Vanakooli el. tdi kütusepump

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
TanelP
Huviline
Postitusi: 1341
Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
Asukoht: Märjamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas TanelP » 05 Nov 2018, 15:22

Uurin et kas näiteks 81kw Sharani kõrgsurvepumba saaks ilma ajuta tööle korralikult? Gaasipedaali alla tuleks reostaat paigaldada ilmselt, aga mis šansid üldse oleks sellisel ettevõtmisel. Autoks on VW Caddy mk1 ja hetkel 66kw tdi mootor 55kw td pumbaga, millel trossiga gaasihoob. Hoova vahelt lekib diislit ja kuskilt veel. Sooviks üldse trossist ja hoovast vabaneda. Muu elektroonika mootorilt samuti eemaldatud. Kes toimiva lahenduseni aitab jõuda, premeerin mõne kuuspakiga ;-)
you know you are doing something right when the haters come out.

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas ryan » 06 Nov 2018, 09:31

Seda ei tea kahjuks .
Aga ma siin uurin vastu , et kas 81 kw mootori saab ilusti käima 55kw pumbaga , läheks see edasi ka ?
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

fomoco
Huviline
Postitusi: 246
Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
Telefon: 5I9I26II
Auto: Alhambra
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas fomoco » 06 Nov 2018, 09:42

Aju ja juhtmekomplekti paigaldamine käib üle jõu, kuid mingi hüper-super pumba ja turbo juhtimise süsteemi ehitamine on käpas?

Kasutaja avatar
TanelP
Huviline
Postitusi: 1341
Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
Asukoht: Märjamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas TanelP » 06 Nov 2018, 11:05

ryan kirjutas:
06 Nov 2018, 09:31
Seda ei tea kahjuks .
Aga ma siin uurin vastu , et kas 81 kw mootori saab ilusti käima 55kw pumbaga , läheks see edasi ka ?
66kw 1z peal astub küll vägevalt edasi ;-)
you know you are doing something right when the haters come out.

Kasutaja avatar
TanelP
Huviline
Postitusi: 1341
Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
Asukoht: Märjamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas TanelP » 06 Nov 2018, 11:11

fomoco kirjutas:
06 Nov 2018, 09:42
Aju ja juhtmekomplekti paigaldamine käib üle jõu, kuid mingi hüper-super pumba ja turbo juhtimise süsteemi ehitamine on käpas?
Kellel käpas, sul we? Mul ei ole käpas ma uuringi kuidas saaks uuemaid komponente retrofittida. Ma ei poolda seda elektroonilist jama, seepärast uuringi. Ei pea kohe sarkasmiga näkku peksma. Alati saab lihtsamalt läbi ala pump remonti, aga miks mitte midagi ägedat aretada?
you know you are doing something right when the haters come out.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 06 Nov 2018, 12:14

Olen üsna kindel, et lihtsam variant oleks õige aju paigaldada. Pumba juhtimiseks ise süsteemi ehitamine on ikka nagu jalgratta leiutamine, on ju vaja nii küttekogust, pritsehetke ja mida kõike veel juhtida. :) Ise olles elektriga pigem sinapeal (vajaliku süsteemi küll ei oskaks pumba juhtimiseks teha) siis aju paigaldamine ei ole nagu midagi rasket, korrektsuse huvides võiks juhtmestiku parajaks teha ja üleliigse välja visata aga hakkab ka lihtsalt juhtmestik autopeale visates tööle, õigetele juhtmetele toited-massid peale, immo välja ja toimib. :)

Kasutaja avatar
TanelP
Huviline
Postitusi: 1341
Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
Asukoht: Märjamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas TanelP » 06 Nov 2018, 14:42

