TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 08 Nov 2011, 18:43

Kuna EGR klapp lekib ikka omajagu, plaanis see üldse sealt eemaldada ja asendanda nn otse toruga. Lisaks asjaolu, et tegu suht tüüpveaga ja uus klapp maksab sinna 170 eur kanti ning mingine kasutatud osta on suht "põrsas kotis" teema, siis otse toru puhul oleks hind üle 3 korra odavam vs uus klapp. On muidu keegi seda ennem ette võtnud? Ise pean ainsaks miinuseks seda, et kui mootor peaks nn "lõhkuma" minema, ei ole enam seda suretusklappi millega saaks õhu sissevõttu koheselt takistada. Et kuidas suhtutakse sellesse ülevaatusel, kuigi mõõdetakse ainult tahma? Tõuseb kindasti NO gaaside hulk nii 40 prossa kanti, kuid see roheliste teema mind ei huvita...olen kaabli abil selle klapi toimimise niikuinii minimumi peale timminud st mida vähem tahma sisselaskes seda parem motole ja pealegi ei ole enam muret sisselaske ummistumisega.

Mõtlen siis sellist asja:

http://www.ebay.co.uk/itm/Allard-1-9-TD ... 27bfb7e901
Viimati muutis argo, 05 Mai 2012, 00:54, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

hartsi
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 02 Juun 2009, 11:50
Telefon: 53901498
Auto: B6 1,9tdi AVF
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas hartsi » 08 Nov 2011, 19:55

Ülevaatusel ei huvita vähemalt hetkeseisuga see EGR klapp mitte kedagi.
Mis puudutab seda teist ("anti shudder") klappi, siis selle puudumist märkab tavaolukorras ainult mootorit seisma jättes.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 08 Nov 2011, 20:06

hartsi kirjutas:Ülevaatusel ei huvita vähemalt hetkeseisuga see EGR klapp mitte kedagi.
Mis puudutab seda teist ("anti shudder") klappi, siis selle puudumist märkab tavaolukorras ainult mootorit seisma jättes.
see pidi olema vaevu märgatav, nii palju kui lugenud olen ehk siis a la manala teele minev kahemassiline hooratas pidi hullemat värinat väljasuretamisel tekitama kui selle anti shudder klapi puudumine :roll: Mingine aeg oli mul see juhe, mis selle klapini läheb, katki ja seisma jättes vahest tekkiv värin v rappumine ei olnud midagi hullu v ei olnud seda üldse, peale juhtme parandamist on aega ajalt ikka seda tunda ja arvan et see kas ja kuidas seda tunda on oleneb rohkem mis takti aeg vms välja suretada, v siis on hooratas veidi väsinud juba sest vahest külmkävitusel on DMF ile omast kolksumist kuulda küll aga see teine teema.
Aga kui neid see ei huvita, siis lähen vist seda teed et läheb peale otse toru ja muidugi igaksjuhuks hoian selle vana klapi alles et kui vaja saab vahele visata.
Diesel Power KEEPS ME GOING

hartsi
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 02 Juun 2009, 11:50
Telefon: 53901498
Auto: B6 1,9tdi AVF
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas hartsi » 08 Nov 2011, 20:09

hartsi kirjutas:Ülevaatusel ei huvita vähemalt hetkeseisuga see EGR klapp mitte kedagi.
Mis puudutab seda teist ("anti shudder") klappi, siis selle puudumist märkab tavaolukorras ainult mootorit seisma jättes.
Mina isiklikult nikerdaksin antud jublaka ise valmis kui mul seda vaja läheks, aga firmast Allard rääkides...
... Need poisid pole si** pealt riisutud! http://www.allardmotorcompany.com/files ... uattro.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

joss1357
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 22 Dets 2008, 14:00
Telefon: 55587693
Auto: VW vento 1.9TDI 66kw 94a. Volvo C70 2.3T5 ca 200kw
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas joss1357 » 08 Nov 2011, 20:16

mina viisin endal igatahes EGR selle osa, mis sisselaskesse uuesti läks, ringiga sumbutisse (peale turbot muidugi).


kuidagi on meeles midagi sellest ajast kui seda tegin, siis sai ka päris pime ette pandud ehk täitsa ära jäetud EGR, kuid siis vist oli maanteel sõites turbo rõhk liiga kõrgel.... ei tea, ärge kindla tõena võtke, sest siis võisid olla ka vaakumi voolikud valesti.

