Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 08 Okt 2017, 16:13

Noo tere härrased!
Kõik jama sai alguse sellest, kui sai oma auto kõrgsurvepumbal tagumist suurt O-rõngast vahetatud. Ei jälginud asja tähelepanelikult ning nukaplaadi ja võlli vaheline pisike seib lahkus oma kohalt. Kõik sai kokku laotud ning proovitud käivitumist- ilmselgelt ei käivitunud ning üks hetk käis naksakas mootorist läbi ning kõrgsurvepumpa tekkis metalne heli. Egas muud üle ei jäänudki, kui sai pump maha kistud ning asja uurima asutud- seib oli pumbas täiesti ära purustatud ning ära oli ka ta rikkunud pumba sees oleva nukaplaadi ning pihustipaki võll keskelt pooleks. Egas muud üle ei jäänudki, kui sai asutud otsima uut pumpa- täpselt õige koodiga asja ei leidnud ning kätte jäi lõpuks mõistliku hinnaga Audi A3 1.9 81kW pealt pärit pump. Täpselt üks-ühele asi ei sobinud ning mõtlesin, et mis seal ikka- jätan enda vana pumba kesta ning laon tolle A3 pumba sisu koos uute tihenditega. Mõeldud tehtud. Sai pump uuesti autole paigaldatud ning hammasrihm märkide järgi paika aetud ning käsi vaakumpumbaga kõrgsurvepump ära õhutatud. Siis jäigi üle veel starteri tsüklitega pihustiteni jõudvad torud ära õhutada- kütust tuleb neist nii, et märgavad kogu pihusti ümbruse ära, küll aga otseselt ei purska. Sai siis hakatud proovima auto käivitumist, käia palju tahad, tööle ei lähe. Sai ka proovitud, siis eetriga turgutada- eetriga läheb korraks tööle ning töötab mõned sekundid selle najal (seejuures mingit kummalist häält mootorist ei kostu) ning kütusehaisu summutist tunda pole. Nende proovimistega on juba asi sealmaal, et vist hakkab starter ka allaandma- pole ta olnud eriti kunagi eriti ergas, pigem selline aeglasepoolne :roll: .
Kaabliga auto kallal käidud ning esimest korda olid küll veakoodid sees engine all aga peale ära kustutamist pole nad tagasi ilmunud. Käivitamiste vahel olen ka uuesti kaabliga vaadanud ning ühtegi veakoodi ilmunud pole.
Hammasrihma märgid korduvalt ülevaadatud- hooratas õiges märgis, pump õiges lukustuskohas ning nukkvõll samuti paigas.
Endal igatahes mõistus otsas- asi ikkagi minu kokkulaotud pumbas või milleski muus?
Mõned pidepunktid:
* eelsüüteküünalde tuli läheb süüdet keerates ilusti põlema
* magnetklapile jõuab süüdet keerates ilusti vool peale
* Immo peale ei jää
* hammasrihma märgid paigas- kontrollitud korduvalt
* pump õhutatud ning tagasivoolu kaudu õhumulle ei tule
* käiates märgab pihustitorude ümbrused
Veakoodid, mis enne esimest käivitumist olid:
Pilt
Pilt
Ning mõned näitajad:
Pilt
Pilt
Pilt

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas teet82 » 08 Okt 2017, 17:47

Pumba sisu saab 180 kraadi valesti panna.
Või kui reguleeritava rihmarattaga pump, siis võlli otsast ei tohi seda flantsi ära tõmmata, ei saa õigest tagasi enam. Juhul kui vahetasid sisendvõlli ja oli sellist tüüpi pump.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 08 Okt 2017, 18:04

teet82 kirjutas:Pumba sisu saab 180 kraadi valesti panna.
Või kui reguleeritava rihmarattaga pump, siis võlli otsast ei tohi seda flantsi ära tõmmata, ei saa õigest tagasi enam. Juhul kui vahetasid sisendvõlli ja oli sellist tüüpi pump.
Sisendvõll jäi minu vana ehk siis mittereguleeritav.
Pumba ladusin kokku selle õpetuse/video järgi:
https://www.youtube.com/watch?v=Ht-spCXFuWk&t=764s
Kuda sa kokkuladudes sellest arusaad?

