1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Kasutaja avatar
Mazz
Huviline
Postitusi: 1396
Liitunud: 02 Dets 2008, 14:48
Auto: Skoda Octavia 1Z
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 3 korda

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas Mazz » 13 Aug 2014, 14:21

Pildista see klapp meile ülesse siia, saab ka auto alt ilusti pildile selle. Puht sportlikust huvist tahaks näha :)
Arvata võib et see klapp ikka õhtal.
Minu vana klapp:
Pilt
Viimati muutis Mazz, 13 Aug 2014, 14:21, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 13 Aug 2014, 14:38

Mazz kirjutas:Pildista see klapp meile ülesse siia, saab ka auto alt ilusti pildile selle. Puht sportlikust huvist tahaks näha :)
Arvata võib et see klapp ikka õhtal.
Minu vana klapp:
► Näita Spoilerit
Passatil mootor teistpidi peal ja autoalt küll ta minuarust ei paistnud. Küll aga paistis see klapp ilusti ülevalt.
Viimati muutis J.Aru, 13 Aug 2014, 19:52, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas copilot » 13 Aug 2014, 15:00

Ka hawkhilli 2.5TDI moto teistpidi peal...jah,niiviisi niiskust sinna sisse ei satu nagu G4/Bora puhul st sellist roosteussi sinna tekkida ei tohiks,aga eks klapp kulu ikka,nagu oli kulunud see hawkhillil(membraan).
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas VWM » 19 Aug 2014, 20:37

Ma ei viitsinud teemat tegea hakata aga enamvähem istub siia teemasse.
Kas keegi on seda proovinud: Decarbonise TDI engine with water
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... zvz18xgfA0[/video]
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

ValgeKotkas
Huviline
Postitusi: 263
Liitunud: 11 Mai 2011, 19:13
Auto: Golf 3
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas ValgeKotkas » 20 Aug 2014, 10:56

Kas saab olla üldse nii, et kui kaabliga liigutades on kõik ok, kuid sõidu pealt ei? Geomeetriat tõmmatakse ju tühikäigul täiesti peale ja sõidu pealt hakatakse vaikselt lahti laskma.

Mul umbes sama, et 2k pealt korraks nagu puhub, kuid ei suuda sedagi rõhku hoida - turbo 99% täiesti otsas.

Video kohta - niimoodi tõmmati vanasti rõngaid lahti kui asi kaua seisnud ja kinni oli (loomulikult ma sellise pauguga sisse ei pritsiks, pigem pilvekaupa).
Pasakihti sisselaskes see ei eemalda, kuid mis hulludest sitakihtidest me põlemiskambris räägime? Sisselaskeklapp võib jah veidi ülemäära sitane olla ja võibolla kuidagi kompressioonikadu põhjustada, kuid kas see meetod seda efektiivselt puhastab?
Mõnes taolises videos lastakse veel enne turbot jugadena vett peale...õnne neile võimalike resultaatidega :crazy:
Viimati muutis ValgeKotkas, 20 Aug 2014, 11:03, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2487
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, b6 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas Siim » 20 Aug 2014, 13:25

Se kusjuures tõmbab mootori seest nii puhtaks et täiesti uskumatu. Ma olen enne mootori remonti nii teinud ja alati on seest nagu uus, tõsiselt. (vahet pole kas bensukas v diisel.) Pd mootorit pole julgend veel veega üle valada ofc.

Kasutaja avatar
Mazz
Huviline
Postitusi: 1396
Liitunud: 02 Dets 2008, 14:48
Auto: Skoda Octavia 1Z
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 3 korda

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas Mazz » 20 Aug 2014, 15:42

Keda nüüd uskuda? Arvamused täpselt pooleks.

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas Sander. » 20 Aug 2014, 18:05

ValgeKotkas kirjutas:Kas saab olla üldse nii, et kui kaabliga liigutades on kõik ok, kuid sõidu pealt ei? Geomeetriat tõmmatakse ju tühikäigul täiesti peale ja sõidu pealt hakatakse vaikselt lahti laskma.

Mul umbes sama, et 2k pealt korraks nagu puhub, kuid ei suuda sedagi rõhku hoida - turbo 99% täiesti otsas.

