21:07
Telefon: +358445588047
Skype: ulari.saaliste
Auto: VW Passat 32B; Mazda Xedos V6; VW Golf V 2.0 TDI Sportline ; Nissan Primera 97; GSF Bandit 1200s 04
Asukoht: Pärnumaa/Vantaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas ülari:) » 12 Veebr 2014, 16:43

copilot kirjutas:
ülari:) kirjutas:Külma mootoriga töristamine ei tee head ja ka ei soovitata kõvasti vajutada. Töösooja mootoriga ei pea nüüd küll 2000 ja peale seepärast sõitma, täiesti okei on sõita 1500 rpm... Maanteel ju ka umbes sinnakanti. Mu Golfil 6k manuaal.
Paar korda nädalas ikka anda koormust 3 ja 4 käik mõned kiirendused kuni 4000RPM.....kui lased pikalt nagu vanaema, siis geometria kinni tahmamise jamad garanteeritud!
Muidugi ju, ega seepärast ei valinud just sellist isendit. kiirendusradadel saab piisavalt torud puhtaks köhitud. Jama selles, et taob tühja rattaid kui torusi puhastada :D
Diislis peitub jõud :) bensiiniga võib pintsleid pesta :D

diselist
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 26 Mär 2007, 19:31
Asukoht: paide kant
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas diselist » 12 Veebr 2014, 21:04

status kirjutas:tööauto oli kunagi samuti t5 2,5 65kw ja paagiga kuhu tankisime ~70l saime sõita tonn ja vähe peale
T5 ei ole 2,5 65kw,see on T4

jyrisoo
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 15 Mai 2008, 20:42
Telefon: 58007330
Auto: VW Multivan
Asukoht: Tallinn, www.CHIP.ee
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas jyrisoo » 14 Veebr 2014, 20:56

Jõuti juba enne mind vastata. Chipitud või chipimata, vahest tuleb torud ikka tühjaks lasta ja ei mingeid probleeme.
CHIPTUNING & DPF, EGR, AdBlue, pöördsiibrite jne. EEMALDUS, www.CHIP.ee - 58007330

krebekas
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 16 Okt 2013, 02:21
Telefon: 65639796
Skype: -
Auto: Golf4 1.9 tdi 74 kw 2002 AXR
Asukoht: Keila-Joa,Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas krebekas » 14 Veebr 2014, 21:40

jyrisoo kirjutas:Jõuti juba enne mind vastata. Chipitud või chipimata, vahest tuleb torud ikka tühjaks lasta ja ei mingeid probleeme.
Pidasin silmas seda, et kui kütusekulu ~5,5 -et kas on suurt pointi chipimisel?

Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 636
Liitunud: 22 Juul 2013, 19:30
Auto: Seat Ateca Xcellence 4drive
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas Riivo » 15 Veebr 2014, 22:49

sel on ka muud plussid, iseenesest oleks põhjust alati aga peale ka keegi ei sunni :)

Defexer
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 16 Nov 2013, 23:38
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas Defexer » 16 Veebr 2014, 00:05

Kindlasti mootorifiltri vahetus!

krebekas
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 16 Okt 2013, 02:21
Telefon: 65639796
Skype: -
Auto: Golf4 1.9 tdi 74 kw 2002 AXR
Asukoht: Keila-Joa,Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas krebekas » 16 Veebr 2014, 04:24

Riivo kirjutas:sel on ka muud plussid, iseenesest oleks põhjust alati aga peale ka keegi ei sunni :)
Olen suur kõrv, mis on plussid ja millised on miinused ?!

astrolaab
Huviline
Postitusi: 110
Liitunud: 30 Okt 2013, 20:40
Auto: VW Passat 1,9TdiSyncro 81kw,Chevrolet Express Van 4,3L 1997
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas astrolaab » 16 Veebr 2014, 20:51

Tegelikult pole mõtet kütusekulu kohta talvel mingit lokku lüüa sest küttele segatakse igast solki sisse(talviseks muutmine),oma näide viimasest kahest tankimisest- detsembri keskmine oli 6,6 ja jaanuar 10,2 sajale tangitud ühest tanklast.Vaatame mis nüüd tuleb 8)

krebekas
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 16 Okt 2013, 02:21
Telefon: 65639796
Skype: -
Auto: Golf4 1.9 tdi 74 kw 2002 AXR
Asukoht: Keila-Joa,Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas krebekas » 16 Veebr 2014, 21:21

astrolaab kirjutas:Tegelikult pole mõtet kütusekulu kohta talvel mingit lokku lüüa sest küttele segatakse igast solki sisse(talviseks muutmine),oma näide viimasest kahest tankimisest- detsembri keskmine oli 6,6 ja jaanuar 10,2 sajale tangitud ühest tanklast.Vaatame mis nüüd tuleb 8)
Ma ei kurda nii hullult, +1l/100 km nende külmadega. Kui aus olla, siis lisasin ise veel Karla diislisisandit, 2t õli ja mingi soome külmasula... tundub et mootorile meeldis see kokteil, kõik söödi ära, sumpsist tuli ainult auru välja :D

Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 636
Liitunud: 22 Juul 2013, 19:30
Auto: Seat Ateca Xcellence 4drive
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas Riivo » 16 Veebr 2014, 21:53

krebekas kirjutas:
Riivo kirjutas:sel on ka muud plussid, iseenesest oleks põhjust alati aga peale ka keegi ei sunni :)
Olen suur kõrv, mis on plussid ja millised on miinused ?!
internet on infot täis puust ja punaseks, ka eesti keeles..võid lugeda plussidest ja miinustest nii et paha hakkab :)

krebekas
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 16 Okt 2013, 02:21
Telefon: 65639796
Skype: -
Auto: Golf4 1.9 tdi 74 kw 2002 AXR
Asukoht: Keila-Joa,Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas krebekas » 17 Veebr 2014, 00:50

