Mootor läheb aeglaselt soojaks!

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Marek00
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 24 Veebr 2006, 20:50
Auto: Passat Variant B7 1.4 TSI 110 kW EcoFuel ja Passat Variant B8 2.0 110 kW
Asukoht: Tartu ja Virumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mootor läheb aeglaselt soojaks!

Lugemata postitus Postitas Marek00 » 02 Jaan 2010, 22:07

Mure järgmine
Isendiks Golf IV 02a. 1.9TD PD
Sai äsja uus termostaat pandud aga kuidagi kehvalt läheb ikka soojaks. Milles võiks probleem olla?
Tänud!
Kala hakkab alati peast mädanema!

Marek00
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 24 Veebr 2006, 20:50
Auto: Passat Variant B7 1.4 TSI 110 kW EcoFuel ja Passat Variant B8 2.0 110 kW
Asukoht: Tartu ja Virumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Marek00 » 02 Jaan 2010, 23:26

olc kirjutas:Talv on
Talv loomulikult!
Aga kui hetkel seisab õues 4 autot. Skoda, Mersu, Mitsubishi ja Golf ja kui viimane läheb teistest tunduvalt halvemini soojaks siis on ju miskit imelikku? või Golf IV lähebki aeglaselt soojaks? hetkel väljas -12. sõitsin 9 km ja mootori temp aint 60C Teistel eelpool loetletud autodel oleks juba 90C juurde seier läinud mitte 60C juures olnud!
Kala hakkab alati peast mädanema!

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 02 Jaan 2010, 23:28

Vastaja olc. Ära risusta foorumit. Vasta küsimusele. Kui pole asjalikku vastust pakkuda,ole parem vait. Ehk on 74 kw? See ,,nn,, kolme küünla probleem. Kontrolli kas need küünlad veesärgis rakenduvad. Teine asi,kas üldse töötavad. Asuvad soojendus elemendid flantsis kuhu suubub tosooli lõdvik salongi radikasse. Jutt küsijale.

[Muudetud: 2-1-2010 T6nis2]

vamps
Klubiline
Postitusi: 189
Liitunud: 30 Mai 2004, 20:26
Telefon: 51982593
Auto: ŠKO O3 / VW G7.5
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas vamps » 03 Jaan 2010, 09:51

Marek00 kirjutas: Talv loomulikult!
Aga kui hetkel seisab õues 4 autot. Skoda, Mersu, Mitsubishi ja Golf ja kui viimane läheb teistest tunduvalt halvemini soojaks siis on ju miskit imelikku? või Golf IV lähebki aeglaselt soojaks? hetkel väljas -12. sõitsin 9 km ja mootori temp aint 60C Teistel eelpool loetletud autodel oleks juba 90C juurde seier läinud mitte 60C juures olnud!
T6nis2, kui Sul natuke aru peas oleks, ei kirjutaks seda teksti siin, sest kui Sa loeksid foorumist ka teiste inimeste arvamusi, kellel on kokkupuudet olnud nende 3 eelsüüte küünlaga, mis veevärgis asuvad, siis teaksid ka seda, et nende kasutegur ääretult väike! Ja kui Sa arvad, et ma ei tea millest ma räägin, siis eksid!
Mul on samuti 1.9l diisel Golf IV ning kui -12 kraadi juures hoida soojalõõr maksimaalselt avatud ning ventilaatori kiirus nr. 2 astme peal (mitte kliimaga variant), siis ei jõua mul masin isegi 13 km peale 90 kraadi saavutada. Ning T6nis2, usu või ära usu, need 3 eelsüüte küünlakest seal veevärgis isegi töötavad!
Küll aga suudab jahutusvedeliku temperatuur tõusta 90C-ni 13 km läbimisega sedasi, kui hoida soojalõõr poolepeal ning vent 1 peal ning kui temperatuur on juba natuke tõusnud, keerata sõõjalõõr maksimaalselt sooja peale, kuid jätta siiski vent nr 1 astmesse puhuma.
Aga selline see kurb tõsiasi juba ökonoomsete diiselmootorite puhul talvel on, et väga kiirelt ei kipu nad soojaks minema, kui tahad salongi täie võimsuse juures kütta.
Selle vastu aitaks ilmselt ainult lisasoojendi (Webasto, Eberspächer jne)

