1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
kiluvanker
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 19 Mär 2017, 13:15
Telefon: 59I95O2I
Auto: '92 E34 TDSA '92 G3 GTI
Asukoht: Kurtna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Lugemata postitus Postitas kiluvanker » 11 Sept 2017, 18:58

Eelmine omanik rääkis, et on "kütet veidi peale keeranud", otseselt ei tossa (v.a kui lapats põhjas ja üle 3k hakkab tulema alles), aga 6,5l/100km kuidagi palju, autoks golf 3. Netist leidsin selle how-to õpetuse, kuidas kõike peale keerata, tahtsin sama õpetust jälgides asju maha keerama hakata, aga mul veidi teistsugune pump kui antud õpetuses, mootorit eest vaadates on pumba paremal küljel üks nö kruvi siis (13mm lukustus ja - kruvikaga saab keskelt keerata), sõnalise õpetuse leidsin, millel pilt puudus, seal räägiti ühest kruvist pumbal ja wastegate kaikast, õpetuse järgi soovitati 20 kraadi kaupa päripäeva keerata, et kütuse kogust suurendada, mina keerasin vastupäeva seal ~35 kraadi ja wastegate keerasin ka rohkem kinnipoole, et nüüd tuleb 0,8-0,9 eelneva 1,05 asemel lootes, et nüüd hakkab vähem jooma, aga 60km sõidu peale oli silmaga näha, kuidas seier alla vajub. 60kmst oli siis ~50km maanteel 95ga sõites ja ülejäänud ~10 oli linnas sujuva liikumisega.

Kõik rääkinud, et selle kütuse kulu sinna 4-5 kanti (2 uksega ka veel) ja sõbra 66kw sharan oli üldse 4l/100km maanteel, et 55kw ei tohiks nüüd nii palju ka võtta imo, ei ole väga raske jalaga, käiku vahetan enamasti seal 2000-2400rpm vahel.

Mida ma teada sooviks siis on see, kui palju (ja kas üldse õige kruvi on) seda kruvi keerata tuleks ja palju stock boost on AAZ mootori kohta?

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 11 Sept 2017, 19:25

Mul küll oli universaalkere ja sama mootoriga aga väga öko see mootor nüüd küll pole :roll: .
Kui viitsid lapata, sirvida ja lugeda, siis minu vana auto teema: viewtopic.php?f=113&t=100411&hilit=siksaator
Sealt saad aimu kütusekuludest ja ka kõrgsurvepumba näppimisest :wink: .

kiluvanker
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 19 Mär 2017, 13:15
Telefon: 59I95O2I
Auto: '92 E34 TDSA '92 G3 GTI
Asukoht: Kurtna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: 1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Lugemata postitus Postitas kiluvanker » 11 Sept 2017, 20:09

Siksaator kirjutas:Mul küll oli universaalkere ja sama mootoriga aga väga öko see mootor nüüd küll pole :roll: .
Kui viitsid lapata, sirvida ja lugeda, siis minu vana auto teema: viewtopic.php?f=113&t=100411&hilit=siksaator
Sealt saad aimu kütusekuludest ja ka kõrgsurvepumba näppimisest :wink: .
Olen varem ka natuke sirvinud, nüüd sirvisin pikemalt.
Isegi tuuninguga olevat sul 5,5 kanti see küttekulu jäänud. Pildilt ma väga aru ei saanud, aga sul peaks vist ka üks kruvi olema pumba paremal küljel (auto eest vaadates) kummale poole sa seda kruttisid üldse?
Mul endal oli wastegate kangi lõpust 1cm vaba ruumi, nüüd 2,5cm umb ja boost 0.8 peal, saaks kütet ka veidi maha keerata või on koer kuhugi mujale maetud? :D

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 11 Sept 2017, 21:11

kiluvanker kirjutas:Olen varem ka natuke sirvinud, nüüd sirvisin pikemalt.
Isegi tuuninguga olevat sul 5,5 kanti see küttekulu jäänud. Pildilt ma väga aru ei saanud, aga sul peaks vist ka üks kruvi olema pumba paremal küljel (auto eest vaadates) kummale poole sa seda kruttisid üldse?
Mul endal oli wastegate kangi lõpust 1cm vaba ruumi, nüüd 2,5cm umb ja boost 0.8 peal, saaks kütet ka veidi maha keerata või on koer kuhugi mujale maetud? :D
Jep oli küll pumba külje peal see kütuse etteande kruvi- mutriga stopertatud ja otsast kruvikaga keeratav. Kui mu mälu ei peta, siis kruvi sissepoole keerates annab kütust rohkem peale ja väljapoole keerates muudad etteannet väiksemaks. Mina kruvisin seda poole pöörde kaupa ja siis proovisõidud- turborõhk on ka seotud tolle kruvi keeramisega, boosti kella järgi järgitav. Ma väga seda wastegate varrast ei näppinud, kuna mul oli manual boost controller vahel, sealt siis keerasid vastavalt vajadusele.
Igatahes seda mäletan küll, et see mootor hakkas alles korralikult elama ja normaalselt kütust tarvima, siis kui sai korralikult mootoririhm paika sätitud- eriti kõrgsurvepumba poolne osa. Kõrgsurvepumpa kahjuks ilma vastava indikaatorkellata sa paika ei saagi- kui mu mälu ei peta, siis mina laenasin kaasklubilise Uno käest seda.
Pumba ajastuse kohta asjalik DIY: http://vincewaldon.com/index.php?option ... &Itemid=28

