1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivitus

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
blahh
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Juun 2012, 00:04
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivitus

Lugemata postitus Postitas blahh » 05 Juun 2012, 01:13

Autoks universaal Passat B5.5, mootoriks 1.9 TDI PD 96kW, 6-käiguline manuaalkast, esivedu. Läbisõit 200 000 km kandis, mis tundub reaalne (ajalugu teada).

* Kõigepealt nuriseks natuke kõrge kütusekulu kohta. Reaalset keskmist kütusekulu alla 7 ei saa kuidagi, kipub sinna 7-8 vahele olema. Mida on ju natukene palju, võrreldes siin teiste Passatitega. :( Selle sees on üle poole maantee sõitu. Maanteel 90-100ga sõites näitab kompu ka sinna 6 kanti, üle 6 isegi. Ilma kliimata ka kulu väga väiksemaks ei saanud.

* Lisaks on tühikäigul vibra sees. Võrreldes teistega on vibra natuke suurem, kuid samas mitte midagi väga häirivat. Pigem just hakkasin kartma hooratta probleemi, kuid mingit kolinat pole kuulnud. Seisma jättes pole ka imelikke helisid.

* Kui auto on kauem, üle ühe päeva seisnud, siis läheb halvemini tööle. Turtsatab end tööle, peab nagu nats rohkem käivitama, ei aita poolest/ühest pöördest. Soojast peast läheb kogu aeg jube hästi käima.

Muidu minek on hea, ei tahma ja mootor käib ühtlaselt, pöörded ei kõigu.


Mootori veakoode ei olnud.
Pihustite näitajad tühikäigul olid: || 0,42 || -0,12 || -1,01 || 0,68 ||
PD timing näitaja tühikäigul -0,5 ja 0 vahel vilkus.

Seega nende näitajate järgi peaks kõik okei olema ju?
* Mis võib tekitada suuremat kütusekulu?
* Mis võib tekitada tühikäigul ülemäärast vibra? (pihustid nagu võiks ka ju, kuid näitajad korras - või ikkagi võib mõni paigast ära olla? mõjutab see suurem erinevus -1,01 midagi?)
* Mis võib põhjustada külmalt halvemat käivitumist?
Viimati muutis blahh, 05 Juun 2012, 01:18, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2488
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, b6 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas Siim » 05 Juun 2012, 11:39

Mina pakun välja, et kõik probleemid on seotud selle ühe pihustiga, mis on -1,01. Äkki kellelgi tuttaval on sama mootori ja kastiga masinat, et mine proovi kuidas edasi läheb, võrreldes Sinu omaga.

lohe
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 06 Juul 2008, 15:55
Auto: VW Passat Variant 4motion TDI 96kw; T5 Shuttle Long 2,5TDI 96kw
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas lohe » 05 Juun 2012, 14:02

Kas pihusteid on kontrollitud ainult ühel hetkel? Minu omal olid pihusti näidud vahest normis ja vahest oli 3 sil oma maksimumiga plussis. Sõltus see tuulesuunast või ämma tujust ma selgusele ei saanudki..

blahh
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Juun 2012, 00:04
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas blahh » 05 Juun 2012, 14:51

Pihusteid kontrollitud kahel erineval päeval. Ühel päeval sooja mootoriga, teine päev poolkülmalt ja kuni mootori töösooja saavutamiseni jälgisin. Siis olid näidud suht samad, 3s pihusti kõikus seal miinus ühe ümber.
Vibra on tühikäigul igal ajal, kütusekulu samuti samasugune kogu aeg.

Lohe, kas sul mootor ka siis lampi hetkel jamas või kogu aeg?

Kas see -1 kandis pihusti võib ikkagi sellist jama tekitada?

Kas ma kiirendamisel pean jälgima ka pihustite näitusid või kui midagi läheks üle normi, jätaks süsteemi veakoodi? Saaksin midagi veel ise kaabliga kontrollida?


Kus on Tallinnas asjalikud VW diiselmootori remondimehed? Kuhu võiks pöörduda sellise probleemiga, et pihustid ja asjad üle vaadata?

:P
Viimati muutis blahh, 05 Juun 2012, 14:54, muudetud 2 korda kokku.

blahh
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Juun 2012, 00:04
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas blahh » 05 Juun 2012, 22:21

Uurisin igaks juhuks siin mootori tempi värki. Kas selline väike erinevus on normaalne, ei pea kahtlustama temp anduri viga?
Pilt
Pilt

Jälgisin täna pihustite väärtusi ka. Ikka sinna samasse auku. Kõiguvad +-0,30 võrra näidud.


