Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Holari
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 20 Sept 2010, 17:34
Auto: Mul ei olegi VWd
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas Holari » 11 Okt 2010, 21:49

Nii, minu mured ei lõppegi, nimelt sai auto endale kenasti uue turbo, mis oli kole katki, selega kõik ilus kena, aga jama on selles, et neljas(salongi poolne) väljalaske kollektori auk oli päris nõgine, st kollektori seinad olid põlenud ja kõvakstõmmanud tahma täis, näpp mahtus sisse ja kolmandal oli seda natuke kollektori seintel, kaks esimest olid OK. Sellpärast ka turbo katki läks, sest see tahma kõva tükk oli sealt läbi käinud ja palju pahandust teinud. MIllest võib selline jama tekkida? Ons kellelgi sama jama olnud? Kindalsti on, neid mootoreid ju palju liikvel. Palun nüüd head nõu, kuidas seda viga eemaldada? Sest ei tahaks uuestu turbost lahti saada
Kütuse kulu oli vägagi normaalne, linnas üle seitsme ei saanud ja maanteel kindlasti alla 5l. Manuaal kast siis. Muud infot ei oska tuuagi.
Palun siis head nõu asjatundjatelt, kes sama probleemiga silmitsi seisnud.Loodan, et saite mu segasest jutust aru, tean, et mootorit neti kaudu ei remondi, aga sümptomid on ju nii konkreetsed, vähemalt ma loodan seda.



Ettetänades
Holari
Viimati muutis Holari, 27 Okt 2010, 16:23, muudetud 4 korda kokku.

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2488
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, b6 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Jälle jama! 1,9TDI 85KW 2000a Passat

Lugemata postitus Postitas Siim » 12 Okt 2010, 12:55

Äkki siis pihustite süü, et küte ei põle korralikult ära ja siis tahmab kinni?

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Jälle jama! 1,9TDI 85KW 2000a Passat

Lugemata postitus Postitas Cloner » 12 Okt 2010, 13:02


Holari
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 20 Sept 2010, 17:34
Auto: Mul ei olegi VWd
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõne mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat

Lugemata postitus Postitas Holari » 23 Okt 2010, 18:48

Ei hakanud enam uut teemat tegema, siin saan aruhus oma auto kõikiu muresid lahata.
Odavalt ostetud auto maksab valusatl kätte ja raha kulub mehemoodi,et seda korda saada, aga lõppu veel ei paista.

Nii siis, see tahma mure EHK lahenes, viga oli ehk EGr klapis, nimelt läks EGR pimedaks ja vaakumile punn ette. Loodame sellega paremat. Siis nüüd oleks infot vaja, nimelt siis kui auto on jupp aega seisnud, näiteks hommikuti, on käivitamine raske, peab pikalt käiama ja siis kui läheb, siis taga suitseb päris palju, alul arvasime, et kütus voolab tagasi, panin paagi väljuvale torule lisa klapi, läks paremaks, aga mitte korda. Kui nüüd arvestada, et kütus tagasi ei voola ja PÄrnu Audis kontrolliti ja eelsüüte küünlad kah töötavad, siis MIS VEEL???? Kui jub korra käima läheb, siis mured kadunud, kaob suits ja käivitamine poolest pöördest, nagu peab...Milles asi?
Teine asi, peale turbo vahetust on mure sellega, et algus on suht tuim, peale 2400rpm on tõmme jõuline ja see hetk on vägagi tuntab, suht järsult asi muutub. Ja kütte kulu on umbes 1l suurem, kui tavaliselt. Ja heitgaaside lähn ei ole päris OK, natuke nagu ving, mitte õli põlemis lõhn, aga ving.
Kellel on nata aimugi, siis palun rääkige. Aaa, mis veel on nata halb praegu, siis cooler on asendatud metall toruga, kuna ma ei tahtnud kohe 2k välja käia, et saada uus ja et saada odavam,siis sellega läheb pisut aega, kuna sõita on tarvis, siis arvasime targematega, et kuna niigi on külm, siis see ei tohiks erilist rolli mängida praegu. Või vb on see ikkagi autole tuntav? Ka jahedate ilmadega?