Video kohta - niimoodi tõmmati vanasti rõngaid lahti kui asi kaua seisnud ja kinni oli (loomulikult ma sellise pauguga sisse ei pritsiks, pigem pilvekaupa).
Pasakihti sisselaskes see ei eemalda, kuid mis hulludest sitakihtidest me põlemiskambris räägime? Sisselaskeklapp võib jah veidi ülemäära sitane olla ja võibolla kuidagi kompressioonikadu põhjustada, kuid kas see meetod seda efektiivselt puhastab?
Mõnes taolises videos lastakse veel enne turbot jugadena vett peale...õnne neile võimalike resultaatidega :crazy:

Hmm, tühikäigul mul ta ei jõua geomeetriat küll täiesti peale tõmmata, Umbes poolepeale ja rohkem ei liigu see varras. Kaabliga liigutades liikus nagu rohkem aga siiski mitte täiesti põhja.
Viimati muutis Sander., 20 Aug 2014, 18:06, muudetud 1 kord kokku.

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas ivohi » 20 Aug 2014, 20:48

Tühikäigul peakski umbes keskele jääma, duty cycle on 50% lähedal.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas copilot » 20 Aug 2014, 22:50

ivohi kirjutas:Tühikäigul peakski umbes keskele jääma, duty cycle on 50% lähedal.
Nope....nii palju kui ma vaadanud nii enda vanakoolikal, PD motol kui ka sõbra 96kw PD passatil, siis tühikäigul hoiab varrast sees täielikult st hoiab rõhu maas turbol.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas copilot » 20 Aug 2014, 22:52

VWM kirjutas:Ma ei viitsinud teemat tegea hakata aga enamvähem istub siia teemasse.
Kas keegi on seda proovinud: Decarbonise TDI engine with water
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... zvz18xgfA0[/video]
Kui soov lõpetada kõverate kepsudega vms, siis andke aga tuld v vett....mida iganes soovite!

Heal juhul oleks 100% ohutu a la veeauruga seda proovida, mitte et lased aga joaga peale kuniks ühes silindris ei suudeta seda vedeliku kogust piisavalt kokku suruda kompressiooni ajal ning keps vms järgi annab. Kui mootorist poogen ja niikuinii lahti võtmine ning nn kappremont, siis miks mitte vene ruletti mängida :crazy:
Viimati muutis copilot, 20 Aug 2014, 22:55, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2487
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, b6 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas Siim » 21 Aug 2014, 09:41

copilot kirjutas:
VWM kirjutas:Ma ei viitsinud teemat tegea hakata aga enamvähem istub siia teemasse.
Kas keegi on seda proovinud: Decarbonise TDI engine with water
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... zvz18xgfA0[/video]
Kui soov lõpetada kõverate kepsudega vms, siis andke aga tuld v vett....mida iganes soovite!

Heal juhul oleks 100% ohutu a la veeauruga seda proovida, mitte et lased aga joaga peale kuniks ühes silindris ei suudeta seda vedeliku kogust piisavalt kokku suruda kompressiooni ajal ning keps vms järgi annab. Kui mootorist poogen ja niikuinii lahti võtmine ning nn kappremont, siis miks mitte vene ruletti mängida :crazy:
Teoreetikud oleme me kõik...

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas VWM » 21 Aug 2014, 10:39

järgmine nv proovin selle vee värgi ära ja eks tulemustest saate teada :D
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas Laur » 21 Aug 2014, 12:04

Vee pihustamine või valamine toimis paremal juhul nõuka ajal, kui õli oli vaid vedel tavott ja kütused samad. Siis põlesid rõngad kinni jne. Nendel tänapäevastel mootoritel mis ma olen lahtivõtnud pole ühelgi midagi sellist olnud st. vesi ei tee paremaks midagi. Kui siis suurem surakas korraga, et keps kindlalt kõver oleks, sellisel juhul pole rohkem veega vaja mängida ja tuleb remont ette võtta.

Puhtalt minu arvamus, kindlasti pole puhas tõde, igaüks ise teab ja teeb.
M.O.T.T

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas ivohi » 24 Aug 2014, 21:26

copilot kirjutas:
ivohi kirjutas:Tühikäigul peakski umbes keskele jääma, duty cycle on 50% lähedal.
Nope....nii palju kui ma vaadanud nii enda vanakoolikal, PD motol kui ka sõbra 96kw PD passatil, siis tühikäigul hoiab varrast sees täielikult st hoiab rõhu maas turbol.
No vaatasin üle, et kas tõesti .. :)
Vähemalt AFN Passatil on tühikäigul duty 50% ja varras keskel, kui panna cyclema 0 ja 100% vahel on näha, et liigub "kaugemale".

