Õhulugeja läbi?

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

elias
Huviline
Postitusi: 340
Liitunud: 02 Mai 2010, 10:36
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas elias » 24 Sept 2012, 17:35

Teema selline, kord suvel juhe taha pandud kompu näitas idle näit väga kõigub.
See nv ajaviiteks kiskusin maha ja puhastasin ära,
täna linna sõies poole teel märkasin et läheb kehvasti edasi ja tuli meelde kas ma ikka õhulugeja juhtme taha panin...
ja oligi lahti, ühendasin ära, panin auto käima, ikka ei olnud mingit minekut.
Tõmbasin juhtme sappa.
idle numbrid sama moodi kõikusid nagu tookord, enamasti 345, vahest viskab 400 ja nats rohkem, gaasi anda jälle normis, mingi 5 sec pärast hakkab uuesti suur kõikumine ala 250 to 400 midagi.
Mootori veakoode ei leidnud, kustutati ka muud koodid ja ma hiljem võtsin ka aku pealt klmmid reseti jaoks,
sellest abi polnud.
Vahepeal minek nii hull et üle vaeavu 80 km h sisse sain.
Muidu veel kompu EGR klapi kohta näitas mingit protsendi asju EGR valve vms 17-18%, diagnosti tüüp ütles tal 2,5tdi passatail see 5% :roll: teine mootor küll aga mis mul norm näit oleks?

Kõige parem vast oleks kui keegi laenaks proovida oma õhulugejat, üpris kallis asi, enne ostu oleks hea kindel olla.
1,9tdi 66kw.

Ütlen siis veel et enne NV puhastamist oli minek korras.
Ei mõista millega ma selle ära rikkusin.
Viimati muutis elias, 24 Sept 2012, 17:36, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 24 Sept 2012, 17:38

elias kirjutas:Teema selline, kord suvel juhe taha pandud kompu näitas idle näit väga kõigub.
See nv ajaviiteks kiskusin maha ja puhastasin ära,
täna linna sõies poole teel märkasin et läheb kehvasti edasi ja tuli meelde kas ma ikka õhulugeja juhtme taha panin...
ja oligi lahti, ühendasin ära, panin auto käima, ikka ei olnud mingit minekut.
Tõmbasin juhtme sappa.
idle numbrid sama moodi kõikusid nagu tookord, enamasti 345, vahest viskab 400 ja nats rohkem, gaasi anda jälle normis, mingi 5 sec pärast hakkab uuesti suur kõikumine ala 250 to 400 midagi.
Mootori veakoode ei leidnud, kustutati ka muud koodid ja ma hiljem võtsin ka aku pealt klmmid reseti jaoks,
sellest abi polnud.
Vahepeal minek nii hull et üle vaeavu 80 km h sisse sain.
Muidu veel kompu EGR klapi kohta näitas mingit protsendi asju EGR valve vms 17-18%, diagnosti tüüp ütles tal 2,5tdi passatail see 5% :roll: teine mootor küll aga mis mul norm näit oleks?

Kõige parem vast oleks kui keegi laenaks proovida oma õhulugejat, üpris kallis asi, enne ostu oleks hea kindel olla.
1,9tdi 66kw.

Ütlen siis veel et enne NV puhastamist oli minek korras.
Ei mõista millega ma selle ära rikkusin.
Õhulugejal sees imepeenike traat, äkki rikkusid puhastades selle ära? Muidu puhastatkse neid spets. vahendiga...nime ei suuda meenutada.

ylbik
Huviline
Postitusi: 427
Liitunud: 24 Jaan 2007, 17:22
Auto: 2.5 TDI
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas ylbik » 24 Sept 2012, 17:51

See spets vahend ongi "air mass sensor cleaner"

elias
Huviline
Postitusi: 340
Liitunud: 02 Mai 2010, 10:36
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas elias » 24 Sept 2012, 17:52

