AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 55
- Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
- Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
- Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Tere,
probleem siis AAZ mootoriga, nimelt andis kõrgsurvepump alla ning lahtivõttes oli seal võll pooleks ning muud asjad ka segamini. Seega otsustasin otsida omale asemele uue.
Võtsin siis enda omalt pumba maha, eelnevalt panin hooratta käigukasti juurest 0-asendisse, samuti panin õiges suuruses hülsi pumba rihmarattast läbi otse plokikaane külge. Nukkvõlli rihmaratta märkisin plokikaane suhtes ära.
Uus pump peale, kõik märkide järgi kokku tagasi, kuid nüüd külmalt läheb ainult tõmmates ja RÄIGE valge suits tagant väljas, soojalt läheb 5-10 sekki käiates, samamoodi suits taga. Muidu tühikäik korras külmalt, soojalt pole hakanud katsetama, kuna see suits mis tagant tuleb, on lihtsalt niivõrd massiivne, et ei leia autot enam üles.
Oskab keegi ehk öelda, mis edasi? Googeldasin palju suutsin, kuid konkreetset vastust kuskilt ei saanud, endal esimene kogemus diiselmootoriga.
Parimat,
Martin.
probleem siis AAZ mootoriga, nimelt andis kõrgsurvepump alla ning lahtivõttes oli seal võll pooleks ning muud asjad ka segamini. Seega otsustasin otsida omale asemele uue.
Võtsin siis enda omalt pumba maha, eelnevalt panin hooratta käigukasti juurest 0-asendisse, samuti panin õiges suuruses hülsi pumba rihmarattast läbi otse plokikaane külge. Nukkvõlli rihmaratta märkisin plokikaane suhtes ära.
Uus pump peale, kõik märkide järgi kokku tagasi, kuid nüüd külmalt läheb ainult tõmmates ja RÄIGE valge suits tagant väljas, soojalt läheb 5-10 sekki käiates, samamoodi suits taga. Muidu tühikäik korras külmalt, soojalt pole hakanud katsetama, kuna see suits mis tagant tuleb, on lihtsalt niivõrd massiivne, et ei leia autot enam üles.
Oskab keegi ehk öelda, mis edasi? Googeldasin palju suutsin, kuid konkreetset vastust kuskilt ei saanud, endal esimene kogemus diiselmootoriga.
Parimat,
Martin.
- Corra
- Huviline
- Postitusi: 967
- Liitunud: 13 Juul 2007, 16:55
- Auto: VW Passat B5 1,9TDI 4motion, Golf 2 16v
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Pumba ratas võib sul küll märgis olla, aga pump ise peab ka olema. Pumpa saad liigutada kui keerad vist 3 polti/mutrit lahti. Üks kinnitus taga ja ülejäänud ees. Üks üritab käivitada ja teine samal ajal liigutab pumpa vaikselt.
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Kui sa vahetad pumba teise vastu, siis lisaks rihmamärkide õieti kokkupanemisele tuleb üle kontrollida ka pritsehetk - inglise keeles "timing" (ehk nn. süüde). Seda tehakse pumba otsas kõrgsurvetorude vahel oleva korgi kaudu. Otsi googlest/youtubist "aaz pump timing".
Kui täppistööga tegelemiseks puuduvad vahendid, siis proovi tunde järgi pumpa varasemaks/hilisemaks keerata ja vaata kas läheb paremaks. St pumba kinnitused lahti ja pöörad pumpa ennast päri või vastupäeva. Praegu pakuks natuke liiga hilist "süüdet".
Või siis on asenduspump nii kulunud, et ei suuda õigel ajal ja käivitamisel aeglaselt pööreldes piisavat survet tekitada...
Kui täppistööga tegelemiseks puuduvad vahendid, siis proovi tunde järgi pumpa varasemaks/hilisemaks keerata ja vaata kas läheb paremaks. St pumba kinnitused lahti ja pöörad pumpa ennast päri või vastupäeva. Praegu pakuks natuke liiga hilist "süüdet".
Või siis on asenduspump nii kulunud, et ei suuda õigel ajal ja käivitamisel aeglaselt pööreldes piisavat survet tekitada...
-
- Huviline
- Postitusi: 55
- Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
- Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
- Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Pumba surve on korralik, kuna ükshaaval hakkas vanu kummivoolikuid lõhki lööma juba starteriga ringi ajades. Proovisin ka ise käsitsi pumpa keerata, kuid üksi seda raske ja tüütu teha.
Võib vist teema lukku panna, kuna leidsin homseks omale spetsialisti kes pidi kellaga asja paika panema.