kiluvanker
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 19 Mär 2017, 13:15
Telefon: 59I95O2I
Auto: '92 E34 TDSA '92 G3 GTI
Asukoht: Kurtna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: 1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Lugemata postitus Postitas kiluvanker » 11 Sept 2017, 21:39

Siksaator kirjutas:
kiluvanker kirjutas:Olen varem ka natuke sirvinud, nüüd sirvisin pikemalt.
Isegi tuuninguga olevat sul 5,5 kanti see küttekulu jäänud. Pildilt ma väga aru ei saanud, aga sul peaks vist ka üks kruvi olema pumba paremal küljel (auto eest vaadates) kummale poole sa seda kruttisid üldse?
Mul endal oli wastegate kangi lõpust 1cm vaba ruumi, nüüd 2,5cm umb ja boost 0.8 peal, saaks kütet ka veidi maha keerata või on koer kuhugi mujale maetud? :D
Jep oli küll pumba külje peal see kütuse etteande kruvi- mutriga stopertatud ja otsast kruvikaga keeratav. Kui mu mälu ei peta, siis kruvi sissepoole keerates annab kütust rohkem peale ja väljapoole keerates muudad etteannet väiksemaks. Mina kruvisin seda poole pöörde kaupa ja siis proovisõidud- turborõhk on ka seotud tolle kruvi keeramisega, boosti kella järgi järgitav. Ma väga seda wastegate varrast ei näppinud, kuna mul oli manual boost controller vahel, sealt siis keerasid vastavalt vajadusele.
Igatahes seda mäletan küll, et see mootor hakkas alles korralikult elama ja normaalselt kütust tarvima, siis kui sai korralikult mootoririhm paika sätitud- eriti kõrgsurvepumba poolne osa. Kõrgsurvepumpa kahjuks ilma vastava indikaatorkellata sa paika ei saagi- kui mu mälu ei peta, siis mina laenasin kaasklubilise Uno käest seda.
Pumba ajastuse kohta asjalik DIY: http://vincewaldon.com/index.php?option ... &Itemid=28
No siis keerasin kruvi ikka õiges suunas, aga ikka hakkas rohkem võtma :D turboga see nali et sealt viskab kuskilt õli tulemüürile, pole asukohta tuvastanud.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: 1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Lugemata postitus Postitas dellu » 12 Sept 2017, 09:13

Tehaseandmed umbes 5.0/6.1/8.1 (unil +0.1 liitrit). See on ju ka mõõdetud kuskil ideaaltingimustes (maantee 80, linnas ka vist teatud tüüpi kiirendused jne). Ilmselgelt on see 25 aastat vana auto täna ka juba sellises seisus, et kõik pole enam sama ideaalne kui tehasest välja veeredes, seega ilmselt sealt ka kopikas juurde. Ei ütleks küll, et see 6-ga number nüüd nii hull on. Päris tehaseandmetega ei suuda suht keegi sõita, kui ta just ei sõida enamuse a la lasnamäe kanalis ja siis hõiska, et näe mul linnas 6/100le.
TDI mootor (66kw) on juba hoopis teine teema. Seal juba palju rohkem ajuga juhitud jne. See ongi juba tehasest 4.2/5.0/6.4 andmetega. Sharani peal 4.0/100le on muidugi juba ulme. Esimene põlvkond 66kw on 5.3/6.5/8.5, teine 5.2/6.3/8.0 - aga eks seal tuli juba pigem PD peale, aga see juba jälle hoopis teine mootor ja karakteristika ja see 66kw on mingi jäänuk seal. Nii et kõik mida räägitakse ei tasu ka uskuda.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Re: 1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 12 Sept 2017, 10:21

Ära loo endale pettekujutelmi selle mootori kütusekulu osas. Ise olin 10 aastat tagasi sama pettunud, kui täpselt sama autot ja sama mootoriga omasin :) Mul oli kõik stock, ei tahmanud ega midagi, heas korras ja reaalne kütusekulu oligi 6,5l/100km kandis. Suvel pikemad otsad sain nibin-nabin alla 6l, aga harva. TDI-ga ei anna kindlasti võrrelda seda mootorit, ses osas mõttetu diisel suht. Kui vähegi võimalik valiks alati TDI- vaiksem, võimsam, ökom jne.
PS. Kui pumba katsetuste käigus pump laiali läheb, siis võta julgelt ühendust, mul korralik pump pakkuda ;)

grahv
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 31 Okt 2008, 12:01
Auto: T3
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Lugemata postitus Postitas grahv » 12 Sept 2017, 11:30

