b5 salong ei soene

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Defexer
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 16 Nov 2013, 23:38
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas Defexer » 05 Veebr 2014, 22:33

Ma oma audil õhutasin 2x nii, et valasin paisupaagi ääreni täis ja pressisin voolikuid seni, kuni enam ühtegi mulli pinnale ei tulnud. Seega, vala ääreni täis ja pressi ning jälgi, kas tulevad mullid või mitte.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 07 Veebr 2014, 00:39

Võtaks kokku reaalse olukorra auto jahutus süsteemist + salongi radiaator. Tehke endale selgeks,auto nina tõstmine. Tehniliselt-----mis asja mõte? Vaadake autot nelja rattaga maas. Vaadake jahutusvedeliku voolikuid. Insenerid on ju nii teinud,et õhku ei jää jahutusvedelikku suurele ringile, kuid vaja on õhutust salongi radiaatorile.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 07 Veebr 2014, 00:42

t6nis3 kirjutas:Võtaks kokku reaalse olukorra auto jahutus süsteemist + salongi radiaator. Tehke endale selgeks,auto nina tõstmine. Tehniliselt-----mis asja mõte? Vaadake autot nelja rattaga maas. Vaadake jahutusvedeliku voolikuid. Insenerid on ju nii teinud,et õhku ei jää jahutusvedelikku suurele ringile, kuid vaja on õhutust salongi radiaatorile.
Kas mitte "suur ring" ei tähendagi, et vedelik pannakse liikuma läbi salongiradika?

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 07 Veebr 2014, 00:59

Tiit, kui minule vastad,ära kombi tehnikat. Nimelt tee selgeks endale mootori jahutussüsteemi alg tõed. Veelkord- salongi radiaator tahab saada õhutust.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas tlauri » 07 Veebr 2014, 01:23

"Suur ring" on avatud termostaadiga ring. "Väike ring" on suletud termostaadiga ehk jahutusradikast ei lasta läbi voolata. Salongi radikas on neis mõlemas tsirkulatsiooni ringis.
TiitRE kirjutas: Kas mitte "suur ring" ei tähendagi, et vedelik pannakse liikuma läbi salongiradika?
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 07 Veebr 2014, 01:41

tlauri, vestleme tehniliselt P S.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas tlauri » 07 Veebr 2014, 02:08

Kasvõi sotsiaalselt.
t6nis3 kirjutas:tlauri, vestleme tehniliselt P S.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 07 Veebr 2014, 22:23

tlauri kirjutas:"Suur ring" on avatud termostaadiga ring. "Väike ring" on suletud termostaadiga ehk jahutusradikast ei lasta läbi voolata. Salongi radikas on neis mõlemas tsirkulatsiooni ringis.
TiitRE kirjutas: Kas mitte "suur ring" ei tähendagi, et vedelik pannakse liikuma läbi salongiradika?
Ok. Oli vist jah hoopis jahutusradika välja jätmine "väiksel ringil" :oops:

25raf
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 07 Okt 2010, 10:12
Auto: vag
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas 25raf » 12 Jaan 2015, 17:10

Nonii kaevaks ka vana teema välja.

Vahetasin plokikaane taga oleva jahutussärgi plastflantsi ära ning nüüd ei saa samuti oma auto salongi kuidagi soojaks. Tõmbasin selle auguga lõdviku tagasi ja tõstsin vedelikuanuma ülesse, lasin autol töötada üle 30min, samal ajal pumpasin kõiki erinevaid voolikud, kuhu käega ligi pääses, ei midagi. Ajasin auto kallaku peale, ikka ei miskit. Sisse minev toru on "kõva" ja kuum, väljatulev on lödi ja soe.

Enne vedeliku välja laskmist oli salong juba soe enne kui 60 kraadi pealt näidik ülesse tõusis, 90 peal oli saun. Hetkel on 90 pealt pikka aega sõites mingi hetk tunda, et kisub kergelt soojemaks, aga õigest asjast on kaugel.

On kellelgi mingeid ideid?

-edit-
Avastasin nüüd, et see diisli alajaotus, mul 1.8t, andeksi. Otsinguga leidsin teema ja ei vaadanud alafoorumit.
-edit2-
Kui sellest mingit abi on, siis igatahes seisma jättes mulises hulk aega sealt radika juurest ja mingi vedeliku liikumine kuskilt poolt kuhugi toimus.
Viimati muutis 25raf, 12 Jaan 2015, 21:08, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 12 Jaan 2015, 17:55

25raf kirjutas: -edit-
Avastasin nüüd, et see diisli alajaotus, mul 1.8t, andeksi. Otsinguga leidsin teema ja ei vaadanud alafoorumit.
Ses suhtes pole sa eksinud, kuna jahutusvedeliku teema nii bensukal kui dislal sama.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas GTI » 12 Jaan 2015, 22:11

Hoia pöörded mõni aeg seal 2500 juures ja vaata kas hakkab sooja tulema, samal ajal vaata et paisupaak kuivaks ei jääks, eelnevalt võiks vedelikku veidi üle max. sisse panna.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

TEH
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 23 Aug 2003, 21:12
Auto: Audi (R)S2 limo, BMW E61
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas TEH » 12 Jaan 2015, 23:28

Sisse minev toru on "kõva" ja kuum, väljatulev on lödi ja soe.