Võib vist teema lukku panna, kuna leidsin homseks omale spetsialisti kes pidi kellaga asja paika panema.
-
- Huviline
- Postitusi: 55
- Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
- Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
- Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Kui oleks pool ringi valesti, kas siis mootor üldse ei käiks või ... ?
Täna veel korra proovisin ise ka, tõmbasime masina käima, tühikäigul hirmsalt suitseb ning pumpa liigutades hääles ei muutu midagi ning suitseb ikka samamoodi. Õrnalt pööret andes hakkab hirmsalt lagisema ka, nagu süüde oleks mööda.
Täna veel korra proovisin ise ka, tõmbasime masina käima, tühikäigul hirmsalt suitseb ning pumpa liigutades hääles ei muutu midagi ning suitseb ikka samamoodi. Õrnalt pööret andes hakkab hirmsalt lagisema ka, nagu süüde oleks mööda.
-
- Huviline
- Postitusi: 212
- Liitunud: 28 Aug 2012, 10:40
- Telefon: 58383262
- Auto: Golf 4 2001 2,0 85 kw manuaal
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 4 korda
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Disla igiliikur läheb käima küll aga ei tööta korralikult , seal raudselt vale timing .Ventilaator kirjutas:Kui oleks pool ringi valesti, kas siis mootor üldse ei käiks või ... ?
Täna veel korra proovisin ise ka, tõmbasime masina käima, tühikäigul hirmsalt suitseb ning pumpa liigutades hääles ei muutu midagi ning suitseb ikka samamoodi. Õrnalt pööret andes hakkab hirmsalt lagisema ka, nagu süüde oleks mööda.
-
- Huviline
- Postitusi: 55
- Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
- Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
- Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Võtsin siis klapikambrikaane ka maha ning nägin, et nukk oli veidi mööda, panin selle paika. Vaatasin värske pilguga üle ka pumba ning selgus, et ka seal oli üks hammas mööda. Panin ka selle paika ning sama teema, starterit andes kerge hall/valge suits. Tõmmates aga plaksust käib ning tühikäiku hoidis ~3000rpm ning suitses veel rohkem, kui enne. Mõistus hakkab otsa saama vaikselt.
-
- Huviline
- Postitusi: 23
- Liitunud: 16 Mai 2007, 14:26
- Telefon: 5037092
- Auto: 530d ja S80AWD
- Asukoht: Valga
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Kui juba näppisid,siis oli raske pool ringi pumpa tõsta või? Äkki oleks sõitma hakanud ja vbla poleks hakanud,aga targem oleks olnud küll
-
- Huviline
- Postitusi: 55
- Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
- Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
- Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Tegin uuesti kogu protsessi läbi:
1) Hooratas 0-asendisse.
2) Nukkvõlli rihmaratas lahti ning tagant paika.
3) Pumba rihmaratas hülsiga lukku ning rihm peale tagasi.
Proovisin ka sama protsessi nii, et keerasin pumba rihmaratta 180 teistpidi, kuid tulemus ikka sama ... tühikäik ~2000-3000rpm, gaasipedaalile reageerib ning hirmus valge/hall suits tagant. Mõlemat pidi käitus täpselt samamoodi. Starteriga ainult suitseb, ei luba ega midagi. Tõmmates aga kergelt.
1) Hooratas 0-asendisse.
2) Nukkvõlli rihmaratas lahti ning tagant paika.
3) Pumba rihmaratas hülsiga lukku ning rihm peale tagasi.
Proovisin ka sama protsessi nii, et keerasin pumba rihmaratta 180 teistpidi, kuid tulemus ikka sama ... tühikäik ~2000-3000rpm, gaasipedaalile reageerib ning hirmus valge/hall suits tagant. Mõlemat pidi käitus täpselt samamoodi. Starteriga ainult suitseb, ei luba ega midagi. Tõmmates aga kergelt.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7838
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Kuhu kellaga spetsialist siis kadus?Ventilaator kirjutas:Võib vist teema lukku panna, kuna leidsin homseks omale spetsialisti kes pidi kellaga asja paika panema.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 55
- Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
- Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
- Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Mees käis kohal ning ütles kohe, et sul nukkvõll paigast ära (oligi), enne ma ei hakka midagi puutuma. Et pane masin käima nii, et see võtmest käivituks, siis alles teen täpsema peenhäälestuse kui selleni ma veel jõudnud pole.GTI kirjutas:Kuhu kellaga spetsialist siis kadus?Ventilaator kirjutas:Võib vist teema lukku panna, kuna leidsin homseks omale spetsialisti kes pidi kellaga asja paika panema.