Kas see traat võib olla punasega näidatud seal sees?
Pilt

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot » 25 Sept 2012, 07:50

võimalik(ilmselt) et rikkusid puhastades MAF i ära. ja nüüd alustame kõige algusest...kohapeal tiksudes ning tuuritades ei saa MAF i korrasoleku kohta mitte mingit adekvtaaset infi.
kuidas õigesti testida MAF andurit testisõiduga kasutades vag com(pole vaja kellegi käest laenata uut), juttu ka kuidas testid juba päris surnud MAF i võttes mafilt juhe tagant ja milline peaks olema tulemus....kõige kindlam muidugi testisõit vag com järgi ja tulemustest logi teha:
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a4/M ... leaner.htm

ja see sinu diagnosti tüüp ei oska ilmselt EGR ja MAF i koha pealt muud kui nende kohta veakoode lugeda(kui neid üldse on)....ka minu boral ja kõigil teistel 1,9 TDI omanikel on EGR duty cycle ~5% kui ta on aju poolt pmt välja lülitatud.See 19% v suurem nr täh seda et EGR on mingil määral töös,peaks muutuma kui gaasiga mängid olenevalt sellest kuidas aju EGR avatust reguleerib st mida suurem % seda avatum-millestele andmetele toetudes aga aju seda avatust juhib saad lugeda minu poolt tehtud teema 2. leheküljest alates(panin ka otse lingi sellele leheküljele), kus olen pmt puust ja punasest selgitanud kuidas EGR toimib ja kuidas sa näed seda ka vag comiga. need MAF i näidud kõiguvadki sul tühipöördel sp et EGR i rakendatakse just siis kõige enam töösse ja vastavalt sellele palju EGR avatud on muutub ka MAF i näit.
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... 0&start=50

peaks olema palju abi sellest materjalist mõistmaks kuidas MAF ja EGR omavahel seotud on ning kuidas viga õigesti testida.

nagu loen su masina infost välja siis masinal on mingi nn chip...kas see tähendab õiget aju remap i v siis seda aju "petjat" nimega chipbox. õige remapiga saab ka EGRi välja lülitada pmt(nagu tegin endal, loe teise lingina antud teemast), mida sul kohe kindlasti ei ole(sest tegelik MAF näit kõikus ikkagi 250 peal mis tähendab et EGR on avatud).
Viimati muutis copilot, 25 Sept 2012, 13:14, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 25 Sept 2012, 18:52

Kui sa seda sensori elementi puutusid siis said suht kindlalt õhulugejast lahti. Oma TDI-l õnnestus see ka kunagi suure hoole ja armastusega ära rikkuda kui break cleaneriga leotasin ja vatitupsuga nühkisin. Elementi aga puutuda ei tohi, tuleb ainult spets ainega uhada. Kuidas sina teda puhastasid?

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3323
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 128 korda
Kontakt:

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas HawkHill » 27 Sept 2012, 13:04

tobimarg kirjutas:Kui sa seda sensori elementi puutusid siis said suht kindlalt õhulugejast lahti. Oma TDI-l õnnestus see ka kunagi suure hoole ja armastusega ära rikkuda kui break cleaneriga leotasin ja vatitupsuga nühkisin. Elementi aga puutuda ei tohi, tuleb ainult spets ainega uhada. Kuidas sina teda puhastasid?
Üldiselt aitab see puhastamine probleemide korral ka ainult ajutiselt. Ise tegin seda kunagi CRC Air Sensor Cleaner ainega. Mingi aja jooksul tuli probleem ikkagi tagasi. Kui üldse puhastada siis ainult profülaktikaks.
Probleemi lahendada aitab ainult vahetus.

Kuna tegu on üliõrna anduriga siis arvatavasti ajajooksul tekib tolmukübemete ja muu jamaga, mis koos õhuga üle anduri jookseb, lihsalt anduri pinna mehhaaniline kulumine hõõrdumisest.
Viimati muutis HawkHill, 27 Sept 2012, 21:42, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7866
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas R36 » 27 Sept 2012, 13:19

Ja kui vahetuseks läheb siis soovituslikult kogu korpus, mitte ainuilt element.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 27 Sept 2012, 18:17

Igasugu koonusfiltrid ja samuti pikalt vahetamata õhufilter pidavat nende surm olema.

elias
Huviline
Postitusi: 340
Liitunud: 02 Mai 2010, 10:36
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas elias » 27 Sept 2012, 21:48

golfi_vend kirjutas:Ja kui vahetuseks läheb siis soovituslikult kogu korpus, mitte ainuilt element.
Miks?

Pole autoga praguseni rohkem sõitnud, a tõenäoliselt läbi jah. Nagu kirjas, kui algul unustasin pistiku ühendad ja pärast ühendasin midagi ei muutunud.

Kas on mõtet kasutatud osta? ja siis selle spets ainega ära pesta ja külga?
muidu kasutatud pakuti 20eur ja uued pakuti 40-45eur vahemikus.
kasut. pooel odavam noh...