Kus on Tallinnas asjalikud VW diiselmootori remondimehed? Kuhu võiks pöörduda sellise probleemiga, et pihustid ja asjad üle vaadata?

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas dellu » 05 Juun 2012, 22:35

Kui mootor soe peaks ikka 90neni jooksma. Kas see on kohapeal käies või sõidupealt madal. Kui sõidupealt maha jahtub siis termostaat pigem, kui seistes ka ei lähe, siis pigem andur. Aga miskit võib see mõjutada küll kui aju arvab et mootor on poolsoe, aga tegelikult soojem. kuigi vahe pole samas ju väga suur.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

blahh
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Juun 2012, 00:04
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas blahh » 06 Juun 2012, 00:00

Ma siin igaks juhuks tahtsin võrrelda vag-comis aju ja spidoplokis seieri vahet. Lugedes netist, siis rikkis temp anduri tõttu võib ka natuke suurema kütusekulu tekitada.
See temp oli kohapeal käies. Vahepeal gaasitasin, proovisin pööretega mängida natukene. Tahtsingi just võrdlust, et seieri järgi üle 80, kuid aju saab andurist 70 kraadi. Samas see nagu pole nii suur vahe, seega otsustasin Teilt küsida, kas see normaalne.. :P

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas copilot » 06 Juun 2012, 00:27

nu see kui temp andur peetis v termo lahtises asendis ei tohiks nüüd küll mitte mingit värinat motosse tekitada. Ja kui suur see kulu vahe on st kas see kogu aeg olnud nii v siiski see jama alles tekkinud st kas oled alles selle masina ostnud ja selle anomaalia said kauba peale?
ja nüüd alustaks sellest et kui kindel et sul see kompu ikkagi nii täpselt näitab?oled ka arvutuslikult võrrelnud kompu näitu ja tegelikku kulu?

Ja nüüd see vibra...mis tähendab suurem võrreldes teistega? milline see vibra on?kas kogu aeg v vahelduv ikkagi st kas olenemata moto tempist v töötamise ajast nii kui gaasilt jala võtad on kohe vibra sees ja kogu aeg v vahepeal nagu on, siis kaob veii ära ja siis tagasi. Vb mõni moto padi vms. :roll: pihustite näitude järgi ütleks küll et peaks korras olema...ja vaadatakse neid minu teada ikkagi tühipööretel.
Ja see vag com temp ja tahhoka näidu võrdlus ei anna küll midagi st pmt samasse kanti mida vag com seal näitab kuvatakse ka kelladele. Muidu moto saavutab 90 ikkagi normaalse ajaga st eeldan et preaguste ilmadega 10km jooksul maanteel peaks 90 olema vabalt käes kui tuppa sauna ei tee.

Aga millise measureing blocki alt sa pihusteid vaatasid?

ja selle nn timingu võtsid block 4 alt ja peaks olema siis kõige viimane vasakult paremale "torsion value" ühikuks KW - kui vaatasid seda väärtust siis peaks olema see ikkagi suurem kui 0 st alla 0 tähendab hilist süüdet...soovitatakse vistist seal 0-0.5 vahele.

Nukkasid oled lasknud kontrollida?

aga veidi lugemist:

http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-TDI.htm
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... vw-tdi.htm
Viimati muutis copilot, 06 Juun 2012, 00:46, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

blahh
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Juun 2012, 00:04
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas blahh » 06 Juun 2012, 08:35

Masin mõni aeg tagasi ostetud ja sain need sümptomid kauba peale. Algul ostes märkasin, et nagu tühikäigul on vibra natuke suurem (võrreldes teisi masinaid, mida vaatamas käisin), kuid ei töötamise ajal ega seisma jättes mingit kolinat ei kostunud. Kütusekulu ei teadnud ka kohe ning külmalt käivitust ostes testida ei saanud. Muidu oli nagu kõik igatpidi hea ja hooldatud masin, seega otsustasime selle kasuks.
Kompu valetab natuke kulu suuremaks. Reaalselt olen mõõtnud paagitäisi ning kogu aeg üle 7 saanud kulu.