hartsi
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 02 Juun 2009, 11:50
Telefon: 53901498
Auto: B6 1,9tdi AVF
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas hartsi » 08 Nov 2011, 20:20

copilot kirjutas: see pidi olema vaevu märgatav, nii palju kui lugenud olen ehk siis a la manala teele minev kahemassiline hooratas pidi hullemat värinat väljasuretamisel tekitama kui selle anti shudder klapi puudumine :roll: Mingine aeg oli mul see juhe, mis selle klapini läheb, katki ja seisma jättes vahest tekkiv värin v rappumine ei olnud midagi hullu v ei olnud seda üldse, peale juhtme parandamist on aega ajalt ikka seda tunda ja arvan et see kas ja kuidas seda tunda on oleneb rohkem mis takti aeg vms välja suretada, v siis on hooratas veidi väsinud juba sest vahest külmkävitusel on DMF ile omast kolksumist kuulda küll aga see teine teema.
Aga kui neid see ei huvita, siis lähen vist seda teed et läheb peale otse toru ja muidugi igaksjuhuks hoian selle vana klapi alles et kui vaja saab vahele visata.
Võta vaakumvoolik lahti, tee tee pimedaks ja proovi ilma. Kui ei häiri, kes sind ikka keelata saab.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 08 Nov 2011, 20:47

hartsi kirjutas:
copilot kirjutas: see pidi olema vaevu märgatav, nii palju kui lugenud olen ehk siis a la manala teele minev kahemassiline hooratas pidi hullemat värinat väljasuretamisel tekitama kui selle anti shudder klapi puudumine :roll: Mingine aeg oli mul see juhe, mis selle klapini läheb, katki ja seisma jättes vahest tekkiv värin v rappumine ei olnud midagi hullu v ei olnud seda üldse, peale juhtme parandamist on aega ajalt ikka seda tunda ja arvan et see kas ja kuidas seda tunda on oleneb rohkem mis takti aeg vms välja suretada, v siis on hooratas veidi väsinud juba sest vahest külmkävitusel on DMF ile omast kolksumist kuulda küll aga see teine teema.
Aga kui neid see ei huvita, siis lähen vist seda teed et läheb peale otse toru ja muidugi igaksjuhuks hoian selle vana klapi alles et kui vaja saab vahele visata.
Võta vaakumvoolik lahti, tee tee pimedaks ja proovi ilma. Kui ei häiri, kes sind ikka keelata saab.
Muidu läheksingi seda teed, aga probleem selles et klapp on hakanud juba nendest membraani liikumiseks vajaminevate õhutusaukudest lekkima st õliaurud mis karterituulutusest sisselaskesse lähevad pääsevad koos rõhuga sealt akudest vaikselt välja ja see määrinud pika peale moto tagumise poole juba ära veits.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 08 Nov 2011, 20:49

joss1357 kirjutas:mina viisin endal igatahes EGR selle osa, mis sisselaskesse uuesti läks, ringiga sumbutisse (peale turbot muidugi).


kuidagi on meeles midagi sellest ajast kui seda tegin, siis sai ka päris pime ette pandud ehk täitsa ära jäetud EGR, kuid siis vist oli maanteel sõites turbo rõhk liiga kõrgel.... ei tea, ärge kindla tõena võtke, sest siis võisid olla ka vaakumi voolikud valesti.
nuh, pmt müüakse ka ainult nn neid pimedaid plaate ja selle komplektiga saab selle kaasa st see toru mis väljalaskest EGR i tuleb, läheb kah minema ja pime ette.
Diesel Power KEEPS ME GOING

hartsi
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 02 Juun 2009, 11:50
Telefon: 53901498
Auto: B6 1,9tdi AVF
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas hartsi » 08 Nov 2011, 21:12