Holari

VWalker
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 27 Aug 2010, 10:04
Auto: Golf VI Variant 2.0 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Palun head nõu!

Lugemata postitus Postitas VWalker » 24 Okt 2010, 15:44

mul sama masin, hommikuse käivitusega on niiske ja külma ilmaga sama keiss, kas asi võib olla äkki suvises kütuses? turboga on tõesti imelik lugu, mul nagu tuleb jõud ühtlaselt juba madalal pöördel taha, samamoodi käis turbo remondis( küll siiski vaid puhastus ). Kütusekulu tõusis ka peale turbo puhastamist 1l ( vb natuke vähem)

Holari
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 20 Sept 2010, 17:34
Auto: Mul ei olegi VWd
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Palun head nõu!

Lugemata postitus Postitas Holari » 24 Okt 2010, 16:19

Niipalju siis olen tänasega targemaks saanud, et selle hommikuse käivituse põhjuseks on eeldatavasti andur, mis mõõdab kütuse temperatuuri, kuna see näitas juba hommikul tempiks +34kraadi ja kohe vasrti peale käivitamist +55 ja auto paneb kohe hulka lahjema segu.........või on kuskilt õhu leke.
Turbo jamaks vist eeldatavasti umbes katalüsaator või turbo reguleering paigast ära, nii, et ehk mitte midagi hullu, loodetavasti. Aga see paistab, kui need vead on eemaldatud.

onusnooker
Huviline
Postitusi: 435
Liitunud: 18 Juul 2005, 23:13
Auto: VW Passat 1.6 77kw 2014a
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Palun head nõu!

Lugemata postitus Postitas onusnooker » 24 Okt 2010, 19:00

Mis, praeguse ca 0C näitas siis +34?
Peaks oma diislil ka huvipärast kontrollima millist temperatuuri kütusel näitab, loogiliselt siis peaks näitama sama mis õues?

Holari
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 20 Sept 2010, 17:34
Auto: Mul ei olegi VWd
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Palun head nõu!

Lugemata postitus Postitas Holari » 24 Okt 2010, 19:19

onusnooker kirjutas:Mis, praeguse ca 0C näitas siis +34?
Peaks oma diislil ka huvipärast kontrollima millist temperatuuri kütusel näitab, loogiliselt siis peaks näitama sama mis õues?

Jah, õues oli +5 kraadi ja mootor oli töötanud 10min ja paagis 30l kütet, aga see ei loe, sest nagu me kõik õpime, siis tuleb seda mõõta kohe ennem käivitust, sest ta soojendab seda kütet päris usinasti.

Holari
Viimati muutis Holari, 27 Okt 2010, 23:43, muudetud 2 korda kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Palun head nõu!

Lugemata postitus Postitas copilot » 24 Okt 2010, 20:48

Sellist asja kontrolli, kui auto on öö läbi seisnud ja pole käima pannud. Sellisel juhul peaks olema sama, mis sissevõetava õhu temp. Nii sissevõetava õhu temp, jahutusvedeliku temp kui ka kütte temp peaksid olema samad v ligilähedased...võivad erineda veidi, sest jahutusvedelik ja kütte temp ei jõua nii ruttu järgi soojeneda/jahtuda, kui väljas on temperatuur suht järsku muutunud.
Viimati muutis copilot, 24 Okt 2010, 20:50, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

TeetPassat
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 25 Juul 2010, 12:50
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõne mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat

Lugemata postitus Postitas TeetPassat » 26 Okt 2010, 21:23

Holari kirjutas:Ei hakanud enam uut teemat tegema, siin saan aruhus oma auto kõikiu muresid lahata.
Odavalt ostetud auto maksab valusatl kätte ja raha kulub mehemoodi,et seda korda saada, aga lõppu veel ei paista.

