1.9 td turborõhu tõstmine

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Pastakas
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 19 Dets 2005, 19:32
Auto: Audi 90 Q, Audi A6 2.5 R5 TDI, Vw Golf 2 1.6
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

1.9 td turborõhu tõstmine

Lugemata postitus Postitas Pastakas » 31 Aug 2009, 09:23

Tere
Kuna disla tundub ikka nats uimase ja aeglasevõitu tekkis mõte, et tõstaks turborõhku - hetkel puhub 1.5 bar-i.
Mida peaks selle tegemise juures arvestama ja milliseid riske see kaasa tuua võib? Kellel on äkki kogemusi või häid nõuandeid - kõik on teretulnud.
Kes tasa sõuab - sellel mädanevad aerud ära!!!! ;-)

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas samzik » 31 Aug 2009, 11:11

Et siis millisest mootorist käib jutt. Kui sa lihtsalt tõstad rõhku siis läheb aju avarii reziimi ju.
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

Pastakas
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 19 Dets 2005, 19:32
Auto: Audi 90 Q, Audi A6 2.5 R5 TDI, Vw Golf 2 1.6
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Pastakas » 01 Sept 2009, 07:39

Jutt käib vanast 55 kw 1.9 TD mootorist, mida pandi vist kuni 95 aasta volkaritele. Tooreklapiga.
Kes tasa sõuab - sellel mädanevad aerud ära!!!! ;-)

tants
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 22 Sept 2007, 10:54
Telefon: 58652475
Auto: Caddy, Civic
Asukoht: setomaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas tants » 01 Sept 2009, 16:00

sellel isendil iseenesest aju puudub niet see ei tohiks segada. see klapp mida sa pead tooreklapiks on tegelt süütenurga muutja mis siis muudab süüded varajasemaks et käivituks paremini.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 01 Sept 2009, 18:41

Sellise surve korral on ju asi maksimum. Hoides ,,vägisi,, veel nats kauem kinni turbo gaaside mööda voolu klappi(et ikka rohkem gaase läbiks kuuma poolset laba),saab küll rõhku tõsta(kellaga mõõdetud),kuid kohe tekib ka poomise efekt. Laba lihtsalt ei suuda suuremat heit gaasi kogust endast läbi lasta. Rõhu tõus on hetkeline ja siis nagu piiraja peal. Võib olla annab efekti kui panna Carrett (66kw) turbo peale ja vahe jahuti.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant » 01 Sept 2009, 19:42

Tõesti peaks turbo rõhu tõstmisest paremini mõjuma kui paigaldada vahejahuti ja pisut kütet pumbast juurde timmida, lihtsalt turbo rõhu tõstmine ei anna küll arvestatavat efekti.
Loe ka seda teemat; http://foorum.vwklubi.ee/viewthread.php" onclick="window.open(this.href);return false; ... #pid239226

Pastakas
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 19 Dets 2005, 19:32
Auto: Audi 90 Q, Audi A6 2.5 R5 TDI, Vw Golf 2 1.6
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Pastakas » 15 Sept 2009, 12:57

Tänud kõigile vastajatele, aga kas see 66 kw tdi turbo sobib 55 kw-sele, või peab miskit veel ära vahetama?
Kes tasa sõuab - sellel mädanevad aerud ära!!!! ;-)

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas sillu7 » 15 Sept 2009, 15:08

Minu soovitus, et osta võimsama mootoriga auto või jää rahule sellega mis sul on. Mis mõttega sa hakkad siin jalgratast uuesti leiutama? Ja pärast on nutt ja hala, et küttekulu suur või mootoris andis midagi otsad.
Näiteks omast käest tean, et need kolvid mis sinna mootorisse pandud on ei pea kauat vastu, kui sul rõhk üle 1.5BARi.

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas uku. » 23 Sept 2009, 21:21

tants kirjutas:sellel isendil iseenesest aju puudub niet see ei tohiks segada. see klapp mida sa pead tooreklapiks on tegelt süütenurga muutja mis siis muudab süüded varajasemaks et käivituks paremini.
Minuarust on bensiiniautodel selline asi nagu syyde ja syytenurga muutja,aga diislitel midagi nagu sädet ei anna ja syydet kui sellist ei ole ju?

Pastakas
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 19 Dets 2005, 19:32
Auto: Audi 90 Q, Audi A6 2.5 R5 TDI, Vw Golf 2 1.6
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Pastakas » 24 Sept 2009, 16:19

sillu7 kirjutas:Minu soovitus, et osta võimsama mootoriga auto või jää rahule sellega mis sul on. Mis mõttega sa hakkad siin jalgratast uuesti leiutama? Ja pärast on nutt ja hala, et küttekulu suur või mootoris andis midagi otsad.
Näiteks omast käest tean, et need kolvid mis sinna mootorisse pandud on ei pea kauat vastu, kui sul rõhk üle 1.5BARi.
Et mis mõttega - igavusest ja nn sportlikust huvist. Iga loll võib endale Ferrari osta kui on piisavalt pappi ja igaüks ei viitsi ise nokitseda. Mind huvitab mis annaks sellest mootorist välja võtta. Ja kui ma tahaks võimsamat autot sis oleks ma teema ostu/müügi alla teinud. Aga arvestan sinu märkust kolbide osas.
Päikest.