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas teet82 » 08 Okt 2017, 18:21

Nukaplaati saab 180 kraadi valesti panna, tihvt peaks jääma sisendvõlli kiilusoonega ühele joonele.
Iseenesest peaks ikkagi kütust pritsima kui see valesti pandud. Äkki lihtsalt kütusekogus liiga väike ja vaja pumbakaant liigutada.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 08 Okt 2017, 18:27

teet82 kirjutas:Nukaplaati saab 180 kraadi valesti panna, tihvt peaks jääma sisendvõlli kiilusoonega ühele joonele.
Iseenesest peaks ikkagi kütust pritsima kui see valesti pandud. Äkki lihtsalt kütusekogus liiga väike ja vaja pumbakaant liigutada.
Vot vot, kokkupannes sai kindlalt jälgitud, et nukaplaadi tihvt kattuks sisendvõlli kiilusoonega :roll: .
Kummaline ongi ju see, et kütust pihustiteni jõuab- lihtsalt survet ei oska öelda, kas nüüd lahti keeratud pihustitoru vahelt peaks lausa pritsima või mitte :roll: . Pumba keskmine osa sai enda tehtud märkide järgi paika pandud nagu ta tehasest oli, küll aga vist on pumbakaane liigutamisel jumet :roll: .

astrolaab
Huviline
Postitusi: 110
Liitunud: 30 Okt 2013, 20:40
Auto: VW Passat 1,9TdiSyncro 81kw,Chevrolet Express Van 4,3L 1997
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas astrolaab » 09 Okt 2017, 20:09

Vaheta magnetklapp ära.Mul lakkas ka ükskord käivitumast ja kontrollisin kas kütet pihustitele tuleb-ja tuli aga silma järgi kogust ei ütle.Mitmes butiigis vaeveldi enne kui jälile saadi et vaevalt aasta vanune klapp jukerdab.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 09 Okt 2017, 20:36

astrolaab kirjutas:Vaheta magnetklapp ära.Mul lakkas ka ükskord käivitumast ja kontrollisin kas kütet pihustitele tuleb-ja tuli aga silma järgi kogust ei ütle.Mitmes butiigis vaeveldi enne kui jälile saadi et vaevalt aasta vanune klapp jukerdab.
Magnetklapi vahetust proovitud, ei miskit- mõlemit kontrollitud ning toimivad nii nagu peavad.
Täna proovisin pumbakaant liigutada, ei miskit. Liigutasin ka pumpa ennast tiba hilisemaks/varasemaks, ei miskit. Tagasivoolukaudu vaakumpumbaga kütust pumbatud ning ei ainsatki õhumulli pole, pumpa tuleb ka kenasti kütust peale filtrist. Pihustitoru mutreid õrnalt avades ja starteriga mootorit ringi ajades märgab kõigi nelja pihusti ümbrust. Kõik kaitsmed on ülekontrollitud, kapoti all ajukarbis releesid kontrollitud- kõik peaksid nagu toimima. Arvutiga vaatasin ka täna jälle veakoode- mitte ainsatki pole. Süüdet keerates süttivad kõik märgutuled nii nagu peavad ning kustuvad. Kontrollisin ka järjekordselt hammasrihma märgid üle- kõik kattuvad :crazy: . Täna käima käiates oli vahepeal sellist imelikku blump blump blump heli kuulda mootorist, täpselt nagu kaevupump tõmbaks õhku vahele.
Lihtsalt uitmõtteid vähe- äkki too kord kui raua puruga vana kõrgsurvepumba kinni tõmbas ning võlli ära lõhkus, tegi haiget ka väntvõlli ''käbile''?
Pihustid ise ülipeeniksest rauapurust umbe läinud?
Enda mõtted hakkavad juba otsa saama ning ei oska miskit enam eriti kontrollida :crazy: .

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas teet82 » 09 Okt 2017, 21:06

Kütust peaks ikkagi pritsima torusid lahti keerates kui pump ringi käib, hammasrihma märgid jne. ei tohiks asjasse puutuda.
Ehk siis viga arvatavasti pumbas endas. Oli sarnane juhus hiljuti BMW pumbaga peale tihendite vahetust, lihtsalt ei hakanud lööma pärast kokku panemist. Võtsin uuesti lahti ja ainuke kahtlane asi oli, et see sama seib oli pesast väljas külje peal. See või muidugi ka uuesti lahti võttes paigast minna, aga igal juhul oli tagasi kokku pannes korras kõik.
Pumbakaane "tihvt" pole pesas seal rõnga sees, see vist oleks liiga lihtne viga?
Mõned väidavad, et erinevatel pumpadel võib olla erinevusi võllide pikkuses jne., äkki lihtsalt ei sobi kokku seal midagi.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 09 Okt 2017, 22:21

