2.0 tdi 125kw - jahutusvedeliku anomaalia

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Mauks
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 02 Okt 2010, 12:23
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2.0 tdi 125kw - jahutusvedeliku anomaalia

Lugemata postitus Postitas Mauks » 20 Jaan 2019, 19:54

Hei!

Oleks hädasti vaja teie nõu või kogemusi antud teemaga.
Masinaks 2008a Volkswagen Touran - 2.0 tdi 125kw

Probleem järgmine, kestnud nüüdseks nii poolteist kuud.
Kui auto pikka aega seisnud siis käivitades lööb häiresse - "check coolant". Olen alati masina koheselt seisma jätnud ning kapoti lahti löönud.
Tase siis reeglina sutsukene alla normi, paisupaagi korki lahti keerates aga tõuseb jahutusvedeliku tase kohe normi ning probleemi pole enam.
Olen ühe korra ka juurde kalland kuid probleem endiselt alles. Kui auto üle 8h ei seisa siis seda probleemi ei teki. Jahutusvedeliku tase tõuseb alati sama tasemeni tagasi, kus ta koguaeg olnud on - Max ja Min keskele.

Täna tekkis aga hoopis uus probleem. Olin Tln-Trt maanteel kui lõi jahutusvedeliku tule järsku põlema - "check coolant". Esimest korda tekkis sõiduajal taoline mure ning sõidetud oli nii 2 tundi selleks ajaks.
Jäin koheselt seisma ning kapoti all vaatas mulle vastu paisupaak, milles oli üsna vähe jahutusvedelikku. Keerasin korgi lahti ning tase tõusis normi piiresse tagasi. Panin igaks petteks sutsu jahutusvedelikku juurde.

On kellegil teisel ka taolist janti olnud?
Jahutusvedeliku tase on alati olnud ühe ja sama kohapeal, küll aga nende anomaaliate korral on tase langend ja kui paisupaagi kork lahti keerata siis taastub normaal olukord.

Loodan väga, et keegi oskab mind aidata selle murega....

Mauks
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 02 Okt 2010, 12:23
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2.0 tdi 125kw - jahutusvedeliku anomaalia

Lugemata postitus Postitas Mauks » 20 Jaan 2019, 20:01

Lisaks veel -
Mootori temp. ei kõigu
Mootor läheb ilusti soojaks
Salongis puhub samuti ilusti sooja
Õli ilus ja puhas.
Jahutusvedelik ka ilus puhas nagu oleks värskelt paisupaaki kallatud.

Ehk siis - mitte ühtegi muret pole mis viitaks, et midagi väga halvasti võiks olla.

anonymous2
Klubiline
Postitusi: 817
Liitunud: 28 Okt 2013, 08:09
Auto: Vw Passat Alltrack 4Motion 2014
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Tänanud: 114 korda
Tänatud: 55 korda

2.0 tdi 125kw - jahutusvedeliku anomaalia

Lugemata postitus Postitas anonymous2 » 20 Jaan 2019, 20:07

Mul endisel olid samad probleemid.(alguses sama kis sul ja lõpuks hakkas ka kadu tekkima). ÜV-l küsiti kohe ega jahutusvedelik ei kao ja siit edasi ma ei räägi.
"When I die, bury me face down so the world can kiss my ass."

Mauks
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 02 Okt 2010, 12:23
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2.0 tdi 125kw - jahutusvedeliku anomaalia

Lugemata postitus Postitas Mauks » 20 Jaan 2019, 20:12

anonymous2 kirjutas:
20 Jaan 2019, 20:07
Mul endisel olid samad probleemid.(alguses sama kis sul ja lõpuks hakkas ka kadu tekkima). ÜV-l küsiti kohe ega jahutusvedelik ei kao ja siit edasi ma ei räägi.
Selline vastus teeb küll veidi murelikuks :?

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

2.0 tdi 125kw - jahutusvedeliku anomaalia

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 20 Jaan 2019, 21:38

Jahutusvedelik on ju koguaeg kerge rõhu all ja kui korgi maha keerad, vabastad süsteemi rõhu alt. Jahutus peabki olema rõhu all, et süsteem toimiks.

Petzo
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
Telefon: 55596240
Auto: Golf II
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

2.0 tdi 125kw - jahutusvedeliku anomaalia

Lugemata postitus Postitas Petzo » 20 Jaan 2019, 22:03

Jahutusvedelik ei pea langema alla etteantud taseme ja hãirekella lööma.
Rait.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

2.0 tdi 125kw - jahutusvedeliku anomaalia

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 20 Jaan 2019, 22:24

Petzo kirjutas:
20 Jaan 2019, 22:03
Jahutusvedelik ei pea langema alla etteantud taseme ja hãirekella lööma.
Loomulikult ei pea.
Taset vaatad külma motoga ja lisad vajadusel normini. Minu point oli, et kui rõhu alt vabastad, siis tase kergelt tõuseb, mis ongi normaalne.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

2.0 tdi 125kw - jahutusvedeliku anomaalia

Lugemata postitus Postitas GTI » 21 Jaan 2019, 18:10

Külmast peast paned max. peale või veidi üle, soojal mootoril ja surve all jääb lubatu piiresse. Ega tase üle max. märgi ei hakka häiret andma. Seda kui palju vedeliku tase mängib külma ja kuuma mootori korral tuleb jälgida ja varsti tead kusmaal peab see olema et häiret ei hakkaks andma. Iseasi jah kui on ka vedeliku kadu....
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Mauks
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 02 Okt 2010, 12:23
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2.0 tdi 125kw - jahutusvedeliku anomaalia

Lugemata postitus Postitas Mauks » 06 Veebr 2019, 20:53

Teema lukku, kuna probleem sai lahendatud.
Vist ei saanud piisavalt selgitatud, aga tase oli alati normis(nii külmana kui ka töötempina). Välja arvatud juhtudel, kui auto oli pikalt seisnud või siis see üksik kord kui pika sõidu ajal häirekella andis.

Probleemiks oli siis paisupaagi kork, nii müstiline kui see ka pole. Vahetasin korgi uue vastu ja probleem kadunud, ptui ptui ptui. :D

keimo2007
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 22 Dets 2018, 08:17
Auto: VW TOURAN
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2.0 tdi 125kw - jahutusvedeliku anomaalia

Lugemata postitus Postitas keimo2007 » 25 Veebr 2019, 11:15

Ja kes satub siis veel teemat lugema siis müstilist pole midagi. Paisupaagi korgis on klapp mis avaneb teatud rõhul. Kui see klapp kinni siis ongi selline probleem kus surve õhuosas läheb niipalju suureks, et surub vedelikku süsteemi. Ja teadmiseks, et see vedelik kadus mootori lõdvikutesse, mis üleliigse surve tõttu paisusid tavalisest suuremaks. Võtsid korgi maha lasid surve alla said ka lõdvikud normaalkuju ja suuruse . Siit edasi korgiga seotult veel müstilised probleemid kui vale rõhuga klapp, klapp üldse ei hoia rõhku (läheb keema ) jne.

Vasta

Mine “Diislid”