Igatahes, kui hoovipeal seisvad Škoda, Mersu ja Mitsubishi on samuti diiselmootoritega varustatud, siis tõesti lähevad need teemaalgataja väidete kohaselt maru hästi -12C juures soojaks.
psiiaaaooooo

romeoD
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas romeoD » 03 Jaan 2010, 09:56

Marek00 kirjutas:Mure järgmine
Isendiks Golf IV 02a. 1.9TD PD
Sai äsja uus termostaat pandud aga kuidagi kehvalt läheb ikka soojaks. Milles võiks probleem olla?
Tänud!
Termostaate ju igasuguseid ka... Täpseid kraade ei tea, aga osad avanevad juba väiksema temperatuuri pealt, teised suurema... kui ta sul varem suurele ringile laseb ja salongi ka koguaeg max võimsusel kytta, siis annab jah soojaks kytta masinat.

PS: termostaatide täpsete avanemiskraadide huvi korral pöördu T6nis2 poole.... mees räägib aind konkreetset juttu!

[Muudetud: 3-1-2010 romeoD]

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas raiku » 03 Jaan 2010, 10:55

termostaatide avanemis temperatuuride vahe oli tilluke, kui ma metsa ei pane, siis 86 ja 92 midagi selle ringi.

aga diislitega ongi nii, et nad on nõrgad soojenejad.
kiiremaks soojenemiseks aitab radika kinni katmine. vanamees mul oma vento TDI radika katab 100%kinni, aga siis peab linnasõidul temperatuuri jälgima ja kui hakkab üle 90 minema, siis soojapuhur 4ndasse keerata ja tõmbab temperatuuri maha.
kui tahad kiiremat sooja muretse bensiinikad;)
viljandi mölamies

olc
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 12 Mär 2007, 15:45
Auto: Golf6 TSI DSG 2012
Asukoht: Põlva - Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas olc » 03 Jaan 2010, 21:47

5-6km soojaks? Et paned käima ja kohe leekima ja 6km on temp 90??

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tanel » 03 Jaan 2010, 22:12

olc kirjutas:5-6km soojaks? Et paned käima ja kohe leekima ja 6km on temp 90??
No ma sõitsin hiljuti 2.5 TDI mootoriga T4-jaga... 6-7km ja temp oli 90 kraadi. väljas oli miski -18 vist.

Aga jutt täpselt sama, mis kasutaja vamps kirjutas... ei ole mõtet ventilaatorikiirust ja sooja kohe põhja keerata, siis loomulikult ei lähe soojaks. Mul oli temperatuuri üle poole ja vent 1. astmes vist, pärast kui mootor soe, panin juurde.

Kui soojapuhuriga üle pingutada, siis võid mootori maha jahutada hoopis...ükspäev nägin, kuidas mootori temperatuur koha peal käies 1.4 D mootoriga Corollal langes. Koha peal käies temperatuuri (kiiremaks) tõstmiseks aitas see, kui puhuril lülitasin sisse selle, et salongist õhku võtaks. Ainult siis võib mingi hetk hakata uduseks puhuma aknaid.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

andu666
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 27 Nov 2005, 07:13
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas andu666 » 04 Jaan 2010, 16:41

Jutt täitsa tõsi vahetasin ka enda masinal need kolm tosooli soojendajat eelsüüteküünalt uute vastu ja vahet nagu polekski-soojaks läheb ikka alles siis kui 20km sõidetud ja kohapeal ei lähe üldse soojaks temp osuti tõuseb 1 astmesse, kuigi kah termostaat on uus uued eelsüüteküünlad jne.
romeoD kirjutas:
Marek00 kirjutas:Mure järgmine
Isendiks Golf IV 02a. 1.9TD PD
Sai äsja uus termostaat pandud aga kuidagi kehvalt läheb ikka soojaks. Milles võiks probleem olla?
Tänud!
Termostaate ju igasuguseid ka... Täpseid kraade ei tea, aga osad avanevad juba väiksema temperatuuri pealt, teised suurema... kui ta sul varem suurele ringile laseb ja salongi ka koguaeg max võimsusel kytta, siis annab jah soojaks kytta masinat.

