1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 19 Mai 2018, 20:39

Tere foorumirahvas !

Sain soetatud endale esimene diisel mootoriga Golf 3 1.9 47 kW. Nokitsemist masina kallal jagub :) Esimesena tahan teha mootori korda ja hakkasin pusima eelsüütega. Nimelt eelsüüteküünaldele voolu peale ei tule ! Ja mootor käima ei lähe. Läheb kui otse aku pluss klemmilt juhtmega küünaldele voolu anda. ( Sellel mootoril peaks eelsüüde iga ilmaga tööle minema. Ei ole oluline kui soe , külm väljas on. ) Armatuuris süüte tuluke ilusti põleb / kustub. Relee teeb plõksu sisse / välja. Kaitse on korras. Testriga mõõtes aku miinus klemmilt ja süütejuhtme vahel on pinge 0 V. Vastupidi aku pluss klemmi ja süütejuhtme vahel on 12 V pinge püsivalt olemas. Isegi kui süüde välja keerata. Võtsin ka termostaadil pistiku tagant. Mis poolusega pinge peab olema juhtmel mis läheb eelsüüte küünalde peale ? Eeldan , et pluss 12 V. Kui nii , siis on võimalik süütesüsteemis lühis. Oskate veidi hüva nõu anda. kuidas asi töötama peab Mida kuidas veel kontrollida ?

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 19 Mai 2018, 22:06

Üle +5 kraadi mu teada eelsüüteküünlaid ei kasutata- jah tuluke korraks süttib aga sama kiirelt kustub ka. Jutt siis analoogsest 1.9 47kW (ASY) mootorist- praeguste ilmadega nagu bensukas, käivitades kohe starterit ning pole mingit probleemi :roll: .

tegelane5
Huviline
Postitusi: 168
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 10 korda

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas tegelane5 » 19 Mai 2018, 22:28

Siksaator kirjutas:
19 Mai 2018, 22:06
Üle +5 kraadi mu teada eelsüüteküünlaid ei kasutata- jah tuluke korraks süttib aga sama kiirelt kustub ka. Jutt siis analoogsest 1.9 47kW (ASY) mootorist- praeguste ilmadega nagu bensukas, käivitades kohe starterit ning pole mingit probleemi :roll: .
Sul siis väga hea kone, see et üle +5 küünlaid vaja pole kehtib otsepritse diislite kohta muidu. Endal ühe vanakooli diisliga oli lihtsam isegi tankimiseks seisma jättes, pärast ikkagi küünlaid anda.
Teema algatajale, testriga alati ei saa õiget näitu kuna see tarbib väga vähe voolu. Parem oleks kontrolllambiga mõõta, eriti juhul kui mingisugused anomaaliad on. Ja see relee lülitab jep +i küünaldele.

kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 20 Mai 2018, 06:45

Pilt
www.upload.ee/files/8459064/32968612_16 ... n.jpg.html

Lisasin pildi mootorist. Ehk saab pildi järgi aru mis mootor see on ? Vanas dokumentis igaljuhul oli kirjas mootorikood 1y. Kui mootor on vähemalt 5 minutit töödanud siis läheb ilma eelsüüteta käima. Esimest käivitust ilma ei saa. Pole oluline kui palju soojakraade õues on. Võtan ka kontroll lambi endale abiks. Päevapeale peaksin saama sama mootoriga doonori. Loodan , et seal korras see süsteem.

kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 20 Mai 2018, 18:32

Eelsüüde töötab ! Viga oli relees. Küünlaid kontrollida ei õnnestunud. käivtades viskab tagant veidi tahma. Kas see on normaalne? Või vajab miskit kuskilt timmimis ? Nüüd ees mootoripatjade ja käigukasti vahetus. Rooli osad ja puksid samuti.

Kasutaja avatar
TanelP
Huviline
Postitusi: 1341
Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
Asukoht: Märjamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas TanelP » 20 Mai 2018, 23:34

Kohvi on mootor siis, see peab ilma eelsüütetagi käivituma.
you know you are doing something right when the haters come out.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas GTI » 21 Mai 2018, 08:14

kristo23 kirjutas:
20 Mai 2018, 18:32
Eelsüüde töötab ! Viga oli relees. Küünlaid kontrollida ei õnnestunud. käivtades viskab tagant veidi tahma. Kas see on normaalne? Või vajab miskit kuskilt timmimist ? Nüüd ees mootoripatjade ja käigukasti vahetus. Rooli osad ja puksid samuti.
Sõida paar päeva lõõrid ilusti puhtaks - peale esimest käivitust ilmuva tahma järgi on ennatlik teha järeldusi mootori kohvistumise kohta.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 21 Mai 2018, 17:16

Arvan samuti, et mootor tuleb uuesti sisse sõita. Ikkagi pikalt seisnud. Relee jälle ei tööta. Otse pesast ühandades on vool olemas. Relee lülitus vool olemas. Kahtlustan lühises küünalt mis releesid lõhub. Nagu ma aru saan tuleb küünalde vahetamiseks mootoririhm, rihma ratas ja ees kobakas mille nimetust ma ei tea maha võtta ?

fo1l
Huviline
Postitusi: 201
Liitunud: 31 Dets 2013, 14:12
Telefon: 5 üks 3 üks üks 75
Auto: OPEL ja 2xGOLF 2 ja T3
Asukoht: Pärnu-Karksi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas fo1l » 21 Mai 2018, 20:31

Kui ma ei eksi, siis kuidagi jebides saab ilma pumpa eemaldamata ka eelsüüte küünlad vahetatud. Aga võin eksida.
Germo

kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 21 Mai 2018, 21:05

Võibolla saab kui pumba küljest eemaldada tühikäigu mootor. ( Lühikese trossiga silindri kujuline )

