T5 2.5TDI kütusekulu

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: J.Aru, GTI, dellu

Produkty
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 30 Juul 2017, 17:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Produkty » 14 Jaan 2022, 12:24

Tere

Tekkis küsimus kui palju kellegil antud mootor liitreid sajale võtab ?
Endal on 128kw atm kastiga ja ilmast sõltumata on kütusekulu peaaegu 20l sajale linnas. Soojemate ilmadega sai linnas sõidetud lagi 450km paagitäiega, praeguste külmadega ei tule 400kmgi täis.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 296
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 12 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 14 Jaan 2022, 13:54

Ei oma sellise mootoriga autot, aga 20 sajale on kindlasti palju.

dub1
Huviline
Postitusi: 1239
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 22 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas dub1 » 14 Jaan 2022, 15:12

Kui mul automaat oli, siis lagi oli linnas 10 sajale.
Maanteel 7-8 sajale.
Praegu 96kw manuaal ja linn ikka 9-10 ja maantel 6.5-7.5 sajale
VäikeWürst - VW

Produkty
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 30 Juul 2017, 17:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Produkty » 14 Jaan 2022, 15:20

Huvitav on ka see, et ühtegi veakoodi mootori poolel sees ei ole, aga kui kapott lahti teha, siis on täpselt selline heli nagu lööks õhufiltrisse tagasi.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 4818
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 455 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas jussike » 14 Jaan 2022, 15:53

Nukkvõll kulunud?
Kes tänasid kasutajat jussike selle postituse eest:
Siim
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Petzo
Klubiline
Postitusi: 802
Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
Telefon: 55596240
Auto: Golf II
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 28 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Petzo » 14 Jaan 2022, 16:04

jussike kirjutas:
14 Jaan 2022, 15:53
Nukkvõll kulunud?
t6nis3 kirjutas:
13 Jaan 2022, 19:57
Nukkvõlliga ei juhtu midagi.
Rait.

Rooma
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 29 Mär 2016, 12:24
Asukoht: Tartu ja selle ümbrus Jõgevani
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Rooma » 14 Jaan 2022, 16:10

Pigem klapid ei pea , ja sisselaske klapi kaudu peksab sisselaskesse tagasi ....
Originaal VCDS, Hex-can; KTS; OP - Com

dub1
Huviline
Postitusi: 1239
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 22 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas dub1 » 14 Jaan 2022, 17:27

Võib vabalt olla nukk ja tõukurid kulunud.
Mul bussil nt hakkas ka podisema õhufiltrisse, ei viitsinud süveneda ja lõppes sellega, et nukk oli pooleks.
Mootor koos ja oligi kõik.
VäikeWürst - VW

Produkty
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 30 Juul 2017, 17:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Produkty » 14 Jaan 2022, 18:48

Kulunud nukk ja tõukurid teevad küttekulu selliseks ?
Muidu pöörded ühtlases ja jõudu ka nagu on

tegelane5
Huviline
Postitusi: 121
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 6 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas tegelane5 » 14 Jaan 2022, 19:01

Mingi tagasivoolu jama ei saa olla? Kasvõi lumetükiga on tagasivoolu toru kusagil põhjaall pihta saanud jne.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 4818
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 455 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas jussike » 14 Jaan 2022, 20:24

Õhufiltrisse tagasi popsumine on üks kulunud nukkvõlli tunnuseid.
Ilmselgelt mõjutab see ka kütuse kulu ja mitte vähemuse poole.

Mis läbisõit on?
Viimati muutis jussike, 14 Jaan 2022, 20:26, muudetud 1 kord kokku.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Produkty
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 30 Juul 2017, 17:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Produkty » 14 Jaan 2022, 20:46

jussike kirjutas:
14 Jaan 2022, 20:24
Õhufiltrisse tagasi popsumine on üks kulunud nukkvõlli tunnuseid.
Ilmselgelt mõjutab see ka kütuse kulu ja mitte vähemuse poole.

Mis läbisõit on?
360 tuhat on kelladel, aga kui egris olevat siibrit kinni poole panna siis kaob nagu ära ja mootori heli läheb ka pehmemaks mõtlen siin siis seda ASV klappi, millegi pärast on selle peale mõeldud vaakum voolik pimedaks tehtud.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 4818
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 455 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas jussike » 14 Jaan 2022, 22:11

Las nüüd targemad räägivad edasi, aga sellise ls juures võib mida iganes juba kulunud olla. Kulunud asi ei mõjuta kütsi kulu positiivselt.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Rooma
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 29 Mär 2016, 12:24
Asukoht: Tartu ja selle ümbrus Jõgevani
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Rooma » 15 Jaan 2022, 00:25

jussike kirjutas:
14 Jaan 2022, 20:24
Õhufiltrisse tagasi popsumine on üks kulunud nukkvõlli tunnuseid.