PS: termostaatide täpsete avanemiskraadide huvi korral pöördu T6nis2 poole.... mees räägib aind konkreetset juttu!

[Muudetud: 3-1-2010 romeoD]

tants
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 22 Sept 2007, 10:54
Telefon: 58652475
Auto: Caddy, Civic
Asukoht: setomaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas tants » 04 Jaan 2010, 18:27

Katseeksitusmeetodil proovisin samuti neid kolme küünalt jahutussärgis. Kuna puudub tdi juhtmestik siis vedasin paari juhtme ja relee abil lüliti salongi. Võib ära öelda jah et nende asjade kasutegur tõsiselt väikke aga voolu tarbivad selleest mehemoodi:)
Diiselmootori soojaksajamine talvel jah suhtkoht probleemne kuid nagu eelpool mainitud et selle salongipuhuriga hellalt ringikäia, kuna see tõmbab selle õrnaltsoojeneva mootori temperatuuri päris kiiresti alla.

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Monah » 05 Jaan 2010, 08:45

T6nis2 kirjutas:Vastaja olc. Ära risusta foorumit. Vasta küsimusele. Kui pole asjalikku vastust pakkuda,ole parem vait. Ehk on 74 kw? See ,,nn,, kolme küünla probleem. Kontrolli kas need küünlad veesärgis rakenduvad. Teine asi,kas üldse töötavad. Asuvad soojendus elemendid flantsis kuhu suubub tosooli lõdvik salongi radikasse. Jutt küsijale.

[Muudetud: 2-1-2010 T6nis2]

Kuule, T6nis, kasva oma Ventost juba valja. Hetkel on tegu autoga aastast 2002 ja PD mootoriga. Mis kyynladest veesargis sa raagid?? Kui sinu VEntol need on olemas siis siin ilmselgelt mitte.

Aeglane soojenemine on tingitud mootori eriparast. enamus energiast on suunatud liikumisenergiale( st mootorid on suure kasuteguriga) seeparast ka lahevad aeglaselt soojaks.
Lahenduseks oleks Webasto paigaldus.

4ratast
Huviline
Postitusi: 427
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: Arteon R / 2021
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 25 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 4ratast » 05 Jaan 2010, 14:24

Monah kirjutas:
T6nis2 kirjutas:Vastaja olc. Ära risusta foorumit. Vasta küsimusele. Kui pole asjalikku vastust pakkuda,ole parem vait. Ehk on 74 kw? See ,,nn,, kolme küünla probleem. Kontrolli kas need küünlad veesärgis rakenduvad. Teine asi,kas üldse töötavad. Asuvad soojendus elemendid flantsis kuhu suubub tosooli lõdvik salongi radikasse. Jutt küsijale.

[Muudetud: 2-1-2010 T6nis2]

Kuule, T6nis, kasva oma Ventost juba valja. Hetkel on tegu autoga aastast 2002 ja PD mootoriga. Mis kyynladest veesargis sa raagid?? Kui sinu VEntol need on olemas siis siin ilmselgelt mitte.

Aeglane soojenemine on tingitud mootori eriparast. enamus energiast on suunatud liikumisenergiale( st mootorid on suure kasuteguriga) seeparast ka lahevad aeglaselt soojaks.
Lahenduseks oleks Webasto paigaldus.
Need küünlad võivad sellel autol siiski olemas olla :) Aga tõsi on see, et tänapäeva diisliga puhtalt mootori najal kahte asja korraga ei saa - kas saad mootori soojaks ja salongi ei saa või ei saa kumbagi soojaks :lol: Mina saan oma mootori soojaks küll kui salongi eriti ei küta soojendusradikaga. Lükka soendus 100% huugama ja kukub kolinal seier 70c peale tagasi .. eriti linnas. Maanteesõidu ajal on mul kliima ikka AUTO peal ja kütab palju tahab.
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄
https://vildersen.eu/volkswagen-arteon-r