Ise oled omale juba vastanud, kui selline olukord kui kirjelduses. Siis võid otsida mingit soojendus radiaatorist-torustikust mingit troppi. Järeldused võid ise teha.
deemonid lendavad põrgus

25raf
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 07 Okt 2010, 10:12
Auto: vag
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas 25raf » 13 Jaan 2015, 00:10

TEH kirjutas:Sisse minev toru on "kõva" ja kuum, väljatulev on lödi ja soe.

Ise oled omale juba vastanud, kui selline olukord kui kirjelduses. Siis võid otsida mingit soojendus radiaatorist-torustikust mingit troppi. Järeldused võid ise teha.
Jah, seda kardan ka ise kõige rohkem, kuid ainukese asjana jääb arusaamatuks, mismoodi siis enne nii hästi soojaks läks?

TEH
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 23 Aug 2003, 21:12
Auto: Audi (R)S2 limo, BMW E61
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas TEH » 13 Jaan 2015, 00:32

25raf kirjutas:
TEH kirjutas:Sisse minev toru on "kõva" ja kuum, väljatulev on lödi ja soe.

Ise oled omale juba vastanud, kui selline olukord kui kirjelduses. Siis võid otsida mingit soojendus radiaatorist-torustikust mingit troppi. Järeldused võid ise teha.
Jah, seda kardan ka ise kõige rohkem, kuid ainukese asjana jääb arusaamatuks, mismoodi siis enne nii hästi soojaks läks?
Võta radiaatori toruotsad voolikutest lahti ja proovi radiaatorit veega vastupidiselt läbi uhtuda, võiksid väljuva vee koguda anumasse et veenduda tropi olemasolust. Kontrolli samuti voolikud üle, et troppi poleks neis.NB! Õhuga ei soovita läbi puhuda võid kergesti radiaatori otsakaaned lõhki lasta.
deemonid lendavad põrgus

25raf
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 07 Okt 2010, 10:12
Auto: vag
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas 25raf » 13 Jaan 2015, 14:07

Nüüd keeras siis ilmataat käru ja tõstis õues temperatuuri. Ei julge enda probleemi lõppenuks lugeda, aga eile õhtul käisin lumes hullamas, mille jooksul sai üksjagu peenestatud. Pärast seisma jättes oli soojendusradika juurest kuulda pikka aega vee ja õhu liikumist. Kui täna hommikul kapoti avasin, siis jahutusvedelikku oli 2-3cm anuma põhjas, panin uut peale ja nüüd ei saagi aru, kas see soe mis tuleb tundub ainult ilma tõttu soe olema või ongi asi parem kui enne. Igatahes 60 kraadi pealt tuleb juba ilusti salongi sooja, mitte nii hästi kui enne vedeliku välja laskmist, aga tuleb. Eks peab ootama külmemaid ilmu ja siis vaatab kuidas on.

Tuleviku tarbeks küsiks, et kui kergesti suuga radikasse puhudes sealt õhk läbi peab käima. Nii et ei tunne mingit takistust või peaks ikka mingi "tihedus" olema? Ja ütleme et on umbes, kas siis näiteks äädikaga leotades võiks tulemuseks olla paremini läbi käiv radikas või lekkiv radikas?

See jahutusvedeliku plastjupp oli iseenesest seest igati ilus, kerge roostekarv oli peal, kuid midagi enamat ei olnud. Sealt o rõnga vahelt lekkis seda nii palju, et eelmise omaniku käes oli pidevalt uus jahutusvedelik sees. Auto on 17a vana, ilmselge et radikas ei ole enam uus, aga ausalt öeldes radika vahetust ette võtta küll ei taha.

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas Sander. » 13 Jaan 2015, 20:44

25raf kirjutas:Nüüd keeras siis ilmataat käru ja tõstis õues temperatuuri. Ei julge enda probleemi lõppenuks lugeda, aga eile õhtul käisin lumes hullamas, mille jooksul sai üksjagu peenestatud. Pärast seisma jättes oli soojendusradika juurest kuulda pikka aega vee ja õhu liikumist. Kui täna hommikul kapoti avasin, siis jahutusvedelikku oli 2-3cm anuma põhjas, panin uut peale ja nüüd ei saagi aru, kas see soe mis tuleb tundub ainult ilma tõttu soe olema või ongi asi parem kui enne. Igatahes 60 kraadi pealt tuleb juba ilusti salongi sooja, mitte nii hästi kui enne vedeliku välja laskmist, aga tuleb. Eks peab ootama külmemaid ilmu ja siis vaatab kuidas on.

Tuleviku tarbeks küsiks, et kui kergesti suuga radikasse puhudes sealt õhk läbi peab käima. Nii et ei tunne mingit takistust või peaks ikka mingi "tihedus" olema? Ja ütleme et on umbes, kas siis näiteks äädikaga leotades võiks tulemuseks olla paremini läbi käiv radikas või lekkiv radikas?