copilot kirjutas:
hartsi kirjutas:
copilot kirjutas: see pidi olema vaevu märgatav, nii palju kui lugenud olen ehk siis a la manala teele minev kahemassiline hooratas pidi hullemat värinat väljasuretamisel tekitama kui selle anti shudder klapi puudumine :roll: Mingine aeg oli mul see juhe, mis selle klapini läheb, katki ja seisma jättes vahest tekkiv värin v rappumine ei olnud midagi hullu v ei olnud seda üldse, peale juhtme parandamist on aega ajalt ikka seda tunda ja arvan et see kas ja kuidas seda tunda on oleneb rohkem mis takti aeg vms välja suretada, v siis on hooratas veidi väsinud juba sest vahest külmkävitusel on DMF ile omast kolksumist kuulda küll aga see teine teema.
Aga kui neid see ei huvita, siis lähen vist seda teed et läheb peale otse toru ja muidugi igaksjuhuks hoian selle vana klapi alles et kui vaja saab vahele visata.
Võta vaakumvoolik lahti, tee tee pimedaks ja proovi ilma. Kui ei häiri, kes sind ikka keelata saab.
Muidu läheksingi seda teed, aga probleem selles et klapp on hakanud juba nendest membraani liikumiseks vajaminevate õhutusaukudest lekkima st õliaurud mis karterituulutusest sisselaskesse lähevad pääsevad koos rõhuga sealt akudest vaikselt välja ja see määrinud pika peale moto tagumise poole juba ära veits.
Oma postituses ma üritasingi öelda et võta vaakumvoolik anti shudder-i küljest lahti ja proovi ilma, kui moto seiskamisel tekkiv lisa vibra ei häiri, pane EGR-i asemele Allardi power-pipe või siis mingi kohaliku sepa tehtud jõu-toru.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 08 Nov 2011, 21:34

hartsi kirjutas: Oma postituses ma üritasingi öelda et võta vaakumvoolik anti shudder-i küljest lahti ja proovi ilma, kui moto seiskamisel tekkiv lisa vibra ei häiri, pane EGR-i asemele Allardi power-pipe või siis mingi kohaliku sepa tehtud jõu-toru.
Aa, ok, sain valesti aru ennist. Aga jah, mõtlesin ka ise seda nii proovida.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Riho72
Huviline
Postitusi: 554
Liitunud: 23 Dets 2009, 10:50
Auto: 4x4 Bora Variant, Bora Variant
Asukoht: Tln
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Riho72 » 08 Nov 2011, 22:14

Link antud tegevusest PD mootorile
http://uk-mkvs.net/forums/t/393238.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis Riho72, 08 Nov 2011, 22:14, muudetud 1 kord kokku.
Lugupidamisega Riho

Rahulolu on peamine

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 08 Nov 2011, 22:19

Riho72 kirjutas:Link antud tegevusest PD mootorile
http://uk-mkvs.net/forums/t/393238.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
kuskilt seda linki varem näinud googeldades. eks vaatan kuidas selle asja seal teen a la kas lahendan kuidagi pimedatega vms.muidugi kust vastavaid pimedaid saada mis neile vaakumvoolikutele parajad :roll:
Diesel Power KEEPS ME GOING

Riho72
Huviline
Postitusi: 554
Liitunud: 23 Dets 2009, 10:50
Auto: 4x4 Bora Variant, Bora Variant
Asukoht: Tln
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Riho72 » 08 Nov 2011, 22:28

Pimedaid pole vaja kui eemaldad üleliigsed voolikud.
Kui keegi pimedaid ja torusi valmistama hakkab võiks neid rohkem teha, isegi oleks käpp.
Lugupidamisega Riho

Rahulolu on peamine

walkman
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas walkman » 10 Dets 2011, 20:03

Kaugele oled jõudnud oma egr-i eemaldamisega ?
Viimati muutis walkman, 10 Dets 2011, 20:03, muudetud 1 kord kokku.

Kirs
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 09 Mai 2009, 11:12
Auto: Passat 1.9TDI 74kw Audi 80 1.8
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Kirs » 11 Dets 2011, 20:23

mis pimedaid, pane kuuene polt sisse,ingel [VW Bot: "Keel korda!"] küll selliseid lollusi küsitakse
Viimati muutis Kirs, 11 Dets 2011, 20:24, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 12 Dets 2011, 13:05

Kirs kirjutas:mis pimedaid, pane kuuene polt sisse,ingel küll selliseid lollusi küsitakse
nuh, ma ei tea kelle peale sa nüüd näpuga näitad a la "loll" vms, aga foorum ongi selleks et nõu küsida...kui ma oleks inimene kes seda autoremonti õppinud ja selle alaga ka leiba teeniks, ei küsiks ma sinu jaoks "lolle" küsimusi. Kui oled samasugune targutaja nagu kasutaja T2nis, kes kõiki lollideks peab vms, siis arvan et sinu koht ei ole samuti siin foorumis....sellised vastused tekitavad ainult paksu verd muud midagi. :twisted:
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 12 Dets 2011, 13:07

walkman kirjutas:Kaugele oled jõudnud oma egr-i eemaldamisega ?
kle, ma veel ei ole seda junni ää tellinud. Alles katsetan kuidas see mõjub moto üldisele tööle ja näiteks välja suretamisele. Aga plaan endiselt see mõttetu junn vahelt välja visata vms.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Cloner » 12 Dets 2011, 14:34

http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 593&page=1" onclick="window.open(this.href);return false; siin on üks lihtne nipp kuidas aju ära petta nii, et arvaks, et EGR ikka töötab. Muidu hakkab veakoode näitama.