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 » 05 Jaan 2010, 20:38

see juba vana teada värk ju et 4 - ja peal läheb puhur kõige aeglasemini soojaks tõmbab järjest aint väljast külma õhku peale
Parklas tiksuda puhur 2 hea peal siis on igavesti saun ikka sees. 4ja peal ainult siis kui auto kaua käinud ega siiski eriti tulikuuma õhku puhu

kratt6
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 26 Veebr 2008, 22:10
Asukoht: tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas kratt6 » 06 Jaan 2010, 00:03

mu passatil 1.9 tdi 02a on lisasoenduseks heitgaasidega köetav lisasoendi. selline
http://www.partsplaceinc.com/catalog/s-" onclick="window.open(this.href);return false; ... Cooler.jpg
Maadlen ka sama jamaga,et ei lähe soojaks.Avastasin,et tühipöördel ei suru veepump piisavalt palju jahutusvedeliku läbi soojendusradika,(ainult väike nire tuleb).
Uurisin,et teistel ka sama mure,ja pumba vahetus ei muutnud miskit.
Ise plaanin lahendada asja elektrilise lisapumbaga.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 06 Jaan 2010, 00:34

Monah. Mootori insenerid mõtlesid välja sellise kolme küünla süsteemi veesärgis. Iseasi on kasutegur,mille üle vaidleme,kuid mida mul välja ,,kasvada,, kui aleksei,õnnetuke, polegi Ventol ja G3-el. neid küünlaid näinudki. OH õnnetu,on neid küünlaid ka 002.A.autodel. Kui saaks viisakalt arutleda asjadest oleks palju rohkem tarkusi foorumis,kuid ei kannata ,kui mõttetult teatud ,,kodanik,, kommenteerib.

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas KuldarA » 06 Jaan 2010, 08:53

Diisel läheb kohapeal väga aeglaselt soojaks ning temperatuur ei tõuse kunagi nii kõrgele kui sõites(bensukal pm vastupidi), pärast sõitu kohapeal seistes näiteks temperatuur langeb.
Muidu nõustun eelkõnelejatega, et ära seda puhurit maksimumi peale kohe keera, see mõjub päris kenasti soojenemise kiirusele(eriti uuematel masinatel, kuna neil päris võimsad salongi ventikad).

Ise olen diislil lasknud kohapeal töötada mõni aeg enne sõitu(lähed natuke varem õue, paned käima, puhastad lumest ja jääst) siis hakkab sõites temperatuur kiiremini tõusma :)
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

zaag
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 12 Mai 2008, 16:50
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas zaag » 06 Jaan 2010, 11:42

Kas G IV tdi on ees turbo jahutusradikas? Kas võib eest täitsa kinni katta.

-marx-
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 18 Mär 2008, 11:30
Asukoht: viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas -marx- » 06 Jaan 2010, 15:24

enda dislal panin radika eest penoplastiga täielikult kinni
ja isegi see ei aidanud eriti.

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Netman112 » 06 Jaan 2010, 16:26

-marx- kirjutas:enda dislal panin radika eest penoplastiga täielikult kinni
ja isegi see ei aidanud eriti.
Kui termostaat on korras, siis muidugi ei aita. Või mõtlesid, et sõidu ajal läbi radika külma õhku mootoriruumi ei puhuks ja mootorit maha ei jahutaks?

-marx-
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 18 Mär 2008, 11:30
Asukoht: viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas -marx- » 06 Jaan 2010, 22:43

ei ma mõtlesin seda, et radikas otse külma tuult peale ei saaks, põhimõtteliselt
sama mis salongiradikaga, et kui käima paned, ei pane kohe neljandasse astmesse
ventikat puhuma.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 07 Jaan 2010, 20:57

Tants. Jutt hea ,kuid seleta lahti- voolu tarbivad mehemoodi. Millega ,mismoodi mõõdad asjal kasutegurit? Fakt on see et lisa küünaldega soojeneb kiiremini(loogika). Selleks ongi auto varustatud generaatoriga alates 120 A. Aku ei puutu asjasse. Aku garanteerib ainult käivituse korrasoleku,käivitus Amprid olgu paigas.Kasutaja vamps-i jutt on küll mõnitav,kuid mitte midagi ütlev.