Ideaalis peaks auto siiski käivituma, isegi kui pumba peenhäälestus pole tehtud, lihtsalt peaks longates või lagisedes käima.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7838
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Kas 1. silindris on ikka klapid suletud O-märgis? Hoorattal muid märke ei ole?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 55
- Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
- Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
- Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Olen hooratast mitu korda ringi kerinud ning ka muu internetis olev info põhineb sellele samusele märgile, mis seal näha on.
1. silindri klapid on suletud, nukad näitavad samamoodi nagu pildil näha:
1. silindri klapid on suletud, nukad näitavad samamoodi nagu pildil näha:
Viimati muutis Ventilaator, 25 Apr 2023, 17:01, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 619
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Seda teemat jagub mitmesse foorumisse
Kõik märgid tunduvad õigesti paigas olevat, viga on arvatavasti kusagil mujal. Need peenhäälestused kellaga ei ole üldse olulised, igal juhul peaks mootor käivituma ja töötama kui märgid on nii nagu piltidel ja pumba ovaalsed kinnitusavad keskel. Kuidas see pump muidu tundub käega keerutades, vahetult märki jõudes peaks see hakkama vastu punnima keerutades, hakkab nö kütust pressima. Pihustitorusid vist ei ole võimalik valesti paigaldada?
Kõik märgid tunduvad õigesti paigas olevat, viga on arvatavasti kusagil mujal. Need peenhäälestused kellaga ei ole üldse olulised, igal juhul peaks mootor käivituma ja töötama kui märgid on nii nagu piltidel ja pumba ovaalsed kinnitusavad keskel. Kuidas see pump muidu tundub käega keerutades, vahetult märki jõudes peaks see hakkama vastu punnima keerutades, hakkab nö kütust pressima. Pihustitorusid vist ei ole võimalik valesti paigaldada?
-
- Huviline
- Postitusi: 55
- Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
- Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
- Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Tegin jah mõlemasse foorumisse teema, väga vahet pole mis auto kapoti all see mootor on, ehk on kummaski foorumis keegi, kes teab.teet82 kirjutas:Seda teemat jagub mitmesse foorumisse
Kõik märgid tunduvad õigesti paigas olevat, viga on arvatavasti kusagil mujal. Need peenhäälestused kellaga ei ole üldse olulised, igal juhul peaks mootor käivituma ja töötama kui märgid on nii nagu piltidel ja pumba ovaalsed kinnitusavad keskel. Kuidas see pump muidu tundub käega keerutades, vahetult märki jõudes peaks see hakkama vastu punnima keerutades, hakkab nö kütust pressima. Pihustitorusid vist ei ole võimalik valesti paigaldada?
Pumpa niisama ringiajades käega ja 12v kütuseklapil peal siis juba viskab väikse turtsaka kütet ning peab ka veidi jõudu rakendama, et sellest "jõnksust" üle saada. Starteriga pihustitorud lahti mootorit ringiajades viskab terve kapotialuse diislit täis, õhku ka kuskil vahel pole. Õhumullid mis pumbast tulevad-lähevad, on lagi 1-2cm pikkused
Imelik just ongi see, et tühikäik nüüd nii kõrgel on peale seda märkide paikaajamist. Suitsust peaks juba idee poolest selle nn peenhäälestusega lahti saama.
Gaasipedaalile reageerib koheselt, samuti on gaasitross ilusti paigas, ei saa ka selles viga olla, et valesti reguleeritud. Panin tähele, et see imekruvi, kust kütet peale-maha saab kruttida, sellel on see plomm eemaldatud ning usinalt keeratud enne mind, saab ehk viga seal peituda?
-
- Huviline
- Postitusi: 212
- Liitunud: 28 Aug 2012, 10:40
- Telefon: 58383262
- Auto: Golf 4 2001 2,0 85 kw manuaal
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 4 korda
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Pumba algpunkti ma ei oska sulle rääkida aga hakkaks siis algusest peale kruvikeeraja silindreisse ja otsid ülemise surnud punkti üles, siis hoorattapealt punkti ........ siis peaks mehaaniline osa paigas olema 100% disla pumba ja nuka kohti ei oska sulle edasi rääkida kui need on ka muudetavad .
-
- Huviline
- Postitusi: 55
- Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
- Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
- Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Teoorias mõtlesin vist juba välja, miks tühikäik kõrge on ... tuttav soovitas seda küttekoguse kruvi veidi sissepoole keerata, kuid tulemust ei andnud ning unustasin tagasi selle omale positsioonile panna. Netist uurisin, siis selle kruvi sissekeeramine pidavat ka tühikäiku kõvasti tõstma.
Silindrist ÜSS-i ma hakkan ikka eelsüüteküünla august otsima või pean pihusti ära võtma?
