krigisev mootor 1,9td

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

krigisev mootor 1,9td

Lugemata postitus Postitas ryan »

Autoks golf 3 - 93a 1,9 td (55kw)
Krigiseb keneka pingutusrullikut kinni hoidev hoovastik (puks) . K?simus ; kuidas likvideerida ???
Olen ennegi kuulnud kohalt minevaid krigisevaid diisel mootoreid . M?elnud , et kas tegemist on t??pveaga v?i lohaka omanikuga . Sai soetatud naisele odavamaks liiklemiseks ?ks td , mis hakkas ka vastikult krigisema . T?na v?tsin ette ja selgitasin krigina tekkitaja v?lja , milleks osutus geneks pingutusrulliku hoovastik . K?igepealt vahetasin v?lja pingutusratta , eelnevalt oli vahetatud pinguti ise , n??dseks j??nud midagi ette v?tta hoovastiku endaga . Hooval n?ha selgelt kulutatud pinda , mille vastu m??rimine ei aidanud . Rulliku poolel on n?ha , et selle hoovastiku augus on mingi nn; plekist olev puks ..v?i midagi sarnast ..mis tuleb v?lja vahetada uue vastu . K?ib see puks sealt v?lja ? Poest saadaval ? ..v?i on kellegil midagi veel m?ni nipp v?lja pakkuda ?

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 35 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Mul genekast pingutatava rihmaga sama mootor ja ka krigiseb, ?nneks vaid k?lmalt. Rihma s??b ka kiiremini kui peaks (u. 20 000km rihmaga). Teenindusest ?eldi, et rihmarattad ka juba kulunud ja seega tekitavad need juba h??lt. Uued rattad oleks l?inud ?le 4k:mad: Ei pidanud seda investeeringut m?tekaks ja vahetan pigem tihedamini rihmasid.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Peale m?ningat krigisemist katsu kas gen.ots on soe.Kui on, siis vaja vah.ainult gen. ratas.Maksab ca.300.

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas ryan »

Genekaga on k?ik ok ! ?ksk?ik mis k?ivitamisel , v?ljasuretamisel , kohalt minnes , hoides kergelt kaasi peal >> krigiseb . Sai k?ik ju lahti v?etud , viga on hoovas . T??tava mootoriga sai proovitud , et v?tad kullinokkadega rulliku hoovast kinni ...ja ongi probleem lahendatud >> enam ei krigise ..isegi p??rdeid hoides ( eelnevalt loetletud asendites ) . M??re aitas ainult korraks , vahetada oleks vaja rulliku hoovastiku puks . Kas see k?ib sealt v?lja , seda ma veel ei tea ( mille kohta k?simus ongi ) . V?ibolla tuleb osta terve uus kronsa ? lasta treida uus puks?
Mis ma veel m?rkasin , et hammasrihma pingutusrullik l?heb nii tuliseks ..nagu praeahi :( Seda ma k?ll ei oska ?elda , kas see on normaalne v?i mitte ??? Rulliku laager veereb ilusti , laagril ka erilist loksu pole sees . Mulle v?hemalt tundus , et see rulliku kinnituspolt mis mootoriploki k?ljest v?lja tuleb ..soeneb , kuumeneb koos mootoriga .(ju vist peabki nii olema) ?

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas ryan »

Igatahes k?isin uurimas geneka rulliku hoovastikule pukse , olid t?itsa olemas poes . Ostetud sai sinna ka uued tolmukatted :) (kokku ; 160.-)
Uurides neid plekist pukse selgus , et puksi sisemisel pinnal (kust v?ll l?bi l?heb) on v?iksed lohukesed m??rde jaoks m?eldud .
Eilne m??rimine ( 2x uuesti kokku ja lahti ) n?itas , et rulliku poolse puksi kohalt oli hoovastik j?lle kuiv , j?relikult ei p?sinud enam m??re etten?htud lohukestes .
Eks ta ikka vanaduses tolmukatte vahelt omale liiva v?i tolmu sisse t?mbab ja puksi nahka paneb !
?htul proovin ?ra vahetada , eks siis paistab j?lle , kas ka abi oli :cool:

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kas 93 A TD (55KW) on m?nel varjandil ka automaatset gen. pingutus s?steemi? Kui ka oleks siis v?ll tantsida ei tohiks. Sel juhul pingutus amort,leevendi v?i kuidas ka ta nimi oleks,on l?bi.Kui n??d lugeda et H rihma rull l?heb tuliseks siis ka see pole ?ige.Vast mitu viga korraga. Muideks veel seda et kui eile m??risid puksi ja t?na j?lle kuiv,kas siis ei pane m?tlema et viga kuskil mujal.Tolmu kate on lihtsalt tolmu kate.