J.Aru kirjutas:
06 Nov 2018, 12:14
Olen üsna kindel, et lihtsam variant oleks õige aju paigaldada. Pumba juhtimiseks ise süsteemi ehitamine on ikka nagu jalgratta leiutamine, on ju vaja nii küttekogust, pritsehetke ja mida kõike veel juhtida. :) Ise olles elektriga pigem sinapeal (vajaliku süsteemi küll ei oskaks pumba juhtimiseks teha) siis aju paigaldamine ei ole nagu midagi rasket, korrektsuse huvides võiks juhtmestiku parajaks teha ja üleliigse välja visata aga hakkab ka lihtsalt juhtmestik autopeale visates tööle, õigetele juhtmetele toited-massid peale, immo välja ja toimib. :)
Jaaaaa.. Ma täitsa usun. Lootsin et ei pea paigaldama igasugu maf-e ja n75-te ja muud taolist JURA. :-D Siis tuleks kogu auto juhtmestik ikkagi välja vahetada, ma ei tea mis kellaplokist saab. Caddyl CE1 elekter peal. Ma pole ka leidnud Eestist kedagi kes mtdi pumpasid ehitaks. A la 11mm plunseriga (tdi) pumba mehaaniliselt toimima.
Asja eesmärk ikkagi suurem jõulisa saada aga ilma (olulise) elektroonikata.
you know you are doing something right when the haters come out.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 06 Nov 2018, 14:55

TanelP kirjutas:
06 Nov 2018, 14:42
Jaaaaa.. Ma täitsa usun. Lootsin et ei pea paigaldama igasugu maf-e ja n75-te ja muud taolist JURA. :-D Siis tuleks kogu auto juhtmestik ikkagi välja vahetada, ma ei tea mis kellaplokist saab. Caddyl CE1 elekter peal. Ma pole ka leidnud Eestist kedagi kes mtdi pumpasid ehitaks. A la 11mm plunseriga (tdi) pumba mehaaniliselt toimima.
Asja eesmärk ikkagi suurem jõulisa saada aga ilma (olulise) elektroonikata.
Kui üldse tahta suuremast elektroonikast loobuda siis vist ikkagi kõige lihtsam oleks kõrgsurve pump mehaaniliseks teha.
Seda nüüd küll ei usu, et lihtsam tervet auto juhtmestiku vahetada on kui mootori juhtmestiku vana salongijuhtmestikuga ristata. Hetkel ei viitsi küll skeemi uurida aga hetkel ei tulegi kohe pähe, mis peale aju toidete ja masside mootori tööks hädavajalik oleks. Ok, näiteks gaasipedaal jääb mootorijuhtmestikust salongipoole aga seda juba lihtne ühendada. Genekast saab vast väljavõtte tahho jaoks teha (või kasutada näiteks väntvõlli anduri signaali kuidagi, pole komponendi tasemel nii pädev kaasa rääkima, et kuidas ja kas saaks teha), õlirõhk ikka mehaaniline lüliti ja temp anduriga vast ka miskit välja mõtleb (eeldatavasti juba praegugi need asjad tehtud).

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas ryan » 06 Nov 2018, 16:30

Mind huvitaks ka just selline ilma elektroonikata värk , mul golf 3 on aaz mootoriga , nii edasi ikka ei astu kui 81 kw .
Aga mul on üle üks 81 kw mootor ja kast , võiks need üle käia ja aaz pumba ja turbo külge lüüa .

Sest pump on aazil kap.rem läbinud , ei leki ja turbo sai ka välja vahetatud . Need oleks kohe võtta .
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3371
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 805 korda
Tänatud: 131 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 06 Nov 2018, 16:46

