Passat 3BG, 1,9tdi, 96kw, 2001a uimane ja kiirus sensori viga.

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
OlevS
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 07 Nov 2015, 10:50
Telefon: 5524180
Auto: Volkswagen Passat Variant, 1,9 tdi 96kw, 2001
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Passat 3BG, 1,9tdi, 96kw, 2001a uimane ja kiirus sensori viga.

Lugemata postitus Postitas OlevS » 15 Juun 2017, 13:41

Tere,

Muret valmistab pealkirjas mainitud auto nn kiirus sensori ehk väntvõlli pöörete lugeja viga, mille diagnostika tuvastab kohe, kui rohkem gaasi vajutan. Nimelt tuleb ette veakood 16705 ja väidab, et on ebakorrektne signaal. Ometigi vahetasin anduri ära, tutika originaali vastu ja ka nukkvõlli andur samuti vahetatud. Avastasin selle vea, kui tahtsin pöörded piirajasse lasta, kuid sinna maani seier ei jõuagi, sest kusagil 3-4 tuhande juures on juba piiraja ees ja viskab veojõukontrolli tule põlema. Kustutan vea ära, annan uuesti gaasi ning viga kohe tagasi. Olen lisaks ka juhtmestiku kuni ajuni üle kontrollinud, kuid juhtmed paistavad terved. Veel katsetasin ka teiste pöörete anduritega, millel sama tootekood, kuid ühega neist suri mootor kohe välja ja teisega töötas lihtsalt halvasti (romulast saadud). Kõige paremini töötab uuega.
See ei ole kaugeltki ainuke probleem. Nimelt auto üldse liigub kuidagi uimaselt edasi. Justkui turbo rakendub viivitusega, alates 1300 pöördest umb. Edasi kiirendab-kiirendab, kuni 3-4 tuhande vahel ja siis jälle edasi nagu uimane. Teeninduses vaadati, et turbo puhub kõrgematel pööretel ülerõhku. Huvitav on see, et turbo on uus, tehase taastatud. Geomeetria hoob liigub ju ka ilusti. Mõistagi kontrollisin kõik voolikud ja lõdvikud üle, mis on terved. Elektrilised regulaatorklapid töötavad ka.
Veel on külma mootoriga käies suits järgi, sinise ja musta segu, mis haiseb nagu plastmassi kärsakas. Ometigi õli ära ei kao ja juurde ei tule.
Mootorile tehtud praktiliselt kapremont. Plokikaas käis survestamises, lihvimises, paigaldatud uued kapid ja juhtpuksid ning tihendid. Uued nukkvõlli saaled, poldid värgid ja nukkvõll on korralik. Pihustitel kõik uued tihendid. Mootoril süüde ideaalselt paigas syncronization angle kõigub 0,0 ja 0,5 vahel. Pihusti näidud on samuti korras. Kolvirõngad jäid vanad, aga neil ei tundunud häda olevat, kolvid ei loksunud silindrites. Teenindusest on muidugi pakutud, et ehk ikkagi mootor hõre, kuid teises kohas rahustati maha ja õeldi, et muretsemiseks pole põhjust, sest need mootorid kestavad. Läbisõit kohe varsti 300000 täis.
Muidugi nukkvõlli anduri vahetasin töökorras kasutatud anduri vastu, olevat töökorras auto pealt pärit. Kas viga võib otseselt seotud olla väntvõlli anduriga või põhjustab miski muu kas mehaaniline või elektrooniline viga hoopiski speed sensori viga, mis ise on tegelikult terve?
Ei teagi, mida otsida, mida katsetada, mõistus lõppeb siinkohal otsa. Ehk oskab keegi aidata? Või vähemalt mingi suuna kätte näidata.

Tänud neile, kes viitsivad mind aidata!

Vasta

Mine “Diislid”