Riho72
Huviline
Postitusi: 554
Liitunud: 23 Dets 2009, 10:50
Auto: 4x4 Bora Variant, Bora Variant
Asukoht: Tln
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Riho72 » 12 Dets 2011, 18:50

Olen tegemas ise sellist EGR kustutamis toru/pimedat kuid projekt on hetkel peatatud aja puudusel.
Teen esimese komplekti valmis, siis teeb vajadusel soovijatele ka.
Annan edusammudest teada.
Lugupidamisega Riho

Rahulolu on peamine

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 13 Dets 2011, 00:09

Cloner kirjutas:http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 593&page=1 siin on üks lihtne nipp kuidas aju ära petta nii, et arvaks, et EGR ikka töötab. Muidu hakkab veakoode näitama.
ok, eks ma vaatan kas veakoode näitab, aga check engine tuluke mul igatahes põlema ei hakka...olen kuulnud et osadel pidi läbi põlema vms v siis on mingil põhjusel see tuluke "eemaldatud" vms et ei hakkaks põlema.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Cloner » 13 Dets 2011, 08:38

Ma nüüd ei pretendeeri absoluutsele tõele, kuid mulle on TDI klubi tuuninguteemasid lugedes silma jäänud, et tegelikult on MAF nendel mootoritel küljes ainult EGR-i töö kontrollimiseks. Seal käib EGR-i eemaldamisega enamasti kaasas selle väljakirjutamine ajust ning siis eelmaldatakse ka MAF. Mootori töö käib tegelikult MAP andurist tuleva info põhjal.
Viimati muutis Cloner, 13 Dets 2011, 08:38, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 13 Dets 2011, 13:14

ma vaidleks veidi vastu...kuidas sa seletad ära siis asjaolu, kui MAF andur peetis, kaob minek st piiratakse kütte pealeandmist? Usun et moto töö on siiski reguleeritud nii MAF kui ja MAP andurite näitude põhjal...pealegi EGR töö lõpetatakse kui moto pöörded lähevad üle teatud pöörete kui MAF näite kasutab aju ikka edasi. Ja seda kõike siis saavutamaks optimaalseim suhe kütte kulu, heitgaaside ja eeldatavasti ka mootori dünaamika/võimsuse vahel.
Usun et kui eemaldada MAF ja see ajust nn välja kirjutada, on kohati lappi andes tagant kordades suurem tahmalont väljas kui nn tehase seades.
MAF anduri näitude puhul lihtsalt saab aju aru kas EGR toimetab tühipööretel v mitte kus ta tavaliselt ju töös on...võtame kasvõi näiteks nn vanakooli diislitel tehtav vag com mod kus saab siis EGR klapi tööd vähendada mille tulemusena muutuvad ka kohe MAF anduri näidud tühipööretel...kui nüüd klapp sootuks vahelt visata lähevad näidud kindlasti üle mingi teatud lubatud piiri ja ongi ajus kohe ka veateade ning CEL sirab kellade plokis.Ei ole ju kusagil mingit muud andurit EGR klapi enda küljes(vähemalt minu vanakooli diislil) vms nii et MAF tundub olevat ainuke võimalus aru saamaks et sisselaske süsteemis liiguvad gaasid/õhk teisiti kui seda aju eeldaks.

Jah, kindlasti annab selle MAF i vahelt välja visata, kuid nagu nimetasin omab MAF üsna suurt osakaalu saavutamaks optimaalseim suhe kütte kulu, heitgaaside ja moto dünaamika/võimsuse vahel.
Viimati muutis copilot, 13 Dets 2011, 13:20, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Cloner » 13 Dets 2011, 14:37

