Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: GTI, J.Aru, dellu

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 27 Jaan 2019, 15:33

Sattus minu kätte üks väga õnnetu Bora, polegi vist ühegi autoga sellist tünga saanud. Praeguseks olen paigaldanud uue turbo, vahetanud pihustitihendid, uue tembi anduri, uue õhulugeja, õlid-filtrid nipet näpet. Raha on praeguseks kulunud peaaegu samasse auku, kui auto ise maksis. Suurimaks veaks on jäänud käivitus ja minu arust ei astu masin päris nii edasi, kui peaks. Käivitudes kõrva järgi pakkudes üks silinder ei tööta ja must jookseb tagant, arvutit samal ajal taga hoides on teise pihusti näit 2.99. Mingi 30 sekundi pärast töö ühtlustub ja kaob ka suits, käib ühtlaselt, ei värise ja ei kostu ka üleliigseid klõbinaid. Sõidab täitsa kenasti, kuid tagumiku järgi ütleks, et edasi liigub väga laisalt. Soojalt on teise pihusti näit 1.8 ja teised -0.6 ringis, need vist kompenseerivad või miskit. Ainuke veakood on tembi andur, panin uue, kuid veakood jäi sama. Samas VCDSiga vaadates näitab õigeid näite ja ka kellade seier liigub loogilist rada pidi. Kuna on tembi anduri viga, lükkab ka soojalt eelsüüte küünlad järgi, kui tulukese kustumist ära ei oota, lööb alguses korra pöördeid üles.
Mis autoga edasi teha? Raha on kulunud juba omajagu, kas otsida teisele silindrile teist pihustit või võib kogu jama tulla surve puudumisest silindris. Veidi koblakas ees, mõtlesin vahepeal, et otsiks uue komplekse mootori, samas on 1000 eurosest autost saanud juba pea 2000ne ja hakkab kergelt motivatsiooni puudus tekkima.

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 27 Jaan 2019, 18:18

Võtsin veel korra klapikambrikaane maha, pihusti tihendeid vahetades ma seda ei märganud, kuid keegi on selle probleemse teise silindri pihusti juba välja vahetanud. Kood on peal sama aga tootmisaasta aasta uuem. Võtsin ka küünlad korra maha veel, voolu andes lähevad kõik kenasti punaseks. Vool tuleb ka neile kõigile peale. Nukkvõll tundub ka enam-vähem, tõukurites sissekulunud auke nagu siin mõnel on olnud ei täheldanud.

vortex
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 26 Jaan 2015, 22:17
Auto: Passat b5.5 1.9tdi 96kw
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas vortex » 27 Jaan 2019, 21:57

suure tõenäosusega see 2. pihusti sul vigane ongi. Igaks juhuks võid ju proovida ka pistikuklemmid üle painutada.

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 28 Jaan 2019, 07:59

Tänud, et keegi viitsis midagi vastata. Mõtlesin veel seda, et mida pihusti näidud sõidu ajal tegema peavad. Mul näitab see teine pihusti sõidu ajal koguaeg 2.99 mis peaks siis mitte töötavat pihustit tähendama

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 28 Jaan 2019, 19:44

ostsin uue (kasutatud) pihusti. Numbrid on pihustitel samad aga peal oleva pihusti lõpp on F ja uuel AJ. Mina koodisest ei tea, müüja väitis, et pole vahet. Eks näeb , kui saab peale

vortex
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 26 Jaan 2015, 22:17
Auto: Passat b5.5 1.9tdi 96kw
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas vortex » 28 Jaan 2019, 21:38

Loodan, et sa pole jõudnud seda veel peale panna, sest korralikult tööle see sul ei hakka. Kui õigesti mäletan, siis AJ peaks olema 74kw pihusti. Kui tahad asja toimima saada, siis otsi F koodiga pihusti, aga ole valmis ka selleks, et alles kolmas "100% töökorras pihusti" on tegelikult töökorras.

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 29 Jaan 2019, 21:10

Kuna pihusti oli juba ostetud siis sai peale proovitud. Midagi ei muutunud vist, külmkäivituse saan alles hommikul teada. Mootor käib ühtlselt, pihusti näit tühikäigul 1.5-1.8 sõites näitas vahepeal 2.99. Kõik täpselt nagu peal olnud pihustiga. Pihustipesad on ikka väga kulunud, lihvisin veel 800se paberiga neid rante maha. Ei oskagi nüüd kuidagi edasi minna, kas otsida uut kaant või komplektset mootorit. Enne seda autot üritasin üht passatit elustada, sinna kulus 700 euri tuuri ja läks lõpuks vanarauda. Bora on praeguseks läinud maksma 1700 euri tuuri, kuidagi ei taha teda vanarauda saata

teet82
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 5 korda

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas teet82 » 29 Jaan 2019, 23:02