[Muudetud: 7-1-2010 T6nis2]

Marek00
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 24 Veebr 2006, 20:50
Auto: Passat Variant B7 1.4 TSI 110 kW EcoFuel ja Passat Variant B8 2.0 110 kW
Asukoht: Tartu ja Virumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Marek00 » 09 Jaan 2010, 18:56

Tänud vastamast eks siis proovin seda varjanti et ventikat uugama kohe ei pane täiega. ja saab ka samuti tehtud nagu eelpool öeldud et auto käima ja siis mõne ajapärast sõitu.
Kala hakkab alati peast mädanema!

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot » 09 Jaan 2010, 20:43

ei hakanud uut teemat tegema, kuid minu Bora näiteks täna ei tahtnud eriti soojaks kah minna, väljas aint -7 v -8 sõitsin õikalt kristiinesse, seier tõusis ainult veidike, kuigi sai ikka küll neid pöördeid foori tagant kiirendades 2 ja 2,5k kanti aetud. enne sõitu tiksus umbes 5 minta koha peal. Ja tööle minekuga olen kah tähele pannud, et kuigi sõidan nii 17 km tööle, pool maanteesõit 60-90 km/h aga ikkagi tõuseb vähe, isegi poole peale ei lähe, mõni mm pmt. kui väljas -10 v soojem, peaks selle ajaga küll moto päris soojaks minema?
Diesel Power KEEPS ME GOING

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 10 Jaan 2010, 00:09

Teemasse veel vastupidist. Pole veel kuulnud ,et kliima seade,konditsioneer häirib,et see süsteem võtab palju voolu,kuid mainitakse kohe mõttetust ,,kolme küünla süsteemist,, diislil. Mõlemad võtavad suht palju lisa energiat. Tahad külma,kliima pump tööle-kütte kulu suureneb. (suvel). Tahad sooja, ,,kolm,, küünalt elektri ahelasse-kütte kulu suureneb,kuid saad kiiremini külmal ajal salongi sooja.

vamps
Klubiline
Postitusi: 189
Liitunud: 30 Mai 2004, 20:26
Telefon: 51982593
Auto: ŠKO O3 / VW G7.5
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas vamps » 10 Jaan 2010, 09:04

T6nis2 kirjutas:... Kasutaja vamps-i jutt on küll mõnitav,kuid mitte midagi ütlev.
Tore, siis läks mu postitus asjaette:) Aga loe palun nüüd uuesti läbi, mis ma kirjutasin. Kui ikka aru ei saa, peaksid mõtlema ennast kuskil harima hakkama. Võimalik, et Sa ei saanud mu tekstist sellepärast aru, et ei oska/tunne kirjavahemärke kasutada, mida mina oma postituses kasutasin.
Sinu jutu jätkuks: Kui ühe kindla hulga energia kulutamisel saadakse suvel oluliselt rohkem "külma õhku" kui talvel soojust veesärki, siis loomulikult on "need kolm küünalt" pisut mõtetud, kuna kasutegur ju väga väike. Teisisõnu, pead talvel oluliselt rohkem energiat kulutama, et sama hulk sooja saada kui suvel külma. Tee siit omad järeldused, Sa vist oled ainuke, kes seda veel teinud ei ole.

Väike õpetus ka Sulle T6nis. Need komad, mida Sa oma kirjutistes kasutad, ei ole jutumärgid. Jutumärke saad, kui hoiad klaviatuuril all klahvi "shift" ehk toda, millel on jäme ülesse suunatud nool peale trükitud ning seejärel samaaegselt vajatad klahvi, mille peale on suurelt trükitud "2"! Ja kui tekstis tahad koma kasutada, siis pärast sõna tuleb kohe koma, seejärel tühik ning alles siis uus sõna. Mitte tühik, koma ja siis sõna või mõni muu variant, mida armastad kasutada.
Muudame maailma paremaks:)
psiiaaaooooo

Vasta

Mine “Diislid”