Äkki seletab keegi lahti, kuidas nukvõlli kulumine on seotud sisselaskesse popsumisega ??
Kui nukk on kulunud, siis klapp ei avane täielikult, silindri täituvus jääb "vaeseks " aga sisselaskesse popsumist see ei tekita. Tekitab vaid sisselaske klapi leke või mitte sulgumine .
Mitte sulgumist võib põhjustada ka hüdrotõukur , mis ei lase üleliigset õli välja ja tõukur jääb n-ö täis pikkuses asendisse .

Ühel Passat 2003a olid nii nukk kulunud, kui hüdrotõukurid augulised ja lohkus nuka käigu kohapealt , aga popsumist küll ei olnud , isegi pihustite kompenseerimis näidud olid lubatud piirides .

Antud juhul (kütuse kulu) tuleks siiski vaadata live data t, mida näitavad temp andurid , kas pole manipuleeritud nende näitudega (chip või takistid), samuti õhulugeja näidud . Pihusti kompenseerimis näitude vaatamine poleks samuti halb.
Viimati muutis Rooma, 15 Jaan 2022, 00:38, muudetud 2 korda kokku.
Originaal VCDS, Hex-can; KTS; OP - Com

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 4818
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 455 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas jussike » 15 Jaan 2022, 09:28

Ei oska seletada, aga olen mitme motoristi suust seda kuulnud, et kui õhufiltrisse popsub, siis on nukkvõll kulunud.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

GTI
Moderaator
Postitusi: 7567
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 141 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas GTI » 15 Jaan 2022, 11:52

Rooma kirjutas:
15 Jaan 2022, 00:25
Äkki seletab keegi lahti, kuidas nukvõlli kulumine on seotud sisselaskesse popsumisega ??
Kulunud nukal kui sa selle profiili ette kujutad kulub esmalt maha selle terav tipp (tööprofiil muutub madalamaks ja ümaramaks). Hüdrotõukur kompenseerib selle kulumise (pikenedes) ehk madalam profiil hakkab klappi varem lahti suruma ja hiljem sulgema. Duration e. klapi avatus kraadides läheb suuremaks. Nii olen sellest aru saanud. Kui kellelgi on parem selgitus, palun kirjutada - saame kõik targemaks. :thumbup:
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/

Rooma
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 29 Mär 2016, 12:24
Asukoht: Tartu ja selle ümbrus Jõgevani
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Rooma » 15 Jaan 2022, 13:06

Ok. Thats make sense.
Kuid siiski... Sel juhul peaks silindri läbipuhumine ajaliselt pikenema- mite sisselaskesse popsuma ...just my opinion eriti veel arvestades , et tegu on turbomootoriga, kus peaks rõhk sisselaskes (silindri poole) olema ...-( mis ei laseks sisselaske poole popsuda)
Viimati muutis Rooma, 16 Jaan 2022, 01:19, muudetud 3 korda kokku.
Originaal VCDS, Hex-can; KTS; OP - Com

dub1
Huviline
Postitusi: 1239
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 22 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas dub1 » 15 Jaan 2022, 16:57

Rooma kirjutas:
15 Jaan 2022, 13:06
Ok. Thats make sense.
Kuid siiski... Sel juhul peaks silindri läbipuhumine ajaliselt pikenema- mite sisselaskesse popsuma ...just my opinion eriti veel arvestades , et tegu on turbomootoriga, kus peaks rõhk sisselaskes olema ...
Noojah, kuid tekkib liiga suur surve siis podiseb õhufiltrisse.. Mehaanik seletas selle väga hästi lahti aga pole enam meeles.. Pihustit ju töötavad ka nukka pealt
VäikeWürst - VW

twist
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 11 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas twist » 15 Jaan 2022, 17:47

Võta klapikambri kaas maha. Ilmselt kulunud nukk ja kausiks pekstud tõukurid kohe näha. PD mootorite puhul väga tavaline, eriti kui varem vale õli pandud või üldse hooldused üle lastud.

Produkty
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 30 Juul 2017, 17:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Produkty » 16 Jaan 2022, 15:51

Kas ikka kulunud nukk lööb selle kütuse kulu nii kõrgeks ?
Käisin diagnostis täna ja arvutiga vaadati nagu õhulugeja ei anna õigeid andmeid tühikäigul ja väikse pöörde juurea ei muutnud näit ja allea 3000 pöörde juures hakkas näit muutuma.
Kohalt ära minnes lööb ka hetke kulu 100le ja sujuvalt kiirendades on 30l sajale.
Viimati muutis Produkty, 16 Jaan 2022, 15:53, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1427
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel LR Discovery 4
Asukoht: Tartu
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 133 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 16 Jaan 2022, 16:15

Seda hetkelist kulu pole mõtet vaadata, see näitabki kiirendades maxi põhjagaasiga kohalt minnes.