Muidu chip on vist jah remapitud vms. mingi aeg otsisin chipboxi ei leidnud kuskilt.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7866
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas R36 » 27 Sept 2012, 22:10

Üleval ju kirjas, et see vedelik on enesepetmine.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot » 28 Sept 2012, 00:08

elias kirjutas:
golfi_vend kirjutas:Ja kui vahetuseks läheb siis soovituslikult kogu korpus, mitte ainuilt element.
Miks?

Pole autoga praguseni rohkem sõitnud, a tõenäoliselt läbi jah. Nagu kirjas, kui algul unustasin pistiku ühendad ja pärast ühendasin midagi ei muutunud.

Kas on mõtet kasutatud osta? ja siis selle spets ainega ära pesta ja külga?
muidu kasutatud pakuti 20eur ja uued pakuti 40-45eur vahemikus.
kasut. pooel odavam noh...

Muidu chip on vist jah remapitud vms. mingi aeg otsisin chipboxi ei leidnud kuskilt.

kui minek ei muutunud kui pistik tagas läks siis jah surnud mis surnud teine.
Diesel Power KEEPS ME GOING

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 28 Sept 2012, 15:41

Üldiselt on ikka tõde see, et kasutatu ostmine on loterii ja uus korralik näiteks Bosch maksab üle 60 euri. Krooniajal viimati ostsin siis oli umbes 1500 krooni. Aga autol oli kohe hoopis teine elu ka. Need 40 eurosed on vahel juba külge pannes defektsed.
Viimati muutis tobimarg, 28 Sept 2012, 15:41, muudetud 1 kord kokku.

wolkar3
Huviline
Postitusi: 732
Liitunud: 30 Sept 2003, 21:48
Auto: VW Passat 2.0, Highline 2001, bensiin, 85 KW
Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas wolkar3 » 28 Sept 2012, 16:45

copilot kirjutas: kui minek ei muutunud kui pistik tagas läks siis jah surnud mis surnud teine.
OT: Enda auto, mootor jne teisest mastist.. Lasin täna õhulugeja uue vastu vahetada, aga mingit paremat minekut peale seda küll ei täheldanud.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 28 Sept 2012, 16:49

wolkar 3 kirjutas:
copilot kirjutas: kui minek ei muutunud kui pistik tagas läks siis jah surnud mis surnud teine.
OT: Enda auto, mootor jne teisest mastist.. Lasin täna õhulugeja uue vastu vahetada, aga mingit paremat minekut peale seda küll ei täheldanud.
Ei tea kuidas VW-l, kuid minu eelmisel masinal (e60 bemm), vajas peale vahetust ka autole tutvustust :wink:

wolkar3
Huviline
Postitusi: 732
Liitunud: 30 Sept 2003, 21:48
Auto: VW Passat 2.0, Highline 2001, bensiin, 85 KW
Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas wolkar3 » 28 Sept 2012, 16:54

TiitRE kirjutas: ..vajas peale vahetust ka autole tutvustust :wink:
Mis moodi see peaks välja nägema? Kaabliga seadistamine?

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7866
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas R36 » 28 Sept 2012, 16:59

Ilmselt kalibreeriti õhukogust vms...

VW minuteada seda ei vaja, pole kuulnud, et vajaks. Tean, et diislimehhaanikud otsivad vigu nii välja, et riiulis seisab teine õhulugeja ja testmise ajaks läheb too sappa, ilma mingite kaablimässamisteta.

Ilmselt oleks vaja vaadata õhukogust kaabliga.
Viimati muutis R36, 28 Sept 2012, 17:00, muudetud 1 kord kokku.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

wolkar3
Huviline
Postitusi: 732
Liitunud: 30 Sept 2003, 21:48
Auto: VW Passat 2.0, Highline 2001, bensiin, 85 KW
Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas wolkar3 » 28 Sept 2012, 17:12

golfi_vend kirjutas: Ilmselt oleks vaja vaadata õhukogust kaabliga.
Mis need näidud peaksid olema? Kaabel olemas..

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7866
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas R36 » 28 Sept 2012, 17:25

Engine Measurement Blocksi alt otsida välja kast kus kirjas Air mass vms... Specified ja actual.