Kui teise pihustiga jäid näidud samaks, siis tuleks mootori "raua" poolt kontrollida, mõõta kompressioon ja kontrollida nukkvõlli/tõukureid. Seda on raske seletada siin, ega nukkide tipud peavad teravad olema. Tuleks mootorit ringi ajada ja üle vaadata kõik nukid. Kui on tömbid, siis tõukurid ka lohku kulunud tavaliselt, nukkvõlli maha võtmata keeruline näha seda.
Ma ei saa täpselt aru, et mida Sa külmkäivituse probleemi all silmas pead, kas tahab pikka ketramist või lihtsalt suitseb.. Korras PD mootor käivitub muidu poolest pöördest, nii et starteri häält praktiliselt ei kuulegi. Ühel PD Passatil sai hiljuti vahetatud plokikaas vingu ajamise pärast, pihusteid oli juba proovitud vahetada väidetavalt. Äkki siis mingi mõra oli kaanes, mis lasi kütuse silindrisse või midagi sellist. Kuna ise enam arvutiga ei vaadanud seda autot, siis ei oska öelda, et millise olid pihustite näidud, aga igal juhul tossas meeletult töökotta ajades. Kas muidu ikka reguleerid pihustite käigu ka peale vahetust nagu ette nähtud?

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 30 Jaan 2019, 19:28

Külmalt käivitudes on tunne nagu üks silinder ei töötaks üldse ja must jookseb tagant seni kuni töö normaliseerub. Samal ajal on ka pihustinäit 2.99 mis peaks tähendama mitte töötamist. Pihustit vahetasin vastavalt manuaalile ja tegin selle järgi ka reguleerimise. Käimise ajal on õhupuhastis kuulda ka podinat, mis pidi viitama kulunud nukale. Olen netist otsinud kulunud nukkade pilte, mul midagi nii hullu ei paista, samas ei ole ma selles 100% kindel. Vaatasin Inglismaalt kasutatud mootoreid aga need oleks 7-8 sada koos transpordiga, veidi palju. Ostaks ainult plokikaane aga kuidas olla kindel, et selles viga? Elan nii tobedas kohas ka, pädevamad remondikohad umbes 50km kaugusel. Pole ühelgi tuttaval diisli kompressiooni mõõtjat ka, ilmselt tulebki see järgmisena tellida ja siis saaks surved üle mõõta. Igapäevaselt sõidan kaubikuga, millel 74 kw rammu ka kaalub veidi alla 2 tonni, möödasõidud ei ole probleem. Samas Boraga millel rammu rohkem ja kaalu kõvasti vähem ma möödasõidule väga ei tõtta

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 30 Jaan 2019, 21:03

Tellisin kompressiooni mõõtja ära. See peaks andma selguse survete suhtes

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 02 Veebr 2019, 23:25

Surved mõõdetud 27, 28, 28, 27 bari, need peaks ju väga head olema. Kulunud mootori ja läbi laskvad klapid saab vist sellega välistada. Mida veel saaks kontollida? Arvuti näitab ainult tembi anduri viga, P1256 - 35-10-Open or Short to Plus. Samas vcdsiga vaadates näitab õigeid tempe ja ka näidikute oma näitab õigesti. Ka soojalt hoiab küünlaid umbes 10 sekundit taga nagu oleks andur lahti ühendatud. Ma ei saa sellest veidi aru. Uus andur sai forsist ja maksis 20 euri, vast ei ole kõige odavam. Mõlemad andurid teevad sama asja seega ei saa viga vist neis olla. Kas saab olla, et keegi on midagi softiga teinud ja seepärast hoiab küünlaid koguaeg järel?

12345
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 03 Veebr 2019, 01:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas 12345 » 03 Veebr 2019, 02:01

Pihustil võiks juhtmed üle kontrollida, samuti tembianduri juhtmed. Kas tembianduri näit muutub -40c kui pistiku lahti võtad anduri küljest?

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 03 Veebr 2019, 10:31

Polnudki proovinud näitu vaadata, kui pistik lahti on. Tegin kohe katse ja midagi ei muutunud. Panin mootori käima ja tembi näit tõuseb sünkroonis kütuse temperatuuriga. Kuidas see saab võimalik olla? Kunagi vaatasin, et asi imelik, sest pikemalt sõidult tulles oli mootoritemp 70 kraadi, siis sai termostaat kohe vahetatud ja rohkem ma sellele tähelepanu ei pööranud, sest liigun selle autoga väga vähe, rohkem pere kolmas auto ja tagavaraks

12345
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 03 Veebr 2019, 01:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas 12345 » 03 Veebr 2019, 13:51

Kas osadel mitme tembianduriga polnud? 1 annab kelladele infot ja 1 mootoriajule. Ei tegele küll vw igapäevaselt aga meelde jäänud, et osadel on mitu andurit. Hea oleks vcds vaadata, mis näitu mootor näeb.