Rooma
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 29 Mär 2016, 12:24
Asukoht: Tartu ja selle ümbrus Jõgevani
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Rooma » 16 Jaan 2022, 16:35

Kui õhulugeja ei reageeri vastavalt gaasi vajutusele, tasuks mõelda uue lugeja peale , paha ei teeks ka juhtmete /pistiku ülevaatus- ehk pistik oksüdeerunud , juhtmed katki , st ühe niidikesega hoiab veel seda juhet seal pistiku küljes . Jne ..
Kas õhu peale vool on vaba? St et filtris takistus puudub? Õhulugeja võib ka õline olla ...
Viimati muutis Rooma, 16 Jaan 2022, 16:36, muudetud 1 kord kokku.
Originaal VCDS, Hex-can; KTS; OP - Com

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 247
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 20 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 16 Jaan 2022, 17:55

Loomulikult on asi kulunud nukas. Seda popsumist tegi 2.5tdi v6 ja ka teised motod kulunud nukaga. Ja no kes ingel [VW Bot: "Keel korda!"] teab mis seal popsub. Äkki mõni filosoof viitsib selgitada. Endal sama jama praegu T5-ga. Varem võttis keskmiseks 7, aga nüüd juba 9. Võtsin siis hoolduse käigus ülevalt osa lahti, et pihusti nookureid regullida ja tõukurid ära vahetada(neid ju väga vähe ikka sellel motol). Nukal ja nuka saaledel avastasin kulumismärke.kogu ülemine ots mootoril alla 100k vana ja selline kepp siis. Tõukurid iseenesest töötasid, aga olid juba pealt kuluma hakanud. Vahetus iseenesest lihtne. Praegu jäid saaled ja nukk samad. Targem oleks varumootor kõrvale võtta ja juba enne vahele panemist tehase vead kõrvaldada.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Produkty
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 30 Juul 2017, 17:25
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas Produkty » 16 Jaan 2022, 20:56

JaanusVambola kirjutas:
16 Jaan 2022, 17:55
Loomulikult on asi kulunud nukas. Seda popsumist tegi 2.5tdi v6 ja ka teised motod kulunud nukaga. Ja no kes ingel [VW Bot: "Keel korda!"] teab mis seal popsub. Äkki mõni filosoof viitsib selgitada. Endal sama jama praegu T5-ga. Varem võttis keskmiseks 7, aga nüüd juba 9. Võtsin siis hoolduse käigus ülevalt osa lahti, et pihusti nookureid regullida ja tõukurid ära vahetada(neid ju väga vähe ikka sellel motol). Nukal ja nuka saaledel avastasin kulumismärke.kogu ülemine ots mootoril alla 100k vana ja selline kepp siis. Tõukurid iseenesest töötasid, aga olid juba pealt kuluma hakanud. Vahetus iseenesest lihtne. Praegu jäid saaled ja nukk samad. Targem oleks varumootor kõrvale võtta ja juba enne vahele panemist tehase vead kõrvaldada.
See keskmine on maanteel ?

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 247
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 20 korda

T5 2.5TDI kütusekulu

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 16 Jaan 2022, 22:29

Produkty kirjutas:
16 Jaan 2022, 20:56
JaanusVambola kirjutas:
16 Jaan 2022, 17:55
Loomulikult on asi kulunud nukas. Seda popsumist tegi 2.5tdi v6 ja ka teised motod kulunud nukaga. Ja no kes ingel [VW Bot: "Keel korda!"] teab mis seal popsub. Äkki mõni filosoof viitsib selgitada. Endal sama jama praegu T5-ga. Varem võttis keskmiseks 7, aga nüüd juba 9. Võtsin siis hoolduse käigus ülevalt osa lahti, et pihusti nookureid regullida ja tõukurid ära vahetada(neid ju väga vähe ikka sellel motol). Nukal ja nuka saaledel avastasin kulumismärke.kogu ülemine ots mootoril alla 100k vana ja selline kepp siis. Tõukurid iseenesest töötasid, aga olid juba pealt kuluma hakanud. Vahetus iseenesest lihtne. Praegu jäid saaled ja nukk samad. Targem oleks varumootor kõrvale võtta ja juba enne vahele panemist tehase vead kõrvaldada.
See keskmine on maanteel ?
see keskmine oli/on siis 50 mnt, 30 linna ja 20 s***a maateed.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Vasta

Mine “Diislid”