Vibrat võrldesin teiste Passatitega, mida käisin samuti vaatamas. Kapoti alt vaadates mootor nagu "hüpleb" natuke rohkem ning keresse kandub vibra samuti üle mingil määral. Vibra on tühikäigul kogu aeg ühesugune ühtlane, vahet pole mis temp vms. Alla 2000 pöörde kiirendades on ka nagu vibra, kuid see nagu pigem diislile omane? Pole nagu midagi häirivat, vaid lihtsalt madalamatel pööretel kiirendades viskab mõne plastikdetaili salongis värisema/võbelema (nt tagaluugi plastikud või lahtised päikeseprillid küljesahtlis). Seda nii väga võrrelda ei mäleta teistega. :roll:

Pihusteid olen vaadanud 13. blocki alt.

Rihm on vahetatud u 20 000 km tagasi, ise lootsin ka, et ehk süütenurk paigast ära, kuid vag-comiga kõikus see näit -0,6 ja 0 vahel. Kas see väike miinus e hiline süüde võib tekitada juba selle vibra ja kütusekulu? Kas peaks seda proovima 0 ja 0,5 vahele kõikuma saada?

Nukkasid pole lasknud kontrollida.

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 08 Juun 2012, 08:18

Proovi näiteks seda kohta: http://diislimeister.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
Venna 96KW TDI-l mootor lonkas 3 pütiga, tehti diagnost, tuvastati, et pihustid on väga head aga nukad kulunud, remonditi mootori ülemine pool ära. Raha kulus omajagu aga tühja tööd ei tehtud ja mootor sai korda. Kestab vast järgmised 200 000km vähemalt.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas copilot » 08 Juun 2012, 16:52

tobimarg kirjutas:Proovi näiteks seda kohta: http://diislimeister.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
Venna 96KW TDI-l mootor lonkas 3 pütiga, tehti diagnost, tuvastati, et pihustid on väga head aga nukad kulunud, remonditi mootori ülemine pool ära. Raha kulus omajagu aga tühja tööd ei tehtud ja mootor sai korda. Kestab vast järgmised 200 000km vähemalt.

soovitan kah seda kohta, peaksid olema oma ala tegijad...kui ei eksi siis peaksid olema kunagised oisu diisli poisid vms. Üks nendest ka tuttav ja kui paar korda nõu küsinud ja paar korda ka seda kohta külastanud.
Diesel Power KEEPS ME GOING

smurf
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 23 Mai 2012, 19:23
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas smurf » 09 Juun 2012, 20:07

Huvitav, mida lootis teemaalgataja siis ostetud auto kütusekuluks, mingi 4L (foorumite juttu uskudes)? Endal veel kliima ka töötab koguaeg? Talverehve pole all? Katuseraame?
PD- mootoril ongi tegelt soojenemisega probleeme, isegi lisaahjuga soojeneb nirult. Soojenemine mõjub üsna rängalt kütusekulule. Kui ikka lühemaid otsi korraga sõita - 10 km polegi midagi loota. Sügisest, talvest ja kevadest- ei hakka üldse rääkimagi, siis ilm veel eriti jahe.

Riho72
Huviline
Postitusi: 554
Liitunud: 23 Dets 2009, 10:50
Auto: 4x4 Bora Variant, Bora Variant
Asukoht: Tln
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas Riho72 » 09 Juun 2012, 22:42

Mul PD läheb küll suht kiirelt soojaks ning ootasin ka et võtab vähem (6,5l /100 keskmine) kui 55kw TD mis ei tahagi soojaks minna.
Viimati muutis Riho72, 09 Juun 2012, 22:45, muudetud 1 kord kokku.
Lugupidamisega Riho

Rahulolu on peamine

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas copilot » 10 Juun 2012, 12:46

smurf kirjutas:Huvitav, mida lootis teemaalgataja siis ostetud auto kütusekuluks, mingi 4L (foorumite juttu uskudes)? Endal veel kliima ka töötab koguaeg? Talverehve pole all? Katuseraame?
PD- mootoril ongi tegelt soojenemisega probleeme, isegi lisaahjuga soojeneb nirult. Soojenemine mõjub üsna rängalt kütusekulule. Kui ikka lühemaid otsi korraga sõita - 10 km polegi midagi loota. Sügisest, talvest ja kevadest- ei hakka üldse rääkimagi, siis ilm veel eriti jahe.