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 03 Veebr 2019, 14:59

Tal on nelja kaabliga andur, kaks peaks andma näidikute blokki infot ja kaks ajule mootori tempi. Mul näitab aga igal pool kütuse tempi. Võtan anduril juhtme tagant ei muutu midagi, vcdsiga vaadates liiguvad kütuse ja mootori temperatuur sünkroonis

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 03 Veebr 2019, 18:28

Näidikute seier kukub siiski alla, kui pistik eemaldada. Vcdsiga vaadates jääb tempi näitama, kuid see on sama, mis kütuse temperatuur

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 4926
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Telefon: 53364980
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 32 korda

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 04 Veebr 2019, 00:32

Kui ikka õiget asja vaatad (mootori temp ajust) siis ju võtab lahtise anduriga kütuse tembi väärtuse aluseks. Mõõda igaks-petteks veel andur üle aga pigem siis viga kuskil juhtmestikus, esimene koht mida lähemalt uurida on kohe selle anduri taguse pistiku juhtmed.

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 04 Veebr 2019, 09:40

Coolant temp mis mitmes grupis näitab, on ju mootori temp, mida aju näeb

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 04 Veebr 2019, 21:01

Mõõtsin oma kahte olemasolevat andurit külmas ja soojas vees, mõlemad näitavad õigeid näite. Siis sõber googel viis lehele, kus öeldi, et pistiku pin ühte ja kolme peab tulema 5 volti. Mul ühes null ja kolmes 0.2 volti. viga ilmselt selles siis. Katkiseid kaableid ei paista nii palju, kui teda näha on, pean rohkem lammutama

12345
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 03 Veebr 2019, 01:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas 12345 » 06 Veebr 2019, 00:19

Järgmine samm on aju poolt mõõta pinne ja vaadata kas sealt 5v välja tuleb.

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 06 Veebr 2019, 20:37

Nii tegingi ja vigane kaabel leitud ja parandatud. Mootori poolel nüüd veakoodid puuduvad. Starter tundub kuidagi lahjalt toimetavat , üritan nüüd selle maha võtta ja remonti saata. Saab jälle ühe asja välistada

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 15 Veebr 2019, 19:39

Starter käis hoolduses ja on peal. Veab nüüd palju kiiremini ja käivitumine ka parem. Külmalt aga lonkab ikka kõvasti ja sumpast tuleb musta. Soojalt on nüüd poole pöörde masin, nagu olema peab. Praegu häirib rohkem auto jõuetus, 1-2-3 käik suht ok ja siis edasi ei jaksa. Osadel on olnud probleeme mingi sõelaga paagis, et see umbes ja ei saa piisavalt kütet kätte. Kas boral võib sama viga olla? Vahepeal sai auto toimivad tagumised pidurid, uued käsipiduri trossid, comfort blokk sai remondi, uue pooltelje otsa ja midagi veel. Muud asjad hakkavad jonksu saama, jäänud ainult mootori probleemid

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5763
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv, 1 Bora mõni T4 ja muud kola
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas rako » 15 Veebr 2019, 21:48

Tead ma olen mitme PD mootoriga sama teemaga võidelnud ja siiani on olnud vaid üks ja toimiv lahendus. Teine plokikaas. Jah just võid sinna veel raha alla toppida aga kui saad korras pihusti pesadega teise kaane on sul kõik mured lahendatud.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Maaparandus ja kaevetööd
Treileri teenused VW LT [ kuni 3200kg ] Järelhaagis [ kuni 2600kg ][ 0,5€/km]

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 15 Veebr 2019, 23:39

Uus kaas 5-6 sada euri, nukad asjad juurde läheks vast tuhande ligi, veidi palju. Samas vist kasutatult korralikke väga ei liigu

ermik
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 08 Okt 2013, 19:56
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Bora 1.9 85kw halb käivitus, jõuetu

Lugemata postitus Postitas ermik » 28 Veebr 2019, 19:30

Eile õhtul oli igav ja mõtlesin, et uurin vähe täpsemalt nukkvõlli olukorda. Võtsin klapikambri kaane maha ja koheselt märkasin pooleks olevat pihustit, sama teine pihusti mida korra vahetanud olin. Silma jäi ka nooruki lähedus vedrule. Võtsin need reguleerimiskruvid maha ja mõõtsin nende sügavust. Kaks olid 3mm rohkem kulunud. Hommikul tõin need uuemad kruvid ja panin pulkade asemele seened. Peale läks vana pihusti, mille olin välja vahetanud. Ladusin kokku, auto käima ja arvuti sappa. Külmalt nüüd teise pihusti näit 0.05-0.1 ja soojalt 0.3me ringis (varem 1.8-2) mootor käib vaiksemalt ja ühtlaselt. Näis mis hommikul külmkäivitus teeb

Vasta

Mine “Diislid”