teet82 kirjutas:Kütust peaks ikkagi pritsima torusid lahti keerates kui pump ringi käib, hammasrihma märgid jne. ei tohiks asjasse puutuda.
Ehk siis viga arvatavasti pumbas endas. Oli sarnane juhus hiljuti BMW pumbaga peale tihendite vahetust, lihtsalt ei hakanud lööma pärast kokku panemist. Võtsin uuesti lahti ja ainuke kahtlane asi oli, et see sama seib oli pesast väljas külje peal. See või muidugi ka uuesti lahti võttes paigast minna, aga igal juhul oli tagasi kokku pannes korras kõik.
Pumbakaane "tihvt" pole pesas seal rõnga sees, see vist oleks liiga lihtne viga?
Mõned väidavad, et erinevatel pumpadel võib olla erinevusi võllide pikkuses jne., äkki lihtsalt ei sobi kokku seal midagi.
Noo vot, seda olen isegi mõelnud, et peaks panema nagu pritsist sealt :roll: . Ega vist homme muud ei üle ei jäägi, kui korra võtta pumbapea maha ja vaadata seda tihvti ja rõnga klappimist ning kui need ka on paigas, siis tuleb pump uuesti maha võtta.
Pumpa sai peale kokkulappimist ringi aetud ilma pumpapeata ning tsekatud siseelu- kõik nagu toimis ja liikus nii nagu peab :roll: .
Uurisin ka seda pumba teemat ning vähemalt netist on silmajäänud, et pumba üld mehaaniline pool neil sama, kui mõlemad pumbad on 10mm. 11mm ja 12mm siis juba erinevused.
Vahva on siin kommuunis see, et pädevaid diislimehi peaks kamaluga olema aga miskipärast tehnilistel teemadel võetakse suht vähe sõna- neid 81kw pille peaks olema kamaluga legoks võetud ja näpitud olema. Ju siis kõigil käed-jalad tööd täis ning netis kolamise eest keegi ju reaalselt cash-i välja ei käi :mrgreen: .

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 09 Okt 2017, 22:29

Ei tea kui paljud ise pumpa laiali on võtnud ja selle hingeeluga täpsemalt kursis, rääkimata mitme peale ühe kokku ehitamisest. :D Ise oskan vaid ka niipalju targutada, et kütet pritsib toru vahelt üsna hästi kui küte üleval. Samuti kahtlustaks ikkagi pumpa kui peale selle kokku lappamist jama pihta hakkas. Hea lihtne soovitus proovida teise pumbaga aga kuna ise olen vahetanud siis tean, et ei ole nii väga lihtne see vahetus, et esmajärjekorras asuks teise mootori pealt maha kiskuma ja pärast tagasi toppima. :) Kui lähemal asuksid siis saaks pakkuda prooviks pumpa millega vähemalt mootor käis, ei tea siiani kindlalt, et pump pekkis oli aga peale selle vahetust asi paranes (enne suitses ja kui käivitamisel lasid võtme peale seda lahti kui esimene silinder lubas siis jäi paari silindriga tööle).

astrolaab
Huviline
Postitusi: 110
Liitunud: 30 Okt 2013, 20:40
Auto: VW Passat 1,9TdiSyncro 81kw,Chevrolet Express Van 4,3L 1997
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas astrolaab » 12 Okt 2017, 18:37

Vahva on siin kommuunis see, et pädevaid diislimehi peaks kamaluga olema aga miskipärast tehnilistel teemadel võetakse suht vähe sõna- neid 81kw pille peaks olema kamaluga legoks võetud ja näpitud olema. Ju siis kõigil käed-jalad tööd täis ning netis kolamise eest keegi ju reaalselt cash-i välja ei käi :mrgreen: .
On jah vahva,mul paar aastat tagasi olid(ja on praegugi)probleemid et soojalt ei jaksa minna ja turbo ei spooli üles ning läheb kiirendades limpi.Otsisin kah siit abi kuna ei pea volkari kapotiall kaevamist kvaliteet ajaks.Siis küsisin et kes tahab asja uurida ja korda teha.Ei leidunud ühtegi spetsialisti ning netiremondiks asi jäigi.Linna vahel saab ära liigeldud ja maanteel kah kui ei ürita möödasõitu teha.Kui täitsa ära lõpeb siis lükkan kuhugi auku täiteks.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Vw Passat B5 1.9 81kW(AFN) mitte käivitumine

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 24 Okt 2017, 23:14

Niih, kõik imevigurid said selle minu kokkulaotud hübriidpumbaga tehtud aga noo mina sealt survet kätte ei saanud :x . Ei oskagi nüüd öelda, mis tal siis häda on- mõned tegijamad ei osanud ka nõu anda ning demonteering ja katsetus pea samas hinnaklassis kui teine kasutatud kõrgsurvepump. Nõndaks sai kasutaja aht käest ostetud järgmine õige koodiga pump hangitud, uued tihendid sisse ja kokkulaotud. Kolmanda käivitustsükli ajal ärkas ellu ning sai parem kui varem :thumbup: .
Niiet minu poolest võib teema lukku panna- kui kellegil miskit osa pumbasisust/korpusest vaja, siis võib küsida (kaks pumpa osadena)!

Vasta

Mine “Diislid”