Võrrelda neid näite 3 käiguga kiirendades, peaksid olema enamvähem samad.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot » 28 Sept 2012, 22:59

TiitRE kirjutas:
wolkar 3 kirjutas:
copilot kirjutas: kui minek ei muutunud kui pistik tagas läks siis jah surnud mis surnud teine.
OT: Enda auto, mootor jne teisest mastist.. Lasin täna õhulugeja uue vastu vahetada, aga mingit paremat minekut peale seda küll ei täheldanud.
Ei tea kuidas VW-l, kuid minu eelmisel masinal (e60 bemm), vajas peale vahetust ka autole tutvustust :wink:

mida sa seal seadistad v tutvustad? vb oli vaja lihtsalt mingi veakood ajust ära kustuda(VAG grupi masinate puhul ei tea küll et oleks midagi vaja kaabliga teha)...mingit suvalist MAFI ilmselt külge ei saa visata ning samuti mida sa seal kalibreerid? peaks ikkagi olema nii et MAF saadab ajule signaali mille siis aju ümber "tõlgib". kui ka oleks vaja teha mingit kalibreerimist siis võtaks see aega rohkem kui a la 5 v 10 min.
vastates wolkar3 ele siis ma ei kujuta ette kuidas see asi benal toimib st milliste andmete põhjal kütte etteannet piiratakse, aga viga võib vabalt ka milleskis muus olla et minekut pole.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot » 28 Sept 2012, 23:37

golfi_vend kirjutas:Engine Measurement Blocksi alt otsida välja kast kus kirjas Air mass vms... Specified ja actual.

Võrrelda neid näite 3 käiguga kiirendades, peaksid olema enamvähem samad.

golfi vend:
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... 0&start=50
loe seda teemat uuesti, 2 lehekülg ja viimane postitus kuhu olen ka lisanud pildid ka logist peale seda kui tegin EGR remapi kus peale remapi see sama 3 blok on kogu aeg 850 ja ei muutunud ka siis kui gaasi andsin. Pmt measureing block 3 mõeldud EGR jaoks....kordan üle sama jutu mis selles EGR teemas, et see specified on puhtalt seal EGR töö jaoks st olenevalt moto pööretest ning sellest kui palju kütet per stroke samal ajal motosse pritsitakse. EGR on töös näiteks 1,9 TDI puhul kuni ~3400rpm ja/või kuni ~33mg/stroke, kui pöörded ja/või silindritesse saadetav küttekogus suurem nendest siis EGR suletakse ning näiteks 1,9 TDI puhul hüppab specified 850mg/str peale(max nr mis EGR mapis ka originaalis on ja seda näed ka sa vastavalt 3 bloki all) kuid tegelik võib olla ka 900 v rohkem olenevalt kuidas turbo motosse õhku kokku pressib/imeb(enda 81kw TDI puhul olen näinud ka näitu pea 1000mg/str ligi sel hetkel kui turbo puhus kinni oleva geomeetria tõttu rõhku üle lubatud maksimaalse ülerõhu). Ehk siis vaadata tuleb ja oluline on see, et MAF näeks moto jaoks piisavat õhukogust - 1,9 TDI 66kw ja 81kw ja diisli puhul ~850mg/str (võrdub aju seadistusega turbo poolt puhutavat pea-aegu 1.9bar rõhku). kütte etteanne vigase MAF i puhul piiratakse sp et aju ei näe pisavat õhukogust ehk siis kui näiteks juht paneb lapi põhja ja näiteks see täh et motosse peaks pihustatama tol hetkel 58mg/stroke diislit(olenavalt aju seadistusest) aga MAF näeb õhukogust ainult küttekoguse jaoks 30mg siis rohkem kui 30mg/stroke ei pihustata ja väljendub see sellest et minek puudub - seda kaarti diisli ajus nimetatakse üldiselt "smoke limiteriks" v "MAF limiter" ehk siis see kaart reguleerib kütte etteannet eelkõige MAF põhjal(tegelt puutub veel asjasse moto pöörded aga see ei puutu teemasse hetkel). MAF i kontrillides(vähemalt diisli puhul) unustage see Specified üldse ära sest ei mängi olukorras gaas põhjas mingit rolli...tegu aint EGR i töö reguleerimiseks ja kontrollimiseks kui EGR töösse lülitatud. 110kw PD puhul ilmselt peaks olema see nn MAF i lagi isegi kõrgem kui se 850mg/str sest turbo suurem ja aju seadistatud juhtima turbot nii et puhuks omajagu rohkem rõhku kui näiteks 66kw tavakoolikas ALH....minu 96kwPD aju flashi 110kw peale kirjutades võis näha et on lubatud kuni 2,4bar rõhk vs 81kw vanakoolikal 1,9bar ning seega mida suurem ülerõhk seda suurem kogus õhku motosse imetakse. Sp ei saagi öelda mis see päris õige MAF i näit on sest see oleneb päris mitmest faktorist, oluline on aga et registreeriks need õhukogused mis vaja selleks et aju lubaks ka vajaliku kütte etteande nii nagu see normaalseks töötamiseksvaja on ja selleks on ikka vaja õiget testisõitu mitte kohapeal gaasitades "rullnokka" mängida :lol:

