Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

siniraag
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 31 Juul 2012, 22:30
Auto: GOLF 4 TDI
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 8 korda

Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele.

Lugemata postitus Postitas siniraag » 05 Aug 2018, 12:34

Juhtus sama asi skoda octavia 2.0 BKD mootoriga. Peale rihmavahetust sai sõita 2000km kui klapid pähe sai. Järgneval nädalal lohistan oma garaazi ning kakun laiali.

siniraag
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 31 Juul 2012, 22:30
Auto: GOLF 4 TDI
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 8 korda

Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele.

Lugemata postitus Postitas siniraag » 09 Aug 2018, 17:37

Update:
Sai auto garaazi lohistatud ning inspekteeritud.
Klapid jäid terveks, samuti jäid terveks nookurid jm. Sai tehtud ka lekketest. Ajastus paika ning uus tikkpolt sisse ning auto töötab taas.

Tiku vahetasin ära eelpool mainitud tikkpoldi vastu. (Plokki minev osa 10mm). Ploki sisse sai aetud uus keere ning korras! Poes tasub küsida 8 klapilise mootori tikkpolti ning kirjeldada, mis möötudega see olema peab, nii sai selle väga lihtsa vaevaga. Maksis 2€ fixxuses. Samuti teatakse ka remonditöökodades nende mootorite seas seda levivat probleemi.

Pildil siis vana tikkpolt(mis sai vahetatud enne rihmavahetust), 8 klapilise diisli tikkpolt (mis sai mootorile pandud... pildil olev einole sama mis mootorile peale panin. Tegu leitud vana poldiga ammustest aegadest) ning tikkpolt mis peale rihmavahetust pahanduse tekitas.

Kogu süü paistab olema selles, kui vahetada originaal tikkpolt kahjustub pingutamisel ploki sees olev tihekeere. Seda enam kui pingutada uus rihmapingutusrullik ettemääratud momendiga (kui mälu ei peta siis20nm+45kraadi oli vist autodatas märgitud) siis ei pea seda momenti ploki sees olev tihekeere vastu.

Seekord tundub et pääsesin puhtalt kuid ei tahaks, et kellegil sarnane asi juhtuks.
Edu!
Manused
F98DC09B-6EA8-4909-9435-730B0640FD62.jpeg
F98DC09B-6EA8-4909-9435-730B0640FD62.jpeg (312.29 KiB) Vaadatud 7084 korda

Kasutaja avatar
TanelP
Huviline
Postitusi: 1341
Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
Asukoht: Märjamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele

Lugemata postitus Postitas TanelP » 28 Nov 2018, 19:58

Ma olen kümneid (vb üle saja juba) rihmavahetusi teind ja pole kunagi tikkpolti vahetanud. Ja siiani pole ükski laiali lennand. Timing ka alati perfektne. Arvan samuti, et tikkpolti vahetades kahjustub keere plokis, või pingutatakse rihma valesti.
you know you are doing something right when the haters come out.

teet82
Huviline
Postitusi: 618
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele

Lugemata postitus Postitas teet82 » 28 Nov 2018, 22:06

Üldine reegel on, et kõik poldid, mis pingutatakse lisaks Nm-le mingi kindla nurga võrra, kuuluvad asendamisele. Selles mõttes tuleks see tikkpolt iga kord vahetada. Samas on enamus polte mootoris sellised aga peale plokikaanepoltide lähevad tavaliselt ikkagi vanad tagasi. Olen näinud nendel 16V mootoritel, et mutter on pandud tagasi rohke keermeliimiga, võib-olla on siis natuke nõrgemalt pingutatud selle arvelt. Hiljuti oli juhus, kui 1.9 PD mootori astmeline polt keeras ka koos alumiiniumiga välja ennast. Lihtsalt kiilus kinni poole keeramise pealt, ei edasi ega tagasi, tuli jõuga välja keerata. Parem vist on tõesti mitte näppida neid polte.
Kes tänasid kasutajat teet82 selle postituse eest:
R36

GTI
Moderaator
Postitusi: 7831
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 175 korda

Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele

Lugemata postitus Postitas GTI » 29 Nov 2018, 08:25

Uue tikkpoldi võib tõesti keermeliimiga tagasi kergsulamist plokki keerata et seevõrra väiksema Nm saaks selle kinni keerata ja sellega mootoriploki keeret kaitsta aga liimi kasutamine peab igal juhul olema teada järgmisele tikkpoldivahetajale. Keermeliimi (keskmise tugevusega) saab kuumutades ilusti lahti aga kes liimikasutamist ei tea see keerab selle vana tiku seal lihtsalt pooleks või rikub ploki keerme ära.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2561
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 02 Dets 2018, 00:31

Polt on M 10 ja vastus M8.

Aht0
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 13 Mär 2012, 20:47
Telefon: 56568551
Auto: Skoda
Asukoht: Keila
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele

Lugemata postitus Postitas Aht0 » 25 Mai 2019, 19:41

Juhtus mul selline lugu, et keerasin ise selle pinguti tikkpoldi keerme üle. Tekkis küsimus, et kas on võimalik see auk suuremaks puurida, kui mootor on veel aiste vahel või tuleb maha võtta?

woody
Veteran
Postitusi: 1692
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 9 korda

Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele

Lugemata postitus Postitas woody » 26 Mai 2019, 18:13

Kui tegu passatiga, siis peaks mootorit nii palju allapoole saama, et pääsed poolraami alt puurima. Rattakoopast siis.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

Aht0
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 13 Mär 2012, 20:47
Telefon: 56568551
Auto: Skoda
Asukoht: Keila
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele

Lugemata postitus Postitas Aht0 » 26 Mai 2019, 20:55

Minu viga, unustasin mainida, et minu puhul tegu 2007 aasta Octaviaga. Üks võimalus on kasutada akunurktrelli, aga kas saab piisavalt sirge augu?

Aht0
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 13 Mär 2012, 20:47
Telefon: 56568551
Auto: Skoda
Asukoht: Keila
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Hoiatus 2.0TDI 16V mootoriga masinate omanikele

Lugemata postitus Postitas Aht0 » 31 Mai 2019, 15:49

Kasutasin oma 16 klapilise diisli korda tegemiseks nurktrelli. Mahtus ilusti puurima ja sai sirge suurema augu kuhu tegin M10 keerme sisse ning keerasin tikkpoldi järgi. Tikkpoldi kood: N 90905502. Minu puhul oli tegu Octaviaga, aga mahub nurktrell vahele ka B6 Passatile ma usun.

Vasta

Mine “Diislid”