AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Ventilaator
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Ventilaator » 21 Aug 2017, 00:57

Tere,

probleem siis AAZ mootoriga, nimelt andis kõrgsurvepump alla ning lahtivõttes oli seal võll pooleks ning muud asjad ka segamini. Seega otsustasin otsida omale asemele uue.

Võtsin siis enda omalt pumba maha, eelnevalt panin hooratta käigukasti juurest 0-asendisse, samuti panin õiges suuruses hülsi pumba rihmarattast läbi otse plokikaane külge. Nukkvõlli rihmaratta märkisin plokikaane suhtes ära.

Pilt

Pilt

Uus pump peale, kõik märkide järgi kokku tagasi, kuid nüüd külmalt läheb ainult tõmmates ja RÄIGE valge suits tagant väljas, soojalt läheb 5-10 sekki käiates, samamoodi suits taga. Muidu tühikäik korras külmalt, soojalt pole hakanud katsetama, kuna see suits mis tagant tuleb, on lihtsalt niivõrd massiivne, et ei leia autot enam üles. :D

Oskab keegi ehk öelda, mis edasi? Googeldasin palju suutsin, kuid konkreetset vastust kuskilt ei saanud, endal esimene kogemus diiselmootoriga.

Parimat,
Martin.

Kasutaja avatar
Corra
Huviline
Postitusi: 967
Liitunud: 13 Juul 2007, 16:55
Auto: VW Passat B5 1,9TDI 4motion, Golf 2 16v
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 4 korda

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Corra » 21 Aug 2017, 10:20

Pumba ratas võib sul küll märgis olla, aga pump ise peab ka olema. Pumpa saad liigutada kui keerad vist 3 polti/mutrit lahti. Üks kinnitus taga ja ülejäänud ees. Üks üritab käivitada ja teine samal ajal liigutab pumpa vaikselt.

grahv
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 31 Okt 2008, 12:01
Auto: T3
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas grahv » 21 Aug 2017, 10:21

Kui sa vahetad pumba teise vastu, siis lisaks rihmamärkide õieti kokkupanemisele tuleb üle kontrollida ka pritsehetk - inglise keeles "timing" (ehk nn. süüde). Seda tehakse pumba otsas kõrgsurvetorude vahel oleva korgi kaudu. Otsi googlest/youtubist "aaz pump timing".
Kui täppistööga tegelemiseks puuduvad vahendid, siis proovi tunde järgi pumpa varasemaks/hilisemaks keerata ja vaata kas läheb paremaks. St pumba kinnitused lahti ja pöörad pumpa ennast päri või vastupäeva. Praegu pakuks natuke liiga hilist "süüdet".

Või siis on asenduspump nii kulunud, et ei suuda õigel ajal ja käivitamisel aeglaselt pööreldes piisavat survet tekitada...

Ventilaator
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Ventilaator » 21 Aug 2017, 12:42

Pumba surve on korralik, kuna ükshaaval hakkas vanu kummivoolikuid lõhki lööma juba starteriga ringi ajades. Proovisin ka ise käsitsi pumpa keerata, kuid üksi seda raske ja tüütu teha.
Võib vist teema lukku panna, kuna leidsin homseks omale spetsialisti kes pidi kellaga asja paika panema.

kloox
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 16 Mai 2007, 14:26
Telefon: 5037092
Auto: 530d ja S80AWD
Asukoht: Valga
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas kloox » 21 Aug 2017, 18:22

Aga äkki pool ringi valesti kokku pandud pump,siis hakkab valget tulema.

Ventilaator
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Ventilaator » 21 Aug 2017, 20:12

Kui oleks pool ringi valesti, kas siis mootor üldse ei käiks või ... ?
Täna veel korra proovisin ise ka, tõmbasime masina käima, tühikäigul hirmsalt suitseb ning pumpa liigutades hääles ei muutu midagi ning suitseb ikka samamoodi. Õrnalt pööret andes hakkab hirmsalt lagisema ka, nagu süüde oleks mööda.