TanelP kirjutas:
06 Nov 2018, 14:42
J.Aru kirjutas:
06 Nov 2018, 12:14
Olen üsna kindel, et lihtsam variant oleks õige aju paigaldada. Pumba juhtimiseks ise süsteemi ehitamine on ikka nagu jalgratta leiutamine, on ju vaja nii küttekogust, pritsehetke ja mida kõike veel juhtida. :) Ise olles elektriga pigem sinapeal (vajaliku süsteemi küll ei oskaks pumba juhtimiseks teha) siis aju paigaldamine ei ole nagu midagi rasket, korrektsuse huvides võiks juhtmestiku parajaks teha ja üleliigse välja visata aga hakkab ka lihtsalt juhtmestik autopeale visates tööle, õigetele juhtmetele toited-massid peale, immo välja ja toimib. :)
Jaaaaa.. Ma täitsa usun. Lootsin et ei pea paigaldama igasugu maf-e ja n75-te ja muud taolist JURA. :-D Siis tuleks kogu auto juhtmestik ikkagi välja vahetada, ma ei tea mis kellaplokist saab. Caddyl CE1 elekter peal. Ma pole ka leidnud Eestist kedagi kes mtdi pumpasid ehitaks. A la 11mm plunseriga (tdi) pumba mehaaniliselt toimima.
Asja eesmärk ikkagi suurem jõulisa saada aga ilma (olulise) elektroonikata.
Karla diislikeskusest ei ole uurinud? Muidugi raha tassid sinna niipalju, et parem juba bensukaks ehitada! :D
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

fomoco
Huviline
Postitusi: 246
Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
Telefon: 5I9I26II
Auto: Alhambra
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas fomoco » 06 Nov 2018, 20:49

81kw mootori teebki võimsaks tema pump, pihustid ja turbo, millel on muutuv geomeetria.
Kui sinna paned teise turbo, pihustid ja pumba, siis ta enam ei ole 81kw.
Geomeetriat peab juhtima ajust, seda ei saa lihtsalt niisama trossiga siduda gaasipedaali külge.
Kõige mõistlikum oleks kogu komplekt ümber tõsta mõnelt teiselt autolt.

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3371
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 805 korda
Tänatud: 131 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 06 Nov 2018, 21:34

Raksigolf alles ehitas 81kw mootori ce2 või ce1 juhtmestikuga kokku.
Isiklikult ma küll ei viitsiks! :D
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

RAKSIGOLF
Klubiline
Postitusi: 318
Liitunud: 10 Aug 2014, 22:09
Asukoht: Laagri
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 14 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas RAKSIGOLF » 06 Nov 2018, 21:56

MustVälk kirjutas:
06 Nov 2018, 21:34
Raksigolf alles ehitas 81kw mootori ce2 või ce1 juhtmestikuga kokku.
Isiklikult ma küll ei viitsiks! :D


Nii tervist ka minu poolt.


Juhtmestikuga mina midagi ei ehitanud ega kokku ei viinud teisega. Tõstsin kogu tehnika, koos juhtmestiku ja ajuga toledo pealt 1:1 ringi.

Sa vist mõtled seda minu spidoploki saagat, kuna mul endal on ce2 juhtmestik ( spido plokk, ühe pistikuga), aga külge läks vana tüübi ce1 spido plokk( kahe pistikuga), kuna seda oli kergem mfa-ga kokku viia, siis seal sai jh nähtud vaeva et saada asjad tööle.


Raks
Olen sõltlane, Golfi sõltlane. !!!

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas ryan » 08 Nov 2018, 15:32

No jah , leida doonor ei ole lihtne .
Tänaseks on kõik juba emexis .

AAZ-il on veel kast hirmus aeglane , selle kiiremaks saaks oleks ka pool võitu .
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

fomoco
Huviline
Postitusi: 246
Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
Telefon: 5I9I26II
Auto: Alhambra
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas fomoco » 08 Nov 2018, 17:23

Doonorit on lihtne leida, kui raha on.
Mul on üks seat alhambra, 81kw tdi millel lagunes automaatkast.
Mootori eest sooviks 200 eur ja kaasa võid võtta kõik, mille vajadust suudad ãra põhjendada.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 08 Nov 2018, 22:10

Vana teema ,kui tahta 66 Kw. diisli kõrgsurve pumpa teha mehaaniliseks. MustVälk ja J.Aru. Olete foorumis olnud nagu ,, veteranid,, Kaevake siis arhiivist minu selle teemaline tekst lahti. Tonis 2. Pildid ja seletus ka juures. Elektroonika vaba k surve pump ja mootor ilma ajuta.