copilot kirjutas:ma vaidleks veidi vastu...kuidas sa seletad ära siis asjaolu, kui MAF andur peetis, kaob minek st piiratakse kütte pealeandmist? Usun et moto töö on siiski reguleeritud nii MAF kui ja MAP andurite näitude põhjal...pealegi EGR töö lõpetatakse kui moto pöörded lähevad üle teatud pöörete kui MAF näite kasutab aju ikka edasi. Ja seda kõike siis saavutamaks optimaalseim suhe kütte kulu, heitgaaside ja eeldatavasti ka mootori dünaamika/võimsuse vahel.
Usun et kui eemaldada MAF ja see ajust nn välja kirjutada, on kohati lappi andes tagant kordades suurem tahmalont väljas kui nn tehase seades.
MAF anduri näitude puhul lihtsalt saab aju aru kas EGR toimetab tühipööretel v mitte kus ta tavaliselt ju töös on...võtame kasvõi näiteks nn vanakooli diislitel tehtav vag com mod kus saab siis EGR klapi tööd vähendada mille tulemusena muutuvad ka kohe MAF anduri näidud tühipööretel...kui nüüd klapp sootuks vahelt visata lähevad näidud kindlasti üle mingi teatud lubatud piiri ja ongi ajus kohe ka veateade ning CEL sirab kellade plokis.Ei ole ju kusagil mingit muud andurit EGR klapi enda küljes(vähemalt minu vanakooli diislil) vms nii et MAF tundub olevat ainuke võimalus aru saamaks et sisselaske süsteemis liiguvad gaasid/õhk teisiti kui seda aju eeldaks.

Jah, kindlasti annab selle MAF i vahelt välja visata, kuid nagu nimetasin omab MAF üsna suurt osakaalu saavutamaks optimaalseim suhe kütte kulu, heitgaaside ja moto dünaamika/võimsuse vahel.
Praegu ma seda kohta otsima ei hakka kus sellest mootori juhtimisest täpsemalt juttu oli, kuid egr töötab ka pööretel mitte ainult tühikäigul, eriti ühtlasel sõidul. EGR-i reguleerimisel arvutiga on kirjas, et anda tuuri just selleks, et tühikäigul lülitatakse egr suhteliselt ruttu välja, et sisselasket ära ei tahmaks liialt.
Kui sa arvutiga reguleerid, siis sa sätid seda hulka gaase mis lastakse läbi egri (näed requred ja actual näitusid) vot ja nende võrdluse järgi arvestab aju palju egr-i kaudu gaase uuele ringile lastakse. Kui nüüd egr-i eemaldamisel keerata maf andur nurga alla nii, et need arvud klapiksid ei saagi aju aru, et egr on puudu.
Kui sa pole teinud adaptsiooni ajus egr-i töö vähendamiseks ning blokeerid egr-i töö saab sellest kohe aju aru, et midagi on valesti. Samamoodi väga tihti annab auto surnud maf-i puhul hoopis egr-i vea kuna pole kindlat moodust tal välistamaks üht või teist.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 14 Dets 2011, 12:22

jah, nagu ütlesin, on EGR rakendunud ainult teatud pööreteni. Samas kui MAF peetis lähevad pöörded endiselt üle 2000 RPM kus enam kindlasti ei tohiks EGR järgi olla kuid vastavalt MAF näidule vähendab aju kütte ette admist sest ei näe piisavat õhukogust mis sisselaskesse liigub.
Rääkides sellest adaptionist, mis küll toimib ainult vanakooli diislil-ei piisavat EGR i eemaldamisel ka sellest st veakoodi peaks ikkagi viskama ja CEL tule põlema lööma. Eks täna vaatan mis vag com näitab.Vaja niikuinii kaabel sappa panna sest hammasrihm kogu muu krempliga vahetuses ja pritse nurk vaja üle kontrollida ja eks siis vaatan kas näitab midagi kui EGR i tagant võtan.
Muidu veel lisaks seee "anti shudder valve"...sai proovitud ka ilma selleta ja see jõnksu vahe v värin mis tekib klapi toimimisel ja mitte toimimisel on üsna suur nii et ideaalne variant oleks kus saaks selle EGR klapi nii ümber ehitada et nendest membraani õhutusavadest õli läbi ei tuleks, egr ise ära "tappa" kuid see suretusklapp jääks endiselt toimivaks-ja seda ka veel lisaks juhuks kui peaks näiteks turbo lendama ja moto peaks nn "lõhkuma" minema millega oleks siis hea motot "vägisi" välja suretada.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: TDI EGR klapi asendamine/eemaldamine

Lugemata postitus Postitas Cloner » 14 Dets 2011, 12:33

Kui sa sõidad maanteel 2000rpm ühtlaselt rakendub ka egr siis.

Vasta

Mine “Diislid”