Millal viimati termostaat vahetati? Kui ise seda teinud pole, siis võikski alustada termostaadi vahetusest vaatamata sellele, et väljas on veel soe ja et seier on ka vbl enamvähem normaalses asendis... See ei maksa midagi, aga on asi mis kindlasti paneb 55kw mõnuga kütet rüüpama, sitase õhufiltri kõrval. Peale termostaadi vahetust, kui mootori temperatuurireziim on eeldatavasti/kindlasti õige, on paras aeg külastada ülevaatuspunkti - seal reguleeritakse sellest samast kruvist kütusekogus õigeks reaalse tahmanäidu põhjal. Ja see saab olema sinu nö. 0-punkt, millest on sul edaspidi võimalik tuunida nii ühele kui teisele poole. Nii lihtne ongi :)

Ja veel - kontrolli et kõik rattad veereksid vabalt (et ükski pidur ei jääks peale ja ketas/trummel poleks soe) ja et rehvirõhud oleks normaalsed.

55kw AAZ saab 5.5/100 sõitma küll.

kiluvanker
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 19 Mär 2017, 13:15
Telefon: 59I95O2I
Auto: '92 E34 TDSA '92 G3 GTI
Asukoht: Kurtna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: 1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Lugemata postitus Postitas kiluvanker » 12 Sept 2017, 19:33

grahv kirjutas:Millal viimati termostaat vahetati? Kui ise seda teinud pole, siis võikski alustada termostaadi vahetusest vaatamata sellele, et väljas on veel soe ja et seier on ka vbl enamvähem normaalses asendis... See ei maksa midagi, aga on asi mis kindlasti paneb 55kw mõnuga kütet rüüpama, sitase õhufiltri kõrval. Peale termostaadi vahetust, kui mootori temperatuurireziim on eeldatavasti/kindlasti õige, on paras aeg külastada ülevaatuspunkti - seal reguleeritakse sellest samast kruvist kütusekogus õigeks reaalse tahmanäidu põhjal. Ja see saab olema sinu nö. 0-punkt, millest on sul edaspidi võimalik tuunida nii ühele kui teisele poole. Nii lihtne ongi :)

Ja veel - kontrolli et kõik rattad veereksid vabalt (et ükski pidur ei jääks peale ja ketas/trummel poleks soe) ja et rehvirõhud oleks normaalsed.

55kw AAZ saab 5.5/100 sõitma küll.
Termostaat mingi 2-3n tagasi vahetatud, pidurid peale ei jää, filtrid kõik uued jne pigem asi ongi pumba/turpsi seadistuses kinni. Üv punktis peaks jah käima, mai kuus uus yv ehk aega on tuunida :D

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2069
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 61 korda

Re: 1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Lugemata postitus Postitas ryan » 12 Sept 2017, 20:33

Linnas võttis mul 6,5-7 L sajale , maanteel 5,5 .
Kui sa selle kütusekruvi maha keerad , saad küll 5L/100 aga edasi see ka enam ei käi .
20 sek = 100 km/h , vot sellise kiirenduse omaks saad küll .
No jaa linas 10 sek = 50 km/h , no andke andeks , kellel seda vaja on ?

Võta jalgratas või roller , muud ecot ei oska küll soovitada .
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

kiluvanker
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 19 Mär 2017, 13:15
Telefon: 59I95O2I
Auto: '92 E34 TDSA '92 G3 GTI
Asukoht: Kurtna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: 1.9TD 55kw AAZ pumba tuuning

Lugemata postitus Postitas kiluvanker » 12 Sept 2017, 21:28

ryan kirjutas:Linnas võttis mul 6,5-7 L sajale , maanteel 5,5 .
Kui sa selle kütusekruvi maha keerad , saad küll 5L/100 aga edasi see ka enam ei käi .
20 sek = 100 km/h , vot sellise kiirenduse omaks saad küll .
No jaa linas 10 sek = 50 km/h , no andke andeks , kellel seda vaja on ?

Võta jalgratas või roller , muud ecot ei oska küll soovitada .
No jah tundub see 4l/100 mingi legend olema siis :D pigem asi korralikult paika timmida ja saab etema mineku ja rohkem jooma ka ei hakka.

Natuke offtopic, aga kui turps õli tulemyyrile viskab siis mis asjad seal seda põhjustada võivad? Aja peale wastegate vardal tilk otsas ja kui see ära pyhkida siis varsti uus asemel. Tulemyyril korralik laik kuhu mingid mikro pritsmed kogunevad.
Mingid tihendid kutud või turps hakkab ise järgi andma?

Vasta

Mine “Diislid”