Multivan T5 BNZ küte karteris.

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 22 Sept 2022, 14:29

Küte tilgub peale läbi tandem pumba.

mark0654
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 12 Sept 2022, 21:06
Telefon: 5533176
Auto: VW Multivan T5 2008a 2.5 TDi 96kw 4 motion
Asukoht: Räpina Vald
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas mark0654 » 29 Sept 2022, 09:53

t6nis3 kirjutas:
22 Sept 2022, 14:29
Küte tilgub peale läbi tandem pumba.
Tandem sai ka vahetatud!

mark0654
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 12 Sept 2022, 21:06
Telefon: 5533176
Auto: VW Multivan T5 2008a 2.5 TDi 96kw 4 motion
Asukoht: Räpina Vald
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas mark0654 » 29 Sept 2022, 10:38

Nonii plokk survestatud ja 3 pihusti vahelt Leemetas nagu mahla kask, sai sis uus tihendi komplekt jälle ja polt veits kõvemalt kinni keeratud. Tundub et eelnevalt oli jäetud 3 pihusti kinnitus pingutamata ja pesa veits ovaalseks kulutanud aga hetkel saime pidama. Igaksjuhuks otsisime välja Boschi tihendid mis on juba paksemad ehk ei pea plokki taastama. uuel nädalal vast saab jälle lammutama hakata, aga seekord sis vahetab juba nuka ja hüdrokad ka ära ühele poole, eelsüüte küünlad ka muidugi.
Ja ega juhuslikult pole kellelgi sellist asja pakkuda või teab kust odavamalt tellida?

https://www.ebay.com/itm/314115082894

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 29 Sept 2022, 19:38

Vaata, et sa nuka saaled õiget pidi paned. Ja pihusti poldid pane iga kord uued ja pinguta õige väändega. Mälu võib praegu petta, aga mingi teema oli veel sellega vist, et kui nuka poldid lahti lased, siis pead kaane poldid ka üle pingutama. Täitsa vabalt võib mõni targem mind parandada. Kuna sa juba lammutad päris palju, siis mina sinu asemel vahetaks juba veepumba ka ära. See on ka selline tore sitanikerdis sellel mootoril.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

mark0654
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 12 Sept 2022, 21:06
Telefon: 5533176
Auto: VW Multivan T5 2008a 2.5 TDi 96kw 4 motion
Asukoht: Räpina Vald
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas mark0654 » 30 Sept 2022, 11:30

JaanusVambola kirjutas:
29 Sept 2022, 19:38
Vaata, et sa nuka saaled õiget pidi paned. Ja pihusti poldid pane iga kord uued ja pinguta õige väändega. Mälu võib praegu petta, aga mingi teema oli veel sellega vist, et kui nuka poldid lahti lased, siis pead kaane poldid ka üle pingutama. Täitsa vabalt võib mõni targem mind parandada. Kuna sa juba lammutad päris palju, siis mina sinu asemel vahetaks juba veepumba ka ära. See on ka selline tore sitanikerdis sellel mootoril.
Kas saaledel mingid tähised peal, et õigetpidi saaks??
Poldid olen siiani koguaeg uued pannud kui lahti on võetud.
Eks ma uurin nende plokikaane poltide kohta ja veepumba kohta.
Kuna aasta autos tehakse sis vast saavad vajalikud poldid pingutatud ja vastava jõuga kinni.
Aga kas tuleb veel miskit mida võiks ennetada?

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 30 Sept 2022, 14:38

Saaled peaks ära tundma lihtsalt kui on võimalus valesti panna. Samas suudetakse töökodades ka piduriklotse valetpidi vahele toppida.
See, et kuskil kõva nimega kohas midagi tehakse, ei tähenda veel, et alati kõik õigesti saab või hiljem oma viga tunnistatakse. Isiklikult olen ka esinduses valesti tehtud asju kohanud, aga esinduses on natuke lihtsam oma õigust nõuda.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 30 Sept 2022, 17:48

Mootoritel on küll jah ,ehituses erinevusi,kuid arvan siiski,et nukkvõlli näppimise pärast ei ole vaja plokikaane polte ,,torkida,, . Need on aastatega oma kohale paakunud ja mitte lihtsalt ,,igaks juhuks,,vaid olgu segamatult edasi.Polte pingutatakse siiski kohe ühesoojaga ja ongi kõik. Milleks kümme aastat hiljem?

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 30 Sept 2022, 17:55

Võtan jutu tagasi,kuna kaas ju käis maas.

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 30 Sept 2022, 19:45

T5 2,5 mootoril on kaanepoldid ja raampaku poldid omavahel seotud keermestatud hülssidega (a'la jätkumutter, tootekood 070103136). Ja kui raami lahti lased, liigub hülss eest ja laseb ka kaanepoldid lõdvaks. Seega pead kaane maha võtma. Muidu riskid mahlade segamini laskmisega. 30Nm on lihtsustatult öeldult selleks, et pakud koos vändaga välja ei kukuks, kuni plokikaanepoltidega lõpliku pingsuse poltidele annad.