https://sites.google.com/site/1810marti ... ne-control
kah hea teema saamaks veidi aru kuidas näiteks diisel käib ümber erinevate andmetega ja mismoodi TDI töötab

sisuliselt poleks diislil MAF i vaja et motosse saaks pihustatud õige kütte kogus, kuid selleks et heitgaasid vastaks tänapäeva normidele ning et kütte põletus oleks effektiivne on tänapäeval igasugused lisa andurid mis peaksid siis kontrollima neid juba olenevalt moto kubatuurist tulenevaid välja arvutatud fakte nagu näiteks motosse liikuv õhukogust mõõdab MAF et su masin ei suitseks ja seega ei raisataks kütet niisama.

loodan et tegin veidi arusaadavamaks, kuidas vähemasti TDI selle MAFi põhjal toimib.

EDIT, PS! kogu see jutt on diisli kohta, see kuidas miski bensiin toimetab ma ei tea sest seal veel mingid lambda andurid jne millest pole mul erilist aimugi.
Viimati muutis copilot, 29 Sept 2012, 00:42, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

wolkar3
Huviline
Postitusi: 732
Liitunud: 30 Sept 2003, 21:48
Auto: VW Passat 2.0, Highline 2001, bensiin, 85 KW
Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas wolkar3 » 28 Sept 2012, 23:59

copilot kirjutas: vastates wolkar3 ele siis ma ei kujuta ette kuidas see asi benal toimib st milliste andmete põhjal kütte etteannet piiratakse, aga viga võib vabalt ka milleskis muus olla et minekut pole.
Sellisel juhul jätab soovida Möllerauto teeninduse kvaliteet, kes peale õhulugeja vahetust ja kaabliga toimetust ei suutnud asjaga toime tulla.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Sept 2012, 00:39

wolkar 3 kirjutas:
copilot kirjutas: vastates wolkar3 ele siis ma ei kujuta ette kuidas see asi benal toimib st milliste andmete põhjal kütte etteannet piiratakse, aga viga võib vabalt ka milleskis muus olla et minekut pole.
Sellisel juhul jätab soovida Möllerauto teeninduse kvaliteet, kes peale õhulugeja vahetust ja kaabliga toimetust ei suutnud asjaga toime tulla.
vot, sealt tulebki "diagnostika" ja diagnostika vahe. Kaablit autole sappa lükata ja paari hiire klõpsuga veakoodid ajust välja lugeda oskab iga teine vend kes vähegi arvutit kasutada oskab....sealt edasi tuleb tegelt juba nn õige diagnostika milleks aga vaja ka veidi teadmisi kuidas üks v teine mootor üleüldse töötab ning olenevalt selle nn diagnostika seadme võimalustele ka läbi viia erinevad kontrolltestid kasvõi proovisõite tehes ning erinevaid näite logides ning hiljem saadud andmete põhjal ka mingid järeldused teha. veakood annab küll üldjuhul(mitte aga alati) suuna kust alustada st milline sõlm v sõlmede ahel seda jama põhjustada võib. selleks et see tõeline põhjus avastada on vaja kindlasti teadmisi st ikka korralike teadmisi ja muidugi kogemusi. päris nii targad veel autod pole et nad sulle lihtsalt kaablit sappa lükates kohe ära ütlevad a la et näe, mul seal see polt veidi lahti tulnud vms :wink:
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Sept 2012, 00:45

golfi_vend kirjutas:Engine Measurement Blocksi alt otsida välja kast kus kirjas Air mass vms... Specified ja actual.

Võrrelda neid näite 3 käiguga kiirendades, peaksid olema enamvähem samad.

ja golfi vend, seal peaks olema 4 näitu: Engine speed, MAF Specified, MAF actual ning EGR duty cycle :wink:
Diesel Power KEEPS ME GOING

wolkar3
Huviline
Postitusi: 732
Liitunud: 30 Sept 2003, 21:48
Auto: VW Passat 2.0, Highline 2001, bensiin, 85 KW
Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Õhulugeja läbi?

Lugemata postitus Postitas wolkar3 » 29 Sept 2012, 00:47

Sinu soovitused/ettepanekud minu keissi puhul?

Vasta

Mine “Diislid”