Nii siis, see tahma mure EHK lahenes, viga oli ehk EGr klapis, nimelt läks EGR pimedaks ja vaakumile punn ette. Loodame sellega paremat. Siis nüüd oleks infot vaja, nimelt siis kui auto on jupp aega seisnud, näiteks hommikuti, on käivitamine raske, peab pikalt käiama ja siis kui läheb, siis taga suitseb päris palju, alul arvasime, et kütus voolab tagasi, panin paagi väljuvale torule lisa klapi, läks paremaks, aga mitte korda. Kui nüüd arvestada, et kütus tagasi ei voola ja PÄrnu Audis kontrolliti ja eelsüüte küünlad kah töötavad, siis MIS VEEL???? Kui jub korra käima läheb, siis mured kadunud, kaob suits ja käivitamine poolest pöördest, nagu peab...Milles asi?
Teine asi, peale turbo vahetust on mure sellega, et algus on suht tuim, peale 2400rpm on tõmme jõuline ja see hetk on vägagi tuntab, suht järsult asi muutub. Ja kütte kulu on umbes 1l suurem, kui tavaliselt. Ja heitgaaside lähn ei ole päris OK, natuke nagu ving, mitte õli põlemis lõhn, aga ving.
Kellel on nata aimugi, siis palun rääkige. Aaa, mis veel on nata halb praegu, siis cooler on asendatud metall toruga, kuna ma ei tahtnud kohe 2k välja käia, et saada uus ja et saada odavam,siis sellega läheb pisut aega, kuna sõita on tarvis, siis arvasime targematega, et kuna niigi on külm, siis see ei tohiks erilist rolli mängida praegu. Või vb on see ikkagi autole tuntav? Ka jahedate ilmadega?

Holari

ma ostin just uue intercooleri 1000 krooni ringis

Ax1600
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 29 Dets 2008, 21:02
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Palun head nõu!

Lugemata postitus Postitas Ax1600 » 27 Okt 2010, 14:32

Endal sama mure juba pikemat aega. Anna palun teada kas asi lahenes ja kuidas

Holari
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 20 Sept 2010, 17:34
Auto: Mul ei olegi VWd
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Palun head nõu!

Lugemata postitus Postitas Holari » 27 Okt 2010, 16:23

Sellele käivitus jauuesti tekkinud tahmamurele on lahendus nüüd suure tõenäosusega uus nukkvõll ja klapi tõukurid....ja ingel [VW Bot: "Keel korda!"] teab, mis veel. Jama igatahes

mireck
Klubiline
Postitusi: 218
Liitunud: 18 Sept 2005, 17:47
Telefon: +358445899766
Auto: Vw touran
Asukoht: tuusula
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas mireck » 27 Okt 2010, 16:55

Kas keegi teab miskit sellest kytuse temperatuuri andusrist ja kus kohas asub ja mida moodi kontrollida saab???

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas copilot » 27 Okt 2010, 19:53

mireck kirjutas:Kas keegi teab miskit sellest kytuse temperatuuri andusrist ja kus kohas asub ja mida moodi kontrollida saab???
Kõige parem selleks ikkagi diagnostika...ja muidugi teha seda hommikul ennem auto käivitamist.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Palun head nõu!