Silindrist ÜSS-i ma hakkan ikka eelsüüteküünla august otsima või pean pihusti ära võtma?
-
- Veteran
- Postitusi: 704
- Liitunud: 18 Juul 2007, 19:25
- Auto: Golf Mk2 1.6TD '91 & Transporter 2,5TDI 03a. Transporter Kombi 2,5TDI 01a.
- Asukoht: Lõunamaa
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Kirjuta mulle kah kuidas kruvikeerajaga on võimalik kolvi ülemiset surnud punkti kätte saada diislil!Ventilaator kirjutas:Teoorias mõtlesin vist juba välja, miks tühikäik kõrge on ... tuttav soovitas seda küttekoguse kruvi veidi sissepoole keerata, kuid tulemust ei andnud ning unustasin tagasi selle omale positsioonile panna. Netist uurisin, siis selle kruvi sissekeeramine pidavat ka tühikäiku kõvasti tõstma.
Silindrist ÜSS-i ma hakkan ikka eelsüüteküünla august otsima või pean pihusti ära võtma?
Transportteenused! Treileri ning autoveokonna rent - 56950650
-
- Moderaator
- Postitusi: 7838
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Beluuga kirjutas:Pumba algpunkti ma ei oska sulle rääkida aga hakkaks siis algusest pealekruvikeeraja silindreisse ja otsid ülemise surnud punkti üles, siis hoorattapealt punkti
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 55
- Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
- Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
- Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Tühikäigu sain tõesti paika seda kruvi kaks-kolm pööret välja keerates. Summutist aga selline asi:
Käima läks startgaasiga ning soojalt venitab end peale ~3sekundit käima. Tooreklapi välja tõmbad, siis pööre natuke langeb ja hakkab popsuma/turtsuma. Gaasi andes venitab end ~3200rpm ja gaasi hooga lahti lased, sureb välja ka kohe. Pumpa keerates suitsukogus ei muutu, kui siis üliväike vibratsioon kaob mingis asendis ära. Jõudu on ka täpselt nii palju, et hoovis sileda maa peal peab siduriga libistama, et liikuda saaks.
Kas ehk võib tegu olla hoopis pihustitega, mis kütust liiga palju peale lasevad?
Käima läks startgaasiga ning soojalt venitab end peale ~3sekundit käima. Tooreklapi välja tõmbad, siis pööre natuke langeb ja hakkab popsuma/turtsuma. Gaasi andes venitab end ~3200rpm ja gaasi hooga lahti lased, sureb välja ka kohe. Pumpa keerates suitsukogus ei muutu, kui siis üliväike vibratsioon kaob mingis asendis ära. Jõudu on ka täpselt nii palju, et hoovis sileda maa peal peab siduriga libistama, et liikuda saaks.
Kas ehk võib tegu olla hoopis pihustitega, mis kütust liiga palju peale lasevad?
Viimati muutis Ventilaator, 25 Apr 2023, 17:01, muudetud 1 kord kokku.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7838
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Mis pumba sa peale aretasid - oli enne teada ka kas töötas või ei tea sellest midagi? Mõistlik oleks see pump stendi panna enne kui mootori ära lõhud. Kui vana pumbaga oli auto korras siis esialgu ei peaks pihustite kallale minema - kahtlusta esmalt ikka seda mis sai välja vahetatud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 212
- Liitunud: 28 Aug 2012, 10:40
- Telefon: 58383262
- Auto: Golf 4 2001 2,0 85 kw manuaal
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 4 korda
Re: AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
No nii kas kõik said om krampidest üle juba Kas siis ei ole seal mingit aukku korgiga või keerab eest ära eelsüüte küünla või midagi muud , Kuidas sa selle muidu 100% kätte saad ? Ok leidsin mingi video ka https://www.youtube.com/watch?v=UGgJaWzjCSkGTI kirjutas:Beluuga kirjutas:Pumba algpunkti ma ei oska sulle rääkida aga hakkaks siis algusest pealekruvikeeraja silindreisse ja otsid ülemise surnud punkti üles, siis hoorattapealt punkti
-
- Huviline
- Postitusi: 55
- Liitunud: 17 Mär 2012, 19:45
- Auto: Audi S4 B5 / Passat B7
- Asukoht: Järvamaa / Raplamaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
AAZ mootori kõrgsurvepump + selle rihmavahetus
Müsteerium lahendatud ... pumba rihmaratas:
Masin käib ja peenhäälestus käsil.
Masin käib ja peenhäälestus käsil.
Viimati muutis Ventilaator, 25 Apr 2023, 17:01, muudetud 1 kord kokku.