Kasutaja avatar
TanelP
Huviline
Postitusi: 1341
Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
Asukoht: Märjamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas TanelP » 18 Nov 2018, 11:24

fomoco kirjutas:
08 Nov 2018, 17:23
Doonorit on lihtne leida, kui raha on.
Mul on üks seat alhambra, 81kw tdi millel lagunes automaatkast.
Mootori eest sooviks 200 eur ja kaasa võid võtta kõik, mille vajadust suudad ãra põhjendada.
Mootorit ennast pole vaja, mul kap remonditud tdi vahel juba.
you know you are doing something right when the haters come out.

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 60 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas ryan » 19 Nov 2018, 00:46

Ja mis pump?
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

Kasutaja avatar
TanelP
Huviline
Postitusi: 1341
Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
Asukoht: Märjamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas TanelP » 19 Nov 2018, 23:10

ryan kirjutas:
19 Nov 2018, 00:46
Ja mis pump?
Pump hetkel 55kw aaz oma.
you know you are doing something right when the haters come out.

Kkuimets
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 07 Sept 2022, 20:42
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas Kkuimets » 11 Sept 2022, 02:24

On keegi targemaks saanud, kas 1.9tdi 81kw saab 1.9td aaz pumbaga sõitma?

jaanus5376
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 26 Dets 2012, 23:09
Telefon: 53570543
Auto: Vw Golf MK3, Vw T3 caravelle
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas jaanus5376 » 11 Sept 2022, 18:10

Just sai ühel T4 transportreril mootorit vahetatud, kuna 1.9td 50kw mootorit korralikku võtta polnud, siis panin Golf 3 1.9tdi 66kw mootori mehhaanilise pumbaga peale. Töötab ilusti, ei ole mingit probleemi. Ega see 81kw nii teistmoodi ka nüüd pole.
Viimati muutis jaanus5376, 11 Sept 2022, 18:15, muudetud 1 kord kokku.

tegelane5
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 10 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas tegelane5 » 13 Sept 2022, 17:31

jaanus5376 kirjutas:
11 Sept 2022, 18:10
Just sai ühel T4 transportreril mootorit vahetatud, kuna 1.9td 50kw mootorit korralikku võtta polnud, siis panin Golf 3 1.9tdi 66kw mootori mehhaanilise pumbaga peale. Töötab ilusti, ei ole mingit probleemi. Ega see 81kw nii teistmoodi ka nüüd pole.
Kui palju sellise mehhpumbaga variant töötamisel erineb tavalisest TDist? Tühikäigul laamendab ja lärmab rohkem? Midagi 2,5D T3 Transiti taolist?

jaanus5376
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 26 Dets 2012, 23:09
Telefon: 53570543
Auto: Vw Golf MK3, Vw T3 caravelle
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas jaanus5376 » 13 Sept 2022, 18:21

Ei ütleks küll, et väga palju erineb TDi variandist. Süüde sai ilusti paika ja töötab ikka üsna vaikselt.

twist
Huviline
Postitusi: 390
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 62 korda

Vanakooli el. tdi kütusepump

Lugemata postitus Postitas twist » 13 Sept 2022, 22:38

tegelane5 kirjutas:
13 Sept 2022, 17:31
jaanus5376 kirjutas:
11 Sept 2022, 18:10
Just sai ühel T4 transportreril mootorit vahetatud, kuna 1.9td 50kw mootorit korralikku võtta polnud, siis panin Golf 3 1.9tdi 66kw mootori mehhaanilise pumbaga peale. Töötab ilusti, ei ole mingit probleemi. Ega see 81kw nii teistmoodi ka nüüd pole.
Kui palju sellise mehhpumbaga variant töötamisel erineb tavalisest TDist? Tühikäigul laamendab ja lärmab rohkem? Midagi 2,5D T3 Transiti taolist?
Kui eelkambriga diislil süüdet väga teravaks pole keeratud, siis on see pigem natuke vaiksem kui algusaegade TDI. Põhjus pihusti avanemisrõhus. TDI-l see 180-220 bar, eelkambriga diislil 130-155.

Vasta

Mine “Diislid”