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 22 Mai 2018, 20:00

kristo23 kirjutas:
21 Mai 2018, 21:05
Võibolla saab kui pumba küljest eemaldada tühikäigu mootor. ( Lühikese trossiga silindri kujuline )
Just nii, too eest ära ja peaks pumba taga olevad küünlad kättesaama küll.

kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 26 Mai 2018, 08:21

Kas käigukasti võib bensiiniga läbi loputada ?

tegelane5
Huviline
Postitusi: 168
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 10 korda

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas tegelane5 » 26 Mai 2018, 13:40

Beno, eriti praeguste ilmadega on minumeelest liiga tuleohtlik. Kui üldse loputada siis parem diisliga.
Kes tänasid kasutajat tegelane5 selle postituse eest:
kristo23

kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 01 Juul 2018, 09:32

kristo23 kirjutas:
21 Mai 2018, 17:16
Relee jälle ei tööta. Otse pesast ühandades on vool olemas. Relee lülitus vool olemas. Kahtlustan lühises küünalt mis releesid lõhub.
Eelsüüteküünlad vahetasin ära. Üks oli vigane. Ikka on mingi jama sees. Ühe releega saab ühe käivituse teha. Ja aru ei saa kus viga on.

kristo23 kirjutas:
21 Mai 2018, 17:16
Kas käigukasti võib bensiiniga läbi loputada ?
Ei soovita. Ainult juhul kui kast pulkateks võtta võib kõik detailid bensiiniga läbi pesta.

kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 07 Juul 2018, 07:21

Kui palju mootorisse õli peab sisse panema ? Kallasin 5 L sisse ja varda ots on kergelt õline ?

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas GTI » 07 Juul 2018, 16:32

kristo23 kirjutas:
07 Juul 2018, 07:21
Kui palju mootorisse õli peab sisse panema ? Kallasin 5 L sisse ja varda ots on kergelt õline ?
Vaata kas õlipunn ikka on all. :)
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 07 Juul 2018, 22:22

GTI kirjutas:
07 Juul 2018, 16:32
kristo23 kirjutas:
07 Juul 2018, 07:21
Kui palju mootorisse õli peab sisse panema ? Kallasin 5 L sisse ja varda ots on kergelt õline ?
Vaata kas õlipunn ikka on all. :)

:) On küll.

Võib küll tahta 1 L juurde. Kallasin filtrisse pea liitri. ülejäänu liitrid mootorisse. Lisan esialgu 0,5 juurde.

kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 13 Juul 2018, 23:17

Täna sain autoga ülevaatusel käidud. Läbis puhtalt. Kuid ilmnes mootoris viga. Tuure andes hakkas puterdama ja tagant tahma viskama. Siiski näit saadi kätte. Esimese käiguga kohalt minnes aega ajalt ei taha edasi minna. Tuurid langevad ja gaasi vajutades edasi ei liigu. Lühikese aja jooksul normaliseerub. Mingi hetk hakkab jama uuesti pihta. Vaakum voolikud üle kontrollitud. Hakkasin siis kohapeal natu tuuritama nagu ülevaatusel tehti. Juhtus nii, et tuurid jäid põhja. Mootor välja ei lülitunud. Jäi seisma veidi aja pärast kui aku klemmi maha võtsin. Tahma oli terve küla täis. Korralikud nõgi laigud summuti ja mootori all. Tossu oli ikka korralikult. Tossu tuli ka kapoti alt. Ei tea küll kus kohast. Lasin mootoril jahtuda veidi aega ja käivitasin uuesti. Tuure peale ei jäänud. Tagant ajas hallikat ja musta suitsu välja. Lülitasin mootori uuesti välja.Lasin veel seista veidi aega. Hiljem käivitades asi nagu normaalne. Vaatan tahomeeter ei tööta. Antsin kergelt tuure peal nii umbes 2000 pööret. tahomeeter hakkas tööle ja samal hetkel mootor puterdama. lühikese ajajooksul pöörded normliseerusid. Läksin proovisõidule ja nagu polekski midagi juhtunud. Sõita kannatas. Mis jama see niisugune olla võis ?

kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 21 Juul 2018, 10:17

Eelsüütest niipalju, et ei leidnud viga üles. Vedasin uued juhtmed ja lüliti vahele. Akust releele uued juhtmed ja akust eelsüüte küünaldeni uue juhtme. Töötab väga hästi. MIllalgi kui nokitsemise lihvimise isu peale tuleb proovin eelsüüte süütelukuga siduda, et lülitist lahti saada. Pole veel uurinud kas see võimalik. Auto on nüüd nädal ringi sõitnud. Uusi probleeme pole. Peale vilina mis peale käivitamis hetkeks sisse tuleb. Puterdab, Kuid teeb seda harvemini. Soovitati rihma rattad üle vaadata. Kas miski viskab loksub. Esialgsel vaatusel ei täheldanud mingit viskamist loksumist. Eks vaatan veel korralikumalt üle. Kodus lihtsam asjaga edasi tegeleda. See kui tuurid peale jäid ja hirmsalt tossama läks oli üleliigse õli probleem. Rohkem seda juhtund ei ole. Otsin vigu edasi.

kristo23
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Nov 2009, 13:51
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

1.9 47 kW ( 1y ) eelsüüde

Lugemata postitus Postitas kristo23 » 22 Juul 2018, 22:22

Sain pöörded paika lõpuks. Kuid tümme on kadunud ?

Vasta

Mine “Diislid”