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas ryan »

Keneka rihmal on pinguti , ?helpool otsas on verdus?steemiga julla , siis jookseb v?ll (hoob) rihmade juurde , mille otsas on rullik .
Sai siis vahetatud ?ra selle hoova puksid , auto uuesti k?ima pannes oli alguses kohe vaikus ..nagu ime oleks s?ndinud . Natuke sai k?ia , kui hakkas kostma j?lle kriuksatusi , kaasi tsipa peal hoides k?itus samamoodi nagu ennist :mad:
Kuigi rullik ise rihma peal ei t?mblenud enam , oli p?ris rahulik . Tavaliselt panin k?lma mootoriga k?ima siis rullik vibreeris ikka t?siselt , et m?tetut t??d ei teinud ;D
..ja ka endine jutt , kui hoovastikust rihma ratta juurest kullinokkadega kinni haarad ( muutub rullik j?igaks e: rihm j?igalt pingutatud nii et vedrus?steem ei saa oma t??d teha ) >> on k?ik mured l?inud , ei krigise mitte mingis asendis ( p??rdes) .
J?rgmisena l?heb vahetusse rihm ise ;D

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas ryan »

L?petame selle teema ikka korralikult ?ra ;)
Krigina tekitajaks oli geneka rihm , kuna k?ik ?lej??nud jupid sai vhetatud j?i viimaseks geneka rihm . Igasugune ( universaalne v?i mida iganes ) ei sobi , kui rihma ostma l?hed ..siis k?igepealt k?sitakse mitu amprit kenekas n?itab , seej?rel v?etakse vin kood ..ja ongi ?ige rihm k?es :cool:
Minu autot on ennist m?ni kohalik traktorist remontinud ( oma O? vist ;D) ..vale rihm oli k?ljes , rihm oli suurem ja pinguti ei suutud seda piisavalt pingutada !
Sai ?ige rihm k?lge ja n??d k?i ok !
T?nud k?igile kes v?hemalt ?ritasid :D ..v?hemasti saavad abivajajad ka ehk abi siit !

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas ryan »

[Muudetud: 16-9-2008 ryan]

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Mis sellel varjandil siis ?ige rihma m??t on?Ilma rullita TD-l on925.

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas ryan »

Seda ma k?ll ei tea , v?tsin pakendist v?lja ja panin korraks vana rihmaga k?rvuti ja see-j?rel l?ks kohe k?iku !
Aga 1,9 TD 55kw -le oli palju variante , see ei lugenud , et ?tled oma mootori v?imsuse ja aastaarvu >> nii ei saa !

Teglikult olen ma rohkem vanakooli s?ber :cool:
Igasugused uuendused (pingutid) ja muud jamad t?hendavad reeglina ainult lisakulu ja peavalu .
Tavalise kinnitusega pingutad ise rihma kui vaja >> see on nagu A ja O ..midagi rasket ega ?leliigseid vidinaid (milleks?).

Turumajanduse poolelt on see muidugi ?ige , kui enne sai ainult rihma eest raha k?sida , n??d saab kogu pingutus s?steemi eest kukrut kergendada . (sellep?rast ma uusi masinaid ei salli , ehitan ja remondin pigem vana , kui uue ostan !) .
Remontida oma autosi ma ka kellegil pole lasknud (va. laagrivahetus) , ise vahetan , m??ret vahele ja normaalse j?uga uuesti kinni . T??kojas need raiped lasevad poldid kuivalt ja veel p?stoliga >>> mille uuesti lahti saamiseks pead ise kurja vaeva n?gema . Sellepeale ma ?tlen oma s?na , " ..et oleks ammu juba vahetatud (osa) kui oleks selle mutri lahti saanud :P
Vahepeal juba k?iski m?te l?bi ,et ehitan pingutus s?st. ?mber , kui poleks sellest vastikust kriginast lahti saanud ;)
N??d siis kogu pingutus s?steem uus , eks n?ib kaua vastu peab .

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Rihma peal on m??t kirjas.N?ksuta starterit nii kaua et kiri j??b silme ette.