Selline info siit foorumist siis.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Alhambra
Huviline
Postitusi: 590
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 30 Sept 2022, 20:41

Siin mingil ajal oli kellegil vist sama mootoriga mingi teema.
Isiklikult pole seda mootorit pulkadeks võtnud ja ka ei teadnud seda kaane poltide süsteemi.
Talupoja loogika järgi tundub päris kummaline ehitus antud mootoril :D

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 01 Okt 2022, 20:27

Jah Jaanus. Sina ei olnud mehaanik, kuid mis on sinu arvamus tehniliselt.? Mis loogika paneb klapi korpuse samasse,kus on ploki kaane poldid. Arvan,et ei läinud teemast mööda.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas GTI » 02 Okt 2022, 12:35

Ilmselt on selline kaanepoltide lahendus mõeldud selleks, et silindrihülsse mitte pingestada ega ideaalkujust välja viia kui plokikaant kinni keeratakse. Nagu tänapäeval puuritakse remondi või tuuningu käigus silindrid üle tavamootoril vastava rakisega ploki pingestatud olekus et mootori hülsid oleks ideaalses kujus kui kaas on kinni keeratud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

twist
Huviline
Postitusi: 390
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 62 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas twist » 02 Okt 2022, 15:50

GTI kirjutas:
02 Okt 2022, 12:35
Ilmselt on selline kaanepoltide lahendus mõeldud selleks, et silindrihülsse mitte pingestada ega ideaalkujust välja viia kui plokikaant kinni keeratakse. Nagu tänapäeval puuritakse remondi või tuuningu käigus silindrid üle tavamootoril vastava rakisega ploki pingestatud olekus et mootori hülsid oleks ideaalses kujus kui kaas on kinni keeratud.
Mitte ainult remondi või tuuningu käigus. Eriti suure forsseeringuga mootorid nagu nt CUAA ehk 176kW biturbo diisel on juba tehasest stressplate-ga puuritud-hoonitud.

Kel huvi, võib uurida sellist mootorit nagu Roveri K-seeria. Seal läheb üks pikk polt kaanest raampakuni. Poldid on 412mm pikad :crazy:

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 02 Okt 2022, 17:50

Bnz mootoril pole ju eraldi hülsse. Ma ise olen tõukurid ja saaled vahetanud ilma kaant üle pingutamata. Ma ei võtnud isegi hammasratast nukal ära. Kõik saab magnetiga kätte ja ka tagasi. Minul midagi lekkima ei ole hakanud. Vbolla mul lihtsalt joppas.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas GTI » 03 Okt 2022, 08:30

JaanusVambola kirjutas:
02 Okt 2022, 17:50
Bnz mootoril pole ju eraldi hülsse.
Küsimus polegi eraldi hülssides vaid selles et plokk koos silindritega muudab kuju kui sellele vabast olekust kaas oma poltidega peale kinni tõmmata. Jah mitte palju kuid tänaste täpsuste puhul piisavalt et sellega tuleks arvestada. Tänapäeva masinaehituslikud konstruktsioonid on äärmuseni optimeeritud nii kestvuse kui materjalide kokkuhoiu mõttes.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

mark0654
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 12 Sept 2022, 21:06
Telefon: 5533176
Auto: VW Multivan T5 2008a 2.5 TDi 96kw 4 motion
Asukoht: Räpina Vald
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas mark0654 » 03 Okt 2022, 17:06

Plokikaas pole veel maha käinud aga ei välista et juhtub kuna 300 km pealt oli 300g umbes ikkagi juurde tulnud kui algselt tuli 100 km peale 2l umbes juurde.
Asjad tellitud ( uus nukk,saaled,hüdrotõukurid, küünlad, pihustitele see raam, uued tuled kuna vanad on ära põlenud, pihustid lähevad stendi kuna 3ndal külmalt üle 1,2 näit ja muidugi tihendid ning kõik sinna juurde kuuluv)aga seenädal lammutama ei hakka veel kuna tarned alles järgmine/ ülejärgmine nädal. Eks järgmise nädala lõpus võtab pihustid maha sis vast kui pihustid remondist tulevad on kõik asjad olemas ja saab ilusti kokku lapata.

martinjev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:26
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas martinjev » 03 Okt 2022, 17:12

Kas oled remondi eelarve ka koostanud? Palju kogu see lõbu maksma läheb?