See jahutusvedeliku plastjupp oli iseenesest seest igati ilus, kerge roostekarv oli peal, kuid midagi enamat ei olnud. Sealt o rõnga vahelt lekkis seda nii palju, et eelmise omaniku käes oli pidevalt uus jahutusvedelik sees. Auto on 17a vana, ilmselge et radikas ei ole enam uus, aga ausalt öeldes radika vahetust ette võtta küll ei taha.
Mul oli sama asi peale termostaadi vahetus. Lahenduseks sai siiski aga salongiradika õhutamine nagu siin eespool kirjutati. Äädika kohta ei oska midagi öelda, ma tean, et neid reaalselt pestakse puhta veesurvega läbi. Minu auto puhul oli näiteks keegi enne müüki sellist toredat asja nagu stopleak kasutanud ja paar nädalat hiljem vahetasin salongiradikat garaazis kus oli ingli [VW Bot: "Keel korda!"] külm tookord(südatalvel). Enam seda tööd enda elus teha ei tahaks, eriti sellistes tingimustes. Seega parem ära näpi niikaua kui vedelik läbi käib:D

TEH
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 23 Aug 2003, 21:12
Auto: Audi (R)S2 limo, BMW E61
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas TEH » 14 Jaan 2015, 00:32

Mis on see "haigus" et kõike jahutussüsteemi hädasi püütakse ravida küll lekkepeatajaga ja äädikaga. Mõlemad kiirendavad jahutus-soojendusseadmete surmaagooniat. Elementide soojusvahetite Al-kärjed-torud on piisavalt õhukesed, et igasugune happeline ollus teeb sellest kiirelt "kastekannu". Tahad rahulikult ja turvaliselt sõita, siis kuuluvad need elemendid vahetamisele mitte jamaga tegelemisega.
deemonid lendavad põrgus

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1683
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 56 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 14 Jaan 2015, 06:12

TEH kirjutas:Mis on see "haigus" et kõike jahutussüsteemi hädasi püütakse ravida küll lekkepeatajaga ja äädikaga. Mõlemad kiirendavad jahutus-soojendusseadmete surmaagooniat. Elementide soojusvahetite Al-kärjed-torud on piisavalt õhukesed, et igasugune happeline ollus teeb sellest kiirelt "kastekannu". Tahad rahulikult ja turvaliselt sõita, siis kuuluvad need elemendid vahetamisele mitte jamaga tegelemisega.
Äädikas ja sidrunihape suht ohutud minu teada. Muidugi väga kauaks ei tasuks äädikat sisse jätte kuna võib tõesti liiga teha. Kogemused sellel puhul puuduvad aga veekeetja ja pesumasina teeb väga hästi puhtaks. Samuti väga efektiivne puhastusvahend külmkapi ouhastamiseks.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas GTI » 14 Jaan 2015, 12:11

TEH kirjutas:Mis on see "haigus" et kõike jahutussüsteemi hädasi püütakse ravida küll lekkepeatajaga ja äädikaga. Mõlemad kiirendavad jahutus-soojendusseadmete surmaagooniat. Elementide soojusvahetite Al-kärjed-torud on piisavalt õhukesed, et igasugune happeline ollus teeb sellest kiirelt "kastekannu". Tahad rahulikult ja turvaliselt sõita, siis kuuluvad need elemendid vahetamisele mitte jamaga tegelemisega.
Arvestades seda palju maksab salongiradika vahetus tehakse "keemiat" tavaliselt vastutustundetute omanike poolt enne sõiduki müüki ning rahakotti peab kergendama tulevane autoomanik.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

25raf
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 07 Okt 2010, 10:12
Auto: vag
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: b5 salong ei soene

Lugemata postitus Postitas 25raf » 14 Jaan 2015, 17:52

TEH kirjutas:Mis on see "haigus" et kõike jahutussüsteemi hädasi püütakse ravida küll lekkepeatajaga ja äädikaga. Mõlemad kiirendavad jahutus-soojendusseadmete surmaagooniat. Elementide soojusvahetite Al-kärjed-torud on piisavalt õhukesed, et igasugune happeline ollus teeb sellest kiirelt "kastekannu". Tahad rahulikult ja turvaliselt sõita, siis kuuluvad need elemendid vahetamisele mitte jamaga tegelemisega.
Mina pidasin küsimise juures silmas olukorda, kus salongi enam rahuldaval hulgal sooja ei tule, sellises olukorras igasugu keemia radikasse kallamisega nagunii midagi kaotada ei ole.

Enda teema jätkuks ütleks hetkel, et sooja tuleb. Sügisel sai kindlat marsruuti iga päev sõidetud ning kohale jõudes hakkas alati sooja tulema. Proovisin täna sama otsa ning täpselt õigel ajal hakkas sooja puhuma. Eks külmade ilmade tulekuga ole näha kuda on, töösooja mootoriga tundub et ikkagi mingi kogus õhku on veel sees, ei ole nagu päris õige veel.

Vasta

Mine “Diislid”