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas ryan »

1045 on ainuke number sinna m?rgitud ;)

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas ryan »

Peale k?ikke seda on t?naseks ..suure t?en?osusega andnud otsad pinguti ise :(
Nimelt saab pingutist 3 mm jagu liigutada hoovastikku koos rullikuga :o
Auto hakkab t?hik?igul vibreerivat h??lt tegema , p??rdeid hoides vibra kaob .
V?tsin kinni pingutist ja vibra kadus , lasen uuesti lahti ..vibra tagasi ( k?lab ka vastiku l?rinaga ).
Ostes teadis eelmine omanik v?ita , et pinguti olevat uus , v?ljan?gemise j?rgi t?itsa usutav .

Kas pinguti on ehituselt niiv?rd n?rk , et peab seda v?tma kui poest v?rske saia ostmist , vaata alati kuup?eva ;D
(on paljudel uuematel autodel ka autom. pingutus s?steem , kaebusi aga kuulnud pole )

Teine k?simus oli veel geneka ?hes rullikus , mis jutuj?rgi pidavat olema siduriga :o ..v?i saab hoopis sellel olla mingi viga ?

Lutz
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Lutz »

Minul oli samalaadne probleem, kus lisaks krigisemisele ka rihma pinguti vedru lasi pingutusrullil vibreeririda. L?puks otsutasin loobuda sellest inseneri vaimus?nnitusest. Sai muretsetud hoopis pingutatav generaator (70A), mootori ja generaatori vaheline tald + pikem rihm. Kulu oli umbes 500-600 krooni ja s?steem peaks olema igavene!

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas ryan »

Seda meelt olen ma juba algusest peale ja mulle ei istu igasugused m?tetud inseneeride uued vaimus?nnitused .

Kui keegi t?psemalt r??giks , mille pealt annab "vana" s?steemi ?ks ?hele ?mber t?sta ?

V?ibolla leian siit foorumist m?ne vraki , :)

potakas
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 08 Okt 2006, 18:13
Telefon: 5150717
Auto: polo 1999 automaat 1.6 55 kw
Asukoht: tartu

Lugemata postitus Postitas potakas »

Kunagi sai enda 1.9 tdi-l(94 a)1045 rihm vahetatud 1038 vastu.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kunagi sai enda tdi-le panna amort s?steemi asemele ovaalse auguga j?ik kinnitus,nagu vanadel t??pidel.Ise aretatud.Tulemuseks ca.15000 km. ja rihm hoiatamatta ribadeks.Peale k?ivitust ja t?hik?igul.Ehk teisis?nu tdi-l. peab olema ,,vetruv,,s?steem kuid td v?ib k?ll olla j?ik kinnitus,kuna tehasest enamustel ju tavaline.Nn. vanal s?steemil peab geneka korpusel v?imaldada liikuda(pingutus).,,Vetruval,, on gen. j?igalt kinni ehk siis vaja teha gen. vahetus ennek?ige.

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas ryan »

Kunagi tegin oma golf 1 - le ise pingutamiseks kinniti . Teha v?ib muidugi palju asju , k?simus ongi selles , et kas see k?ik on rihma s?steemile vastuv?etav .
Kui seal peab olema vetruv s?steem ?
Vanadel 1,9 diislitel oli j?ik s?steem ..vibratsioon oli ka , miks ei v?iks kasutada m?ne vanema diisli pingutus s?steemi ?

Proovin siiski v?ljavahetada n?d.vahetusel selle pinguti
Hinda ma veel ei tea , aga oleneb ka ajast kaua ta vastu peab . Saiaraha eest v?ib ju neid vahetada ;D

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2072
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas ryan »

Sai k?idud varuosapoes , selgus , et antud pinguti mis auto k?ljes on , on bensuka oma >> odavam :o v?limuselt h?bedane , otsas taldreku kujuline julla , mis v?lliga kaasa vibreerib .
?ige osa n?gi v?lja ?leni must ja nn " kinnine " ei ?htegi jullat .
Seda ma kartsingi , kuna seda golfi on remontinud " traktoristid " kodus ja k?ep?raste vahenditega ja nii odavalt kui saab . Rihm , mis kriginat armastas teha oli ka algselt suvaline , pidurisadulatel isetehtud liugurid jne :mad:

?ige rihma pinguti maksab 944 krooni :o , seega selge , miks autol probleemid on >> vale varuosa on k?ljes ! ?ige maksab korraliku raha :(

V?tsin t?na ka kohe lisaks tagumistele uutele klotsidele remondikomplekti k?ikide vedrude ja kinnititega . >>> juba aimates , mis ma eest v?iks leida , ...hambatiku v?i traadiga kinnitused or ...;D .. isetehtud klotsid puust ;D

Vasta

Mine “Diislid”