Lugemata postitus Postitas copilot » 27 Okt 2010, 19:59

Holari kirjutas:Sellele käivitus jauuesti tekkinud tahmamurele on lahendus nüüd suure tõenäosusega uus nukkvõll ja klapi tõukurid....ja ingel teab, mis veel. Jama igatahes

Njaah...kuna sul PD ja kui eelmine omanik õli välbast räigelt üle lasknud ja pealekauba veel valet õli kasutanud, siis pole ime kui nukkvõllil nukad kulunud ja nüüd sellised jamad :? Aga ennem käivitamist oled vaadanud, mis kütte temp on? Kuidas minek ka muidu on? kehvapoolne? MAF andurit on kontrollitud? Kui auto ostsid, siis kas õhufilter oli puhas v must nagu tahmatont?
Diesel Power KEEPS ME GOING

mireck
Klubiline
Postitusi: 218
Liitunud: 18 Sept 2005, 17:47
Telefon: +358445899766
Auto: Vw touran
Asukoht: tuusula
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas mireck » 27 Okt 2010, 20:08

olen oma autol kõike teinud juba,auto 4 aastat minu käes olnud juba,plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] korda tehtud(uued juht puksid,klapid-st,kõik mida vaja)uus turbo peale pandud,eelsyyte kyynlad uued aga ikka ei taha kylmast peast hommikuti käima minna.taha tiba käiamist.seega ei saa enam olla eelmise omaniku si** õli vai miskit suurt muud olla.kõik asjad korralikult ja enne õli vahetus välpagi vahetud kogu aeg õlid ja muud filtrid.
Viimati muutis mireck, 27 Okt 2010, 20:09, muudetud 1 kord kokku.

hartsi
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 02 Juun 2009, 11:50
Telefon: 53901498
Auto: B6 1,9tdi AVF
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas hartsi » 27 Okt 2010, 20:40

Tutvume nüüd PD diisli ehitusega, ja siis võtame sõna ka kütuse temp. anduri teemal! http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_209.pdf

Holari
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 20 Sept 2010, 17:34
Auto: Mul ei olegi VWd
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas Holari » 27 Okt 2010, 23:27

Jah, minu viga, kütte temp mõõta ennem esimest käivitust, pole kah kõigega kohe kursis, õpin töö käigus....aga minu auto oli see igatahes OK, näitas kenasti sama tempi, mis käik muud andurid. Nii, et see välistatud.
Kaevame edasi ja vaatame, mis homne toob, sest kui nüüd võtta Audi V6 TDI, siis kui nukad läbi, siis külmkäivitus raske....olen sarnast elukat kohanud, nii, et ma omast lollist järeldusest arvan, et siingi võib seos olla, kuigi võin eksida ja targemad palun parandage.

MInek oli peale turbo vahetust enamvähem OK, nagu tagantjärele tean, siis vajab nata regullimist. Kõik andurid vähemasti arvuti järgi töötavad....
Ja see kah, et kas pump pihusteid remonditakse/taastatakse või on ainuke lahendus maksta 8K ja uus osta ja nii neli korda järjest? Lihtsalt huvi pärast küsin, kuigi praegu hoian veel pöialt, et sellega OK.

Homset oodates
Holari
Viimati muutis Holari, 28 Okt 2010, 00:16, muudetud 2 korda kokku.

weidu
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 06 Juun 2006, 14:29
Asukoht: pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas weidu » 04 Nov 2010, 20:29

Tere! Mul sama aasta ja mootoriga passat, mure järgmine, vahel kaob turbo tagant ära ja sõidaks nagu võrriga, kui süüde välja keerata ja uuesti käivitan , siis kõik korras jälle, uurisin kapoti all veidi ja märkasin üht jämedat voolikut, milles väike auk ja mis teibiga paigatud. See voolik tuleb juhipoolse esitule juures asuvast väikesest radiaatiorist ja voolik ise on suht jäme ,kuskil 50mm läbimõõduga.
Oskab keegi aidata ?

Holari
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 20 Sept 2010, 17:34
Auto: Mul ei olegi VWd
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas Holari » 04 Nov 2010, 20:37

Kasuta otsingut limp mode siis hakkad järjest vigasid välistama. Ime on see, et minu auto oli ta nii nässus, kui ta oli, aga seda limp modet ei olnud...