nu 10km maanteesõitu peaks ikkagi olema praeguste ilmadega piisav et moto pmt töösoojaks peaks minema...vb jah juhul kui töristada mingite ülimadalate pööretega ja 50km/h siis vb jah päris 90 ei saavuta aga normaalsed kiirendused st kuni sutsu üle 2000 välja ja siis käiku vahetada. Enda 81kw oli probleeme kus juba pmt seal 0 juures läks suht kaua soojaks...maanteel sai ikka pikema otsa peale 90 kätte aga tihti oli nii et kui korra peatusid vms kukkus temp alla 70 vms peale kuniks jälle sai mingi aja sõita....sai rihma vahetusega ka uus termo vahele ja pmt isegi seal paari miinus kraadiga maanteel ~10km ja 90 käes ning seisma jäädes(moto ikka jättes tööle tühipööretele) ei kukkunud temp ka siis mitte kui 5 v 10 minta kohapeal tiksuda. ehk siis emane termoga võib ka vabalt 90 saavutada ainult et mitte nii kiiresti ja temp kipub kukkuma kui väljas jahe ja motot pöördes ei hoia sõiduga. Temp on tavaliselt seatud ~20c peale st ei olnud väga madalaks pandud ega ka mingit sauna tegemise asja. Hiljem kui moto oli juba töösoe sai proovitud ka sauna teha ja hoidis ka siis tempi.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
erki1974
Huviline
Postitusi: 194
Liitunud: 20 Juun 2008, 00:01
Telefon: 56458883
Auto: VW Passat 2,0 4WD 130 kw R-Line 12.2013
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas erki1974 » 14 Juun 2012, 13:29

Lase kontrollida hooratas üle. Võimalik, et mõni pihusti läheb reguleeringust välja ja mootor ei käi normaalselt. Olen ca. 1 aasta tagsi omal nahal kogenud. Minu passat 2002.a. 96 kw. kohapeal muidugi sellist raputamist ei olnud. Mootori ebaühtlane töö algas siis kui pöörded läksid üle 2000 ja siis lõi veojõukontrolli tule põlema.Sinu mootori puhul ei ole ime et hooratas võib juba väsinud olla. Samas võivad külmalt käivitades hüdrotõukurid jamada . Õige diisliremontija peaks pika testimise peale selle välja selgitama kui ta just sind rahast korralikult selle testimisega lagedaks ei tee.
blahh kirjutas:Autoks universaal Passat B5.5, mootoriks 1.9 TDI PD 96kW, 6-käiguline manuaalkast, esivedu. Läbisõit 200 000 km kandis, mis tundub reaalne (ajalugu teada).

* Kõigepealt nuriseks natuke kõrge kütusekulu kohta. Reaalset keskmist kütusekulu alla 7 ei saa kuidagi, kipub sinna 7-8 vahele olema. Mida on ju natukene palju, võrreldes siin teiste Passatitega. :( Selle sees on üle poole maantee sõitu. Maanteel 90-100ga sõites näitab kompu ka sinna 6 kanti, üle 6 isegi. Ilma kliimata ka kulu väga väiksemaks ei saanud.

* Lisaks on tühikäigul vibra sees. Võrreldes teistega on vibra natuke suurem, kuid samas mitte midagi väga häirivat. Pigem just hakkasin kartma hooratta probleemi, kuid mingit kolinat pole kuulnud. Seisma jättes pole ka imelikke helisid.

* Kui auto on kauem, üle ühe päeva seisnud, siis läheb halvemini tööle. Turtsatab end tööle, peab nagu nats rohkem käivitama, ei aita poolest/ühest pöördest. Soojast peast läheb kogu aeg jube hästi käima.

Muidu minek on hea, ei tahma ja mootor käib ühtlaselt, pöörded ei kõigu.


Mootori veakoode ei olnud.
Pihustite näitajad tühikäigul olid: || 0,42 || -0,12 || -1,01 || 0,68 ||
PD timing näitaja tühikäigul -0,5 ja 0 vahel vilkus.

Seega nende näitajate järgi peaks kõik okei olema ju?
* Mis võib tekitada suuremat kütusekulu?
* Mis võib tekitada tühikäigul ülemäärast vibra? (pihustid nagu võiks ka ju, kuid näitajad korras - või ikkagi võib mõni paigast ära olla? mõjutab see suurem erinevus -1,01 midagi?)
* Mis võib põhjustada külmalt halvemat käivitumist?
Lase

blahh
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Juun 2012, 00:04
Auto: Passat
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1.9TDI PD 96kW -- vibra, kõrge kütusekulu, külmalt käivi

Lugemata postitus Postitas blahh » 05 Apr 2013, 21:16

Termostaat oligi väsinud, ei hoidnud 90 kraadi juures..
Kütusekulu ka nüüd, isegi talvel 6-7 vahel olnud..
Lühikesed otsad külma mootoriga ajasid algul ka seda kulu suuremaks, mõjub üpris märgatavalt sellel.

8)

Vasta

Mine “Diislid”