Beluuga
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 28 Aug 2012, 10:40
Telefon: 58383262
Auto: Golf 4 2001 2,0 85 kw manuaal
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 4 korda

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Beluuga » 22 Aug 2017, 00:35

Ventilaator kirjutas:Kui oleks pool ringi valesti, kas siis mootor üldse ei käiks või ... ?
Täna veel korra proovisin ise ka, tõmbasime masina käima, tühikäigul hirmsalt suitseb ning pumpa liigutades hääles ei muutu midagi ning suitseb ikka samamoodi. Õrnalt pööret andes hakkab hirmsalt lagisema ka, nagu süüde oleks mööda.
Disla igiliikur läheb käima küll aga ei tööta korralikult , seal raudselt vale timing .

Ventilaator
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Ventilaator » 22 Aug 2017, 20:44

Võtsin siis klapikambrikaane ka maha ning nägin, et nukk oli veidi mööda, panin selle paika. Vaatasin värske pilguga üle ka pumba ning selgus, et ka seal oli üks hammas mööda. Panin ka selle paika ning sama teema, starterit andes kerge hall/valge suits. Tõmmates aga plaksust käib ning tühikäiku hoidis ~3000rpm ning suitses veel rohkem, kui enne. Mõistus hakkab otsa saama vaikselt.

kloox
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 16 Mai 2007, 14:26
Telefon: 5037092
Auto: 530d ja S80AWD
Asukoht: Valga
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas kloox » 23 Aug 2017, 19:47

Kui juba näppisid,siis oli raske pool ringi pumpa tõsta või? Äkki oleks sõitma hakanud :D ja vbla poleks hakanud,aga targem oleks olnud küll :lol:

Ventilaator
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Ventilaator » 23 Aug 2017, 20:02

Tegin uuesti kogu protsessi läbi:

1) Hooratas 0-asendisse.
Pilt

2) Nukkvõlli rihmaratas lahti ning tagant paika.
Pilt

3) Pumba rihmaratas hülsiga lukku ning rihm peale tagasi.
Pilt

Proovisin ka sama protsessi nii, et keerasin pumba rihmaratta 180 teistpidi, kuid tulemus ikka sama ... tühikäik ~2000-3000rpm, gaasipedaalile reageerib ning hirmus valge/hall suits tagant. Mõlemat pidi käitus täpselt samamoodi. Starteriga ainult suitseb, ei luba ega midagi. Tõmmates aga kergelt.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7833
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas GTI » 23 Aug 2017, 20:40

Ventilaator kirjutas:Võib vist teema lukku panna, kuna leidsin homseks omale spetsialisti kes pidi kellaga asja paika panema.
Kuhu kellaga spetsialist siis kadus?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Ventilaator
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Ventilaator » 23 Aug 2017, 20:49

GTI kirjutas:
Ventilaator kirjutas:Võib vist teema lukku panna, kuna leidsin homseks omale spetsialisti kes pidi kellaga asja paika panema.
Kuhu kellaga spetsialist siis kadus?
Mees käis kohal ning ütles kohe, et sul nukkvõll paigast ära (oligi), enne ma ei hakka midagi puutuma. Et pane masin käima nii, et see võtmest käivituks, siis alles teen täpsema peenhäälestuse kui selleni ma veel jõudnud pole.
Ideaalis peaks auto siiski käivituma, isegi kui pumba peenhäälestus pole tehtud, lihtsalt peaks longates või lagisedes käima.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7833
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas GTI » 23 Aug 2017, 20:55

Kas 1. silindris on ikka klapid suletud O-märgis? Hoorattal muid märke ei ole?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Ventilaator
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Ventilaator » 23 Aug 2017, 21:04

Olen hooratast mitu korda ringi kerinud ning ka muu internetis olev info põhineb sellele samusele märgile, mis seal näha on.
1. silindri klapid on suletud, nukad näitavad samamoodi nagu pildil näha:

Pilt
Viimati muutis Ventilaator, 25 Apr 2023, 17:01, muudetud 1 kord kokku.