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas copilot » 04 Nov 2010, 20:52

weidu kirjutas:Tere! Mul sama aasta ja mootoriga passat, mure järgmine, vahel kaob turbo tagant ära ja sõidaks nagu võrriga, kui süüde välja keerata ja uuesti käivitan , siis kõik korras jälle, uurisin kapoti all veidi ja märkasin üht jämedat voolikut, milles väike auk ja mis teibiga paigatud. See voolik tuleb juhipoolse esitule juures asuvast väikesest radiaatiorist ja voolik ise on suht jäme ,kuskil 50mm läbimõõduga.
Oskab keegi aidata ?

Eeldan, et mootor peaks olema peal piki asendis ja see toru jookseb välja sisselaske koldesse? Sellisel juhul tegu lõdvikuga, mis tuleb intercoolerist ja kui see sul katki(tebituuning ei sobi kapoti alla), on rõhuleke sealt august ja mingi teip ligi 2 bari ära ei isoleeri...tulemuseks limp mode, eeldatavasti kah kehvake minek ja tahmab kah veidi rohkem. Nii et uus lõdvik kõige pealt. Kui siis kah esineb seda limp mode i, siis muid asju juba vaadata.
Diesel Power KEEPS ME GOING

TeetPassat
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 25 Juul 2010, 12:50
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas TeetPassat » 05 Nov 2010, 12:19

weidu kirjutas:Tere! Mul sama aasta ja mootoriga passat, mure järgmine, vahel kaob turbo tagant ära ja sõidaks nagu võrriga, kui süüde välja keerata ja uuesti käivitan , siis kõik korras jälle, uurisin kapoti all veidi ja märkasin üht jämedat voolikut, milles väike auk ja mis teibiga paigatud. See voolik tuleb juhipoolse esitule juures asuvast väikesest radiaatiorist ja voolik ise on suht jäme ,kuskil 50mm läbimõõduga.
Oskab keegi aidata ?
Esiteks vaheta lõdvik ära ikka kui jama edasi siis .mul oli ka nii ,et kui gaasi järsku anda siis kaob turbo ära ja tagasi tuleb välja suretates. turbo on sul tahmunud need mis sees liiguvad ja õhu sissevoolu kontrollivad neil tahm vahel ja kui järsku gaasi anda siis jäävad need kinni . lahendus oli turbo lahti võtta ja puhastamine soovitan mitte ise teha kui eelnevat kogemust pole .

mallor
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 30 Nov 2009, 15:02
Asukoht: tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas mallor » 28 Nov 2010, 10:43

tere.mul oli ka sama mure,et jõud kadus ning lasin turbo ära puhastada ja paarpäeva oligi kõik ok.siis kui külaks läks on viga tagasi ja veel hullem üle 95 ei lähe enam kuidagi.

Holari
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 20 Sept 2010, 17:34
Auto: Mul ei olegi VWd
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas Holari » 28 Nov 2010, 13:15

Usun, et see võib mingi elektroonika põhjus olla, ta on koguaeg safe modis, oli kah peale suurt remonti see juhus, ei hakanud tööle, kui uuesti käima panin, arvutiga leiti veale lahenuds.......minul olid mingid tõsisemad vead mälus, mis vajasid kustutamist.

ittimeez
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 15 Juun 2009, 22:28
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned mured! 1,9TDI 85KW 2000a Passat Jagame kogemusi!

Lugemata postitus Postitas ittimeez » 30 Nov 2010, 06:05

Mul olid samad käivitus probleemid, lahenesid nukkvõlli anduri vahetusega. Kui enne selle vahetust oli probleeme käivitusega + 10 C juures, siis nyyd hommikul -12C ja läks käima. Käiama pidi küll 4 sekundit, aga mul aku kah suht vana. Muide väga ei soovitaks sul Holari mootorit käiata, olen pidanud 2-korda tõukureid vahetama ja korra nukkvõlli. Loodan, et mu jutust oli abi.

Vasta

Mine “Diislid”