[Muudetud: 24-9-2009 Pastakas]
Kes tasa sõuab - sellel mädanevad aerud ära!!!! ;-)

tanel87
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Mai 2008, 19:00
Telefon: 5 6 7 6 5 0 5 0
Auto: VW golf III 1,9 TDI Audi A6 c4 2,5 TDI
Asukoht: pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas tanel87 » 25 Sept 2009, 09:11

uku. kirjutas:
tants kirjutas:sellel isendil iseenesest aju puudub niet see ei tohiks segada. see klapp mida sa pead tooreklapiks on tegelt süütenurga muutja mis siis muudab süüded varajasemaks et käivituks paremini.
Minuarust on bensiiniautodel selline asi nagu syyde ja syytenurga muutja,aga diislitel midagi nagu sädet ei anna ja syydet kui sellist ei ole ju?
ei no muidugi millega siis sinu arvates reguleeritakse kütuse peale andmise hetke (pump ju nagu jagaja)seda keerates saad kas varajasemaks (erksamaks) või hilisemaks

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas uku. » 25 Sept 2009, 11:04

tanel87 kirjutas:
uku. kirjutas:
tants kirjutas:sellel isendil iseenesest aju puudub niet see ei tohiks segada. see klapp mida sa pead tooreklapiks on tegelt süütenurga muutja mis siis muudab süüded varajasemaks et käivituks paremini.
Minuarust on bensiiniautodel selline asi nagu syyde ja syytenurga muutja,aga diislitel midagi nagu sädet ei anna ja syydet kui sellist ei ole ju?
ei no muidugi millega siis sinu arvates reguleeritakse kütuse peale andmise hetke (pump ju nagu jagaja)seda keerates saad kas varajasemaks (erksamaks) või hilisemaks
Pihusti lahtimineku aega saab seadistada siis nagu ma su jutust aru saan,syydet kui sellist ei ole ju ikkagi :D

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 25 Sept 2009, 17:35

Pihusti nõela avanemise hetke võib kah nimetada süütamise alguseks.

viiul
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 13 Veebr 2007, 15:58
Auto: Vento 1,9 td, Golf II 1,9 d
Asukoht: Kose/Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas viiul » 25 Sept 2009, 19:17

Ma leian ka, et selle kallal siin nüüd küll iriseda ei oleks mõtet, ikka süüde, süttib ju kütus ka kohe kui silindrisse jõuab, Aga tuuningu kohapealt teema algatajale proovi muutuvgeomeetria peale aretada, saad algusotsa ka teravamaks ja ehk ei jäägi lõpus rõhust puudu enam, mul vastav turbo ka pakkuda kuskil siin müügi teemas;)
Liikuva tünnisauna teenused: http://www.pesupidu.ee

3way
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Dets 2005, 01:54
Auto: VW GOLF IV TDI
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas 3way » 01 Okt 2009, 21:36

Kas 1,5 bar palju pole või? Originaalis peaks puhuma kuni 0.8 bar'i. Endal keerasin 1 bar'i peale. Suurt paremaks midagi ei läinud aga lõppkiirust tuli +5 km/h juurde.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 01 Okt 2009, 21:42

Eks see number oli öeldud ehku peale. Mul AAZ. kah kuni 1 at.

Wolts
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 19 Aug 2008, 23:55
Asukoht: tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Wolts » 05 Okt 2009, 21:46

ehk selle pärast ei liigugi et sellise rõhu all poob kinni ennast üldse ?

Pastakas
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 19 Dets 2005, 19:32
Auto: Audi 90 Q, Audi A6 2.5 R5 TDI, Vw Golf 2 1.6
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Pastakas » 03 Nov 2009, 21:17

3way kirjutas:Kas 1,5 bar palju pole või? Originaalis peaks puhuma kuni 0.8 bar'i. Endal keerasin 1 bar'i peale. Suurt paremaks midagi ei läinud aga lõppkiirust tuli +5 km/h juurde.
Autogauge kella järgi on 4200rpm rõhku 1.5 bar (muidugi sõidu ajal, kohapeal gaasitades ei kipu üle 1 bar-i ronima). Ja nüüdseks olen proovinud mitmeid teiśi diisleid (kah 55 kw Vw) ja oma on nobedam:yes:, aga võiks veel parem olla. Varsti proovin cooleri ära, sis selgub kas sai parem või mitte. :dork:
Kes tasa sõuab - sellel mädanevad aerud ära!!!! ;-)

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 03 Nov 2009, 22:45

Kui on ,,nobedam,, võiks ka arv väärtusi välja tuua. Oli enne,on nüüd. Diislite test on .5 käik sees..kiirus 80. -kuni 120. Mitme sek. läks enne ja nüüd.

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas samzik » 03 Nov 2009, 23:00

Võiks mõelda selle 81kw motoori peale ;) sealt tuleb 96kw normaalse chipiga ja seda peaks juba olema piisavalt:)
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 03 Nov 2009, 23:27

81 kw-seid. on miski pärast vähe?? Ise pooldaks neid,kuid,miks vähe toodetud?

viiul
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 13 Veebr 2007, 15:58
Auto: Vento 1,9 td, Golf II 1,9 d
Asukoht: Kose/Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas viiul » 07 Nov 2009, 17:53

T6nis2 kirjutas:81 kw-seid. on miski pärast vähe?? Ise pooldaks neid,kuid,miks vähe toodetud?
Kunagi üks kasutatud varuosa müüja põhjendas seda sellega, et nendel mootoritel jooksvat 2. raamsaale polt(poldid) lahti, ja neid laiali kolisenud mootoritega autosi olevat Saksas küllaga, sellest jutuajamisest muidugi aastat kolm möödas. Hoian ka teemal silma peal, kuidas cooler minekut muutis ;)
Liikuva tünnisauna teenused: http://www.pesupidu.ee

Vasta

Mine “Diislid”