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas teet82 » 23 Aug 2017, 21:17

Seda teemat jagub mitmesse foorumisse :D
Kõik märgid tunduvad õigesti paigas olevat, viga on arvatavasti kusagil mujal. Need peenhäälestused kellaga ei ole üldse olulised, igal juhul peaks mootor käivituma ja töötama kui märgid on nii nagu piltidel ja pumba ovaalsed kinnitusavad keskel. Kuidas see pump muidu tundub käega keerutades, vahetult märki jõudes peaks see hakkama vastu punnima keerutades, hakkab nö kütust pressima. Pihustitorusid vist ei ole võimalik valesti paigaldada?

Ventilaator
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Ventilaator » 23 Aug 2017, 21:33

teet82 kirjutas:Seda teemat jagub mitmesse foorumisse :D
Kõik märgid tunduvad õigesti paigas olevat, viga on arvatavasti kusagil mujal. Need peenhäälestused kellaga ei ole üldse olulised, igal juhul peaks mootor käivituma ja töötama kui märgid on nii nagu piltidel ja pumba ovaalsed kinnitusavad keskel. Kuidas see pump muidu tundub käega keerutades, vahetult märki jõudes peaks see hakkama vastu punnima keerutades, hakkab nö kütust pressima. Pihustitorusid vist ei ole võimalik valesti paigaldada?
Tegin jah mõlemasse foorumisse teema, väga vahet pole mis auto kapoti all see mootor on, ehk on kummaski foorumis keegi, kes teab. :D

Pumpa niisama ringiajades käega ja 12v kütuseklapil peal siis juba viskab väikse turtsaka kütet ning peab ka veidi jõudu rakendama, et sellest "jõnksust" üle saada. Starteriga pihustitorud lahti mootorit ringiajades viskab terve kapotialuse diislit täis, õhku ka kuskil vahel pole. Õhumullid mis pumbast tulevad-lähevad, on lagi 1-2cm pikkused

Imelik just ongi see, et tühikäik nüüd nii kõrgel on peale seda märkide paikaajamist. Suitsust peaks juba idee poolest selle nn peenhäälestusega lahti saama.

Gaasipedaalile reageerib koheselt, samuti on gaasitross ilusti paigas, ei saa ka selles viga olla, et valesti reguleeritud. Panin tähele, et see imekruvi, kust kütet peale-maha saab kruttida, sellel on see plomm eemaldatud ning usinalt keeratud enne mind, saab ehk viga seal peituda?

Beluuga
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 28 Aug 2012, 10:40
Telefon: 58383262
Auto: Golf 4 2001 2,0 85 kw manuaal
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 4 korda

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Beluuga » 23 Aug 2017, 23:48

Pumba algpunkti ma ei oska sulle rääkida aga hakkaks siis algusest peale kruvikeeraja silindreisse ja otsid ülemise surnud punkti üles, siis hoorattapealt punkti ........ siis peaks mehaaniline osa paigas olema 100% disla pumba ja nuka kohti ei oska sulle edasi rääkida kui need on ka muudetavad .

Ventilaator
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Ventilaator » 24 Aug 2017, 01:11

Teoorias mõtlesin vist juba välja, miks tühikäik kõrge on ... tuttav soovitas seda küttekoguse kruvi veidi sissepoole keerata, kuid tulemust ei andnud ning unustasin tagasi selle omale positsioonile panna. Netist uurisin, siis selle kruvi sissekeeramine pidavat ka tühikäiku kõvasti tõstma.