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas copilot » 25 Aug 2014, 00:14

Vb siis passati vanakoolil veidi teisiti.
Diesel Power KEEPS ME GOING

ValgeVälk
Huviline
Postitusi: 100
Liitunud: 02 Okt 2012, 17:34
Auto: VW Passat B5 1.9TDI '97
Asukoht: Pärnumaa/Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas ValgeVälk » 26 Aug 2014, 16:27

Kasutan teemat ära, aga äkki keegi oskab mind aidata. Teema täpselt sama et peale 2000 läheb nagu loom. :D (Nii loom kui 66kw olla võib). Sõber näppis waistgate klappi ja ütles et täiesti kinni. Sai selle määrdega paremini liikuma, kuid ikka mitte midagi.
Mul EGR ka pimedaks tehtud.

Autoks Golf4 66kw.
Viimati muutis ValgeVälk, 26 Aug 2014, 20:54, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas VWM » 26 Aug 2014, 22:02

ValgeVälk kirjutas:Kasutan teemat ära, aga äkki keegi oskab mind aidata. Teema täpselt sama et peale 2000 läheb nagu loom. :D (Nii loom kui 66kw olla võib). Sõber näppis waistgate klappi ja ütles et täiesti kinni. Sai selle määrdega paremini liikuma, kuid ikka mitte midagi.
Mul EGR ka pimedaks tehtud.
Autoks Golf4 66kw.
Mis aasta masin sul on? sul ei tohiks wastegate turbo olla ju :think: , või sul ongi AGR koodiga mootor peal?

edit:Edit:wiki ütleb siiski et võimalik :D
► Näita Spoilerit
Viimati muutis VWM, 26 Aug 2014, 22:05, muudetud 1 kord kokku.
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

ValgeVälk
Huviline
Postitusi: 100
Liitunud: 02 Okt 2012, 17:34
Auto: VW Passat B5 1.9TDI '97
Asukoht: Pärnumaa/Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas ValgeVälk » 27 Aug 2014, 06:39

1998 aasta ja ALH mootor. Täitsa võimalik et panin nimetusega puusse :D. Igatahes mingit klappi turbo juures ta kuskil näppis ja ütles et jumala kinni.

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas VWM » 27 Aug 2014, 07:55

ALH siis geomeetriaga turbo ikka ja sel juhu oli VNT vaakum klapiga tegu, mis geomeetriat liigutab. Äkki lihtsalt geomeetria kinni tahmand, klapp ehk ise terve. Klapi saab suht kergelt sealt kätte, kui auto alla ligi saad, 2x10mm mutrid lahti ja siis üks stopper sealt geomeetria hoova küljest lahti ja voilaa.
Lugemist: http://www.myturbodiesel.com/wiki/vnt-t ... ngine-mk4/" onclick="window.open(this.href);return false;
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

HannesH
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 27 Apr 2018, 22:18
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas HannesH » 27 Apr 2018, 22:35

Kasutan siis ka teemat ära. Autoks on Seat Leon aga mootor sama, ehk 1.9tdi 81kw. Mure on järgmine, et vahetevahel ei tule turbo järgi nii nagu peaks. Esineb kolme varianti: 1) tõmme on ergas ja nii nagu peab 2) tõmmet ei ole üldse(nagu täielik vabalthingav, vaevu suudab pöördeid üle 3000 ajada) ja on ka kolmas variant 3) tõmme on poolpidune(turbo töötab mingilmääral aga pole siiski sellist ergast minekut nagu peaks). Peale mootori väljalülitamist ja taaskävitamist on tõmme uuesti korras mingiks lühikeseks ajaks aga siis kaob jälle ära. Tundub nagu mingi elektrooniline värk aga kellaplokis mingit mootorituld ega midagi põlema pole löönud. Aru ei saa mis sellist asja põhjustada võib.