Maahärra
Veteran
Postitusi: 1204
Liitunud: 23 Juun 2006, 13:49
Telefon: 56494520 - helista kui tunned tungivat vajadust
Auto: VW Passat 1.9 TD 55 kw 1992 Kia 2021
Asukoht: Eesti,
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas Maahärra » 03 Okt 2022, 18:27

martinjev kirjutas:
03 Okt 2022, 17:12
Kas oled remondi eelarve ka koostanud? Palju kogu see lõbu maksma läheb?
Selliseid asju ei ole viisakas küsida.

martinjev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:26
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas martinjev » 05 Okt 2022, 21:17

Tohohh, mis ajast see riigisaladuseks sai? Et las igaüks kogegu omal nahal mis remont maksab või?

mark0654
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 12 Sept 2022, 21:06
Telefon: 5533176
Auto: VW Multivan T5 2008a 2.5 TDi 96kw 4 motion
Asukoht: Räpina Vald
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas mark0654 » 06 Okt 2022, 03:12

martinjev kirjutas:
03 Okt 2022, 17:12
Kas oled remondi eelarve ka koostanud? Palju kogu see lõbu maksma läheb?
Ei ole kokku löönud ja ega ei taha ka. Ütleks lihtsalt: mis vaja see vaja.
Aga võin tuua mõned hinnad mis senimaani teada olen saanud:
Turbo taastamine 300 euri, turbo vahetuseks vajaminevad tihendid 230 umbes (esindusest), pihusti tihendid 40eurot komplekt ühele pihustile polt 3 euri ja kinnitus 10 euri (esindusest),tandem pump pierburg (toodab originaali)500 euri forsist läbi esinduse kuna originaal oli 800, nukkvõlli tellisin aeromotorsist kolbenschmidt (toodab neile originaali)170 euri esinduse hind oli 4 kordne, hüdrotõukurid kolbenschmidt 6 euri TK, saaled kolbenschmidt 25 euri komplekt, esituli magnetti marelli 147 euri TK, pihustitele raam peale oli 450 koos transpordiga saksast, küünalde, Nukka poltide, termostaadi, õlifiltri jala tihendid, õlitäite kõri, paksemate pihusti tihendite ja pihusti remondi hinda veel ei tea. Ja muidugi siia lisandub üks kõva korralik tööraha!!
Oleks tahtnud muidugi ka uut klapikambri kaane tihendit aga esindus müüb koos kaanega 400 euroga kuigi jh b osana on saada aga ei pidanud väga toimima.

Aga niipalju oskan vee öelda, et täis hooldus nelikveolisel läheb esinduses umbes 2400 euri maksma. See tähendab sis apsoluutselt kõiki mahlasid ja filtreid pluss originaal uus aku.
Viimati muutis mark0654, 06 Okt 2022, 04:00, muudetud 4 korda kokku.

mark0654
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 12 Sept 2022, 21:06
Telefon: 5533176
Auto: VW Multivan T5 2008a 2.5 TDi 96kw 4 motion
Asukoht: Räpina Vald
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas mark0654 » 06 Okt 2022, 03:46

Screenshot_20221006-044359128 (1).jpg
See sis turbo ja pihustitihendite vahetamiseks vajaminevate tihendite arve.
Viimati muutis mark0654, 06 Okt 2022, 03:59, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 06 Okt 2022, 05:53

Ma just ise ostsin alles turbo paigalduse tihendid ja kokku oli 30 euri. Ja b varuosa klapikambri kaane tihendid töötavad küll. Pigem on poldid need mis vahetust vajavad.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 06 Okt 2022, 13:28

Eelmisele probleemi tekitajale küsimus. Kui palju on mootoril läbisõit,et üldse selline kammajaa 2008 A mootoril tekib?

mark0654
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 12 Sept 2022, 21:06
Telefon: 5533176
Auto: VW Multivan T5 2008a 2.5 TDi 96kw 4 motion
Asukoht: Räpina Vald
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas mark0654 » 06 Okt 2022, 16:23

JaanusVambola kirjutas:
06 Okt 2022, 05:53
Ma just ise ostsin alles turbo paigalduse tihendid ja kokku oli 30 euri. Ja b varuosa klapikambri kaane tihendid töötavad küll. Pigem on poldid need mis vahetust vajavad.
Jh b osa tihendid kõvasti odavamad ja oleneb kui palju uusi tihendeid läks. Ise vahetasin kõik tihendid mis lahti tuli ja tihend vahel oli. Tead sa juhuslikult mingi konkreetse firma tihendit mis pidama jääb?

mark0654
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 12 Sept 2022, 21:06
Telefon: 5533176
Auto: VW Multivan T5 2008a 2.5 TDi 96kw 4 motion
Asukoht: Räpina Vald
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Multivan T5 BNZ küte karteris.

Lugemata postitus Postitas mark0654 » 06 Okt 2022, 16:32

t6nis3 kirjutas:
06 Okt 2022, 13:28
Eelmisele probleemi tekitajale küsimus. Kui palju on mootoril läbisõit,et üldse selline kammajaa 2008 A mootoril tekib?
Eks see kammajaa tekkimine oleneb ikka kuis hooldada aga endaomal hetkel 288 tuhat ees. Hetkeline viga on tegelikkuses ise tekitatud kuna pihustid olid vanade poltidega tagasi pandud ja pingutamine oli ka tehtud nii kui joppas. See oli tehtud aga juba lichtensteinis kust auto toodud.

Vasta

Mine “Diislid”