Riivo kirjutas:
krebekas kirjutas:
Riivo kirjutas:sel on ka muud plussid, iseenesest oleks põhjust alati aga peale ka keegi ei sunni :)
Olen suur kõrv, mis on plussid ja millised on miinused ?!
internet on infot täis puust ja punaseks, ka eesti keeles..võid lugeda plussidest ja miinustest nii et paha hakkab :)
Kui hr jyrisoo või keegi tema kolleegidest võtaks vaevaks kirjeldada näiteks viis kõige suuremat plussi ja viis kõige suuremat miinust, siis sellest piisaks.Net on täis igasugu müra, saunajutte ja paranoiasi, et tõde kipub selle vahele ära kaduma.

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 17 Veebr 2014, 11:19

astrolaab kirjutas:Tegelikult pole mõtet kütusekulu kohta talvel mingit lokku lüüa sest küttele segatakse igast solki sisse(talviseks muutmine),oma näide viimasest kahest tankimisest- detsembri keskmine oli 6,6 ja jaanuar 10,2 sajale tangitud ühest tanklast.Vaatame mis nüüd tuleb 8)
Vaata oma eluaseme kommunaalkulude arvet. Kütte rida on jaanuaris võrreldes detsembriga tabanud protsentuaalselt umbes sama suur kasv. Jaanuar oli kõvasti külmem kui detsember.

astrolaab
Huviline
Postitusi: 110
Liitunud: 30 Okt 2013, 20:40
Auto: VW Passat 1,9TdiSyncro 81kw,Chevrolet Express Van 4,3L 1997
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas astrolaab » 17 Veebr 2014, 12:59

tobimarg kirjutas:
astrolaab kirjutas:Tegelikult pole mõtet kütusekulu kohta talvel mingit lokku lüüa sest küttele segatakse igast solki sisse(talviseks muutmine),oma näide viimasest kahest tankimisest- detsembri keskmine oli 6,6 ja jaanuar 10,2 sajale tangitud ühest tanklast.Vaatame mis nüüd tuleb 8)
Vaata oma eluaseme kommunaalkulude arvet. Kütte rida on jaanuaris võrreldes detsembriga tabanud protsentuaalselt umbes sama suur kasv. Jaanuar oli kõvasti külmem kui detsember.
No katlamajas lükatakse sedasama hagu alla mis soojal ajal, mitte ei lahjendata seda ning pärast ei kiideta kui hea kütus on kannatab -32c.Veoauto maailmas on normaaljuhul talvise ja suvise küttekulu vahe ca 10-15%.Pea 50 prossane küttekulu tõus nüüd küll normaalne ei ole.Oma jura lõpetuseks-peaks vist vahetama tanklat sest samast ketist ostes läks ka bensiin mul ühe kuuga korra hapuks.

jyrisoo
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 15 Mai 2008, 20:42
Telefon: 58007330
Auto: VW Multivan
Asukoht: Tallinn, www.CHIP.ee
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas jyrisoo » 19 Veebr 2014, 22:43

krebekas kirjutas: Olen suur kõrv, mis on plussid ja millised on miinused ?!
Kui kütusekulu on 5.5l, siis sealt tõesti enam palju alla kuidagi ei saa. Füüsika vastu ei saa. Põhiliseks plussiks oleks madalatel pööretel jõulisem tõmme (sama või natuke väiksema kütusekulu eest), turvalisemad ja kiiremad möödasõidud maanteel. Mida lühemat aega vastassuuna vööndis oleme, seda turvalisem ju.
CHIPTUNING & DPF, EGR, AdBlue, pöördsiibrite jne. EEMALDUS, www.CHIP.ee - 58007330

mella
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 11 Jaan 2012, 21:37
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas mella » 09 Mär 2014, 22:53

mul on transporter T4 2000 2,5TDI 75kW. Täiskõrge.
Linnas sooja mootoriga 6,6-7 sajale. Tallinna "kiirteedel", kui palju seismist, ummikuid ja foore pole, saab ka alla 6.
Maanteel 95km/h kulu suvel 6,8..7, talvel 7,6..8.
Kiiruse tõstmisel hakkab oluliselt kulu tõsuma - suur laup annab oma panuse.

EGR sulgemine, sisselaske ja turbo puhastamine ei muutnud midagi. Minu teada chipitud ei ole.
Võimalik, et sellise suure kolaka kohta on mul lihtsalt öko sõidustiil.
Viimati muutis mella, 09 Mär 2014, 22:54, muudetud 1 kord kokku.

mella
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 11 Jaan 2012, 21:37
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 TDI kütte kulu suur?

Lugemata postitus Postitas mella » 10 Mai 2014, 00:24

Reguleerisin veidi pumpa oma 2000 aasta T4-l, kuna tühikäik hakkas sooja mootoriga lonkama.
Hammermodiga sain lonkamisest lahti, kuid avastasin, et tühikäigu kulu läks 0,2l/h pealt 1,2 peale. Peale täppisreguleerimist sain kuluks 0,3..0,4 l/h.
Kusjuures sõiduomadused on 0,4 ja 1,2 korral sarnased, kütusekulu aga kõvasti erinev.
Seega suure kulu põhjus võib olla liiga rikas segu ehk vale pritsekogus.
Tehas annab pritsekoguseks 3-5mg/str, mul on umbes 2,6.
3mg/str peal oli tühikäigukulu 0,6l/h kandis.

Vasta

Mine “Diislid”