Kasutaja avatar
Purjekas
Huviline
Postitusi: 99
Liitunud: 28 Mär 2015, 22:34
Auto: Passat B5.5 Variant 2002 1.9TDI 74kw ATM, Golf IV 2001 1.6 77kw
Asukoht: Kohila vald
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 4 korda

1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas Purjekas » 27 Apr 2018, 22:44

HannesH kirjutas:
27 Apr 2018, 22:35
Kasutan siis ka teemat ära. Autoks on Seat Leon aga mootor sama, ehk 1.9tdi 81kw. Mure on järgmine, et vahetevahel ei tule turbo järgi nii nagu peaks. Esineb kolme varianti: 1) tõmme on ergas ja nii nagu peab 2) tõmmet ei ole üldse(nagu täielik vabalthingav, vaevu suudab pöördeid üle 3000 ajada) ja on ka kolmas variant 3) tõmme on poolpidune(turbo töötab mingilmääral aga pole siiski sellist ergast minekut nagu peaks). Peale mootori väljalülitamist ja taaskävitamist on tõmme uuesti korras mingiks lühikeseks ajaks aga siis kaob jälle ära. Tundub nagu mingi elektrooniline värk aga kellaplokis mingit mootorituld ega midagi põlema pole löönud. Aru ei saa mis sellist asja põhjustada võib.
Esmalt vaakumvoolikud üle kontrollida ja siis turbo ära puhastada (selleks sobib egr-i ja turbo puhastus sprei mis ei ole üldse kallis) Usun, et aitab. Kui ei aita, siis tuleb edasi uurida

HannesH
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 27 Apr 2018, 22:18
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas HannesH » 27 Apr 2018, 23:12

Purjekas kirjutas:
27 Apr 2018, 22:44
HannesH kirjutas:
27 Apr 2018, 22:35
Kasutan siis ka teemat ära. Autoks on Seat Leon aga mootor sama, ehk 1.9tdi 81kw. Mure on järgmine, et vahetevahel ei tule turbo järgi nii nagu peaks. Esineb kolme varianti: 1) tõmme on ergas ja nii nagu peab 2) tõmmet ei ole üldse(nagu täielik vabalthingav, vaevu suudab pöördeid üle 3000 ajada) ja on ka kolmas variant 3) tõmme on poolpidune(turbo töötab mingilmääral aga pole siiski sellist ergast minekut nagu peaks). Peale mootori väljalülitamist ja taaskävitamist on tõmme uuesti korras mingiks lühikeseks ajaks aga siis kaob jälle ära. Tundub nagu mingi elektrooniline värk aga kellaplokis mingit mootorituld ega midagi põlema pole löönud. Aru ei saa mis sellist asja põhjustada võib.
Esmalt vaakumvoolikud üle kontrollida ja siis turbo ära puhastada (selleks sobib egr-i ja turbo puhastus sprei mis ei ole üldse kallis) Usun, et aitab. Kui ei aita, siis tuleb edasi uurida
Just, need elementaarsed asjad teen kohe esimese asjana ära aga äkki mingeid ideid veel mis "avarii režiimi" võib lüüa? Mingeid klappe/survemuundureid vms?

Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas silverpik » 27 Apr 2018, 23:19

EGR puhastusspreid on suht mõtetud leiutised.

Kusagil õhulekked (intercooler, lõdvikud jms) võtavad surve maha. Samas kui sul limp mode peal, siis on viga mujal.
N75 lekib - see tekitab anomaaliaid
Vaakumvoolikud lekivad - kogu geomeertria juhtimine pekkis, sama mis N75 korralgi
Turbo geomeetria kinni - overboost ja limp
EGR lekib - madalamatel pööretel võib natuke liiga palju uuele ringile saata
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

Kasutaja avatar
Purjekas
Huviline
Postitusi: 99
Liitunud: 28 Mär 2015, 22:34
Auto: Passat B5.5 Variant 2002 1.9TDI 74kw ATM, Golf IV 2001 1.6 77kw
Asukoht: Kohila vald
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 4 korda

1.9TDI 81kw Turbo probleem.

Lugemata postitus Postitas Purjekas » 28 Apr 2018, 07:22

silverpik kirjutas:
27 Apr 2018, 23:19
EGR puhastusspreid on suht mõtetud leiutised.
Selle mõtetu leiutisega sain oma geomeetria liikuma ja sain ka vastuse, et turbo vajab puhastust. Polegi öelnud, et see igavene lahendus. Aga 6euri pole palju välja käia, et saada teada kas puhastus aitab või mitte.
Kes tänasid kasutajat Purjekas selle postituse eest:
J.Aru

Vasta

Mine “Diislid”