Silindrist ÜSS-i ma hakkan ikka eelsüüteküünla august otsima või pean pihusti ära võtma?

kevva
Veteran
Postitusi: 704
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:25
Auto: Golf Mk2 1.6TD '91 & Transporter 2,5TDI 03a. Transporter Kombi 2,5TDI 01a.
Asukoht: Lõunamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 5 korda

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas kevva » 24 Aug 2017, 01:39

Ventilaator kirjutas:Teoorias mõtlesin vist juba välja, miks tühikäik kõrge on ... tuttav soovitas seda küttekoguse kruvi veidi sissepoole keerata, kuid tulemust ei andnud ning unustasin tagasi selle omale positsioonile panna. Netist uurisin, siis selle kruvi sissekeeramine pidavat ka tühikäiku kõvasti tõstma.

Silindrist ÜSS-i ma hakkan ikka eelsüüteküünla august otsima või pean pihusti ära võtma?
Kirjuta mulle kah kuidas kruvikeerajaga on võimalik kolvi ülemiset surnud punkti kätte saada diislil!
Transportteenused! Treileri ning autoveokonna rent - 56950650

GTI
Moderaator
Postitusi: 7833
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas GTI » 24 Aug 2017, 07:39

Beluuga kirjutas:Pumba algpunkti ma ei oska sulle rääkida aga hakkaks siis algusest pealekruvikeeraja silindreisse ja otsid ülemise surnud punkti üles, siis hoorattapealt punkti
:clap:
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Ventilaator
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Ventilaator » 24 Aug 2017, 16:01

Tühikäigu sain tõesti paika seda kruvi kaks-kolm pööret välja keerates. Summutist aga selline asi:
Pilt

Käima läks startgaasiga ning soojalt venitab end peale ~3sekundit käima. Tooreklapi välja tõmbad, siis pööre natuke langeb ja hakkab popsuma/turtsuma. Gaasi andes venitab end ~3200rpm ja gaasi hooga lahti lased, sureb välja ka kohe. Pumpa keerates suitsukogus ei muutu, kui siis üliväike vibratsioon kaob mingis asendis ära. Jõudu on ka täpselt nii palju, et hoovis sileda maa peal peab siduriga libistama, et liikuda saaks.

Kas ehk võib tegu olla hoopis pihustitega, mis kütust liiga palju peale lasevad?
Viimati muutis Ventilaator, 25 Apr 2023, 17:01, muudetud 1 kord kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7833
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas GTI » 24 Aug 2017, 16:54

Mis pumba sa peale aretasid - oli enne teada ka kas töötas või ei tea sellest midagi? Mõistlik oleks see pump stendi panna enne kui mootori ära lõhud. Kui vana pumbaga oli auto korras siis esialgu ei peaks pihustite kallale minema - kahtlusta esmalt ikka seda mis sai välja vahetatud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Beluuga
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 28 Aug 2012, 10:40
Telefon: 58383262
Auto: Golf 4 2001 2,0 85 kw manuaal
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 4 korda

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Beluuga » 24 Aug 2017, 17:49

GTI kirjutas:
Beluuga kirjutas:Pumba algpunkti ma ei oska sulle rääkida aga hakkaks siis algusest pealekruvikeeraja silindreisse ja otsid ülemise surnud punkti üles, siis hoorattapealt punkti
:clap:
No nii kas kõik said om krampidest üle juba :D Kas siis ei ole seal mingit aukku korgiga või keerab eest ära eelsüüte küünla või midagi muud , Kuidas sa selle muidu 100% kätte saad ? Ok leidsin mingi video ka https://www.youtube.com/watch?v=UGgJaWzjCSk

Ventilaator
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Ventilaator » 24 Aug 2017, 19:23

Müsteerium lahendatud ... pumba rihmaratas:

Pilt

Masin käib ja peenhäälestus käsil.
Viimati muutis Ventilaator, 25 Apr 2023, 17:01, muudetud 1 kord kokku.

Beluuga
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 28 Aug 2012, 10:40
Telefon: 58383262
Auto: Golf 4 2001 2,0 85 kw manuaal
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 4 korda

Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus

Lugemata postitus Postitas Beluuga » 24 Aug 2017, 22:41

Keegi lõi selle lihtsalt suvaliselt otsa ?

Vasta

Mine “Diislid”